***Kesämasut 2009 VOL.2***

Alkuperäinen kirjoittaja Bad Bitch:
Mikä muu auttais Vanessan vatsaan kuin luumusose,eikai ton ikäisille ole oikein muuta joka auttais,toi on nyt panttaillut kakkaa jo muutamia päiviä ja on niin ärtyisä kuin olla ja voi :snotty:
enpä tiedä onko tästä mitään apua mutta meidän saralla on myös hieman kakkaongelmia, joskus menee viikkokin ennenkuin se tulee.. ja se on kuulema viel ihan normaalia.. mut me ollaan täysietyksellä..'mut niin, mallasuutetta saa ainakin apteekista, sieltä saa myös ohjeet, muutenkin kannattaa kysyä neuvolasta osaisko ne jotenkin auttaa..
ja sit on vanha kikka, laittaa kuumemittari pyllyyn niin saattais toimia..


 
Te, kenellä babyt ei nuku päivällä, onko teillä tilanne parempi vai huonompi?

V heräsi vaille 8 aamulla, n. klo 10.30 nukahti syliin pullolle, laitoin ulos nukkumaan, nukku sikeästi 30min, ja sen jälkeen kävin 5-15 min välein asentamassa tuttia, kunnes 11.50 luovutin ja toin vauvan sisälle. V oli väsyny, kiukkusi ja kitisi. Klo 13 aikaan käytiin kärryillä hakee esikoinen eskarista, 1.5km suuntaansa, ja V oli KOKO MATKAN silmät puolitangossa kärryissä, mutta ei nukahtanu. Klo 15 aikaan rauhoittu syliin ja vein sängylle mahalleen nukkumaan, nukku siinä 10min, heräsi, känsin kyljelleen, ja siinä nukku 15min. Ja sit taas on vaan kitissy ja kätissy, kun väsyttää.
Mitähän tähän sit kokeilis avuksi...?
 
Hippu pääsi tänään ensimmäistä kertaa elämässään uimaan. Altaan vesi ei ollut lämpimimmästä päästä, mutta lämmiteltiin saunassa lalauteella kyllä uinnin jälkeen kunnolla. Ja oltiin tissillä samanaikaisesti. Neiti taisi pitää touhusta, vaikka aluksi veden lämpötilaan totutellessa ilme olikin melko totinen. :D

Ja ei meilläkään nukuta päivällä hyvin.. Liikkuvissa vaunuissa kyllä saattaa nukkua jopa tunnin tai puolitoista, mutta jos vaunut pysähtyvät niin alkaa hetken päästä alkaa parku. Kantoliinassa nukutellaan myös päiväunia, sängyssä unet ovat muutaman minuutin luokkaa. Onneksi yöt menevät jo vkiintuneesti kolmella syötöllä ja hippu nukkuu vieressäni oikein mukavasti. :heart:

Vielä pakko kommentoida, että vauva-aikaan unohtelen vaikka mitä.. Kakkosen aikaan unohdin avaimia auton oveen yöksi ja ulko-ovessa ne myös roikkuivat muutamia kertoja. Nyt olen ollut laittamassa aivan vääriä tavaroita jääkaappiin jne.. Sitä tämä väsymys ja hormonit teettää. :saint:
 
Alkuperäinen kirjoittaja Sisu:
Te, kenellä babyt ei nuku päivällä, onko teillä tilanne parempi vai huonompi?

V heräsi vaille 8 aamulla, n. klo 10.30 nukahti syliin pullolle, laitoin ulos nukkumaan, nukku sikeästi 30min, ja sen jälkeen kävin 5-15 min välein asentamassa tuttia, kunnes 11.50 luovutin ja toin vauvan sisälle. V oli väsyny, kiukkusi ja kitisi. Klo 13 aikaan käytiin kärryillä hakee esikoinen eskarista, 1.5km suuntaansa, ja V oli KOKO MATKAN silmät puolitangossa kärryissä, mutta ei nukahtanu. Klo 15 aikaan rauhoittu syliin ja vein sängylle mahalleen nukkumaan, nukku siinä 10min, heräsi, känsin kyljelleen, ja siinä nukku 15min. Ja sit taas on vaan kitissy ja kätissy, kun väsyttää.
Mitähän tähän sit kokeilis avuksi...?
Sama homma meillä :kieh:
 
Isot :hug: kaikille, jotka tuskailevat vauvojen päikkärien tai yöunien suhteen. :hug:
Toivottavasti saatte pian pienokaisenne nukkumaan paremmin, mitään neuvoja en osaa antaa.

Meillä onneksi mennään päivät suht samalla kaavalla, eli tietynlainen päivärytmi on kehittynyt. Meidän herra nukkuu hyvin päivällä ja yöllä. Päivisin ottaa noin tunnin unet aamupäivällä, iltapäivällä 2-3tunnin unet ja illalla nukkuu vielä yhdet unet. Sitten jos aamupäivän unet jää pois jostain syystä niin nukkuu sitten iltapäivällä jopa 4-5 tuntia. Yöunet nukkuu noin 22-09 yhdellä yösyötöllä. Itse olen tähän rytmiin hyvin tyytyväinen, menee hyvin yksiin esikoisenkin päivärytmin kanssa. Molemmat nukkuu samaan aikaan päiväunet, niin silloin minulla on omaa aikaa.

Edelleen mennään täysimetyksellä ja hyvin poika kasvaa. Vielä ei ole mitään kiirettä kiinteidenkään suhteen. Esikoiselle annoin ekan kerran kiinteitä 4,5kk ikäisenä, tosin silloin poika sai jo osaksi korviketta kun täysimeyts kesti silloin noin 3kk kun maitoa ei enää tullut riittävästi. Ihme että nyt on riittänyt näin hyvin.

Täälläkin on vissiin jotkut kiukku/herrmoilu hormoonihirviöt liikkeellä, pakko myöntää :LOL:
Vedän herneet nokkaan ihan pikku asioista miehen kanssa ja saan riidan aikaiseksi asiasta kuin asiasta. :ashamed: No onneksi mies on ymmärtäväinen ja sanoo että laitetaan hormoonien piikkiin :D Niin ja unohduksia sattuu....

maranooka: Käytitkö hippua aaltoalvarissa vai wellamossa uimassa? Meidänkin olisi tarkoitus aloittaa uintiharrastus, ei mennä vauvauintiin, käytetään itse niin pääsee esikoinenkin samalla kerralla uimaan. Minusta se aaltoalvarin lasten altaan vesi tuntuu aina kylmälle, paljonkohan siinä on lämpötila? Mut kyllähän se vauva tietysti siihen pian tottuu ja sitten kun käyttää saunassa vielä uinnin jälkeen.

Mutta nyt iltatoimille.....

Halinalle ja pikkukakkonen 3kk ja 5päivää
 
Meillä nukutaan hyvin.
Kerttu menee unille n.21.30 herää syömään 7.30 ja jatkaa uniaan 9.30-10.00. Nukahtaa päikkiksille 12.00 nukkuu tunnin ja nukahtaa taas 14.30 ja nukkuu 2-3 tuntia jos saa nukkua ulkona. Iltaunet ottaa vielä 19-20 välissä.
Öisin tuskaisaa on kun lapsi ei herää syömään ja tissit on täynnä, joten joka yö käyn pumppaamassa 4-5 aikaan tissit tyhjäksi jotta pystyy taas nukkumaan. Kerttu syö päivällä melkein tunnin välein kun yöllä ei syö ollenkaan tai sen kerran.

2kk neuvolassa paino vajaa 5800g pituutta 58cm. Otettiin se ROTA-rokote ja nyt on kolme päivää pantannut paskoota. Ei auttanut kuumemittari, huomenna haetaan levolakkia kun sitä kuulemma saa vauvalle antaa.

Bree ja Kepa
 
Halinalle, oltiin eilen yksillä lasten kaverin uima-synttäreillä eräällä koululla ja uitiin siellä. :) Asutaan kyllä parinsadan metrin päässä aaltoalvarista ja suunnittelin siellä käyväni lasten kanssa polskimassa tässä syksymmällä. Hippu tulee mukaan aluksi ja isi saa kipitellä hakemaan neidin, jotta voin uittaa noita isompia vielä liukumäissä jne.. :) Vauvauinti olisi kyllä kova juttu, mutta taidetaan polskia ihan vain huvin vuoksi. ;)

 
Alkuperäinen kirjoittaja Sisu:
Te, kenellä babyt ei nuku päivällä, onko teillä tilanne parempi vai huonompi?

V heräsi vaille 8 aamulla, n. klo 10.30 nukahti syliin pullolle, laitoin ulos nukkumaan, nukku sikeästi 30min, ja sen jälkeen kävin 5-15 min välein asentamassa tuttia, kunnes 11.50 luovutin ja toin vauvan sisälle. V oli väsyny, kiukkusi ja kitisi. Klo 13 aikaan käytiin kärryillä hakee esikoinen eskarista, 1.5km suuntaansa, ja V oli KOKO MATKAN silmät puolitangossa kärryissä, mutta ei nukahtanu. Klo 15 aikaan rauhoittu syliin ja vein sängylle mahalleen nukkumaan, nukku siinä 10min, heräsi, känsin kyljelleen, ja siinä nukku 15min. Ja sit taas on vaan kitissy ja kätissy, kun väsyttää.
Mitähän tähän sit kokeilis avuksi...?
Pakko oli tulla vielä lisäämään tähän, et illan aikana Venla nukku lisäksi 10min vaunuissa, kun käytettiin koirat pikaisesti. Illalla nukahti 21.30 suunnilleen.

Mun mielestä tuo vaan on tosi vähän 3kk ikäiselle unta vuorokaudessa...
 
Voimia kaikille joiden mussukat on huonounisia! Meillähän tuo neiti nukkui ekat kaksi kuukautta vain ja ainoastaan sylissä päikkäreitä. olin jo helisemässä silloin, kun ei mitään saanut tehtyä. Nyt hää nukkuu 4* tunnin päikkärit päivän mittaan omassa sängyssä ilman mitään ongelmia ja se riittää mulle kyllä. Tällä yritän sanoa sitä et toivon :heart: pohjasta et teidän kullat päättäis itse toimia samoin! :)

:hug: kaikille!
 
päikkäreistä sen verran, et meillä alina nukkuu päikkärit ihan ok, 2-3h muutamassa erässä päivän aikana, lisäks muutamat pienemmät nokoset. illan neiti valvookin sitte putkeen ja nukahtaa nykyisin jo 22-23. yöllä herää edelleen 2-3h välein. ihan oon tyytyväinen nyt tohon rytmiin! ja kun autolla ollaan liikkeellä, niin alina nukkuu niin kauan ku auto liikkuu, samoin vaunuissa nukkuu, kunhan ne liikkuu :D

päivisin saan nykyään jo tehtyäkin kaikkia kotihommia, kun neiti viihtyy yksinäänkin ihan hyvin, käyn välillä juttelees ja pitääs seuraa. alina juttelee paljon käsilleen ja ihastelee niitä, niin aika menee hällä rattosasti. :p

oon menossa vajaan 2 viikon päästä sinne sappileikkaukseen ja olo on vähän alakulonen ja hermostunut.. en oikein tiiä miten tun toimeen neitin kanssa kahdestaan, kun ei saa nostella mitään muutamaan viikkoon. :( mies on töissä, samoin isovanhemmat..

meillä on muuten sitterissä sellanen tärinätoiminto, josta neiti tykkää valtavasi. vois ehkä auttaa niitä, kellä ei vauva tahdo päikkäreitä nukkua. neiti nukahtaa siihen mielellään ja hereillä ollessaan viihtyy kans hyvin.
 
Tänään tuli kakit,miten se voi haista niiiiin pahalla :x :x :x
No ei mikään ihme jos viikon verran sitä panttailee.

Vanessa on nyt vajaa pariviikkoa maistellut soseita,hyvin uppoaa :D
Sain luvan antaa iltapäivisinkin jos siltä tuntuu,eli 2 kertaa päivässä =)

BB ja Vanessa kohta 4kk :heart:
 
Tänään aamusti oli kakka ja taas illalla tuli kakut.
Kiva ettei sen enempää pantannut.

Oltiin tänään miehen tädillä kylässä ja tuli puhetta vauvan nukkumisesta ja syömisestä. Kerroin kuinka Kerttu nukkuu yöllä vähintään 8 tuntia syömättä ja kerroin senkin kuinka se illalla sitten tankkaa tunnin välein. Ni eikös heti alettu neuvomaan, että anna sille korviketta jos se noin usein syö, että ei se sun maito riitä. Meinasin oikein hermostua!
Ensinnäkin 1. Tottakai vauva syö illalla jos se ei yöllä syö.
2. Korvikkeessa tuskin on kaloreita sen enempää kuin rintamaidossakaan.
3. mua ei mitenkään häiritse imettää lastani
4. jos tyton paino nousee kuukaudessa 1300g, ni kyllä mun maito riittää.

Miks ihmisten pitää koko ajan neuvoa? Kyllä mä pyydän neuvoja jos niitä kaipaan.

Asiasta kukkaruukkuun:
Nimiäisiä viettäneet, onko lapselle annettu ns. kummeja ja ootteko tehnyt jotain kummikirjoja ja mitä nimiäisissänne on tapahtunut? onko pidetty puheita yms?
Meillä on parin viikon päästä juhlat ja ollaan vähän hukassa tuon kanssa, et mitä siellä tehdään kun ei olla oltu kuin ristiäisissä.

Bree ja Kerttu (olisko 9vk)
 
brianna ihana että onnistut imettämisessä ja ne tädin ohjeistukset kannattaa jättää omaan arvoonsa. jos hän vain ajatteli että se ilta syöminen häiritsee sinua.

sisu ja muut huonosti päivällä tirsaavien vauvojen äidit.... meinasin itsekkin viime viikolla nurista tänne kun k ei oikein halunnu nukkua. nyt on ihan muutamassa päivässä luonut itelleen nukkuma rytmin päivälläkin. eli klo 8 herätys ennen 9 noin 10 min tirsat. sitte klo 10-11 unta noin 45 min... sitten käkätellään hereillä kunnes kuukahdetaan klo 12 ruokailun jälkeen ja nukutaan klo 15 asti. (jos siis saa nukkua omassa sängyssä) rattaissa ikävä kyllä nukkuu huonommin. sitte illalla otetaan pikkutirsat 10-30min vielä noin 17- 18 ja sitten noin klo 20
ilta sapuskat velli/maito syö 21.00-21.45 (kun on osittain jo välissä unten mailla.) sitten tutin haluaa noin klo 2 ja sitten klo 4-5 syö ja siitä sitten taas unta 7-8 asti joten mä en nyt voi kuin toivottaa isot voima :hug: päivisin kinaaville.

musta tuntuu että ennen joulua mut saa jo rahdata jonnekkin hoitlaitokseen. nyt siis huomenna miehen pitäis tulla kotiin mutta olen jo niiiiiiiiiiin kypsä tähän tai sitten vaan nää viikonloput on tässä rytmissä ne pahimmat...grrrrrr......

tinni ja k 12viikkoa ja 2pvä... mutta 3kk tulee täyteen vasta ens lauantaina
 
Niin on taas mummolareissu takana - ja mitä seurasi siitä reissusta: Ellan entistäkin huonommaksi mennyt päiväunirytmi ja tosi väsyneet vanhemmat (seurausta yöta vasten kotiin tulemisesta). Eli nyt on menty meilläkin takas siihen missä oltiin jokin viikko sitten eli päikkäreitä ei nuku ku pikku pätkissä eikä vauvakeinukaan kelpaa enää nukkumapaikaksi. Viime viikolla neiti nukkui valtaosan päikkäreistään siinä, mut ei nuku enää ei :headwall: Unet on nyt siis taas sitä 30-60 min unia, jos niinkään pitkiä.. ja illasta kauheaa kärtyämistä kun ei oo pitkiä unia nukkunu. Yöunet edelleen samalla kaavalla, nukahtaa n. 21, herää syömään 1.30 ja herää ähisemään tai kokonaan hereille 4.30-5. Ja maidon antaminenkaan ei valitettavasti auta, vaikka sitäkin joku täällä ehdotti :| Miten voi vauva pärjätä noin vähillä unilla, ei voi ymmärtää :( Tätä rumbaa jaksais niin paljon paremmin ku neiti nukkuis aamusta edes sinne 7-8 saakka ja vaikka pitäiskin syöttää välissä!

No, täytyy kyl sanoa ettei mummon täällä olosta hirveästi apua ollut; toki hoiteli Ellaa sen ollessa hyvällä tuulella, syötti ym. mut itse en sit kuitenkaan saanut aamusta nukkua pidempään vaikka mummo olikin hereillä.. ja ihan hyvin olisi kuitenkin Ellan kans pärjäilly. No, ei voi mitään, tiedänpähän jatkossa olla odottamatta liikoja :(

Vellejä tekis mieli syöttää enemmänkin Ellalle, sillä maito-velliseos tuntuu pysyvän selkeästi paremmin sisällä ku pelkkä maito. Maitovelliä ei puklaile juuri lainkaan kun taas maitoa puklaa enemmän tai vähemmän varmaan joka syötön jälkeen. Tekis niin mieli alkaa maistatteleen kunnolla jo kiinteämpiäkin ruokia (esim. soseita) jos ne pysyis paremmin neidin masussa.. no, saas nähdä mitä neuvolatäti/-lääkäri sanoo tiistaina.

Ne "kaivatut" menkatkin sit päättivät mullakin alkaa, oudon niukoilta vaan vaikuttavat vai liekö normaalia eka menkoiksi synnytyksen jälkeen?

No, jospa tästä lähtis piakkoin käymään anoppilassa. Neiti jää sinne pariksi tunniksi hoitoon kun lähdemme itse käymään jossain ravintolassa syömässä.. saamme sitä kaipaamaamme kahdenkeskistä aikaa.

Pirtsi ja Ella 12 vk ja n. viikon päästä virallisestikin 3 kk
 
Brianna kyseli nimiäisistä.. Me juhlittiin hippua perhepiirissä, eli paikalla olivat sisarukset perheineen ja isovanhemmat.

Virallinen ohjelma jäi aika lyheksi eikä tahdottu puheita. Ruoka syötiin aluksi ja siunattiin yhdessä hippumme (ei kuuluta kirkkoon, vaikka kristittyjä ollaankin). Kehiteltiin miehen kanssa myös pieni tietovisa (kymmenen kysymystä) koskien meidän tyttöjä ja ripoteltiin kysymykset ympäri pihamaata. Kysymykset olivat aika haastavia/jotkut jopa mahdottomia ja huumorimielessä tehty. Mm. yhdessä pisteessä piti tunnistaa lasten vauvakuvista kuka on kukin (nämä meidän tytöt ovat keskenään niin hurjan saman näköisiä, että itsekään en olisi osannut kuvia äkkiseltään laittaa oikein) ;) Kahvittelun aikana laskin pistemäärät ja voittaja sai palkinnoksi skräppäämäni sivun, jossa oli meidän tyttöjen kuvat tältä kesältä. :) Voi olla, etteivät serkkupojat olisi välttämättä kovin välittäneet palkinnosta, mutta kisan voittikin anoppi. ;) Kivat juhlat oli ja kaikki tykkäsivät tästä kisasta, se oli aika sopivaa ohjelmaa meidän näköisiin juhliin!

 
:kieh: Pessimisti ei pety, niinhän se oli???
Venla heräsi tänä aamuna 8 aikaan, söi maitoa vähän, ja sit alko syömään maissisosetta n. klo 9.45, söi about 3tl verran sitä, ja joi päälle 80ml maitoa, nukahti, ja NUKKU VAUNUISSA 3h!!!!!!!!!!!!!!!!! :eek: :eek: :eek: Eka mä valitan täällä, et kun toi ei nuku, ja sit kun se nukkuu, niin tää ravaa katsomassa vähän väliä vaunujen luona, et miksei se jo kitise :headwall: A ) Olenko mä pitäny tuota lasta NÄLÄSSÄ, ja se ei ole siksi nukkunu kunnollisia päikkäreitä? B ) Olenko mä pukenu sitä liikaa sinne vaunuihin? Ja niin, ettei totuus unohtuisi, voi tietysti olla, että huomenna nukutaan sit about 100 x 10min pätkiä. Mutta kun nyt on menny jo 3 iltaakin ilman itkuja!! :eek: Voisko tää alkaa helpottaa tästä? Että itkut jäis vähemmälle, ja rytmi löytyis päiviksi?

BB, mitä makuja Vanessa syö jo? Meillä mennään vielä maissilla ja ruusunmarjalla, en vielä ole antanu perunaa. Ja nytpä mietinkin tässä, et pitäisköhän antaa porkkanaa sen maissin joukossa ens viikolla, ja vasta sit sotkea perunaa siihen joukkoon? Kun ei se pelkkä pottu oikein maistu millekään, ja ainakin esikoiselle peruna-porkkana upposi paremmin kun pelkkä peruna...
Pirtsi, mulla oli ekat menkat semmoset niukat ja lyhyet, ja sit oli lyhyt kierto ( mut normaaliksi laskettava kuitenkin ) välissä ja alko ne "oikeat ja kunnolliset" megamenkat. Eli kuulostaa tuo sun vuotomäärä ihan tavalliselle.
Brianna, toisesta korvasta sisään, ja toisesta ulos.
Vaikkakin olen kyllä sitä mieltä, että ihmiset kuvittelee imettämisen olevan julkinen puheenaihe, ja et imettävä äiti haluaa keskustella kaikkien (jopa naapurinsedän tai kaupankassan ) kans siitä... Ja että KAIKKIEN ohjeet otetaan innolla vastaan, ja ettei äidillä ole omaa järkeä ollenkaan.

Sisu ja Venla 3kk :heart:
 
jokohan tälle uskaltais antaa maissi tms sosetta ku maitoo vetelee 160-180ml parin tunnin välein päivällä..? 2kk 2 viikkoa ikää.. vellejä ei kannata kuulemma neuvolan mukaan antaaku mahavaivoja ollu et kun ne maitopohjaisia nii voi pahentua masuvaivat
 
Tuosta vaunuissa nukkumisesta tulikin mieleen, et kuinka paljon te laitatte vauvalle vaatetta/peittoja tms. kun nukutatte vauvaa ulkona vaunuissa? Jotenkin tuo pukeminen tuntuu niin hankalalta ku ei tiiä yhtään milloin on sopivasti, vaikka kuinka niskasta kokeiliskin..
 
Alkuperäinen kirjoittaja Pirtsi:
Tuosta vaunuissa nukkumisesta tulikin mieleen, et kuinka paljon te laitatte vauvalle vaatetta/peittoja tms. kun nukutatte vauvaa ulkona vaunuissa? Jotenkin tuo pukeminen tuntuu niin hankalalta ku ei tiiä yhtään milloin on sopivasti, vaikka kuinka niskasta kokeiliskin..
mä laitan pitkähihaisen bodyn, puolipotkarit, ohuen kypärämyssyn ja vanuhaalarin/kevyttoppapuvun
 
noista menkoista.. ku olitte ihmetelleet niitten niukkuutta.
täällä ekat menkat jo takanapäin ja kaks ekaa vuotopäivää olin onnesta soikeena ku ei mitää kipuja ja tosi niukka vuoto. noh, seuraavat kaks päivää jouduinkin pitää ainoastaan yösiteitä kun sitä vuotoa tuli ihan tosissaan!
aloin jo suunnittelee soittoa neuvolaan kun mulle ei oo ollu ominaista niin runsaat vuodot. yösiteet tuntu täyttyneen joka vessareissulla! sitten se vuoto loppui kun seinään. perin oudot moonikset :LOL:

vaunuihin pukeudutaan samoin kun Kleopatra84 kertoi. jos kevyttoppista ei laiteta, ni sitte tulee peitto päälle vaunuihin.

Täälläkin jo niitä vellejä maistellaan... tosin aina laitan maitoa sinne joukkoon. nyt velliharjotuksia ollu aina aamusin ja iltasin. saas nähdä, kivittääkö neuvolantäti mut seuraavalla viikolla 3kk-käynnillä ku ihan omineni aloin velliä antamaan :whistle:
 
Viettekö oikeasti vauvanne tavalliseen uimahalliin :eek: :eek:
Siis ei vauvauintiin ,vaan sinne muiden sekaan?
oonko mä ihan väärässä kun oon lukenu/kuullut että alle vuoden ikäistä ei pitäisi viedä uimahallin vesiin jos siellä ei ole vauvauintia. Vauvauintiinhan vaihdetaan se vesi ja on näin puhdasta,
ja lämmintä, se 32 asteista pitäis olla...?


Piltti ja Vihtori 2kk 3pv
 
hmm. k ei tykkää nukkua vaunuissa koska hänen makuunsa tulee viellä liian kuuma ja päällä potkarit ja body sekä makuupussi auki... jos laittaa pipon päähän huutaa hikisenä alta 5min.... eli meil nukutaan parhaiten omassa punkassa.
 
Alkuperäinen kirjoittaja Kleopatra84:
jokohan tälle uskaltais antaa maissi tms sosetta ku maitoo vetelee 160-180ml parin tunnin välein päivällä..? 2kk 2 viikkoa ikää.. vellejä ei kannata kuulemma neuvolan mukaan antaaku mahavaivoja ollu et kun ne maitopohjaisia nii voi pahentua masuvaivat
Mä sinuna odottaisin kuitenkin vielä,kun saattaa teidän vauvalla olla tiheän imun kausi meneillään =)
Meillä aloitetiin 3,5 kk iässä soseiden maistelu,Vanessa siis aloitti :D
 

Yhteistyössä