***KESÄMASUT KESÄKUUSSA JA HEINÄKUUSSA***

Alkuperäinen kirjoittaja Ninniliina:
masuha näyttäs muuten vähän siltä, että meil vois olla aika hyvät mahikset törmätä TYKSissä :whistle: meinaan, että jos sinne täl viikolla joudut/pääset ja on vaan yks osasto käytössä: perjantaina pitäs muuten aueta se toinen, onneks. Mä oon TYKSissä viimestään torstaina. :)
Ois kyllä jännä jos vauva syntyis ylihuomenna,laskettuna aikana!
Vähäsen on sellanen fiilis et tällä viikolla lähetään synnyttään, mut mistäs sitä koskaan tietää... Sit mun tuurilla syntyy tietty juhannuksena!

Masuha&Piskuinen 39+5
 
Ihanaa, kun taas on uusia pieniä maailmassa, eli onnea äiteille ja perheille ja vauvoille :flower:

Must on todella helpottavaa lukea noita "helppoja" synnytystarinoita. En oo mikään jännittäjätyyppi, mut pikkuhiljaa tän tuskaisen odottamisen ja tietämättömyyden kourissa alkaa omakin pää temppuileen :whistle:

Kun ei himputti tunnu missään!!!! Eli mä niinku pohdin tääl, et miltäköhän harkkarisupparit tai sukkapuikkosupparit tai limatulpat tai mitkä tahansa tuntemukset tuntuis... Onneks pieni sentään välillä möyrii, niin tietää, et joku sieltä on tulossa - toivottavasti pian!! On niin malttamaton olo.

Miten noi syntyvät vauvat nykyään pisteytetään? Tietääks joku?

Ja miten varmoja on ultralla tehdyt painoarviot? Käsikopelolla kun ovat ainaski ihan mitä sattuu (ilmeisesti)..

peppi & pkm (40+5)
 
HelloShitty
pakko sanoa että mun terkan tehty käsikopeloarviointi osui nappiin. melkein 2 viikkoa ennen synnytystä arvio 3.8-4kg ja jos painoa tulee n. 200g viikossa niin arvio oli just se 4.2kg niinku olikin J:n paino. :D

neuvolassa käytiin äsken. piano nyt 4.1kg eli nousussa on. =) napatynkä irtos kans samalla. :eek: pääsee sitten parin päivän päästä kylvettää. :heart:

HS ja Juliet 5 vrk
 
mä kirjotin äsken pitkä stoorin ja se hävis :eek:

kävin neuvolassa ja mainitsin tuosta vetisestä vuodosta, mutta ei ainakaan ruennut epäilemään lapsivettä. ja vähän ennen neuvolaan menoa minulla tuli ehkä sitä limatulppaa. oli ainakin limaista ja paperiin jäi myös kaksi pientä veriviirua. eikös limatulpassa voi esiintyä veriviiruja?? tänään olen saanut myös muutaman supistuksenkin, mikä tuntuu :) aiemmin ne on ollut vain niitä mahan kovettumisia. voi että, kun alkais tapahtumaan :)

tosi outoa ajatella, että perjantaina on jo laskettuaika. tosi tosi nopeesti mennyt kyllä tämä raskausaika! ja ajatella, että meistä on tulossa oikeesti perhe (esikoista siis odotellaan :))... hienoa ja jännittävää :heart:

jos tässä rupeis valmistautumaan pitkälle lenkille lähtöön ja laittais sit saunan päälle ;) vettä taitaa vähän sataa, mutta se ei nyt menoa haittaa! :)

tsemppiä kaikkille oloihin :hug: kohta se pitkä odotus palkitaan :)

39+3
 
Alkuperäinen kirjoittaja masuha1:
Ois kyllä jännä jos vauva syntyis ylihuomenna,laskettuna aikana! Vähäsen on sellanen fiilis et tällä viikolla lähetään synnyttään, mut mistäs sitä koskaan tietää... Sit mun tuurilla syntyy tietty juhannuksena!

Masuha&Piskuinen 39+5
Meillä on näköjään sama laskettu aika ja mä oon kans ihan satavarma, et jussina synnytetään. Onpahan ainakin ikimuistoinen juhannus :) Oon kyllä kovasti tonne masuun koittanu huudella, et nyt ennen tai sit vasta ens viikolla, mut ei taida mua paljoa kuunnella.

Onnea taas kovasti kaikille vauvautuneille, teitä taitaa olla kohta enemmän ku meitä pallomahoja!

Täällä kanssa lorisee melko vetistä valkovuotoa, on aika iljettävää. Huomenna olis neuvola, mitähän se mahtaa sanoa, kun mä siellä taas vaan uskollisesti istun ja jonotan vuoroani...kun se on jo parilla viime kierralla "ollu ihan varma, että ei näissä merkeissä enää nähä"...just joo. Ei sillä, en mä oo oikeen ottanu nuita puheita korviini.

Jaksuja kaikille!

-Himpsu ja Kyytiläinen 39+5

 
jadal
no nyt on käyty äitipolilla, ja voin sanoa, ettei tässä sairaalassa ainakaan informaatio toimi sitten yhtään!
Alun perin tää aikahan oli sitä varten, että katsotaan mun lantion kuvia ja tehdään paino- ja synnytystapa arvio samalla ahtaan lantion takia. Ja lisä tarvetta käynnille tuli, kun vauva oli perätilassa taas viimeviikolla.
No, ensimmäisenä lääkäri kysyy, miks mä täällä oon, kun oon kerta viikko sitten jo käynyt. No mä siinä sitten yritin selittää miks mut on tänne määrätty.
No lääkäri siinä suostu katsomaan tarjonnan, ja hetken mietittyään suostui tekemään myös sisä tutkimuksen. Vauva oli siis eilen kääntynyt takaisin raivotarjontaan, niin kuin itse epäilinkin.
tässä vaiheessa lääkäri oli sitä mieltä, että no niin hommat tehty ja kotiin.

Mä jouduin todella vaatimaan, että tekee sen painoarvion, kun sitä vartenhan aika aluperin olikin. vasta kun sanoin, että aika on annettu ylilääkärin määräyksestä suostui sen tekemään. Lantion kuviani ei ollut nähnytkään, ja vanhan lausonnon perusteella teki päätöksensä. Painoarvio siis nyt 3.6kg, eli mulle jo iso lapsi.
Päätös oli siis kuitenkin se, että nyt vaan normaalit neuvola seurannat, ja sitten kun synnytys luonnollisesti käynnistyy, katsotaan mahtuuko vauva syntymään, ja mikä on tarjonta. Sillä ei ole merkitystä tähän, vaikka mahtuu edelleen kääntyilemään mahassa. Aiemmin ei muuta aleta tekemään.
Ilmeisesti kyseessä oli joku luomu fanaattiko lääkäri :D Päätellen mielipiteistä käynnistyksestä ja sektiosta. Käynnistys kuulema on todella turhaa, ja menee siihen, että vuorokausitolkulla kärvistellään, kunnes todetaan, että joutuu sektioon, kun äiti vauva voivat jo niin huonosti. Sektiossa taas niin suuret riskit, että se on vihoviimeinen vaihto ehto, joka tehdään vain pakon edessä.

Sen verran oli lääkärissä oma-aloitteisuutta, että tarkoituksella kovakouraisen sisätutkimuksen, jos se vauhdittais tilanneta. Mitä en kyllä usko.
Mun veikkaus on, että tää syntyy rv 42+1 :D


Mies on jo hieman hermona, mut mä en enää edes jaksa välittää... syntyy kun syntyy ja jos molemmat hengissä selvitään, niin hyvä.


Jadal rv39+6
 
Onnittelut jälleen uusille vauvautuneille!!

Meille syntyi pieni tyttö 14.6. klo 15.21. Vauvelin mitat 3465g ja 51 cm. Syntyi rv 40+1. Synnytyksen kesto laskentatavasta riippuen n. 29h tai vain 4,5h :) Kaikki meni lopulta hyvin, tarkempaa kertomusta sitten kun kotiudumme..

Pirtsi ja Emma
 
onhan se Tinnikinjakautunut ,vaikka oltiin niin varmoja juhannusodottajia,kuten myös HS...

Onnittelut kaikille jotka tässä viime kirjoittelujen välissä on saanut nyytin kainaloon.

Mulla on vauvakuume:)mihin olen unohtanut ne hemmetin supistelut,joihin olin viikko sitten varmaan kuolla...entä liitoskivut,iskias,ennen aikaiset supistelut?!!muisti tehnyt tepposet...mietin jo sellastakin et mitä jos lääkäri sanoo,et mun lapsen teko oli tässä,kun on kaks sektiota takana...vaikka olin melk.7vuotta sitä mieltä et teen vaan yhden lapsen...ja nyt kun on kaks,niin menee kait tuossa useampikin;)

Meillä neiti nukkuu ja syö,paitsi yöllä...sillon se saattaa tuijotella mua tunti tolkulla(3h viime yönä)tummilla silmillään...on se niin hellu vauva...ei kyllä huuda kuin aiheesta... :heart:

Umayya :pakko kysyä,tuleeko teidän vauvasta Siiri?
entä tuleeko HS:nvauvasta Juliet?

puhuttiin miehen kans tänään pari sekunttia nimistä ja näillä näkymin,kun neidistä ei voi tulla Seppoa,niin vahvoilla on nimenä Alisa,mut mietityttää et kiusataanko noidaksi...vaikka siinä vaiheessa kun neiti kouluun menee,on jos jonkin moisia nimiä lapsilla...

Tänään tuli henk.tunnus vauvalle ja varasin ajan isyyden tunnustamiseen...oli niin hölmön näköstä kun lapuissa ei ollut isää lainkaan,kun avoliittolapsi...huomenna tulee neuvolantäti käymään ja ottaa multa tikit ja "niitit"pois...mä pelkään kuollakseni niiden poistoa...juu,tiiän ei käy ees kipeetä,mut tikkejen poisto on melkein pahinta mitä tiedän...käskin neuvolatätin ottaa mukaan nukutusaineet mulle...ajattelin käydä ostamassa kukkia sille,on ollut niin tsemppaava ja ihana koko odotusajan,eikä kertaakaan tuominnut mistään...

Onko muut itkuherkkiä???mä märisin koko raskausajan,ni nyt märisen vielä enempi...aivan kamalaa kun yks kaks vollotan...ne on nämä ihanat tissihormoonit...sunnuntaina vollotin ruokapöydässä sitä kun muistin ,et viikkoa aijemmin mulla oli vielä vauva mahassa... :ashamed: sit mä saan itseni vollaamaan,kun katson vauvan pulleita poskia,ne on niin hellut...ja kun tajuan kuinka onnellinen olen prinsessoistani...

mut nyt katseleen josko meidän pienempi neiti heräilis syömään...

Ryhis ja Alisa 6vrk
 
Käytiin tänään neuvolassa, painoa on tullu 6 päivän aikana taas jonkun verran, 1050g! Ja valkuaista oli taas/edelleen virtsassa..Neuvolatäti soitteli sairaalaan että mitäs tehdään kun sitä valkuaista on vieläkin ja paino nousee huimasti koko ajan ja on pientä turvotusta. Päätös oli että menemme huomenna labraan antamaan veri-ja virtsanäytteet(taas!) ja sitten saimme äitipolille ajan..Nyt vaan täytyy toivoo kovasti että ottaisivat meijät jo osastolle sisälle ja vaikka käynnistäisivät..!!! Huominen päivä menee jänskättäessä että mitä ne sanoo ja päättää mitä tehään!!

Masuha&Piskuinen 39+5 :heart:
 
Onnittelut vauvan saaneille! :flower:

Kyllä mullakin "lorahtelee" tosi vetistä valkovuotoa aina välillä...

Ja kuulun joukkoon käynnistystä pelkäävät... Mulla on "armonaika" jo tosi vähissä... Tänään olin yliaikaiskontrollissa äitipolilla ja uuden ajan sain keskiviikolle. Paikat kiinni (ovat vissiin jumittuneet, ku mitään ei tapahdu) ja lääkäri sekä kätilö sanoi ettei käynnistystä mielellään tehä just sen takii. Saattaa mennä tuntikausien hommiksi ja ei välttämäti onnistu. Ja eivät voi kauheesti piiskata kohtua lääkkeillä kun on sektio takana ja paljon jos keinotekoisesti ja rajsuti piiskataan niin voi sektioarpi vaikka revetä... Että en tiiä mitä kohta tekis, epätoivoiselta alkaa tuntumaan :'(

Painoarvio oli 3500g ja viime vkolla th neuvolassa käsikopelolla tuumas et sillon olis ollu 3300g...

Mut ihan oikeesti nyt tarttis alkaa jotain tapahtuun...

Huomenna poks rv 42+0
 
Nalleperhe tsemppiä sinne!!! Tuntuu hurjalta että raskaus jatkuis vielä mullaki yli kaks viikkoa :eek: Ja sama homma mulla ettei mielellään käynnistellä ku kohdunseinä on nii ohukainen siitä arven kohalta.. Jospa se sulla alkais ittekseen :hug:

Mä oon nyt siivonnu, saunonu, syöny chiliä ja meen sekstaamaan ja painelemaan vyöhykepisteitä jne.. Tai sitte vaan nukkumaan :LOL:

kleo ja Sara 39+4
 
Tänään oli neuvola-aika ja täti sitten laittoi lähetteen äitipolille raskausmyrkytysoireiden takia.. Sille tielle jäin. Onneksi sain juuri miehen iphonen tänne niin pääsen edes nettiin. ;) sängyssä pitää kuulemma olla koko ajan. kovin pahat oireet eivät täällä ole, ja toivottavasti aamulla pääsisin joko kotiin tai käynnistykseen...

-maranooka & prinsessa 38+5-
 
Alkuperäinen kirjoittaja umayya:
HS juu kivempi on kun pystyy lukeen samalla teidän kuulumiset vaikken kerkiäkään kommentoimaan, mut pysyn vähän kärryillä missä mennään :)

BV:lle kiitos rockmummyn tiedoista :)

hirmuisesti onnea vauvansa saaneille jälleen, teitä olikin aika liuta sitten viime kirjoituksen :D :heart:

pyydän kärsivällisyyttä kun päivityksissä vähän kestää, en kerkiä ihan joka päivä välttämättä käymään koneella ja yleensä kun alotan kirjottamisen niin vauva herää.. pojat tappelee keskenään heti kun yritän imettää tai jotain omia juttuja tehdä niin on hieman hankalaa välillä, mut onneks mies on kotona että pääsen sentään suihkuun ;)
Mulla on sama homma,koko ajan kädet täynnä töitä,koneelle kerkiää,jos kerkiää :D

Pirtsi80 onnittelut :flower:
 
Hoh- hoijaa, kohta ollaan sitten jo 10pv yliajalla...
Yliaikakontrolliin sain ajan vasta torstaille, silloin 41+5. Ei kai tässä auta kuin odottaa vaan, mitään synnytystä ennakoivaa ei ole. Jo rv 37 oli kohdunsuu 1cm auki ja pehmeä, joten ei sekään sitten ollut mikään tae että synnytys olisi lähellä...
Toivon kuitenkin että käynnistyisi luonnollisesti. Käynnistykset kun ei ole mitään mukavia. Koskaan ei tiedä onko toimitus sitten tosi hidas vai tosi nopea...

Toivotan paljon jaksamista kaikille kanssasisarille jotka taistelevat yliajan piinaavaan odotuksen kanssa. Kyl se meidänkin vuoro tulee vielä...

=) =)


Anni ja vauva 41+2 :heart:
 
Onnittelut vauvaantuneille! :flower:

Vihdoinkin taallakin alkaa jotain tapahtumaan. Siis ei mitaan luonnollisesti minun kropallani vaan annettiin kaynnistysaika torstaille. Tanaan neuvolassa laittoivat sellaista kohdun kaulaa pehmittavaa geelia ja sama toistetaan tiistaina ja keskiviikkona. Taytyy toivoa etta pehmittais paikkoja, minulla kun on kohdunkaula aivan kiinni ja tiukkana. Tietaako kukaan muuten etta voiko ne kaynnistaa jos ei ole kohdunkaula yhtaan pehmennyt?

Nalleperhe, taalla sama jannitys/ahdistus kaynnistyksesta. Mutta olen jo menettanyt uskoni, etta alkais synnytys itsestaan. Jotenkin pelottaa etta edes kaynnistys ei saa mitaan aikaseksi ja joudun sitten sektioon. Koita jaksaa, ei kai se kaynnistys nyt niin paljon pahempi voi olla (onneton yritys tsempata itseaan... :ashamed: )

Jaksamisia kaikille vaivojen kanssa rypeville. Toiset on lahteny tahan rumbaan useampaan kertaan, etta eikohan se palkinto sitten ole sen arvoinen :hug:

Traveler ja nyytti 41+1
 
pakko oli tulla tänne, kun tuossa tunti sitten heräsin kipeisiin suppareihin ja niitä on nyt tullut... joskin vain n. 15 min välein, mutta ei pystynyt enää makoilemaan sängyssä!

nyt sitä limatulppaa todellakin tulee! limaista vuotoa ja täynnä veriviiruja. ONKO OK?
välillä se itse vuoto on paperilla ihan vaalean oranssia ja siinä on sitten limaisia veriviiruja. onko tuo oranssihtava vuoto vaarallista, vai onko se sitä limatulppaa edelleenkin? ku eikös sen pitäis olla ihan kirkasta??

39+4
 
jadal
raffel ymmärrän sua hyvin. :hug: mä oon ite jo kolme kertaa käynyt käynnistystä varten sairaalassa, ja aina on tultu kotiin. eilen tosin jo olin varma etten jää käynnistykseen, joten en enää edes pettynyt.

tällä myös viikot paukkuu.

jadal 40+0
 
joka päivä oon kyllä lukemassa käyny mutta ei oo vaan saanu aikaseks kirjottaa :ashamed: onko muilta otettu neuvolassa streptokokki viljelyä? ja tietääkö kukaan kyseisestä tulehduksesta mitään? kun meijän neuvolassa on nyt tullu käytäntä että kaikilta otetaan, mutta ei se kummemin terkka mitään puhunu onko haittaa jos on tai mitään.

emmy 38+6
 
Alkuperäinen kirjoittaja emmy-:
joka päivä oon kyllä lukemassa käyny mutta ei oo vaan saanu aikaseks kirjottaa :ashamed: onko muilta otettu neuvolassa streptokokki viljelyä? ja tietääkö kukaan kyseisestä tulehduksesta mitään? kun meijän neuvolassa on nyt tullu käytäntä että kaikilta otetaan, mutta ei se kummemin terkka mitään puhunu onko haittaa jos on tai mitään.

emmy 38+6
Mä en streptokokista tiedä muuta kuin sen,että mulla löytyi niitä viljelytuloksissa ja synnytyksessä sain suonensisäisesti antibioottia..
Joillakin naisilla vaan esiintyy sitä,jostain syystä?
 

Yhteistyössä