***Kesämasut 2009 VOL.3***

Alkuperäinen kirjoittaja maranooka:
Lääkäri pelotteli, että kannattaa varautua kävelyvaiheeseen jo ajoissa (heitti jopa, että ehkä jo 10kk iässä meillä käveltäisiin :eek:) . Liikkuminen on niin ketterää ja aikaisessa vaiheessa opittua. Eivät nämä vanhemmat lapset näin ajoissa ole todellakaan olleet. Kävelivät vasta reilusi 1v. päiviensä jälkeen (ja osasivat myös säädellä menoaan). Ihan hirvittää miten päätöntä menoa noin pienen kävely voisi olla...
Meillä esikoinen lähti kävelemään 10kk ikäsenä. Oli aluksi aikamoista hoipertelua, tikku-jalkasena etenemistä, ja kaatuilua mut ajan mittaan tasapaino kehitty ja oikeenlainen kävelytyylikin löyty. Myöhemmin sit olikin vauhti sata - äly nolla-meininki :whistle:

:kieh: Mäpä kerron teille meidän "ratkiriemukkaasta" eilisillasta... |O Eilen vietin ansaittua vapaa-iltaa 2 kaverin kans, syötiin pizzaa, ja naurettiin ihan mahat kipeiksi, ja oli tosi mukava ilta. Palasin kotiin n. klo 20.30, mies istu yksin sohvalla töllöä katsomassa. Kysyin, et nukkuuko MOLEMMAT tytöt?? :eek: Joo-o, oli miehen vastaus (Venlahan ei suostu yleensä nukahtamaan isälleen... ). Siitä 2 sekuntia ja esikoinen huutaa: "Tuu äiti laulaa..." Kävin laulamassa, ja just kun lopetin, niin samassa Venla heräs itkee :kieh: Kävin nukuttamassa sen uudestaan, tulin olohuoneeseen, kävin nukuttamassa, tulin olohuoneeseen, kävin taas nukuttamassa, tulin olohuoneeseen... Tätä jatku niin kauan, kunnes 21.20 sanoin miehelle, et mä lähden nukkuu Venlan kans, et se ei nuku edelleenkään :kieh: Menin sänkyyn, ja vedin V:n sängyn ihan viereen kiinni, ja koitin siinä rauhotella. No, vauhti sen kun kiihty :headwall: Neiti päristeli, kilju, kikatteli, karju, leikki tutilla, hulluna venytti kaulaa, et näkis laidan yli meidät (mies oli jossain vaiheessa tullu kans jo nukkuu ), ja siis oli TODELLA hereillä. Joskus vähän yli 21.30 esikoinen tuli itkee meidän ovelle, et ei saa unta... "Laita pää tyynyyn, silmät kiinni, ja ajattele mukavia ajatuksia..." Venlan sama ralli jatku vaan, ja nostin sen lopulta meidän väliin, et nukahtakoon siihen. Kohtaesikoinen TAAS seisoo ovella itkusena, et hän EI SAA UNTA |O <- ulvovaa itkua ( :headwall: ). Mies totesi, et "no hae peitto, ja tuu sinäkin tänne. Onneksi on iso sänky, et mahdutaan kaikki tähän..."
M-O-L-E-M-M-A-T kersat (anteeksi ilkeä nimitys ) oli hereillä vielä 22.30 aikaan :eek: :headwall: :kieh: |O Tavallisesti meillä on siis esikoinen klo 20.30 unessa, V viimeistään 21... Mies vaan viimeseksi totesi, et ei (perkele ) tää voi olla totta, et koko komppania on sekasin, kun johtaja on 3h illasta pois...
NO, mulla oli hauska ja oikein virkistävä ilta ystävien seurassa, et sen voimin sit jaksaa tän päivän, vaikka onkin vähän silmät ristissä :saint: :D
 
Meillä oli sitten ensimmäinen kuumetauti. Sunnuntai iltana ukkeli meni nukkumaan ihan normisti mutta heräsi parin tunnin jälkeen ihan tulikuumana. Lämpöä 39,5 ja ukkeli ihan lötköpötkö. No eikun soittamaan sairaalan päivystävälle lastenhoitajalle ja neuvona antaa vähän tujumpi annos Panadolia ja aamulla lääkäriin. Lääkäri ei löytänyt mitään tulehdukseen viittaavaa missään, epäili vauvarokkoa. No ei ole tullut ihottumaa nenä ehkä vähän vuotanut, kuumetta ei ole ollut tiistain jälkeen. Mikä lie ollut.
Yöt on olleet todella levottomia jo pari viikkoa. Jos ei ole tuttirallia niin sitten halutaan viereen nukkumaan. Alkaa olla jo silmät aika ristissä näistä katkonaisista ja valvotuista öistä |O
Eroahdistusko vaivanneen kun nukahtaminenkin on vaikeaa, ennen nukahti alta viidessä minuutissa nyt menee 30min ainakin. Hampaita on tullut ylös lisää, etuhampaiden viereen toinen jo puhjennut ja toinen tulossa. Ryömintä on lähtenyt kunnolla käyntiin ja istumaan noustaan niin että hujahtaa, konttaus asennossa hytkytetään. Tämä kai se yötkin valvotuttaa.
Unikoulua ajateltiin alkaa pitämään. Tilasin netistä unikoulun tueksi Lempeä matka höyhensaarelle kirjan, saas nähdä onko siitä apua.
Mutta on se vaan niin ihanaa kuunnelaa kun toinen kovasti juttelee jo äidille :heart:

Topoca ja Max 7kk 3vk
 
Pitkästä aikaa taas täällä, en kerinnyt nyt tutustua tarkkaan juttuihin, mutta joitain bongailin sieltä täältä. Liikkuminen meillä neiti seissyt jo kuukauden tuen varassa ja nyt seisoo sitten ilman tukea. Avustettuna (käsistä kiinni pidellen) kävelee jo jonkin matkaa, kunnes kaikki muu ympäristössä alkaa kiinnostamaan :LOL: . Todella hyvin ja reiluja annoksia syö. Mitään ei nirsoile vaan kaikki menee hyvällä ruokahalulla. 6,5 vuotis neuvolassa neitihän oli jo yli kymmenen kiloa ja pituus oli 69. ihan hyvän kokoinen vaavi on nostella :heart: :D . Pisut ja kakit tulleet kerran pottaan. Luonteeltaan perustyytyväinen ilmoittelee äänekkäästi jos jano, vaippa tms. vaivaa muuta erityistä kitinää ei pidä. höpöttelee ja huutelee omilla äänenpainoillaan kovati, mikä on tosi hauskan kuuloista :LOL: . Päivät menee rutiinilla eteen päin ja ensi viikolla 8 kk neuvola lääkäri, ihan jo jänskättää uudet mitat :D . Yöt On olleet melko levottomia mutta nyt on hieman rauhoittuneet kun ei ilm tarvitse enää ravintoa öisin niin paljon.

maare ja tyty 8 kk :heart:
 
Meillä Alisahan on INHONNUT yli kaiken kylpemistä aina ja suihkussa käyntiä...se huuto on ollut korviahuumaavaa joka ikinen kerta,joten tänään rohkeuden puuskissa keräsin uimakamppeet ja otin Alisan mukaan uimahalliin...Oisitte nähneet meidän neitin =) Se rakasti lillua uima-altaassa koko sen tunnin ajan,ei itkun itkua,vaan hymyä ja vähän kulmien kurtistelua kun sisko pärskäytteli vahingossa vettä kasvoille...Ihanaa päästä tästä lähin uimaan millon halutaan,ei tarvi ukkoa töistä ootella eka...

Alisa on kova murisemaan,sillä välillä on ihan ääni käheenä kun murisee...tänään sit kysyttiin aina ,et kuinka isi kuorsaa,ni Alisa murisi :LOL: testasin vielä kun heräs päikkäreiltä,kysymällä et miten se isi kuorsas,ni murisi vastauksen :LOL: Hellua...

Moneltako muilla "pitää"vauvojen herätä vimpoilta päiväunilta että illalla saa vauvan ihmisten aikaan nukkuun? Oon huomannu et Allu pitäs viimestään 17-17.30 herätä,et saa sen klo 21 nukkuun yöunet...

Alisa ei vielä ryömi eteenpäin,taaksepäin jonku verran työntelee itseään,mut epäilen et ryömiminen jää välistä,koska konttaus asento on jo niin lähellä onnistua...Sängyssä se pyörii pisteestä A pisteeseen B(eli kissan luo),mut muuten ei pyörimistä käytä...Hampaita meillä ei oo yhtään,olen päättänyt ostaa 1v lahjaksi tekarit sille :LOL:

Mulla itellä löydettiin viikko sitten kyhmy kilpirauhasesta,ens viikolla otetaan ohutneulanäyte,katotaan ettei oo syöpää,vaan ois struuma...tissistä löyty samalla reissulla muutos(mammografiassa ja UÄ:ssä),siitäki otettiin ohutneulanäyte,ens kuussa saan tietää molempien näytteiden tulokset...lääkäri meinas et ei ois tississä syöpää,vaan ois kesäkuinen rintatulehdus aiheuttanu jonku muutoksen,sen takia jouduin lopettaan imetyksen ku oli ihan tulessa se kohta,mistä nyt löyty se muutos...joten on tässä jännäämistä... :/ mutta näillä eväillä on mentävä :snotty:

 
Ryhikselle :hug: Pidetään peukkuja, ettei kumpikaan löydös ole mitään pahalaatusta.

:( Nyt seuraa sit omanapa-valitusvirsi, hypätköön yli, ken ei jaksa lukea.
Mä alan olla ihan poikki. V on nukkunu tän viikon T-O-S-I H-U-O-N-O-S-T-I kaikki yöt. Viime yönäkin heräsi tunniksi kilkattelemaan, ja sain tosissaan silittää ja pitää paikallaan, et sain uudestaan nukahtamaan. En muista, millon olisin saanu nukkua yön kunnolla, silleen, et mies hoitaa kitinät ja mun ei tarvii niiden takia nousta. No nyt kun on tämmönen valvomisviikko, niin tietysti remontin jälkisiivous on samalla meneillään. Arvatkaapa vaan kahdesti, kuka täällä siivoaa päivät pitkät, aamusta iltaan, kun mies on töissä. Ja tänään... Mies tulee n. klo 16 töistä, ja lähtee samantien anoppilaan viikonlopuksi :( Tulee sunnuntaina joskus illalla. Eli mun viikonloppu-ohjelma on siivoamista; yksin, tyttöjen hoitoa; yksin, huushollin yleis-ylläpitämistä; yksin, koirien hoitoa; yksin. V*ttu mä en jaksa :'( Ihan tosi. Tää mökki on niin paskanen ja sotkunen, ja jossain vaiheessa haluais saada tän kuntoon, mut kun en saa apuja, niin vähän kestää kun joka paikka pitää puunata. Sit on PARI semmosta hommaa, mitä mä en pysty/suostu tekemään, ja kun mies ei niitä tee, niin mun hommat seisoo. hyvä esimerkki on se, et en pääse siivoamaan liinavaatekaappeja, kun mies ei saa siirrettyä omia vaatteitaan vaatehuoneeseen |O

Anteeksi tämä purkaus, mut ei ole oikein ketään muutakaan, jolle itkeä ja valittaa näin jonninjoutavasta aiheesta :ashamed:
 
Sisu :hug: kuulostaapa tutulta.. Nyt kun oltiin kipeitä (ensin minä ja sitten kaksi nuorinta) jäi kyllä kotikin aika heikosti hoidetuksi. Ja kun mies on ollut pari päivää kokonaisuudessaan menossa (töitä ja futiksen valmentaista), on ne muutamat päivät olleet aika kaaosta aamusta iltaan... Kannattaa olla itselleen armelias :whistle:
 
Ryhikselle :hug: ja tsemppiä, toivotaan parasta!

Maranooka: Meillä esikoinen oppi 9kk kävelemään ja meno oli aika hurjaa kun pienellä ei ollut mitään itsesuojeluvaistoa. Oli sitten useinkin mustelmilla kun käveli mitä milloinkin päin.

Meillä oli 8kk lääkäri/neuvola tiistaina. Paino oli 9480g ja pituus 71,2cm. Painoa oli tullut 2 kk lisää vain 250g ja lääkärin mielestä se on liian vähän ja laittoin meidät painokontrolliin. Ennen mentiin yläkäyrillä painossa ja nyt oli tippunut keski tasolle ja minusta se on ihan normaalia, kun poika kuitenkin liikkuu koko ajan ja touhottaa menemään kontaten ja nousee seisomaan itse. Esikoisen kanssa oli aikoinaan sama homma kun alkoi liikkumaan niin painoa ei paljoa tullut lisää. Minusta on koko homma aika naurettavaa kun muutenkin meidän ukko on ISO kokoinen niin sitten vielä pitää ravata painokontrollissa sen vuoksi kun on liian vähän tullut painoa :headwall: No kaipa sen tohtorin piti jostain saada sanoa kun muuten oli niin reipas ja hyvin kehittynyt herra, paitsi poitsu kyllä vierasti lääkäriä.

Pottailua ollaan harrastettu, kakat ollaan pari kertaa saatu pottaan asti ja pissatkin on tehnyt useaan otteeseen. :)

Huhuu, onko täällä vielä muita imettäjiä???? Itse imetän kiinteiden ohella. Kiinteitä menee 4-5 kertaa päivässä. Aamulla ja illalla siis puurot ja päivällä ruoka, iltapäivästä hedelmää ja illemmasta toinen lämmin ruoka( joskus jää välistä ). Kuinka usein vielä imetätte? Meillä imetyshetket on pääsääntöisesti juuri ennen nukahtamista, mutta kyllä poitsu haluaa vielä muutenkin ottaa välillä maitohörppyjä, alkaa itse etsimään mun rintaa ja repimään multa paitaa :LOL: Yöllä poika ei herää syömään, vaan monesti haluaa tissiä 6-7 aikaan aamusta ja sitten jatkaa uniaan.

Hammassaldo on edelleen 2, uskon että ylös pukkaa hammasta piakkoin, ainakin kovasti hankaa ikeniään ja välillä on kiukkuakin ilmassa.

Pukeminen on nykyään yhtä itkua ja kiukkua, miten noin pieni osaakaan laittaa hanttiin noin kovasti :eek: Pää punaisena huutaa ja sitten on ihan kuumissaan kun toppavaatteet on päällä.
Muutenkin meidän herra on tosi tempperamenttinen, jos kieltää ja ottaa poitsun pois kielletystä paikasta, niin johan nostaa metelin.

Jaksuja kaikille huonoista yöunista kärsiville!
 
Halinalle ja Sisu, olisihan se toisaalta ihan mukava että yksi lapsistamme oppisi ennen yksivuotispäiväänsä kävelemään, mutta toisaalta tosiaan toivon että ei. Tuo päätön meno juuri hirvittää. :|

Hippua imetetän vielä ihan kunnolla.. :wave: Puuroa annan aamuin ja illoin sekä kaksi lämmintä ruokaa. Tällä viikolla on annoskoot suurentuneet yhden pikkupilttipurkin kokoisiksi. Lähellekään aina ei kaikki maistu. Tisumaitoa sitten lisäksi ruuan päälle pikku huikat ja välipaloina vähän enemmän. Öisin hippu syö kerran tai kaksi. Vettä olen välillä antanut ruuan kanssa.
 
heips!
tultiin vetämään ne joka kk:n pohjat. eli 8kk nla takana ja äijän pätkäleellä oli mitat seuraavat.
pituus 77cm, paino 12,5kg ja kuula 47 cm.
meillä konttaus sujuu kahden-kolmen pykälän verran. tukea vasten noustaan polvilleen kepeesti mutta ei vielä o noussu seisomaan asti. jaloilla kuitenkin kannattelee sujuvasti itseensä.

kasvatettiin ruokamäärää ja nyt nukutaan tiiviimmin yöt taas. samalla tuli kokeiltua noi 8kk ruokapurkit kokkarineen ja hyvin tuntui uppoavan.

sisu voima :hug:
 
Heipä hei pitkästä aikaa...
Kiirettä on mpitänyt, mein poika kasvaa hitaasti mutta varmasti...nojoo...neuvolasta aina sama laulu..."liian pieni" höpö höpö.....
Joku tuossa kirjoitteli levottomista öistä....meillä poika nukahtaa n.klo 21 kunhan isi on nukuttanut poikaa ensin tunni...sit se herää n klo 24 ja valvoo neljä tunti..joo-o.aamul noustaa seiskalta ylö...jee!!! päiväl nukutaan n 2 tuntia.....ihan oikeesti...voimat on loppu..ei jaksa ei!!!! Aina saa varoa et esikoinen ei heräisi...neuvolasta vaan sanoivat et se on sen takia ku poikahan jo kävelee tuettuna..ottaa siis seinästä tukea...ja ikäähän tällä on jo ruhtinaalliset 7.5kk. Kaikki taidon on kuulemmma tullu niin ryppäässä ja nopeastoi että yöt sen takia levottomat...koskahan tää loppuu...kysyn vaan!!!! okei aika merkki...lisää myöhemmin...
M
 
sisu meilläkin toi esikoinen on ollut 1v:nä paljon pienempi(10.8kg ja 75,7 cm), kakkonen oli jo hieman isompi 1v:nä(13.1kg ja 79,5 cm ) eli konsta meillä suurin... luule että 1v mitta alkaa 8.LLA JA TOIVOTTAVASTI PAINO lukemalla 13 (eikä enemmän).

"väliveli" aloitti kuumeilun perjantaina.... tänään oli edelleen kuumetta ja yskä kumeaa ja haukkuvaa. illasta konstalle nousi kuume... esikoisen ääni lähti kähenemään ja nyt mun kurkussa tuntuu santapaperille ja viluttaa.... taidan siis mennä t-pannun kautta pikkuhiljaa unten maille....
 
:D :D :D JIPPII! Lopultakin meillä tapahtuu kehityksessä edistystä!! Venla oppi tänä aamuna ryömimään!! :heart:

Flunssassa ollaan, koko porukka. Venlallakin nenä vuotaa, mut ei ainakaan vielä kuumetta. Itsellä pää räjähtämispisteessä, ja tosi kurja ja tukkonen olo. Taidan painua pehkuihin, kunhan V menee nukkuu :snotty:
 
Pitkästä aikaa taas kirjoittelen.. Ja saman tien tämänpäiväiset 8 kk neuvolakuulumiset, tytsy oli 71,5 cm ja 10,7 kg, painoa ei ole pariin kuukauteen paljoa tullut (kymppi meni rikki jo 6 kk iässä...) ja käydään painokontrollissa vaikka tuo on noin pullukka =) Ryömimään ei ole mikään kiire ja nyt sitäkin pitäisi neuvolan mukaan treenailla.. Ööh, mites se harjoittelu onnistuu :D Eiköhän se siitä ajallaan, en ite tuosta vielä paljoa stressaa.

Muuten kaikki on mennyt hyvin, vesirokko ja enterorokko meillä on jo sairastettu. Toisaalta hyvä että onpahan ohi loppuiäksä vaikka aika rankkaa olikin.
 
Täälläkin valvottiin sitten viime yö aina 4-> ja uni tuli uudelleen 7.30 aikoihin. Oiskohan tuosta että liikkuu jo niin kovin. että vaikuttasi uniinkin. Ke meilläkin lääkärineuvola tulen sitten kirjoittamaan tulokset (jos muistan) :whistle: . En tiedä oletteko jo aiemmin käyneet keskustelua, mutta monta ateriaa annatte päivisin ja syötättekö öisin vielä usein? Arvuuttelen tässä että koska tuon yömaidon voisi jättää pois. Kun vierottaminen saattaa vaikeutua sitten myöhemmin, tai voihan se ehkä jäädä itsestäänkin pois...
 
:| Jupajuu... Tää laps on nyt joka paikassa, kun pääsee ryömimällä eteenpäin. Eilen söin kaikessa rauhassa pöydän ääressä, V oli lattialla pöydän toisella puolella. Alko olee turhan hiljaista, ja vilkasin, et mitä neiti puuhaa, niin se oli mönkiny pöydän alle, ja pölypallo suussa B) NAMNAM!
Pinsettiote tulee nyt myös, ja aikapaljon käyttää, mut vasemmalla kädellä ja keskisormella ja peukalolla.
Miten teillä muilla pysytään istuallaan ilman tukea? Tuntuu, et V pysyy toisena päivänä paremmin, kun toisena, ja välillä kaatuilee vähän väliä... Kai tää on normaalia...
 
Meillä Lennille puhkes tänään 5. hammas. Ja lähipäivinä pitäis se kuudeskin puhjeta :)
Yöt on mennyt meillä nyt ihan hyvin, poika nukkuu 12 tunnin yöunet (21-09) ja kerran herää syömään, välillä ei kertaakaan. Ruoka maistuu oikein hyvin tällä hetkellä.

Hiukan ärsyttää kun netti toimii ehkä kerran viikossa niin ei ole päässyt kuulumisia päivittämään :kieh:

Mutta nyt poitsulle aurinkolaseja ostamaan, pitääpi palailla paremmalla ajalla (jos nyt netti vaikka toimis) :)
 
Voimia Ryhis :hug:

Nukkuminen on parantunut epämääräisen unikoulun jälkeen, herätään ehkä kerran jos sitäkään yöllä. Nukkumaanmeno onkin sitten täyttä tuskaa, huudetaan suoraa huutoa ja takerrutaan paniikissa äitiin ettei vaan tarvitsisi mennä sänkyyn. Välillä meinaa itselläkin itku päästä :eek: Eilen nukutin syliin kun en kestänyt ajatusta pienen herran "paniikkikohtauksesta", varsinkin kun mies on taas tämän viikon reissussa hommissa.

Päikkärit menee milloin mitenkin :( välillä kolmet ja välillä yhdet, milloin mitenkin. Alkaa huono äiti-syndrooma iskemään kun ei saa mitään tolkullista rytmiä näihin päiviin. Eikä pysty oikeen suunnittelemaan mitään kun ei yhtään tiedä millainen päivä meille on tulossa. Mutta pakko on antaa nukkua päivällä kun väsähtää muuten ilta ja yö menee ihan pipariksi |O |O

Hermot reistaa itsellä vaikka kuinka yrittää ottaa löysin rantein :ashamed: Onni kiipeää ja kapuaa koko ajan, nousee seisomaan mitä tahansa vasten ja köpöttelee "puita" pitkin menemään eikä mikään maailman lelu saa pysymään mielenkiintoa yllä eli ollaan kuin paita ja perse aamusta iltaan. Nämä miehettömät viikot on pahimpia kun tuntuu ettei saa edes hengittää ennen kuin yömyöhällä.

Äitiysloma vetelee viimeisiään, päätä huimaava kotihoidontuki on seuraava tienesti :$
 
Alkuperäinen kirjoittaja Miriyam:
Äitiysloma vetelee viimeisiään, päätä huimaava kotihoidontuki on seuraava tienesti :$
:kieh: Jepjep!!! Mua kauhistuttaa koko loppu vuosi, henkilökohtainen konkurssi odottaa nurkan takana :headwall:

Millonkas mammoilla on se maaginen VIIMEINEN ÄITIYSLOMAPÄIVÄ?? Mulla 9.3....
 
Äitiyslomapäiväviimeinen ois 15.3 mutta annoin ukolle siitä sen 12päivää,niin viimoinen äitiyslomapvä on sitten 2.3,ois ihan hirveetä viedä nuin pieni hoitoon(siis en tuomitse enkä arvostele ketkä vie,koska rahahan tässä sanelee paljonkin),kun katsoo omaa pientä ja miettii et muutaman viikon päästä pitäs viedä hoitoon ja toinen on ihan vauva vielä :heart: Hoitovapaalla olen 31.5.2011 asti,siihen mennessä mietin palaanko omaan työhöni vai lähdenkö koulun penkille vai jatkanko hoitovapaata...kauhulla myös minä odotan tulevaa,rahallisesti siis...
Maksetaanko muilla kuntalisää ja kuinka paljon?Meillä saa 120e miinus verot...parempi ku ei mitään... :D Tulee meillä varmasti ukon kans rahasta tappelu jos toinenkin seuraavan vuoden aikana,mut minkäs teet :LOL: mä oon nääs huithaipeli rahajutuissa,kaikki menee mitä tuleekin..
Alisan kans leivottiin tänään laskiaispullia...Alisa veti posket lommolla taikinaa suuhunsa,sai kaivella niitä urakalla pois..koko neiti oli ihan jauhoissa kun laitoin sille pöydälle jauhokeon mitä sai omalla taikinapallolla levitellä...kuten huomaatte,niin meillä ei paljoa katota mitä Alisa jo syö :ashamed: ruoka-aikana sen suuhun livahtaa luskikallinen jos toinenki maistiaisia meijän ruuista...ens kuussahan(9kk)sitä sais alkaa totutteleen oikeaan maitoon,ainakin täällä oli neuvottu niin...ennenhän se oli se vuosi...

Mut nyt herkutteleen pullilla....Mukavaa laskiaista kaikille =)
 
Täältä sen verran et viikon yöunet olleet ihan KAUHEITA. :kieh: Nukahtaa yöunille vaan sylissä ja sit kun sänkyyn saa niin n. parin tunnin päästä alkaa huuto. Heti rauhoittuu ku menee silittelemään, mut MÄ EN JAKSA seisoa siinä vieressä tuntia ja silitellä |O Joten ollaan annettu huutaa ja välillä käyty tuttia tarjoamassa ja kääntämässä selälleen takas ku mahallaan hää siellä kiljuu... Viime yönä nukahti onneksi VAIVAISEN tunnin huudon jälkeen, aika luksusta oli :whistle:

Kyllähän se tästä taas, varmaan johtuu hampaista joita suussa nyt 5kpl ja 3tullu tässä viikon sisään.....
 
huomenta =)

aamulla, kun herättiin, niin pilkisteli neidin suussa pieni hampaanreuna, vihdoinkin! :D nyt näyttäis kohta tulevan myös toinenkin. yönkin nukkui pitkästä aikaa heräämättä kertaakaan, eli hampaat ovat tainneet vähän vaivata..

eilen tuli pienelle myös ensimmäinen kolhu :( nousi sohvapöytää vasten seisiomaan, kun näki kissan pöydällä. jalka vähän lipesi ja pikkuisen pää kolahti pöydänreunaan. onneksi meni lyhyellä itkulla ohi.. pelästyin kyllä silti aika paljon :|

täällä myös riittää allilla vauhtia aamusta iltaan, perässä saa mennä ja jatkuvasti vahtia. äitiyttä parhaimmillaan :D

viiminen äitiyslomapäivä on 8.3. mies jää kuukaudeks sitten neidin kanssa kotiin.

ja istumassa pikkuinen pysyy jo ihan hyvin, aika pitkiäkin aikoja. pääsee itse istumaan, takaisin lattiatasolle pääseminen on vielä vähän hakusessa.. :snotty:
 
Moikka!
Lukemassa käyn päivittäin, mutta ei ehdi/jaksa kirjoitella. Oon yrittänyt pitää ystäviin yhteyttä, oon terapoinut itseäni neulekäsitöitä tekemällä, huushollissa ja varsinkin perheen ruokahuollossa riittää työsarkaa, ja yks "pikku" opintojen lopputyö pitäisi kirjoittaa... |O Ai niin ja hups, unohdinko mainita, että ihan jo pelkästään yhden määrätietoisen lapsen kanssa olen täystyöllistetty... Oppi ryömimään viikko sitten, ja nyt meneekin jo lujaa mm. kissan ruokakupille ja sähköjohtojen kimppuun.

Päiväunilta pitää herätellä viimeistään n. klo 17, jotta iltaysiltä uni jo maistuu. Mutta ihmeesti poika jaksaa olla hereillä vaikka jo klo 15 eteenpäin sinne yhdeksään saakka, jos päivän päikkärikiintiö tulee jo siinä vaiheessa täyteen eli jos on mennyt normaalia aiemmin pitkille unille. Päikkäreitä siis n. 2,5-3,5 tuntia päivässä yhdessä tai kahdessa erässä ja yöunet 11 tuntia.

Yösyömisestä joku kysyi. Me lopetettiin yöpullon tarjoaminen vuoden vaihteessa suunnilleen. Tai siis oikeastaan jo marras-joulukuun vaihteessa muistaakseni pikkuhiljaa lopeteltiin, mutta levottomina öinä annettiin maitoa, kun ei oltu varmoja, johtuuko kähinät nälästä. (Näin jälkikäteen tajusin, että hampaistahan se kaikki johtui.) No, yösyömisestä oli seurauksena ruokahaluttomuus päivällä, joten yömaitoa ei vaan enää sitten tarjota. Päivällä lastataan täyteen moneen kertaan ja yötä vasten poju tankkaa puuron jälkeen korviketta jopa n. 240 ml, huh huh, ja sillä pärjää yön yli hyvin.

Mun äitiysloma loppuu... ööh, en tiedä. :D Saattoi loppua jo, tai sitten tässä loppukuusta. Minimiäippärahalla on porskutettu, joten hoitovapaalle siirtyessä tulot ei putoa yhtään. B) Syksyllä poika olisi tarkoitus laittaa hoitoon ja mut "laitetaan" kouluun hoitamaan opinnot vihdoin loppuun. Nyt jo jännittää, miten hoitoon meno sujuu. Mahtaako sellaiset 1v3kk ikäiset ihan oikeasti sopeutua päiväkotiin....? :ashamed: :'(

Istuta ei. Edelleenkään. Ei vaan malta olla paikallaan. Sylissäkään ei saisi istuttaa, vaan pitäisi toista pomputtaa. Tai siis roikottaa kainaloista niin että hän saa itse pomputella. Eli nykyään meidän top2 ajanviettoaktiviteetit on: 1) poika saa ryömiä mihin haluaa 2) poika pomputtelee. :heart:

8kk neuvola oli näin 8,5kk iässä ja siellä yhteistuumin terkan ja lääkärin kanssa ihastelimme pojan komeita mittoja. 77cm ja 10,7kg. Äitin pieni. :heart: :LOL:
 
Voi pyhäsylvi tuota ryömimistä. En muistanukaan, et miten nopeeta pienet voi ryömiä / kontata kiellettyihin paikkoihin. Venlan top 5 kielletyissä paikoissa on koirien vesi-, ja ruokakupit (käsiä kiva liottaa vesikupissa :snotty: ), tv-tason lasiovet, isosiskon pikkuhipleet lattialla sen huoneessa (arvatkaa, miksi ovi ON usein kiinni sinne ), kaikki näkyvillä olevat sähköjohdot, ja vessa... No, muuten maistelkoon, ja kokeilkoon eri asioita ja tavaroita, mut tietyt jutut olis ihan kiva pitää poissa Venlalta...
Onneksi vielä edes istuallaan pysyy paikallaan, mut tuskin kauan... Ei siis osaa siitä kääntyä mahalleen, mut istuu kyl aika pitkiä aikoja ilman tukea, ja touhuaa omiaan.

Tänään taas V suostu nukkuu 1.5h päiväunia, ja tiedossa siis levoton ilta ja yö. Pikkusen meinaa itseäkin väsyttää, meni yö valvoessa... |O <- haukotus
 

Yhteistyössä