***KESÄMASUT KESÄKUUSSA JA HEINÄKUUSSA***

HelloShitty
onnea hömppä78:lle!!!! :flower:
kylläpäs täällä on hiljaista!!!! :eek:
joko suurin osa jo lähteneet tai sit on se kuuluisa loppuodotus-v*tutus joka saa ihmiset pysymään poissa. :whistle: :hug: tsemppiä kaikille omaa vuoroaan odottaville. lupaavalta ainakin kuulosti Heidi-Marian tilanne. eiköhän se kohta sieltä tulee. =)

nukkumaan pitäis mennä kun ois mahis..ois pitäny jättää iltakahvit juomatta anoppilassa. |O

voikaa hyvin jos on vaan tässä helteessä mahollista. :heart:

HS ja Juliet vko2+3
 
Lampimat onnittelut vauvaantuneille :flower:

Taalla alkaa kanssa rutiini astua kuvaan pikkuisen kanssa. Kotona ollaan oltu nyt 5 paivaa ja niista mies oli kotona vain ekan, siita asti ittekseni parjailly ja mies ollu toissa. Ekat paivat meni kylla itkiessa. On noi hormoonit ollu vahan sekasin :) Kaikki tuntu niin surulliselta, ei mulla edes raskausaikana ollu nain vaikeeta ton itkemisen kanssa. Mutta nyt on jo alkanut helpottamaan. Imetys sujuu ihan hyvin, edelleen taistellaan noitten nannien kanssa, kipeet on :$ Ekassa laakarin tarkastuksessa kaytiin nyytin kanssa ja lekuri kehui kuinka virkea ja tarkkaan seuraa silmillaan, aaniinkin reagoi hyvin. Paino edelleen alle syntymapainon, mutta lekuri sanoi etta ihan normien sisalla mennaan. Keltasuutta ei ollut.

Elama pyorii tissien, kakkavaippojen ja nukkumisen ymparilla. Onhan se aika veikeeta etta nyt tossa vieressa on tollanen pikku otus ja niin rakas sellainen :heart: Koittakaa kanssa sisaret jaksaa loppumetreilla.

Traveler ja Ava vko 1+1
 
Huomenia :) .
Täällä aamu alkanut "mukavasti" menkkakipumaisen olotilan merkeissä (alankin jo pikku hiljaa epäillä onko synnytyksen sijasta kuukautiset alkamassa...). Tulipas taas supisteltua läpi yön, melko kivuliaastikin. Makuulle mentäessä supparit yltyivät lähes välittömästi 10min sekä allekin välein tulemaan, mutta aamun tullen hiipuivat taas yllättäen... :kieh: - lopputuloksena erittäin huonosti nukutut yöunet, ja jo toinen yö tähän putkeen...huoh... |O

Eli ei tässä ainakaan vielä synnyttämään tarvitse lähteä.

Sama juttu oli esikon kanssa, kaksi edellistä yötä supisteli melko voimakkaasti, mutta loppuivat sitten aina aamuun. Hereillä ollessa lähinnä kivuttomia suppareita vaan. Kolmantena tosin sitten käynnistettiin, joten en tiedä miten olisi luomuna asia edennyt.

Alkaa olla puuduttavaa pikku hiljaa tämä odottaminen ja käymään hermojen päälle kun ei tiedä edetäänkö tässä mihinkään suuntaan :( Mutta joka tapauksessa tänään suunnittelin tekeväni kunnon "supistusteko-lenkin", jos ei tulokseksi sitten synny pitkäkestoisempia suppareita niin tuleepahan ainakin lenkkipoluilla niitä (ei sillä että niistä mitenkään masokistisesti nauttisin :LOL: ).

Mukavaa päivää kaikille!

Heidi ja poju 39+6
 
:D Se olis sit 40+0 !

|O eikä merkkiäkään että olis tulossa..

Helle kiehuttaa tunteita, koko porukalla. Pikkumies (1,5v) on koko ajan kiukkuinen, eikä ruoka maistu, mikä sit taas lisää kiukkua.. Itse ei saa yöllä nukuttua ja turvotus vaan lisääntyy. Lisäksi tullut oikeeseen käteen tunnottomuutta. Mistähän se vois johtua?
Että valivali taas..
:ashamed:

Szeret
 
jadal
Onnittelut täältäkin muillekin vauvan saaneille :) :flower:

Adora ehtikin teitä jo vähän infota, mutta tässä tarkempaa synnytys kertomusta, jos vaan jaksatte lukea, voi tulla sekavaa tekstiä :)

Eli keskiviikko aamuna vähän jälkeen yhdeksän alkoi supistella säännöllisesti. touhuilin niitä näitä, ja kävin välillä tässä koneella päivittelemässä kuulumisia mitäs nyt:in puolelle. Isäntä laittoi mulle saunan lämpenemään, ja sen jälkeen lähetin isännän vielä asioille.
Ehkä siinä 11 tuli hekteksi taukoa supistuksiin, mutta sitten niitä alkoi tulla todella kipeästi, mutta ei kuitenkaan vielä kovin tiheästi. Menin sitten saunaan, ja isäntä oli edelleen asioitaan hoitamassa. Saunassa supistukset tihenivät yhtäkkiä ja olivat jo todella kipeitä, mutta lämpö vei niistä onneksi pahimman terän.
Tähän asti olin ajatellut, ettei tässä ole vielä mitään kiirettä, vaan synnytys on vasta hiljalleen käynnistymässä, mutta nyt tulikin yhtäkkiä sellainen olo, että taitaa olla parempi alkaa tehdä lähtöä synnärille päin. Soitin miehelle, että nyt pitäisi vissiin lähteä, sen verran tujuja supistuksia tulee. tässä vaiheessa välit taas harvenivat, mutta alapäässä ole sellainen paineen tunne, että tiesin, ettei parane enää kauaa odotella.
päästiin sitten synnärille ja kätilö katsoi kohdun suun tilannetta, mutta se oli edelleen niin takana, ettei tämän kätilön sormet riittäneet katsomaan paljonko on avautunut. Jäin sitten käyrälle odottelemaan, että toinenkin kätilö tulee tarkistamaan tilanteen, ja siinä välissä tulikin sitten kolme todella kovaa supistusta noin 4min välein.
Toinen kätilö saapui paikalle ja katsoi tilanteen ja suureksi yllätykseksi sanoi mun olevan 9cm auki, ja pyysi ensimmäistäkin kätilöä koittamaan. Oli kuukema nuo kolme kovaa supistusta saaneet aika paljon aikaan.
Mä siinä hätäilin, ettenkö mä ehdi saada puudutusta, ja kätilöt nauroivat, etten tosiaankaan. Homma olisi kuulema ohi heti kun kalvot puhkeavat.

No kävelin siitä sitten muutaman metrin saliin, ja jäätiin odottamaan supistuksia. aika kauan niitä siinä odoteltiin, ja sovittiin kätilön kanssa, että puhkaistaan kalvot, niin saadaan lapsi syntymään. kätilökin oli täysin valmistautunut siihen, että vauva tulee samaan syssyyn vesien kanssa.
Kalvot puhkaistiin, ja kätilö koitti sitten hetken päästä tilanteen uudestaan. Ja kohdun suu olikin supistunut, ja auki enää 6-7cm, opimpa sitten että noinkin voi käydä :eek: kello oli jotain puoli kaksi tässä vaiheessa.
vettä lorotti koko ajan, ja kätilö sai vaihtaa niitä alusliinoja kokoajan, ja silti jouduin olemaan märällä sängyllä, vettä oli niin paljon.

jonkun ajan päästä alkoi taas supistelemaan kipeästi, ja pyysin spinaalia, kerta se tässä vaiheessa olikin taas mahdollista. meni ehkä puoli tuntia, ja sain spinaalin. samalla laitettiin oksitosiinia, kun kohdunsuulla ei ollut tapahtunut edistystä.
Spinaali vei hetkeksi kivut, ja ehdin jo naureskella miehelle, että ompa tää muka rankkaa hommaa, ja säälin miestä kun joutui siinä kovassa keinutuolissa istumaan ja itse vain makoilen pehemällä sängyllä :D

tunti spinaalin laitosta kivut alkoivat taas tuntumaan, mutta avautumista ei ollut tapahtunut edelleenkään oksitosiinista huolimatta. tässä vaiheessa kätilö päätti katetroida, ettei täysi rakko hidasta synnytystä. no sen jälkeen vauva laskeutuikin hieman alemmas, ja avauduin n.7cm -> 8-9cm.
tämän jälkeen ei edistystä enää tapahtunut, vaan kivut kovenivat koko ajan järkyttävällä tavalla.
melkein itkin jo, ja pyysin edes jotain lievitystä ja kätilö lupasi pyytää lääkäriä katsomaan onko kohdunsuun puudute tms. mahdollinen tässä vaiheessa.
Meni hetki, ennen kuin lääkäri tuli paikalle. tässä vaiheessa kipu oli jo jotain aivan sietämätöntä, ei enää edes tavallista supistuskipua. Lääkäri teki sisätutkimuksen, ja kysyi mihin sattuu.
Lääkäri käski kätilöä hakemaan ultran, koska epäili virhe tarjontaa. Ultrattuaan lääkäri sanoi soittavansa takapäivystäjälleen, ja tulevansa kohta takaisin.
Ilmeisesti tässä ei mennyt kauaa, mutta kipujen keskellä se tuntui ikuisuudelta.
Lääkäri palasi hetken päästä, ja käski valmistella mua sektioon, leikkaus puolen tunnin sisään, kuitenkin heti kun edellinen potilas saadaan leikkaussalista ulos.

Sitten pääsin vihdoin leikkaussaliin ja sain puudutteen joka toi taivaan hetkessä, ei enää kipua.

Poika siis syntyi 24.6.09 klo 17.08 ja painoi 3270g ja oli 49cm pitkä.
apgarin pisteet olivat vain 4/8, tarjontavirhe oli rankka myös vauvalle, ja hengitys ei alkuun lähtenyt kulkemaan kunnolla.

lopulta kuitenkin kaikki hyvin, mutta toipumista kyllä riittää :)

Jadal ja pieni mies 3vrk
 
Synnytyskertomusta:

Sunnuntaina alko ihan puskista 23.30 säännölliset supparit, puol yks mietittiin et pitäs lähtee sairaalaan ku tuli niin tiheesti. Puol kaks sairaalas suoraan saliin ja kolmelta poika oli maailmassa. Juuh luomuna mentiin eikä repeämiä tullut yhtään. Mä olenkin jo ihan kunnossa, jälkivuoto melki kokonaan loppu. Selkä vaan toooosi kipeä. Vauvalla oli napanuora kaulan ja raajojen ympärillä,ja kasvot ylöspäin syntys, mikä on harvinaista kuulema!! mutta kaik meni hyvin silti!!!

Poika oli 52cm ja 3770g, pää 34cm.

:heart: :heart: :heart: :heart: :heart: :heart: :heart: voi tätä rakkauden määrää......

(olin muuten tänää shoppailemassa ja iskä jäi viettämään laatuaika pojan kanssa, kolme tuntia vierähti, oikein hyvin pärjäsivät ku poika syö tissin päälle aina pulloa ni pääsen tarvittaessa just hoitamaan asioita)
 
Onnittelut uusille kesävauvoille!!! :flower: :flower:

Mun puolelta tää on ainakin hiljentynyt ihan senkin takia, että käytän aiemman palstailuajan aika usein nukkumiseen tms...
Tääl alkaa elämä voittaa, eikä maha enää kipuile niin kovin. Onneks rinsessa on ainakin toistaiseks ollu helppo tapaus :heart:
 
Paljon onnea uusille vauvoille perheineen!!! :flower: :flower:

Täällä tänään POOOKS 40+0! Hip hip hurraa!
Merkkipäivän kunniaksi vähän veristä vuotoa ja pikkuisia supistuksia mutta enpähän usko kuitenkaan tänään vielä laitokselle päätyväni. Lapsen tuleva isoisä on kyllä sitä mieltä että heidän suvussaan pidetään aikatauluista kiinni ja uskoo vauvan syntyvän tänään. Nooh :D

Olen tässä miettinyt lapsivesien menoa. Mulla ne meni ekasta vasta synnärillä kätilön puhkaisemina joten ihan uutta juttua. Meneekö kalvot puhki koska ne on vaan "vanhuuttaan hapertuneet", hormonaalisista syistä vai vauvan liikkeistä? Siis voiko vauva napakalla potkasulla puhkaista kalvot? Te, joilla vedet ovat itsestään menneet, onko vauva silloin juuri liikuskellut tai onko ollut jotain muita oireita, supistuksia tms.? Vai onko vedet menneet aivan yllättäen, ilman muita oireita? Kiitos jos joku viitsisi vastata, en ole muualta tähän löytänyt vastausta ja jostain syystä kiinnostaisi hirveästi miten asia menee!

Eipä tässä muuta kuin jälleen yhden kauniin kesäpäivän viettoa!

Möhis ja Fantti 40+0
 
Alkuperäinen kirjoittaja umayya:
onnittelut kaikille vauvansa saaneille :heart:
tulen myöhemmin päivittelemään, tänään tai huomenna :)
Haluatko sä päivitellä tämän pinon loppuun,siihen asti kunnes on aika kuopata tämä? =) Kuun vaihtuessa vain muutat otsikkoa vai siirrytäänkö me kaikki heinäkuun alussa jo tonne vauvapuolelle? =)
 
Oikein paljon onnea kaikille vauvautuneille! :flower: :flower: Onnea jadal, maikku ja kleo :heart: Ihanan söpö vauva.

Täällä on mennyt vauva arki hyvin. En vaan kerkeä paljoa kirjoittelee. Voimia vielä loppuporukalle.

t. härkäneito ja tyttö tänään olis laskettu aika. huomenna 8 viikkoa
 
HelloShitty
veden menosta aion kommenntoida vaikkei oo kokemusta. :D
mä oon ihan sata varma että jollain ei vaan mee. multa on joka kertaa jouduttu puhkaista ne kalvot. vaikka pullistaa ulospäin ja vauva on siinä luukulla jo niin ei. nyt viimeks taisin olla reilu 7cm auki kun ne puhkas niitä. jos ei puhkais niin ihan sata varma se vauva syntyis pussissa. :D
 
Moikka!
Onnittelut Kleolle!
Täällä menossa jo 40+5 ja olo alkaa olemaan sen mukainen. Uah.
Nurmikko kasvaa pihalla niin ettei jalkaansa uskalla sekaan laskea. Sääsket kyllä tuntuu viihtyvän hyvin tuolla heinikon suojissa ja kun ulos erehtyy menemään, niin johan on parvi kimpussa:p Pitää ukolle vissiin vihjaista asiasta...
Oltiin koko eilinen päivä anoppilassa. Haettiin pitsaa, kateltiin telkkua ja saunottiin oikein vihtojen kera. Anoppi sanoi eilen, että sunnuntaivauva tästä tulee...Saas nähdä, toivossa on hyvä elää ;) Vaikka välillä pelkään ja märsään täällä sitä synnytystä, kun niin jännittää.
 
Heip ja Onnea kaikille vauvautuneille!

Meille syntyi Juhannusaattoiltana19.6. klo 18.12 poika, mittaa 50 cm ja painoa 3480, pipo 35,5cm.

Tässä nyt on reilu viikko ihmetelty uutta ihmistä :heart: Kirjoittelen synnytyksestä vaik tonne vauvapuolelle enemmän kun ehdin, kovin nää päivät menee nopeaan...huihui!

-Himpsu ja Tauski 9 vrk
 

Yhteistyössä