***KESÄMASUT KESÄKUUSSA JA HEINÄKUUSSA***

MammaM80 joo torstaina viimestään mäki nousen trampoliinille :LOL:

Raffel :hug: Voimia ja tsemppiä tosi paljon!!! Mä menisin jo aseen kanssa synnärille jos vauva ois yli nelikiloinen ja eivät suostuis käynnistää/ tekee sektiota :kieh: Ei ne kyllä siellä paljoo ne neukkutädit aattele mitä sanoovat!! Sanos ens kerran et "ai onko kokemusta?" |O

Tuntuu tyhmältä valittaa ku joillaki tosissaa on se viikko kaks enempi raskausviikkoja mutta öyh, tulkoot ku on tullakseen, huomenna ne synttärit nii ei tarttekkaa vielä tulla, huomisen jälkee millon vaan, tai no okei, sais se nytki syntyä jos mielis.. :D

Nyt sänkyyn, koskee perhanasti nivusiin |O

kleo ja Sara 39+5
 
Onko kellään muulla inhottavaa paineen tunnetta tuolla alapäässä?
Onkohan tuo vauva puskemassa itseään jo ulos :whistle:
Joku oli saanut vauvan taas..nyt en muista et kuka ja ketä olen jo onnitellut..mut onneks olkoon kaikille nyytin saanneille :heart:
On tää odottaminen rassaavaa.
Vähän itkunen olo ollut tänään :ashamed:

sankofa & bongos 40+0 :heart:
 
Eipä tapahdu täälläkään vielä mitään ja alkaa tuntua että menee ainakin sen kaksi viikkoa yli niinkuin esikoisellakin. Jossain vaiheessa kuulin juttua, että Oysissa annetaan nykyään mennä vain 10 päivää yli, mutta mulle ainakin varattiin 41+3 vaan yliaikaiskontrolli eikä sillon vielä käynnistetä jos kaikki on hyvin. Onko kukaan muu kuullut Oysin käytännöistä nykyään?

Vauvaantuneille onnittelut! :flower:

Cailin 40+2
 
Alkuperäinen kirjoittaja sankofa:
Onko kellään muulla inhottavaa paineen tunnetta tuolla alapäässä?
Onkohan tuo vauva puskemassa itseään jo ulos :whistle:
Joku oli saanut vauvan taas..nyt en muista et kuka ja ketä olen jo onnitellut..mut onneks olkoon kaikille nyytin saanneille :heart:
On tää odottaminen rassaavaa.
Vähän itkunen olo ollut tänään :ashamed:

sankofa & bongos 40+0 :heart:
Jooo! Eilen ja tänään ollu kamala paineen tunne alapäässä! Miehelle siitä oon koko ajan valittanu ja jotenki turvonnu kans :x
 
Kavin juuri aamu visiitilla synnarilla ja taas laitettiin sita "avaavaa/pehmentavaa" geelia. No eilisen jalkeen ei ole mitaan tapahtunu ja huomiseks olis ollu viela geelin laitto aika, mutta lekuri paatti et jatetaan se valiin kun ei kerran mitaan tapahdu. Siis normisti kuulemma aiheuttaa supisteluita ja menkka tuntemuksia, mulle ei mitaan :headwall: Eli ylihuomenna aamulla mina kirjaudun sairaalaan ja alotetaan kaynnistys. Sekavat on fiilikset. En oikein luota noihin laakkeisiin ja jotenki pelottaa etta mitaan ei tapahdu ja kauheet supistukset vaan saadaan aikaan. Mies on toissa uudessa paikassa ja saa vaan pari paivaa vapaata synnytykseen, nyt alkaa todellisuus iskea pain naamaa :'(

Nalleperhe, tiedan mitka on fiilikset :hug:
 
nalleperhe ja maranooka tsemppiä!

Pirtsille onnea :flower: ja Minimamille myös

Jadalille ja Raffelille pitkää pinnaa ja iso :hug: Mä ymmärrän sen oikeen hyvin, että yritetään hoitaa nuo käynnistykset sun muut, niin kuin lääkärit sen parhaaksi äidille ja lapselle näkevät. Mutta se mua kyllä ottaa päähän ku yks sanoo yhtä ja toinen sitten kumoaakin sen edellisen sanomiset totaalisesti, tai ei oteta uudessa arviossa huomioon olleskaan sitä mitä edellisissä on sanottu :/

Traveler :hug: sinne kanssa. Toivottavasti alkais tapahtua! Joo-o: näitä ulkomaan kokemuksia kun lukee, niin pakko aina todeta, et on meil Suomessa loppujen lopuks hyvä tilanne noiden vapaiden ja etuuksien kanssa, vaik ei se siltä aina tunnukaan.

Kleolle jaksuja edelleen.

Sunshine rauhassa vaan: sitä limatulppaa voi tulla viikkokin ja ihan ok on tuollanen :)

Nimistä viel, että mä luulen, et oli se nimi kun nimi niin aina joku siitä jotain keksii vääntää tai jollain lailla kiusata. Tai vaikka nyt ei viel oliskaan jotain nimetty sillä nimellä - viitaten siihen mitä Ryhis kirjotit - niin hyvin suuri todennäköisyys on, et siihen mennessä voi hyvinki olla kun laps koulunsa alottaa.
Me ei olla viel kyllä nimeä päätetty, tai on mulla oma suosikkini, mutta mies ei ole sitä vielä "ostanut".

Mulla on ollu taas hermokipuja jaloissa ja selässä niin ettei tiä kuinpäin olis. |O Ja kävelyvauhti on sellasta taaperrusta, ettei o tosi :LOL: Välillä oon päästelly julkisesti kyllä sellasia ärräpäitä kun on vihlonu ja pitäny painuu kaksinkerroin ku vihloo. Toivotaan, etten oo kanssaihmisiäni ihan hirveesti säikäytelly :kieh:

rv38+5 - vähiin käy...
 
Kleo,kiitos! Takana melko uneton yö... Juttelin masulle tässä just että tänään tavataan. Mua jännittää tosi paljon. Hassua kyllä,eniten ehkä se katetrointi joka nyt on k-hks:ssa käytäntönä. Se tuntuu niiiiin pahalta. Parin tunnin päästä lähdetään ajelee sairaalaan. Ja arvatkaa vaan onko nälkä nyt kun ei saa mitään syödä!!! :x

Serafine ja Ella 39+1
 
Serafinelle tsemppiä matkaan! Etukäteen kun ei passaa onnitella...

Eilen oli neuvola, 39+6. Ei mitään erikoista, verenpaine vähän koholla, paino laskenu ja vauvan sydänäänet vahvat ja voimakkaat. Ensi viikon perjantaille sain seuraavan ajan.

Oma olo alkaa olla kans aika valmis. Nyt on pari yötä menny valvoessa ja kipristellessä. Muutama tosi kipeä suppari tullu, mut ei mitään säännöllistä. Ja eilen eka riekale/köntti sitä kuuluisaakuuluisaa limatulppaa. Woo-hoo!!! Mut vaan kerran, pöh!

Ei kai nyt muuta...

jaksu :hug: kaikille!

-Himpsu ja Kyytiläinen 40+0
 
Huomenta kaikille :wave:

Serafinelle tsemppiä!!

Täällä siis edelleen vielä.
Eilen illalla tuli muutama aika ärhäkkä supistus.Tuntui ihan myös tuolla alaselässä ja tänä aamuna kun kävin veskis tuli taas limatulppaa.Siis paljon sitä limatulppaa voi oikein tulla???
Tänään on pakko kehitellä jotain tekemistä tai pää hajoo täällä kotona..tylsäää.Taidanpa mennä käymään kaverin luona tai jtn.

sankofa & bongos 40+1 :heart:
 
HelloShitty
heti aamusta täällä kurkkimassa onko tullu lähtöjä ja vauvoja. tsemppiä serafine:lle vaikka todennäköisesti saa jo onnitella! :hug: :D

teillä kaikilla aika lailla samoja fiiliksi ku mulla pari viikkoa sitten. tai no..viime viikolla niitä oli vielä. tänään J on viikon ikäinen. :eek: voin sanoa että aika menee nopeesti vaikkei siltä ehkä tunnu just nyt. :hug: kaikille!!

HS ja Juliet 7 vrk
 
Onnea kaikille jotka saaneet vauvat syliin. Viime torstaina illalla meillekin syntyi ihana tyttövauva. Synnytys meni ihan hyvin paitsi pitkittynyt ponnistusvaihe tuotti tuskia. Neuvolasta on käyty jo tarkistuksella ja kaikki hyvin paino noussut tytöllä 40g kahdessa päivässä. Tyttö täysrintaruokinnalla tällä hetkellä ja ihan hyvin maito piisaa kun nukkuu niin pitkiä unia syöttöjen jälkeen. Rytmejä kuitenkin haetaan täällä molemmin puolin ja kaikki hyvin :heart: . Kylläpäs on ihana olo kun vauva vihdoin sylissä.

Jaksamista kaikille vielä odotteleville, muistakaa levätä nyt kun vielä siihen ehkä mahdollisuus!!

maare ja ihanista ihananin tirppu :heart: :heart:
 
Onnittelut kaikille jo vauvansa saaneille :flower: ! Täällä eilen nla-käynti. Kaikki ok, paineet 128/80, sf 37, pissa puhdas, turvotus -, paino -200g, liikkeet ja sydänäänet ++, hemppaa ei otettu, rt edelleen. Mutta tälle aamulle on jo yks pikkuraivari saatu: Kelasta kyselin rahapäätöstä viime viikolla ja nyt tuli säpona vastaus... Käsittely kesken, lisätietoja halusivat asioista, joista tiedot heillä itsellään. Eikö prkele voi aikanaan kysellä kun kuitenkin hakemus on jätetty 20.4.? Eka maksupäivä pitäs olla mun käsityksen mukaan ens torstaina ja nämä miettivät itekseen vielä asioita, jotka heidän tietoonsa on jo annettu! ARGH!! Pulssi on varmaan 120 kun ajattelenkin asiaa ja nyt ei voi kun oottaa mitä vastaavat mun vastineeseen... Ziisus sentään!
 
Tänään on laskettu aika, 40 viikkoa täynnä!!! :heart:

Eilen illalla koitettiin miehen kanssa synnytyksen käynnistämistä, muttei näköjään auttanut..Tästä päivästä eteenpäin alan kävelemään pieniä kävelylenkkejä jos vaikka auttais edes se..!! Jos menis tamppaileen petivaatteita ja mattoja ja siivois muutenkin ihan hullunlailla...Kaikki keinot on koitettava!! :)

Masuha&Piskuinen 40+0!!! :heart: :heart:
 
Alkuperäinen kirjoittaja maare2:
Onnea kaikille jotka saaneet vauvat syliin. Viime torstaina illalla meillekin syntyi ihana tyttövauva. Synnytys meni ihan hyvin paitsi pitkittynyt ponnistusvaihe tuotti tuskia. Neuvolasta on käyty jo tarkistuksella ja kaikki hyvin paino noussut tytöllä 40g kahdessa päivässä. Tyttö täysrintaruokinnalla tällä hetkellä ja ihan hyvin maito piisaa kun nukkuu niin pitkiä unia syöttöjen jälkeen. Rytmejä kuitenkin haetaan täällä molemmin puolin ja kaikki hyvin :heart: . Kylläpäs on ihana olo kun vauva vihdoin sylissä.

Jaksamista kaikille vielä odotteleville, muistakaa levätä nyt kun vielä siihen ehkä mahdollisuus!!

maare ja ihanista ihananin tirppu :heart: :heart:
Onnittelut :flower: Mitkäs teitin neidin mitat oli syntyessään? =)
 
Onnittelut vauvaantuneille! :flower: :heart: Tervetuloa tuonne vauvapinoon sitten seuraavaksi! :wave:

:attn: Missä on Lisbet ja mikä on Turon vointi? Lisbet on kirjautunu viimeksi 12.6., ja mua huolettaa pikku-Turo, kun hällä oli niitä ongelmia tulehdus- ja biliarvojen kans... :(

Niin ja voima:hug: kaikille kärvistelijöille!!
 
Onnea maare :flower:

Jännittää, jännittää, jännittää....Tuntuu niin utopistiselta ajatella, että mulla voi olla jo vuorokauden päästä vauva sylissä :eek:
Ja pelottaa se leikkaus :ashamed: :(
Eikä toi TYKSin ruuhkaisuus yhtään tee olo mukavammaksi. Varmaan ku huomenna mennään nin toteevat, ettei me sua voida leikata, et sää tänne mahdu :kieh:

Pojat lähtee muuten juhannuksen viettoon mun vanhempien kanssa, jotka onneks on saaneet omaa tilannettaan niin hyvin selvitettyä kun se nyt suinkin vaan on mahdollista. Pojat kerkee viel huomenna käydä kattomassa meitä ja lähtevät sit perjantaina mökille. =) Mies pystyy siis oleen hyvin mun kanssa sairaalassa ja saa kotona nukuttua hyvin.
 
On sitten taas ruuhkaa synnärillä. Juuri sain tiedon, että minun käynnistys siirtyisi huomiselle. |O no, nyt vähän jännittää josko tämä pieni kulta päättäisikin tulla omatoimisesti jo tänään.. Aamulla alkoi ihan itsestään lorahdella vedet ja vähän jo supisteleekin. :) oikeastaan olisi ihanampaa jos saisi kuitenkin taas kokea "luomusynnytyksen". Pitäkäähän peukkuja. :wave:

-maranooka & prinsessa 39-
 
Huomenia kaikille.

Ai miten niin nukun pitkään kun vaan vielä voi? :D

Taas oli vauvoja syntynyt onnea! ja muumata tais olla lähdössä, tsemiä heille!

Eipä tuo limiksen irtoaminen mitään vielä ole vaikuttanut, supistuksia mulla on koko ajan ollut, ne ei vaan kovene. Kovasti toivon, että vaavi suostuis nyt syntymään joko ennen juhannusta tai sitten jälkeen, kun mies menee töihin. Mut kaipa se sitten lauantaina alkaa puskea ulos, ilkeyttääkin :p
Se vaan tarkoittaa sitä ettei isä pääse synnytykseen mukaa vaan pitää ottaa anoppi. No kaipa se lapsi sieltä ilman isääkin syntyy.

Mutta palaillaan taas

Bree ja Kerttuli 40+3
 
Rv 39+6
painonmuutos: -500g/viikko
RR 110/72
Pissa puhas
Sf 32,5cm
Lapsiveden määrä N
RT
Syke: 130-140
Liikkeet ++

Tunnusteli missä beibin pää niin on iiihan nii alhaalla ettei kuulemma alempana voi ollakkaan ilman että syntyis.. Sanoi et sykkeiden perusteella kyllä poikaa veikkaisi ja painoarvioksi heitti 3,5kg.. hahaha sehän oiski hupaisaa, no mä huomenna käyn ostaa valkoisen haalarin varulta kotiutumiseen jos se onkii poika:D

Mulla meni vatsa sekaisin eilen pahemmin ku ikinä ennen menny, yöllä vaan paheni ja tuntui et menetin varmaan kolme litraa nestettä ja supisteli kipeimmin mitä tähä mennessä on tehny, meinasin jo herättää miehen et auta.. Tänään koko päivän ollu kestosupistus, kamala hermokipu selässä ja menkkakivut nii kovat et panadolia saanu napsia..

Se terkka sanoi et ihme on jos maanantaina neuvolan ajalle tuun että hän uskoo kokemuksesa perusteella et tää syntyy ihan muutaman päivän sisään.. Kieltämättä musta itestä tuntuu samalta, eilen alkoi kauhea paineentunne perseessä:eek: Pahenee koko ajan että jos nää kivut jatkuu nii lähen synnärille huutamaan et ottavat osastolle..


kleo ja Sara (??!) 39+6
 

Yhteistyössä