Keskenmenon jälkeen kuumeilevat KESÄ 2015

Kevättähti tsemppiä kovasti! Todella ikävä tilanne sulla:(

Kärhö: tervetuloa mukaan. Toivottavasti masennus muutuu pian iloksi ja plussan saisit!

Niinhän mää sorruin hakemaan apteekin oman, kun koko päivän ollut järkyttävä päänsärky ja halusin varmistaa ennen särkylääkkeen ottoa raskauden mahdollisuuden. Menkkojen olisi siis pitänyt alkaa (ehkä) tänään ja tikkuun ei piirtynyt sitten mitään tulkittavaa.. Tosin pidätystä oli nyt illalla takana vain puoli tuntia, mutta eikö sen pitäis jo näkyä, jos jotain olis?

Siltikään en uskaltanut ottaa buranaa vaan otin parasetamolia, kun joku toivon ripe mulla vissiin silti on.. Rinnat kihelmöi ja vatsaa juilii. Ei yhtään normaalia tavallisessa kierrossa.
 
Alsia en tiiä jos sulla oli niin vähän aikaa ollu virtsa rakossa.. kyllä.mä testaisin uudelleen joa menkkoja ei kuulu. Ja aamupissasta.

Onko täällä muilla testipäivät käsillä? Mun tekis niin mieli testata.. mut maltan mieleni ja odotan perjantaihin jos menkat ei oo alkanu.
 
  • Tykkää
Reactions: norappi
Lennis, teitkö testin tänä aamuna?

Millaisia teidän keskenmenojen jälkitarkastukset ovat olleet?

Minulla ei siitä ensimmäisestä ollut jälkitarkastusta mutta tänään oli tästä toisesta. Se oli ihan erilainen kuin odotin. Hanat aukesivat jo heti alussa, kun lääkäri kysyi, että miten menee.:rolleyes: Mieheni oli mukana ja melkein koko 45 min vain keskusteltiin ja vasta ihan loppupuolella lääkäri teki sisätutkimuksen. Verikokeessa kävin perjantaina ja hCG oli 12 U/l, eli ihan hyvin oli laskenut kolmessa viikossa (keskenmenopäivänä 8953 U/l). Kerroin, että ainoa asia, joka tällä hetkellä voisi parantaa oloa, olisi uusi onnistunut raskaus. Ei mikään muu. Lääkärisetä oli silti sitä mieltä, että yhdet kuukautiset pitäisi kuitenkin odottaa. Katsotaan nyt miten käy… Perjantain ovis taisi joka tapauksessa mennä hukkaan ja sekös kiukuttaa.(n)
 
Tänään päädyin sitten kaavintaan, kun lääkkeistä ei tapahtunut mitään...

Frid: Jälkitarkastusta ei täällä ole, neljän viikon kuluttua pitää tehdä raskaustesti jossa tarkistetaan että hcg on laskenut.

Minulle sanoi sekä torstaina hoitaja että tänään lääkäri, että mitään haittaa ei ole heti raskautumisesta ja mitään tarvetta ei ole odottaa. Mutta raskauden kesto on helpompi määrittää jos välissä on ollut yhdet kuukautiset. Toisaalta tietoihini laitettiin maininta lähetteestä alkuraskauden ultraan mahdollisen uuden raskauden yhteydessä, joten sielläpä se kesto selviää kuitenkin...

Ei siis aiota mitenkään ehkäistä.
 
Täällähän on urakalla plussattu sitte viime käynnin! Onnea kaikille!

Mulla alkaa ovis olla taas käsillä, laskurin mukaan huomenna, mutta vielä ei kovin vahvoja tuntemuksia oo. kp Miehen kans en oo oviksesta enkä vauvastakaan paljo jutellu ettei taas ressaile. Nyt kun pitkästä aikaa menee kammarin puolella aivan hyvin ja ilman kauheita paineita. On kyllä itekki kierron vaiheista selvillä..

Itellä vaan on aika vaikeaa, kun sitä lasta ei kuulu. Alkaa tosissaan turhauttaan. En vielä soittanu neuvolaan vaikka meinasin. Jos tästä kierrosta ei tärppää niin sitte on jo alettava varmaan tutkimaan missä vika...
 
Mulla ei ekassa keskenmenossa tehty mitään jälkitarkastusta.
Kohtu tyhjeni kerralla, eikä lääkäri nähny raskaudesta merkkiäkään.

Ku:n kanssa meni sitten koko prosessissa melkein kolme kk. Plussasin siis 10.12 ja hcg oli nollassa 28.2.

Ja kp2 menossa. Huoh.
Voispa vaan unohtaa kaikki ovikset ja kiertopäivät.
 
Kärhö: täälläkin mietin, että lähteäkö esim. mittailemaan lämpöjä ja seuraamaan kiertoa, vai antaako olla. Toisaalta tekis mieli olla miettimättä koko raskauden yritystä, toisaalta kierron palautuminen kiinnostaa ihan oman terveyden ja mahdollisten komplikaatioiden takia. Joten onko vähän typerää olla seuraamatta, ja harmittaako se sitten jos jotain ongelmia tulee tai menkkoja ei kuulu... Ollaan siis ehkäisty osittain varmoihin päiviin luottaen, joten kierron seuraaminen on sinänsä tuttua jo ajalta ennen yrityksen aloittamista.

Ja jos kierron alku lasketaan kaavinnasta, niin kp 2 täälläkin.
 
Mulle tehtiin jälkitarkastus neuvolassa. Eka me juteltiin asiasta ja sitten katsoi sen hcg arvon mikä mulla oli 3 viikossa mennyt alle viiteen. Eli tulos oli negatiivinen. Sitten teki sisätutkimuksen ja katsoi ultralla vielä varmistukseksi että kohtu oli tyhjä. Vaikka verikokeen tulos jo puhu puolestaan.

Plussatuulia!
 
Tuntuu että ikuisuus sitten oon lopettanut pillerit mutta siitä on vasta viikko :LOL:
Hittolainan ku tietäis milloin voi odottaa mahdollista tärppiä. Viimeksi kun tärppäs ei pillerien jälkeen tullut menkkoja ollenkaan (n)
Täytyis varmaan nyt tehdä raskaustesti jotta näkee että varmasti nega niin osaa edes vähän arvioida kestoa jos/kun tärppi käy eikä menkkoja tuu välissä laisinkaan.
 
Eka "oikee" raskaus mulla alkoi silleen et oltiin just muutettu, mies oli reissuhommissa ja oli kaikkee säätöä noiden asioiden kanssa, ovis sattui laskurien mukaan aina viikolle kun mies oli pois. Eli mulla on ihan faktaa siitä että hedelmöitys voi onnistua muulloinki kun tarkan oviksen aikaan
Mutta silti, nyt vaan alkaa laskea päiviä ja tarkkailla oloja.
Alotin viime kierrossa syömäön raskausvitskuja, saa nähdä auttaako ne tällä kertaa, vai auttaako ylipäätään mitään. Eli onko vaikutus avusta vaan sattumaa.

Lennis, tsempit!
 
Voi ei, Lennis. :(

Kärhö, meilläkin esikoinen sai alkunsa siten, että siittiöt hengailivat sisuksissa neljän päivän ajan ennen kuin ovulaatio tapahtui ja nopein nuijapää pääsi hedelmöittämään. Ja hyvä tuli! :)
 
Kp 1. Tällä kertaa hyvä näin, koska olen negatestejen jälkeen vain odottanut menkkoja. Tässä kierrosta aijon kokeilla ensimmäistä kertaa ovisestejä.

Lennis: Pahoittelut negasta!

Mulla ei ollut lääkkeellisen tyhjennyksen jälkeen tarkistusta.. Tk:ssa katsoivat 5 viikon jälkeen pissasta raskaushormoonin määrän. Oman mielenterveyden kannalta olis kyllä ollu mukava, että sellanen olis ollu.
 
Testasitko Lennis tänään?

Täällä tuli eilen pikkuriikkisen ruskeaa tuhrua, ja iloitsin jo tänä aamuna ettei enää ole tullut,vaan äsken tulikin pyyhkiessä ihan reilusti veristä limaa jossa seassa pieni hyytymäkin...minä en kyl ala jos taas kesken menee :(
 
Katjuska87 toivottavasti on ihan vaaratonta vuotoa. Eihän sulla mitään kipuja ole?

Kimppahali kaikille negan saaneille ja uuteenkiertoon joutuneille. <3

ON: Kp1 Kierto näyttää olevan nyt taas ton 25 päivää... Osaako joku neuvoa miten luteaalivaiheen pituus lasketaan? Alkaako se heti kun on saanut plussan ovistestiin vai kuinka? Mulla meinaan ovisplussa oli 12.8. ja menkat alkoi nyt 26.8 väliä 13 päivää. Onko se tarpeeksi?

Jos nyt jotain positiivista tästä pitää repiä niin mies oli sitä mieltä et nyt aletaan yrittään. Enää ei TJOTtailla. :)(y)
 
Peukkuja Katjuska87! :unsure: Kuinka pitkällä olitkaan...?

Täällä on jotenkin sairaalasta kotiutumisen jälkeen tyhjyys iskenyt päin kasvoja. Vaikka sairaalassa ja sitä edeltävällä viikolla oli sellainen olo, että asia on jo surtu, niin ei se ihan niin mennyt. Itku on ollut herkässä viime päivät, ja katkeruuden fiiliksetkin ovat nostaneet välillä päätään. Eilen kun istuin kuistilla vähän allapäin, tuli ottolapseni perässä ulos, laittoi kätensä vatsalleni ja sanoi että sun mahasta ei ole koskaan tullut vauvaa... Sitten halasi ja totesi, että ei se haittaa, onhan sulla mut. Oli aika erikoista, koska ei olla tytölle kerrottu mitään raskaudesta tai sen tarkemmin miksi olin sairaalassa.

Ja vaikka nuokin tytön sanat olivat paitsi aivan totta, myös todellakin hyvällä tarkoitettu, niin nekin vain pahensivat mieltäni. Muistuttivat siitä, että niin, mulla ei ole lasta joka olisi tullut omasta mahastani. Vaikka pitäisi muistaa, että mulla sentään on lapsi jonka arkea, ajatuksia, huolia, ilonaiheita ja muita höpötyksiä jakaa joka päivä. Silti, tyttö haluaisi kovasti pikkusisaruksen, ja ne puheet vetävät nyt mieleni matalaksi, kun ei sellaista olekaan tulossa.

Menisipä aika nopeasti, että pääsisi taas yrittämään. Oon myös yrittänyt puhua miehelle jos keksittäisiin jotain yhteistä kivaa mitä odottaa ja suunnitella. Ei sen tarvitsisi olla mitään suurta tai ihmeellistä. Mutta jotain, ettei olisi vain sellainen olo, että kun miettii elämäänsä eteenpäin niin se tuntuu lähinnä vain tyhjältä.
 
Pahoittelut kaikille negoista ja kp1.

AaVee,
menee mun mielestä niin että kun saa tikkuun plussan niin seuraava päivä on 0. Sitten siittä aletaan laskemaan 1,2 jne. Kun mä oon ymmärtänyt että kun saa plussan tikkuun niin se on -1. Mä en kyllä ihan varma oo. Korjatkoon joku jos tietää miten se oikein menee.

On: kamalat pelot koko ajan tämän taskauden suhteen. Vaikka onkin samanlainen olo kun ensimmäisessä raskaudessa. Nyt on vähän vähentyneet oireet. Mä en pysty lopettamaan käyntejä täällä. Musta on ihana lukea teidän juttuja.

Norappi ja pikkukakkonen 4+6
 
Minäkään en vielä halua teitä "hylätä" tänne.. Enemmän mielenkiinnolla luen teidän juttuja,ja jännään plussaamisia, mitä tuolla odotuspuolella hengaan (vaikka toki sinnekin tulee kirjoiteltua) Mut on niin epävarma olo tästä raskaudesta, ettei ees uskalla vielä täältä irtaantua.
 
  • Tykkää
Reactions: norappi
KevätTähti,etenkin km:n jälkeen näitä asioita pohtii paljon.Täällä km 4/15 ja edelleen katkeruus nostaa päätään aika ajoin,vaikka itse keskenmenon surun on käsitellyt. Ei vaan aina voi ymmärtää,miten se on toisille niin helppoa.Meilläkin ya 12/14 joten matkaa on jo vähän takana.Etenkin näin menkkojen odotuksen alla,harmittaa ja ottaa päähän.
Se tosiaan varmaan auttaisi,jos olisi reissu tai mitä tahansa mukavaa,odottaisi sitä niin jäisi tää kiertojen kyttäys pois.:cool:

Norappi,uskon et alkuraskaus varsin on raskasta aikaa.Kun ei osaa nauttia "huoletta". Yritä vaan mennä päivä kerrallaan,siinä se aika kuluu huomaamatta :)

Tänään kp27/28.Enkä testannut.Niin monta yksiviivaista saatu aikaan,että odotellaan menkkoja.Ei siis siirrytä toukokuisiin.Ehkä sit kesäkuussa :barefoot:
 

Yhteistyössä