**Keskenmenon jälkeen kuumeilevat**Syksyllä 2012**

EVO
Moi,
aamulla testasin Davidin liuskatestillä kuten eilenkin ja ihan samanlainen haamu tuli, ei yhtään vahvempi... Digitesti kertoi kuitenkin että raskaana 1-2 viikkoa. Pitää testata vaikka ylihuomenna tuolla Davidilla uudestaan..oudon haalea se viiva nimittäin on. No, pitää yrittää nyt olla murehtimatta liikaa. . .
 
  • Tykkää
Reactions: Neiti-81
EVO muista ettei viiva välttämättä vahvistu peräkkäisinä päivinä ollenkaan! Hcg kun tuplaantuu n. 48 tunnin välein. :) Koita olla huoleti! Olen varma, että huominen testi näyttää jo vahvempaa viivaa. Niin ja onnea kovasti plussasta! :flower:

ON: Minäkin nyt sattumoisin testasin haamujen esi-isän..eilen ja tänä aamuna. Saas nähdä miten käy! Dpo on tänään vasta 8-10. Varmaksi en tiiä kun en tikuttanut tällä kertaa ovista. Ja maanantaina olis siis se skopia! Se kai täytyy perua sikäli mikäli on käynyt niin onnellisesti, että on tärpännyt..Mutta kovasti nyt koitan rauhoitella itseäni, koska näin varhaista on vielä ja testiviivan pitäis vahveta nyt ensinnäkin..Noh, seuraavat päivät sen näyttää!
 
EVO
Voi MiNalo! Onpa jännää!
Toivottavasti haamuu vahvistuu!
Jotenkin ihan hölmistynyt olo itsellä, ei oikein osaa iloita. Heti rupesi miettimään ekaa ultraa ja sitä miten paniikissa tulee olemaan jos np-ultraan asti päästään. Osaispa vaan relata ja mennä päivä kerrallaan...
 
MiNalo mahtavaa! Ihan kyllä selkeitä haamuviivoja olin näkevinäni noissa hätähousupinoon laittamissasi kuvissa, yleensä en näe niissä mitään. Varmaan kannattaa heti huomenna ilmoitella sinne lääkärille tuosta raskauden mahdollisuudesta. Monia toimenpiteitähän raskaana ollessa voi tehdä (esim. kolposkopian ja kohdunkaulan loop-hoidot), mutta on toki eri asia haluaako moiseen lähteä itse ja mitä lääkäri juuri sinun tilanteessasi suosittelee. Toivotaan viivalle kovasti vahvistumista :heart:

Ja onnea kaikille muillekin plussanneille, täällähän käy varsinainen aalto nyt! Mars, mars tuonna odottajien puolelle vaan :)
 
Mahtuuko vielä mukaan? Tulen tuolta samasta toukokuisten pinosta kuin miwwi ja nöhvi. Sieltä pinosta jo 16 on tippunut pois :( Tiedot: lauru 27v, toista yritetään, keskenmeno 10/12 ja nyt menossa kp 18/28
Eli keskeytynyt keskenmeno todettiin ekassa ultrassa, jolloin viikkoja piti olla jotain 10 ja päälle ja mitat vastasi jotain 7-8 viikkoa. Lääkkeellinen kohduntyhjennys tehtiin ja kaksi viikkoa vuosin sen jälkeen, josta yli viikon omasta mielestäni melko reilusti ja sai pelätä välistä, että isokaan side ei pidä. Sitten yhtäkkiä se vaan väheni ja loppui ja tikutin oviksen mahdollisesti tuossa kp 13-14. Mietin vaan, että toimiiko nuo ovistestit normaalisti heti tuon tyhjennyksen jälkeen?

Me ei siis odotettu yksiäkään menkkoja vaan ajateltiin, että saa tulla heti jos on tullakseen. Meillä ensimmäinen lapsi lähti alulle toisesta kierrosta kun ekassa ei ollut mitään hajua ovulaation ajankohdasta. Toisella kertaa jätin nyt kesäkuussa pillerit pois eikä sen kummemmin mietitty ovulaatiota, mutta raskauduin heti ekassa kierrossa, jolloin otin ovulaatiotestit käyttöön. Eli tähän mennessä on raskautuminen ollut todella helppoa, joten toivottavasti nappaa tässäkin yrityksessä nopsaa! Ja toivotaan, että kaikki menis sitten hyvin. Olin tyhjennyksessä sairaalassa ja pyysin, että pääsisin omaan huoneeseen, jos on tilaa. siellä oli samassa huoneessa toinen samassa tilassa oleva, joka kuitenkin pääsi muutaman tunnin jälkeen kotiin ja illalla todellah huomaavaisesti samaan huoneeseen tuotiin viimeisillään raskaana oleva nainen, joka ehkä oli tullut synnyttämään tai muuten vaan jonkin tilanteen takia sinne. MIetinkin, että ei oo hirveen hienotunteista laittaa just keskenmenon saanutta naista ja synnyttämään suunnilleen tullutta samaan huoneeseen... Kun aika hiljaista siellä muuten oli ja varmasti ois ollut muuallakin tilaa.

Itse koin tämän keskenmenon jotenkin helpommaksi kuin olin luullut. Ehkä tässä toisessa raskaudessa osasi paremmin varautua tuohon varsinkin kun tuolla toukokuisissa oli niin paljon meitä huono-onnisia. Pari päivää meni itkeskellessä, mutta sen jälkeen olo on ollut tosi hyvä ja ja mieli positiivinen enkä oikeastaan ole jäänyt murehtimaan tapahtuneita. Toisaalta olen kyllä luonteeltanikin semmoinen, että en murehdi paljoa asioita ja ajattelin vain, että parempi tuossa vaiheessa se keskenmeno, mitä että raskaus olisi ehtinyt pitkälle ja olisi ehditty esim sykkeet nähdä ja sitten olisi tapahtunut jotain tämmöistä.

Tsemppiä vaan kaikille!
 
EVO
Mut voi merkata plussanneisiin,
pääseehän sieltä sit takaisin jos jotain menee pieleen. Pakko tähän on nyt uskoa kun toisenmerkkisellä testillä tuli ihan selkeä testiviiva ja digiin tosiaan se raskaana-teksti. Käyn täällä puolella kyllä vakoilemassa säännöllisesti!
Kiitos kaikille vertaistuesta, kauniista sanoista ja virtuaalisista olalletaputuksista :)
Plussatuulia tasapuolisesti!
 
  • Tykkää
Reactions: Neiti-81
Ohho, täällähän on paljon plussauutisia :) Kovasti tarrasukkia pienille matkaan :heart:

Naapurin tyttö Siis mitä fackia! Kyllä pisti niin vihaksi sun puolesta. En oo minäkään kyllä koskaan plussaa testannu, ellen ole ollut raskaana. Ja kuluvan vuoden aikana niitä testejä on tullu käytettyä ehkä laittoman paljon. Aika jännä että määräs sulle metut heti. Mulle gyne sano että hän laittaa reseptin valmiiksi, ja kun imetys loppuu voin ne hakia tk:sta jos haluan. No, oisin halunnu mutta tk lääkäri tuumas että ei niistä oikeesti oo mitään hyötyä painonpudotuksessa, kun ne on kuitenkin diabetesääkkeitä, eikä laihutuslääkkeitä :confused:

Miramei Voi ei. Toivotaan että täti tulis pian kylään nyt kun oot veritesteissäkin käynyt. Jos sulla on vaan stressiä ollu ja se siirtäny menkkoja :hug:

lauru Harmi kun tänne meidän joukkoon jouduit. Mutta tervetuloa kuitenkin :) Toivotaan että päästäs kaikki pian pois täältä.
 
Viimeksi muokattu:
Ihanaa, paljon plussia :) Onnittelut, sinne me kaikki toivomme pääsevämme!

Uskomatonta minkälaista kohtelua sait Naapurin tyttö, ei kyllä minkäänlaisia tapoja.

Itse kävin tänään aamulla ensin verikokeessa ja iltapäivällä sitten ultrassa. Hcg on laskusuunnassa mutta silti vielä 1260. Ultrakuvassa näkyi jotain pientä kudosjäämää, ~1cm halkaisijaltaan. Ultraamassa oli ensin nuorempi naislääkäri joka kutsui sitten vanhemman myöskin naislääkärin toista mielipidettä varten. Puntarointiin että kaavitaanko vai odotellaanko menkkoja josko siinä viimeisetkin kudosrippeet puhdistuisi limakalvolta. Itse halusin ehdottomasti odotella menkkoja joten siihen päädyttiin. Ei ylimääräisiä kajoavia toimenpiteitä kiitos. Menkkojen jälkeen jälleen hcg-kontrolli ja jos vielä koholla niin sitten takaisin. Nyt sitten yritys jäähyllä menkkoihin asti. Oikeassa munasarjassa näkyi jo 3cm munarakkula, eli eiköhän ne menkatkin parin viikon sisällä ilmesty. Nyt sitten kun vaan saisi kärsivällisyyttä odotteluun, ei vahvimpia puoliani... :) Jännitti kyllä mennä ultraan, taisi kyllä mennä niin hyvin kuin odottaa saattaa näillä lähtökohdilla.
 
Lääkärillä käyty. Kohtu ok, vasen munis ok. ( ei ultrattu) oikea aristaa. hän ihmetteli mun "vuotoa" että ei pitäis enään 3viikon jälkeen tulla näin.. joo siis mulla on pikkarisuoja vaan käytössä...aikoi konsultoida gyneä? et vissiin sit tutkitaan paremmin...voi hyvänen aika...käsitin että vuotoa voi tulla 2-4 viikkoa lääketyhjennyksestä.
 
Mulla heittää elämä näköjään häränpyllyä, koska keskenmeno ei näköjään riittänyt...kävin maanantaina lääkärissä kaulalla olevan patin takia, ja laittoi ultraan. Kävin siellä tänään ja koko kilpirauhanen on täynnä mitä lie patteja. Ohutneulanäytteet otettiin ja toivotaan että on "vain" kyhmy struuma, jos ei ole niin sit se on pahanlaatuinen:O Mutta että tähän jäi meidän yritys tältä erää, ehkä kun/jos tilanne selviää niin jatketaan...eli minut saa poistaa listoilta kokonaan

Onnea muiden yritykseen!
 
kukkaiskeiju Kuinka kamalaa!! :O Todella toivon ettei kyse ole mistään vakavammasta! Surullista, että nyt teidän vauvahaaveet siirtyy vähäksi aikaa..Kunpa pääsisit pian takaisin remmiin ja sitä myötä raskaus tulisi mahdollisimman pian. Voimia tuleviin koitoksiin!! :hug:
 
**Keskenmenon jälkeen kuumeilevat**Syksyllä 2012**

Perjantaina 2.11.2012

HAAVEISSA ESIKOINEN

Miramei___24v___KKM 4/12, KEM 9/12_________________KP 53/33-38
Mosmos____22v___KKM 5/12_________________________KP 22/30-32
zapata___31v__KKM 6/12, KEM 8/12____________________KP 13/26
Cattibrie___25v__KKM 4/12___________________________KP 8/28-30
hanja___33v__KM 4/12, KM 8/12______________________KP 28/26-32
Simpu83___29v___KKM 9/12_________________________KP 21/26-42
Miwwi___21v___KM 5/12, TM/KM? 9/12________________KP 14/28-36
rupeltaja___30v___KKM 10/12_________________________KP ?
Naapurin tyttö___28v___KEM 6/10,SKM 10/12_____________KP 9/29

HAAVEISSA TOINEN

MiNalo__27v___KKM 6/11, KKM 3/12, KEM 8/12___________KP 26/30-32
pupu75__36v____KM 1/12_____________________________KP ?
Pippari_____KKM 10/11, KKM 7/12______________________KP ?
Nöhvi1___33v___KM 10/12__________________________KP 31(?)/24-28
alien_1___37v___KKM 10/12__________________________KP 26/28?
Kenya__KM 5/11,Kesk.kehitysh.vuoksi 10/11,KU 9/12______KP ?
kanella___KKM 5/08,KKM 3/11,KKM+TM 12/11,TM 10/12____KP 15/26-32
lauru__27v____KKM 10/12_____________________________KP 19/28

HAAVEISSA KOLMAS

Tulkinnanvarainen___KM 4/12_________________________KP 28/30
tillukas__32v__KM:t 3*-09,2*-10,5/12,7/12,8/12_________KP 52/28-33
Mirrimami___TM 7/12________________________________KP 69/28
suhveli__28v__TM 7/11, KM 9/12______________________KP 20/28-30
Miima81____TM 1/06, KM 10/12_______________________KP ?
Marlin___29v___KM 07/12,KEM 10/12___________________KP 7/28

HAAVEISSA NELJÄS

Alexa__39v__KM -93 ja -96,TM 6/06,KM 10/12____________KP 31
nelikko82__30v__KU 10/12_____________________________KP 21/?
dyddö_29v_KM 5/05,9/06,1/07,11/09,enkelityttö1/11,KM1/12,9/12_KP 17/30-32

HAAVEISSA VIIDES

puskajussi__40v__KKM 12/11_________________________KP 97/28-30
Carolina30+____KM 06/09,TM 03/12___________________KP 30/28-30

HAAVEISSA KUUDES

mamuska7__39v___viim.KM(ku)9/12_____________________KP 9/28-30

***Piinailijat***

hanja - dpo 12
Nöhvi1 - dpo 13
nelikko82 - dpo 4

:heart: :heart:PLUSSANNEET :heart: :heart:

Tammikuu: Koski, adora, Riikka90, _Lumi_, Fantteli
Helmikuu: Unelma kolme, Micaela, Johnu, Idylli?
Maaliskuu: Nellielli, Ipna, rontti1, Missa-76, Daizy06, Jenksula
Huhtikuu: mame31, malttamaton, Wandii, tiiru, vaavimasu, meadow, Lynette, Suerte, m1n1
Toukokuu: zoobles, *kenguru*, adora, Aniit, diiselikissa, Pink89, Sirel, Toivotonko
Kesäkuu: Tuuliannaliina, Neiti-81, Sanniz, cannes, mamiksi monelle, kodehu, heidukka, Jiiii, Suikkis, Missa-76
Heinäkuu: kwaidan, Whisky Peat
Elokuu: Naneni, Sussu -72, Hanne_, tiinelli, Mimmiel
Syyskuu: Quu, mumina, Scarleth, P12
Lokakuu: Emppuli83, kultakimpale2, iitu85, Lilleri82, heisu81, Haaveissani, Tanita, piuu, Lapinmaria, Tartsu74, EVO
Marraskuu:

TAUSTALLA/KATEISSA:

kattikati
Taivaanrannan maalari
Sachie
miss bamse
miuku9
Maniokki
Starhope
kokkeli


Linkki odotuspuolelle siirtyneisiin:
http://kaksplus.fi/keskustelu/lapsen-saaminen/odotusaika/2106856-keskenmenon-jalkeen-plussanneet-kevat-2012-a/

Päivityspyynnöt punaisella kiitos!
 
Viimeksi muokattu:
Minalo: Täyty sen verran vielä tulla tähän kommentoimaan kun selvittelin noita mahiksia niin todennäköisesti tämä olisi hyvänlaatuinen ja osaltaan kilpirauhasen häiriö selittäisi omalla kohdallani montakin asiaa. Se itseasiassa voisi selittää myös kuopuksen ennenaikaisuuden ja tämän vasta tapahtuneen keskenmenon. Oireet voi olla niin epämääräisiä, mutta seuraukset niin suuria. Siinä mielessä hyvä, että nyt tutkitaan, eikä vaikka 4 keskenmenon jälkeen. Nettitietojen mukaan raskaus rasittaa kilpirauhasta jopa 25-50% enemmän kuin tavallisesti ja jopa joka 10 raskaana olevalla saattaa olla viitteitä raskauden aikaisesta hypertyreoosista. Monimutkainen juttu siis, mutta levollisempi mieli jo kuitenkin itsellä, asiat selviää ja sitten taas keskitytään tähän asiaan :) Toivottavasti mahdollisimman harva teistä olisi enää tässä pinossa ;)
 
  • Tykkää
Reactions: MiNalo
kukkaiskeiju Ihanan positiivinen asenne sulla! :) Ja niin pitää ollakin! Ei heti tarvitse ajatella pahinta..Itse olen vain sellainen, joka olisi jo kehittänyt hirveän paniikin vastaavassa tilanteessa! :D Nyt vaan hoidat itsesi ja kilpirauhasesi kuntoon! Sitten palaat entistä vahvempana. :)
 
Tuli semmoinen mieleen, että kuinka nopeasti muilla on raskaustesti näyttänyt negaa keskenmenon/tyhjennyksen jälkeen? Kun mulla on se kontrollitesti vietävä tk:hon vasta marraskuun loppupuolella ja voin olla jo sit vaikka uudestaan raskaana, jos hyvä tuuri käy. Niin mietin, että kun tyhjennyksestä on nyt jo kolme viikkoa niin kannattaisko välissä testata kotona tuota, että joko näyttäis negaa? Koska jos nyt ei ala normi aikaan menkat tyhjennyksen jälkeen ja testi näyttää plussaa niin en tiedä, että oonko raskaana vai onko kohtuun jäänyt jotain tyhjennyksen jäljiltä. Koska mulla mahdollisesti tosiaan oli jo ovis niin jos ois niin mahtava tuuri, että se oiskin vaikka tärpännyt ekalla kierrolla...
 
Kukkaiskeiju, mullahan keskenmenojen taustalta sitten loppuviimein löytyi tuo kilpirauhasen vajaatoiminta. Arvot olivat nippa nappa viitteissä, T4V jo alle. Kunnallisella olisi jatkettui vain seurantaa, yksityinen määräsi samantien lääkityksen oireiden ja keskenmenojen perusteella. Lisäksi mulla on 2 lasta ennen keskenmenoja jo olleet syntyessään pienikokoisia mitä aina ihmeteltiin. (rv 39+2, 2905g ja 41+4, 3420g). Kuopuksen odotuksessa siis tyroksiinit käytössä ja oli 40+4 syntyessään 3645g. Tsemppiä kilpparikokeisiin/tutkimuksiin!

Lauru
, itse olen kertaalleen KM:N jälkeen ollut uudelleen raskaana heti. Keskenmenosta oli kulunut 5 vkoa kun kontrollikoe otettiin ja paljasti minun olevan uudelleen raskaana (arvo oli yli 100 ja olin välissä saanut kotitestillä negan) Mulla HCG laskenut aina todella nopeasti, viikossa kahdessa.

MINALOLLE varovaiset onnittelut!:heart: testikuvia kävin kyttäämässä, ja kyllä siellä jotain kurkkii:heart::heart:

MIIMA, vuoto on tosi yksilöllistä. Mullekin sanottiin että tyhjennyksen jälkeen voi vuoto olla 2-4 vkoa, mulla kestänyt yleensä n. viikon, ihan normi synnytystenkin jälkeen jälkivuoto saman verran.

ALIENIlle tsemppiä menkkojen odotteluun!

EVOLLE, PIUUlle ja TARTSULLE myös plussaonnittelut:heart:
Ja kaikille muillekin tietysti :)
 
Muistaako kukaan miten se meni keskenmenosta ja hyytymistekijöistä...että joskus sekin voi aiheuttaa sen keskenmenon?
Jep, mulla todettiin hyytymistekijävastauksissa (verikoe km jälkeen) poikkeavuus, joka todennäköisesti on se km syy - joskin tukosta istukassa tai napanuorassa ei oltu havaittu. Seur. raskaudessa ilmeisesti automaattisesti aloitetaan Klexanehoidot, heti kun plussaan niin pitää ottaa yhteyttä erikoissairaanhoitoon, jossa sitten myös koko raskauden ajan kuulemma seurannat.

Uusi hyytymistekijäkoe otetaan ensi viikolla, haluavat tietää onko se mulla pysyvä ilmiö vai raskaudesta johtuva. Toisaalta hyvä tietää että tällainen on, mutta toisaalta pelottaa onnistuuko raskaus enää koskaan loppuun saakka...
 
Onnittelut kaikille plussanneille! :flower: Kaikille sylikaupalla tarrasukkia pikkuisille että tarraavat kovasti kiinni! :heart:

Miramei Kyllä on kurja tuo sinun tilanne. :( Itse aattelin että saisitko lääkärin otattamaan sinulta muut hormonitasot, varsinkin kilppariarvot? Toivottavasti tilanne ratkeaisi pian. Voihan olla että jostain syystä X sinun menkat on vain jääneet kerran tulematta, ja jatkossa olisi kaikki normaalisti.

kukkaiskeiju Toivottavasti pääsisitte jatkamaan vauvaprojektia pian, mutta hyvä että tuo kilppariasia nyt selvitetään kunnolla ensin. Itsellä vajaatoiminta, ja ekassa keskenmenossa kysyin saman tien onko se voinut aiheuttaa keskenmenon, lääkkeet aloitettiin maaliskuun alussa ja raskaus alkoi huhtikuun alussa. Ei sitä koskaan tiedä... Hatunnosto asenteestasi! :)

lauru tervetuloa ja pahoittelut! Teidän plussaketjussa käynyt uskomattoman huono tuuri. :( :hug:

miima itsellä vuoto kesti runsaana noin viikon, ja sen jälkeen tuhruttelua 3,5 viikkoa. Olisko noi sitten jo menkat?

Naapurin tyttö Kamalan lääkärin pakeille olet joutunut. :hug: Ottaisin yhteyttä potilasasiamieheen ja tekisin valituksen. Kyllä täällä aika monta viallista testiä olisi itselleni osunut tielle jos aina muka pitäisi plussa tulla ennen menkkoja. Täälläkin forumilla kaikki juhlisi joka kuukausi positiivista raskaustestiä jos tuo pitäisi paikkansa. :/

Pahoittelut ne kenelle en muistanut kommentoida, pikaisesti vilkuilen työn lomassa juttujanne.

(.) Luulen että täällä ovis tuloillaan. :) Ja sehän hyödynnetään. Ihanaa viikonloppua kaikki ihanaiset!
 
Miima81 Mulla meni pikkusen vajaa neljä viikkoa km:sta kunnes menkat alko. Edellisenä päivänä ovistesti näytti selkeetä plussaa (en oo vissiin kertaakaan saanu yhtä vahvaa viivaa oikeen oviksen aikaan) ja vielä viis päivää ennen menkkoja r.testi näytti selkeetä plussaa. Että oisko sitten niin että sulla ois vielä hcg koholla, ja ovistesti sitten sen näyttää.
 
Täällä haamuilu jatkuu! :) Ehkä hieman on viiva vahvistunut! Tänään kp 26/30-32 ja dpo ehkä jotain 10. Kävin tänään prepoliklinikalla, kun minulla olisi maanantaina se laparoskopia. Oikeanpuoleisessa munasarjassa on noin 2x3 cm muutos, joka poistettaisiin. Kun nyt kerroin olevani ehkä pieniin päin, niin lääkäri halusi teettää testin siellä paikan päällä. Ja siis ihan virtsasta. Minuutin verran hoitaja tuijotti sitä tikkua ja totesi vaan, että negatiivinenhan tämä...liekkö ollu vähemmän herkkä testi sitten?? No, lääkäri kumminkin uskoi minua ja toimenpide peruttiin maanantailta. Ei kuulemma ole tarvetta lähteä niin pientä juttua poistamaan raskauden aikana. :)

Ihanaa viikonloppua kaikille! Plussatuulia!!! Kun kerran hyvä putki on päällä niin eihän katkaista sitä!? ;)
 
zapata mulla on vasta muutama viikko sitten tutkittu kilppariarvot ja aivan ihanteelliset oli.. niinku kaikki muutkin veriarvot! :O Keskenmenon jälkeen (9.viikolla) kierto oli 58 päivää. Nyt viime kuussa oli kemiallinen niin onkohan sen vuoksi menossa jo kp53..en tiedä. Muuten kierto on ollut sen 38 melkeen kokoajan. Mikä on sekin toki melko pitkä.
 

Yhteistyössä