Keskenmenon jälkeen kuumeilevat KESÄ 2016

Mä olen harvoin sairaana, mutta nyt on kyllä kunnon räkätauti! Eilen alkoi. Luulin alkuun että siitepöly, mutta kyllä tän on pakko olla flunssa. Nenä vuotaa kuin saavista, hirmu vilu, päässä soi ja humisee. Kurkkukivulla alkoi.

Kp on nyt 8. Miehellä oli kuulemma eilen ovis:D:D:D Hiukan repesin kun asin ilmoitti leikkisästi.
 
Hantta, noi on just hassuja nuo jutut joille alkaa hormonipäissään vollottaa. Mä näin eilen lehtijutun orvosta ankanpoikasesta Ja heti oli hanat auki. :ROFLMAO: Onko vielä känkkäränkkä iskenyt?

Vauveli vanhalle, itse käytin plussakierrossa vehnänalkiokapseleita eikä naama kukkinut. Söin myös paljon hyviä rasvoja esim. avocadoja ja pähkinöitä kun riittävä rasvan saanti on tärkeää säännöllisen hormonitoiminnan kannalta. Kuulemma. :LOL:
 
Joku kysyi noista mun vitskuista ym... Nyt menee raskausajan monivitamiini + magnesiumkuuri + b-vitamiini + d-vitamiini + seleeni & e-vitamiini -tabletti (seleeni niiden kilpparivasta-aineiden takia). Niin, ja kalaöljykapseleita. Sinkkiä piti myös hankkia, mutta kun se unohtu niin en nyt ainakaan vielä jaksanut. Sinkki + c-vitamiinilisää oon kyllä syönyt talven aikana purkillisen.

Ja muutenkin olen syönyt superterveellisesti nyt kun olen ollut kuukauden erossa miehestä :D Mä kun oikeastaan rakastan kaikenlaista aika terveellistä ruokaa, mutta miehen makumieltymysten takia pitää aina tehdä vähän kompromisseja. Lämpimät ateriat ovat kyllä aika samoja, mutta nuo lisukkeet, aamupalat, välipalat, iltapalat... No, nyt olen nauttinut esim. marjoista, hedelmistä, luonnonjugurtista, itsetehdyistä smoothieista, avokadoista, pähkinöistä, siemenistä, omatekemistä myslisekoituksista, itsetehdystä hunaja-kauraleivästä joka on oikein täynnä pähkinöitä ja siemeniä ja jossa vehnäjauhoja on vain ripaus jne. - ja nauttinut täysin siemauksin siitä, että kukaan ei tahattomastikaan nyrpistele nokkaansa vieressä tai pilaa mun intoa tehdä sillä ettei muka ole nälkä tai maistu tai muuten paista kilometrin päähän että mieluummin söisi jotain muuta :D

Mä kun tykkään paljon enemmän tehdä yhdessä ja molemmille ruokaa, ja tuo mies on myös sellainen joka on useimmiten aktiivisesti mukana laittamassa ruokaa. Viime aikoina on varmaan tehnyt ruokaa useammin kuin minä. Mutta lopputulos tästä onkin se, että tosi harvoin teen mitään vain itselleni jos olemme yhdessä...
 
Viimeksi muokattu:
Moikka pitkästä aikaa! Täällä on kaiketi ovis päällänsä kivuista päätellen kun alamaha ja munasarjat on jäätävän kipeet jo toista päivää :unsure: koskaan aiemmin en muista että ois tämmösiä kipuja ollu oviksen tienoilla.
 
Armadillo, tervetuloa mukaan!

Mie asustelen Itä-Suomessa.

Tänään havahduin taas siihen että kuvittelin josko sittenki oisin raskaana.. Lueskelin kaikkia "raskaus mutta silti menkat" -keskusteluja, ja eiköhän sieltäkin heti löytyny että jos on tullu menkat raskaudesta huolimatta, niin ne on ollu miun menkkojen kaltaset.. "Limasta" verta, ei juurikaan kipuja ja määrältään normaalia niukemmat.. Lisäks alaselkä on ihan saakelin kipee ollu.. Parempi ois nyt vaan tää oireiden kyttääminen lopettaa,kun tuskin raskaanakaan oon.. Eiköhän nuo oudot menkat ihan vaan siitä keskenmenosta johu..

Oliko teillä millaset menkat keskenmenon jälkeen? Oliko ne jotenkin erilaiset normaaleihin verrattuna?
 
Joku kysyi noista mun vitskuista ym... Nyt menee raskausajan monivitamiini + magnesiumkuuri + b-vitamiini + d-vitamiini + seleeni & e-vitamiini -tabletti (seleeni niiden kilpparivasta-aineiden takia). Niin, ja kalaöljykapseleita. Sinkkiä piti myös hankkia, mutta kun se unohtu niin en nyt ainakaan vielä jaksanut. Sinkki + c-vitamiinilisää oon kyllä syönyt talven aikana purkillisen.

Ja muutenkin olen syönyt superterveellisesti nyt kun olen ollut kuukauden erossa miehestä :D Mä kun oikeastaan rakastan kaikenlaista aika terveellistä ruokaa, mutta miehen makumieltymysten takia pitää aina tehdä vähän kompromisseja. Lämpimät ateriat ovat kyllä aika samoja, mutta nuo lisukkeet, aamupalat, välipalat, iltapalat... No, nyt olen nauttinut esim. marjoista, hedelmistä, luonnonjugurtista, itsetehdyistä smoothieista, avokadoista, pähkinöistä, siemenistä, omatekemistä myslisekoituksista, itsetehdystä hunaja-kauraleivästä joka on oikein täynnä pähkinöitä ja siemeniä ja jossa vehnäjauhoja on vain ripaus jne. - ja nauttinut täysin siemauksin siitä, että kukaan ei tahattomastikaan nyrpistele nokkaansa vieressä tai pilaa mun intoa tehdä sillä ettei muka ole nälkä tai maistu tai muuten paista kilometrin päähän että mieluummin söisi jotain muuta :D

Mä kun tykkään paljon enemmän tehdä yhdessä ja molemmille ruokaa, ja tuo mies on myös sellainen joka on useimmiten aktiivisesti mukana laittamassa ruokaa. Viime aikoina on varmaan tehnyt ruokaa useammin kuin minä. Mutta lopputulos tästä onkin se, että tosi harvoin teen mitään vain itselleni jos olemme yhdessä...
Meillä on ihan sama! Tykkään hirveästi terveellisestä kasvisruoasta ja olen juuri se ituhippi joka puputtaa jotain quinoa-avocado-tofumössöjä ihan innoissaan. :D Tykkään myös herkutella mutta olen enemmän juuri jugurttejen ja pähkinöiden ja siementen ystävä, kun taas mies elää ns. beigellä ruoalla eli ranskalaisilla ja pastalla, ja lihalla ja kokiksella. En kyllä jaksa nalkuttaa ja meilläkin tehdään kompromisseja eli yleensä kokkaillaan jotain mistä mies tykkää ja mä muuntelen omaa annosta kasvisversioksi, ja samalla tungen miehenkin lautaselle jotain rehun tynkää. En tykkää kun mies on työmatkalla, mutta silloin ainakin syön juuri niin "ällön" näköisiä ruokia kuin haluan. :ROFLMAO:

Mää en edes ole facebookissa ja oon keskisuomalainen. :)
 
  • Tykkää
Reactions: KevätTähti
Mie taas tuun tänne tilittämään. Aivan järkyttävä väsymys. Töitten jälkeen tunti raivokasta siivoamista (koko talo on aivan järkyttävässä kunnossa) ja sit simahti. Siitä on jo kolme tuntia, eikä vieläkään jaksa yhtään mitään. Kohta voi mennä yöunille, jos jaksaa.
 
  • Tykkää
Reactions: Vauveli vanhalle
Dpo 7

Minäkii oon itä-suomesta, tarkemmin pohjois-savosta :)

Täällä meillä kaikki muut paitsi minä ja vanhin poika oksentaa. Ukko oksentanu nyt klo 2 vähintää puolentunnin välein. Keskimmäinen oksensi edellisen yön ja päivällä ei mittää ja taas viimeyönä heräsin ku yläsängystä puklas lattialle :/ Sitä ootellessa :(

Tuntuu kyl mahassa semmonen jännitys eilisestä asti.
Ainii ja eilen yhtäkkiä alko pistämään vasempaan hartiaan ja kylkeen yhtäaikaa!! Tuli jo hätä et mikä mulla on.. Aivan outoja uusia tuntemuksia ollu nyt.

Väsyttäny edelleenkin ihan kamalasti koko päivän, eilenki, vaikken ole töissäkää nyt ollu (saikulla). Tännäänki satavarmaa taas meen puolella teholla koko päivän väkisin ku koko yön kuuntelin kun mies ravas vessassa.

Btw. Särki! Tais olla Piinamiina tai joku muu jonka viestiä kommentoit, mut kiitos kysymästä, vituttanu on ku pientä oravaa. Hermot niiiin tiukalla :ROFLMAO::LOL:

Masunippailut jatkuu jatkumistaan. Näillä mainhan se kiinnittyminen tapahtuu jos on kiinnittyäkseen :love:
KIINNITY, KIINNITY PIKKUINEN!!!:love:
 
Tervetuloa uusille, toivotaan ettei meistä kukaan ole täällä kauaa.
Töihin olen tässä lähdössä ehkä ehdi kommentoimaan, mutta pakko jakaa uni minkä näin juuri äsken kun heräsin.
Pitelin pientä tyttövauvaa sylissä ja mulla oli vatsa tikattu isoilla tikeillä kiinni. oma gyne oli siinä ja sanoi että kaikki on vauvalla ok ja nyt se pitää laittaa takaisin kasvamaan. siinä sitten yritin könytä muovilla peitetylle korkealle pöydälle ja huoneen oven takana oli joku kauppakeskuksen käytävä missä ihmisiä virtasi, välillä oli avautui ja "anteeksi anteeksi, väärä ovi". jotenkin pääsin pöydälle ja sanoin vain että laittakaa se vauva äkkiä takaisin ja kyselin miten pitkä sairasloma tästä haavasta tulee...
Onpahan unet!

minttumar, mulla on keskenmenojen jälkeen ekat menkat ollu "selkeämmät", eli alkaa ja loppuu kuin seinään, muuten kun on turhua alussa ja lopussa.

kaikille ihanaa viikonloppua, hyviä kiinnittyisiä tai oviksia, miten kelläkin on! minä lähden töiden jälkeen mökille rentoutumaan.
 
Misulle hyvää mökkireissus! Ehkä noi levottomat unet enteilee jotain? :)

Hantta, minulla on kaksi kertaa ennen plussaa pistänyt kylkeen ja olkapäähän. Sattumaa?? :D
Eikä oo!!!!! Onko???? (y):eek::ROFLMAO:
Mulle siis aivan uus juttu tommonen. Tuntu ihan hirveeltä!!

Äsken tossa puristin nänninpäätä niin sieltähän tuli jtn märkää.. Pitääki olla näin pässi että kaikki maholliset pittää ottaa raskausoireiksi:LOL:
Onks teillä muilla tullu ennen ku ootte plussanneet?? Ku eikös normaalistikki synnyttäneen naisen rinnoista voi tulla ihan hormoonikierron takia?? :rolleyes:
 
Mie en tiiä, et miten mie osaisin mielessäni käsitellä plussatestin tuloksen. Se tuntuu niin hurjalta. Pelottavalta. Miulla on ollut ihan omituiset mielialat viime päivinä. Ei kertaakaan kuumeillessa oo pelottanu näin paljon.
 
Peukkuja teille loppukierrossa piinaileville (y)

Täällä oon vähän yllättynyt... Oon miettinyt kun olen viime kierrot mittaillut lämpöjä, että vaihtelu alku- ja loppukierron välillä on ollut paljon pienempää kuin ennen, nousu ovulaation jälkeen hitaampaa jne. Nyt tänään lämpö on laskenut taas oikein alas. Yhtä alhaalla oli viimeksi vuosi sitten kesäkuun plussakierrossa juuri ennen ovista. Jännittää milloin ovis tulee, yleensä on tullut jo parin päivän sisään siitä kun tippuu näin alas, mutta sitten tulisi kyllä tosi aikaisin... Yritän toiveikkaana ajatella, että ehkä tuo vitamiinikuuri on potkaissut hormonitoiminnan taas kunnolla käyntiin. Jospa tässä kierrossa tulisi taas se selvä pomppaus ovulaation aikaan, hitaan kipuamisen sijaan :)
 

Yhteistyössä