Keskenmeno ja epäsäännölliset kuukautiset.. koska siis seuraava ovulaatio?

Ensin hieman taustaa…

Tein viime viikon torstaina haalean plussan, perjantaina päätin sitten tehdä clearbluen ja siitä sain raskaana 2-3vko. Soitin sitten innoissani neuvolaan, valitettavasti ilo jäi lyhyeksi.

Lauantaina alkoivat menkkakivut ja myöhemmin pientä vuotoa, lähinnä vaaleanpunaista ja paperiin tuli pyyhittäessä. Sunnuntaina ja tänään tullut taas vuotoa, lauantaita runsaammin.. mutta vuotoa ei voi verrata kuukautisiin. Kipuja ei ole ollut lukuun ottamatta näitä kuukautiskipuja.

Tänään (ma) oli yhteydessä mm. neuvolaa.. keskenmenoa epäilevät, mutta koska mulla ei ole kipuja tai runsasta vuotoa niin kukaan ei osannut sanoa varmaksi. Viikkoja kasassa vasta 5+4, joten ultraankaan ei voi vielä mennä. Ensi viikolla soittelen sitten uudestaan neuvolaan ja katsotaan missä silloin mennään…

…oma tunne (ja muiden kertomusten perusteella) on se että tää on mennyt kesken :/


Koska voi siis yrittää uudestaan? miten ovulaatio tulee keskenmenon jälkeen? Lasketaanko tää keskenmenosta aiheutuva verenvuoto kuukautisiksi?
Mulla on todella epäsäännölliset kuukautiset. Haarukka on vuosien saatossa ollut 29-42kp, viimeisen puolen vuoden aikana 29-34. Mun on siis todella vaikea ns. normaalistikin ennustaa koska mahdollinen ovulaatio.
 
miss_piggy
Keskenmenosta aiheutuvaa vuotoa ei lasketa kuukautisiksi, vaan se on ns. keskenmeno tai tyhjennysvuoto. Itselläni kun oli keskeytynyt keskenmeno viime helmikuussa, jouduttiin tekemään lääkkeellinen tyhjennys. Alkio oli siis menehtynyt kohtuun joskus rv 8 muttei tullut itsestään ulos... Vuotoa tuli noin 12 päivää. Ensimmäisiä kuukautisia sainkin sitten odotella 67 päivää ja silloinkin ne käynnistin teroluteilla.

Uudestaan voi yrittää heti kun vuoto on loppunut, mutta sen takia suositellaan odottamaan yhdet menkat, jotta olisi sitten helpompi laskea mahdollinen laskettu aika sekä hedelmöittymisajankohta.

Jos sulla on aina ollut epäsäännöllinen kierto, kuten minullakin, suosittelen tarkempiin tutkimuksiin menemistä, sillä keskenmenokin voi johtua jostain hormonaalisesta häiriöstä.

Itse olen otattanut esim. yksityisellä täydelliset kilpirauhaskokeet, jos kilppariarvoissa on häikkää, voi vaikuttaa kuukautiskiertoon ja keskenmenoriskiin. Samoin olen syönyt teroluteja sekä viimeisimpänä sitten clomifeneja, joilla alkoi uusi raskaus 3kk keskenmenon jälkeen, ja tämän laskettu aika on ensi helmikuussa.

Mutta hankala on siis tietää milloin ovuloita tai milloin tulee kuukautiset. Toisilla tulee heti ihan normaalisti kuukauden päästä, ja toiset joutuvat odottelemaan jopa 4-8 viikkoa.

Tämä vain oma kokemukseni...Ja verikokeellahan pystytään katsomaan,että onko veressä raskaushormonia vai ei. Kumma jos neuvolasta eivät ole verikokeeseen vielä sinua patistaneet.
 
Kiitos vastauksesta!!
tarkennus vielä, että kyseessä olisi ollut toinen lapsi. Ensimmäisen kohdalla alkoi pahoinvointi melkein heti ja kestikin sitten pitkään. Nyt oli lähinnä vaan huono olo, mutta oksentanut en kertaakaan..
ensimmäistä kun odotin niin en edes ajatellut keskenmenoa, vaan heti plussan jälkeen kerroin mm. vanhemmille. Nyt kun näytti plussaa niin oli heti jotenkin mielessä keskenmenon vaara, eikä tuosta raskaudesta kerrottu kenellekkään.. ajattelin et ois kertonut sit viikoilla 10-12.. mut valitettavasti niin pitkälle ei päästy :'(
 

Yhteistyössä