***KESÄMASUT KESÄKUUSSA JA HEINÄKUUSSA***

HelloShitty
Alkuperäinen kirjoittaja maranooka:
Alkuperäinen kirjoittaja HelloShitty:
mitäsnytiltä sai jotain hieromaohjeita millä voi saada synnytys käyntiin. pitääpä kokeilla illalla. :p jossain päin niskaa pitää hieroa.
Missä, missä? ;)

(itse löysin sattumalta tällaisen, synnytysjuttuja googlettaessa: http://www.babyidea.fi/aidille/akupainanta.html)
siellä yks täti selitti just tota niskassa olevaa. eli neljä sormee sen patin yläpuolel kun hieroo 5-10min jollain suht pienellä tikulla niin pitäis kuulemma olla ihan valmis osastolle. :D mä googletin kans tota samaa linkkiä ja pitää varmaan illalla kokeilla. :p eikai siitä haittaakaan voi olla. :whistle:
 
Böö Ei ollu tässä välissä tullu vielä uusia vauvauutisia :D Mä en enää tiiä ootanko innolla synnytystä, pelottaa!!! Mullaon sektiopelko aiemmasta sektiosta jossa tuli niitä komplikaatoita, verenvuotoo runsasta ym ja jouduin ottaa verta ym ym. Ja sitten vanha synnytyspelko on nyt nostanu päätään!!!! |O Voiha kökkö :ashamed:

Alamahalla on vihlontaa ja jomottelua ja öisin supistelee vähän mutta eipä sen vakavempaa.. Mun mies päivitteli et oompas mä virkee viimesillään olija ku jaksan päivittäin ulkoilla, asioida kaupoissa, appivanhemmilla puuhailla ja oitaa kotihommatkin :D Jeah! No imuroinnin se hoitaa aina.. ja yhessä vaihettiin petivaatteet aamulla =)

Mutta saas nähä millon tää vauva suvaitsee tulla :D

Mun äiti sanoi ilkeesti eilen et synnytykseen ei saa ottaa mitää kipulääkkeitä, se pitää muka tuntee se tuska ku lapsia tehään niin niistä kans sitte huolehtii eri tavalla ja muodostuu syvempi side PASKAT sanoin sille.. Ihan yhtä paljon sitä lasta rkastaa oli se sektiolla tai synnytetty, epiduraalilla tai ei.. Nuo jutut oli taa sen elvistelyä "sillon ku minä synnytin niin siihen aikaan ei ollu... jne.. En yhtään tykkää tuollasesta päsmäröinnistä, murrr :kieh:

Jahjah, mä pyörin tuonne ruokapöytään et paino nousis perjantain neuvolaan :D

kleo ja Sara-vauva 37+4
 
Jee,nyt saa tuulettaa!!! kävin neuvolassa ja vihdoin ja viimein Seppo oli kiinnittynyt :wave: Hihih,niinku sillä ois isompikin merkitys,mut mulle lottovoitto :D Painoa oli tullut viikossa VAAN 2.1kg! neuvolantäti mietti ,et pitäskö sille jotain tehdä(soittaa polille?),mut käskin laittaa eilisen pizzan piikkiin:) muuten kaikki tosi hyvin;paineet,pissat,sokerit...Perjantaina on sitten UÄ polilla ja siitä juteltiin,kyseli mikä mua ärsyttää eniten siinä sairaalaan joutumisessa(synnytyksessä),sanoin et se et jos mut määrätään tyyliin ens to klo 13 käynnistys...en halua nuin,kun alan sit märiseen ja panikoimaan...oon sellanen ihminen et kaiken pitää tapahtua extempore,ei mitään suunnitelmia...ja sit se ketuttaa,et haluan perhehuoneen,en toisten kans samaan huoneeseen(oon ni kamala kuorsaamaa :kieh: ) ja suurin ketutushan mulla on sit se et joudun muutamaksi päiväksi eroon tytöstäni :'(

Mutta nyt ulos hääräileen kasvimaan kimppuun,huomenna lähdemme 70km päähän hoplopiin siskojen ja lasten kans...

Ryhis ja Seppo 38+5

Ps. Tinniälä nyt hylkää mua ja HS:ää ja lähe synnyttään ;)
 
Heipä hei pitkästä aikaa.. Tänään sain sitten sektioajan, eli meidän kääpä syntyy sit 16. päivä =) . Pahemmin ei ollu kohdunsuulla ollu tapatuhtunu - 2 cm kanavaa jälellä ja sormelle tai kahdelle auki, et ei se varmaan ehdi käynnistyyn ennen 16. päivää.. Painoarvio oli 2940, siro tyttö.

Onnea taas vauvaantuneille!!

Lammiska 37+0
 
mulla oli tänään viiminen neuvola (?), toivotti hyvät jatkot ja pyysi soittamaan, ku vauva on syntyny?! noh.. eli neuvolakuulumiset:

paino 1300g/vko
turvotus +
rr 104/74
sf 33
rt
syke 140

turvotukset on nyt tullu kans tänne!! :kieh: vaikka hienoohan se on, ku on lämmintä ulkona.

ei oo sitte supistellu taaskaan yhtään!! ärsyttää, kun alko viime viikolla niin mukavasti.. nyt oli vauva jo kiinnittyny, ettei tarvi sitä enää miettiä.

mihan & pallo 37+6

JA ONNEA VAUVAN JO SAANEILLE! :flower:
 
Meidän nyytistä tulikin sitten toukokuinen, eli meille syntyi la 30.5 PRINSSI :heart:
Painoa oli 3780g ja pituutta 49cm. Poika syntyi siis rv 38+1.

Menin perjantaina rv 38+0 polille, päätettiin käynnistää synnytys raskaushepatoosin takia, niin kuin tehtiin silloin myös esikoisenkin kanssa, eli tuttu homma minulle.
Sain käynnistyskapselin iltapäivällä, se ei tehonnut, toisen sain illalla. Pieniä, heikkoja suppareita tuli myöhään illasta. Kohdunsuulla ei kuitenkaan tapahtunut mitään, hoitajakin sanoi ettei tämä lapsi tänä yönä synny. Minä olin eri mieltä kun esikonkin kanssa paikat aukesi lopulta tosi nopeaan. Kävelin sairaalan käytäviä ja istuin kiikkutuolissa kun ei uni tullut koko yönä. Lapsivesi meni joskus kahden aikaan. Hoitaja tarjosi sitten jotain lääkettä piikillä lihakseen, että saisin nukuttua. Nukuin noin puoli tuntia ja heräsin kovempiin supistuksiin. Päätin mennä suihkuun. Pyysin sitten hoitajan katsomaan tilanteen ja hän totesi että kohdunsuu on täysin auki, eikun vain saliin. :eek: Minulle tuli itku ja paniikki kun tiesin etten voi enää saada puudutusta ja olin ihan varma etten voi synnyttää ilman kivunlievitystä, ekassa synnytyksessä otin epiduraalin. Soitin miehelle ja lähdin saliin, kello oli vähän yli viisi yöllä. Kätilö sanoi että tämä lapsi syntyy nyt, alahan ponnistaa. Mies ehti onneksi vielä synnytykseen, poika syntyi 5.58. En voi vieläkään uskoa että meikäläinen joka on niin kipukammoinen on synnyttänyt luomuna :eek: Mutta sanonpa vaan että ei ollut paha kokemus, ei tullut mitään repeämiä tms. Me kotiuduttiin jo eilen, oltiin vain 1 vuorokausi sairaalassa kun kaikki oli hyvin. Imetys on lähtenyt hyvin käyntiin. Keskiviikkona on uusi lääkärintarkastus sairaalassa, koska kotiuduttiin niin varhain. Esikoinen on ihmetellyt vauvaa ja silitellyt. :) Eli ei ainakaan vielä ole mustasukkainen.

Onnea muillekkin vauvaantuneille!!!
 
halinalle onnea pienestä nyytistä....

ryhis en o hyläkäämässä sua enkä hs:ää nopeempaa sä meitit hylkäät jos jäät pe jo sairaalaan käynnistykseen. mulla seuraava kontrolli vasta sillo 40+1 eli 11.6
mää vaan oon niin ihmeissäni näistä "piukkailuista" kun en o sellasia ennen kokenut ja sit alkaa ajatella saakos ne tuolla alhaalla jotain aikaan vai ei.

huomasin just että mullakin on nilkat turvoksissa kun koitin tuota aku-painanta pistettä ettiä. ei kiva.... huomenna neuvola ja sit se olisin seuraavana keskiviikkona se deadline :LOL: :LOL: :LOL: :LOL: :LOL:
 
Onnea vauvan saaneille!! :flower: :)

( . ) Turvottaa, supistaa, kolottaa, jomottaa, v*tuttaa, ahistaa jne. Mukavaa tämä helle! :D Oisin jo ihan kypsä lähtee synnärille.. Ke on neuvola, toivottavasti ennen sitä, en jaksa sitä neuvolatätiä! |O

MiNiMaM ja tyllerö 39+2
 
Onnea Halinalle! =)

Tänään mies sanoi ensimmäisen kerran, että voisi tämä odotus jo pikkuhiljaa loppua.. Sitä varmaan vähän säälittää kun kärvistelen niin paljon. Lähinnä nämä kädet ovat ihan toimintakelvottomat ja tänään heräsin ihan hurjan kovaan käsisärkyyn. |O Muutenkin nyt kaksi päivää olen ollut ihan kuin ampiainen olisi pistänyt peppuun, kun itsekin tunnistan olevani todella räjähdysherkkä.

Neuvola oli tänään ja eipä sieltä sen kummempia uutisia tullut. Paitsi, että vauva onkin noussut vain ylemmäs viettämään aikaansa, onkin myllännyt ja kääntyillyt masussa hurjan paljon viime päivinä. Tuli kyllä sellainen olo tuon "uutisen" jälkeen, että ei taida tämä pikkuinen kuitenkaan niin ajoissa syntyä mitä nämä isosisarukset. Tällä viikolla ke&pe olisivat isommat syntyneet. Saanpa kai "nauttia" sitten tästä kaikista hankalimmasta odotuksesta pidempään kuin koskaan. :x Ja äitipolin lääkäri olikin laittanut lausuntoonsa, että hyvin mahdollisesti menisin sitten la päivänä käynnistykseen, vaikka minulle sanoi että katsotaan vain tilannetta.. No, ei tämä toivottavasti niin kauan anna itseään odottaa.

Pitää kokeilla jossain vaiheessa näitä akupisteitä tms. muita synnytykseen mahdollisesti vaikuttavia konsteja. Harmi, ettei helteellä tee oikein mieli saunaan..

-maranooka & prinsessa 36+5-
 
Tänään tuli käytyä neuvolassa:

Painonmuutos/viikko 700g
Turvotus +
RR 108/70
U-Prot. +/-
B-Hb 132
Sf-mitta 37
Sydämensyke 140
Liikkeet ++


Viikon päästä taas neuvolaan...Ellei vauveli haluu syntyä näillä helteillä jo ennen seuraavaa kertaa.. :)

Masuha&Piskuinen 37+5 :heart:
 
Alkuperäinen kirjoittaja HelloShitty:
Alkuperäinen kirjoittaja Raffel:
Mä jo ajattelin että käsken heti miestä hieromaan mut synnärille kunhan tulee töistä.. Mutta ei toi linkki toimi?
ota se vika ) pois niin toimii. ;)
Juu, huomasin itsekin vian ja korjailin. Nyt toimii..
Löytyi vielä tällainenkin: http://www.geocities.com/odotus/vinkit/vyohyke.html

Kohta ne sairaaloissa ympäri suomen ihmettelee miksi kesäkuun synnyttäjät ovat niin hyvissä ajoin liikenteessä... :whistle:
 
Alkuperäinen kirjoittaja umayya:
kesämasu ja sisu onnittelut vauvoista! :heart: :heart:

mää lähden kohta sinne kääntöön.. toivottakaa onnea! jos en palaille iltaan mennessä niin sinne jäätiin :wave:

umayya + siiri 38 POKSPOKS!! :heart:

Näinköhän pääsi taas yksi nyytinhaku reissulle :D

*MÄÄKIN HALUUN* vauhtis rv 39+5
 
HelloShitty
kai se umayya sinne jäi! :D
etuilija argh! :kieh:

täällä alkanu valuu ihan hirveesti maitoa rinnoista. oispa joku merkki että maito synnytyksen jälkeen nousee nopeesti ja hyvin. mulla kun se tuotanto yleensä aika hidasta alussa. :|
 
Mä kun pääsin tänään kehumaan et on ollu koko aamun ja päivän sellanen kiristävä tunne mahan ja selän alueella niin kas kummaa, se tunne on haalistunut iltaa kohden.

Heti ku mä mainitsen jolleki jotain oireista niin sinne hävii ku pieru saharaan. Tästä lähtien pidän turpani ummessa :LOL:
 
HelloShitty
Alkuperäinen kirjoittaja Vauhtis:
Mä kun pääsin tänään kehumaan et on ollu koko aamun ja päivän sellanen kiristävä tunne mahan ja selän alueella niin kas kummaa, se tunne on haalistunut iltaa kohden.

Heti ku mä mainitsen jolleki jotain oireista niin sinne hävii ku pieru saharaan. Tästä lähtien pidän turpani ummessa :LOL:
allekirjoitan! ja jäljelle jää vaan yli-innokkaat kaverit ja sukulaiset jotka loppuajan pommittaa sut päivittäin "joko"-viestein. :kieh: :LOL: no ei...turhauttavaa kun ehtii ite innostua ja sit nothing! |O
 
Heipä taas!
Mä oon pitäny tarkoituksella vähän etäisyyttä tänne ku on ollu hermot niin riekaleina ja kunto on ollu mitä on, päivä päivältä vaan huonompi..No tänään kuitenkin marssin Jorviin ilmoittaa etten lähe pois ennen ku synnytys käynnistetään (jo neljättä kertaa pyysin) ja tänää edistyttiin! Eli huomenaamulla menen naistenklinikalle, en jorviin ja kalvot puhkaistaan koska oon jo 3-4 cm auki ja kalvot pullottaa sieltä. Jorvissa mua ei ykskään anestesialääkäri suostunu hoitaa joten synnytyssairaala vaihtu.
Eli näkyy nyt valoa tunnelin päässä ja sit saan lääkkeitä ku vauva on ulkona! :)
 

Yhteistyössä