Kesästä 07 yrittäneet ~ vol. 2

Gilmore: Jaksuja :hug:. meillä aika lailla sama tilanne. Reilu vuosi yritystä takana ja usko luomuplussaan alkaa olla tosi tiukassa. Lapsettomuustutkimukset on onneksi pian alkamassa. Toivottavasti löytyy jotain selvyyttä asiaan.
 
Gilmore ja Rosetta :hug: :hug: Kovasti jaksamisia teille! :heart:

Piglet toivotaan että olis sitten ovista ilmassa ja pääsette sen hyödyntämään :saint:

Bianca Paljon paranemista sinne päin, ilkeetä jos tulee syyslunssa :snotty: :hug: Ja pidän peukkuja oviksen bongailuun :saint:

Toivottavasti ette harmistu kun täällä käyn silloin tällöin, mutta tämä on niin mukava pino ollut ja kovasti haluaisin että tänne tulisi kunnon plussa-aalto, siksi täällä käyn teidän kuulumisia lukemassa ja toivon kaikille kaikkea hyvää. Sitte tietty tulee omasta navastakin kerrottua, mut jos se ahdistaa niin voin olla kertomattakin, mutta tässä tämän päivän kuulumiset kopioin toisesta pinosta kylläkin ;
(.) Neuvolassa käyty! :wave: Täti tai nainen puhui paljon meni 2h :eek: Ehkä oli itsekin innoissaan kun tuntui että silläkin oli pulla uunissa, oli ainkin sen näköinen masu ;) Meikä teki sen alkoholikyselyn aika kirjaimellisesti ja ehkä yliampuvastikin ja hieman se katteli sitä keltasta aluetta minkä sain tulokseksi alkoholin käytöstä, mutta sanoi ettei koe vielä että olisi vakavaa. Kummaltakin tenttas alkoholin käytöstä vielä että tunnetaanko että olis ongelma ym. :ashamed: :whistle: Ja nyt ei kannata aatella että me ollaan jotain juoppoja, kohtuudella käytetään eikä ongelmia ole sen kanssa :D Niin ja että mites raskausaikana aijon ottaa ja sanoin kyllä heti että nolla linjalla pysyn!!!
Kusi-ja verinäyte otettiin ja verenpaine, kaikki oli nyt kunnossa. Lekuri on kuukauden päästä ja silloin kuunnellaan sydänäänet.... iiiik en malta odottaa :xmas: :p :whistle: ;) :saint: :D B) ja siitä viikonpäästä on NT tai NP-ultra :heart:

Jouskis ja nöppönen 8+2 :heart:
 
Gilmore ja Rosetta :hug: Koittakaa ajatella niin että nyt kun tutkimukset/hoidot alkaa niin saatte apua ja mahdollisuudet raskauteen lisääntyvät.

Jouskari: Vai juoppotenttaukseen jouduitte :D Joo, mua hävetti kanssa kun niissä klinikan lapuissa kysyttiin juomatottumuksia niin mies laittoi sinne jonkun hirveen määrän. Ja ei se mun mielestä ollenkaan juo niin paljon kun se siihen merkkas :eek: No, se pisti sen mustekynällä niin siinähän on sitten. Odotan koska ne alkaa siltä tenttaan juomingeista :D
 
Bianca: Mulla on ollut flunssaoireita jo kolmatta viikkoa! :kieh: Kuitenkaan ei ole tauti puhjennut, ärsyttää vaan kun koko ajan on nenä tukossa. Mietin jo jotain allergiaakin, mutta ei lähde lääkkeitä syömällä.

Piglet: Tosiaan, toivottavasti olisi ovista ilmassa! b:)d

Jouskari ja Veena: Ne alkoholimäärät, joita "saisi" juoda on aika alhaiset ja luultavasti suurimmalla osalla suomalaisista ne ylittyy. Vaikka kyllä sitä silti välillä tuntee morkkista omasta juomisesta, vaikkei mitään perseitä vetäisikään.

ON: Heh, mä olen kyllä mahtava kehittämään näitä oireita. :D Tänä aamuna heräsin selkäsärkyyn. Muistaakseni kerran aikaisemmin on tässä vuoden sisällä ollut selkäsärkyä juuri ennen tätiä, joten revi siitä sitten. Alamaha on ollut turvoksissa jo monta päivää ja juilinat vaan jatkuu. Noh, enää kaksi päivää ja yötä perjantaihin...
 
Gilmore ja Rosetta: Toivotaan, että hoidoista on teille hyötyä :hug:
Meillä kans yritystä reipas vuosi takana, mutta kirves on vielä verstaassa ja hanskat naulakossa. Esikoistakin yritettiin 2 vuotta, niin kyllä tätä toistakin ainakin sen aikaa yritetään. Kattellaan vuoden päästä josko varais ajan Väestöliittoon...

Tulehan Piglet sitten kertomaan tänne, mitä seuraavaksi. Jännäillään... =)

Bianca: =)

Jouskari: Kiva kuulla sun kuulumisia. Mua ei haittaa, että käyt kertomassa niitä. Joko on tulevat isovanhemmat tietoisia? =)

ON: Mä sain eilen ja tänään ovistikkuun ihan heikon haamuviivan. Kai se siitä tummenee asteittain... Mulle on kai kans joku syyslunssa pyrkimässä niskan päälle. Oon palellu ja aivastellu tässä jo kolmatta päivää. Täytyy toivoo ettei pahemmaks muutu, ku viikonlopulle olis paljon ohjelmaa.

Nyt mä oon taas niin positiivisella päällä tän vauvailun kans että... Varmaan toi ovistikuttelu aiheuttaa sen nyt, kun alkaa tulemaan sitä toistakin viivaa siihen. Ainakin tiedän ovistelevani (jos viiva vielä tummenee). Kattellaan sit taas tätä mielialaa, ku täti tulee kylään... Voi olla tekstin suunta "vähän" toisenlainen.. :LOL:
 
Jouskari: Mua ei ainaskaan ahista kuulla sun navasta, päinvastoin se on hauskaa. Käy vaan täällä ihan niin usein kuin siltä tuntuu ja vähän useamminkin. Ja tänne muuten tulee se plussa-aalto :D !

Pantsu: Voi että, sulla on niiiin jännää! Peukkuja sinne kovasti b =) d

Merlin: Loistava juttu, että viivaa alkaa löytyä! Plussasäteitä :heart: !

Rosetta ja Gilmore: :hug: Mulla ainakin tutkimukset on antaneet tosi paljon uutta toivoa yritykseen. On loppujen lopuksi helpottavaa, kun syy löytyy ja asialle aletaan tehdä jotain. Pidän peukkuja, että teillä vika olisi sitä helpoiten hoidettavissa olevaa osastoa.

Piglet: Toivottavasti sun oireilu on ovista. Plussia kovasti sinne myös. :heart:
 
Pantsu ja Veena juu aika äkkiä niitä pisteitä sinne alkokyselyyn sai vaikka ei kovin isoja määriä sinne markannutkaan... :whistle:
merlin me kerrottiin melkein heti omille vanhemmille ja parhaat ystävätkin tietää. Olivat kyllä innoissaan, varsinkin kun ensimmäinen lapsenplapsi on heille tulossa :heart: Nyt vain kuulin et on alkanut sana leviämään kaveripiirissä ja se vähän harmittaan :| Ja täällä töissä tietää muutamat kun ne tenttas tällä viikkoo aamukahvilla mun kahvittomuutta, eikä mulla pysynyt pokka :kieh: niin paljastuinhan minä =) Sekin ottaa päähän, kun tää on niin alkussa eikä ultrassa ole vielä käyty ym. mutta näin nyt sitten mennään ja otetaan vastaan kaikki mitä eteen tulee...

++++++++++++++++++++++++++ :whistle:
 
Auttakaas nyt naista mäessä. :( Eilen iltapäivällä nousi lämpö ja palelin peiton alla villasukat ja villatakki päällä. Iltaa kohti alkoi kuvotus ja kävin halailemassa pönttöäkin, vaikka ei mitään tullut ylös. :x

Mies oli jo ihan innoissan ja kyseli yöllä, että onko pakko odottaa aamuun. :D Nukuin hädin tuskin viittä tuntia, kun koko ajan mahassa kiersi ja kaikki asennot oli huonoja. No, aamulla sitten testasin tyylipuhtaan negan. :ashamed: Että mitäköhän virusta tää sitten on, kun ei oireetkaan ole helpottaneet? |O Kuulin just, että kyseisen kaltaisia oireita on jonkun virustaudin yhteydessä liikkeellä. Meinasin pyörtyä, kun kiipesin tänne yliopistolle. Sydän hakkasi villisti ja silmissä sumeni. Oli hilkulla, ettei aamupuuro tullut ylös. Yllättävän tyynesti aamulla suhtauduin siihen testiin, mutta nyt on alkanut yhä enemmän v*tuttaa, kun olo on niin kehno. Prkl. :kieh:
 
huomio väärä hälytys!!ne EI ollu menkkaoireita,vaan RASKAUSOIREITA!!oon ihan sekaisin,äsken tein testin ja haalea,mutta selvä PLUSSA!! :heart: :D ihan uskomatonta,meille tulee vauva! :heart: mä oon odottanu tätä niiiin kauan et en voi uskoa todeksi ees... :eek:
 
Kiitos kaikille ihanat toivotuksista. =)
Eilen illalla olin suihkussa niin meinasin pyörtyä, yks kaks huimasi vinhasti. :eek: tuli mieleen että mitä sitä tekisi. Yöllä sitten näin niin ihanaa unta että olin 32vkoa raskaana ja kukaan muu kuin mies ei tiennyt mitään. :) :heart: ei oltu kerrottu vielä. Oli hirmu toden tuntuinen.
toinen onnea plussasta =) :heart:
 
"eksyin" tälle palstalle kun lasta on hommattu kohta vuoden päivät eikä mitää ole kuulunu. joku taisi mainita aiemmille sivuilla, että lähipiirissä poksahdellaan vuoronperään ja ihan "vahingossa" ja lyhyenkin tuttavuuden jälkeen. näin on siis tapahtunut mullekkin. mä oon yrittäny olla välittämättä, mutta välillä itku silmässä ja hammasta purren saa kulkea kaupungillsa kun ympärillä kulkee vaan vaunukansaa tai odottavia äitejä. parhaimmassa tapauksessa puhelinkin on pirahtanut kun joku näistä tutuista on ilmoittanut olevansa raskaana!!!olen yrittänyt olla tyynesti , mutta kyllä se epätoivo ja elämän epäreiluus työntyy väkisin mieleen.

minulla havaittiin pco, muissa tutkimuksissa ei ollakaan sitten käyty. tikuttanu oon tuon tuosta, että millonka se ovis mahtaisi olla - vielä ei ole kuulunut. terolutit ollut päällä jo jonkin aikaa, clomit ehkä seuraava askel.

ottaa kyllä niin päähän tällainen surkuttelu, pidän itseäni kuitenkin peruspositiivisena ihmisenä. itsetunnon kanssa on kyllä tullut painiskeltua viime kuukaudet.. ei auta kun nostaa pää pensaasta ja kuivaa kyyneleet, stressi kun taitaa olla ehkäisykeinojen kuningas!!

ei muuta kuin tsemppiä kaikille ja kiitos kaikista rohkaisevista ja ihanista kirjoituksista!!!

p.s. oli muuten aika ikävä tilanne kun eräs sukulainen kysyi tuossa vähän aikaa sitten, että olenko raskaana kun vatsa oli ruokailun jäljiltä melko turvoksissa..teki kyllä mieli huitaista.. :/

toinen: IHANAA JA ONNEA!!!!!! =)
 
Toinen: Onnea :heart: ! Älä nyt kokonaan meitä jätä, käy välillä kertomassa kuulumisia. Ihan tosi mielettömän hieno juttu tuo sinun plussa. :flower: Oon niin iloinen aina, kun niitä tulee tähän pinoon. Kukahan lie seuraava plussaaja meistä?
 
Toinen: Hurjasti onnea, ihanaa että tässäkin pinossa plussaillaan :heart: Oon onnellinen sun puolesta ja toivon, että me kaikki muutkin jo reilun vuoden ootelleet liityttäis PIAN sun kanssa onnellisten odottajien joukkoon +++++++++++++++ :whistle: Tuliko teille ihan luomuplussa vai oliko jotain apuja?

Piglet: Ihania vauvaunia sulla!!Mäki aina välillä nään niitä ja sitten tulee aamulla ihan hirmuinen vauvan ikävä...hassua että voi ikävöidä niin kovasti jotain mitä ei oo koskaan vielä edes omistanut!!Kirjoitit jossain ettei sulla ois luomuovista, onko sinullakin pco? Mulla nuo 3 kirjainta riesana ja tosiaan ovuloimattomuus se ongelma...clomit ei tehonnu ainakaa eka kerralla ja ny testaataa siis ens kierrossa Arimidexia....
 
moikka!ja kiitos kaikille onnitteluista,joo toki mä käyn tääl kyttäämäs et mitä teille kuuluu :D stellina ihan luomu juu,ovistestit apuna ainoastaan ;) toivottavasti te muutkin pian plussaatte,tää vuoden odottelu on tosiaan tuntunu niin pitkältä et oli jo aikaki..sysäsin jo hetkeks vauva haaveet sivuun ja olin valmistautunu et menkat alkaa mut se oliki pikkunen toukka kuka ilmotteli olemassaolostaan hurjilla alavatsan vihlaisuilla :heart:
 
stellina Joo täällä myös tuo kirjain hirviö pco riesana. Nyt raskaustesti negaa ja ovistuntemuksia kyllä tulee mutta itse ovista ei juuri ole tullut, oireet loppuvat aina näinä kp:nä.
Clomeja tuli syötyä tonne 150mg asti eikä mitään tehoa. Ens kuun lopulla sitten sairaalaan pohtimaan jatkohoitoa.
 
toinen: Paljon onnea plussasta! :heart:

ON: Eilisen mahataudista on toivuttu. Oli kyllä ihan kamala päivä. :( Tänään alkoivat tutut menkkajomotukset, joten tätiä odotellessa. En pääse viikonloppuna nettiin, mutta palstatauko taitaa tehdä hyvää. Tulen ilmoittelemaan uudet kiertopäivät ensi viikon alussa. :ashamed:
 
Täällä jo sitten taas kp 7/27-29, eli uudelle kierrolle siirryin tuossa hääpäivän kunniaksi viime viikonloppuna. Ei aiheuttanu minkäänlaisia tuntemuksia (siis tädin tulo, hääpäivä sentään jotain :)) Nyt kun tiedän että nuo mun hormoniarvot on sellaset ettei raskaaks voi tulla, ei tule edes laskettua päiviä tai mitään. Odottelee vaan sitä marraskuuta kun pääsee eka käynnille l-polille. Huoh. Mutta mä olen sit päättäny ottaa kaiken ilon irti tästä ajasta, buukannu paljon bileitä ja kaikkee muuta sellasta hauskaa tälle ajalle mitä ei voi sit tehdä jos tulee raskaaks! Viikon päästä lähden esimerkiksi Rodokselle!!! Ihan tällanen hetken mielijohde ja ai että on kivaa!! :D Kävin just kattoon sääennusteita, ja mittari näyttäis n. 30 astetta siellä edelleen...

Miten muuten Piglet ja muut joita pco vaivaa, onko teillä kuitenki ihan säännölliset menkat? Mä jotenki epäilen erittäin vahvasti että multakin se pco löytyy, mut menkat on kyllä ihan säännölliset. En löydä ikinä mitään ovista ja kaikki muut oireet täsmää. Saas nähdä. Onko teillä iho-ongelmia tms sellasta mitä tautiin liittyy?

Toinen, HIRVEESTI ONNEA!!! Ihanaa että joku meistäki vielä plussaa, luo uskoa siihen että ehkä joskus vielä minäkin...

Jouskari,
tosi kiva kun käyt kertomassa kuulumisia täällä! Mua ei ainakaan häiritse yhtään.

Mä oon huomannu että mua on ruvennu ihan hirveesti ärsyttämään ihmiset, jotka valittaa raskausvaivojaan. Näen siis töissä näitä tyyppejä päivittäin, ja lisäks mulla on ystävissä nyt pari raskaana ja ne valittaa KOKO ajan!! Todella rasittavaa. "eikötääikinäloputääpahoinvoinvti, voikumäoonniinväsyny...." Voi että miten paljon mä antaisin jos saisin olla samassa tilassa! Veikkaan että aika paljon saisi olla raskausvaivoja että valittaisin. Sanoinki suoraan yhdelle ystävälle, joka tietää mun ongelmista, että nyt turpa kiinni, multa ei heru yhtään sympatiaa sun kurjalle ololle! Iloita osaan sen raskaudesta mutta en todellakaan surkutella huonoa vointia! Kyllä mä olen kamala ystävä. :LOL:
 
siskonen: Mä en kai enää "virallisesti" kärsi pco:sta, kun monirakkulaisuus oli viime ultrassa helpottanut ja lisäksi ovuloin. Ilmeisesti metut on vaikuttaneet jollain tavalla (tai painonpudotus), olen myös kuullut, että pco ei välttämättä ole pysyvä tila, eli saattaa tulla ja mennä. Mutta mulla oli koko alkuvuoden iho-oireita eli finnejä ja lisäksi karvankasvu runsastui ihan älyttömästi! :kieh: Lisäksi kierto oli epäsäännöllinen ja pitkä, vaikka ilmeisesti välillä ovuloinkin.

Ihanaa kun olet kehittänyt itsellesi kaikkea kivaa! :) Oi, etelän aurinkoon! Mäkin haluan! B)

*muoks. Niin ja et ole mielestäni kamala ystävä! Kyllä ystävänkin pitää voida sanoa, jos toisen valitus ärsyttää ja vastavuoroisesti sun raskaanaolevien ystävien tulisi ymmärtää miltä susta tuntuu. :kieh:
 

Yhteistyössä