Keskenmeno ja uusi raskaus, vai eikö?

Hei. Uutena tänne kirjoittelen, on niin paha olla ja pelkään rasittavani läheisiäni tämän keskenmenon kanssa. Koimme mieheni kanssa toisen keskenmenon peräkkäin, yhteisiä lapsia ei ole, miehellä ei ole omia, minulla neljä. On niin toivottu yhteistä pikkuista jo reilun vuoden verran ja tämän keskenmenon jälkeen minusta on tuntunut etten enää haluaisi yrittää uudelleen. Tämä keskenmeno oli hankala, verenvuoto niin runsasta(vaikka vasta vko8) että ambulanssikyydillä sairaalaan, nyt pahin ohi ja olen kotona, hb-arvot romahti: nyt suunnilleen sata ja edelleen vuodan menkkamaisesti. Aina aiemmin olen ajatellut että haluaisin vielä raskaaksi, edellisen keskenmenon jälkeen oli odotettava puoli vuotta ennen uuden raskauden yrittämistä, aika tuntui todella pitkältä. Tahdoin vauvan ja äidiksi vielä kerran ja tahdoin antaa miehelleni mahdollisuuden isäksi tulemiseen. Nyt uudet tunteet yllättää, pelottaa ja kummastuttaa, ensimmäisen kerran elämässä minusta tuntuu etten enää halua raskaaksi, en tiedä johtuuko siitä että pelkäsin henkeni puolesta vuotojen vuoksi vai olenko nyt niin rikki etten enää kestäisi uutta mahdollista pettymystä. Netistä keskenmeno juttuja lueskellen olen kiinnittänyt huomiota siihen, että niissä monesti ajatellaan jo seuraavaa raskautta vaikka pelottaakin, liekö missään kohtalotovereita jotka ajattelee/suunnittelee/on kääntänyt laivan kokkaa kesken matkan? Voiko suunnitelmia noin vain muuttaa, voiko toiselta viedä niin paljon kuin suunnitellun vanhemmuuden vain siksi ettei nyt tällä kertaa sattunut onnistumaan?
 
Itselläni myöhäinen keskenmeno rv19 reilu kuukausi sitten. Lapsia kotona 2, luojan kiitos. Oon ollut aivan romuna tapahtuneen jälkeen ja mies myös. Ajatuksiin alkaa kuitenkin hiipiä josko sitä vielä uskaltaisi yrittää vauvaa. Mutta täytyy odotella ainakin kesään tai syksyyn että pää kerkeää parantua kovasta kokemuksesta. Voimia kaikille keskenmenon kokeneille!
 
Mulla oli eka keskenmeno -01 rv 18+... oli kova paikka, ihan pimeetä aikaa viikko-pari tapahtuneen jälkeen. Kesällä -09 rv10+ mahdollinen rypäle-epäily ja nyt tämä rv8+...kaikki olleet keskeytyneitä keskenmenoja. Liekö tämä liian monta enkeliä kerho vielä toiminnassa...?
 
makuta, vernalis on ton liian monta enkeliä-kerhon perustaja, laitapa hänelle viestiä. itsekkin aion kerhoon liittyä, kun on noita km:ä takana..
täällä mies ajattelee jo seuraavaa raskautta ja totesi, että näitä keskenmenoja saattaa tulla vielä useita jatkossa :( itselle asia ei ole noin helppo. fyysiset oireetkaan ei ole vielä loppuneet, (ruuansulatus päätti lopettaa toiminnan ja kauheita kramppeja tulee) niin henkisestä puolesta ei pysty puhumaankaan.. :'( meillä ei ole ennestään lapsia, niin tää on aikamoinen rasite suhteelle..
jaksamisia kaikille näiden vaikeiden asioiden kanssa :hug:
 

Yhteistyössä