Kesästä 07 yrittäneet ~ vol. 2

Bianca72
Nyt on pillerit kaapissa, jippii!!!!

Tämä asia on nyt sitten tässä ja toivottavasti pillerit tepsii...
jou, jou:)))...
Muita hoitoja en vanhana akkana enää ota, joten peukut pystyyyyynnn!!!!
 
Veenalle halitukset tädin takia. Vois jo ymmärtää pysyä poissa... :/ Kyllä mä uskon myös, että teillekin se pikkuinen vielä saadaan. Oon kyllä miettinyt myös, että jos ei sitä lasta enää kuulukaan, niin mitä sitten tapahtuu.. Todennäköisesti hemmottelen kaikki muut mukulat piloille ja otan ilon irti heistä. Siskollakin on onneks neljä lasta... :LOL: Juhlihan Veena kunnolla. Voi olla, ettet seuraavilla synttäreilläs pääse enää rellestämään ;)

Bianca: Mulla ainakin tikkujen ohjeessa lukee, et positiivisen tuloksen jälkeen täytyy odottaa 24-48 tuntia ennen kuin "harrastaa". Toivotaan, että teillä noi pillerit tehoaa b =) d

NuuNuu: :hug:

ON: Mä oon kans alkanu ihan tosissani jo miettimään hoitoihin lähtöä. Me kumpikaan kun ei tässä enää nuorennuta. Lukasin kaverin luona Vauva-lehteä ja siinä oli juttua, kun toista ei kuulu. Eniten silmään pisti kohta, jossa mainittiin että jos eka on tullu kun ikää on ollu 25 ja toista yritetään useemman vuoden kuluttua ja 30 ylitetty, niin raskautuminen vaan vaikeutuu. Mä olin 25 kun sain esikoisen ja nyt on 30 ylitetty... :x
Täytyy vielä isännän kanssa keskustella asiasta. Oon nyt iltavuorossa, niin nähdään päivässä kaikki 10 minuuttia. Siinä sitte pitäis keretä kaikki asiat hoitamaan... :whistle:

Mä vaan en oikein tiedä mistä aloittaisi. Meniskö ihan ekaks tutulle gynelle, kun hän on perehtynyt lapsettomuusasioihin vai meniskö suoraan väestöliittoon. Auttakee siskoa hädässä... :eek: =)
 
Alkuperäinen kirjoittaja Bianca72:
Mulla näky ovistestissä haamu ,elikkä ovis tuloillaan, eikö?? :)
Mulla tikut näytti haamua reilun viikon ja sitte ei mitään... Sellasta selkeetä viivaa ei tullu mitä ohjeessa mainittiin... Mut kai se ovis sitte oli, ainakin uskon niin. Ainakin sulla on noi hormoonit kohollaan, mikä tarkottaa lähestyvää ovista.
 
Merlin: Kiitos :heart: Ei kai sillä väliä miten teet. Mä tein silloin kompromissi ratkaisun ja menin sellaislle gynelle joka oli myös työissä väestöliitossa, mutta menin siis ihan ns. perinteiselle vastaan otolle, jolla olin aiemminkin käynyt. Jos haluat hoitoja aloitella niin tuiskohan se edukkaammaksi mennä suoraan lapsettomuuspuolelle?

TAAS yhdet kaverit saivat vauvan ja mies menee viikonloppuna sinne kylään. Onneksi sain perusteltua että mulla on ne "juhlat" niin en pääse tulemaan. Menen kyllä ensi kerralla, ihan varmasti menen, mutta nyt ei vaan pysty. Eilen sitten kävin ostamaan pikkuiselle sellaisen vaaleanpunaisen pehmoisen pikkupotkupuvun. Mietin siinä että saankohan koskaan omalle lapselleni niitä ostaa :ashamed:

Me pidetään nyt sitten taukoa hoidoista pari kiertoa varmaankin. Ärsyttää ja turhauttaa. Mies sanoi aiemmin että haluaisi pitää taukoa, mutta nyt kävi lisäksi niin että miesa on työreissussa juuri silloin kuin pitäisi niitä toimenpiteitä tässä kierrossa tehdä. Ja paha se on hedelmöittyä ilman simoja.. Ja ensi kierrossa ollaan varmaan lomareissussa juuri silloin kun oisi ajat käsillä. Eli peukaloita pyöritellään nyt toistaiseksi :(

Bianca: Mulla menee usein niin että viiva tummenee ovista kohti. Tosin piikki voi olla niin nopeakin että jää pelkäksi haamuksi.
 
Hei kaikille! :wave:

Pitkästä aikaa.. Mistähän alottaisi?

Andalalle mahdottomasti onnea, ihana juttu! :heart: Ja Veenalle sata halausta, oon tosi pahoillani. Tietysti kaikille muillekkin halauksia, jotka niitä tuntee tarvitsevansa.

Meillä on menny vähän alamäkeä viimeset ajat, toivottavasti nyt paranemaan päin.. Eli kaikki pettymykset, työväsymys ja siis ihan kaikki sai mut romahtamaan ja ottamaan aikalisän tästä yrittämisestä -ja miehestä. Ollaan siis asuttu tässä yhdessä koko ajan, mutta viimeseen kuukauteen ei olla muuta kun nukuttu samassa sängyssä. Oon ollu aika paljon yksin ja miettinyt kaikenlaisia asioita minuun, mieheen ja yhteiseen tulevaisuuteen liittyen... Oli aika, jolloin olin kävelemässä ulos tästä suhteesta.

Nyt alkaa näkyä valoa tunnelin päässä. Kyllä mä miestäni rakastan, on vaan ollut liian raskasta. Tästähän on suunta vain ylöspäin, eikö? Paljon on vielä puhuttavaa, mutta enää sitäei sävytä epätoivo. =) Niin, ja 7 vuotta tuli just täyteen... ;)

Sori tää purkautuminen, ei oikein oo ollut ketään kelle puhua. Kaikki kuvittelee mun elämän olevan niin täydellistä.

Eli ensi kierrossa jatkuu yritys (uskoisin näin) ja anteeksi vielä omanapaisuus.. :ashamed:

Olette kaikki mun ajatuksissani :)
 
Bianca72
:hug: Tarvitseville täältäkin!!
Mulla liika aomaa napaa, sori :whistle: ...Tää vaan on niin mielessä nyt...Siis eikö seksiä saa harrastaa muka, jos on ovis tulossa, vai mitä toi 24-48h. meinas???
sorry TYHMYYTENI :kieh: :D
 
Bianca72
Alkuperäinen kirjoittaja Jouskis:
arabel vai on teille tullut 7-vuoden kriisin poikanen :/ :hug: Pääasia on että on jo voiton puolella. Ja nehän aina vaan kasvattaa ja syventää suhdetta :heart: Ei muuta kuin parempaan suuntaanhan se suhde siitä lähtee, hyvähän se on toisinaan puhdistaa ilmaa... Meilläki on niitä pari ollut ja joskus ollut olo, että voiko sitä edes jatkaa, ja niin vaan on jatkettu ja suhde on vaan lujittunut niiden myötä :heart: Tsemppiä kovasti sulle ja teille :hug:

Bianca niin sitä tuo 24-48 tarkoittaa, että kun saat sen vahvimman plussan testiin, niin siitä seuraavan parin vuorokauden aikana oviksen pitäisi tapahtua. Meillä tämä tärppäsi kun hempeiltiin ovisplussa päivänä ja seuraavana päivänä ;)
No otetaan varman päälle ja pupuillaan joka ilta tai jokatoinen
:whistle:
 
Hei kaikki! Ja voimia kovasti kaikille tarvitseville, eli kaikille meille! On tää vaan sellasta peliä että huhhuh. Tää lapsen "tekeminen" meinaan...

Täällä on kp 4/ilmeisestiihanmitätahansa menossa. Tällä kertaa kierto tais olla hädin tuskin 24 päivää.

Mutta Bianca, saitko siis reseptin Parlodeliin suoraan terveyskeskuslääkäriltä?!?! Siis WHAT!?!?!? Kun mä jonotan nyt sen puoli vuotta lapsettomuuspolille että saan samaiset lääkkeet! MIKSI????? Tosi kiva odottaa aikaa kun todennäkönen syy on tiedossa! Minkälaiset ohjeet sä sait niiden lääkkeiden ottoon?
 
Alkuperäinen kirjoittaja Bianca72:
Alkuperäinen kirjoittaja Jouskis:
arabel vai on teille tullut 7-vuoden kriisin poikanen :/ :hug: Pääasia on että on jo voiton puolella. Ja nehän aina vaan kasvattaa ja syventää suhdetta :heart: Ei muuta kuin parempaan suuntaanhan se suhde siitä lähtee, hyvähän se on toisinaan puhdistaa ilmaa... Meilläki on niitä pari ollut ja joskus ollut olo, että voiko sitä edes jatkaa, ja niin vaan on jatkettu ja suhde on vaan lujittunut niiden myötä :heart: Tsemppiä kovasti sulle ja teille :hug:

Bianca niin sitä tuo 24-48 tarkoittaa, että kun saat sen vahvimman plussan testiin, niin siitä seuraavan parin vuorokauden aikana oviksen pitäisi tapahtua. Meillä tämä tärppäsi kun hempeiltiin ovisplussa päivänä ja seuraavana päivänä ;)
No otetaan varman päälle ja pupuillaan joka ilta tai jokatoinen
:whistle:
Mä en oo ihan varma, mut muistelisin jostain lukeneeni, et vauvan teossa olis jokatoinen päivä hyvä tahti, et kerkee siimahännät "kypsymään". Sen takia vissiin tossa ohjeessa sanotaan, et aikasintaan 24 tunnin päästä. Tarkalleen lainaten: "Jos kaksi väriviivaa näkyy, mutta testiviiva on samanvahvuinen tai tummempi kuin kontrolliviiva, ovulaatio tapahtuu todennäköisesti 24-48 tunnin kuluessa. Jos yrität tulla raskaaksi, paras aika olla yhdynnässä on 24-48 tunnin välisenä aikana eli ei ennen 24 mutta ennen 48 tuntia."

Näin ohjeessa sanotaan. Meillä ei kylläkään näin toimita. Ehkä tarttis... vois olla paremmat mahikset... ;)
 
Mulle gyne sanoi juuri, että on vähän vanhentunut toi käsitys, että pitäisi vaan joka toinen päivä pupuilla. Jos miehen siittiöissä ei ole laadussa tai määrässä mitään häikkää, niin joka päivä on ihan okei.

Mulla tosiaan oli eilen toinen seurantaultra ja maanantaina piileskellyt oikeanpuoleinen munasarja näkyi nyt hyvin. Ihan syystäkin se ujoili, sillä nyt siellä oli oikein muhkea 19,2 mm:n folli! :eek: Kerrankin mun ovistuntemukset pitivät paikkansa!

Maanantaina olin kertonut jo gynelle, että mies lähtee ensi viikoksi armeijan harmaisiin kertaamaan, joten gyne ehdotti eilen, että pistetään irrotuspiikki! Niinpä mä sitten poljin apteekkiin ja takaisin ja lääkäri pisti ihan omakätisesti Pregnylin. Näin saatiin varmistettua, että ovis tulee nyt viikonlopun aikana! ;)

Vitsit nyt on onnellinen olo! :heart: Kunhan nyt vaan pystyisi pitämään päänsä kylmänä seuraavat kaksi viikkoa... :ashamed:
 
Bianca72
Alkuperäinen kirjoittaja siskonen:
Hei kaikki! Ja voimia kovasti kaikille tarvitseville, eli kaikille meille! On tää vaan sellasta peliä että huhhuh. Tää lapsen "tekeminen" meinaan...

Täällä on kp 4/ilmeisestiihanmitätahansa menossa. Tällä kertaa kierto tais olla hädin tuskin 24 päivää.

Mutta Bianca, saitko siis reseptin Parlodeliin suoraan terveyskeskuslääkäriltä?!?! Siis WHAT!?!?!? Kun mä jonotan nyt sen puoli vuotta lapsettomuuspolille että saan samaiset lääkkeet! MIKSI????? Tosi kiva odottaa aikaa kun todennäkönen syy on tiedossa! Minkälaiset ohjeet sä sait niiden lääkkeiden ottoon?
**
No mulle kirjoitettiin tosiaan verikokeet silloin aikoinaan, mutta nyt kävin ottamassa ne. Sit kyselin tuloksia+mahd. lääkitystä, niin se terkka sanoi, että pitää olla puhelinaika lääkärille, joten torstaina se lekuri sitten soitti ja näki koneelta, että olen ollut röntgenissä muutama vuosi sitten..Juu sit kirjoitti reseptin ja otan vaan puolikkaan tabletin päivässä..Saa nähdä onko liian pieni annos, mutta kokeillaan nyt näin..
 
Maanantaita kaikille :wave:

Voi Arabel, onpa ollut tosiaankin kriisiä :hug: Kaikissa parisuhteissa on kriisejä ja parempia ja huonompia aikoja, se on ihan varma. Toivottavasti löydät sulle sopivan ratkaisun tilanteeseen. Mutta oli miten vaan, niin puhua sun kyllä kannattaa jonkun toisen kanssa. Se selkiyttää omiakin ajatuksia. Joko jonkun ystäväsi kanssa tai jos et halua niin avaudu vaikka anonyyminä asiasta täällä palstalla. Ihan hirveesti jaksamista sulle :hug:

Bianca: Mä olen ainakin käsittänyt että kun ovisplussa tulee niin suorilta punkkaan vaan, jotta ne simpat (elää 3-5 vrk)on siellä asemissa kun munasolu (elää 12h) saapuu paikalle. Ja sen jälkeen joka tai joka toinen päivä lempeä.

Pantsu: hyvä että hommat järkkääntyi tuon irrotuspiikin kanssa ja ei edes tarttenut itse pistää. Toivottavasti on nyt sitten onnannut :)

Täällä yritetään viikonlopusta selvitä :D Oli aivan mielettömän kivaa, en muista koska mulla on viimeksi ollut niin hauskaa! Saunailta, tappiin asti baarissa ja vielä naisten jatkot päälle :D Olin kyllä aika huppellissakin, mutta olipahan edellisestä kerrasta jo vähän aikaakin. Ainoa mikä vähän harmittaa on että kun näin yhden kaverini, jota en ole nähnyt kunnolla aikoihin, niin hän kysyi 3 kertaa putkeen että koska meille tulee vauvoja. No, mullahan kilahti sitten päässä ja sanoin että meille ei tule vauvoja ja me ei voida saada lapsia. Ja sitten tuli itku. Tiedän ettei se kaveri puhu kenellekään mitään, mutta en oisi valmis vielä keskustelemaan tästä ihmisten kanssa. Ärsyttää.. Mutta se vaan pullahti mun suusta :ashamed: No mutta muuten oli todella hauskaa!
 
Huomenia.. :wave:

Joo-o, eteenpäin mennään. Kiitos kaikille lohdutuksesta, ootte niin parhaita! :heart: Mulla on yks ystävä jonka kanssa oon saanu tätä käydä läpi.. ..niin ja yks ihana virtuaaliystävä, joka tuntuu tajuavan mua. Kiitos siitä. ;) :heart:

Suurimmat ongelmat on mun oman pääni sisällä, mutta kyllä mä miestäni rakastan ja tästä tilanteesta aiotaan nousta.

Tää kierto on mulla väkisinkin "tyhjä" koska ei olla sekstailtu ollenkaan.. :ashamed: eli ilmottelen ku menkat alkaa, ni alotan uudestaan ton yk19. Tai oikeestaan vois laittaa yritystä 06/07 alkaen.

Veena: :hug: mä tiedän tunteen (niinku me kaikki) ja oon mieheni äidille ollut sata kertaa möläyttämässä ton että me ei varmaan koskaan saada lapsia. Toisaalta oon sen sortin ihminen, etten sitä säälimistäkään kestä.. :ashamed: Halauksia ja tsempityksiä täältä!

Sais nyt täti punainen tulla jo!! ..kerrankin näin päin.. :D
 
Onpas ihana auringonpaiste! Mä reippaana tyttönä haravoin jo tuossa töiden jälkeen pihan.

Arabelille toivotaan pikaista tädin vierailua! Harvoinpa tällä palstalla tulee sellasta toivottua... Hyvä että ootte saanu asioita paremmalle tolalle. Sellasta se on meilläkin, että aina ei tunnu että rakastais ihan yli kaiken tota toista, mut silti rakastaa... Joskus lähinnä ottaa päähän :D

Mulla on ollu nyt menkoista asti, jotka siis loppu perjantaina, alavatsa kipeä. Ihan samanlaista kipua kun menkkojen aikaan! Outoa. Täytyy tarkkailla, että voisko olla joku tulehdus...kun ehkä valkkarissa on outo haju myöskin... varmaan tosi kiva lukea!! Mut täytyy kattella.

Nyt lähen paisteleen kalaa, kivaa päivänjatkoa kaikille!
 
Jouskis: Onnea hyvistä ultra uutisista :flower:

Arabel: Toivottavasti se tätsy tuisi nyt että pääsisitte uuteen yritykseen. Hyvä että puhut jonkun kanssa, vaikka muistelenkin sun sanoneen että tuppaat vähän sulkeutumaan joissain asioissa, mutta se helpottaa kun saa asioita käsiteltyä niin ne selkiävät itsellekkin.

Siskonen: No johan oot ollut reipas. Mun pitäisi kanssa tsempata nyt tuossa ulkoilussa. Ties vaikka sais raijattua ittensä lenkille taas joku pv.

).( Täällä tylsistellään.. Menkat oli ja lempiminen aloitettu. En tiedä pitäiskö sitä nyt kuitenkin tikuttaa se ovis tässäkin kierrossa. Tosin sekin tuntuu vähän turhalta.. No katsotaan, katsotaan. Jotenkin se usko luomuplussaan on aikasta nihkeä.
 
Jouskis: Onnea sydänäänistä! :heart:

Arabel: :hug: vielä kerran ja toivottavasti ei kierto venähdä!

siskonen: Mäkin haluaisin haravoida! Mutta kun ei ole omaa pihaa... :ashamed: Toivottavasti ei ole mitään tulehdusta, nimim. "Kokemuksen syvä rintaääni". :kieh:

Veena: Ymmärrän tuon uskon puutteen täydellisesti! :hug: Mulla oli vielä (Pregnylistä johtuen?) viikonloppuna ihan euforinen olo, mutta nyt on arjen realismi voittanut. Jotenkin on helpompaa ajatella negatiivisesti, kuin toivoa... :ashamed:

ON: Normaaleja oviksen jälkeisiä tuntemuksia. Mukavaa, että nyt jo tunnistaa ne, eikä ala kuvitella mitään outoja. :whistle:
 
pitkästä aikaa jaksoin masennukseltani lueskella näitä kirjoituksia. yrityskertoja on kerääntynyt jo tusinan verran, eikä mitään kuulu, ei edes ovista:( vähän on ollut synkkä syksy, mutta nyt olen päättänyt ajatella asiaa toisin. harmittelu kun ei tuota mitään hyvää tässä asiassa.

miehen kanssa ollaan alettu puhua adoptiosta ja siitä kuinka paljon tässä maailmassa on lapsia jotka tarvitsee jonkun, joka välittää. Aika rankkaa tämä ajatusprosessi lapsettomuusasioista on ollut, mutta ollaanhan me vieläaika alkutaipaleella kun ei miestäkään ole tutkittu.

mutta voi prkle kun ottaa päähän kun näkee noita alkoholistiäitejä keskellä päivää ostamassa kaljaa ja huutamassa lapsilleen.. tuntuu NIIN epäreilulta, että tuollaiset ihmiset sikiävät, jotka vähät välittää lastensa hyvinvoinnista ja elinoloista..

 
Testihirmu: Elämä tuntuu tosiaan välillä epäreilulta :ashamed:. Onko teillä suunnitelmissa mennä tarkempiin tutkimuksiin =)

Meillä on mies käy huomenna viemässä simppanäytteen polille. Vähän pelottaa millaiset tulokset sitten parin viikon päästä tulee. Toivottavasti ei ainakaan kovin huonoja simpat olisi.
 
Rosetta: kyllä meillä olis tarkoituksena mennä tutkimuksiin, mutta kun meikäläisen "vehkeet" ei toimi toivotulla tavalla, niin siinä vaiheessa on melkeinpä sama vaikka miehen simpat olisivatkin mestaritason uimareita. noh, ei pidä heittää vielä kirvestä kaivoon. :) toivottavsti teillä simpat uivat ja kovaa!!! :p
 
Testihirmu: Toivotaan =). Pitää tällä viikolla varata pariskuntaika polille. Kullaan tulokset sitten silloin, mutta 2-3 viikkoa joka tapauksessa menee.

Viikon pästää saapuu taas täti, jos ei ihmettä tapahdu. Masentaa jo valmiiksi :p
 

Yhteistyössä