Keskenmenon jälkeen kuumeilevat KESÄ 2016

Kiitos paljon, tuo vahvisti kovasti näkemystäni. Hommaan siis noita digitestejä. Täällä kanssa kolmivuoroa tehdään molemmat, niin osaa vähän paremmin ajoittaa, milloin sutaistaan eteisessä ohimennen. Pidetään se paljon puhuttu romantiikka kaukana näistä hommista :LOL:
Argh, otat kyllä todellakin niitä digejä :LOL: Kahdella vuorotyöläisellä ei ole aikaa kattella, että olisko haamuviiva vai ei ja nähäänkö jossain taukopaikalla kun toinen tulee töistä ja toinen on menossa jne. :ROFLMAO:

Oon tilannut Raskauskeijulta ja Kotitestiltä. Nopea toimitus molemmilla, vaikka toisella on se, että saa ilman postikuluja hitaammalla postilla. Mulla on ollut niitä vaaleanpunapäisiä ja kerran oli 1 paketti lilapäisiä, kun ostin tori.fistä joltain. Oon muuten jonkun toisenkin paketin ostanut torista, mulla on sinne hakuvahti päällä näihin testeihin ;)

Mutta kandeisko sun vielä odottaa joltain liuskatesteistä mielipiteitä? Onhan ne huomattavasti halvempia. Paitsi että kun teillä molemmilla on tuplaliksapyhätyöt, niin ehkä kannattaa antaa palaa vaan :whistle: Nim. koko juhannuksen olin töissä ;)
 
  • Tykkää
Reactions: sanzzes
Pakko oli tulla pyörähtään täällä, alkoi olla jo vierotusoireita ;)
Täällä ikää 36, minulla että miehellä. Yhteiseloa takana huimat 21-vuotta, ollaan tällaisia ikuisia opiskelijota, ensin lasten hankintaa lykätty opiskelujen vuoksi ja sitten piti odottaa, että edes toisella on vakituinen työ ja nyt minä sitten odottelin ylennystä, sinä päivänä kun titteli napsahti työsoppariin heitettiin ehkäisimet nurkkaan. Yritys siis aloitettu tän vuoden alussa. Yksi lapsi jos saadaan, ollaan todella onnellisia, mielellään 4kymppiin mennessä, jos ei, sitten jatketaan matkaa kahdestaan.
Äitini sai pikkuveljeni ollessaan 43-vuotias, meillä veljen kanssa siis ikäeroa 22vuotta. Kovasti äiti ollut kannustava minun hermoilujen suhteen, että ei se elämä lopu 35, vaikka moni tuttavani sitä väittääkin.

Mutta oli minulla kysyttävääkin, mitä ovistestejä suosittelette? Ajattelin tikutella seuraavan kierron, kun haluaisin varmuutta missä mennään kierron suhteen.
Nyt eletään dpo 8 (tod.näk.), katotaan pääsenkö tikuttamaan ens viikonloppuna(y)
Hetkonen, dpo8, ethän sää mitään ovistestejä enää sitten tarvi vaan tilaapa rtestejä vaan :D:love:
 
ninnananna, meillä on alustavasti puhuttu että noin tän vuoden loppuun yritellään ja jos ei tuota tulosta, niin sit varmaankin antaa olla. Hoitoihin ei lähdetä. Ja olen siis nyt 35. Mut saattaahan tuo mieli muuttua, mä olin pitkään sitäkin mieltä, että en halua lapsia ollenkaan. Onneksi en hirttäytynyt siihen mielipiteeseen, kyllä tuo taapero on parasta mitä elämässäni olen saanut aikaiseksi. minttumarin kysymykseen, kaksi olisi itselle se sopivin. Enempään ei mun resurssit riitä :D Tai sit tietty pitää pistää riittämään, jos vaikka sattus tuplat kohdalle, niin kuin keskenmenneessä raskaudessa olis ollut.

sanzzes, mä käytän ovistesteinä ihan halpisliuskoja, mulla se hormoonipiikki on ekan raskauden jälkeen ollut niin idioottiselkeä, että ne riittää mainiosti. Plussatessa se testiviiva siis tummuu ihan sekunneissa, paljon nopeammin ja tummemmaksi kuin kontrolliviiva. Ja jopa ihan aamulla. Mutta tosiaan tää taitaa olla aika poikkeuksellista, jos on yhtään epävarmuutta omasta kierrosta, niin digitesteillä menisin minäkin. Toivottavasti et kuitenkaan ovistestikaupoille joudu :)

Omassa navassa pientä tuhrua jo havaittavissa, eli perjantainen negatesti tais olla oikeassa. Pläähpläähplääh.
 
Tää on nyt vähän ällö kysymys, mutta minkälaista teillä on valkkari ovulaation jälkeen? Luin jostakin, että nyt pitäisi paikkojen kuivahtaa. Vaan ei mulla..
Kuulostaa hyvältä! Yhden kerran vankalla kokemuksella voin sanoa, että mulla ei tullut sitä kuivaa kautta oviksen jälkeen ollenkaan. Ja siitä tosiaan tuli plussa r-testiin. Mulla on siis tullut heti oviksen jälkeen kuiva kausi muilla kerroilla paitsi plussakierrossa.

Nyt mää seuraan kuin hai laivaa tuota valkkarin määrää. Tai siis en seuraa, koska ei mun pitänyt seurata mitään, mutta vahingossa samalla kun käyn vessassa... tänään pongasin mukamas vähän jotain limoja, mutta ne nyt voi olla mitä vaan, mitä röörissä sattuu olemaan.

Mikä dpo sulla on nyt? Ja paljonko sitä tulee? Kerro heti, haluun verrata omiini! :LOL: Mää oon kyllä kuiva vanha akka. Km:n jälkeen ei ole tullut läheskään niin hyviä limoja, mitä tuli silloin, kun pillerit jätti pois.
 
  • Tykkää
Reactions: Jutska
Täällä dpo 6. Ei toistaiseksi yhtään minkäänlaisia oireita... Oviskin toisaalta tuli ja meni täysin oireetta.

Tää on nyt vähän ällö kysymys, mutta minkälaista teillä on valkkari ovulaation jälkeen? Luin jostakin, että nyt pitäisi paikkojen kuivahtaa. Vaan ei mulla..
Olen myös joskus ihmetellyt tuota, koska mulla tulee yleensä aina jonkin verran oviksen jälkeenkin, usein runsaastikin. Muuttuu vaan sellaiseksi voidemaiseksi eikä ole enää ollenkaan venyvää, siitä huomaa ihan selvästi oviksen jo menneen. Tosin viime kevättalvella oli yksi outo kierto jossa ei ylipäänsä tullut valkkaria kuin ihan parina päivänä.

Jostain lukenut että estrogeeni voisi tehdä tuota, ettei kuivaa tule? Ja raskauden alkaessa estrogeenin(kin) eritys jatkuu ja nousee, joten se selittäisi miksi plussakierroissa tulee enemmän valkkaria.
 
Viimeksi muokattu:
Voi Jutska olis niin hienoa jos nyt saisit plussan! Sori musta ei ole avuksi siihen, että et seuraa oireita ja saisit mielenrauhan. Määhän en edelleenkään seuraa.

Me mennään siis ihan samoissa päivissä. Mulla tuli torstaina hymynaama mut perjantaina ei tullut enää. Ja perjantaina oli peräsuoliveto niin se taisi olla oviksen merkki.

Nyt pijän peukut ja varpaat pystyssä!
 
Voi Jutska olis niin hienoa jos nyt saisit plussan! Sori musta ei ole avuksi siihen, että et seuraa oireita ja saisit mielenrauhan. Määhän en edelleenkään seuraa.

Me mennään siis ihan samoissa päivissä. Mulla tuli torstaina hymynaama mut perjantaina ei tullut enää. Ja perjantaina oli peräsuoliveto niin se taisi olla oviksen merkki.

Nyt pijän peukut ja varpaat pystyssä!
Toivotaan kovasti meille molemmille plussia! Näitä erilaisia oireita on kyllä helppo kehittää ja luulla niitä raskausoireiksi. Tosiasiassa kahdessa onnistuneesta raskaudessa en huomannut minkäänlaisia oireita ennen kuukautisten poisjäämistä.
 
  • Tykkää
Reactions: Vauveli vanhalle
http://www.halpa-testi.fi/raskaustesti-ovulaatiotestipaketti-kpl-p-90.html

Onko tuo edullinen tarjous? Itse olen noin 10 vuotta sitten ovista hoitojen aikana bongaillu, joten hintatietoa ovistesteistä ei oikein ole.
Miusta kaikkein halvimmalla saa ovulaatiotestit Raskauskeijulta (http://www.raskauskeiju.fi/ovulaatiotesti_liuskaovulaatiotesti). Ite oon ollu noihin tosi tyytyväinen, enkä mistään muualta ole tilannutkaan. Näyttäävät ovulaation ainakin miulla kyllä selkeästi, eivätkä oo hinnan kirossa. :) Ja raskaustestejä en enää netistä osta, Pregcheckejä vaan lähikaupasta. :D
 
Tää on nyt vähän ällö kysymys, mutta minkälaista teillä on valkkari ovulaation jälkeen? Luin jostakin, että nyt pitäisi paikkojen kuivahtaa. Vaan ei mulla..
Miulla tulee sellasta ei-venyvää, välillä klönttimäistä ja välillä voidemaista. :D Toivottavasti tuo paikkojen pysyminen limasina enteilis plussaa siulle. ;):love:

Omanapa. Miulla nyt dpo 6. Taidetaan taas KevätTähti olla melko samoilla päivillä menossa. :) Miulla oli eilen illalla ehkä minuutin ajan oikeella alavatsalla semmosia kipeitä pistäviä tuikkasuja ja tänä aamuna tuli valkovuodon seassa yhellä vessareissulla muutama ohuen ohut veriviiru. Voi kumpa ois kiinnittymisvuotoa ollut... :love:
 
Miusta kaikkein halvimmalla saa ovulaatiotestit Raskauskeijulta (http://www.raskauskeiju.fi/ovulaatiotesti_liuskaovulaatiotesti). Ite oon ollu noihin tosi tyytyväinen, enkä mistään muualta ole tilannutkaan. Näyttäävät ovulaation ainakin miulla kyllä selkeästi, eivätkä oo hinnan kirossa. :) Ja raskaustestejä en enää netistä osta, Pregcheckejä vaan lähikaupasta. :D
Kiitti kaikille vinkeistä. En mä varmaan tähän hätään osta noita ovistestejä.....sitten jos täys paniikki iskee. Mulla kierto ei ole mitenkään selvä ja limoja tulee miten tulee. Kierron pituudet vaihtelee roimasti. Talletuksia noin 5 krt viikko joten näillä mennään....

Prisman Pregcheckit on täälläkin raskaustesteinä....
 
Viimeksi muokattu:
Yrityskierrot miten te muut olette laskeneet yrityskierrot km:n jälkeen? oletteko aloittaneet alusta vai? plussa meille tuli yk 12 niin mietin vain et miten nyt sit pitäis laskea...et onko nyt yk13 vai yk 1 km:n jälkeen.. oon niin helpottunu et pääsin tässä suht helpolla...oli tyhjentynyt itsestään ja todennäköisesti ei tarvii kaavintaa...vuotokin niin vähäistä enää... Kauanko te olette vältelleet seksin harrastamista km:n jälkeen joku 4vko? Voikohan tampoonia käyttää sitten jo kun alkaa seuraavat menkat..
 
Yrityskierrot miten te muut olette laskeneet yrityskierrot km:n jälkeen? oletteko aloittaneet alusta vai? plussa meille tuli yk 12 niin mietin vain et miten nyt sit pitäis laskea...et onko nyt yk13 vai yk 1 km:n jälkeen.. oon niin helpottunu et pääsin tässä suht helpolla...oli tyhjentynyt itsestään ja todennäköisesti ei tarvii kaavintaa...vuotokin niin vähäistä enää... Kauanko te olette vältelleet seksin harrastamista km:n jälkeen joku 4vko? Voikohan tampoonia käyttää sitten jo kun alkaa seuraavat menkat..
Mie "kamppailen" tän saman asian kanssa vieläkin... Plussa tuli yk 2. Nyt menossa siis yrityksen aloittamisesta laskien yk 5 ja keskenmenosta laskien yk 3. En oo vielä päättäny, kumminko laskisin... Toisaalta ehkä fiksumpi ois laskea tuosta keskenmenosta, koska plussan on kuitenkin jo saanut, niin tavallaan ajattelen, että laskuri "nollaantui" kun raskaaksi tulin, vaikka kesken menikin. Ja sitten tuosta seksin harrastamisesta. Miulle neuvolan täti ei antanut mitään ohjetta tuohon seksiin liittyen, joten sekstailtiin kun vuoto oli loppunut. En nyt muista, että kuinka nopeasti vuodon jälkeen, mutta ei mitään taukoa ainakaan pidetty. :) Eikä tulehduksia onneksi tullut. Tampoonia käytin myös heti seuraavissa menkoissa, nehän on kuitenkin puhtaita, kun yksittäispakattuja ovat. :)
 
Meille lääkäri sanoi että seksiä tulee välttää niin kauan kun vuotoa on ja että toiset lääkärit kehottaa odottamaan yhdet kuukautiset ennen ehkäisyn pois jättämistä,mutta vaan jotta uuden raskauden kesto olisi helpompi laskea
 
Meille sanottiin myös, että yhdyntäkielto vuodon ajan. Samaten suositeltiin, että odotettaisiin yhdet omat menkat. Me vedettiin varman päälle näiden suhteen.

Tamppooneja en muistaakseni käyttänyt ekoissa menkoissa km:n jälkeen. Tuntui jotenkin epämukavalta käyttää niitä kaikkien niiden vuotojen jälkeen. Mutta seuraavissa kahdissa oon taas käyttänyt.
 
Kiitos vastauksista!

Me taidetaan kyllä ihan vaan odotella kanssa että seuraavat menkat tulee..toivottavasti kierto ei mee ihan sekaisin..kun oisin ihan tyytyväinen jos pysyisi tuo et 5vkon välein tulevat.. mutta saas nähdä.. me lähetään elokuun ekalla viikolla kreikkaan viikoksi niin en siellä halua olla raskaana kun ois ihan alussa yms..niin ei tarvii siellä sitten stressata..mutta just tietty laskeskelin että jos menkat tulee samanlailla miten maalis-huhtikuussa niin eiköhän menkat ala just tuolloin elokuun ekalla viikolla mut toivottavasti ne alkais ihan heti viikon alussa kun lähetään vasta sunnuntaina niin ehtis vuotokin loppua siihen mennessä..
 
Meillä eka oli tuulimuna johon lääkkeet kotiin ja sillä selvä. Ei jälkitarkastusta, ei ohjeita jatkoon tms. Netistä koitin katsella kuinka "toimia". Oltiin ehkäisyn kanssa jonkin aikaa.

Tammikuisen keskenmenon jälkeen kävin ultrassa joka piti olla np-ultra....todettiin että suht hyvin tyhjä kohtu. Sillä selvä. Oltiin taas ehkäisyn kanssa jonkin aikaa.

Vuotojen aikana ei todellakaan oltu vällyjen välissä kuin nukkumassa ja tampooneja käytin normisti ekoista menkoista alkaen.

Keskenmeno vuodon kanssa mentiin suurinpiirtein vaipoilla ja oltiin hiljaa liikkumatta sohvan nurkassa joka oli pyyhkeillä vuorattu....
 
Omanapa. Dpo 7 menossa. Kummempia oireita ei nyt oikein ole. Lähinnä tämä nenän tukkoisuus ja vuotaminen (voi olla poskiontelontulehdusta flunssan jälkitautina), päivittäinen päänsärky (voi johtua tietokoneella vietetystä ajasta) ja jatkuva nälkä (voi johtua siitä ettei kesällä oikein lämpimät ruuat ole maistuneet). Ajattelin kuitenkin perjantaina dpo 10 testata, ihan vaikka vaan huvikseni. Onko täällä muita loppukierrossa meneviä? Jos on, niin haluaako joku testata miun kanssa tuolloin? ;)
 
Yrityskierrot miten te muut olette laskeneet yrityskierrot km:n jälkeen? oletteko aloittaneet alusta vai? plussa meille tuli yk 12 niin mietin vain et miten nyt sit pitäis laskea...et onko nyt yk13 vai yk 1 km:n jälkeen.. oon niin helpottunu et pääsin tässä suht helpolla...oli tyhjentynyt itsestään ja todennäköisesti ei tarvii kaavintaa...vuotokin niin vähäistä enää... Kauanko te olette vältelleet seksin harrastamista km:n jälkeen joku 4vko? Voikohan tampoonia käyttää sitten jo kun alkaa seuraavat menkat..
Mä lasken ihan yrityksen alusta, koska se antaa paremmin osviittaa siitä kauanko oikeasti on yritetty. Niitä keskenmenoja kun on kertynyt sen verran, että muuten olisi jatkuvasti uusi yk 1-2. Sun tilanteessa saattaisin laskeakin niin, että yk 1 km:n jälkeen :)

Kaavintojen jälkeen ollaan vältelty seksiä reilun viikon (pahimman vuodon) ajan. Spontaanien aikaisten km:n jälkeen myöskin pahimman vuodon ajan, eli ei mitenkään erilailla kuin jos kyse olisi tavallisista menkoista. Yleinen suositus on, että ei yhdyntää niin kauan kun vuotoa kestää. Sitä kannattaa kyllä noudattaa (vaikka me ei täysin noudatettu), suositus johtuu kohonneesta tulehdusriskistä. Tampoonia voi käyttää ihan normaalisti seuraavien menkkojen aikana.

Tieteellisesti ei ole todettu että olisi mitään syytä odottaa yksiä menkkoja, että se mitenkään nostaisi seuraavan raskauden riskejä vaikka heti tulisi uudestaan raskaaksi. Jos tulee raskaaksi heti, on kroppa valmis. Aika moni ei tule (itse en esim. ole tullut heti kaavintojen jälkeen, vaikka muuten lähes jokaisesta yrityskierrosta). Silti vanhasta suosituksesta pitää taukoa yksi kierto pidetään usein kiinni.

Omaa vointia sen verran, että lämmöt ovat koko luteaalivaiheen olleet epätavallisen tasaiset ja matalat. Tuli selvä nousu, mutta yleensä mun lämpö vaihtelee luteaalivaiheessa 36,65-37,00 ollen eniten siinä 36,75-36,90. Nyt on ollut 36,70 +- 0,03 koko 8 päivää. Eilisen jälkeen tissit ovat kipeytyneet hiukan, mutta tuntuu enemmän normaalilta pms-tissikivulta eikä ole kyllä tippaakaan raskaana oleva fiilis. Eilen vähän jomotteli ja hetken mietin ja elättelin toiveita, mutta... Menee kyllä ihan normaaleihin menkkoja edeltäviin tuntemuksiin.
 
Tänään kp 15/27
Täällä on ovis jääny jonnekki tai sit se oli jo oletettua aiemmin. Limoja tuli joku pari päivää kp 9 ja 10. (Sillon tuli pupuiltua) Ja taas mukana tuli rusehtavaa vuotoo. Ei oo ollu kipuiluja juuri mtn. Selkään vaan on nyt pari päivää koskenu, mikä voi johtuu tosiaan lomasta kun ei tuu jaloillaa oltuu niin paljoo.. Ei kyllä oo oikeestaan toivookaan raskautua tästä kierrosta. Sen verran vähän on hommailtu kyllä :(
Vielä tää viikko lomaa ja maanantaina takas sorvin ääreen. Sais vaan toi perhanan sunny paistaa ton vesisateen sijaan!!!!
 
Piti sitten tänä aamuna tehdä testi, kun tissikipu yltyi. Ei kuitenkaan mitään "varmoja" oireita, joita ei muutenkin voisi tulla loppukierrossa. Dpo 9 enkä kyllä tullut testistä hullua hurskaammaksi. Mitään selvää viivaa ei näkynyt, mutta alareunaan oli selkeästi kerääntynyt väriä kahden viivan verran... Noo, parin päivän päästä uudestaan. Vaan työreissu edessä taas kerran, niin olisi ollut mukava tietää ennen sitä :)
 
Piti sitten tänä aamuna tehdä testi, kun tissikipu yltyi. Ei kuitenkaan mitään "varmoja" oireita, joita ei muutenkin voisi tulla loppukierrossa. Dpo 9 enkä kyllä tullut testistä hullua hurskaammaksi. Mitään selvää viivaa ei näkynyt, mutta alareunaan oli selkeästi kerääntynyt väriä kahden viivan verran... Noo, parin päivän päästä uudestaan. Vaan työreissu edessä taas kerran, niin olisi ollut mukava tietää ennen sitä :)
Pidän peukkuja sulle, että olisi plussa! (y) Täällä dpo 5 eikä mitään oireita. Ei edes tissikipua..
 
KevätTähti Voi kun toivon plussaa (pysyvää ja loppuun asti jaksavaa sellaista) teille! :love:

Omanapa KevätTähden lämpötila-pohdinnoista ja tämän aamun yllättävän korkeasta omasta aamulämmöstä rupesin myös tutkailemaan millaiset lämmöt miulla on tässä kierrossa ollu. Toki en ihan tismalleen samaan aikaan joka aamu mittaa, klo 7-9 kuitenkin joka päivä, ja mittaan kainalosta. Tässä kierrossa saamani lukemat ovat olleet välillä 34,8-35,9C. Lämmöissä on kuitenkin nyt tullut omituinen dippi: 35,9C (dpo 4), --- 35,0C (dpo 5) --- 34,9C (dpo 6) --- 35,5C (dpo 7) --- 36,4C (dpo 8 eli tänään). Eli muutamana päivänä ollut selkeästi laskusuunnassa ja muutamana päivänä nyt noususuunnassa. Pieni toivonkipinä sanoo, että voisikohan kyse olla kiinnittymisestä... Tätä toivetta entisestään vahvistaa se, että dpo 6 ja 7 tuli kumpanakin päivänä yhden vessareissun yhteydessä ohuen ohuita veriviiruja pyyhkiessä.

Korkean aamulämmön vuoksi tein aamupisusta Sofin herkän 10iu testin, kun niitä kaapissa sattui vielä jokunen olemaan, enkä näitä aio enää lisää tilata, joten sama käyttää pois. Kaapissa ois ollu myös Pregcheckejä, mutta en niitä raaskinut vielä käyttää. Testiajalla ei Sofiin mitään, mutta kuivuttuaan roskishaamu. Viime kierrossa sain kans näitä haamuja niin Sofeilla kuin Pregcheckeilläkin, joten odotukset ei ole ainakaan vielä korkealla. :D
 
  • Tykkää
Reactions: forester
Mutta oli minulla kysyttävääkin, mitä ovistestejä suosittelette? Ajattelin tikutella seuraavan kierron, kun haluaisin varmuutta missä mennään kierron suhteen.
Nyt eletään dpo 8 (tod.näk.), katotaan pääsenkö tikuttamaan ens viikonloppuna(y)
Mä tilaan mamin testeiltä, olen ollut tyytyväinen ja hinnatkin on minusta hyvin kohtuulliset :)

Kyllä meillä yritys jatkuu, mutta se toivo on nyt loppunut että tässä raskautuisi ollenkaan. Kierrotkin heittelee 21-65 väliltä. Ovuloin edelleen joskus ja vahingossa. Niin mitäs tässä turhia toivomaan. Jos ihmeitä tapahtuu niin silloin raskaudun..taustalla siis pyörin kyllä ja teitä tsemppailen :)
 

Yhteistyössä