***Kesämasut 2009 VOL.2***

HelloShitty
meillä ei oo ollu 2kk neuvolaa. ollaan käyty vaan 3 kertaa neuvolassa; 5 päivän, 2 vkon ja 6 vkon ikäsinä. seuraava käynti on kun J on 3kk. 6 vkon ikäsenä J oli 5955g ja 57.3cm. synt.mitat oli 4230g ja 50cm.

HS ja Juliet 2kk ja risat.
 
jadal
BB, tuo meidän keskimmäinen oli 3kk iässä ton 55,5cm, joten ei vanessa siihen verrattuna pieni oo :D

meillä on neuvola vasta 27pv, ihan kiva piiitkästä aikaa :)
Meillä tuosta lasten tulosta on myös puhuttu. itse olen sitä mieltä, että tulee kun on tullakseen, mutta mies haluaisi pitää taukoa. Onkin sovittu, että jos mies haluaa ehkäistä, hän hoitaa sen homman itse, enkä mä puutu siihen millään tavoin, en muistuta jos unohtuu ja mies siihen suostui.

Meillä on syöntivälit vähän pidentyneet, päivällä voi mennä parikin tuntia syömättä, ja yöllä on nyt pisin väli ollut 4h! superpitkät unet mun mittapuulla :D

jadal ja pikkumies7vk3pv
 
Taa
Moi kaikki!

Meillä 2kk neuvolassa mitat oli 5930g ja 61,3 eli pitkää poikaa taidetaan tässä tehdä :D Painokin on tasaantunut sinne keskikäyrälle, kun jossain vaiheessa huideltiin siellä +9. Mutta neuvolakäynnistä on jo pari viikkoa, viimenen päivä seuraava käynti.

Meidän lapsiluku on täynnä. Ihan ehdoton en tässä asiassa ole eli joskus hamassa tulevaisuudessa saattaa vielä iltatähti tulla. Nyt kuitenkin ajattelin useamman vuoden tauon ainakin pitää. Raskaus on mun kropalle ja pääkopalle tosi rankkaa ja molemmat synnytykset pitkiä. Sitä ei ihan heti kaipaa uudelleen.

Mä oon niin kateellinen teidän öistä. Meillä ihan parhaimmillaan nukutaan 5 tunnin pätkä, mutta nyt ei hetkeen ole ollut edes niin pitkää. Muutaman tunnin välein herätään syömään. Välillä en edes pysy laskuissa mukaan, että montako kertaa on taas yön aikana herätty. Se kun on niin helppo tökkästä se tissi pojan suuhun ja jatkaa unia. Paremmin mä kuitenkin nukun kuin esikoisen aikaan. Silloin vein aina syötön jälkeen vauvan takasin pinnasänkyyn, joten ite oli virkeämpi ja unen saanti oli sitten hankalaa.

Eilen ja tänään ollaan saatu hörähdyksiä :D
Pojan kanssa höpöttelin ja kutittelin kyljestä niin johan alkoi suupielet nousemaan ja oikein sellanen HÖHÖÖ saatiin tulemaan. Oli se sitten ihana :heart:

Raffel On se hyvä, että jo pari yötä on menny paremmin. Kyllä se siitä pikkuhiljaa. Ja toivottavasti ne pari yötä antoi voimia jaksaa niitä huonompia öitä.

Huomenna mennäänkin koko perheen voimin käymään tupareissa (päiväsaikaan kahvilla siis) ja ens viikonloppuna lähdetään kotikonnuille Pohjanmaalle viikoksi.

Kutsuhuuto kuului joten :wave:

Taa ja Luka 10vkoa 2pvää

Btw. Mä oon nyt tehnyt imetysennätyksen. Esikoista imetin 10 viikkoa. Saa onnitella. :D B)
 
Meillä ei ole mitään muuta rytmiä kuin että typy syö n. kolmen tunnin välein..tarkkoja kellonaikoja ei ole kun nälkä sattuu tulee joka päivä eri aikoihin,se on vaan joka päivä sama et kolmisen tuntia on aina syöntiväli..

Tänään on ollu erilainen päivä,tytsi on itkenyt normaalia enemmän ja kakkaa sai ootella että tuleeko sitä ollenkaan(normaalisti aina aamukakka)..Syömisestäkään ei meinannut tulla mitään kun vatsassa oli tod.näk. ilmaa kun melkein koko ajan meinasi tulla itku ja jossain välissä kuului pieni pierunääni..

Meillä on naureskeltu ja juteltu 5 viikon ikäisestä asti, on se vaan lutuista katseltavaa kun huulet on töttöröllä ja ulinaa vaan kuuluu kun juttua riittää... :) :heart:

Sitten tytöllä on ollut n. pari viikkoa nyrkinsyöntikausi..Koko ajan pistää nyrkin tai sormia suuhun ja niitä nuoleskellaan tai imetään kovaan ääneen... :) Alkaa varmaan hoksaamaan omat kätensä pikkuhiljaa..

Masuha & Piskuinen 8vk 1pv :heart:
 
Meilläkin Vanessa silmät kierossa välillä tapittaa nyrkkiään :D :heart:

Viime aikoina on mennyt ihmeen vähän korviketta,mistä mä tiedän että toi saa mun tisseistä loput tarvittavat maidot? Tänäänkin korviketta on mennyt vain n.200ml kun joskus sitä on mennyt paljon enemmän =)
 
Alkuperäinen kirjoittaja Sisu:
1. Mitenkä se vauvan päänahka pitikään putsata, kun jos se alko silleen vähän hilseilee, ei suoranaisesti hilsettä ole, mut silleen et nahka irtoo siitä uuden nahkan päältä. Ku ei muista esikoisen ajoilta... :ashamed:


2. Miten kauan katsoisit/seuraisit tämmöstä tilannetta?: Menkat alkanu viime viikon ke, nyt siis 9. vuotopäivä. Laitoin vuodon alettua normaalisti ehkäsyrenkaan, kun sitä oli tarkoitus kokeilla ehkäsynä. Rengas aiheutti inhottavan kivun, ja ajattelin, et rengas ei sovi mulle, kun vuotokin jatkuu, ja otin renkaan eilen pois. Kivut meni sen siliän tien, mutta vuoto jatkuu... :headwall: Miten pitkään seuraisit, ennen kun yhteys lääkäriin?
Ihan tosi hei! Muistaako joku tuota pään putsausta? Ja yhä edelleen vuotaa, 11. päivää... |O
 
Miten paljon pidätte vauvaa lattialla? Siis ihan lattialla lattialla, ei missään sitterissä tai vauvakeinussa, vaan esim. viltin päällä pötköttelemässä?

Ja joko teillä on vauvat käyny saunassa?
 
HelloShitty
mies muuten punnitsi J:n tänään. kiloja näyttää olevan 7.

Sisu; öljyä päänahkaan ja jonkun aikaa siinä ja sit normipesu. vuodoista kyselisin neuvolasta tai ehkiksestä maanantaina.
 
HelloShitty
Alkuperäinen kirjoittaja Sisu:
Alkuperäinen kirjoittaja HelloShitty:
mies muuten punnitsi J:n tänään. kiloja näyttää olevan 7.

Sisu; öljyä päänahkaan ja jonkun aikaa siinä ja sit normipesu. vuodoista kyselisin neuvolasta tai ehkiksestä maanantaina.
Ja ikää nyt..?
2kk ja 5 päivää. Juliet syntyi 10.6. :heart:
 
Ihan kamala viikko ollut! |O Vauva on herännyt joka aamu/yö jo klo.5 ja tänään piti nousta jo 03.50. Sinnittelin vauvan kanssa vielä tänään puoli kuuteeb saakka, mutta sitten oli pakko jo viedä miehen hoiviin olkkariin kun jo viime yönä tuntui, että järki alkaa kaikota.. :kieh:

Tässä hässäkässä esikoinen aloitti koulun. Sekin oli minulle aika kova pala, kun hän on ollut oikea äitin tyttö ja aina mukananani joka paikassa ja nyt hän päätti repäistä "äitilaastarin" irti ihan kerralla. Saattamaan tai vastaan en saa mennä. Ensimmäisenä päivänä mentiin koko perheellä vastaan ja sain aikamoiset ikupotkuraivarit osakseni.. :/ Hormonimyllerrys ei varmaan helpota omaa oloani yhtään näin väsyneenä.

Aloitin muuten jälkitarkastuksen aikaan minipillerit (ensimmäistä kertaa ikinä) ja niiden vaikutuksesta vuoto on tietenkin alkanut ja ehkäpä nekin tekevät oman osansa hormonimyrskyjen suhteen. Harmittaa, kun aikaisemmin menkat on alkaneet vasta n.8kk ikäisen vauvan kanssa ja nyt sitten alkoivat näin pian.

Minulla on vielä sellainen suolistosairaus, joka ärtyy etenkin huonoista öistä ja nyt alkaa vähän tuntua siltä, että kohta lääkäri taas ehdottaa minulle että tulisin sairaalaan lepäämään muutamaksi yöksi ja vauvan saisin viedä lastenosastolle hoitoon. Edellisen vauvan aikaan tätä viimeksi ehdotti, mutta en kyllä suostunut..

No, aikansa onneksi kutakin... Pitää koittaa ajatella positiivisesti. :|

Sisu, minä kyllä menisin mökkireissulle. Me ollaan mökkeilty jo pariviikkoisen kanssa tänä kesänä ja onnistuu kyllä. Tosin muutaman viimeisen kerran huomasin, että vauva selvästi häiriintyi vieraammista tuoksuista tms., eli kitisi ja itkeskeli aika paljon, mutta kitinät loppuivat heti kun päästiin kotiin tuttujen tuoksujen pariin. :)

Tällaista valitusta tänään. PÖH!
 
Alkuperäinen kirjoittaja HelloShitty:
Alkuperäinen kirjoittaja Sisu:
Alkuperäinen kirjoittaja HelloShitty:
mies muuten punnitsi J:n tänään. kiloja näyttää olevan 7.

Sisu; öljyä päänahkaan ja jonkun aikaa siinä ja sit normipesu. vuodoista kyselisin neuvolasta tai ehkiksestä maanantaina.
Ja ikää nyt..?
2kk ja 5 päivää. Juliet syntyi 10.6. :heart:
Okei... Venla tuntuu tosiaan olevan aika pieni osaan vauvoista verrattuna... No, ehtii se kasvaa vielä!
 
HelloShitty
Alkuperäinen kirjoittaja Sisu:
Alkuperäinen kirjoittaja HelloShitty:
Alkuperäinen kirjoittaja Sisu:
Alkuperäinen kirjoittaja HelloShitty:
mies muuten punnitsi J:n tänään. kiloja näyttää olevan 7.

Sisu; öljyä päänahkaan ja jonkun aikaa siinä ja sit normipesu. vuodoista kyselisin neuvolasta tai ehkiksestä maanantaina.
Ja ikää nyt..?
2kk ja 5 päivää. Juliet syntyi 10.6. :heart:
Okei... Venla tuntuu tosiaan olevan aika pieni osaan vauvoista verrattuna... No, ehtii se kasvaa vielä!
ja taitaa toi meiän J olla iso. pitäis kaivaa esille ton kakkosen neuvolakorttia. se oli toooosi pieni. puolvuotiaana tai olla jotain 5kg. ja synt.mitat oli kuitenkin 3560g ja 50cm.
 
Ei kyllä enää tää koneella olo pahemmin kiinnosta kun välillä kun on hetki omaa aikaa nii sohvan pohja kutsuu enemmän. :) No kerron kuitenkin vähän kuulumisia.

Eli mulla tyttö sai heinäkuun lopussa nimeksi May Alexandra ja oli koko juhlapäivän kiltisti hereillä, alkoi kitisemään vasta lähempänä kuutta mutta pysyi kuitenkin hereillä kymmeneen josta nukkui neljään. :)

May on vähän huono nukkuja, välillä saattaa koko päivä mennä lyhyissä unipätkissä ja syvään uneen on aina hankala päästä, mutta sit ku pääsee niin nukkuu sitte pitkiäkin aikoja! Pinnasängyssäkin oon kerran pari tuntia yrittäny saada nukkumaan yöunia mutta kun tyttö nukkuu yleensä n.23-7 niin ei siinä ite jaksa valvoa pinniksen vieressä jos ei päikkäreitäkään oo saanu otettua. Että perhepedissä mennään täällä, onhan mulla viekussa tilaa kun ei ketään muutakaan siinä ole.

Tuttelin ja nanin voimalla menty täällä aika hyvin alusta asti ja viime viikolla lopetin imetyksen kokonaan ku en jaksanu enää pari kertaa päivässä yrittää antaa ku ei sieltä tullu ku korkeintaan 20 ml..parhaina päivinä oon tänä kesänä päivän aikana kerättyä pumppaamalla 60 ml että eipä tuo imetys oikeen lähteny käyntiin..ens vauvan kaa ehkä sit paremmin. :)

Vatsavaivoista, täällä oli kuukauden ikäisenä vähän aikaa, Rela-tipat autto kun cuplatonista ei ollu mihinkään. Rela-tipat toimii jopa niin hyvin että oon yö-röyhyt lopettanu kokonaan ku siinä hommassa tyttö heräs ja nukkumaanmeno oli aina vaikeeta ja mulla hereillä pysyminen oli viel vaikeempaa. Onneks ilma tulee sit hyvin toisesta päästä.
Eilen löysin kaupasta semperin maitoo ja siitä aiheutui pahat vatsavaivat joten roskiin menee noi pari pakkausta mitä jäi.

Mitat oli 2kk neuvolassa 57,2 cm ja 5760 g. Saatiin myös lähete silmälääkärille toisen silmän karsastuksen vuoks. On kyllä ainoo se neuvolan täti joka huomas sen karsastuksen mut parempi käydä tarkistuttaa. :)

Eipä tässä nyt sitte muuta, hyvää alkusyksyä kaikille!
 
Sisu :anna mennä vaan,mökille siis....mehän oltiin nyt heinä-elokuun vaihteessa mökillä.toiseen tuli kylmä vesi ja sit meidän omalla mökillä oltiin viikko ja siellä ei ole mitään mukavuuksia,ei vettä,ei sähköä...vedet keitin aina terppariin,et sain tehtyä yöllä ja päivällä jauheesta korvikkeen,takapuoli pesu hoitui kosteuspyyhkeillä,järvivedessä kävi kylvyssä saunassa yhtenä iltana...kivaa oli,eikä lainkaan vaikeampaa kuin kotona...asenne vaan kohdilleen :D menkää tokkiinsa ja nauttikaa vielä näistä elokuun pimenevistä öistä mökillä...me lähdemme vielä ens kuussa mökkeileen,sitten saakin varmaan jo laittaa takkaan tulta ,et mökki pysyy lämpimänä...

Olipa ihana käynti lasten urheilukilpailuissa...meidän neiti kun ei ole pahemmin menestynyt kilpailuissa(kulkenut urheilukerhossa),yleensä liki vimppa joka lajissa,enkä ole voittoa vaatinutkaan...niin neidillä on sitten ollut äärettömän huono itseluottamus,että hän on huono joka asiassa,niin tänään neiti voittikin juoksukilpailun.ette usko miten onnellinen minun tyttöni oli ja äidin sisällä kupli ilo ja toivo ,josko tämä parantaisi neidin itseluottamusta!!! :heart:

Meillä neiti sai hirmu pultit eilen siitä rokotteesta.Itki sydäntäsarkevästi illan,ei maistunut ruoka,itki kurkku suorana vaan....annoin sitten ennen nukkumaan menoa 3ml panadolia,se helppas ja maito maistu.kävi kuulkaa mielessä ,et miks mä tuon aiheutin vapaaehtoisesti lapselleni :( raasu... onko muitten vauvoille tullut tuosta rokotteesta mitään?

Huomenna ois sitten ne kastajaiset ja suku pääsee piinastaan...eniten suku ja tutut ovat ehdottaneet viiviä,fannia,helmiä...helmihän siitä ois ehkä tullu ellei ukon veli ois vieny sitä meiltä(tiesivät et laitettas se vauvalle)...saa nähdä mitä suku sanoo meidän Alisasta:) ja mitä ne sanoo meidän naimisiin menosta!!!!eihän me olla vasta kun 13vuotta oltu yhdessä :headwall: kaks ihmistä tietää häistä,kun olivat kuunnelleet kirkonmenoja sattumalta viime su kun oli kuulutukset...en oo vieläkään päättänyt sukunimeä...pitäsköhän jo alkaa miettimään...kuulostaako tyhmältä esim. NIEMINEN-KARHULA...Tuo on siis ihan keksitty nimi,mut mulla on -NEN päätteinen ja ukolla -LA päätteinen...mietin vaan et miten esittelen itteni puhelimessa jos soitan johonki viralliseen paikkaan : Liisa Nieminen-KArhula tässä hei...menee vuosi kun esittelen itteäni,mut sit taas (kuten täällä olen sanonut)isälläni ei ollut poikaa ja haluaisin sen takia pitää oman sukunimeni,et saan ylpeänä kantaa sukuni nimeä...tosi vaikea selittää...ja olen sanonut aikoinaan ettei musta "karhulaa"tule ikinä...en halua anopin kans samaa sukunimeä :LOL: "hyvät" välit... taas sitten toisaalta haluasin lapsien takia saman nimen...eli taitaa tässä pohdinnassa olla vastaus et taijan ottaa kaks osasen nimen?!pappi varmaan on jo kirjottanu mut ukon nimelle kun se ei mitään kysellyt sukunimestä kun soitti...täytyy muistaa sanoa,kun tulee huomenna aijemmin kastepaikkaan...

mut nyt hetkeksi nauttiin rauhasta ,kun alisa nukkuu ja isompi pihalla kaverinsa kans...

Ryhis ja Alisa yli 2kk:)
 
Pirtsi meillä jouduttiin syömään kaks viikkoa Almiron Peptiä jonka jälkeen siirryttiin tavalliseen Nanniin ja huomasin että jostain syystä jauhemainen Nan aiheuttaa paljon vähemmän ilmavaivoja kuin valmis Nan.

Sisu poitsu on viltin päällä lattialla aina kuin vain suinkin siinä viihtyy, joinain päivinä jopa parikin tuntia saattaa "tohottaa" nyrkit pystyssä omaa jumppaansa. Sitteri on todella vähällä käytöllä eli muulloin onkin melkein sylissä. Mä olen hoitanut tuota päätä niin, että laitan illalla ceridalia päähän ja myssy suojaksi. Hyvin on karstat hävinnyt.

Onni oli 2kk ja 10 päivää vanha viimeeksi neuvolassa, paino 6875 grammaa ja pituus 60,5 senttiä. Iso poika siis täälläkin mut niin oli jo syntyessään ( 4600/ 51 )
 
jos pikaseen koittais kirjotella..

meillä neiti käänty eilen 3 kertaa mahalta selälleen! :D kovasti touhottaa ja rähittää mahallaan, on lattialla päivittäin useaan otteeseen. taitaa olla vahinkoja vielä nuo kääntyilyt, mutta kyllä se silti oli aivan ihanaa katseltavaa! :heart: päätään kannattelee jo hyvin, on muutenkin aika tomera täti..

onko muita kenelle on ilmaantunut sappikivet nyt raskauden jälkeen?? on ihan älyttömiä kohtauksia ja ne kivut on kyllä pahemmat, ku synnytyksessä!! kävin päivystyksessä, kun kohtaus kesti yli 6h ja sain litalginia lihakseen, auttoi kyllä aika nopeasti, mutta sen seurauksena tuli imetyskieltoa vrk..eli nanilla meni se vuorokausi, alina söi 1400ml yhteensä.

mihan ja alina 1½kk
 
Alkuperäinen kirjoittaja mihan:
jos pikaseen koittais kirjotella..

meillä neiti käänty eilen 3 kertaa mahalta selälleen! :D kovasti touhottaa ja rähittää mahallaan, on lattialla päivittäin useaan otteeseen. taitaa olla vahinkoja vielä nuo kääntyilyt, mutta kyllä se silti oli aivan ihanaa katseltavaa! :heart: päätään kannattelee jo hyvin, on muutenkin aika tomera täti..

onko muita kenelle on ilmaantunut sappikivet nyt raskauden jälkeen?? on ihan älyttömiä kohtauksia ja ne kivut on kyllä pahemmat, ku synnytyksessä!! kävin päivystyksessä, kun kohtaus kesti yli 6h ja sain litalginia lihakseen, auttoi kyllä aika nopeasti, mutta sen seurauksena tuli imetyskieltoa vrk..eli nanilla meni se vuorokausi, alina söi 1400ml yhteensä.

mihan ja alina 1½kk
Mulla oli nuo sappikivet ennen raskautta, sappirakko poistettiin kaks vuotta sitten tähystysleikkauksessa. Tiedän todellakin, että ne kohtaukset on ihan hirveitä, mun mielestä jopa kamalampia ku synnytyksessä :$ Mua aikoinaan lääkäri varoittelikin, et ne vaivat voi pahentua raskausaikana tai sen jälkeen ja siksi ne leikattiinkin jo ennen kuin edes alettiin kunnolla suunnitella vauvaa.. Toipuminen oli tosi nopea, joten kannattaa hakeutua leikkaukseen, sillä eipä ne vaivat taida muuten helpottaa :(

 
Taa
Sappikivet leikattiin mulla vajaa vuosi esikoisen syntymästä. Jännä kuitenkin, että muutaman kerran tullut sellanen sappikohtaus leikkauksen jälkeen vaikka ei ole koko sappirakkoa. Tosin ei niin pahana kuin sappirakon kera :D Suosittelen myöskin leikkaukseen menoa.
 

Yhteistyössä