***Kesämasut 2009 VOL.2***

heips!

viikko oltiin vaunuilemassa. samassa paikassa tosin. ei tuon pienen kanssa sitä leirin pystytys ruljanssia montaa kertaa jaksa. oltiin tutulla alueella joten isommillakin hieman enempi vapautta liikkua kun on tuttu alue...

viime yö meni herralla taas omaan sänkyyn tutustuessa kun oli tilavampi kuin se kantokoppa jossa vaunussa nukkui...

rytmmeistä olitte puhuneet. meillä on vain nyt yö rytmi eli nukkumaan noin klo 21.00-22.00, eka syöminki ollut nyt viikon klo 2.00 ja toinen 6.00 ja siitä' unta noin 8-9 asti... luotan kyllä siihen että päivät rytmittyy kun alkaa tuo eskari esikolla pikapuoliin.

meillä ristiäiset siis 9.8 ja ne on appiukolla.

pitänee latautua nyt hieman kun tänään olis tarkoitus paistaa anopin ja iso mamman kanssa (85v) töyssyreunoja eli karjalanpiirakoita.

tinni ja ryyni 6viikkoa ja 4päivää (mihin tää aika katoaa....
 


tuossa nyt eka kuva ryynistä tänne .... on otettu tosin jo 20.6 eli hieman vanhaa kaliiperia. mutta kuitenkin. puku joka kuvassa on on lindxin 56 cm ja nyt alkaa 62 cm bodyt mennä kyseyiseltäm firmalta pieniksi.

h&m:n kuvasto tuli ja löysin vain ihania tumman liloja isompien poikien paitoja. ryynille en löytänyt mitään.... hinnat on nousseet tuollakin firmassa.....
 
kolmas kerta toden sanoo....

joku oli jutellut ruoka määristä.... meillä meni tänä aamuna 160 ml kepeesti... ryyni saa nyt 2x rintaa muuten tuttelia pullosta. meillä aventin pullot käytössä ja olen ollut tyhmä kun en noihin ole panostanut kahden ekan aikana.....
ihania "tissinpää" pulloja ja auttanut ilmavavojen kanssa paljon....
 
jadal
rytmeistä
Meillä ei ole oikein minkään näköistä rytmiä. Tai no yöunet nukkuu noin yhdestä yhteentoista. viime yönä just katsoin kellosta ajan kun heräsi syömään, ja tasan tunti ja 45min oli aina se väli. päivällä syö sitten noin tunnin välein, ja nukkuu jotain vartin pikkutorkkuja. Illasta sitten tankkaa, ja on rinnalla lähes koko ajan.
Eilenkin siskoni tuli meille hieromaan mua, ja syötin vauvan just ennen kun aloitettiin se hieronta, ja n.10min ennen sen loppua alkoi vauva huutaa nälkäänsä. Isukki sai sitä viihdyteltyä, että hieronta saatiin loppuun. Hieronta oli siis vain 30min, eikä vauvalla tosiaan pysynyt nälkä edes sitä aikaa pois.

Maidon riittävyys mietittää välillä kun tuo tosiaan syö vähän väliä. Näyttää kyllä kovasti kasvaneen, mutta pakosta välillä miettii, saako se silti tarpeeksi ruokaa, tai onko mun maito jotenkin huonoa, kun ei pidä nälkää.

Ihania nimiä ootte antaneet :) Talvis, mun kaverilla on sun tytön kaima :)

jadal ja pikkumies 4vk6pv
 
Taa
Alkuperäinen kirjoittaja HelloShitty:
62 menny jo aikoja sitten pieniks. 68-70 käytössä täällä. =)
:eek: Meillä on vielä 62 käytössä ja löytyy jopa pari 56 bodya. Tosin ne 56 on tutan ja tosi isoja ollakseen 56 kokosia. 68 on vielä auttamattomasti liian isoja.
 
meillä on kans tutan 56cm bodyt vielä käytössä, eilen viikkailin noita 60, 62 senttisiä käyttövalmiiksi... puolipotkareista menee henkkamaukan 56cm vallan mainiosti vieläkin.

meiän tyttö on sillai "hassun" kokonen, et vartalo on tosi pitkä... ostin hälle prismasta marlonin 62cm yöpuvun, eli tommone koko potkupuku missä on vetskari avattavissa molemmista suunnista. se on ihan jämpti :eek:

ja tavallisi potkuhousuja en oo käyttäny lainkaan... jos tyttö on puoliunessa ni puolipotkareista on helppo tarkistaa onks sinapit vaipassa.. potkuhousuja inhosin jo laitoksella ja kotona on 2krt ollu semmoset päällä
 
Heips pitkästä aikaa!

Kyllähän se meillekin lapsukainen syntyi ja VAAN 17pvää yli lasketun ajan... Käynnistettiin ke ja ihana prinsessa syntyi pe eli juhannusaattona 19.6 klo:6.31. Painoa tytöllä oli 3340g, pituus 51cm ja py 35cm. Synnytys oli äärettömän rankka kokemus ja en ole vieläkään kunnolla toipunut ja senpä takia en oo tännekään ilmottautunut. Siitä joskus lisää... Tyttö on ihana ja aivan kuin kopio esikoisesta...
 
meillä menee viel 56 cm ja 62 on ihan vähän viel isoja..tonne etusivulle voi laittaa mun kohalle Mona nimen..Neiti kasvaa hyvää vauhtia korvikkeella..Oksensi äidinmaidon kokonaan pois nii oli pakko antaa korviketta..viimeks ku oltiin neuvolassa painoa oli 5087g ja pituus 56,3 jos oikein muistan..
 
HelloShitty
meiän typyhän oli viikko sitten 57,3cm mutta toi kroppa on pitkä ja jalat lyhyet. kilojakin oli melkein 6 mutta mun mielestä tyttö ei näytä kovin pullealta kuitenkaan. :eek:

tässä siis tuorein kuva uudestaan:
 
Meillä käytössä pääosin 56cm vaatteet ja jotkin 50cm tutan vaatteetkin menee vielä päälle, tosin alkavat olla jo pieniä. 62cm ollaan hiljalleen siirtymässä, tosin ovat vielä melkolailla väljiä ja pitkiä tälle neidille.

Sit kyssäriä teille eli Mihin teidän vauvat nukahtaa? Saatteko vauvan nukahtamaan suoraan sänkyyn vai miten? Meillä neiti ei juuri muualle nukahdakaan kuin syliin ja siitä ei sit päiväaikaan useinmiten kestä siirtääkään muualle nukkumaan. Yöunille nukahtaa myös syliin mut siitä kestää siirtää sänkyyn.. Yösyöttöjen jälkeen sentään nukahtaa suoraan omaan sänkyynsä. Vaunuissa tämä neiti nukkuu korkeintaan sen ajan mitä ollaan liikkeellä, jos sitäkään. Vinkit rattaisiin/sänkyyn nukuttamiseen päiväaikanakin ois tosi tarpeen nyt kun jäämme kahdestaan kotiin miehen lähtiessä takas töihin!! Muutenkinhan meillä neiti nukkuu tosi huonosti päiväaikaan, lähes koko päivän "kukkuu" hereillä ja illalla alkaakin sit kiukutella väsyneenä.
 
Jos mä nyt ehtisin kirjoittaa jotain kuulumisia. Ristäiset on LUOJAN KIITOS ohi!! :whistle: Paniikki mienasi iskeä, kun stressasin niin paljon jo asioista, ja meillä olikin kunnon työleiri muutaman päivän ennen juhlia, ja tietysti armoton johtaja... :ashamed: Sanoinkin jo lopulta, et mun vanhemmat ei varmaan enää koskaan tule meille, kun juoksutin niitä' ihan kunnolla, ja jos ei niillä ollu muuta tekemistä, niin lasten hoitoa aina riitti...

Meillä menee suht hyvin. Illat vaan on vähän ongelmallisia... :( Venla itkeskelee illalla semmosta 3 h putkeen, ja alan olla aika avuton niiden itkujen suhteen... Kaikki muu sitä itkettää, paitsi jos saa olla pystyssä jomman kumman vanhemman rintaa vasten. Kantoliinasta ei niihin itkuihin ole apua. Ollaan kokeiltu vaikka mitä konsteja lohduttaa sitä, mutta mikään muu tosiaan ei auta. Lopulta se sit aina vaan nukahtaa yöunille. Disflatyleja on annettu nyt jonkun aikaa, ja ne on kyllä muita massun vääntelyjä vähentäny, muttei illan :(
Alan vaan itse olla aika väsyny, kun mies on tehny ihan hulluja päiviä töitä, on nytkin vielä töissä, ja en tiedä millon tulee. Sunnuntaina kun oltiin saatu viimeiset ristiäisvieraast ulos, niin mies painu samassa oven avauksessa töihin... :( Niin että kun olen suurimman osan illoista yksin, ja YRITÄN huoltaa huutavan vauvan lisäksi kaiken muun, herään joka yö syöttämään vauvan, ja aamulla jo noustaan 6 aikaan, niin pikkusen alkaa tuntua, et päässä heittää kohta. Käytiin eilen lääkärineuvolassa Venlan kans, ja mulla oli jälksitarkastus, mutta ajat oli jo valmiiksi ½h myöhässä, niin se oli sit liukuhihna hommaa, enkä ehtiny omasta väsymyksestä puhua mitään. Ehkä mun väsymystasosta kertoo se jotainb, kun tässä yks päivä esikoinen lähti ruokapöydästä, vei astiat tiskipöydälle, ja sanoi KIITOS, niin minä pokkana vastasin, että öitä... :ashamed: No, viikonloppu on taas tulossa, ja saan nukkua yhden yön heräämättä, kun mies syöttää Venlan.

Mutta meillä hymyillään ahjerasti, ja kovasti jo seurustellaan, ja äännellään siinä ohessa :heart:
Tämmöstä nyt, pitää yrittää ryhdistäytyä, ja kirjoittaa ahkerammin....
Sisu ja Venla 2 kk tänään :heart:
P.S. Venlan nimen saa lisätä etusivun listaan.
 
Alkuperäinen kirjoittaja HelloShitty:
meiän typyhän oli viikko sitten 57,3cm mutta toi kroppa on pitkä ja jalat lyhyet. kilojakin oli melkein 6 mutta mun mielestä tyttö ei näytä kovin pullealta kuitenkaan. :eek:

tässä siis tuorein kuva uudestaan:
Tosi söötti on :heart:
Eilen kun kerroin mitäs nytillä kuvan kera että 2kk neuvolassa Vanessa painoi 4,5kg ja pituus oli 55,5cm,niin kaikki (harmaat) haukkui läskiksi :eek:
Että silleen..
 

Yhteistyössä