Keskenmenon jälkeen kuumeilevat KESÄ 2016

Mulla ihan tajuton mielialan vaihtelu. Ensin olen iloinen ja sit yhtäkkiä samalla sekunnilla tajuton vit**us!! Käy miestä sääliksi tosin kun purkaan sen ärsytyksen häneen. Kyselee että onko kaikki hyvin ja sanon että on ja taas hetken päästä kiukuttelen.
Vatsassa kipristelee ja valkovuotoa tulee. Tänään kp28.
 
  • Tykkää
Reactions: Vauveli vanhalle
Ovista en ole koskaan testaillut paitsi noin 10 vuotta sitten lapsettomuushoidoissa. Kierto muutenkin epäselvä ja pitkä, mutta noin 32. Kuinka pitkä kierto sulla yleensä?
En ole minäkään koskaan testaillut ovista. Mutta lämpöjä mittailen aina jos satun nukkumaan kotona (reissussa en vaivaudu) ja heräämään ajoissa (puolen päivän aikaan on jo turha ;) ). Yleensä niistä näkee aika hyvin oviksen, ainakin parin päivän tarkkuudella vaikka jäisikin joitain mittauksia välistä.

Tällä hetkellä jokainen kierto on viimeisen puolen vuoden ajan osunut välille 26-28, niin että luteaalivaihe on pysynyt varsin hyvin siinä 14 päivässä. Eli reilu viikko niin voi toivottavasti alkaa kuulostella ovista :)
 
Ihanasti ootte taas kirjoitellut kaikkea päivän aikana :) En jaksa kaikkea kommentoida, mutta olen kyllä lukenut viestinne ja taas naureskellut niille ja tuntenut myötätuntoa.

piinamiina mulla ei ole sitten yhtään mitään oireita. Mää en vaan jaksa/halua uskoa, että olisi tärpännyt. Jotenkin pelottaa/ei jaksa iloita, vaikka tärppäisi.

Enkä halua edes seurata oireita, etten tulisi pettymään. Niinhän mää luulen. Äsken kun tuli töistä kotiin ja kävin iltapesuilla, niin painelin ja kattelin tissejä peilistä, että joko turvottais. Hei haloo, sitten vasta tajusin, mitä oon tekemässä. Mää, joka en halua seurata oireita.

Tästä ei kyllä naiset tule hyvä viikko, vaikka voissa pyörittäisi :sneaky:
 
Tulipahan mieleen, kun täällä on muitakin joilla syytä epäillä häikkää kilpparitoiminnassa:

https://sites.google.com/site/miscarriageresearch/vitamins-and-miscarriage/selenium

Multahan löytyi noita TPO vasta-aineita, mutta kilppariarvot ovat normaalit. Pitäisiköhän syödä seleeniä vähän enemmän kuin sen 60 mcg minkä tuo raskausvitamiini sisältää?

Tuolla on muutenkin paljon tietoa ja kätevästi kerätty yhteen, mutta kovin sokeasti ei kannata luottaa. Kun seuraa linkkejä alkuperäisiin artikkeleihin huomaa myös että uudempiakin tutkimuksia on tehty, joissa ei välttämättä ole tultu samoihin lopputuloksiin.
 
Ainiin se vielä pitää kertoa! Mä olen normaalisti sellainen suklaahiiri, aina pitää saada suklaata ja vaan suklaata. Tänään iski hirveä himo popcorniin, sipseihin ja salmiakkiin :D

Pakko tänne kertoa kun minnekään muualle ei voi ja te ymmärrätte hyvin miksi kerron kaikki "oireet" :D
 
  • Tykkää
Reactions: Vauveli vanhalle
piinamiina mulla ei ole sitten yhtään mitään oireita. Mää en vaan jaksa/halua uskoa, että olisi tärpännyt. Jotenkin pelottaa/ei jaksa iloita, vaikka tärppäisi.

Enkä halua edes seurata oireita, etten tulisi pettymään. Niinhän mää luulen. Äsken kun tuli töistä kotiin ja kävin iltapesuilla, niin painelin ja kattelin tissejä peilistä, että joko turvottais. Hei haloo, sitten vasta tajusin, mitä oon tekemässä. Mää, joka en halua seurata oireita.

Tästä ei kyllä naiset tule hyvä viikko, vaikka voissa pyörittäisi :sneaky:
Miulla on vähän sama fiilis. Entisten kipujen tilalla on nyt lantion tuikkiminen. Ja eilen oli kivun kaltaista tuntemusta oikeella alavatsalla. Kai se vähitellen rupes siirtymään keskemmälle se kipu (ilmavaiva), mut heti tuli mieleen kohdun ulkoinen raskaus. Sitä en olekaan aiemmin tainnut pelätä.

Nyt siis pelottaa tuulimuna, kohdun ulkoinen raskaus ja mahdollinen tuleva IVF.

Kun näin paljon pelkää, niin ei parane paljoa mielialoja seurata. Eilen mies ei osannu valita oikein sanojaan marjapuskien istutustyöstä, ni johan mie olin itkua vääntämässä. Sit kun se korjasi sanojaan ni väänsin itkua kun se oli niin kiltti. Ai miten nii mennään tunteet pinnassa niin kauan että tää homma joskus onnistuu ja saa sen terveen vauvan kotiin?
 
Edellistä viestiä kirjoittaessani rupesin miettimään pelkojani enemmän. Sit muistin kun muutama kk sitten Särki, Hantta tai joku muu rupes laulamaan:
"Me ollaan raskaana jokainen, kun oikein silmin katsotaan..." Samaan kuvaan kuului toritapaaminen ja plussatestien heiluttelu. :)

Tajusin siis että me ollaan kaikki samassa veneessä. Kaikkia taitaa menneiden kokemusten perusteella pelottaa iästä tai taustasta riippumatta.

Särki, vieläkö siuta pelottaa?
 
ninnannanna, miulla menossa kp 3. Kyllätää alkukierto menee niin raastavan hitaasti..
 
Edellistä viestiä kirjoittaessani rupesin miettimään pelkojani enemmän. Sit muistin kun muutama kk sitten Särki, Hantta tai joku muu rupes laulamaan:
"Me ollaan raskaana jokainen, kun oikein silmin katsotaan..." Samaan kuvaan kuului toritapaaminen ja plussatestien heiluttelu. :)

Tajusin siis että me ollaan kaikki samassa veneessä. Kaikkia taitaa menneiden kokemusten perusteella pelottaa iästä tai taustasta riippumatta.

Särki, vieläkö siuta pelottaa?
Tuon sanoit kyllä hyvin, että samalla tavalla tässä jännäillään.

Onpas muuten nopeaa toimintaa Kotitestillä. Tilasin eilen puolen yön jälkeen testejä ja jo nyt tuli mailia, että ovat lähettäneet.
 
Edellistä viestiä kirjoittaessani rupesin miettimään pelkojani enemmän. Sit muistin kun muutama kk sitten Särki, Hantta tai joku muu rupes laulamaan:
"Me ollaan raskaana jokainen, kun oikein silmin katsotaan..." Samaan kuvaan kuului toritapaaminen ja plussatestien heiluttelu. :)

Tajusin siis että me ollaan kaikki samassa veneessä. Kaikkia taitaa menneiden kokemusten perusteella pelottaa iästä tai taustasta riippumatta.

Särki, vieläkö siuta pelottaa?
Joo. :ninja: Mutta tässä on ollut pari viikkoa aikaa totutella ajatukseen ja sitä on tajunnut, että itse en voi tilanteelle yhtään mitään. Tietysti toivon ihan koko sydämestäni, että tällä kertaa kaikki menisi hyvin, mutta samalla en anna itseni kiintyä raskauteen koska ei sitä koskaan tiedä mitä tapahtuu. Yritän silti muistuttaa itselleni että kyllä ihminen selviää melkein mistä vaan. Me selvittiin menetyksestä ja selvitään vaikka mistä, koska pakko on.

Eilen tosin mies alkoi stressata ja se on ainoa asia joka nyt ahdistaa kun jotenkin tuntuu että tämä on mun "vika". Mutta kyllä se siitä tokenee. (y)

Mukavaa tiistaita piinamiinalle ja muillekin. Yritetään olla Zen. :giggle:
 
Tuli äsken sellainen mielikuva mieleen, että jos me jostain syystä nähtäis toisemme, niin varmaan ekana tulisi mieleen, että "tolla oli sellaiset limat" ja "toi tarkkaili sitä oiretta" jne. :p

Ja en ole näkemässä ketään, haluan pysyä anonyymina (esim. faceen en liity odotusryhmissä) työni luonteesta johtuen. Mutta jostain tuollainen mielikuva tuli mieleen :)
 
Te olette sitten kaikki kunnostautuneet vitamiinien syönnissä enemmän kuin mä :D

En ollut foolihaposta juuri kuullutkaan ennen kuin ruvettiin yrittämään, ainakaan niin että olisi jäänyt mieleen. Koska syön ja elän mielestäni terveellisesti, niin en ole uhrannut sen enempää ajatusta vitamiinilisille.

Mulle ei ole kukaan kertaakaan maininnut koko foolihappoa, edes näiden keskenmenojen yhteydessä. "Neuvolassa" kysyttiin yleisesti, syönkö vitamiineja. Vastasin, että syön kun muistan. Olivat siihen tyytyväisiä. En kylläkään asu Suomessa, vaan peräti muutaman tunnin ajomatkan päässä rajalta, mutta rajan tällä puolella mun raskaudet ja keskenmenot on toki sitten hoidettu.

Nyt oon syönyt 1,5kk tavallista multivitaa + b-vitamiinilisää, niistä tulee yhteensä 0,5g. Talvella ärsytti koko yrittäminen ja sen miettiminen, joten en jaksanut syödä säännöllisesti vitamiineja... Viime syksyn keskenmenon jälkeen ja raskauden aikana söin sen sijaan kiltisti foolihappoa.

"Tavallinen" suositushan on raskautta suunnittelevalle sen 0,4g eli 400 mikrogrammaa mitä nuo äitiysvitamiinit sisältävät. Riskitapauksissa vissiin grammaakin suositellaan (esim. tiettyjen lääkitysten/sairausten kanssa). Jos aiemmalla lapsella on todettu vika, niin jopa vielä suurempia annoksia.

Ja esim. tuo hermostoputki sulkeutuu 28 päivää hedelmöityksestä. Eli noin raskausviikko 6+0. Ensimmäinen neuvolahan on yleensä myöhemmin, joten jos silloin saa kuulla että pitää syödä foolihappoa, niin on jo hiukan myöhäistä... Toki se suojaa ja edesauttaa myöhemminkin, mutta olisi kaikkein tärkeintä juuri alussa.
Tuosta foolihaposta, mun gyne kertoi et joissain euroopan maissa e-pillereihin on lisätty foolihappoa, eli jos tulee vahinkoraskaus tai kun pillerit jätetään pois ni kropassa ois jo foolihappoa.
Mun päiväannos on 1mg, reseptillä saatu ekan keskenmenon jälkeen. Sitä ennen otin jotain multivitaa missä oli toi 400 mikrogrammaa.
 
Tuli äsken sellainen mielikuva mieleen, että jos me jostain syystä nähtäis toisemme, niin varmaan ekana tulisi mieleen, että "tolla oli sellaiset limat" ja "toi tarkkaili sitä oiretta" jne. :p

Ja en ole näkemässä ketään, haluan pysyä anonyymina (esim. faceen en liity odotusryhmissä) työni luonteesta johtuen. Mutta jostain tuollainen mielikuva tuli mieleen :)
Vähänkö olis tosin hauskaa istua teidän kanssa vaikka terassilla ja puhua tyttöjen juttuja. :D Mua ei työ estäisi kun tuskin ketään kiinnostaa mun eritejuttelut, mutta asun täällä kaukana niin ei muutenkaan onnistuisi. Mutta saahan sitä leikkiä ajatuksella tämän ketjun tyttöjen viinin/kahvin maistelusta. :ROFLMAO:
 
  • Tykkää
Reactions: Vauveli vanhalle
Misu joo se on ihan uusi mainos. Mainoksen nimi taitaa olla "alkuja" :)

Piinamiina, mä olin se sanoittaja, joku toinen taas keksi tavata torilla :D

Ja olisi ihanaa tavata jossain, mutta minäkin pysyn anonyymina, koska kukaan ei tiedä meidän yrityksestä. :D

Kuulutus! Mulla paha olo. Makaan sohvalla ja oksettaa.
 
  • Tykkää
Reactions: Vauveli vanhalle
Eikös sulla Bettinah ala olla jo kierto täynnä? Koska meinasitkaan taas testata?

Onpas mielenkiintoinen juttu tuo foolihapon lisääminen e-pillereihin, tapahtuukohan niitä vahinkoja oikeasti niin paljon.. Mitkähän ne oli ne ruuat joista sitä saa, muistaako joku? Koska ei jaksa googlata :p

Sellainenkin juttu noista vahingoista on ollut mielessä että meille ainakin koulun seksivalistustunneilla painotettiin että heti voi tulla raskaaksi kun menkat käynnistyy ja ikinä ei saa unohtaa ehkäisyä koska muuten tulee heti raskaaksi. Joo, näinhän se näyttää menevän :X3:

Täällä kp11 ja hi-taas-ti menee nyt aika :sick: Eilen dippasin ekan ovistestin, himmeä oli testiviiva vielä. Pääsispä jo piinailemaan :ROFLMAO: Mullekin käy aina tuo klassinen että en ole seuraavinani mitään oireita ja sitten löydän itseni lääppimästä rintoja viim dpo10..
 
Dpo 3

Törrrkeee väsymys päällänsä. Töissäkin tuntu aamulla jo että voisin seisaalteen nukahtaa. Ajatukset vaeltelee ja pää käy vajaalla.
Onneks huomenna saa nukkua, kun iltavuoro pitkästä aikaa.

Ihme mahan tykytyksiä ollu, siis ihan kun haamupotkuja aivan alhaalla tossa kohdun kohilla. Heti kun heittäytyy selälleen ja on rentona niin alkaa tuntumaan..
Alamahan molemmin puolin juilii aika-ajoin.
Nänniherkkyys hävinny juuri kokonaan.
Kuivaa kautta juuri ollukkaan vaan valkovuotoo tulee, ei hirveesti, mut tulee kuitenkin.
Mahaki oli löysällä tänään ja kiertäny muutenkin mahassa.

Oireileeks se keltarauhanen näin vai mitenkä, kun tuntuu et joka kuukaus samat tuntemukset näillä main kiertoo?!

Vielä reilu viikko et uskaltaa testata.

Ainiin tänään töissä kun nojasin tiskiin sillee et alamaha/lantio painui tiskiä vasten niin tuntu sellanen pärinä ihan kun ilma olis kiertäny tai miksikä sitä vois kuvailla tossa oikeella puolen. Kaks kertaa. Siis ihan outo tunne. Lie jtn suolikaasuja :ROFLMAO:

Btw, mua jännittää Bettinah sun puolesta!!!! :barefoot:
 
Foolihaposta..
Se on ollu mulle aivan uus juttu!
Viime raskaudessa aloin syömään sitä femibionia kun neuvolassa kehotettiin..
Nyt en ole syöny ja vitamiinejakaan muista ottaa säännöllisesti.
Itseasiassa oon vältelly vähän kun mun hb on muutenkin niin korkee et pitäs käydä verta luovuttamassa ja eikös siinä raskaus ja imetysajan monivitamiinissa ole rautakin mukana.. Mulla kun ei raskauksien aikana ole rauta-arvot laskeneet alle 120 missään vaiheessa niin jotenki mietityttää syödä lisääkään..
Monipuolinen ruokavalio on kuitenkin pohjalla muutenkin :rolleyes:
Mutnoh, nää on näitä joo..
 
Edellistä viestiä kirjoittaessani rupesin miettimään pelkojani enemmän. Sit muistin kun muutama kk sitten Särki, Hantta tai joku muu rupes laulamaan:
"Me ollaan raskaana jokainen, kun oikein silmin katsotaan..." Samaan kuvaan kuului toritapaaminen ja plussatestien heiluttelu. :)

Tajusin siis että me ollaan kaikki samassa veneessä. Kaikkia taitaa menneiden kokemusten perusteella pelottaa iästä tai taustasta riippumatta.

Särki, vieläkö siuta pelottaa?
Jep. Joskus vaan tieto lisää tuskaa. Olis helpompi ehkä olla sinisilmäinen ja uskoo vaan että kaikki menee hyvin. Mutta tietää liikaa mitä kaikkee voi sattua niin väkisinkin pelkää. Mä mietin aiemmin että kiva päästä ultraan että tietää onko siellä ketään ja aattelin että huoli ja pelko haihtuu ultraan. Pöh, eipä haihtunut. Nyt pelottaa että jos ne pienet ei kuitenkaan selviä tai pysyykö ne kyydissä tarpeeks kauan. Mä niiiiin toivon että kaikki menee hyvin ja niinku Särki sano niin eipä näihin asioihin voi vaikuttaa. Niinku mun mies sanoo että se ei murehtimalla kummene, niinpä:)
 
  • Tykkää
Reactions: Vauveli vanhalle
Just pari tuntia sitten koulussa sanottiin, että suomalainen nainen saa keskimäärin 275 mcg foolihappoa, kun suositus raskaana oleville/yrittäville on 500 mcg. Eli melkein tuplasti saisi syödä... Löytyy pääasiassa oikein vihreistä kasvikunnan tuotteista (ekana tulee mieleen pinaatti ja avokado) ja joistain siemenistä (esim auringonkukan).

Foolihappo tosin lisää kaksosten riskiä.
 
Just pari tuntia sitten koulussa sanottiin, että suomalainen nainen saa keskimäärin 275 mcg foolihappoa, kun suositus raskaana oleville/yrittäville on 500 mcg. Eli melkein tuplasti saisi syödä... Löytyy pääasiassa oikein vihreistä kasvikunnan tuotteista (ekana tulee mieleen pinaatti ja avokado) ja joistain siemenistä (esim auringonkukan).

Foolihappo tosin lisää kaksosten riskiä.
Niinkö? Siis lisää kaksosten riskiä? Mistähän tuosta sais lisäinfoa? Mielenkiinnolla lueskelisin:)
 

Yhteistyössä