KESKENMENON JÄLKEEN KUUMEILEVAT KESÄLLÄ

ilmoittaudun takasi eli kerkesin jälleen viikolle 6+1 ja kivut alko eilen ja tänään lähti veret tulemaan...se olis sitten kolmas keskenmeno peräkkäin eikä sanat ja usko enää riitä...jokaisessa raskaudessa ongelmat on alkaneet samalla viikolla mä en vaan ymmärrä!! suututtaa ja itkettää niin perhanasti ja jokaisesta hoidosta saa tapella arvauskeskusten ja äitipolin välillä, kun kukaan ei mua halua potilaakseen...
 
Heipä hei kaikille!

Täältä pinosta plussasin tossa viimevuoden puolella, tuloksena maailman ihanin tyttö :heart:

Nyt palaan tänne varhaisen keskenmenon/kemiallisen jälkeen jälleen :( plussasin viikko sitten, viiva vaan lähti haalistumaan ja haalistumaan ja tänään alkoi vuoto. Meillä ei edes ollut yritystä päällä, vaan "tulin vaan" raskaaksi. Tytön syntymän jälkeen on ollut on/off vauvakuumetta, mut nyt alkaneen raskauden myötä kuume otti vallan taas :)

Eli jälleen kerran pinoon tietoja: kolmas lapsi haaveissa,km 10/01, poika 7/04, km 12/08,km 2/09 ja tyttö 9/09 ja km 7/10 ja nyt kp 1/21-26

Huomasin että taaperotx5 on tänne myös joutunut, pahoitteluni! :hug:
 
kiitos mur-mur ikäviähän ne on, vaan kun on tosiaan asioita joille ei voi mitään. Olin jo valmiiksi kovettanut itseni kohtaamaan sen vaihtoehdon että jotain tälläistä voi tapahtua. Useampi keskenmeno kun tullut, niin sitä kyynistyy ja tulee pelokkaaksi :) Ei sit tällä kertaa tullut tiputtua kovin korkeelta ja kovaa.

Henkisesti raskain on ollut tuo km 12/08, joka oli keskeytynyt keskenmeno. Todettiin siis vasta np ultrassa ja jouduttiin lääkkeellisesti tyhjentämään kohtu.

Kovasti tsemppiä kaikille, ja lämmin halaus joka ikiselle tähän pinoon joutuneelle :hug:
 
Harhaanjohtaja miulla todettiin myös keskeytynyt km 25.1 rv8+3(6+6) ja tyhjennys sairaalassa 2.2..raskasta ja surullista, luopumista..:ashamed:
..entäpä sitten kun niitä useampia?..en osaa edes kuvitella sitä kipua, pettymystä ja vihaakin mitä useampi nainen kokee.. :'(

Tällä viikollahin mietin, että jos kaikki olisi mennyt hyvin, nyt olisi jo rv33 täysi..näin se vaan menee..

Miullahin tulee ikää plakkariin ensi kuun alussa 45v ja se ei ainahaan paranna lapsilykkyä..toivo pieni vain takaraivossa on..jospa:heart:

..ja sitä pientä lahjaa toivon meille kaikille!!! :) :heart:
 
Todella surullista miiak :hug: pahoittelut! Jos yhtään lohduttaa niin kyllä sinun pitäisi jo päästä tutkimuksiin halutessasi jos kaikki 3 raskautta on mennyt samoilla viikoilla... mulle ainakin on lääkärit sanoneet että 3 peräkkäisen kunnon raskauden jälkeen pääsee, minullahan sitä syksyistä ei edes kuulemma lasketa, kemiallisia ei siis lasketa! Et ihan kiva tietää et vielä 2 keskenmenoa pitäisi odottaa ennenku pääsisi jos jotain sattuisikin oikeasti olemaan vialla!! Paljon voimia sinulle!!

Täällä myöskin varma että seuraava raskaus tulee olemaan todella vaikea henkisesti, täällä joku mainitsikin että sitä kun yrittää kovettaa itsensä jo valmiiksi.... Viime lääkärikäynti valaisikin vähän ku lääkäri "määräsi" ettei pidä mennä tekemään mitään testejä ennenku menkat vähintään viikon myöhässä, kemialliset kuulemma kuitenkin on tosi yleisiä niin tulee vaan niin paljon surua jos joka kemiallisen ehtii huomata. Ja siitä sit suru aiheuttaa stressiä ja kuulemma häiriöitä esim ovulaatiossa joskus et siitä se oravanpyörä sit lähteekin pyörimään...

Muuten ei täällä mitään oloja, huomenna siis viimeinen pilleri niin sit jännityksellä odottelemaan kuinka pian menkat alkaa, tosi helpottava tunne siitä et tosissaan sen kierron pitäisi tasaantua näillä lääkkeillä, ei aina tarvii miettiä et kuinkahan pitkä siitä seuraavasta sit taas tulee... Ensi kuussa voisi sitten kokeilla seurailla tuntemuksia ja kokeilla tärppääkö jos oviksen huomaa!
 
miiak:Pistän sulle vielä tämän tänne jos et lue toista pinoa...Voi ei :'( Toivottavasti pääsette tarkempiin tutkimuksiin. Me esikoista yrittäessä menimme 2 keskenmenon jälkeen yksityiselle tutkimuksiin (en halunnut odottaa mahdollista kolmatta keskenmenoa), mutta syytä ei löytynyt. Itse olen epäillyt koko ajan keltarauhashormonissa puutetta, mutta sitä ei koskaan "ehditty" tutkimaan, esikoisraskaus onnistui ja siinä mulla oli tukena Luget oviksesta asti aina rv9+. Maaliskuinen mikä meni kesken ei oltu tuettu Lugeilla...Mutta tämä mikä nyt jatkuu oli Lugeilla tuettu rv10+0 asti.Kovasti voimia ja toivon tosissaan teillä seuraavan kerran onnistuvan! Ja huom, Lugeista ei missään nimessä ole haittaa raskaudelle vaan päinvastoin! :hug:

MUOKS:Ai niin ja mullakin keskenmenot tapahtui aina rv6+4 mennessä, jostain muistaakseni olen lukenut, että silloin tosiaan voi olla puutetta tästä hormonista, mutta en muista mistä tällasta infoa löysin, mutta tuntuis pätevän mun kohdalla. Voimia!!!
 
Miiak, osanotto ja pahoittelut! Kolme on nyt jo tosi paljon, ja teidän pitäisi päästä tutkimuksiin. Vaadi niitä, ole tiukkana. Kerää perustelut vaikka paperille, että nyt et enää kestä, vaan asialle pitää tehdä jotain.

Nallekarkki, Danjuska ja Liinus

Kiitos Liinus tsemppauksesta, juu, kyllä me yritetään uudestaan. Mutta olitte keskustelleet tuosta "kyllä kroppa tietää" tai "sitten kun kroppa on valmis" tulee raskaaksi. Mä olen siitä vähän, tai siis ihan eri mieltä. Eli joillakin naisilla ei kroppa ikinä tiedä, että nyt pitäisi tulla raskaaksi. Siksi tuhannet parit Suomessakin turvautuvat hedelmöityshoitoihin, eikä siinä ole mitään pahaa. Kyllä luontoa voi auttaa, niinhän nykyään hoidetaan muitakin asioita. Harva jäisi sydänvian toteamisen jälkeen odottelemaan, että kyllä se luonto hoitaa. Eli muitakin sairauksia tai "vikoja" hoidetaan, niin myös lapsettomuutta. Ei se sen kummempaa ole. Ja toinen pointti tähän on se, että Suomessa tehdään yli 10 000 aborttia vuodessa. Jokaisella on varmasti omat perustelut päätökselleen, mutta se kertoo myös siitä, että ei sen naisen "kroppa tiennyt" milloin olisi ollut hyvä aika tulla raskaaksi. Eikä luonto aina tiedä, että onko tuleva äiti narkkari, alkoholisti vai ihan tervepäinen. Aika sattumalla luonto taitaa näitä hommia tehdä, kaikki riippuu ajoituksesta sekä tuurista. Joskus onnistaa ja joskus ei, ja joskus luonto tarvitsee apua tähän hommaan.

No niin... ja toive81 kirjoitti mielenkiintoista tietoa, että keltarauhashormonin puute aiheuttaisi näitä varhaisia keskenmenoja. Mä kuuluun tähän porukkaan ehkä myös, kaksi alkuraskauden keskenmenoa ja todettu alhainen keltarauhashormonitaso...

R
 
Riinu: Itse ainakin tarkoitin sitä, että uusi raskaus keskenmenon jälkeen ei ala, jos kohtu ei pysty vastaanottamaan uutta alkiota. Se, että onnistuuko uusi raskaus, abortit ja hedelmöityshoidot eivät liittyneet ainakaan minun kommenttiini mitenkään. Ne ovat täysin eri asia kuin se, että onko kohtu valmis uuteen raskauteen.

Miiakille ja Harhaanjohtajalle ison isot halit :hug: Itselläni on takana 3 keskeytynyttä keskenmenoa ja yksi spontaani ja siinä asiassa olen samaa mieltä, että keskeytyneet ovat henkisesti paljon raskaampia. Ja sitten, kun joutuu vielä olemaan sairaalassa ja käymään läpi ne tyhjennykset...

Miiak: Nyt vain vaatimaan tutkimuksia. Kuulemma suurimmalla osalla niistä ei mitään selviä (niin kuin minä ja mieheni), mutta mahdollisuus kuitenkin on, että jotain selviää. Ainakin se helpotti vähän omaa oloa, vaikka kuitenkin olisin toivonut, että selvä syy olisi löytynyt. Ei tämä tietämättömyyskään helppoa ole..

Aurinkoista päivää kaikille B)
 
Alkuperäinen kirjoittaja Unicco:
Harhaanjohtaja :hug: Lisäsin sut kuumeilijoihin, kyllä tää aika kuluu, mä muistan kun sie kuumeilit toista.
mä kans muistelin että ollaan samassa pinossa oltu :) täällä tää kakkonen onkin sylissä tällä hetkellä, tyttö tuli. Keskosena syntyi kuten veljensä, rv 32..rv 27--> olin melkein koko ajan sairaalassa, tuli vuotoja, supistuksia jne jne. Synnytyksessä sitten todettiin että istukka on ollut reunoista irti, ja hyytymiä ollut aika hurjasti. Onneksi tuli kuitenkin onnellinen loppu. Mullahan alkoi vuodot jo rv 11, sillon huomnattiin eka hematooma, mutta myöhemmin sen katsottiin poistuneen, eikä kukaan huomannut ultralla istukan tilannetta.

Eli mulla nää raskausajat ovat yhtäkuin jatkuvaa stressiä..alkuun pelkää keskenmenoa, ja sit sitä ennenaikasuutta. Mut pakko on uskaltaa, jos jotain haluaa saada :)
 
miiak :hug:

Tervetuloa ja pahoittelut uusille!

Mulle vois päivittää kp 1/27-32... En ole pahemmin taas käynyt kommentoimassa, lukemassa kyllä kuulumisia. Nyt ois sitten vuosi siitä, ku alettiin toista lasta yrittämään ja saldona yksi keskenmeno. Vetää vähän mielen matalaksi varsinkin, kun pari kaveria saivat juuri oman nyyttinsä syliin.. Kaipa tämän tästä taas lähtee parempaan suuntaan, oma mieli siis.

Paljon plussatuulia kaikille!!!
 
PERJANTAI 16.7




HAAVEISSA ESIKOINEN



viirukissa..................KM, TM 07/09........................KP 3/27
Liinus.......................KM 02/07,09/09,01&04/10....KP 4/28-29
Sanmar82................KM 05/10.............................. KP 10/27-30
durasel.....................KM 03/10..............................KP 12/28
Minttu81..................KM 09/09, 03/10....................KP 24/
NoBlood...................KM 06/10...............................KP 29/25-28
rikupi........................KM 2/09, 5/09, 10/09............KP 77/28
Ninnatar...................KM 05/09
Emilii85.....................KM 02/10
SuSa91....................TM, KM 06/10




HAAVEISSA TOINEN




jiinas....................KM4/10........................................KP 1/27-32
liinukka83............KM 06/10.....................................KP 6/28-30
Nallekarkki...........KM 06/10.....................................KP 18/
Cappuccino..........KM 02/10.....................................KP 20/26
Imoen..................KM 10/09, 01/10..........................KP 21/26-30
Catalia.................ES 01/10......................................KP 48/31-35
tilda69.................KM 03/10......................................KP 55/
Kengumamma......KM 03/04, 11/09..........................KP 57/29-40
memmu123..........KM 4/09
Pippuri-83............KM 12/09, 4/10
sunshine25..........KM 03/10
shenda81............KM 03/10
miimii10..............KM 04/10




HAAVEISSA KOLMAS



Harhaanjohtaja...KM 10/01,12/08,02/09,07/10........KP 2/21-26
Unicco...................KM 07/07, 03/09..........................KP 2/35-50
ElliLei...................KM 05/10......................................KP 9/29
Oltermanni...........KM 04/10......................................KP 17/28-30
Koralli73...............KM 04/10 ja 5/10........................ KP 19/25-28
syyslaulu..............TM 09/00,TM 12/08,KM 12/09......KP 23/26-29
Rhiannon.............KU 12/09
viivi ja vagner......KM 12/09
Riinu....................KM 02/07, KK 11/09, KM 07/10




HAAVEISSA NELJÄS



kitikat3................TM 07/02, KM 12/08, 06/09.........KP 15/31
Minnäi.................KM 10/06, 04/10..........................KP 27/31



HAAVEISSA VIIDES






HAAVEISSA KUUDES


Taaperotx5 ...........KM 04/10...................................KP 20/32




TAUSTALLA:

Annemaarit, Murmelin, HopeaQ, puupi, Jeju81, Marie1981, Tash, Siiri80, vauvakuume89, Tsuba, MayBeibi, Leisku, Nipsu86, Minna89, Piijuska-78, Haicu, Orion, Kiia79, Double-trouble, äiti0408, Sone, Unikeiju-79, Champion, Danjuska, Muutosta, jenkkivaimo, miiak


:heart: :heart:


2009


Elokuu: Elviira-76, Sun Rise, Empuuu, Varanikki, marjutti86, A-L-M, Elwi, senni11, Adelade

Syyskuu: Unnukka75, Nappula, Alisa84

Lokakuu: Nasuli82, Millenia, omenaruusu, Zalmiakki

Marraskuu: Ansu85, NeitiKat, pinpella, n11na

Joulukuu: Huisi, Sinimarja, zanz, kreta, caribbee, marsa22


2010

Tammikuu: sanzibar, Annmari-76, Eelis, Hupu07, avee, Odottavainen, Liilia

Helmikuu: Heilo, Stemia, Neila, Jaja78, rakuuna, sintsu78

Maaliskuu: stella-h, Rinja, piprane ema, Silent whisper, Blöö, jääräpää, Tesmis

Huhtikuu: SpanishDancer, melina84, Keffeli, Orchid x2, Minky, Tuittu-, manna-, Memmu86, Mutzilla, erika76

Toukokuu: BlondeMonsoon, Icefairy, Kipinäkenkä, Taffo82, toive81, Happihyppy, Onnellinen x5, Miukkari

Kesäkuu: Henkari, Nassi84, Repa, Ruputti, Riinu, Kätsy, Tillukas, Wendy79, TalvenTaika, Peppioliina, sasuma

Heinäkuu: Dakota Paws



[/quote]




 
Ensimmäiset raskausoireet ovat ilmaantuneen, nännit ihan törkeän kipeät (ja tätä on vain ollut raskaana ollessa) ja eilen etoi. Olen 90% varma että raskaana ollaan, eri asia sitten onko kemiallinen. Testipäivä on vasta torstaina, turhia negoja en jaksa katella :)
 
moi!

Menin tänään kätilöopistolle ja siellä ultraaja löytikin sykkeen!!! pieni toivo viriää vielä... tosin ei vastannut viikkoja mikä enteilee ainakin mulla keskenmenoa eli oviksen mukaan mulla 6+2 tänään, mutta alkion koko oli 3mm eli vähän alle 6vk...toivottavasti mittavirhe...nyt odotellaan ensi viikon tiistaihin jolloinka on seuraava ultra :/
 
Muutaman päivän nettipimennon jälkeen taas pääsin tänne ja taas hirmusti juttua! Kivaa, että porukka on aktiivista =)

Pahoittelut nallekarkki ja Harhaanjohtaja :hug: Toivottavasti miiak kaikella on onnellinen loppu ja saat vielä pienen nyytin syliisi :hug: Jos ovis tosiaan olisi ollut myöhemmin. Paljon peukkuja!

Täälä on monella ollut useita keskenmenoja ja jotenkin omassakin takaraivossa on pelko siitä, että mitä jos seuraavakin plussa menee kesken...miten sitä kestäisi taas sen tuskan...saati jos raskaus olisi jo pidemmällä, kuten nallekarkinkin 13+... kuinka paljon tuskaa ja surua tämän palstan porukka onkin joutunut kokemaan. Sen johdosta oikein paljon haleja ihan jokaiselle :hug: ja paaaaljon plussatuulia :whistle: Mutta kai se pitäisi ajatella niin kuin Harhaanjohtaja totesi: "pakko on uskaltaa, jos jotain haluaa saada"

ON: luulin jo maanantaina, että menkat alkais olemaan ohi: ja paskat :headwall: Täälä vaan vuodetaan taas. Koko viikko ollut sellaista "lopputuhrua", mutta loppua vaan ei näy! Nyt menossa jo siis 10 vuotopäivä...aaarghh! Oviskin alkais olemaan kohta käsillä, mutta miten sitä nyt sit hyödyntää, kun vuotaa vaan?!
 
Voi miiak mie niin toivon, että pikkinen siellä masussa olisi oikkein sitkeää sorttia!!!:wave:

Rekkalastillinen tarraa&vaaviliimaa!!!:heart:
..jospa elämä nyt yllättäisi ja pieni jaksaisi - hirmusti Onnen pipanoista tiistaille :):heart:
 
Alkuperäinen kirjoittaja Sanmar82:
Nyt menossa jo siis 10 vuotopäivä...aaarghh! Oviskin alkais olemaan kohta käsillä, mutta miten sitä nyt sit hyödyntää, kun vuotaa vaan?!
Mulla yhden varhaisen keskenmenon jälkeen vuoto jatkui kaksi viikkoa, ja sitten sitä myötä oviskin myöhästyi viikolla :) siitä oviksesta toi pikkuneiti sitten alkunsa sai.
 

Yhteistyössä