Keskenmenon jälkeen kuumeilevat KESÄ 2016

Muistatte varmaan kun olen vannottanut etten tutki oireita... No mulla vatsassa pistelyä välillä ja yöllä näin unta vauvasta ja vauvan nimestä ja se sitten pyörinyt koko päivän päässä.

KevätTähti, jos mulle seuraava kierto taas alkaa niin totisesti katson sun listan uudestaan ja alan syömään samoja :D täytyy laittaa varmaan nyt jo ylös etten hävitä!
 
Mitähän teen, kun vuoto ei meinaa kunnolla alkaa. Raskaustestin viivakin lähtenyt haalenemaan. Pitäisikö pyytää käynnistävät lääkkeet? Kaiken lisäksi kesälomareissu olisi viikon kuluttua. Pitäisi saada pahin vuoto jo ennen sitä..
 
Ajattelin testata vasta torstaina, mutta tein testin jo tänä aamuna: nega. Kp30 menossa.
Kierto on epäsäännöllinen ja nyt viime kuukaudet olleet tosi epäsäännölliset. Kierto ollut 27-53...tai jotain tuolta väliltä:cautious:....Jos menkat ei ala niin teen uuden testin torstaina. Oireita ei kyllä ole mitään, joten suuria odotuksia ei kauheasti ole...tiedän kyllä jo valmiiksi, että pettymys on suuri kun vuoto alkaa.....:(

Meillä esikoista aikoinaan yritettiin yli vuosi ja lapsettomuushoidoilla sai lopulta alkunsa. Ei keskenmenoja.

Toinen lapsista on luomu ja yritystä noin puoli vuotta. Ei keskenmenoja.

Nyt kolmosta yritetty viime tammikuusta eli 1½ vuotta. Tähän mahtuu kaksi keskenmenoa. Ikä (37:confused:) alkaa ottamaan niskasta eli montaa vuotta ei ole aikaa yritellä. Hoitoihin emme varmaan ryhdy sen kummemmin enää. Sitten meidän perhe on tässä, jos niin on tuolla jossain korkeammalla päätetty.
 
Pientä ruskeaa ja maha on koko ajan vähän kipeä..
Ootko ollut yhteydessä neuvolaan? Jos maanantaina soittaisit ja saisit lähetteen? Vai hmm, sulla taisikin olla jo joku kontakti mihin ottaa yhteyttä.

Me on yritetty viime joulukuusta lähtien. Tää on yk5. Ikää 37 ja aikaisemmin en ole yrittänyt. Nyt on dpo6 eikä mitään oireita. Kp22/24-26. Jos menkat ei ala viimeistään keskiviikkona niin testaan aikaisintaan torstaina tai myöhemmin. Viimeksi kierto oli jotain 30 päivää ja ovisplussa tuli kp21. Nyt tuli kp15. En tiedä onko elimistö vielä palautunut km:sta.
 
KevätTähti, jos mulle seuraava kierto taas alkaa niin totisesti katson sun listan uudestaan ja alan syömään samoja :D täytyy laittaa varmaan nyt jo ylös etten hävitä!
Ruotsista olen muuten kuullut ihmisten saaneen ihan naistenklinikan lääkäriltä keskenmenojen jälkeen reseptillä magnesiumia + sinkkiä (reseptillä saa halvemmalla, muuten samoja valmisteita saa tietysti itsekin ilman reseptiä). Ohjeella, että sekä mies että nainen syövät näitä mieluiten jo 3kk ennen yrityksen aloittamista, mies jatkaa kunnes ultrassa todetaan elinkelpoinen sikiö, nainen lopettaa magnesiumin rv 36 ja sinkkiä voi jatkaa koko raskauden.
 
Ruotsista olen muuten kuullut ihmisten saaneen ihan naistenklinikan lääkäriltä keskenmenojen jälkeen reseptillä magnesiumia + sinkkiä (reseptillä saa halvemmalla, muuten samoja valmisteita saa tietysti itsekin ilman reseptiä). Ohjeella, että sekä mies että nainen syövät näitä mieluiten jo 3kk ennen yrityksen aloittamista, mies jatkaa kunnes ultrassa todetaan elinkelpoinen sikiö, nainen lopettaa magnesiumin rv 36 ja sinkkiä voi jatkaa koko raskauden.
Eli pitäisikö ton mama-vitamiinin lisäksi vielä näitä ottaa ja laittaa myös mies syömään? :D Saako jauheena että voin piilottaa ruuan joukkoon :D mies ei syö edes monivitskuja kun ei muista...
 
Voi ottaa mamavitskun lisäksi. Mutta koska en ole lääkäri niin suosittelisin ennemmin ottamaan kuurina, jostain kuukauden parin kuurista ei ole missään tapauksessa mitään haittaa. Jos sinä aikana tulee raskaaksi niin kannattaa ehkä varmuuden vuoksi keskustella neuvolassa tai lääkärin kanssa annostuksista ja kannattaako jatkaa.

En ole minäkään saanut miestä syömään säännöllisesti vitskuja. Itse mä noita syön. Söi se syksyllä-talvella epäsäännöllisesti monivitamiinia + sinkkiä + c-vitamiinia kun "pakotin". Nyt keväällä ei varmaan mitään, paitsi viimepäivät oon heittänyt sillekin pureskelutabletteina d-vitskua ja magnesiumia samalla kun olen itsekin ottanut :D Ihan vaan siksi, että luulen että voisivat muutenkin olla sille hyväksi.

...ja kun nyt kysyit, niin niitä pureskelutabletteja on kyllä helppo murskata jauheeksikin :D
 
  • Tykkää
Reactions: Bettinah
Olen soitellut suoraan vaan naistenpolille. Taidan soittaa taas maanantaiaamuna. Pieni pelko on myös, että jos tää on kohdunulkoinen raskaus. Koska viivat vahvistuivat testeihin hitaasti ja nyt on tuota pientä tiputtelua ja alavatsakipuja.
 
Kiitos kevätTähti vinkeistä :)

Paljon jaksamista jutska <3

Kävimme kahvittelemassa perhetutun luona, jäätävä turvotus ja valkovuoto vaan "hölskyy" niin että housut kastui :D olen kovin pahoillani tästä mielikuvasta mutta minne muuallekaan tästä kertoisin :D ja alaselkä tosi kipeä. Istuessa, kääntyessä, jatkuvasti. Täällä mä taas lasken ja mietin oireita vaikka lupasin olla miettimättä :D
 
  • Tykkää
Reactions: Jutska
Kp 17/28

Ei mitään tuntemuksia! Outoo kun ei oo ees tissit kipeytyny.. Ainoo tuntemus on välillä alaselässä kun nousee seisomaan tai yleensäkki on pystyssä ni tuntuu ku olis kauheen selkätreenin vetässy..
Ehkä parempi näin niin pystyy keskittymään muuhunki kun oireiden tarkkailuun :)
 
Kiitos kaikille. :) Jospa tosiaan piakkoin tärppäisi, ja samaa toivon kyllä ihan jokaiselle tässä ryhmässä olevalle. :)

KevätTähti kiitos vinkeistä vitamiinien suhteen. Kirjotin listan ihan paperille, että löytyy vielä. :LOL: Heti otinkin sieltä käyttöön tuon magnesiumin ja sinkin. Olin ihan ihmeissäni, kun luin miehelle ääneen tuon mitä kirjoitit ruotsin tavoista, magnesiumista ja sinkistä, niin mies suostu ilman taivutteluja. o_O Se on kyllä nyt tän kuun sisällä innostunu terveellisemmästä ruuastakin, joten liittyskö jotenkin siihen. :LOL: Normaalisti ei nimittäin mitään pillereitä ota, vaikka kuinka koskis johonkin. Suostu syömään myös monivitamiineja. Jos vielä tulee mieleen jotain mitä mies pitäs saada syömään, niin nyt ois hyvä hetki antaa vielä vinkkejä, kun se on noin suostuvaisella päällä. :LOL:

Miulla oli siis ennen magnesiumin ja sinkin lisäämistä käytössä monivitamiini (normi, ei mama), foolihappo, omega-3, d-vitamiini ja kalsium. Mitä luulette, onko tuosta monivitamiinin sisältämästä A-vitamiinista haittaa vai hyötyä raskautta yrittäessä? Muistaakseni kuulin jostain ettei sitä raskauden aikana ainakaan pitäisi syödä lisänä? Mama-vitamiineissa sitä ei nimittäin ole lainkaan... Pitäisiköhän vaihtaa nuo normit monivitamiinit johonkin muuhun...
 
  • Tykkää
Reactions: KevätTähti
Miulla oli siis ennen magnesiumin ja sinkin lisäämistä käytössä monivitamiini (normi, ei mama), foolihappo, omega-3, d-vitamiini ja kalsium. Mitä luulette, onko tuosta monivitamiinin sisältämästä A-vitamiinista haittaa vai hyötyä raskautta yrittäessä? Muistaakseni kuulin jostain ettei sitä raskauden aikana ainakaan pitäisi syödä lisänä? Mama-vitamiineissa sitä ei nimittäin ole lainkaan... Pitäisiköhän vaihtaa nuo normit monivitamiinit johonkin muuhun...
Mä myös söin tuossa muutama kk sitten normi vitamiineja kunnes tajusin että siinä on tota A-vitamiinia. Päätin lopettaa ja antaa ne pillerit miehelle ja ottaa itselle mama-vitskut. En tiedä onko oikeasti haittaa mutta varmuuden vuoksi. :)
 
En vieläkään tutki oireita(juu en), mutta jestas mikä alaselkäkipu oli eilen! Ja jatkuu nyt aamulla edelleen mutta vielä suht pienenä kipuna. Ja eilen kun kävimme ajelulla, olimme ajaneet vasta 10min kun iski pissahätä. Lähellä ei mitään paikkaa. Ajattelin että kestän kyllä loppuun saakka. No meni toiset 10min ja sanoin miehelle että nyt on ajettava sivuun koska muuten tulee housuun. Kävin siis monien vuosien jälkeen puskapissalla :D ja kävin pissalla ennen kotoa lähtöä. Eli pissattaa! Ja turvottaa. Kaikki katsoo varmaan mun mahaa :D
 
Täällä kaikki vuodot ja kivut loppuneet kuin seinään, ainakin toistaiseksi. Varma olen silti, että raskaus on jo keskeytynyt. On kai vaan odotettava torstaita, jolloin gynegologi yksityisellä. Tuskin ottavat mua naistenpolille..
 

Yhteistyössä