***KESÄMASUT KESÄKUUSSA JA HEINÄKUUSSA***

Heippa!

Tulin vaan ilmottelemaan, että meille syntyi poika parin yön supistelujen jälkeen vihdoin 11.6 viikolla 41+2. Synnytys oli pitkä reilu 19 tuntia, mutta hyvin meni, kerron joku päivä enemmän... Pituutta pojalla oli 52cm ja painoa 3620g, pipo 36cm. :heart:

Nyt ollaan kotona, ihanaa, jos vaikka sais nukuttua paremmin ku sairaalassa!

Paljon onnea muillekin vauvaantuneille, luen joku päivä paremmalla ajalla, tekstiä on ehtiny tulla...

Sophia ja Murunen 3vrk :heart:
 
Paljon, paljon, paljon onnea kaikille vauvan saaneille! Teitä oli taas melkoinen joukko lisää.. :D

Alkaa omat voimat olla jo ihan loppu tämän odotuksen kanssa.. Eilen ja tänään on väsyttänyt aivan tolkuttoman paljon ja turvotusta on tullut vielä entisen päälle. Toisessa nilkassa on nyt molemmilla puolilla jo verenpurkaumat ja jalat & kädet ovat aivan hirveän näköiset ja tuntuiset. On tainnut posketkin jo turvota.. HUH!

Tänään aamulla oli myös kova päänsärky joka onneksi lähti pois. Huolissani mittailin mummolassa verenpaineita, jotka olivatkin kohonneet jo 150/90 kieppeille. Soitin kyllä sairaalaan, mutta kätilö pisti verenpaineen nousun ilman piikkiin ja käski olla huomenna yhteydessä neuvolaan. Seuraava neuvola-aika sattuukin olemaan huomenna, eli pääsen sitten oikeasti "näytille" vaivoineni..

No, kymmenen päivää enää mahdolliseen käynnistykseen...

-maranooka & prinsessa 38+4-
 
onnea taas uusista vauvoista :heart:

kamalan hiostava ilma! turvotusta tullut jalkoihin... onneks huomenna on neuvola.

eilen ja tänään aamulla on ollut housuissa märkä läntti. ei se kyllä mielestäni nyt mitenkään erityisen limaista ole ollut. vai voisiko se sittenkin olla limatulppaa? vai mitäköhän?

39+2
 
Sophialle onnea - on teillä kyllä ollu aikamoisia urakoita... Kun noita lukee, niin pakko sanoa, että oon ite päässy todella vähällä edellisillä kerroilla.

Ukkonen muutes selvitti eilen ilmaa sen verran, että on ollu huomattavasti helpompi hengittää tänään. =)

Sunshine veikkaisin että ei o limatulppaa - valkovuoto on usein tooosi vetistä
 
Onnitteluja nyytin saaneille :hug:

Meillä alkaa ilma vissiin viilentyä, helpompi jo ollakin. Tosin ehdin käyttää ihanan auringonpaisteen hyväksi ja kävin 15kilsan pyörälenkillä (oon nykyään niin hidas, et meni kyllä aikaakin) :LOL: Ostin samalla mansikoita :heart: Ihan siis siksi kun vauva halus ja ei se ymmärrä vielä rahan päälle niin eihän ne sit oo periaattees niin kalliita :saint: :p

Nyt meen kattomaan miehen kanssa elokuvaa (Coraline) :D

Jennynen ja Pikku-Möhkö 39+1
 
Tänään on ollu tukala olo..Koko päivän tuntunu alamahassa oikein kunnolla kun vauva painaa alaspäin..Ja alamaha on jomotellu tasaisesti, muttei mitenkään niin että sattuis..Läheneeköhän synnytys...??

Masuha&Piskuinen 39+4 :heart:
 
Mä en jaksa |O

Samaa täälläki mitä ollu jo varmaan muutaman viikon, eli: menkkajomotusta ja supisteluja.. Oon luovuttanu täysin et syntyis ennen juhannusta tai ylipäänsä että syntyis :LOL: Varmaa leikkaavat sitte rv 43..

Viikon ajan ny oon saunonu ja liikkunu enempi ja tänää värjäsin hiuksetki, jospa se joskus haluais maailmaan..

kleo ja Sara 39+3
 
HelloShitty
Alkuperäinen kirjoittaja Raffel:
Koittanu tänään rentoutua.. Vaihteeksi jokapäiväselle lenkkeilylle, saunomiselle, sekstailulle, siivoomiselle.. Josko tää keino nyt sit auttais?

Menkkajomotuksia tääläkin. Ja pikkusuppareita, jotka ei saa aikaiseksi mitään :kieh:

Raffel ja Papsi 39+4
emmäkään usko noihin poppakonsteihin. voi yhtä hyvin istua alas ja vaan olla, nauttia jos on jotenkin mahollista. :LOL: |O :hug:

ja hei..kyllä noilla suppareilla voi jotain vaikutusta olla..sit kun tulee lähtö niin ei välttämättä mee kauan. ;)

HS ja Juliet 4 vrk.
 
onnea vauvautuneille

meidän jätti ryyni näki päivän valon perjantaina 12.6.2009 klo 11.41. varsin miehekkäät mitat oli 4780g ja 56 cm kuula 37 cm.

mentiin juurikin näin.... eli sillon yöllä kun täällä poikennut ni olikin lähtö liki. klo 5.00 oltiin tyksissä... matkalla kiitin penkin lämmittimen keksijää.... ilokaasulla sinnittelin epiduraalin antoon asti eli se laitettiin noin klo 7.00. uusi satsi klo 8.45 jolloin kalvot puhki (lääkäri totesi summamutikassa että ei tuolta mahasta yli nelikiloista tule.) ja noin klo 10.00 lisättiin oksitosiinia. noin klo 11.30 alkoi olo olla sietämätön ja 6min ponnistuksella syntyi sitte toi ikikoteloitunut malli :D olkapää meinas olla hieman piukassa ja tulihan se sieltä kun vähän suostuteltiin.

osastoista siis 310 pois käytöstä vesivahingon takia jonka takia kaikki synnyttäjät sijoitettu samalle osastolle eli hoitajia reippaasti ja kotiutus tahti ripeä jos ei ongelmia.

koti arkeen täällä totutellaan.... kutsu taisi käydä. pitää mennä

terveisin tinni ja ryyni 2pvä (syntyi muuten 40+2)
 
Heippa!

Meitin juhannusvauva otti varaslähdön ja syntyi 4.6.09 rv 37+3. Ihana tyttö tuli ihan niin kuin odotettiinkin. :heart: Syntymämittansa olivat 3055g ja 49cm.

Lapsivedet meni aamulla klo 6.00 ja sitä seurasi muutama tuntuva säännöllinen supistus. Sairaalaan kun päästiin, olin reilusti kahdelle sormelle auki. Siihen sitten tyssäsi. Nössösupistuksia tuli harvakseltaan pitkin päivää ja avautuminen ei edistynyt mihinkään. Mies lähti kotiin korjaamaan pinnasänkyä ja pesemään loppuja vauvakamoja. Klo 18 alkoi vihdoinkin supistella tiheemmin ja tiukemmin. Mieskin ehti juuri siihen mennessä takaisin. Ilokaasulla ja kuumalla kaurapussilla pärjäsin n. klo 21 asti. Siinä vaiheessa olin 4cm auki ja pyysin kohdunkaulapuudutuksen. Viimeiset 6cm aukesi puudutuksen jälkeen 40 minuutissa ja olo oli aika hutera. Järkyttävän kipeä ponnistusvaihe kesti 10 min, koko synnytyksen kesto 3h 55min. Lopputulos aivan valtavan ihana! :heart:

Kotiin päästiin kolmantena päivänä ja nyt siis neidillä ikää jo 10 vrk. Aikamoista rumbaa tämä on ollut kolmen alle neljävuotiaan kanssa. Mies jää heinäkuussa isyyslomalle, sitten helpottaa hetkeksi. Siskoni on onneksi ollut tässä parina päivänä apuna.


Oikein paljon onnea vauvansa saaneille kesämasuille ja pitkää pinnaa ja kovasti voimia kasassa oleville! :hug:


-EttiE ja neito 10vrk
 
jadal
onnittelut tinni ja ettie :) :flower:

mä täällä odottelen miestä kotiin, lähti ostamaan hesestä mulle iltapalaa, kun huomenna ei saa päivällä syödä. mulla on siis äitipolille aika klo 13,45, ja sitä ennen pitää olla 8h syömättä, jos yritetään kääntää vauvaa. jos siis edelleen majailee perätilassa.
yritän valvoa tänään myöhään, että nukuttais aamulla pidempään, ettei ehdi tulla nälkä :D

jadal 39+5
 
ettielle ja tinnille onnea!!! :flower: Tosi hienoa tinni, ettei tarvinnu mennä käynnistykseen, vaan lähti itellään!

Siis mitä häh?! Eiks se ollukaan TYKSissä se 312, joka oli rempassa? Mä luulin et se olis pois käytöstä? Ja mun tarttee varmaan pyytää uus ohjeistus kun piti mennä torstaina 310:lle. Siis voi elämä |O ootan kyllä ihan järettömän innoissani :headwall: :headwall:
 
Onnittelut vauvasista, näitä uutisia näköjään ropisee tasaiseen tahtiin. =)

Täällä ei kummempia. Supistelee, mutta niin on tehnyt jo monena iltana, kuitenkin ne loppuvat ennen kuin alkavat tosissaan tuntua.
Rinnoista on nyt kahtena yönä vuotanut maitoa tai mitä lie nestettä, onko muilla?

Mitään pientä vauvaa tuskin tännekään on tulossa jos vk37+3 oli arvio 3200 ja nyt mennään jo 40+0, joten varmasti se 4kg tulee täyteen ennen kuin vauva syntyy.

hyviä öitä ja kaikille supistuksia kaipaaville niitä reilusti. (myös mulle =))
 
Mies on ihan paniikissa et joudutaan käytävälle kun toi synnäriosasto on Tyksissä suljettu..Muutenkin stressaa kun joudutaan meneen Tyksiin kun ei päästy ees sinne tutustuun..!

Tuli äsken käytyä saunassa, en oo vähään aikaan käyny..Oli kyllä niin rentouttava vaan olla..Ah! :)

Huomenna iltapäivällä neuvolaan, koitan muistaa juoda vettä vähän enemmän niin jos ei se pissanäyte taas näyttäis niin paljon plussia..Mitä "vaaroja" siitä voi olla näin lasketun ajan lähellä jos valkuaista on virtsassa paljon?Neuvolatäti sano ettei se näin myöhäisessä vaiheessa kun on viikkoja jo niin paljon niin oo raskausmyrkytyksen oireita enää..

Masuha&Piskuinen 39+4 :heart:
 
voisiko siis olla noin vetistä valkovuotoa??? tänä aamuna oli jo vähän isompi märkä läntti alkkareissa. ja aamulenkillä tuli vielä vähän lisää. mutta ei kastele muuta, eli jos ei oo limaistakaan, niin kait sen sitten pakko on olla valkovuotoa?? Onko muilla ollut???

menkkajomotukset on iskenyt mulle ensimmäistä kertaa nyt viikonlopun aikana. ja hirveesti sukkapuikkoo! voisko tää pliis enteillä jo jotain? =)

39+3
 

Yhteistyössä