Keskenmeno vai ei?

Eli lauantaina alkoi yhtä äkkiä runsas vuoto ja veren mukana tuli joitain klimppejä,soitin tk.seen ja käskivät tulla näyttäytymään kun viikkoja kumminkin jo 12+0. lääkäri tutki alakautta ja tunnusteli mahaa,hänen mielestään vuoto ei nyt niin kovin runsasta ollut ja koska ei ollut kipuja käski vaan levätä ja seurailla tilannetta kun ultra olisi keskiviikkona kumminkin.

Vuoto oli jo melkeinpä loppunut parin tunnin sisällä.Eilen illalla tuli ihan pientä vuotoa mutta mitään kovia kipuja ei ole ollut! nyt ajattelin soittaa heti neuvolaan ja pyytää että pääsisin aiemmin jo ultraan..tää odottelu on sietämätöntä :'(

Onko kellään muulla kokemuksia tälläisestä?
 
Kannattaa varmaan mennä yksityiselle niin saat varmuuden. Ellet sitten pääse äitipolille.

Mulla on tullut kummassakin raskaudessa pientä vuotoa, eka meni kesken ja toisesta syntyi terve tyttö 41+0. Toisessa verta tuli ihan kunnolla kerran vielä 14+0, mutta silti kaikki oli hyvin. Ekassa raskaudessa vuoto oli merkki keskeytyneestä keskenmenosta ja mulle tehtiin lääkkeellinen tyhjennys.

Toivottavasti sinulla on kaikki kunnossa siellä vuodosta huolimatta! Mutta kyllä mä menisin yksityiselle käymään niin saisin varmuuden.
 
Zoe-F
Oliko veri ihan punaista vai rusehtavaa?
Mulla istukka vuoti (kai) alkuraskaudessa jonkin verran.
Muistaakseni joka kolmannella odottajalla on jonkin näköistä harmitonta vuotoa raskauden aikana.
 
Mulla oli viikolla 6 selvät keskenmenon oireet: Yht'äkkinen valtava verenvuoto ja kovat alavatsa/selkäkivut. Verenvuoto loppui parin tunnin jälkeen. Mutta ei ollut keskenmeno. Ultrassa sydän sykki ja "vauva" on nyt kolmevuotias.
 
Mulla kokemusta kahdesta raskaudesta. Molemmissa tuollaista kuin kuvailit, ekalla kerralla se oli keskeytynyt keskenmeno joka jouduttiin hoitamaan lääkkeellisesti. Toisessa raskaudessa vuodon syy jäi epäselväksi, mutta raskaus jatkui 37+5 asti.

Eli sanoisin että ei oikein ilman ultrausta pysty lääkärikään sanomaan kummasta on kyse.

:hug: Toivottavasti pääset pian ultraan ja asia selviää!
 
Kiitos kovasti vastauksista! Soittelin neuvolaan ja heidän mielestään pitäisi odottaa vielä keskiviikkoon...Pitää nyt mieheltä kysyä mitä mieltä olisi jos varaisin yksityiseltä ultra ajan..Pienen pientä tuhrua taas tullut,selkäkin kipuilee välillä...Tää on niiiin hermoja raastavaa!!!
 

Yhteistyössä