keskenmenoko?

Kun viikkoja piti olla kasassa tasan kahdeksan menin alkuraskauden ultraan yksityiselle. Siellä erittäin epäinformatiivinen lääkäri totesi, ettei löydä alkiota ja lähetti eteenpäin sairaalaan tutkittavaksi. Tuskaisen viikon odotuksen jälkeen sairaalassa lääkäri näki alkiokaiun, muttei sykettä. Raskaus olisi reilun kaksi viikkoa myöhässä. Lääkärin mukaan ero edelliseen ultraan saattoi selittyä myös sairaalan paremmilla laitteilla, jolloin todellista muutosta ei olisi tullut lainkaan. Ihana lääkäri oli kuitenkin sitä mieltä, että vielä ei voida aivan varmaksi sanoa onko kyseessä keskenmeno ja siksi päätettiin odottaa vielä yhteen ultraan viikon kuluttua. Toivoen tietysti, että tuolloin sydän sykkisi. Muutoin edessa lääkkeellinen tyhjennys. Mitään vuotoa ei ole ollut koko raskausaikana.

Onko kellään ollut samanlaista tilannetta, joka olisi kääntynyt parhain päin? Huonosti menneistä erimerkkejä löytyy kyllä valitettavan paljon ja ei voi olla kun pahoillaan kaikkien heidän puolestaan.

Minä tahtoisin vielä toivoa..
 
Minulla alkuraskauden ultrassa rv8 näkyi vain sikiöpussi, muttei alkiota. Kahden viikon päästä kontrollissa sitten näkyi alkio, muttei vielä sykettä. Tästä viikon päästä näkyi sykekin onneksi. Oli kyllä piinaavat kolme viikkoa odotella, kun aluksi ei juuri annettu toivoa vaan epäiltiin tuulimunaksi. Np-ultrassa raskaus oli kuitenkin vain n.viikon aikaisemmassa, kuin kuukautisista lasketuilla viikoilla olisi ollut. Tämä luultavasti johtui siitä, että sairaalassa on paljon paremmat laitteet, kuin meidän neuvolalääkärissä, jossa aluksi tarkkailtiin. Nyt menossa rv28. Toivottavasti sinunkin tilanteesi päättyy yhtä onnellisesti.
 
On aivan ihana kuulla, että noinkin hyvin on vielä käynyt! Odottaminen on uskomattoman piinaavaa, mutta pienellä toivolla hitusen helpompaa. Olen hurjan onnellinen puolestasi, sait kyyneeleet silmiini! Minun rv8 ultran tilanne oli sama kuin sinulla, mutta lääkärin mukaan tuomio annettaisiin jo viikkoa ennen kuin sinun kohdallasi. Toivottavasti sydän sykkii!
 
Mulla meni kesken 9 viikolla. oli kuulemma ollut tuulimuna eli oli tullut itsestään ulos. Oltiin juuri käyty neuvolassa ja kaikki oli sillon hyvin. Päästiin kotiin niin alko kuukautiset ja kovat kivut. Ei muuta kuin lääkäriin joka totesi että keskenmeno. :(
 

Yhteistyössä