***KESÄMASUT KESÄKUUSSA JA HEINÄKUUSSA***

Alkuperäinen kirjoittaja HelloShitty:
miten on vauva-arki lähteny sujuu? esikoinen varmaan niin ylpeä isosisko. :heart:
voi hitsi...onnea vielä kerran..oot ollu mielessä ja oon niin onnellinen sun puolesta. :hug: :flower:

oispa oma nyytti kohta sylissä. :heart:
Ihan hyvin, kiitos kysymästä. Vähän on hakusessa nämä asiat, esikoisen vauva-ajasta kun on niiiiin kauan, mutta pikkuhiljaa ollaan muistuteltu asioita mieleen. Miestä vähän kauhistuttaa hoitaa ja käsitellä vauvaa, kun on niin pieni, mutta eiköhän sekin tästä ajan myötä rohkaistu. Tänään on kylpyilta pienellä, ja eilen jo sanoin miehelle, että psyykkaa itsesi nyt siihen malliin, että saat hoidettua sen homman :saint: Meis kun haluaa tämänkin kanssa hoitaa kylvetykset, olisiknko esikoista kylvettäny ehkjä 2 kertaa vauva-aikana... :whistle:

Elä huoli, kyllä se sinunkin aika vielä koittaa!! :hug:
 
mä oon kyl niin kipee nyt kun tuli kaupoissa juostua |O Nooh, löytyi ihanat caprit (koko S/M :D ) jotka mahtuu jo nyt, jei! Ja trikoisen hameen löysin, seki menee jo nyt leggareitten kans.. Saattaahan nuo roikkua päällä sitte ku maha ja turvotus häviää, mutta roikkuuhan se mahaki sitte :LOL: Mekkoja ym muuta ihanaa kans tarttui mukaan ja ihan pystyi ostaa entisessä koossa 38 niitä vaikka painoo on se melkeen 80 kiloa :eek: Nooh, tää kessi painaa ainaskii sen 5 kg (vauva, lapsivesi, istukka)..

kleo ja Sara 37+6 (huomenna 38 :D )
 
Onnea cranyo!! :flower:

Tänään käyty shoppailee ruokaostoksilla.
Kummeja mietitty ja sylikummi jo kysytty ja hän hyväksyi. Vielä yksi lisäkummi. Mä en lähde sille tielle että niitä kummeja on 5... saa kaksi riittää tai korkeintaan kolme.
Raparperikiisseli on jäähtymässä keittiönpöydällä, namii, kohta pääsee maistamaan :p

Lissu ja jäbä 40+1
 
No niin,tulihan se jonkun muunkin suusta,kuin minun(vähä tietty vihjailin :LOL: ) ,mut mulla hulahti viimeyönä maha alas...kamalan kipeä oli alamaha ja supisteli ja tunnustelin sit seppoa niin ylhäällä oli ihan tyhjää ja pylly oli huomattavasti alempana mitä ennen...Nyt mä taidan tietää mitä ne sukkapuikko supistukset(?)on...Tuntuuko se niinku alakerrasta työnnettäs piikkiä ylöspäin?Muutenkin ollut tänään omituisia tuntemuksia,supistellutkin erillälailla eli jos nyt ei ole pe UÄ:ssä tapahtunut mitään(pehmentymistä,avautmista,lyhentymistä tms.) ni mä oikeesti laitan jalat ristiin !!! pysykööt seppo sit mahassa... ;)

Tyttö sanoi tänään,et en mä äiti haluakkaan,et seppo syntyy,mulla tulee niiiiin ikävä sen potkuja mahan läpi =) samat tunteet äidilläkin ollut...

Lyönkö ennätyksen? löysin viimeinkin mittanauhan ja mittasin mahan ympäryksen...kehtaanko kertoa...133 cm!!!!piti kaks kertaa mitata...ihmekkään kun melkein kaikki on kysynyt,et tuleeko kaksoset :x yks tuntematon tyttö sanoi eilen,et mä en ole ikinä nähnyt kellään nuin isoa mahaa... :ashamed: sit se kehu,et hyvä,kun sua vielä naurattaa,häntä jo itketti tuossa vaiheessa...sanoinkin,et ei tässä voi enää kuin nauraa... :kieh:

Meinasin kirjottaa et joko HS lähti synnyttään,mut olitkin äsken kirjotellut,joten jatketaan kohti juhannusta... :LOL:

Ryhis ja seppo 39+0

Ps.anoppi oli huolissaan kysellyt äidiltäni,et onko meidän lapsesta todellakin tulossa nimeltään seppo?kun esikoisellekkin jäi työnimi voimaan...pakko alkaa härnään anoppia tuosta nimestä,et seppo siitä tulee...kiusa se on pienikin kiusa :kieh:
 
Hohoi!
Tänään kävin neuvolalääkärillä ja on nuo alapaineet ollut koholla jo viikon verran ja nyt oli vielä turvotukset taivaissa -> +2900 g /vko! passittivat mut sitten äitiyspolille ja otettiin vaavin sydänkäyrää ja mittailivat paineet, katsoivat pissan jne. En onneksi joutunut jäämään sinne! Huh. Sanoivat, että jos paineet ois ollu vielä samoissa kuin neuvolassa, ni ois pitäny jäädä sinne. Mulla on nyt paino ihan uusilla kymmenillä jälleen! Lähtöpaino 63 on nyt 81,5! Ihan järkky. Onneksi ois enää parikymmentä päivää odotusta jäljellä ja pitää toivoa etten enää kovin turpoa.
Oli tuossa äitiyspolilla käynnistä se hyvä puoli, että saatiin ihastella vaavia ultrassa:) Kaikki oli kunnossa ja paino oli 3160g, eli keskikäyrää menee.
Tässä nyt enimmät taas.
Mapitus 37+1.
 
Heip.

Täälläkin ollaan vielä yhdes koos, eikä supisteluja tule normaalia enempää.

Sunshine
pohti koirien aiheuttamaa pölyongelmaa. Meillä on kolme koiraa 80nelöisessä asunnossa, enkä mä näe mitään ongelmaa niiden ja lapsen yhdistämisessä. Tosiasiahan on että kahden koiran talouksissa kasvaneilla lapsilla on vähemmän allergioita kuin koirattomissa tai yhden koiran talouksissa.

Mahan ympärys on nyt 105 ja painoa ropissut lähes 20kg. Turvotusta on kyllä niin paljon että näkyy naamastakin, jaloista puhumattakaan. Jouduin ostamaan uudet croksit, vanhat oli kokoa 38 uudet 41 jotta jalkapöytä mahtui....

Välillä toivoo et pääsis synnyttämään ja välillä jaksaa odottaa. Tänään on sellainen päivä et jaksaa odottaa.

Ai niin meinasin ihan unohtaa: ISOT ONNITTELUT KAIKILLE VAUVAUTUNEILLE!! :heart:

Bree ja kerttu 38+3
 
Alkuperäinen kirjoittaja Ryhis:
ai juu,mulla painoa tullut n.17kg...

Rupes supisteleen ihan kiitettävästi...ei hankala olla ,mut tulee ihan hyvään tahtiin...rojahdan sohvalle ni ne loppuu :)
Mun supparit on vähän samanlaisia olleet tänään. Seisoskellessa sattuu koko ajan vatsaan ja myös nukkuessa tulee kipeitä supistuksia. Sohvalla taas laimenevat.. Aika kummallisia ovat. Ja oma olotila sen mukainen :headwall:
 
onnittelut kaikille nyyttinsä saaneille ja yksi rouviintuminenkin oli päässyt tapahtumaan :flower: :heart:

Siiri syntyi 1.6. klo 15.38, 2955g ja 48cm. oli kääntynyt oikein päin ihan itekseen ja päästiin sitten saliin kalvojen puhkasuun. nyt ei jaksa pidempään istua, tulen myöhemmin päivittämään ja kirjottelemaan synnytyksestä paremmin.
tänään päästiin kotio

umayya + siiri 2vrk :heart:
 
täällä ollaan viel yhes kasassa..nyt viim. 4 pv on supistellu...toissa iltana supparit tuli jo 5 min välein mut loppu lun nukahdin..ja tänään on tullu n. 10 min välein..paitsi et nyt tais loppua..ja supparit on ruvennu tuntuu myös selässä...tänään oli taas neuvola ja kaikki ok..vauveli oli jo alhaalla kiinni ja sen kyö huomaa..Minkälaisia oireita teil muilla on ollu ennen synnytystä??mul on nyt pää kipee,supistelee,rintoihin välil koskee ja aamul oli verenpaineet vähän koholla..ja sit tietty niit supistuksia...enteileekö synnytystä??ei esikoisesta ollu mitään tällästä...
bg mama88 ja vauveli 39+6
 
Onnea kaikille vauvan saaneille taasen! :flower:

( . ) Täällä supistellu pitkin päivää, välillä vähän aikaa säännöllisestikkin, mutta ei sit kuiteskaan! |O Vois nyt päättää tullakko vaiko eikö.. Paikat ihan hellänä, ei kiva..

MiNiMaM ja tyllerö 39+4
 
fiodetta ja umayya onnea nyyteistä. hommat onkin sujuneet nopsaa täällä eli minä varmaan viimeisten joukossa synnytän. tänään toyuhuttu normaalisti ja eipä ihmeempiä. pari harkkaria tullut mutta eipä niillä piktälle pötkitä...

tinni ja ryyni 39+0
 
HelloShitty
onnea fiodetta ja umayya!! :flower: :flower:

täällä iskeny NYT pesänrakentamisvietti. oon siivonnu koko päivän ja energia ei lopu millään. :D parempi myöhään ku ei millonkaan. :whistle: suppareita ei tuu mutta limaklimppi tuli taas tänään. jännää! :xmas:

kohta kattelee Beckiä. sen jälkeen olisin valmis menee synnyttää. :p
eipä muuta...vauvauutisia tulin kattelee ja niitä olikin tullu. hyvä niin! :heart:

HS ja J

ps. sovitaanko treffit tuokio? viikonloppuna sairaalassa..ok? :D
 
Onnittelut vauvaantuneille! :flower:

Eilen illasta taallakin supisteli, mutta loppu ihan ittekseen parin tunnin kuluttua. Tanaan oli neuvola ja katilo kokeili paikat. Tallasen tekstin kirjotti Cervix closed/thick/high, etta se niista supistuksista. Mitaan ei oo tapahtunu edelleenkaan. Ja kaiken lisaksi taas puhui etta hyvan kokoinen vauva tulossa (mina tietenkin heti sieluni silmin naen sen kuusikiloisen jotikan :kieh: ), mutta arvioks anto noin 3600g. Ja loppuun kirjotti viela etta jos ei ole ensviikkoon mennessa syntyny niin kaynnistykseen (ens viikolla siis tulee tayteen 40vk). Nyt iski pelko kun kaikki on puhunu et se on kivuliaampaa se kaynnistys. Tulihan sitten taas ukollekki tuherrettua etta ma en haluu kaynnistysta. Mutta kai ne pelkaa etta kasvaa liian isoksi jos annetaan yli menna.

Ma lahden nyt vauva tavaroita ostamaan. Jaksuja kaikille!

Traveler & nyytti 39+4
 
HelloShitty
Alkuperäinen kirjoittaja Traveler:
Onnittelut vauvaantuneille! :flower:

Eilen illasta taallakin supisteli, mutta loppu ihan ittekseen parin tunnin kuluttua. Tanaan oli neuvola ja katilo kokeili paikat. Tallasen tekstin kirjotti Cervix closed/thick/high, etta se niista supistuksista. Mitaan ei oo tapahtunu edelleenkaan. Ja kaiken lisaksi taas puhui etta hyvan kokoinen vauva tulossa (mina tietenkin heti sieluni silmin naen sen kuusikiloisen jotikan :kieh: ), mutta arvioks anto noin 3600g. Ja loppuun kirjotti viela etta jos ei ole ensviikkoon mennessa syntyny niin kaynnistykseen (ens viikolla siis tulee tayteen 40vk). Nyt iski pelko kun kaikki on puhunu et se on kivuliaampaa se kaynnistys. Tulihan sitten taas ukollekki tuherrettua etta ma en haluu kaynnistysta. Mutta kai ne pelkaa etta kasvaa liian isoksi jos annetaan yli menna.

Ma lahden nyt vauva tavaroita ostamaan. Jaksuja kaikille!

Traveler & nyytti 39+4
se on muuten hassua miten siellä atlantin toisella puolella vissin pidetään n. 3.5kg isona. :whistle: vähän on erilaiset käytännöt ku täällä. toi ku ei vielä ois tarpeeks iso et tarvis käynnistää ellei äidillä sitten oo superkapee lantio. :whistle:
 
Mina kanssa ihmettelin kaytantoa, mutta taalla ollaan niin ylivarovaisia kaiken suhteen. Kai ne pelkaa oikeusjuttua jos jotain tapahtuisi, en tieda. Ja siis lantio EI ole kapea :LOL:

Sain hillittya itseni ostoksilla ja ostin vain tarpeellista. Ihanan vaippalaukun loysin ja paketin missa vaipanvaihtoalusta ja siihen tarvittavia paallysia ym salaa. Pikkusia pipoja ostin muutaman ja peiton. Ja sitten juuri kun tultiin kotiin niin posti toi paketin ovelle missa oli vauvalahja tulevalta setalta ja tatilta, ihania pikku vaatteita :heart: Mina en ole naita uusia sukulaisia viela edes kerennyt nakemaan, kun asuvat vahan kauempana.
 
HelloShitty
poks tännekin. iso semmonen! :D
tänään neuvolaan ja kolmosen synttäreiden suunnitteluu. eipä täällä mitään ekstraa. limaa tulee vaan koko ajan..kai tää joskus syntyy. :heart:

HS ja J rv 40+0
 
HelloShitty
Alkuperäinen kirjoittaja Bad Virgin:
Alkuperäinen kirjoittaja HelloShitty:
poks tännekin. iso semmonen! :D
tänään neuvolaan ja kolmosen synttäreiden suunnitteluu. eipä täällä mitään ekstraa. limaa tulee vaan koko ajan..kai tää joskus syntyy. :heart:

HS ja J rv 40+0
onko nyt supistellut tai mitään? =)
ei yhtään mitään. :LOL:
 
nää päivät on kyl ärsyttäviä, ku ei oo erikoisempaa tekemistä. sitä vaan järjestelee kotona paikkoja ja vauvan tavaroita ja ODOTTAA :) odottavan aika on toooosiiii pitkä tällaisinä päivinä. mitähän keksis? :) kamalan kylmä ulkonakin.

mulle on tullut painoa 14 kg (tosin just oltiin käyty hesellä, ku menin suoraan neuvolaan :)) ja vyötärönympärys 112 cm.

37+6
 

Yhteistyössä