***KESÄMASUT KESÄKUUSSA JA HEINÄKUUSSA***

Onnea kaikille vauvan saaneille :flower: Itse laskeskelen öitä leikkauspäivään enää 13 jäljellä :whistle: Ellei mitään sitä ennen tapahdu ja tuskin tapahtuu on vauva niin ylhäällä ja istuu mukavasti ja liikkuu todella paljon.
Viikonloppuna pitäisi järjestää esikoisen synttärit vähän ennakkoon kun täyttää juhannuksena. sitten ensi viikolla on joka päiväksi jotain omaa neuvolaa ja lääkärin käynti missä käydään leikkausasiat läpi, esikoisen neuvolaa ja vielä kuopuksen terapioita 3kpl, ettei vaan pääse viimeisellä viikolla pitkästymään. Olisi vielä yhet rippujuhlat, mutta uskaltaako sitä lähtee 200km et oltaisiin siellä yksi yö sitten juhlat ja kotiin ja seuraavana päivänä olisi sektio?

Nyt ottaisin viime hetken vinkkejä imetyksen onnistumiselle. Saisin edes tätä viimeistä imettää. Onneksi sairaala mihin menen on imetystä suuresti tukeva verrattuna siihen missä sain kaksi ekaa lastani.
Maanantaina olin neuvolassa kaikki oli ok turvotusta lukuun ottamatta, mutta vähän pelottaa vauvan koko kuinkahan iso sieltä tulee :/
Pneksi helteet helpottivat ainakin vähäksi aikaa.
Mantelilastu ja rv36+6
 
Onnea Millu78 :heart: :heart:

Mahan toimimisesta: Ei välttämättä tule iso hätä joka päivä, mut sit taas on niitä päiviä kun tulee joka kerta kun käy.... Mut aika hyvin on toiminut vatsa!

Täällä on kyllä hiukan tympääntynyttä sakkia vaikka tosiaan kaikilla ei ole edes laskettu aika vielä :) Tsemppiä vaan odotukseen....

Itsekin täällä jo yritin tänään saada jotain supisteluja aikaiseksi rehkimällä. Käytin koirat reippaalla lenkillä ja siivosin alakertaa: pesin portaat ja lattiat juuriharjalla kontaten, pyyhin pölyt kaapeista ja pyyhin seinät, ripustin pyykkiä kuivumaan ja järjestelin kaapit. Tämä kaikki siis siksi koska remontin jäljiltä on niin pölyistä. No nyt on puhdasta. Lopputulos= EI SUPISTUKSEN SUPISTUSTA... Todennäköisesti jätkänpätkä tykkää myllätä tän ansiosta alkuyön mun masussa niin ettei meinaa uni tulla ja aamulla herään taas tympääntyneenä kun ei vieläkään tarvii lähtee synnyttää :D Loistavaa!!!

Pari kamua kävi tänään aamulla kylässä, oli aivan ihanaa :) Ystävät on kyl parhaita tsemppareita!

L&jätkänpätkä 40+0
 
noppispoppis Hui, jännää =)

Mahan toimimisesta Täälä toimii joka päivä vähintään kerran usein kaks tai kolme :p
ainakin vielä oon kasassa, mut luulen ton johtuvan ihan siitä ettei suoles ole tilaa olla mitään, vauva potkii "tavarat" liikkeelle sieltä :LOL:

Jennynen ja P-M 37+3
 
talvis onnea rouviintumisesta. me tehtiin viime kesänä tuollainen maistraatti reissu ja todettiin että oli vaan eneää omasta viittimisestä kiinni tuokin. meillä siis kihlauksesta hääpäivään oli 10v 3pvä :D eli oltiin ainakin varmoja...

onneksi helle hieman helpotti ja nyt on ollu jo mukava ollakkin. nilkat ihan inan turvoksissa... siis tyyliin ehkä millin verran joten siitä en mainitte enempää....

tänään oli neuvola ja sieltä seuraavaa.
pissa puhdas
paino -800g
paineet hieman nousussa eli 126/74
sf 37 cm
rt
sykkeet +135

nyt on hiukan paineet nousussa. sekin on kuulemma merkki tulevasta synnytyksestä että paineet nousee... samoin siis kuin olen kuullut tuon suolen tyhjenemisen olevan...

joka päivä tulee yksi kipee supistus... ei taida riittää vielä sairalalle :D :LOL:

millu78 onnea pienestä yllätys tytöstä. oliko siis ultrattu pojaksi ja olikin tyttö vai vaan omantuntemuksen mukaan??? minäkö utelias :ashamed: :snotty:

levoton strutsi ja hs läjäpäin voima :hug: mieheni älyttömiä sanoja lainatakseni kyllä ne kaikki sieltä tavalla tai toisella on pois tulleet. mua kanssa pelottaa että ne vaan antaa odotuttaa tän ryynin kanssa niin kauan että ollaan ongelmissa....

sokereista ovat nyt pysyneet ok mutta neuvola täti sanoi et synnytyksen jälkeen jousun viel yhteen rasitukseen. joka tehään noin 6-12viikkoo synnytyksestä. kuuluu kuulemma näihin uusiin ohjeisiin. ja olen kuulemma eka joka meitin neuvolasta siihen joutuu. on kuulemma muit insu äitejäkin mutta heillä viellä matkaa synnytykseen PAAAAALjoooon. toisaalta en o kovinkaan huolissani koska diabetes hoitajan antamat normi rajat pysyi loistavasti alle silloin aijemminkin.... eli ehkäpä nyt sit kans normalisoituisi tää homma.

pitkä jalkaista ja pitkää vauvaa käsikopelolla povattu... eli huvikseni jo totesin äidilleni että taitaa tarvita pakata kaikki alle 62 cm vaatteet pois :saint: :D

nyt taitaa olla taas tulossa pitkä stoori mutta en koko päivänä ole koneelle ehtinyt ni kaikki nyt kertalaakista....

tinni ja ryyni.... pian poks vielä 38+6
 
Terve tyttö syntyi tänään 16.03, pituus 48 cm ja paino 3476 grammaa sekä pipo oli 36 cm. :)

Synnytys oli käsittääkseni helppo kun 10 aikaan puhkaistiin kalvot (4cm auki jo) ja tuntuvat supistukset alkoi 12 maissa ja kipeät alkoi 1 ja 2 välillä. Ne kuitenki kestin ilokaasulla ja vasta kolmelta annettiin epiduraali jonka halusin kovan tärinän vuoksi ettei suppareiden välilläkään pystyny levätä yhtään. Puol neljä alkoi sitten ponnistuvaihe ja kolmea yli neljä olikin tyttö jo pihalla. :)

Oma kunto koheni reippaasti painon poissaannilla turvotuksen lähtemisellä ja olisin suihkun jälkeen ollu valmis lähtee kotiin, mut vietetään tääl kuulemma kuitenkin loppuviikko ja ens viikolla otan yhteyttä omaan lääkäriin lääkkeiden saamiseksi. :) Kaikki siis loistavasti tänään!

Jaksamista teille vielä kärvistelijöille. :hug:
 
HelloShitty
no kuinkahan moni on lähteny tänä yönä?? =)

olipa mukava nukkua kun ei ollu niin hiostavaa..olisin mielelläni nukkunu vielä vähän aikaa mutta toi perjantaina 3v täyttävä tyttö ei halunnu enää. |O no..nää aamut kun muut nukkuu ja se saa vaan olla siinä kainalossa on kyllä ihania. :heart: nyt se leikkii pikkuautoilla. :D

eipä muuta..tänään ois suunnitelmissa kakkosen eskariin tutustumispäivä. ei mitään uus juttu kun esikoinen kävi samaa. silti on toi tuleva eskarilainen intoa täynnä. :heart: ihana viilee ilma taas..sopii mulle. :xmas:

juup..eipä muuta...ootko vielä täällä noppispoppis?

HS ja Jools rv 39+6
 
Vielä täällä :kieh: joskus 2 mais ne sit hiipu ja nukahdin :kieh: mä en kyllä jaksa enää innostua mistään |O iltapäivällä neuvola niin tuun sit varmaan kertoon kuulumisia myöhemmin.
Mistä muuten tietää jos tihkuttaa lapsivettä? :whistle:

noppispoppis & toukkis 38+1 :heart:
 
Martsuli
Onnea taas kaikille :flower:
Hitsit oli eilen kyllä vaikee olla koko päivän jomotti maha ja kiristi kanssa mut ei kunnon supistusta tullu. Aamulla jysähti kerran aika ilkeesti mut nyt taas hiljasta...

Alkaa kyrsimään tää olo jo aika paljon ja vois tulla pihalle |O

Rutiseeko muilla lantio kun koittaa kääntää kylkeä sängyssä?
Musta tuntuu että toi lantio irtoo vielä kokonaan sen varran pitää meteliä ku koittaa sängyssä kääntyä :ashamed:

HS meillä kans olis voinu nukkuu toi tyttären puolikas pikkusen kauemmin, itse ku oon ollu viidestä hereillä mut eiii ku herätään seitsemältä leikkimään uudella pyörällä :D

Olenko mä mahdollisesti ainoo joka ei oo hommannu uudelle lapselle oikeen mitään? :ashamed:

Mutta mä jatkan taas kahvin juontia ja tuun kitisemään tänne ku menee taas hermo tähän oloon |O :ashamed:

Ohops taas kaikki mustalla melkeen :(

RV:38+1 :heart:
 
Heiiii, pitkään taustailleena tulen minäkin tänne valittelemaan :wave: ONNEA kaikille jakaantuneille!!!

Onneksi tänään ilmat viileni, ei ole ihan niin tukala olo. Yöt on katkonaisia, vaikka vessareissuja ei tarvitsekaan tehdä yleensä kuin yksi. Turvotusta on ollut kanssa ihan kunnolla, ja eilisessä neuvolassa sitten otettiin verikokeet raskaushepatoosinkin varalta, kun on jonkin verran kutinaakin ollut jaloissa ja käsissä. Ja turvotuksen takia myös kipuja nivelissä :'(

Paikat oli sormelle auki jo kolmisen viikkoa sitten, mutta vielä ei ole nyytti laskeutunut. Muitakaan synnytyksen käynnistymiseen viittaavia oireita ei ole ollut... Ei malttais odottaa, huokaus...

Niin ja täällä muuten myös ristiäispaikka jo varattu =)

Deanna ja papunen 37+5
 
Millu78 onnittelut :flower:

kekkeri paino ei ole nyt viikkoon tippunut ollenkaan kun oon herkutellut :p :ashamed:
Mutta en siis laihduta ja maltan syödä terveellisesti niin paino on tippunut n.500g viikossa,ihan jees tahti ;)

cranyo onnittelut sinnekin :heart: :hug:

 
HelloShitty
Alkuperäinen kirjoittaja Martsuli:
Olenko mä mahdollisesti ainoo joka ei oo hommannu uudelle lapselle oikeen mitään? :ashamed:
no en oo minäkään kauheesti hommannu. vaunut (käytetyt) ja turvakaukalo sekä muutama vaate. mulla oli näiltä tytöiltä jo niin hirveesti vaatteita ja muuta tavaraa ettei tarvinu ostaa. :D

nyt sinne eskariin! :wave:
 
mun fiilikset ei ole kyllä eilisestä parantuneet, ei sitten pätkääkään :headwall:
Sitä kääntöyritystä tehtiin todella vähän aikaan, ja aika hellästi? Olisko sitten johtunut siitä että mulle oli varattu käynnistysaika eikä kääntöyritysaika :kieh: ni jos niillä osaston lääkäreillä ei ollut aikaa paneutua?
Mä en ole yhtään luottavainen että vauva kääntyisi itsekseen ennen ens viikon maanantaita :whistle: Joten olen alkanut odottamaan ja valmistautumaan siihen leikkaukseen, mitä en kyllä myöskään haluaisi. Minun puolestani tämä vauva saa jäädä istuskelemaan yksiöönsä :snotty:

Nyt ois sit 5 päivää tässä ennen synnyttämistä tavalla tai toisella. En taida edes jaksaa aiheuttaa suppareita Ässilläkään. Tai paskaakos ne koskaan on toiminu mulla |O

kuten huomaatte, olen edelleen aika hmm... sanoisinko huonolla tuulella.

tarvii yrittää googlettaa ja ottaa selvää perätilasynnytyksestä ja siitä leikkauksesta. kummastakaan kun en tiedä yhtään mitään.
 
Onnittelut jo vauvautuneille! :flower:

Meillä lapset syntyneet rv40+1 ja rv41+0. Saa nähdä miten tän kanssa käy..

Yöt on kyllä hankalia, pitää tukea tyynyillä itseään joka puolelta että pystyy edes hetkeksi nukahtamaan. Närästyskin pysyy poissa kun on tarpeeksi monta tyynyä.
Näistä "sukkapuikko" tuntemuksista, onko ne vain jotain kiinnittymiseen tai vauvan laskeutumiseen liittyviä kipuja vai vaikuttaako ne kohdunsuuhun tms jotenkin? Mulla ei moisia ole ollut aikaisemmissa raskauksissa. :ashamed:

noppispoppis: Kakkosen kohdalla mä huomasin veden tihkuvan siitä kun kävin vessassa, pyyhin ja pyyhin eikä kosteus loppunut.. :LOL: Ja esikon aikaan kun vedet meni, niin silloin ei tarvinnu arvailla mitä tapahtu. :LOL:

Martsuli: Mulla ei napsu lantio vaan tuntuu että häntäluu on murtunut, se napsuu ja rutisee tietyissä asennoissa ja kipeetä tekee..
Et ole ainoa joka ei ole hommannut uudelle tulokkaalle mitään, mä aattelin että nuo vaatteet ja tavarat riittää mitä on ollut muillakin. Tosin peiton jouduin hommaamaan kun pojalla vielä käytössä se pakkauksen peitto.

Szeret rv36+4
 
Millu79 & cranyo, onnea pikkuisistanne!

Täällä taas erinäisiä tuntemuksia. :whistle: Te, joilla on jo monta synnytystä takana, onko supistukset tuntuneet erilaisilta eri kerroilla? Meinaan, kun viime kerralla supparit olivat aaltomaisia ja tuntuivat selän puolella niin nyt sitten viime yönä monta tuntia tuntui todella pistävää ja terävää kipua vatsan puolella.. Toki kyllä vatsa oli piukeana myös, että tiedän jonkinasteiset supparit olleen kysymyksessä. No, en jaksa vielä innostua.. Ei tässä kiire ole mihinkään (kai). ;)

-maranooka & prinsessa 37-
 
Cranyolle onnittelut vauvelin johdosta! :flower: :heart:

Täällä ei edelleenkään mitään merkkejä siitä että synnärille oltaisiin lähdössä, ei supparin supparia taas moneen päivään. Ja päivä päivältä kasvaa myös pelko vauvan isoksi kasvamisesta ja sen myötä vaikeasta synnytyksestä. Tuskinpa ne tätä pelkoa ottavat äippäpolillakaan kuuleviin korviinsa, jos niiden mielestä ei olla vielä "ison" vauvan lukemissa. |O No, huomenna siis ois äippäpolireissu edessä - ja sit hermoillaan taas astetta enemmän, kun "tieto" lisää tuskaa..

Pirtsi 38+4
 
Sukkapuikkotuntemuksista oli muulloinkin puhetta ja kysyin niistä oikein neuvolassa kun mulla on niitä paljon ja ne on kipeitä. Neuvolassa sanottiin että niitä ei tosiaan välttämättä tunnukaan ekoissa raskauksissa. Jotenkin liittyy lantion venymiseen ja vauva painaa häpyluun johonkin hermoon. Mulla ne kivut on niin kovia että kävely loppuu kyllä kun seinään ja pitää ihan ääneen voihkasta.
Illalla supisteli vartin välein pari-kolme tuntia,yöllä en tiedä kun olin niin väsyny että vessassakin kävin kai unissaan.
Nyt aamusta on supistanu myös tiheesti. Onneksi on se äitipolikäynti ylihuomenna niin näkee onko mitään tapahtunut. Neuvolalääkäri ei ole katsonut tarpeelliseksi mua enää ronkkia vaikka supistukset on aika ajoin tosi kipeitä.
Kohta täytyy lähteä saattamaan poika Oulun matkalle Power Cupiin ja lähteä itse raksalle.

Serafine ja Ella 37+1
 

Yhteistyössä