Keskenmenon jälkeen kuumeilevat KESÄ 2016

minttumar, täältä sivusta kommentoin:
Mun lukemani mukaan se väli oviksesta menkkoihin (eli luteaalivaihe) on yhdellä naisella aika vakio pituudeltaan. Eli jos ovis tulee myöhemmin, menkkojenkin voi olettaa tulevan saman verran myöhemmin. Jos sulla siis on ennen ollut kierto 28 ja ovis kp 14, ja nyt ovis tuli kp 17, voisit odottaa mekkoja alkavaksi kp 31. Siitä en kyllä ole lukenut, miten esim. keskenmeno voi vaikuttaa, voihan se olla että se saa kropan sillai sekaisin että luteaalivaihe muuttuu.
Kiitos tiedosta. :) Empä muistanut tuota ollenkaan, vaikka olen siitä kyllä joskus itsekin kuullut. Juuri laskeskelin, niin yleensä ollut luteaalivaihe 12-13 vrk. Toivotaan, ettei keskenmeno vaikuttaisi sen pituuteen, vaan pysyisi edelleen tuossa välillä. Tuo 12 vrk on tietääkseni jo ihan riittävän(/hyvän?) mittainen luteaalivaihe? Luin, että jos luteaali 10 vrk tai alle, niin silloin voisi raskautuminen olla työläämpää.
 
  • Tykkää
Reactions: Vauveli vanhalle
minttumar mää just hoksasin että me mennään samoilla päivillä yrityksen suhteen. Me aloitettiin yritys viime joulukuussa. Plussan tein helmikuun alussa ja maaliskuun lopussa oli tyhjennys.

Nyt meille ja kaikille muille plussajuttuja!
Niimpäs muuten ollaankin! :D Mie sain plussan siinä ystävänpäivän kieppeillä. Jospa nyt plussat pärähtäs taas samoihin aikoihin meille (ja mahdollisimman pian tottakai)! ;):D Plussatuulia täältäkin päin tasapuolisesti kaikille! :)

Täällä kp 18 ja dpo 0 koska eilen ovisplussa. Kohta alkaa taas se kauhee oireiden kyttääminen ja googlettelu. :ROFLMAO:
 
Mulla oli kaavintojen jälkeen ekoissa kierroissa (mikäli oikeasti edes ovuloin...) luteaalivaihe vain 10 päivää. Siitä sitten pidentynyt noin 14 päivään. Eli jonkin verran voi tuollaiset vaikuttaa siihen luteaalivaiheeseen. Samoin luin tutkimuksen jonka mukaan 2 rkl pellavansiemeniä ovikseen saakka pidensi luteaalivaihetta keskimäärin 1,6 päivää (muistaakseni - pidensi kuitenkin jonkin verran). Että ei se luteaalivaiheen pituus taida ihan kiveen kirjoitettu samalla naisella olla, vaikka tyypillisesti tosiaan siis sama kierrosta toiseen.

Eilen kp 15 oli näköjään ovis. Nyt siis dpo 1. Ihan optimaalisesti ei tallettelut osuneet (ei osunut ovis ihan juhannukseen :D ), mutta melkein ;)
 
Mulla oli kaavintojen jälkeen ekoissa kierroissa (mikäli oikeasti edes ovuloin...) luteaalivaihe vain 10 päivää. Siitä sitten pidentynyt noin 14 päivään. Eli jonkin verran voi tuollaiset vaikuttaa siihen luteaalivaiheeseen. Samoin luin tutkimuksen jonka mukaan 2 rkl pellavansiemeniä ovikseen saakka pidensi luteaalivaihetta keskimäärin 1,6 päivää (muistaakseni - pidensi kuitenkin jonkin verran). Että ei se luteaalivaiheen pituus taida ihan kiveen kirjoitettu samalla naisella olla, vaikka tyypillisesti tosiaan siis sama kierrosta toiseen.

Eilen kp 15 oli näköjään ovis. Nyt siis dpo 1. Ihan optimaalisesti ei tallettelut osuneet (ei osunut ovis ihan juhannukseen :D ), mutta melkein ;)
Joskus söin noita pellavansiemeniä (tosin muuhun tarkoitukseen), mutta lopetin, kun kuulin että niissä on jotain raskasmetallia, joka kertyy elimistöön koko eliniän ajan, eikä erity pois ollenkaan... Googlettamalla selvisi että se metalli oli kadmium.
 
Joskus söin noita pellavansiemeniä (tosin muuhun tarkoitukseen), mutta lopetin, kun kuulin että niissä on jotain raskasmetallia, joka kertyy elimistöön koko eliniän ajan, eikä erity pois ollenkaan... Googlettamalla selvisi että se metalli oli kadmium.
Niin ovatkin nykyään kiellettyjen ruoka-aineiden listalla raskauden aikana.
 
  • Tykkää
Reactions: minttumar
bosch Toivotaan plussaa sinulle! :love:

Onko täällä muita nyt isoilla dpo:illa menossa? :)

Mie yritän tällä kertaa malttaa mieleni testailun suhteen vähän pidemmälle, kun viimeks. Säästyis rahaa ja säästyis pettymykseltä. Ajattelin että testaisin dpo 12 ekan kerran jos ei menkat ennen sitä ala. Tai ihan ihan aikaisintaan dpo 10.

Joku (en kehtaa nyt tarkistaa kuka, kun kännykällä tätä kirjotan) puhui aiemmin siitä, miten usein keskenmeno käy mielessä. Sillon maaliskuun lopussa kun se miulle tapahtu, niin oli mielessä aluks ihan koko ajan. Ei varmaan ollu hereillä olon aikana tuntiikaan etten ois miettiny sitä. Siitä se sitten harveni: aluks joitakin kertoja päivässä ja sitten enää päivittäin. Nyt se käy mielessä ehkä viikoittain tai jokusen kerran viikossa. Ei sinänsä tee enää kipeää miettiä sitä, ja siihen varmasti vaikuttaa suht pienet viikotkin, mutta toki tulee paha mieli aina kun miettii mitkä rajapyykit millonkin ois ylitetty (nyt mm. tietäsin jo vauvan sukupuolen) ja la ois jo 4kk päästä... Varmasti uusi raskaus edelleen auttas yli pääsemisessä, vaikkei siitä lopullisesti varmaan toivu koskaan.
 
Viimeksi muokattu:
  • Tykkää
Reactions: Vauveli vanhalle
Voi että kun on taas ihan höpsähtänyt olo :rolleyes: Dpo8 ja tuhrua ei näy vielä! Joo siis huomennahan se viimeistään alkaa ja valmistelen itseäni siihen joka vessakäynnin yhteydessä.. Silti se pienenpieni toivonpilke elää tuolla ajatuksissa :oops: Ei tätäkään voi muualla kertoa kuin täällä.
Höpsähtänyt olo kuuluu vauvantekoon ja vanhenemiseen :) ! Täällä dpo10. Juilinnat alavatsalla lisääntyy, lämmöt vielä koholla ja kaamea väsymys, kn ylhäällä. Tissit kuitenkaan ei vieläkään arista eikä 'normaali'-pms-vitutusta. Noo, toivossa on vielä hyvä elää.. Vähän on kyllä ressiä pukannut, ohjelmassa on parhaillaan uudelle paikkakunnalle muutto, vanhan kodin luopumista, pitkäaikaisesta työpaikasta irtisanoutuminen ym. Saapahan vähän muuta ajateltavaa välillä kuin tämä vauvantekoprojekti.. ;D
 
Seuraa varsin oma napainen tilitys.. ärsyttää vaan niin julmetusti,kun kroppa ei voi palautua samantien keskenmenosta. Noin puoltoista viikkoa sitten ovistestit oli jo hyvin lähellä plussaa, en täysin saman vahvuisia viivoja saanut,mutta yhtäkkiä ne sitten vaaleni.. pari päivää siitä kunnon menkkajomot. Jostain syystä tein vielä noin sata ovistestit ja vähän väliä tummuu ja vaalenee,missään välissä ei kyllä yhtä vahvoja viivoja kun ekalla kerralla.. menkkajomot jatkuu noin jokatoinen päivä.. ja limaa riittää.. saisivat nyt alkaa heti että olis joskus jotain hajua taas kierroista. . Tai parempi tietty jossei ala, vaan olisin raskaana.. mutta ehkä joskus ens vuonna.. Olen puhunut.:mad:
 
Omaa napaa minäkin nyt maltan vain tuijotella, anteeksi! Tuhru on yhä pysynyt poissa (y) Dpo9 tänään. Valkkaria on kyllä aika paljon mutta toden totta, veriviiruja siinä ei ole vielä näkynyt. Ihan kamalaa miten fiiliksissä mä jo olen, järkyttävä tippuminen maan pinnalle tulee jos tässä vielä käykin niinkuin yleensä käy :unsure: Kp:kin vasta 25/29.

Perjantaiksi on suunniteltu viihteelle lähtöä, pakkohan se on sinä aamuna testiin pissiä jos muka oikeasti tuhrut pysyy poissa. Muuten ei mitään ihmeellistä, nivusessa tuntunut välillä vähän kipuilua mutta se nyt voi tarkoittaa mitä tahansa. Rinnoissakin ajoittain kipristelyä joka menee helposti mielikuvituksen piikkiin :rolleyes:

Kukas tulee mulle testikaveriksi? :D
 
Vähän tekis bosch mieli ilmoittautua testiseuraksi kun samoilla dpoilla mennään, toisaalta mietin kyllä että vois odottaa alkuviikkoon. Menee viikonloppu pilalle jos tulee nega :unsure: Ma/ti-akselilla pitäis alkaa menkat. Töissä on lomien vuoksi niin kiireinen kuunvaihde, että oireilut johtuu varmaan stressistä. Eilen tuli kesken päivän pahaolokohtaus, mutta epäilen sen johtuvan kyllä ylimääräisestä aamukahvikupillisesta ja liian myöhäisestä lounaasta. Alkuviikosta munasarjan seutuvilla tuntui samanlaista (keltarauhas?)kipua kuin raskauksissa ja pms-ketutus ei ole ainakaan vielä iskenyt päälle. Kauheeta tasapainoilua pienen innostuksen ja pettymykseen varautumisen välillä tää viimeisten päivien piinailu..
 
Voisin liittyä tänne..tänään todettu km...pussi tuli ulos ennen lääkäriä ja kivut loppu kun seinään..kohtu oli siis jo tyhjä lääkärin ultratessa.. yritys alotettu 1/15 ja tosiaan toukokuussa vasta eka plussa...

Kinder_kitty / 23v / km 6/16 / esikoinen toiveissa
 
Tervetuloa Kinder_kitty! Täällä on paljon saman kokeneita. Tiedetään, miltä sinusta tuntuu nyt. Kovasti jaksamista! Millä viikoilla keskenmeno tapahtui?

Itse mietin tässä tuota tukostaipumusta, että onko suonikohjuilla ja tukostaipumuksella mitään yhteyttä? Mulle nimittäin on viime aikoina tullut paljon suonikohjuja lisää.. Mietin, että pitäisikö ihan varuilta kokeilla syödä sitä aspiriinia vai mitä se nyt olikaan, mitä syödään..
 
Tervetuloa Kinder_kitty! Täällä on paljon saman kokeneita. Tiedetään, miltä sinusta tuntuu nyt. Kovasti jaksamista! Millä viikoilla keskenmeno tapahtui?

Itse mietin tässä tuota tukostaipumusta, että onko suonikohjuilla ja tukostaipumuksella mitään yhteyttä? Mulle nimittäin on viime aikoina tullut paljon suonikohjuja lisää.. Mietin, että pitäisikö ihan varuilta kokeilla syödä sitä aspiriinia vai mitä se nyt olikaan, mitä syödään..
Keskenmeno vuoto alkoi jo maanantaina...kovat kivut eilen iltana jatkuen koko yön..mutta tänään ois ollu 8+4..
 
Kinder_Kitty Pahoittelut. :( Täällä et ainakaan ole yksin asian kanssa. Tervetuloa mukaan juttelemaan ja kuumeilemaan! :)
 
Tervetuloa uusille tänne ryhmään, vaikka eihän tänne ketään haluaisikaan :(
Onnea ovisplussaajille ja jännitystä kenellä kohta testaukset edessä.
Itse oon vähän hiljaiselolla täällä, eilen töissä oli jossain vaiheessa hiljaista ni kävin lukemassa kuulumisianne ja ihanan aktiivista täällä on. Luulen että kesä menee aika kiireissä eikä tule läppäriä paljoa avattua (kännykällä kun ei vaan jaksa naputella kun ei mahdu kaikki 10 sormea siihen :geek: ), mutta tälllä olen kuitenkin.
Kohta pitäisi alkaa itellä pukata ovista, en taida jaksaa alkaa testailemaan, fiilispohjalla mennään. Onneks viikonloppuna ei oo mitään ihmeellistä tiedossa ni on mahdolista niitä peittojakin heilutella ja talletuksia tehdä.
Aurinkoista viikonloppua, nautitaan kesästä kaikki, eiks joo! (y) :love:
 
Kinder_Kitty: tervetuloa mukavaan seuraan....tietty tänne ketjuun ei ketään toivota, mutta valitettavan monta meitä täällä on pyörimässä. Mutta vaikka suru on suuri, niin meillä on täällä hirmu mukavat jutut ja tuki on suurista suurinta, joten tervetuloa.:)

bosch ja Iinaelina: hirmuisesti tsemppejä huomiseen testailuun!(y)

omanapa: kp11.
 
Samat sanat Jutska, rennosti piti ottaa mutta täällä sitä vaan rystyset valkoisina piinaillaan :whistle: Onnea teille oviksen täysimittaiseen hyödyntämiseen!

Mites Iinaelina, joko oireiluttaa?

Täällä dpo10 ja edelleen tuhrutonta :geek: On kyllä jännää.. Onkohan tänä vuonna kertaakaan päästy näin pitkälle ilman tuhrimista, muistaakseni ei. Nivusissa tuikkii pidempään kävellessä ja valkkaria on enemmän kuin yleensä. Huomenna testiaamu vaikka aikaista kai vielä onkin.
 
En olis kyllä uskonut että meille kävis näin... en oikein tiedä mitä ajatella..ajattelen näin et "luonto" hoiti hommansa jos tämä pieni alku oli jotenkin viallinen:( mulla ei ollut mitään oireita tai oli viikko ennen plussaa ja sen jälkeen joku viikko ja sit kaikki katos... ar-ultrassa vastas 11pvä pienempää mitä menkoista mutta mulla on ollut kierto 38-39pvä... mutta plussan sain tosi aikasin mitä ihmeteltiin neuvolan tädin kanssa...plussa ois pitäny näkyä vasta 28.5 eikä 20.5 jos siis kierto ois sen 38pvä..mut ite uskoin et ovis ollu aiemmin...

Täällä taidetaan vasta elokuussa yritellä uudestaan kun seksiä ei saa harrastaa korkean tulehdusriskin vuoksi...Vuoto on loppunut melkeen jo kokonaan ja kivut loppu seinään kun tuli kaikki ulos... oishan se kiva et joku asia ei menis vaikeimman kautta..yritystä kuitenkin jo sen 1,5 ja eka plussa tänä vuonna vasta.. ja sit käy näin... mutta oon siitä tosi kiitollinen et mä pystyin raskautumaan kun olin ihan varma että en mä raskaaksi tuu ilman apuja..hoitoihin ei olla siis lähdetty ja en tiedä ottaisko ne nyt ainakaan kun raskauduin...mutta tää gyne joka eilen ultras niin sano et ainaki vasemmassa munasarjassa on pco näin ainaki käsitin..oikee oli kai ok... ite oon kans tätä aina epäilly mut yksityinen gyne sanonu et munasarjat normaalit..et tiedä sitten.. mutta kyllä mulla saattaa hyvinkin olla pco..kierrot pitkiä, aknea ollu siitä asti kun hormonitoiminta käynnistyi...
 
En olis kyllä uskonut että meille kävis näin... en oikein tiedä mitä ajatella..ajattelen näin et "luonto" hoiti hommansa jos tämä pieni alku oli jotenkin viallinen:( mulla ei ollut mitään oireita tai oli viikko ennen plussaa ja sen jälkeen joku viikko ja sit kaikki katos... ar-ultrassa vastas 11pvä pienempää mitä menkoista mutta mulla on ollut kierto 38-39pvä... mutta plussan sain tosi aikasin mitä ihmeteltiin neuvolan tädin kanssa...plussa ois pitäny näkyä vasta 28.5 eikä 20.5 jos siis kierto ois sen 38pvä..mut ite uskoin et ovis ollu aiemmin...

Täällä taidetaan vasta elokuussa yritellä uudestaan kun seksiä ei saa harrastaa korkean tulehdusriskin vuoksi...Vuoto on loppunut melkeen jo kokonaan ja kivut loppu seinään kun tuli kaikki ulos... oishan se kiva et joku asia ei menis vaikeimman kautta..yritystä kuitenkin jo sen 1,5 ja eka plussa tänä vuonna vasta.. ja sit käy näin... mutta oon siitä tosi kiitollinen et mä pystyin raskautumaan kun olin ihan varma että en mä raskaaksi tuu ilman apuja..hoitoihin ei olla siis lähdetty ja en tiedä ottaisko ne nyt ainakaan kun raskauduin...mutta tää gyne joka eilen ultras niin sano et ainaki vasemmassa munasarjassa on pco näin ainaki käsitin..oikee oli kai ok... ite oon kans tätä aina epäilly mut yksityinen gyne sanonu et munasarjat normaalit..et tiedä sitten.. mutta kyllä mulla saattaa hyvinkin olla pco..kierrot pitkiä, aknea ollu siitä asti kun hormonitoiminta käynnistyi...
Täällä kans pco. Minullekin sanoi kerran yksi gynekologi, että ei ole pco ja kun asiaa tarkemmin tutkittiin, niin ihan selvä pco. Minulla myös pitkät kierrot ja aina ei ovis tule ilman lääkkeitä. En tiedä, että lisääkö pco keskenmenoriskiä, sillä muistan jostain lukeneeni, että näin voisi olla. Hienoa, että tulit kuitenkin raskaaksi ja et ole ainoa, jolla menee kaikki vaikean kautta. Tsemppiä toipumiseen!
 
Täällä kans pco. Minullekin sanoi kerran yksi gynekologi, että ei ole pco ja kun asiaa tarkemmin tutkittiin, niin ihan selvä pco. Minulla myös pitkät kierrot ja aina ei ovis tule ilman lääkkeitä. En tiedä, että lisääkö pco keskenmenoriskiä, sillä muistan jostain lukeneeni, että näin voisi olla. Hienoa, että tulit kuitenkin raskaaksi ja et ole ainoa, jolla menee kaikki vaikean kautta. Tsemppiä toipumiseen!
Kiitos! Mulla yksityisellä ultrassa viime syksynä todettu et ovulaatiosta tietookaan kun ultralla katottu... pillereitä söin 4 vuotta ja sen jälkeen ei oikeen omat kierrot lähteneet käyntiin ilman terolutia...sitä söin puoli vuotta putkeen ja sen jälkeen tuntukin et oma hormonitoiminta heräs kun kierrot oli sen 38-39pvä.. kun pillerin jälkeen oli jopa 63pvä kierto ja 93pvä...
 
Pahoittelut Kinder Kitty, jaksamista surun keskellä.

Bosch, lupaavalta kuulostaa sun oireilu, varsinkin tuhrun poissaolo! Mä olen edelleen aika oireeton, aamulla oli kyllä taas vähän paha olo.. Ja parissa edellisessä kierrossa oli paljon enemmän "oireita", joten pieni toivo nousee kyllä. Vähän jo jännittää :p
 
  • Tykkää
Reactions: Vauveli vanhalle
Kinder_Kitty tervetuloa saamaan vertaistukea! Täällä voi kertoa kaikista tuntemuksista ja eritteistä sun muista häpeilemättä. Mää olen saanut hirmuisen ison tuen reilun kolmen kuukauden aikana täältä, kiitos teille :love:

Ihanaa nähdä, että meillä alkaa pikkuhiljaa elimistöt toimia ja oviksia tulla. Ja sitten moni jo piinailee taas, jännää :)

Mulla tuli toissapäivänä vilkkuva hymynaama eli ovis pitäisi olla tulossa. Kahden hormoonin testit loppui, eli oon mennyt tavallisella digillä eilen ja tänään. Ovisplussaa ei ole tullut. Tänään mittasin aamulla klo 4 ja seuraavan kerran mittaan nyt illalla. Kp14 ja ovisplussa on tullut ennen kp14-16, joten oon kyllä tosi pettynyt, jos sitä ei ala kuulua. Limoista en osaa sanoa enää mitään, kun on rööri täynnä tavaraa :whistle:

Odotin sitä, että ovis olis tullut aikaisemmin. Toivottavasti kierto olisi nyt pidempi, koska luteaalivaihe jää muuten taas kerran liian lyhyeksi. Tekisi mieli mennä lääkäriin jo tämän kierron jälkeen jos ei tärppää, kun ikä painaa päälle. Mutta eihän km:sta ole vasta kuin reilu 3 kk ja pillereiden poisjätöstä reilu 7 kk.

Mulla tulee aina oviksen aikaan kiristys oikealle nivuseen. Ei koskaan vasemmalle. Kertookohan tää jotain munasarjojen toiminnasta? Vasemmalta ei irtoa koskaan? Mutta silti ovistesti on näyttänyt hymynaamaa aina.
 

Yhteistyössä