***KESÄMASUT KESÄKUUSSA JA HEINÄKUUSSA***

RV 40 POKSAHTI TÄYTEEN tänään ja aika hiljaiselta vaikuttaa...

Eli yli tämä tulee menemään, vaikka lääkäri sanoi mitä todennäköisestä ennenaikaisesta synnytyksestä tai lupasi että ainakaan yli ei tämä raskaus tulisi menemään, juupa juu... :kieh:

Samat kivut ja ihme tuntemukset on edelleen, eilen supisteli aamulenkin aikana sekä jälkeen parhaimmillaan 4min välein, mutta ei vielä ollut tarpeeksi napakoita että olisi riittänyt käynnistämään tätä synnytystä. Miehen kanssa illalla kokeiltiin vielä "sitä perinteistä rakkauden harrastamista" joka sai yön ajaksi aikaan outoja tuntemuksia (jonkin asteista pistelyä ja nipistelyä) alakertaan... mutta katosivatpa taas aamutullen...

Alapäässä paine ja ihme juilinta hieman lisääntynyt, wc.ssä käynti alkaa olemaan jo ikävä suoritus :ashamed: . Varmaan johtunee vauvan pään alhaalla olemisesta, eikä 6km.n polkupyörälenkkikään todennäköisesti asiaa helpottanut tänään... :whistle:

Helteet aiheuttaneet "mukavat" turvotukset, etenkin jalkapöytiin- jotka nykyisin muistuttaa hyvin kohotettuja pullia, joihin 5 prinssinakkia työnnetty pystyyn :D , joka ei oikeasti hirveän hauska asia, varsinkin kun sitä nestettä ja painoa on muutenkin kertynyt elimistöön urakalla (lähtöpaino ollut n.54kg ja nyt painoa tullut n. +18kg edestä...) noh se tietää pitkiä lenkkejä synnytyksen jälkeen B)

Taidanpa lähteä yöunille ja uutta päivää odottelemaan, jospa se synnytyskin näin lähenisi ;)
 
Alkuperäinen kirjoittaja Bad Virgin:
Alkuperäinen kirjoittaja umayya:
onnittelut kaikille vauvansa saaneille :heart:
tulen myöhemmin päivittelemään, tänään tai huomenna :)
Haluatko sä päivitellä tämän pinon loppuun,siihen asti kunnes on aika kuopata tämä? =) Kuun vaihtuessa vain muutat otsikkoa vai siirrytäänkö me kaikki heinäkuun alussa jo tonne vauvapuolelle? =)
voin päivittää loppuun asti :) itseasiassa piti kysyäkin sulta jos sopii, ei tässä kuitenkaan mene kuin pari viikkoa ja sulla on tuo vauvapuoli :)
en eilen päässyt jostain syystä sivuille joten tänään myöhemmin on päivitysten aika kunhan saan omaa aikaa hetken, nyt vaan pikaseen kurkkimassa..
 
Onnitteluja ja tsemppiä tasaisesti kaikille, kun hieman huolimattomasti ehdin lukaisemaan.

En osaa omaa onnen tunnetta kuvailla, kun kamalan synnytyksen jälkeen saimme omamme kainaloon. Pieni on niiiiiiiiiiin IHANA!!!

Eli meille syntyi 26.6. (42+2) tummahiuksinen äärettömän ihana tyttö (naisten klinikalla). Painoa 3410 g ja pituutta 51 cm. Eilen päästiin kotosalle opettelemaan uutta arkea. Kerron myöhemmin synnytyksestä, kun vain raaskin ja ehdin tänne tulla.

peppi & pkm (4.vrk)
 
Just neuvolasta tulin ja varattiin mulle sairaalaan yliaikakontrolli torstaille.
Neuvolatäti teki sisätutkimuksen ja vielä oli kanavaakin 2 cm jäljellä. Meinaa vähän jo turhauttaa kun ei mitään tapahdu!
Onnea nyyttinsä jo saaneille!

Mapitus rv 40+6
 
Ilmoittaudunpa nyt tänne minäkin, oon ollut listoilla mukana, mutten juurikaan tullut kirjoitelleeksi kun vei opiskelut ja kaksi muuttoa raskausaikana ylimääräisen ajan ja energian..

Meille syntyi pikkuinen juhannustyttö 17.6 klo 8.19 Kätilöopiston Haikaranpesässä painoa 2379g ja pituutta 48cm. :heart: Ainiin, ja rv 39+6 eli ajallaan päätti typy tulla ulos maailmaan.

Tässä vähän synnytyskertomusta multa eli 16.6 tiistai-iltana käytin koiran pitkällä lenkillä ja lenkin jälkeen tuli muutama kipeämpi supistus ja itselle sellainen tunne, että huomenna tämä taitaa syntyä. No, menin nukkumaan normaalisti illalla ja yöllä heräsin muutaman kerran supisteluun, kolmen aikaan tuli sen verran kipeitä supistuksia etten enää saanut nukuttua vaan nousin ylös. Herätin miehen ja viideltä aamulla pakattiin poitsu ja koira autoon ja lähettiin ajamaan anopille. Kuuden aikaan oltiin siellä ja meinasin että juotais vielä aamukahvit rauhassa kun supistukset tuntui laantuneen täysin ja mietin että käännytetäänköhän meidät sairaalasta kotiin vielä..Sitten tuli napakampi supistus ja päätettiin kuitenkin lähteä ajamaan sairaalalle. Onneksi lähdettiin, sillä 20min ajomatkan aikana supistusten väli pieneni tosi nopeaan tahtiin ja supistuksia tuli jo 3-4min välein ja olo oli jo tosi tuskainen.

Synnytys oli kokonaisuudessaan tosi positiivinen kokemus, nopea ja helppo. 7 aikaan aamulla oltiin laitoksella ja yökkö vaan päästi meidät sisään synnytyssaliin tutkimatta mitään kun kätilöillä oli just vuoronvaihto meneillään, 20 yli 7 kätilö teki sisätutkimuksen ja olin jo 7-8cm auki, ehdin jo miettiä siinä välillä pitäisikö soittaa kelloa kun tuntui olo jo tosi kipeältä, mutten uskaltanut mennä suihkuun ennen kätilön tuloa. Kivunlievityksenä otin aqua-rakkuloita alaselkään ja lisäksi ilokaasu. En usko että rakkulat pelkästään olisi auttaneet, mutta toimi ilokaasun hyvänä lisänä + mies hieroi selästä - uskomatonta kyllä se helpotti tosi paljon! Tosiaan klo 7 maissa oltiin sairaalalla ja klo 8.19 tyttö jo syntyi!

Olin koko synnytyksen ajan seisoma-asennossa, en pystynyt enää istumaan ollenkaan kun vauva painoi jo niin paljon peräsuoleen. Ponnistusvaihe kesti minuutin, tai siis kätilön mukaan 30 sekuntia mutta sekunteja ei kuulemma saa kirjata synnytyskertomukseen. :D Ja siis en ehtinyt muuta kuin sanoa vähän ennen että nyt ehkä alkaa ponnistuttaa ja seuraavalla supistuksella vauva jo tuli ulos. Ja mulla sairaalan verkkoalushousut vielä jalassa ja seisoin sänkyä vasten. Ja verenpainemittari kädessä. :D Mies siinä sitten repi verenpainemittaria mun kädestä pois kätilön käskemänä ja kätilö samaan aikaan ottamaan vauvaa vastaan ja ite revin housuja alas ja toisessa kädessä ilokaasu..Toinen kätilö ehti saliin vasta kun vauva oli jo syntynyt. :D

Eli vauhdikas synnytys tällä kertaa, mutta jäi tosi hyvä mieli! Voisin heti huomenna vaikka lähteä uudestaan! Esikoisestahan ponnistusvaihe kesti tunnin, eli tosi erilainen synnytys oli..Ja selkeästi toi pystyasento vauhditti synnytystä, munhan oli tarkoitus siirtyä ponnistuvaiheessa jakkaralle ja siinä oli muovit ja kaikki valmiina muttei sit sinne ehditty kun vauva päättikin jo tulla ulos. :heart:

Tyttö syntyi rv 39+6 mutta silti painoa oli vain 2379g joten jotain on ollut vialla raskausaikana eikä vauva ole saanut tarpeeksi ravintoa istukan kautta. Lääkäri ja kätilöt epäilivät että mulla olisi ollut alkava raskausmyrkytys tai sitten jostain muusta syystä istukka ei ole toiminut ihan niin kuin pitäisi..Mutta kuulemma jos vielä joskus kolmas lapsi saadaan niin joudun automaattisesti seurantaan raskausajaksi, että kasvaako vauva..

Nyt on onneksi painoa tullut jo roimasti lisää ja ruoka maistuu, perjantaina punnittaessa typy painoi 2,8kg. :heart:

Iidukka & esikoispoitsu 1v5kk & pikkuinen 12vrk
 
Onnea iidukka, peppi, Kleo, Himpsu ja pa-mi :flower: :flower:

Vesien menosta oon samaa mieltä, kun mitä HS kirjotti. Eli mulla kans viimeks puhkastiin kalvot ihan lopussa, että pääsin ponnistamaan. Ja molemmat vauvat , jotka on ollett rt, ovat laskeutuneet ja kiinnittyneet todella ajoissa, eli ärsyttäneet kyllä sitä kohdunsuuta ihan hyvän aikaa.
Ja siis valtaosa synnytyksistä kuitenkin alkaa supistuksilla, eikä vesien menolla. Oon mä sellasestakin kuullu, että vauva ois jollain saanu sen kalvon rikki, mut tiä sit kuin varma tieto se on, vaiko vaan arvelua.

Ninniliina ja Nunnu 11vrk
 
HelloShitty
onnea Iidukka ja peppi80! :flower: :flower:

tää meiän tyttö on ei niin kovin rauhallinen. tuntuu että sillon kun se ei nuku niin se kitisee. |O :| ei kovin helppo tapaus ollenkaan. :kieh:

HS ja Juliet kohta 3 viikkoa (jonka nimi on kohta virallinen koska muistin tänään viedä laput maistraattiin)
 
EIKÖ TÄÄ IKINÄ SYNNY!!?!?!??!

ylihuomenna eka yliaikakontrolli.
neuvolassa kaikki hyvin, isoa vauvaa vaan päivitelläään.
mulla fyysinen vointi loisto,
henkinenkin ihan ok, vaan tänään alkaa jo kiristäääää.. |O |O |O

Piltti ja nestori 41+3 :snotty: :snotty: :headwall: :eek: :kieh: |O
 

Täälläkin on saavuttu maailmaan. Vauvamme syntyi rvk 42+3 eli 17 päivää yli lasketun ajan!! Kieltämättä alkoi kärsivällisyys olla kovilla...
23.6 iltaseitsemältä 33h kestäneen synnytyksen palkinnoksi saimme suloisen pojan. 50cm ja 3520g.

Anni ja poika 6vrk :heart: :heart:
 
HelloShitty
apua miten hiljaista tässä pinossa on!!! :eek:
no okei..kohta on kyllä heinäkuu mutta silti..niin moni kadonnu taustailemaan. :whistle:

menipä se odotus nopeesti! ja huomenna meiän typy on jo 3 viikkoa. :heart:

isot tempit vielä kasassa oleville. :hug:
HS ja Juliet vko2+6
 
Eräpäivä määrätty,
eli perjantaina 3.7 käynnistellään.
Tänään kontrollissa kaiikki hyvin, painoarvio 4400g, eli tuttuun tapaan mennään.

Loppuu se mullakin näköjään tää raskaus joskus ;)

Piltti ja JopiNestori 41+5
 
Eilen oli neuvola, kaikki ok. Jos ei Pätkää näy perjantaihin mennessä, varataan ens keskiviikoksi eka yliaikaiskontrolli OYSiin. Oon vähän suunnitellu jääväni sinne sillon viimestään... Ei oikein oo kirjotettavaa, pino hiljenee varmaan just siks kun meillä lopuilla kärvistelijöillä on melko samat fiilikset. Alkaa tympiä jo.
 

Yhteistyössä