~~Keskenmenon jälkeen kuumeilevat~~SYKSY/TALVI 2013-2014

Täälläkin odotellaan vaan menkkoja ja alkaa jo vähän masentamaan, kun niitä ei kuulu eikä sitä plussaakaan.. Nyt siis kp 36 menossa. Eilen oli kauhea migreeni ja se yleensä kyllä enteilee menkkoja, nyt on alkanut uudelleen tuntumaan alavatsakipuja (sillon kp 30 paikkeilla oli oikein kunnolla kramppeja, vihlomisia ja tissejäkin vihloi).
Ärsyttää vaan sikana, kun se km sai kierrot näin sekaisin. Viime kuussahan mun kierto oli vain 23 päivää.
 
eltsu81 Mullakin epätoivo nousee mitä pidemmälle tää päivä ilman menkkoja etenee. Tosin huhtikuisen km:n jälkeen eka kierto oli 32, jonka jälkeen se vasta palas takaisin siihen 30:een. Joten voihan se olla, että nytkin olis samallalailla. On vaan niin hemmetin malttamaton olo.
 
MiNalo mua nyt jäi muuten jotenki vieläkin kaivelemaan ne sun kilppariarvot..kun eihän se t4v kuitenkaan mikään hyvä ollut (raskautta yrittävillä se tulisi olla yläkolmanneksessa ja muutenkin ihan vähintään puolivälissä, riippuen olotilasta, viitearvot vaihtelee mutta yleensä ne on 10-21). Tässä on vaan itse tullut niin paljon perehdyttyä asiaan viime aikoina.. Mä ehkä kävisin vielä endokrinologilla tai kysyisin siltä sun lääkäriltä asiasta. Täällä esim. lisätietoa http://www.terveyskirjasto.fi/xmedia/duo/duo91211.pdf
 
sunflower86, paljon onnea! :flower:

Itsellä tämä pieni lämpöily jatkuu ja kävin tänään verikokeissa. Tulehdusarvot oli alle 1 ja HcG-arvo oli 58,8 eli on laskenut neljässä viikossa kuin lehmän häntä. Toivottavasti tuo lämpöilykin loppuu niin uskaltaisi ajatella, että kaikki on kunnossa.. Varmuuden vuoksi varasin myös yksityiselle tarkistuskäynnin parin viikon päähän.
 
Tähtisilmä pahoitteluni.

sunflower86 onnea teille.

itselläni vuoto oli tyhjennys lääkkeen jälkeen niin hurjaa, että piti ottaa tytön vaippa ja lähteä autolla kättärille. Penkki piti suojata hyvin ja silti 20 min matkalla vaippa tuli todella täyteen. Yksi syy sairaalaan lähdölle oli, että minua pyörrytti tosi paljon.
Lääkäri sai tavarat ja vauvan pois ja se helpotti vuotoa.
Hemppa laski 84 ja viikko sitten oli vasta 107 ja minulla on edessä vielä puolen vuoden rautakuuri.

ovis testi näytti eilen hyvää punaista ja tänään jo vaaleampaa.
Onneksi olimme eilen samaan aikaan makkarissa. Laskurin mukaan paras päivä olisi 19pv.
 
Kiitos kaikille!! :)

Lähetin miehelle tekstarilla kuvan raskaustestistä, kun en malttanu odottaa että se on kotona.. Se oli pieni virhe.. Mies oli niin sokissa töistä ajaessa, että ajoi sillan kaiteeseen ja autosta puskuri ihan mäsänä.. Jos ois täyskasko, niin ois menny lunastukseen.. Nyt tuli kallis korjaus jos saa edes kuntoon..

Toivotaan että tämä raskaus menisi loppuun asti hyvin, muuten tuli aika kallis keskenmeno!

No mutta pääasia, että mies on kunnossa eikä tullu muita ihmisvahinkoja! :)
Kotona itkettiin harmista ja sit ilosta!! :) <3
 
  • Tykkää
Reactions: miss_piggy
Pahoittelut Tähtisilmä ja tervetuloa kohtalontovereiden joukkoon!

On kyllä plussia tullut huimasti ja jokainen iloinen uutinen hymyilyttää. :) Samalla iskee välillä haikeus, että voisi olla raskaana, mutta ei kuitenkaan ole. Minusta täällä on ollut ihan hyvin keskustelua joka päivä ja uusia valitettavasti tulee myöskin lisää. Ei kai tänne kukaan yksin jää ihan hetkeen.

sunflower onnea kovasti! Ja pahoittelut kolaroinnista. :D Tavallaan aika hassu sattuma kyllä. Iloa ja harmia tämä elämä onkin vaihtelevasti.

Työkaveri kyseli tänään, että olenko väsynyt kun on niin surulliset silmät. Kaippa silmistä sitten näkee jotain fiiliksiä. Tavallaan kuitenkin ollut ihan hyvä fiilis tuon miekkosenkin kanssa. Ensi viikkoa odotellessa, toivottavasti ovis siellä häämöttäisi. :)
 
Onnea Sunflower :flower: =)

Oli eilen illalla kyllä tosi huono olo, oksetti muttei tarvinnu oksentaa. Veikkaan niitä clomeja ku koskaan oo ollu tommosta.. Reilu viikko vielä oottaa että näkee että toimiiko edes :ashamed:
 
Mä taisin saada haamun (kuva hätähousuissa) :eek: Nyt siis jo kp 37. Eihän tässä uskalla yhtään ilakoida, mutta ainakin loppui tuo kierron kyttääminen ja jossittelu..
Kovasti pelottaa senkin takia, että se kilpirauhaslääkitys mennyt vasta muutaman viikon, että tuskin on arvot vielä kohdillaan..:|
 
  • Tykkää
Reactions: miss_piggy
Hei kaikki!
Minä liittyisin mukaan kuumeilemaan, vaikkakin lääkäri ohjeisti ne yhdet menkat oottamaan jotta olisi paras mahdollinen alusta lapselle tarttua. Onko muille lääkärit ohjeistanut noin? Vai käyttävätkö sanovatko he syyksi sen, että laskettu aika on helpompi selvittää?

Pinkula, 24v, esikoinen haaveissa, KM 10/13, Kp ? (aiemmin 27)
 
Viimeksi muokattu:
Mulle sanottiin spontaanin keskenmenon jälkeen, että heti voi aloittaa yrittämisen kunhan se km-vuoto on loppunut. Nyt kohdunulkoisen jälkeen kehoitettiin odottamaan yhdet kuukautiset.

Nyt kun mulla ei ole vielä ne menkat alkanut, niin pelko mahdollisesta raskautumisesta nousi pintaan. Joo, nyt ei voi ku syyttää itseään. Me ollaan mieheni kanssa (molemmat iältään 30++:)) harrastettu nyt keskeytetettyä yhdyntää tän väliajan. Syy miksi "uskallettiin" on se, että ei se aikaisemminkaan napannut siitä. Joo, hölmöä.
Nyt en kestä jos olisi käynyt niin, että olisin raskaana ennen niitä ekoja menkkoja. Teen huomenn varmuuden vuoksi testin ja uskokaa tai älkää, muttta toivon, että se on nega. Ja menkat alkaisivat vaikka tänä iltana:)
Haluan niin uuteen kiertoon!
 
Mullehan suositeltiin myös yksiä menkkoja ihan sen takia, kun oli se joku pieni hyytymä vielä nähtävissä, että tulis sitten vuodon mukana pois. No nyt jälkikäteen sikäli harmitti, että odotettiin se, kun se olikin sitten ainoa normaali kierto mitä tuli..seur. oli 23 pv ja nyt tosiaan tää on menossa kp 37 (vaikka se plussa nyt kaiketi kyllä tuli..). Mutta samaa mietin itse, että en ois antanut itselle anteeksi jos ei oltais odotettu sitä yhtä kiertoa ja olisi tullut varhainen km tms.. Vaikka sanotaanhan sitä, ettei edes raskaudu jos keho ei ole vielä valmis :)
 
Tainnut syksy tuoda tullessaan tänne jonkin sortin plussa puhurin nyt. Tässä kohden hyvä sauma mainita, että täälläkin nähtiin viikko sitten plussa testissä :)

Onnittelut Sunfliwer ja eltsu81 :D

Ehkäpä ne järkyttävät kivut silloin päivien 20 paikkeilla enteili sitten tätä raskautumista.

Katsoko kukaan muuten pari viikkoa sitten maanantaina tullutta prisma dokumenttia yleltä missä oli juttua geeniteknologiasta? Dokumentissa oli useampi pariskunta joilla vaikeuksia saada lasta ja heidän geenejä sitten tutkittiin. Yhdellä pariskunnalla mielestäni laboratoriossa sitten hedelmöittyneestä munasolusta poistettiin jokin geenin osa joka oli virheellinen niin näin sitten heidän lapsensa voi syntyä terveenä ilman samaa geenivirhettä joka vanhemmilla oli. Jotenkin hyvin hätkähdyttävä ohjelma siitä mihin nyky teknologia pystyy, mutta myös samalla herätti kysymyksen, että tarvitseeko meidän oikeasti ihan joka asiaan puuttua. Herätti hyvinkin ristiriitaisia tunteita mun päässäni.

-Jetta-
 
  • Tykkää
Reactions: Tuuuli+
Pitkästä aikaa. Täälläkin odotetaan menkkoja kuin kuuta nousevaa. Toisaalta ei ole yhtään ikävä mitään vuotoa sen yhdeksän viikon sateen jälkeen, mutta olisihan se kiva, et kroppa toimisi. Voi olla, että seuraava ja valitettavasti sitäkin seuraava kierto menee harakoille jokatapauksessa. Sain tietysti haavatulehduksen sinänsä olemattomaan haavaan. Antibiootteja syö oikein urakalla, yök! Sitten alkaakin jo kissanristiäiskausi niin, että ukko ei kuitenkaan ole kotona oleelliseen aikaan. Ja jokatoinen kiertohan kuitenkin menee huti. Pitäisi vissiin metsästää se positiivinen mieli ensiksi. No, tänään sain sentään varattua ajan vyöhyketerapiaan. Ihanaa päästä rentoutumaan!

Tervehdys kaikille tänne pujahtaneille!

Rosuliina: Vähäks jännään sun puolesta!
 
Voi kuule koikoi ei kannata jännätä. Olo ei oo yhtään raskaana oloinen. Mä luulen, että kroppa on jotenkin lukossa koska ootan niitä menkkoja niin paljon. Ajattelin nyt tehdä kunnon hyppyjumpan josko se käynnistäis menkat:p
 
Onnea jälleen plussista! :)

Täälläkin ne menkat viimein alkoi. Nyt ollaan ehkä kp3 paikkeilla menossa, tosiaan kun lauantaista(tai viime viikon keskiviikosta) alkaen vuodellut, mutta keskiviikkona alkoi tulla jo enemmänkin ja oli kipuja, mutta ei silti vieläkään vuoda niin kuin normaalisti.. katsellaan nyt kuinka kauan sitä tulee, niin ilmoitan jonkun keskiarvon siitä, millä kiertopäivillä mennään.. on tämä kummallista touhua näitten vuotojen kanssa!
 
Tervetuloa Pinkula: Kättärillä ja neuvolassa käskettiin odottamaan yhdet kuukautiset, jotta on helpompi laskea seuraava raskaus.

on: ei ole koskaan ennen ollut oviksen aikaan tälläiset kivut. En mä sentään tarvii särkylääkettä. Kaveri sai äskön plussan ja olisi aika ihanaa jos meillekkin tulisi tänä syksynä plussa.
Joku ihme tunne iski pari viikkoa sitten, että olikohan meidän lapsi luku tässä :(
 
Heippa!

Vihdoin kotiuduttu. Nyt olen ollut kotosalla viikon verran. Minulla viime kirjottamisen jälkeen ei sitten ollutkaan mahdollisuutta enää päästä nettiin. Tässä on tämä viikko sitten mennytkin lueskellessa sähköpostit ja uutiset ja kotona hengaillen. Anteeksi kovasti etten nyt alkanut lueskelemaan teidän viime aikaisia kirjoituksia, ei vaan ole aikaa ja tarmoa. Sen verran kattelin että keitä on vielä kuumeilemassa. Ei ollut kovinkaan montaa tuttua nimeä!! Hienoa, plussia siis on tullut!

Minalo: Voi rakas, vieläkin olet täälä. Toivoin niin kovasti näkeväni sut tuola plussanneiden joukossa. :heart:
 
Viimeksi muokattu:
Heipsis kaikki, täällä oltiin appiukkolassa kylässä 3 yötä, niin ei oo tullu kirjoteltua. Itellä yritys päällä miehen kanssa ja näyttää siltä että ovislimaa on/olis tulossa!! Huu, jännää! Ollaan kyllä pupuiltu, on se vaan sukulaisilla melkosen jännää hommaa jos sielä tarttee pupuilla, tuntuu että talo raikaa vaikka oikeesti ei kuulu mitään.. Apuva :LOL:

Tervetuloa Tähtisilmä ja pahoittelut :hug:

:heart::heart: Onnea plussista!!
 
Viimeksi muokattu:
  • Tykkää
Reactions: Maikkki

Yhteistyössä