Keskenmeno, lääkkeellinen tyhjennys sairaalassa. Kokemuksia!

Kaipaisin kokemuksia sairaalassa tehtävään lääkkeelliseen tyhjennykseen keskenmenossa. Oliko kipuja?alkoiko vuoto heti? milloin pääsit kotiin? olitko yksin? Pitikö olla ravinnotta?
Moikka, ikävä kuulla, että olet keskenmenon kokenut. Itselläni oli viime vuonna keskeytynyt keskenmeno toisella kolmanneksella ja se hoidettiin lääkkeillä sairaalassa. Vertailussa myös tyhjennys lääkkeillä kotona. Pakko sanoa, että mieluummin tekisin sen uudelleen sairaalassa, jos siihen vielä joudun. Kipuja varmasti tulee, mutta sairaalassa saat siihen kunnon lääkkeet. Henkilökunta osastolla on todella herttaista ja ymmärtäväistä, kuuntelevat ja keskustelevat kanssasi menetyksestäsi. Lisäksi minut ainakin tarkistettiin päivä päätteeksi ultralla, että kohtu on tyhjentynyt.

Olin toki päivän ravinnotta, koska ei voinut sanoa varmaksi, etteikö kaavintaan jouduttaisi, mutta tipassa meni sitten sokeriliuosta. Vuoto alkoi muutamien tuntien päästä ensimmäisitä lääkkeistä. Olisin päässyt muuten yöksi kotiin, mutta osastolla ultran yhteydessä tehdyn imun (lähinnä varmaan manuaalista kaavintaa) takia vuoto oli runsasta ja halusivat minun jäävän tarkkailuun. Tarvittaessa olisin päässyt nopeasti vielä kaavintaan.

Mieheni oli koko päivän mukana ja sai jäädä kanssani yöksi osastolle.

Toivottavasti tästä kokemuksestani on sinulle hyötyä ja rohkaisua jatkoa varten. Tsemppiä vaikeaan päivään!
 
Moikka, ikävä kuulla, että olet keskenmenon kokenut. Itselläni oli viime vuonna keskeytynyt keskenmeno toisella kolmanneksella ja se hoidettiin lääkkeillä sairaalassa. Vertailussa myös tyhjennys lääkkeillä kotona. Pakko sanoa, että mieluummin tekisin sen uudelleen sairaalassa, jos siihen vielä joudun. Kipuja varmasti tulee, mutta sairaalassa saat siihen kunnon lääkkeet. Henkilökunta osastolla on todella herttaista ja ymmärtäväistä, kuuntelevat ja keskustelevat kanssasi menetyksestäsi. Lisäksi minut ainakin tarkistettiin päivä päätteeksi ultralla, että kohtu on tyhjentynyt.

Olin toki päivän ravinnotta, koska ei voinut sanoa varmaksi, etteikö kaavintaan jouduttaisi, mutta tipassa meni sitten sokeriliuosta. Vuoto alkoi muutamien tuntien päästä ensimmäisitä lääkkeistä. Olisin päässyt muuten yöksi kotiin, mutta osastolla ultran yhteydessä tehdyn imun (lähinnä varmaan manuaalista kaavintaa) takia vuoto oli runsasta ja halusivat minun jäävän tarkkailuun. Tarvittaessa olisin päässyt nopeasti vielä kaavintaan.

Mieheni oli koko päivän mukana ja sai jäädä kanssani yöksi osastolle.

Toivottavasti tästä kokemuksestani on sinulle hyötyä ja rohkaisua jatkoa varten. Tsemppiä vaikeaan päivään!
Kiitos kun jaoit kokemuksesi! Tiedämpä vähän mitä odottaa. Aivan ihana juttu, että miehesikin sai jäädä osastolle yöksi. Kiitos tsempeistä, niitä tarvitaan!
 
En tiedä oletko jo "päässyt" tyhjennykseen mutta vastaan kuitenkin. Itselle tehtiin tuo lääkkeellinen tyhjennys tiistaina ja kkm todettiin viime viikon maanantaina nt-ultrassa. Luin tosi paljon tuosta tapahtumasta etukäteen mikä oli tietenkin iso virhe koska se sai pelkäämään vielä enemmän. Olin päättänyt että haluan sen tehtävän sairaalassa jos kivut olis todella kovia. Tiistaina piti mennä vasta sinne polille ottamaan valmistava lääke mutta lääkärin ultrattua lähettivät suoraan osastolle tyhjennykseen koska sikiöä ei enää näkynyt ja oli siis alkanut jo hajota ja aiheuttaa tulehduksen alkua kohtuun. Lisäksi viikon oli jo ollut rusehtavaa vuotoa. Osastolla otti vastaan mukava hoitaja ja vei omaan huoneeseen ja sain pian särkylääkkeen ja pahoinvointilääkkeen. Sitten tuli ruoka ja sen yhteydessä otin ekan satsin suun kautta cytotecit. Mitään ei tapahtunut ekaan neljään tuntiin ja sitten tuotiin lisäsatsi. Sen jälkeen alkoi lievät selässä tuntuvat supistukset muttei vieläkään kunnon vuoto. Pelkäsin jo ettei toimi. Makasin sängyssä lepäilemässä koko ajan kunnes hoitaja sanoi että liikkuminen saattaa auttaa tyhjenemisessä ja aloin kävellä. Mun piti käydä pissalla teräspytyllä että hoitajat vois tarkkailla mahdollista raskausmateriaalia mitä tulee. Ekohen isojen hyytymien tullessa olin jo varma et istukka tuli kun oli niin isoja mut ei kuulemma ollut lähes yhtään raskausmateriaalia siinä. Kivut alko koventua jossain vaiheessa mutta oli siedettäviä, jos olisin synnyttänyt niin en olisi edes harkinnut kivunlievitystä siinä kohtaa mutta päätin varmuuden vuoksi ottaa panacodin jos kivut sattuis koveneen yhtäkkiä. Näin ei kuitenkaan missään vaiheessa käynyt. Liikkuminen ja lämmin pussi selässä ja vatsalla riitti hyvin. Illalla hoitaja tuli sanomaan ettei voida kotiuttaa koska raskausmateriaalia ei ollut tullut tarpeeksi ûlos ja aamulla mahdollisesti tehtäisiin kaavinta. Kymmeneltä illalla syntyi istukka tosin siinä ei ollut napanuoraa ja ei ollut kokonainen joten kaavintaan varauduttiin. Yöllä kipuja ei ollut ja aamulla ei tullut enää hyytymiä eikä verta niin paljon. Pääsin ultraan klo 9 ja siellä ensin otettiin kohdunsuulta loput raskausmateriaalit pinsetein pois kun oli jo tuloillaan. Tuntui lähinnä tosi epämiellyttävältä mutta onneksi ei kestänyt kauan. Sitten ultralla todettiin kohdun tyhjentyneen hyvin ja pääsin kotiin. Fyysisesti mulla meni siis tosi hyvin enkä kärsinyt kovista kivuista. Toivottavasti sinullakin näin!

Pahoittelut keskenmenosta ja voimia sinne!
 

Yhteistyössä