***KESÄMASUT KESÄKUUSSA JA HEINÄKUUSSA***

Josko mäkin pikasesti ehtisin ilmottaan, että meidän pieni ihana poika syntyi 14.6 klo 11.59 rv 40+4, mitoin 3220g, 49cm ja pipa 34cm :heart:

Meillähän oli se perätila kontrolli rv 39+5 ja siellä olikin sitten ihan oikein.
Sairaalassa jouduttiin oleen 5vrk syntymän jälkeen, kun sain antibioottia suoraan suoneen. Oli aika rankaa, kun oli kauhee ikävä esikoista ja miestä ja niilläkin meitä. Nyt ollaan pari päivää kotona saatu rauhottua ja on ihanaa.

Nyt ei kuitenkaan kerkee muuta..

Suuret onnittelut vielä muillekin vauvautuneille, joita mun viime käynnin jälkeen onkin jo paaljoon :flower:

Omppunen ja pieni mies 1vko
 
Onnea kaikille vauvan saaneille :flower:

Tänään tullut kipeitä supistuksia mutta ei vaan lähde synnytys käyntiin.Ajattelin huomenna käydä synnärillä..saavat tarkistaa tuon kohdunsuun tilanteen ja muutenkin tuntuu et vauva liikkunut tosi vähän.Mä niin toivon et ottaisivat mut sinne sisälle :whistle: Mä en vaan jaksa enää.Monta päivää jo supistellut kipeesti.Öisin ei saa nukuttuu |O
Aamulla soittelen ja toivottavasti palaan tänne kertoilemaan vauva uutisia :p

sankofa & bongos 40+5..kohta 6 :heart:
 
Onnittelut Omppuselle!


Sankofa, vanha kansa sanoo, että kun vauva hiljenee niin siitä viimeistään kolmen päivän sisään pitäis syntyä....
Mut toisaalta mun ystävä just synnytti ja sanoi, että vauva oli koko päivän pyörinyt ja potkinut ja siitä 10 tuntia ni olikin jo maailmassa.

Bree 41+0
 
Kotona jälleen :wave:

Pinniksessä nukkuu pieni prinsessa: hän syntyi 18.6. klo 8.33. Mitat: 3210g ja 49cm ja tukkaa vaikka muille jakaa :heart:
Sektio meni hyvin. On se vaan nopeaa toimintaa kun 8.18 aloitettiin anestesia ja siitä sitten 20min hän oli jo maailmassa. Pikkuinen meni hetkeksi happea hengittelemään keskoskaappiin, mutta ei muuta. Ja ihanaa oli, että sain hänet rinnalle jo siinä heräämössä, ei tarvinnu odottaa osastolle.
Osastolla oli kyllä täyttä, mutta siitä huolimatta henkilökunnalta löytyi tosi hyvin aikaa ja kärsivällisyyttä huolehtia potilaista. Onneksi toinen osasto aukeni sitten seuraavana päivänä. Itse pääsin sängystä ylös sitten seuraavana päivänä, edellisenä iltana meni vielä jalat alta, niin jäi yritys siihen. Verenpaineet meni aika matalaksi, eli ei ihme että huippasi.
Sektiosta jäi ihan ok mieli: kauheen kipee vaan toi haava ja alavatsa - buranan voimalla siis...
Prinsessa on tottakai ihana ja hirmu rauhallinenkin ollut toistaiseksi. Imetys sujuu loistavasti, hän osasi sen homman välittömästi eikä tarvinnut yhtään säätää imuotteen tms. kanssa. Hän myös syö paljon ja nukkuu sitten pitkiä pätkiä.

Onnea Talvis, Maranooka, traveller, mantelilastu, topoca, cailin ja omppunen (ja älkää suuttuko jos joku unohtui, kovasti koitin miettiä, että ketkä kaikki oli tällä välin jakautuneet) :flower:

Ja todella paljon jaksuja kaikille kärvistelijöille!! Hengessä mukana edelleen, vaikken ehkä ihan niin usein tänne nyt pääsekään :hug: :hug:
 
Onnittelut uusista tulokaista!! :heart:

Täällä ei vieläkään supistuksen supistusta tai mitään muutakaan... No aamulla olis yliaikakontrolli ja käynnistyspäivän pohtiminen. Voi kun tää asukkini päättäs ihan itse tulla maailmaan!

huomista odotellen,
peppi & pkm (41+4)
 
minakin taas ilmottelen itsestani :attn:

Onnea kaikille vauvaantuneille (en millaan muista nimimerkkeja :ashamed: ) :flower:

Me ollaan viela yksi yo sairaalassa. Siis kaiken kaikkiaan nelja paivaa. Mulla kivut olleet leikkaus haavan alueella todella lievia. Ilman kipulaakkeita parjaisin, mutta ylos nousu vaihe on pahin. Kipulaakkeilla ihan kivasti paasee liikkumaan, tuntuu lahinna etta olisi kauheasti vatsalihasliikkeita tehnyt. En tieda onko teilee muille leikatuille siella annettu tollanen tukivyo, mutta taalla onnetaan ja voin sanoa etta kauheesti on apua. Siis vahan tollanen korsetin omainen. Tais Kleopatra noista puhua aikasemmin. Mulle auttanut liikkumisen kanssa todella paljon. Kannattaa kokeilla jos teilla ei viela ole. Antaa tukea ja ei oo niin helposti sellanen tunne etta repeaa. jos ymmarratte :D

Mulla sitten oli ne sisaanpain vetaytyneet nannit ja voin kertoa etta SATTUU toi imettaminen :headwall: Mulla on kaytossa imetyskumi mutta ei se vie pois sita tosiseikkaa etta ulos tullessaan se nanni on ns. uutta ihoa ja ihan vereslihalla... Mutta eikohan se pian helpota, nyt lahinna tekee mieli kiljua joka imetyksella. Mutta on tuo pieni niin ihana etta kai sita kestaa mita vaan :heart: Taalla on sairaalassa imetyshoitaja koko ajan paikalla ja tulee vaikka joka imetykselle auttamaan jos on tarvetta. Naa on panostanu tahan imetykseen kun monet ei sita taalla harrasta. Aitit kun joutuu menna takas toihin 6 viikon paasta synnytyksesta niin se ei paljon rohkase imettamiseen.

Mutta ei muuta talla eraa. Koittakaa odottelijat jaksaa viela hetki, se on kylla tuskasta tuo odottaminen :hug:

"Ei sinne kukaan ole tahankaan asti jaanyt" :LOL: (onneks oon niin kaukana ettei kukaan paase lyomaan mua) :kieh:

Traveler ja Ava 3 vrk
 
Alkuperäinen kirjoittaja sankofa:
Onnea kaikille vauvan saaneille :flower:

Tänään tullut kipeitä supistuksia mutta ei vaan lähde synnytys käyntiin.Ajattelin huomenna käydä synnärillä..saavat tarkistaa tuon kohdunsuun tilanteen ja muutenkin tuntuu et vauva liikkunut tosi vähän.Mä niin toivon et ottaisivat mut sinne sisälle :whistle: Mä en vaan jaksa enää.Monta päivää jo supistellut kipeesti.Öisin ei saa nukuttuu |O
Aamulla soittelen ja toivottavasti palaan tänne kertoilemaan vauva uutisia :p

sankofa & bongos 40+5..kohta 6 :heart:
Sama tilanne täälä, mä kohta meen väkisin sinne synnärille.. Monta päivää supistellu mutta ei vissi lähe kunnolla käyntiin.. Nyt viime yöstä jälellä kaameet menkkakivut :ashamed:

Mä lähen neuvolaan.. Hyi..

40+4
 
Isot onnittelut kaikille vauvan saaneille :flower: !!! Täällä tuntuis liikkeet hieman hilliintyneet "normaalista", mutten vielä ala täysillä odotella, että kolmen päivän sisään syntyis :D ... Laskeutunutkin toi kumpu onneks on, olo on paljon kevyempi kun voi hengitellä helpommin! Upeeta päivänjatkoa kaikille! Tilsa ja Pätkä 39+3
 
Huomenet!
Ihan pikaiset merkkaukset tänne.
Huomenna LA! Nyt vielä neuvolaan, toivottavasti on viimeinen neuvolakäynti raskaana ollessa. Eilen juili alhaalta kovaa ja vaavi oli liikkeessä koko illan... Josko se jo raivais tietään maailmaan :)
 
Se on sitten juhannus takana ja edelleenkin kasassa ollaan..... :$ olo on niin tylsistynyt....pientä supistelua tulee, muttei mitään sellaista että siihen edes jaksaisi reagoida....kateellisena täällä onnittelen teitä jotka ovat vauvan jo saaneet ja myötätuntoa niille jotka samassa ojassa mun kanssa rypee....
Ei tässä tämän enempää...

Pa-mi ja sintti tasan 40
 

Yhteistyössä