***KESÄMASUT KESÄKUUSSA JA HEINÄKUUSSA***

Ilmoittelen itsestäni pitkästä aikaa, päivittäin seuraan keskustelua mutten ole jaksanu kirjoitella.. eli ei mitään uutta täällä, eilen oli laskettu aika mutta yhdessä koossa edelleen eikä mitään tuntemuksia ole että synnytys olisi edes lähellä :D

Seuraava neuvola olisi torstaina mutta toivottavasti ei tarvi sinne enää mennä...

Onnea vaan kaikille vauvaantuneille, teitä onkin jo pitkä lista etusivulla =)

40+1
 
Onnea kaikille vauvan saaneille :flower: en muista ketä olen onnitellut ja ketä en.

Täällä edelleen.En sitten mennyt käymään siel synnärillä..katsotaan huomenna uudestaan.Supistuksia tullut tänään paljon et käveleminen ollut todella tuskaa.Tuntuu et vauva on niin alhaalla et kohta sen pää on ulkona.Mä oon niiiiiiin kypsä et itku täs pääsee :'(

palaillaan :wave:

sankofa & bongos 40+6 :heart:
 
Alkuperäinen kirjoittaja sankofa:
Onnea kaikille vauvan saaneille :flower: en muista ketä olen onnitellut ja ketä en.

Täällä edelleen.En sitten mennyt käymään siel synnärillä..katsotaan huomenna uudestaan.Supistuksia tullut tänään paljon et käveleminen ollut todella tuskaa.Tuntuu et vauva on niin alhaalla et kohta sen pää on ulkona.Mä oon niiiiiiin kypsä et itku täs pääsee :'(

palaillaan :wave:

sankofa & bongos 40+6 :heart:
:hug: Musta tuntuu IHAN samalta!! Kituutetaan tää loppuaika :/

kleo ja Sara 40+4
 
jadal
taas tullut vauvoja :heart: onnittelut kaikille :flower:

mä oon niin varma, ettei tää synny omatoimisesti, että uskaltauduttiin lähtemään tänään vielä käymään miehen vanhempien luona, kun piti heidän tavaroitaan viedä. matkaa heille siis 150km.
äitini ainakin piti mua ihan hulluna kun vielä uskalsin lähteä, mutta mulla vaan on sellainen tunne, ettei tää todellakaan ole vielä syntymässä, vaan viikon päästä vielä ollaan yhtenä kappaleena.

Miehelle tuossa nauroin, että varmaan ihan kiusallaan ei synny tämän kuun puolella, ettei vaan saada heinäkuussa vielä lapsilisää kolmesta :LOL:

Välillä harvakseltaan supistaa, mutta sitähän tää on ollut mulla tää raskaus puolivälistä asti, supistellut on välillä paljonkin, mutta täysin tehottomia suppareita. Joten en tosiaan innostu noista mitä välillä on...

sankofa: meillä ainakin on yliaikais kontrolli rv41+5, mutta se sattuu sitten just sunnuntaille, joten en tiedä miten se käytännössä sitten menee, siirtyykö maanantaille, vai otetaanko paripäivää etukäteen.
jadal rv 40+6
 
Hei taas.

Onnittelut vauvansa saaneille. :heart:

Täällä oltiin tänään neuvolassa.
Paineet nousussa edelleen 128/96
pissassa valkuaista
turvotusta on, muttei paljoa
Paino tullut alas -1200g.
Vauva on kuulemma niin alhaalla, että kohta näkyy pää...
sf 36.5cm Kleon sf mittaan verrattuna mä taidan kasvattaa dinosaurusta, enkä lasta... :LOL:

Keskiviikolle sain yliaikakontrollin. Ja aion jäädä sille tielle, jos vauva ei ala itsestään nyt syntyä. Olen varma, että mun elimistö ei vaan tuota riittävästi oksitosiinia ym. hormooneja jotta supistukset jatkuisivat ja muutuisiva tosi kipeiksi. Nythän ne alkaa melkein joka ilta ja kestävät n.3-4 tuntia ollen tuntuvia, muttei kuitenkaan kipulääkettä vaativia.
Mun äitihän on kolme lasta synnyttänyt ja kaikki käynnistetty, juuri tuosta syystä.

No keskiviikkona näkee sitten mitä sanovat.

Bree 41+1

 
Huomenta kaikille :wave:

Yöllä tuli todella kipeitä supistuksia tunnin verran mutta ei tullut tarpeeksi säännöllisesti että olisin lähtenyt synnärille.Miehen kanssa pähkäiltiin että lähetäänkö vai ei.Tänään kyllä lähden käymään siel synnäril.Olo on niin huono kun supistellut kipeesti jo monta päivää ja tuo painontunne alhaalla on todella inhottava.Lisäksi huolettaa tuo vauvan liikkuminen.No saas nähdä miten käy.Minun tuurilla tule takaisin kotiin :/

sankofa & bongos ISO POKS 41 :heart:
 
Huomenta!
Täälläkin yhdessä läjässä vielä, ei merkkiäkään että olis tulossa.. Vaikka eihän tässä vielä ole viikkoja kuin 39+3.
Tänään taas neuvola, pitää pyytää kokeilemaan kohdunsuun tilanne, jos se vaikka sais aikaan jotain.. :whistle:

Onnittelut vauvautuneille :flower: , alkaa käydä vähiin odottajat.. Tsemppiä!

szeret
 
Onnea vauvan saaneille!! :flower: :flower: :flower:

Onko tämä pino hiljentynyt vai käynkö vaan ite muun tekemisen puutteessa lukemassa tätä niin usein ettei teksitä ehdi kertymään??

Tulin juur neuvolasta, kaikki hyvin..! Ihan hyvä vointikin minulla, ainoastaan tää sekopäisyys harmittaa, hormonihirviö täällä, varokaa, murrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrr!! JA sitten jatkuvat supistukset saa joka kerta aikaan kamalan pissahädän (onko kaikilla teilläkin sama juttu?). Eilenkin olin rannalla loikoilemassa ja välillä mietin että uskaltaako sitä enää kotoa mihinkään lähteä kun koko ajan pitäisi olla korkeintaan 20 metrin päässä vessasta! Mutta kylläpä siellä taas tänään paistelee aurinko siihen malliin että ulkoilemaan on pakko mennä!

Oikein kovasti extravoimaa ja jaksamista heille jotka en tarpeessa ovat!

Möhis ja Fantti 39+2
 
Onnea uusille nupuille! :flower: :heart:

Meil oli eilen yliaikakontrolli. Siel todettiin et onpas vilkasliikkeinen, terve ja siro n. 3,4 kiloinen vauva mahassa. Mutta todettiin myös, ettei sillä oo aikomustakaan tulla itse ulos... Eli olkaa onnellisia ne, keitä on supistellut! Mua kun ei ole lainkaan, ja epä oo kohdunsuullakaan tapahtunut mitään: kaula jäljellä, eikä auennu, aargh!

Elikkäs me mennään nyt sitten ylihuomenna aamulla (42+1) sisälle naikkarille ja aloitetaan epäkypsän kohdunsuun kypsyttely. Toivon hartaasti, että tilanne etenee sit nopeesti. Oon ihan sairaalakammonen. Itse synnytys ei ahdista, mutta se kliinisissä tiloissa yksin makaaminen (vierailuaika 17-19) tuntuu ihan sairaan ahdistavalta ja pelottavalta. Apua!!!!

Kyssäri: Onk muilla ummetusta? Mä en pysty ees enää nukkumaan sen takia, kun on putket täynnä sitä itseään.. Mikä auttais, olisko vinkkejä?

Mulla on ihan epätoivonen olo. Inhottavaa. Onneks ulkona ees paistaa B)
peppi & pkm (41+6)
 
Täällä tosiaan hiljentynyt kirjoittelu :$ alkaa väki ja kärvistelijöiden määrä vähetä, mutta hyvä niin (se kait on tarkoitus) :flower: eli onnittelut jo vauvan saanneille. Täällä yksi kadonneista lampaista palaa takaisin :attn: olen tosin käynyt lukemassa kanssa-sisarieni kuulumisia, mutta en ole jaksanut itse viestejä laitella juurikaan... eli täällä ainakin vielä yksi odottaja yhtänä pakettina =) Olo alkaa olemaan kovin tuskainen ja toivoton. Olen ollut sairaslomalla vaihtelevasti tuolta puolivälistä ennenaikaisten suppailujen takia, jotka tekivätkin jo kovasti työtä uhkaavasti synnytyksen etenemiseksi. Nyt viimeiset 2 kk kökkinyt lähes 4.n seinän sisällä ja kärsinyt kaiken-maailman raskausoireista, supistuksista tuskaisiin liitoskipuihin... Lähes kuukausi sitten lääkäri totesi paikkojen pehmentyneen täysin, kohdunkaulan olevan kadonnut sekä sormelle jo kuulema auki, vauva laskeutunut jo niin alas ja pää kiinnittynyt että hiuksia pystyisi jo lähes silitellä niin silloin uskoi synnytyksen olevan jo ihan lähellä sekä käynnistyvän periaatteessa hetkenä minä hyvänsä. :/ Onneksi saatiin vielä hetki lisäaikaa kasvatella "pojua" yksiössänsä mutta nytten alkaa jo tuntua että saisi jo pikku hiljaa sieltä sitten alkaa tulemaan...
Suppailuja ollut tässä muutamana päivänä runsaasti, eilen esikoisen (6v) kanssa ulkoillessa jouduin lähes kaksin kerroin hampaat irvessä raahautua eteenpäin kun teki jo niin tuskaa, mutta illan tullen sitten katosivat... :headwall:
Eilen oli nla ja kaikki ok, paitsi rr koholla ja sf mitta ei enään juurikaan kasvanut, oli tuon 35cm, eli jospa tämä kertoisi lähestyvästä synnytyksestä, toivossa on oikein mukava elää B) Mutta jaksamisia kaikille viimehetken odottajille :D

Heidi ja poju 39+2
 
Onnittelut noppispoppis :flower: !! Ja terveisiä vaan neuvolasta, ei mitään uutta. Paitsi tietty uus aika ens viikon tiistaille :LOL: !! Onkohan porukka ulkona nauttimassa paisteesta vai vaihtanu jo vauvapinoon kun on aika hiljasta...
 
jadal
täällä kansa kärvistellään.
onneks luin tästä pinosta neuvola käynneistä, muistin siitä, että mullahan on myös tänään neuvola. nyt uskaltanee jos sanoa, että viimeinen neuvola ilman vauvaa. kun seuraavaksi taitaa olla yliaikais kontrolli äitipolille, eikä enää neuvolan puolelle.

jadal rv 41+0
 
Alkuperäinen kirjoittaja peppi80:
Kyssäri: Onk muilla ummetusta? Mä en pysty ees enää nukkumaan sen takia, kun on putket täynnä sitä itseään.. Mikä auttais, olisko vinkkejä?

Mulla on ihan epätoivonen olo. Inhottavaa. Onneks ulkona ees paistaa B)
peppi & pkm (41+6)
Luumusosetta? Ne antaa sairaalassa vesiperäruiskeen ennen käynnistyksen aloittamista jos pyydät niin sitte on muuteski mukavempi ponnistella..
 
peppi80: täällä kärsitään myöskin ummetuksesta (syynä tosin kilpirauhanen mutta..) mulla on auttanut kun juon aivan älyttömästi vettä ja lisäksi magnesiamaitoa muutaman kerran päivässä ohjeen mukaan. tuo auttaa myös närästykseen.. Olo on kyllä välillä tosi tukala ja kipeä kun maha ei toimi.

 
Täälä taas sanonko mikä lentää :LOL: Yäk, no en sano, mut ummetusta ei tosiaan oo.
Alkaa itteäkin pikkuhiljaa kypsyttää, ei muuten niin mut suppailee ja sattuu jatkuvasti (mut ei tarpeeksi) ja nukkuminen on ollu nyt huonoaja turhan kauan :x

Eilen kävin neuvolas, sielä kaikki ok ja sisätutkimus aiheutti vaan lisää suppareita. Kohdun kaula on kadonnu kokonaan, paikat ihan kypsät (alhaalla siis), :p 3cm auki kohdunsuu ja tosi alhaalla niinku vauvakin. Kätilö väitti että tuntee tuuhean tukan kun tutki, mutta ainakin pää tuola on alhaalla, se kyllä tuntuukin :whistle:

Kaikille tasapuolisesti tsemppejä!

Vauvaantuneille onnea :heart:

Jennynen ja Pikku-Möhkö 40+3
 
Jennynen sama homma, ei ainakaan ummetusta oo ollu.. :x 3 viikkoo on aika liukkaasti maha toiminu

Limatulppaa irronnu mulla eilisestä, siin ei kyl oo verta ollu seassa et on ihan hyytelöö vaan.. Nyt supsitelee kovaa ku makasin auringossa ja oon käppäilly kävelyteitä ja touhunnu tänään paljon..

Joouuh, nyt suihkuun =)

40+5
 

Yhteistyössä