***KESÄMASUT KESÄKUUSSA JA HEINÄKUUSSA***

kaikille vauvan saaneille taas sylin täydeltä onnea :flower: :heart:
vielä olis reilu 50 odottajaa ilmoittautumatta :attn:
mitenkäs se nalleperhe eiks hällä ollut kanssa jo pitkälle yli ennenkuin pääsi käynnistykseen, toivottavasti kaikki on hyvin?!
 
Tyttö syntyi torstaina 25.6 klo. 6.48. Painoa oli 3375g pituutta 52 cm, pipo 35.
Koko synnytys kesti aika tasan 6h ja tikkejä sain vajaat 20kpl.
Kaiketa kivusta huolimaat synnytys oli mielestäni mahtava kokemus.

Kotona on oltu nyt maanantaista ja vauva on ihana.

Onnittelut muillekin vauvan saaneille.
 
HelloShitty
Alkuperäinen kirjoittaja umayya:
no mikä hitto siinä sitten on kun ei näy..mulla näkyy kyllä koko helahoito..
otin äitiysvaatelinkit poies josko auttais, jos vaikka oli liian pitkä ?
en tiiä mikä vaivaa..
mulla näkyy vieläkin vaan syntyneet. :eek: mistäköhän johtuu..mulla tulikettu käytössä mutta tuskin se siitä johtuu mikä selain on.. :eek:

no..pääasia että näkyy syntyneet että tietää ketä onnitella. kasassa sinnitteleville iso joukkohali! :hug:

onnea Phoca hispida, mihan ja Brianna vauvoista!!! :flower: :flower: :flower:

HS ja Juliet vko3+3
 
jadal
ulla näkyy muuten kans vaan syntyneet, ja nekin 18.6asti. pitää kokeilla toisella selaimella.

muoks. kokeilin toista selainta, ja kaikki näkyi, normaalisi käytössä firefox.

Ja onnitteluita taas vauvaantuneille :)
 
HelloShitty
Alkuperäinen kirjoittaja jadal:
ulla näkyy muuten kans vaan syntyneet, ja nekin 18.6asti. pitää kokeilla toisella selaimella.

muoks. kokeilin toista selainta, ja kaikki näkyi, normaalisi käytössä firefox.

Ja onnitteluita taas vauvaantuneille :)
juuh..kokeilin kans. niin hassuu ku se onkin niin IE:llä näkyy, ketulla ei. :D joku tiltti siinä on. mullakin näkyy ketulla vaan 18.6 asti. |O
 
Onnea taas kaikille vauvan saaneille :flower: ! Sain yliaikaiskontrolliajan ens ke aamuksi, silloin 41+5. Varauduttava jäämään osastolle, mikä mulle kyllä passais ihan hyvin. Ei tarvis kummemmin miettiä ehtiikö pelipaikoille kun alkaa tapahtua!
 
No nyt on piitkältä tuntunut odotus saatu viimein päätökseen täälläkin!!!

:heart: :heart: :heart: Meille syntyi ihastuttava poikavauva (rv 40+5) 3.7.09 klo. 16.22. Strategiset mitat sydäntemme murskaajalla oli 3570g ja 50cm, pipo 35cm :heart: :heart: :heart:

Synnytys sujui hyvin ja vauhdikkaasti :) .

Edellinen päivä oli ollut todella rauhallinen, kaikki raskausoireet olivat kuin kadonneet ja olotilakin oli todella hyvä, joka oli kovin epäilyttävää ja aloinkin jo pikku hiljaa epäillä koko raskautta... Ehkä se oli kuitenkin tyyntä myrskyn edessä ;)

Heräsin kesken hyvien unien perjantaina 5.7 aamulla klo. 5 kun jotain nestemäistä lirahti vauhdilla housuihini. Tuotosta hetken tutkiessani päättelin sen olevan loput edellis päivien irronneesta limatulpasta. Unia sitten jatkelin vielä jonkin tovin.

Aamulenkille lähdettyäni klo 10 aikoihin alkoi aivan puun takaanta kunnon napakat suistukset, joita alkoi tulemaan saannöllisesti n.10min välein.
Puoleen päivän jälkeen alkoi supistusten väli tihentymään lähelle 5minuuttia.

Ystäväni oli tullut kylässä käymään, jonka toimintakuva alkoi pian muistuttamaan doulana olemista ns. kokeneen kylän vanhimman tavoin :D Supistusten kovetessa ja tihentyessä päätin lopulta soittaa mieheni pikku hiljaa kotiin päin tulevaksi. Automatkan oli aikamoista koittaa istua paikoillaan, kun mieli teki lähinnä roikkua hampailla tuulilasin pyyhkimissä.

Sairaalaan saavuimme klo 14 maissa, jolloin supistuksia tuli 4 min välein, välillä tiheämminkin. Tekivät jo sen verran tiukkaa että olin jo kontillani odotushuoneen lattialla. Synnytyssaliin ohjattiin siitä sitten ja tehtiin sisätutkimus- jossa selvisi että olin jo 6 cm auki tuolloin. Synnytyssuunnitelmani rauhallisesta avautumisvaiheesta, kivunlievityksenä aluksi altaassa istuskelu alkoi näyttämään lähinnä kaavioilta papereissa, jotka jäisivät todellakin sinne suunnitteluasteelle...
Kätilö sanoi että nyt alkaa olemaan vikat hetket päättää haluaako jotain lääkkeellistä kivunlievitystä ja ehdotti epiduraalia. Sitä hieman siinä tuumailin ja yllätyin itsekin että nytkö jo se täytyy sitten ottaa...

Alettiin valmistella puudutuksen laittoa, anestesialääkäriä odotellessa, johon ei pitänyt kauaa mennä, joten jouduin menemään jo valmiiksi petiin oikeaan asentoonkin.
Epiduraali-päätös ei sitten enään yhtään kaduttanut kun tunnin siinä paikallani maatessa ja kärvistellessä lopulta kuitenkin odotellessa meni...

Sain puudutuksen sitten vihdoista viimein klo. 15 jälkeen jolloin olin jo reilu 8cm auki.
Hieman reilu tunti siitä, klo 16.22 pieni poikamme päättikin sitten ensikosketuksensa ottaa tähän maailmaan :heart: Eli tämä pikku kakkosenkin synnytys oli melko helpohko (esikoinen 6h, ponnistus 6min - tikkejä 2kpl), ponnistusvaihe kesti 12min ja siitä selvisin ilman naarmuakaan :LOL:

Kotiin pääsimme jo eilen kun virkeä, rinnalla viihtyvä vauva oli 24h vanha.
Itse voin erinomaisesti, maito noussut rintoihin ja imetys sujuu loistavasti.
Vauva heräsi viime yönä kerran rinnalle, muuten nukkui hyvät yöunet.
Kipuja nolla, wc.ssä täysin normaalilta tuntuva toimenpide, ainoastaan jälkisupistukset yllättivät näin uudestaan synnyttäneenä! Mutta muuten aivan mahtava fiilis ja ihmettelenkin että tässäkö tämä sitten oli - jonka tuloksena aivan mahtava pieni ihme :heart: :heart:

Heidi ja poju melkein 2 vrk
 
heidi onnittelut pojasta :flower: :heart:

BV otatko nuo vauvanvaatelinkit tonne vauvapuolen pinoon jos joku haluaa niitä tilailla vielä :) ei huku linkit turhaan..

vois viimeisetkin kesäkuiset tulla itsestään ilmoittelemaan :attn: eikö ole enää yhtään odottajaa paikalla?? =)
 
Alkuperäinen kirjoittaja umayya:
heidi onnittelut pojasta :flower: :heart:

BV otatko nuo vauvanvaatelinkit tonne vauvapuolen pinoon jos joku haluaa niitä tilailla vielä :) ei huku linkit turhaan..

vois viimeisetkin kesäkuiset tulla itsestään ilmoittelemaan :attn: eikö ole enää yhtään odottajaa paikalla?? =)
Mäpä päivitän sen illalla =)
 
Alkuperäinen kirjoittaja naxu:
heipä hei. ajattelin ilmoittaa että minun toinen poikani näki päivänvalon 19.6. herran oli tarkoitus syntyä muutamaa päivää myöhemmin sektiolla, mutta oli niin kiire maailmaan että syntyi suht vaivattomasti ja nopeasti peppu edellä alateitse :)
Onnittelut ja kiva kun sitten et leikkaukseen joutunutkaan :D :flower:
 
Tämän ketjun isoin PIKKUJÄTTILÄISEMME Nestori syntyi 4.7 klo 1.31 , painaen tasan 5000g ja ollen 53 cm mittainen,,!!
Ja silti niiiíiin pieni.
synnytys oli helppo ja lähes kivuton, spinaali ja pudendaalipuudutus veivät viimeisetkin sattumiset pois,
koko homma kesti 6h,ja ponnistus 3min. Aikamoinen traktorinrengas oon tuolta alapäästä kun ei yhtään revennyt eikä tarvinnut leikatakaan,,,,

Jalasta otetiin kuvat ja kaikki kunnossa,,
onnesta mykkyräisenä, me kaikki!
 
Kuittaan, että ihanainen esikoispoikamme, rakkauspakkaus, syntyi noin viikko (viikon yliaikaisena) sitten klo 00.20 30.6. syöksyllä Porvoon sairaalassa. Kotiuduttiin lauantaina ja kaikki sujuu. Lapsen - jonka piti neuvolatätien uhkailujen mukaan olla mukamas viisikiloinen sokerivauva - strategiset mitat ovat 53cm ja 3670g.

Oi autuutta!

tuokio + pärskis
 

Yhteistyössä