***KESÄMASUT KESÄKUUSSA JA HEINÄKUUSSA***

jadal
neuvolassa käyty...
kaikki hyvin, painoakin tullut vähän hillitymmin taas lopussa, yhteensä noussut "vaivaiset" 23,3kg :D :ashamed:
sf mitta taas noussut, viimeksi oli pieni notkahdus, nyt taas 37cm..

seuraavaksi sitten yliaiakais kontrolli sunnuntaina. ja täällä ei kuulema kovin helpolla käynnistetä, vaikka olis miten yliaikainen, jos istukka yms. toimii edelleen ja vauva voi hyvin :eek:

saas nähdä miten pitkään sitä sitten mahan kanssa kuljetaan :D

jadal rv 41
 
Alkuperäinen kirjoittaja peppi80:
Onnea uusille nupuille! :flower: :heart:

Meil oli eilen yliaikakontrolli. Siel todettiin et onpas vilkasliikkeinen, terve ja siro n. 3,4 kiloinen vauva mahassa. Mutta todettiin myös, ettei sillä oo aikomustakaan tulla itse ulos... Eli olkaa onnellisia ne, keitä on supistellut! Mua kun ei ole lainkaan, ja epä oo kohdunsuullakaan tapahtunut mitään: kaula jäljellä, eikä auennu, aargh!

Elikkäs me mennään nyt sitten ylihuomenna aamulla (42+1) sisälle naikkarille ja aloitetaan epäkypsän kohdunsuun kypsyttely. Toivon hartaasti, että tilanne etenee sit nopeesti. Oon ihan sairaalakammonen. Itse synnytys ei ahdista, mutta se kliinisissä tiloissa yksin makaaminen (vierailuaika 17-19) tuntuu ihan sairaan ahdistavalta ja pelottavalta. Apua!!!!

Kyssäri: Onk muilla ummetusta? Mä en pysty ees enää nukkumaan sen takia, kun on putket täynnä sitä itseään.. Mikä auttais, olisko vinkkejä?

Mulla on ihan epätoivonen olo. Inhottavaa. Onneks ulkona ees paistaa B)
peppi & pkm (41+6)
mullahan on tuo kypsyttely tehty 4 kertaa. toisen muksun kohdalla kypsyteltiin 2 päivää, kolmosen, nelosen ja vitosen kohdalla riitti päivä ja illalla alkoi säännöllise supistelut. mieshän saa olla sun kanssa osastolla huoneessa klo.14-20. kannattaa varata lukemista, makaat käyrällä n. ½ tuntia ennen cytotecia ( oletan että sillä kypsytellään ) ja tunti sen laiton jälkeen. Suosittelen kaiken muun ajan liikkumaan!!! vaikka sitten kävelemään siinä sairaalanpihaa ympäri tai sisällä rappusia ylös alas =)

Älä turhaan pelkää vaan mene rauhallisin mielin ja otat vastaan sen mitä tulee. Ainoa neuvo minkä voin antaa on että vaadi ajoissa kipulääkettä jos tuntuu ettet pärjää! käynnistetty synnytys voi olla huomattavasti kivuliaampi kuin luonnollisesti etenevä.
tsemppiä!
 
Raffel ja masuha onnittelut!! Saitte vauvanne mun laskettuna!!

Sankofa tais jäähä sille synnärinreissulle ku ei enää ilmestynykkää kertomaan kuulumisia!!

Epistä kaikki saa beibit ennen mua.. :ashamed: Limatulpan irtoominen jatkuu, hyi helv.. :x ja mahassa juilii samalla tavalla ku esim kaavinnan jälkeen, weird.. silti en ota yhtää panadolia vaan kärvistelen nii jospa se alkais syntyyyyyy |O

jooh, nyt maate

kleo ja Sara(sitkee sissi) 40+5 (iha kohta kuus) :/
 
jadal
huomenta :)

onnea Raffel ja masuha :flower:

täällä saattaa jotain tapahtua :):):)
eilen illalla alkoi supistelemaan epäsäännöllisesti, mutta kipeästi. kahden jälkeen pystyin nukahtamaan, mutta tuossa puoli kahdeksan maissa alkoi taas supistamaan sen verran kipeästi, että oli pakko nousta sängystä ylös. Sattuu kyllä jo kiitettävästi, kun vaan alkais säännöllistymään ja lyhenemään välit. vielä saattaa olla varttikin väliä.

Tai sitten tää ipana vaan kiusaa mua taas :LOL:

jadal rv 41+1
 
Onnentoivotukset masuhalle ja Raffelille!!!

Kiitokset omille kommentoijilleni ja kannustajille! Alan jo vähän tottua ajatukseen, et huomenna tähän aikaan oonkin vauvanhakureissulla. Iik kuitenkin. Vielä kun sais ihan itse ton suolen tyhjennettyä ennen osastolle lähtöä. Siinäpä mulle täks päiväks yritystä :D

Aurinkoa ja tsemppii kaikille!
toivottaa jännittynyt peppi & pkm (42+0)
 
jadal
nyt on välit ollut säännöliset n. 40minuuttia, vielä tosin vaan 9-7min. Pistin isännän lämmittämään mulle saunaa, kun olo on jo aikalailla tukala. Mä veikkaan, että supparit joko kovenee ja tihenee, tai loppuu kokonaan kun saunassa käyn. kohtahan sen näkee :)
 
Olen aktiivisesti seuraillut keskustelua, mutta osallistuminen on jäänyt.
Mutta nyt tiedoksi, että meille syntyi suloinen tyttövauva juhannusaattoaamuna klo 6.08 rv 40+2. Painoa typyllä oli huikeat 3980g ja pituutta 50 cm.
Synnytys sjui nopeasti, puoli kahdelta yöllä sairaalassa ja tosiaan syntyi sitten heti kuuden jälkeen. Molemmat voimme hyvin, selvisin itsekin ilman repeämiä vaikka tyttö oli nyt kilon painavampi kuin sisaruksensa syntyessään.
Koetan laittaa kertomusta jossain vaiheessa.
Onnea muillekin vauvautuneille ja tsemppiä vielä odottaville.
Elise
 
Meidän pikku prinsessamme syntyi 17.6. klo 4.38 (rv 39+5). Pituus 48 cm ja paino 2820 g.
Synnytys meni hyvin ja todella nopeasti. 20.6. kotiuduimme, mutta ei ole tässä oikein ehtinyt koneen ääreen...

Aivan mahtavan onnellinen olo :heart:

Tsemppiä kaikille odottaville. Kohta se odotus palkintaan :)
Ja onnea vauvan saaneille :flower:
 
Hei kaikille! Meille syntyi pieni poika juhannusaattona 19.6.09 klo 7.21. (40 +4). 3485 g ja 51 cm. Synnytys kesti vain ensimmäisistä kunnon supistuksista neljä tuntia!!! ekat supparit 3.30, supistusten väli heti 2 min, sairaalassa 6.29, vedet 6.30, ponnistusvaihe 7.06 ja vauva ulkona 7.21!!! Mutta hyvin meni, kivut oli helvetilliset kun tuli heti niin voimakkaat supistukset mutta luomuna mentiin. Eppari tehtiin koska sydänäänet laski aina ponnistuksen aikana hieman liikaa, mutta vauva terve ja kaikki meni lopulta hyvin. Palailen joskus pidemmän kertomuksen kanssa...nyt on alapää sen verta kipeä että ei pysty vielä istuu kunnolla

Onnittelut muille vauvan saaneille!!! :flower:
 
kaikille vauvan jo saaneille paljon onnea.

toivottavasti se kloe on jo menny. ja muutama muukin.

voimia viimeisiin p'iviin kaikille ja iso voima :hug: tulevaan....

kutsu huuto kuuluu... tinni ja kilju ryyni 1vko 5pvä
 
Saanen ilmoittaa tännekkin että Jadal on saanut tänään pojan, pienen pojan 3270g ja 49cm :heart:

Synnytys ei mennyt loppuun asti ihan suunnitelmien mukaan, hätäsektion päätyi. Ädillä riittänee toipumista.. Toivotaan kaikki jaksamista sinne hänelle :)

t. jadalin ystävä
 

Yhteistyössä