***Kesämasut 2009 VOL.3***

Meillä on nukuttu vaunuissa myös nyt pakkasilla. Ulkona siis. Kun ei nuku sisällä, niin nukkuu sitten ulkona. Eikä sillä kylmä ole ollut..

Uusi neuvola-aika saatiin 14.1. Eli puolitoistakuukautta myöhässä. Taitaa olla sitten yhdistettu 7 ja 8kk neuvola.

Meillä opittii eilen nousemaan pinnasängyn laitaa vasten seisomaan. Tänään pitää tiputtaa pohja alas,ettei vaan pääse tipahtamaan yli laidan yöllä.

Nyt täytyy mennä, toisella kerralla sitten enemmän tekstiä..

pikkuötökkä ja Iina
 
pakko tulla kertomaan, että tänään sitten pärähti testiin plussa :) eli meidän neitonen olisi saamassa luultavasti ensi elokuussa pikkusisaren, jos nyt kaikki hyvin menee. hyvin hyvin alussa ollaan.
ihmettelinki ku neiti teki tuossa kahden viikon sisällä stopin tissimaitoon. kerran päivässä, aamulla, enää kelpaa. muuten ei enää huolinut. olisiko siis ollut syynä tuo uusi tulokas?

mutta nyt ei sen enempiä. täytyy lähteä tekemään jotain iltapalasta ja siivoomaan keittiöö päivän jäljiltä. meillä neiti on jo yöunilla :) nukahtaa aina siinä seiskan aikaan ja nukkuu sinne puol6 ja nostan viereen ja vähän tissiä ja jatkaa vielä tunnin.
 
Brianna : kirjauduppa pankin tunnuksilla kelan sivuille ja kato oisko siellä mitään tietoa...
Aamun nimittäin tappelin niitten p#%¤&¤% kelan siuvjen kans kun täytin kodinhoitotuki hakemusta...kuka piru ne on laatinu...mä inhoan nuita palkka yms.kyselyjä...mistä pirusta mä tiiän saako ukko ens vuonna millasta palkkaa missäkin kuussa...kun heittelee jonku verran...ja hoitolisäähän on turha oottaa...näyttäähän ne ukon tulot hienoilta ennen ku verot on otettu pois,mut käteen jää vaan hiiren paskan verran... :headwall: Eli tämä mamma on nyt sitten kotiäitinä 31.5.2011 asti ,joten tervetuloa köyhyys....kummasti rupes heti tekeen mieli töihin kun päätöksen tein... :D Alisa on sitten piirua vaille 2v...

Näin yks yö unta et meille oli syntyny poika ja ukko ilmotti kastajaisissa et sen nimeksi HÄN on päättäny JÖÖRAN Vilho Jalmari :LOL: ja mä huusin et ei varmasti tule ja kaikki vieraat nauro nimelle :LOL: yks tuttu sanoiki täs sit et no äkkiä tehkää se poika ku nimikin on valmiina...voi jööran...

Millä mallilla teillä on Joulujutut? mulla pitäs siivota ja leipoa...kaapit oon järkänny ja jo vähä sotkenukkin...ukko aiko pestä saunan viikonloppuna...mulla on ni pöljä tapa,et mun pitää saada siivota täysin ennen ku voin leipoa...tosi viisasta kun leipominen on ni siistiä hommaa lapsen kans...mut jotenki haluan sen joulun tuoksun...Lahjat on kaikki ostettuna,äitilleni soitin et voin käydä sen puolesta ostamassa lahjat kun se raasu tekee niska limassa töitä ja ei ole päässy jouluostoille...mulla on ollut tänä vuonna ni paljo lahjaideoita ettei oo tosikaan...Alisa saa 4pakettia(sellasen hobbyhallista prinsessa auton,joka toimii eka keinuna...sit kaks ääntelevää lelua ja vaatepaketin)...isosisko saa sitten "hiukan"liikaa...myönnän reilusti :headwall:

Ai juu,kerroinko hotellilomastamme miehen kans kaksin ekaa kertaa 13 1/2vuoteen...meillä oli oikein mukavata,kävimme syömässä välimerenravintolassa(taivaallista ruokaa) ja muutamalla höpöjuomalla yhessä pubissa...hotellissa oli käyny tonttu ja tuonu mulle kaulakorun...oli täys ylläripylläri...mies kun ei pahemmin mua muista lahjoin,niin olin aamulla kuulemma valittanu ettei oo kaulakorua...seur.päivän mies kiltisti oli mun kans jouluostoksilla...kotiin ajellessa saatiin sit viesti et esikoinen on kovassa kuumeessa(39.9)...paluu arkeen iski heti =) Ei ollu onneksi possua,laantu kolmessa päivässä...

nyt alan hipsiin pölyhuiskan varteen johan tässä romaani tuli kirjoitettua :D
 
sunshinelle onnea plussasta! :) Ihanaa! :flower:

Joku kysy joskus sikarokotteen oireista. Meillä ei tullu oireita juurikaan. Kuume nousi vaan ihan vähän, eikä vaikuttanut yhtään kipeältä.

Joulujuttuja pitäis tehdä, mutta eipä oo kerenny ees normaalijuttuja tekemään. Vauva tissiraivoaa ja on ollut tekemistä saada se syömään. On kuitenkin saanut syödyksi ja kai tää parempaan suuntaan on jo menossa.

Ylihuomenna on 8kk neuvola. Vähän etuajassa. Sitten näkee mittoja. :)

Mukavaa joulun odottelua kaikille!

:heart:
 
Heippa kaikille pitkästä aikaa!!!

Tervetuloa uusille ja oikein paljon onnea sunshine25 :flower: Meitä on nyt sitten ainaskin kaksi kesäkuisissa, jotka odottavat pikkusta. Mulla on nyt viikkoja reilut 16 ja on tosi jännää, kun liikkeet tuntuu jo päivittäin :heart: Vähemmän kivaa on painonnousu, nyt tullut 1,5 kg ja ylimäärästä on muutenkin sopivan reilusti :ashamed: Mutta tosi jännää, että ens kesänä on taas uusi pieni jos kaikki menee nappiin, la on 6.6 (Iidalla oli 1.6 ja syntyi 13.6). Oonkin miettinyt, että miten käy Iidan synttäreiden jos makaan synnärillä sillon, mutta toisaalta sitä mennään sitten tilanteen mukaan :)

Taidoista: Kovasti tuo tyttönen yrittää kontata (nousee jo asentoon) , mutta ei osaa vielä käsien ja jalkojen yhteistyötä. Mutta taaksepäin liikutaan ja navan ympäri pyöritään kovasti =) Olen nyt alkanut istuttamaan syöttötuolissa ja melko hyvin siinä pysyy hetken ilman tukea, mutta jossain vaiheessa "kaatuu", joten pitää olla koko ajan vieressä vahtimassa. Ääntä ja pärinää tyttö pitää kovasti: ättä on yleisin "sana" ja kovasti kikattaa ja räkättää (etenkin iltaisin ennen nukkumaan menoa) :heart:

Unista: Iida nukkuu yöt hyvin: klo.21 paikkeilla laitan tytön omaan sänkyyn nukkumaan ja n. 7.30-8 asti nukkuu. Ainut "häiriö" on aamuyön pienet kitinät, jolloin nostan tytön loppuyöks viereen nukkumaan. Elikkä silloin isukki siirtyy olkkarin sohvalle, kun pelkää muuten kääntyvänsä lapsen päälle. Päikkäreitä nukkuu vaihtelevasti, esim. eilen ei malttanut nukkua kuin pienet aamupvän unet 10-11, kun oltiin kyläilemässä, mutta vaikka IIda ei nukkuisikaan kunnon päikkäreitä niin on silti melko hyväntuulinen :) Useimmiten tyttö nukkuu 10-11, 14-16 ja illalla vielä pienet unet ennen yöunia. Ja melkein aina simahtaa autoon. Me liikutaan päivittäin niin tyttö on tottunut nukkumaan eri paikoissa. Välillä mulla on huono omatunto siitä, kun en nukuta päivittäin ulkona vaunuissa :ashamed: mutta se johtuu just siitä, että liikutaan autolla niin paljon ja ollaan esim. mummolla kyläilemässä usein.

Iidalla oli 6 kk neuvola viime perjantaina, jollon annettiin possupiikki. Piikistä ei aiheutunut muita oireita kuin se, että tyttö oli tosi rauhallinen ja väsynyt pari päivää. Isikin ihmetteli, kun Iida nukahti hänen kainaloonsa päikkäreille lauantaina. Oli se kyllä hellyyttävän näköstä :heart: Mitat neuvolassa olivat 66,5 cm ja 7390 g eli melko pikkunen tyttö meillä, mutta hienosti menee kasvukäyränsä keskellä =)

Täytyypi tästä rientää vielä joulukauppoihin ja uimaan. Pakko tehdä jotain liikunnallista muutaman kerran viikossa, ettei ihan ryöstäydy paino käsistä, vaikka ei se tällä suklaan syömisellä kyllä auta :LOL: No, joulun jälkeen alan katsomaan mitä suuhuni pistän...niin varmaan :snotty:

Mukavaa joulunaikaa kaikille!!!Ainiin, oliko se Sisu, joka kyseli lahjoista..Mä olin ihan pöhkö jouluostoksilla aluksi, kun meinasin hyllyt tyhjentää, että Iida sais paljon kivoja lahjoja, mutta sitten ajattelin, että muutama pieni paketti riittää vielä kun tyttö on noin pieni vielä ja sukulaiset kuitenkin ostaa. Elikkä ostin pehmonallen, lastenlaulu cd:n, kylpyankat ja sellasen nalle puh lelun, missä on jotain toimintoja. Rahaakaan ei mennyt ihan älyttömästi. Katsotaan muutaman vuoden päästä, mitkä on neidin lahja"vaatimukset" :eek:
 
Onnittelut sunshine25 plussasta!

Lahjoja ollaan ostettu yli äyräiden :ashamed: ja joulupukkikin tulee meillä vierailemaan :whistle: pikkasen ehkä lähtenyt näpistä tämä esikoisen joulun laittaminen....

Päivät kuluu hirvittävän nopeasti tekemättä juuri mitään, seuraneitinä ja virallisena leikittäjänä toimiessa ei kellolla ole väliä. Joulukin pääsee taas yllättämään, mutta onneksi on suurin osa hommista tehty. Tänä vuonna ei ole tullut keskityttyä kaappien siivoamiseen ja laatikoiden laittamisiin, päätin ottaa rennosti tämän ajan ja tehdä minkä ehdin ja viitsin.

Unet menevät milloin mitenkin, päiväunissakaan ei ole enää mitään rytmiä. Yöllä herätään 1-3 kertaa, käännetään poitsu selälleen ja tutti suuhun.

Kävelytuoli on meillä ihan ehdoton peli, Onni menee tosi lujaa sillä. Koira parka juoksee karkuun sen minkä kerkiää :LOL:

Oikein rauhallista ja hyvää Joulua kaikille :xmas:
 
Onnea sunshinelle vauvauutisista!

Käytiin perjantaina possu- ja influenssarokotteet hakemassa. Hippu ei saanut niistä onneksi kovin kummoisia oireita. Pari yötä ollaan kyllä kitisevän nyytin kanssa valvottu, mutta se taisi johtua tulevasta flunssasta. Nyt pienellä on siis nokka tukossa ja on muutenkin kipeän oloinen.

Eilen oltiin neuvolassa. Hippu on pieni ja pyöreä. :heart: Paino menee +käyrällä ja pituus-.. Mitat olivat muistaakseni n. 63cm & 8kg. Pituuskäyrä teki joku aika sitten selvän syöksyn alaspäin ja kasvua seuraillaan.. Näin nämä käyrät on menneet näillä isommillakin: kasvu tasaantuu sitten jossain vaiheessa ja kasvu menee omaa (pätkä) käyräänsä. :whistle:

Muuten hippu on kuulemma hiukan edellä tämän ikäisen kehitystä.. Pieni osaa istua jo niin hyvin ja liikkuu (eli ryömii) ketterästi (ja menee konttausasentoon ja siitä istumaan itse). Kai tämä kantoliinassa kantaminen ja jatkva sylissä pitäminen on jotenkin edesauttanut pienen motorista kehitystä.. Sylissä hoitaessahan tulee vauvalle paljon liikettä ja oman kehon tuntemusta.

Tänään ajattelin laitella kotia joulukuntoon, jotta ehditään joulun tunnelmasta nauttia ihan kotonakin.. Moneen vuoteen ei olla joululomalla reissattu anoppilaan, mutta nyt tapaninpäivänä lähdetään kohti itä-suomea.

Ihanaa joulunaikaa kaikille! :xmas:
 
onnea sunshine25 plussasta! :flower:

oon nyt vähän ihmeissäni tuon neidin maidonjuonneista.. ei vaan yksinkertaisesti halua päivisin maitoa, öisin taas kyllä kelpais vaikka kuinka usein :snotty:

oon ajatellut tossa vuodenvaihteessa muutenkin lopetella imetystä, mutta en oikein tiedä miten sen käytännössä tekisin. nokkamukiharjoittelut on huonolla menestyksellä käynnissä, mutta eiköhän se tästä, sitkeesti kun yrittää..

rauhallista joulun odotusta kaikille!
 
Voi helvetin, helvetin helvetti!!! Mä onnistuin tekemään sen mitä kaikki äidit pelkää |O |O |O Laitoin Onnin meidän sängylle nukkumaan päikkäreitä niin eikös pieni isäntä herännyt hissukseen itsestään ja kumahti sängystä alas :ashamed:
Silmäkulma ja otsa mustana, lääkärissä käytiin tarkastuttamassa poitsu kaikki on onneksi ok. Mutta kyllä on paha mieli, säikähdin niin älyttömästi, että itkuhan siinä äidillekin tuli.
Miten sitä pystyisi varjelemaan ettei ikinä mitään sattuisi?
 
Miriyam onneks kaikki kuitenki hyvin! :hug: Aina jotain sattuu, vaikka kuinka yrittäs varoa!

Meillä oli neuvola tänään, pituutta 72cm ja painoa 10,2 kg. Kyseessä siis 8kk neuvola. Lähetteet saamme fysioterapeutille ja neurologille(muistaakseni...). Kuulemma tukemaan kehitystä, että kehittys niin ku täysaikaset. Sairaalassa lääkärit hoki sitä, että ei sitten mitään kiirettä, kehitys katsotaan lasketusta ajasta. No niin tai näin, hyvä kai niissä on käydä. En mä usko, että mitään sen kummallisempaa on. Sen kai näkee ajan kanssa.

Ööh, imetys on raivostuttavaa tällä hetkellä. Vauva raivoaa ja suostuu syömään ihme asennoissa tai kun laulan samalla tai muuta yhtä mukavaa. Kai ohimenevää. Tarkoitus taistella vielä, koska haluisin imettää vielä. Terveeltä vaikuttaa ja korvatkin oli kunnossa, kun lääkäri katsoi.

Selkä on kipeä, kun kantelen tuota vauvaa aika paljon. Pitäis muistaa venytellä.

Hyvää joulua kaikille! :heart:
 
Alkuperäinen kirjoittaja Miriyam:
Voi helvetin, helvetin helvetti!!! Mä onnistuin tekemään sen mitä kaikki äidit pelkää |O |O |O Laitoin Onnin meidän sängylle nukkumaan päikkäreitä niin eikös pieni isäntä herännyt hissukseen itsestään ja kumahti sängystä alas :ashamed:
Silmäkulma ja otsa mustana, lääkärissä käytiin tarkastuttamassa poitsu kaikki on onneksi ok. Mutta kyllä on paha mieli, säikähdin niin älyttömästi, että itkuhan siinä äidillekin tuli.
Miten sitä pystyisi varjelemaan ettei ikinä mitään sattuisi?
:hug: Mä tein saman esikoisen ollessa 7 kk. Tuli jenkkisängyltä suoraan pää edellä lattiaan :'( Kiikutin heti terveyskeskukseen, ja kyllä nuori lääkäri mietti pitkään ja hartaasti, että laittaako meidät yöksi sairaalaan seurantaan. Päästiin kuitenkin kotiin. Aivotärähdys siit tuli :( Edelleen huono omatunto kolkuttaa, kun mietin onnettomuutta, vaikka tapahtumasta on jo 6v aikaa...
 
Miriyam Eikös sitä sanota, että jokainen meistä on ainakin kerran tipahtanut lattialle vauvana? Vahvistaa vaan ;) Pelästytti varmasti ja ollut lähellä täälläkin monet kerrat. Paras oli kun tyttö nukku mun sylissä ja menin keittiöön niin löin sen pään AIKA KOVAA oven karmiin :D Kauhea fiilis ja toinen ihan hoo moilasena et mitä, mitä... Kutti tuli muistoksi.


Ihanaa Joulua kaikille palstailijoille pienten tonttujen kera!!! :xmas: :heart:
 
|O Anteeksi, seuraa nyt valitusvirsi näin joulunalla, hypätköön joku yli, jos ei halua lukea.

:headwall: Mulla alkaa olla pinna suht tiukalla venlan kans nyt. Eilen neiti nukku YHTEENSÄ päiväunia 2h 15min :/ Ja aikaan siis laskettu 2 päiväunet yhteensä... Aika vähän kohta 7kk ikäiselle. Nyt on nukkumassa, ja ½h nukahtamisen jälkeen alko itku. Olen taas ravannu vähän väliä hyssyttämässä, ei mitään hyötyä. Itkee siis unissaan, mutta niin kovaa ja vaativasti, et pakko sinne on mennä. Yöt on yhtä helvetin kitinää, ja valitusta, tuttia pyydystetään vähän väliä, eikä unirauhasta ole tietoakaan. En saa tehtyä YHTÄÄN MITÄÄN kotihommia, jos ei ole toinen viihdyttämässä venlaa. Eilen aamulla aloitin siivoamisia, onneksi esikoinen oli V:n kans jonkun aikaa. Sit oli välissä ne pätkäpäiväunet, ja kun esikoisen olin ehtiny luvata jo kaverin kans pulkkamäkeen, niin eipä siitä siivoamisesta sit tullu mitään, kun V heräsi. :headwall: Lopetin siivoamiset illalla 10aikaan... Mä en YMMÄRRÄ, et miksei se nuku. On jooo toinen hammas tulossa, mut miksi tämä jatkuu viikkokausia? Tuntuu, ettei viimeisten viikkojen aikana ole ollu YHTÄÄN PÄIVÄÄ semmosta, etteikö jotkut unet olis ollu katkonaisia, ja itkusia |O MEN JAKSA KOHTA! Kaikki joulujututkin on puolitiessään, eikä joulumielestä tietoakaan...

Anteeksi oma napa, ja valitus :ashamed:

Kaikesta huolimatta, mukavaa joulua kaikille meidän pinon mammoille ja muksuille!
 
Sisu, mä keksin ratkasun mun joulupulmaan. Siis en oo saanu mitään tehtyä, vauva ei nuku ku pätkiä, ei siis oo koskaan nukkunukaan pitkään. Unia on yhteensä n.2 tunnin verran päivällä ja nyt sitten tuo imetys takkuaa. Halutaan tissiä ja sitten raivotaan ja sitten pitää viihdyttää koko aika. Eli en oo ehtiny tekee joulujuttuja enkä normijuttuja, ku mieskin on yllätysyllätys just nyt koko ajan töissä. Ratkaisu on: otan vaan rennosti. Ehkä se ei haittaa jos meillä on vähän sotkusempaa eikä muutkaan jutut ihan justiinsa. Ruoatkin on pitäny melko valmista ostaa tällä kertaa. Turha se on stressata, jos ei kuitenkaan kerkee. Tärkeintä on kuitenkin se tunnelma. Voimaa sulle sinne! Ja ihanaa joulua. :heart:

Nyt on alkanu mietityttää ne lääkärin laittamat lähetteet sinne fysioterapeutille ja neurologille, vaikka oon kyllä ollu ihan varma, että vauva on täysin normalisti kehittyny. Mutta eihän sitä voi tietää. Ei se kuitenkaan mitään tässä vaiheessa muuta, vaikka joku erityisyys löytyiskin. Samaa elämäähän tässä eletään. Pistää vaan välillä mietteliääksi. :(

Rauhallista joulua kaikille! :)
 
hyvää joulua ja valoisampaa uutta vuotta toivotan kaikille ja toivon sen olevan meillekkin valoisampi. mies kun sai työpaikaltaan joululahjaksi sellaisen paukun että huh huh (yt neuvottelut loppuivat 21pvä) eli siitä voinette päätellä jotain,... nyt maate
 
:x Mä sairastuin aatonaatto-iltana mahatautiin, mies muutamaa tuntia myöhemmin. Meni joulu suomeksi sanottuna v*tuiksi, mutta onneksi uusi on jo vuoden päästä! :saint: Eilinen meni sumussa, horkassa, kun paleli niin pirusti, ja heikotuksen kourissa. Tänään sit laitettiin vasta jouluruoat, mutta taitaa hapantua nekin kaappeihin, kun ei vielä oikein mikään sapuska uppoa. Että tämmönen joulu meillä! :headwall:
 
Muakin kiinnostaa tuo, että kuinka moni jää hoitovapaalle ja miten sitten voi tehdä työtä, kun hoito vapaalla, onko kellään tietoa? Oletteko jo laittaneet tyynyn vauvalle sänkyyn? kauhea kysely :D . Sisulle jaksamista tilanteet ei tuppaa pysymään samana kauaa, että joskos teilläkin helpottais valvoskelu jossakin vaiheessa, voimiahan tuollainen kysyy..ja hermoja.

Meidän neitokainen yritti neuvolassa jo pinsettiotetta pienestä puupallosta jota neuvola täti hänelle tarjosi :eek: . Mihin mun vauva katosi ;) . Soseista ollut asiaa. Teen itse kaikki liha- ja kasvissoseet välipala menee purkista ainakin toistaiseksi. Ajatuksena olisi kyllä aloittaa niiden teko itse.

Ihanaista joulun jatkoa kaikille, uutta vuotta odotellessa =)
 
Mun pitäis kans ottaa selvää, et miten se hoitovapaa järjestyy. Ajattelin olla ainakin ens vuoden syksyyn asti kotona ja sitten katsellaan jatkot.
Meillä ei ole vielä tytölle laitettu tyynyä sänkyyn, mutta kai sinne sais jo ohuen sellaisen laittaa?
Meillä meni Joulu mukavasti anoppilassa, paitte joulupäivän aamuna oli vähä kurkku kipeä ja nyt tänään ihan kauhea olo - kurkkukipeänä, pyörryttää...Nii ja tietty piti vielä menkat alkaa tähän samaan syssyyn :p
 
Joulu meni ja ihan mukavaa oli. :) Tänään mies lähti isompien tyttöjen kanssa anoppilaan käymään ja minä jäin hipun kanssa kahdestaan kotiin (koska minulla meni pötsi sekaisin).. Outoa olla ihan hiljaisessa kodissa. Hippu oli aamulla hiukan ihmeissään, missä kaikki muut ovat mutta tottui kai sitten tähän rauhallisempaan olotilaan. :whistle:

Voi että kun tämä minun "viimeinen vauva" kasvaa niin vauhdilla! Äsken käytin neidin kylvyssä ja pieni sitten päätti nousta seisomaan. Ensimmäisen kerran pistin vahingon piikkiin, mutta neiti sitten ei enää malttanut enää ollenkaan jäädä istumaan vaan nousi jatkuvasti ammeen reunaa vasten seisomaan. :eek: Iloinen toki pienen kehityksestä olen, mutta viivyttäisin tätä vauva-aikaa kyllä mielelläni hiukan...
 

Yhteistyössä