Keskenmenon jälkeen kuumeilevat ***syksyllä***

Nyt täytyy esittää hölmö kysymys kiertopäivistä! lasketteko te ekan vuotopäivän 1kp:ksi vai onko vasta seuraava päivä se kp1? Rupesin vaan miettimään että jos eka vuotopäivä on se mikä on jo eka kp niin sit mulla oiskin tänään jo kp28 eikä menkkoja näy. No samapa se sinänsä yhdelle päivälle. Jos ei huomisen aikana menkkoja näy niin täytyy sit töiden jälkeen suunnistaa apteekin kautta kotia.
 
Mä tein sen mitä en ajatellut tekeväni...ostin ovulaatiotestejä ja raskaustestejä..
Saanpahan ainakin jotain puuhasteltavaa.
Miten noita ovulaatiotestejä käytetään? Tai siis millä päivillä on parasta alottaa että saa sen ovulaation nalkkiin?

Sanle: Onko sinulla aikaisemmin siis alkanut kuukautiset kp28 sillä laskulla että seuraava pv vasta olisi kp1? Eikö sulla siinä tapauksessa ole kierto 29pv mutta olet vain laskenut "väärin"? Nojooh..mä testaisin silti innokkaana huomenna, nyt kun sain niin paljon kuitenkin uskoa siihen, että lapsia voimme saada joten yritetään sitten toiveikkaana (=vauhkona) :xmas: Olen ajatellut myös että se olisi se eka päivä kp1.

Miten kierto yleensä lähtee käyntiin km:n jälkeen? Kertokaahan teidän kokemuksesta.

Me päätettiin sitten, että yritetään jo nyt...
Eli kp olisi sitten 7 jos sitä voi laskea näin suoraan...
 
Mulla itseasiassa kierto vaihtelee 26-28pvä välillä ja en osaa yhtään sanoa miten sen yleensä oon laskenut kun en oo pahemmin tämän vuoden puolella kiertoja laskeskellu. Mut viime aikoina kierto on ollut enemmän lyhyt kuin pitkä.
 
Kiitti linkkivinkeistä Pikkuinen12! Mutta niinkuin sanoit, ei näköjään voi luottaa sokeasti noihin terveysartikkeleihinkaan : /

ElinaMaria, kävin pikaisesti lukemassa blogiasi ja huomasin, että meillä on (lähes) sama perussairaus. Toivottavasti sulla jo rauhallisempi vaihe meneillään! :)

Sitten kysymys viisaammille... Kuuluuko oviksen jälkeen lämpöjen nousta jokatapauksessa sillä 0,5 asteella? Ja sitten kierron lopussa ne lämmöt joko ei laske tai laskee, jos on/ei ole raskaana?

Mulle saa päivittää kierron pituudeksi 27.
 
evya juuri näin että lämmöt nousee jokatapauksessa, eli itse lämmönnousu ei johdu raskaudesta vaan keltarauhashormonista jota munasolun paikalle kehittynyt keltarauhasrakkula tuottaa luteaalivaiheen ajan. Jos on tullut raskaaksi, keltarauhanen jatkaa toimintaansa kunnes istukka tuottaa tarpeeksi hormonia ylläpitääkseen raskautta. Jos ei ole raskaana, rauhanen surkastuu, lämmöt laskee ja menkkavuoto alkaa.

Jostain luin että ainoat seikat joista voi päätellä olevansa raskaana on nämä kolme:

myöhässä olevat kuukautiset, yli 15 päivää koholla ollut lämpö ja positiivinen raskaustesti.

Kaikki muu oireilu voi olla mistä vaan johtuvaa ja sattumanvaraisesti ne oireilut sattuu joko negakierrolle tai plussakierrolla, ja tämän vuoksi moni olettaa niiden olleen raskausoireita kun samat todennäköisesti myös negakierroilla olleet oireet sattuvat tulemaan raskautumiskierrolla. Pahoinvointia, palelua, huimausta, rintojen muutoksia ym. voi olla ihan negakierrossakin ja johtuu hormonitoiminnasta ja yksilöllisistä kehon muutoksista jotka ei välttämättä kuukautiskiertoon edes liity (verensokeri yhtenä esimerkkinä). Eli ainoa luotettava merkki raskaudesta ennen menkkojen alkupäivää on raskaustestiin ilmestyvät selkeät viivaset :)

Itsekin oon tänään rampannut vaikka kuinka monta kertaa pissalla mutta en tosiaankaan voi olla raskaana kun en ole edes ovuloinut. Alaselkää juilii, alamahaa nippailee, aamuisin on huono olla eikä ruoka maistu, väsyttää, näin levottomia, selkeitä unia, janottaa, aamusta asti on huimannut ihan tolkuttomasti. Mutta raskaana en ole. Siksi toisinaan huvittaa kun lukee toisten "oireista" ja etenkin kun itse kyttäilee oireita, oonko tosiaan niin hölmö aina kierron loppuvaiheessa :D
 


PERJANTAI 2.12.2011

HAAVEISSA ESIKOINEN



nellielli....................KM 08/11......................................KP 23/26-30
Tillu79....................KM 01/09, 08/09, 01/10.................KP 6/26-30
maikkuliini..............KM 10/10
Padmerine.............KM 11/10, 04/11
Coco-85.................TM 07/11.......................................KP 14/28-31
Idylli.......................KM 09/10, 10/11
Evya.......................KM 6/11, 8/11, 10/11, KM 11/11....KP 21/27
taraolivia................TM 11/11


HAAVEISSA TOINEN



ElinaMaria...........RK 01/08, KM 05/08, RK 02/11.......KP 25/28
kultakimpale2.....KM 03/09, 12/10.............................KP 19/?
Chamon..............KM 07/11, TM 09/11
Quu.....................KM 10/10, 12/10, 3/11, 8/11..........KP 15/28-32
_Lumi_................KM 11/11.......................................KP 10/28
diiselikissa..........KKM 11/11......................................KP 18/?
beebe010...........KM 07/08, 11/11.............................KP 22/28-30
tiiru...........................................................................KP 8/?



HAAVEISSA KOLMAS



Fantteli............KM 08/11...........................KP 26/26-32
Whisky Peat....KM 07/11...........................KP 17/30-35
Missa-76..........KM 04/11...........................KP 18/28-32
Pikkuinen12.....KM 08/11, 09/11, 11/11....KP 26/38
Sanle...............KM 1/11, 3/11, 6/11...........KP 28/28



HAAVEISSA NELJÄS



Koski.......................KM 04/11...............KP 14/25-?
johnu......................KM 01/11, 06/11
Vaavimasu..............KM 08/10, 08/11....KP 23/28-29
Mamiksi monelle......KKM 10/11


HAAVEISSA VIIDES



miss bamse..............KM 11/10.................................KP 19/28


HAAVEISSA KUUDES







TAUSTALLA:

Bianca, Tipetsu, Sinderella, taaperotx5, Too-ticki, KatieSadie, Alpa, Lara_84, Katie85, Nuunuu78, Mamulis, plug-in-baby, toukka90, mammuzki, DingeLiDong, tiiru




:heart: PLUSSANNEET :heart:

2010

Marraskuu: viivi ja vagner, Cappuccino, Hjannah, Anna-79, HelinäKeiju10, Blanco, Koralli73

Joulukuu: Minttu81, Orkidea88, Huikkis, Sandemar, innoM, tömpsis, Maximilian

2011

Tammikuu: elmiju, äiti88, kitikat3, Omppu09, Dino80

Helmikuu: Muutosta, Neiti-81, koiksa-79, shenda81, Carriina, Miina84, Leeniliini, Minnuska89

Maaliskuu: Yale, Kiitäjä, Mariel85, MamiJ, Minnäi

Huhtikuu: äiti x4, äidiksi haaveileva, neljäskö, viena, tanjuska<3, Astre, Mango86

Toukokuu: LeenaT

Kesäkuu: Nenex, Naive88, Memelisa, sonsku, PIKKUVIIKINKI

Heinäkuu: Imoen, Epa_88, Champion, Äiti minäkin

Elokuu: syysmyrsky, vauvaqme (km), Nappula, Gabrielle

Syyskuu: Naive88, bebel (km), vauvaqme, Sanmar82, caisachu

Lokakuu: mammuzki (km), Emby^

Marraskuu: Bubba, Johanna26, Maria -80, Bebel



Plussanneiden odotuspuolen pino
http://kaksplus.fi/keskustelu/lapsen-saaminen/odotusaika/2035190-keskenmenon-jalkeen-plussanneet-syksy-2011-a/ :heart:
 
Viimeksi muokattu:
Onko muilla oviksen aikaan ollu selkäkipuja alaselässä ja lisäks alavatsassa semmonen omituinen paineen tunne, vähän niinkun pissittäis, mut ei kuitenkaan? Mulla on nyt keskiviikosta lähtien ollu ilkee olo selän ja mahan kanssa ja lisäks nivusia juilii koko ajan... Iki-ihana närästyskin on tullu kuvioihin mukaan : / Mulla ei vaan oo mielessä, että olis aiemmin tässä vaiheessa kiertoo ollu tämmösiä kipuja. Selkäkipi voi toki johtua muustakin, mut toi alavatsan kipu ja nivuset ei oikein mee mun ymmärrykseen...
 
Tein testin ja jos oikein tarkkaan tiiraa niin siellä haaleaakin haaleampi viiva näkyy. Tein apteekin omalla, siinä ei vissiin pitäs olla viivanpaikkaa? Maha on kyllä sen tuntonen että menkat alkas. ois pitänyt odottaa ens viikkoon ennen ku testaa, mut katellaas nyt alkaako vuoto.
 
Koski mulla on nyt juuri tuommoista, mua pissittää tosi usein ja tuntuu painetta alavatsalla, nivusia särkee koko ajan enemmän, limailu on myös runsasta ja vähän veristä. Ovistesti plussas toissapäivänä. Mietin että olisko kuitenkin vaan pissitulehduksen suuntaista ainakin itsellä kun jotenkin epäilen ovuloimatonta kiertoa.. nyt kuitenkin mulla jo kp25 (huom päivittäjä :wave: ) menossa. Pitkäkiertolainen kylläkin olen mutta oli sen verran nopea lh-huippu verrattuna mun aiempiin tikutuksiin etten jaksa uskoa oviksen tulevan. Mutta olisko sulla kuitenkin ovistuntemuksia nuo, mun mielestäni ihan mahdollista :)
 
Mene ja tiedä onko tuo nyt oviksesta johtuvaa, vaiko sitten pissitulehdus. Jos ei viikonlopun aikaan helpota, niin kai sitä sit pitää lääkärissä käydä. Tässä kyllä taidan ite alkaa kallistua oviksen jälkimeininkeihin, kun lämmöt ollu himpun koholla ja nyt iltaa kohden noi kivutkin tuntus himpun hellittävän.

Kiitos kaikki ihanaiset kommenteista :) Tulen kertomaan kumpaan päin kallistu...
 
Sanle varovainen onnittelu plussasta! :flower: pysyis ny vaan ne menkat poissa ja alkais testissä viiva vahvistuun! :)

Ja mulle saa päivittää kiertopituudeksi 28-32..koska näköjään kierrot on ny pidempiä ollu ku aiemmim..
 
Mä en suostu tuota vielä plussana ajattelemaan. Katotaan sit alkuviikosta uudestaan jos ei menkkoja kuulu ja tehdään sitten uusi testi. Molemmista pojista oon samoilla kiertopäivillä saanu selkeet plussat ja nyt oli tosiaan niin haamu että enemmän uskon kemialliseen kuin oikeaan raskauteen.
 
Tein testin ja jos oikein tarkkaan tiiraa niin siellä haaleaakin haaleampi viiva näkyy. Tein apteekin omalla, siinä ei vissiin pitäs olla viivanpaikkaa? Maha on kyllä sen tuntonen että menkat alkas. ois pitänyt odottaa ens viikkoon ennen ku testaa, mut katellaas nyt alkaako vuoto.
Mulla tuntui just sellaselta kun olinkin raskaana. (myös siinä onnistuneessa!);)
Jännittävää! Mulla ei ainakaan mitään haamuviivan tapastakaan ole tuolla testillä ollut, sellaisen kerran tehnyt. Nyt peukut pystyyn.
 
Callisto: Onnea! :heart:

Sanle: Peukut pystyssä täällä, että muuttuisi selkeäksi plussaksi!! =)

Omaa napaa: mulla tuhruttaa edelleen ihan, ihan , ihan vähän. Ja välillä voi heittää jtn nuppineulanpään kokosia hyytymiä, JOTEN olen sittenkin kääntynyt jo siihen uskoon, et kaikki ei varmaan ole tullut ulos... :'( En ole jaksanut soitella mihinkään, kun epäilen ottaisivatko vastaan, kun ei ole runsaampaa vuotoa ja kipuja. Tulevana torstainahan on jo se verikoe ja tiistaina siis 3vkoa täynnä vuotoa/tiputtelua. On tää niin perseestä ja mä olen NIIIIIIIN kyllästynyt ja kaikki mun tututkin tuntuu olevan raskaana ja kaikki esikoisen ikätoverit saa sisaruksen, yllätys yllätys, touko-kesä-heinäkuussa!!!!!
Tällä vkolla on kyllä ikäänkuin nippaillu munasarjoja, olen jotenkin "tietoinen" tuosta alakerrasta. Yhtään ei kyllä ole särkyä, eikä jos käsin alavatsaa koettelee, niin arista.

Sori, mä jorisen nyt tätä yhtä ja samaa koko ajan, mutkun ei oikein muutakaan kerrottavaa ole... :ashamed:
 
Heissan.. Täällä tänään kp 24 eikä kyllä oikeestaan epäilytä yhtään että oisin raskaana..
Jotenkin nyt ollut helppo unohtaa koko asia ja kiertoki ollu kyllä aika epäselvä kun ovulaatiosta en ole yhtään varma.. Toisaalta tuntuu että se oli vasta viikko sitten ja toisaalta se saatto olla jo sen vkon ti ja ke välisenä yönä... Vähän tuntu niinku molempina päivinä ois ollu tuntemuksia..
Viikkos itten vietin luokan kanssa pikkujouluja ja tuli hörpittyäki aika reippaasti, mutta kun kirto oli vielä siinä vaiheessa että uskalsi..
Soittelin neuvolla ja sieltä lupasivat rueta syömään primaspan 100mg 1tabletti päivässä.. Ja kehotti myös syömään raskaus ajan vitamiineja että saa foolihappoa tarpeeksi..
Nyt sitten toisen aamun jo olen napsinut niitä..
Mutta.. Nyt lähen osteleen pikkuhousuja itelleni ku alkaa olla sen verran huonoja jo =D
Tsempitykset kaikille!!!
 
diiselikissa :hug: Jälkivuoto voi ikävä kyllä kestää monia viikkoja lääkkeellisen jälkeen, tai ainakin noissa mun papereissa sanotaan et 5:kin viikkoa ois ihan normaalia. Toivottavasti se sulta loppuu kuitenki aiemmin!

Täällä taas sairaalareissu yöllä takana. Mulla oli jo vuoto oikeestaan loppu ku yöllä vessassa käydessä holahti ihan kirkasta verta ja hyytymiä. Kun soitin niin pyysivät näytille. Mitään vakavaa ei kuitenkaan näkyny, jonku verran vuotoa vaan, kun mä jo pelkäsin et joudun suoraan taas kaavintaan. Sinne on/oli saattanu jäädä joku rämmäle joka toivottavasti tuli jo pois. Alkuviikosta uus ultra jossa yritetään sitä paremmin kai selvitellä ja arvioidaan tarviiko uuden kaavinnan. Voi huoh voisko tää olla jo pian ohi ku mun stressitaso vetelee jo ihan maksimissa tän takia.
Nii joo ne otti hcg:n ja se oli tullu viikossa yli 1000->28.

Onnea Callisto ja Sanle peukut pystyssä d:)b
 
Sanle Täälläkin pidetään peukkuja, että plussa vahvistuisi!

DingeLiDong Kylläpäs sua nyt koetellaan. :( Toivottavasti tulehdus hellittää ja olo on jo parempi.

diiselikissa Mulle sanottiin sairaalassa, että tyhjennyksen jälkivuoto voi kestaa jo 4 viikkoa. Jospa sulla olis tyhjennys kuitenkin onnistunut, vaikka vähän tiputtelee vielä. Tiedätkö, kuinka nopeaan saat ne verikokeen tulokset? Jostain luin, että siinä menis muutama päivä?

Mulla on aika lailla vuoto nyt loppu, pientä tuhrua tulee välillä vielä, muttei muuta. Tein äsken r-testin päiväpissasta ja kyllähän siihen ihan selvä plussa tulee vielä. Haalea, mutta ihan selkeesti erotettavissa. Teen viikon päästä testin aamupissasta ja jos se on nega, niin eiköhän kaikki ole ok. Ja torstainahan menen gynelle vielä tsekkauttaan tilanteen.

Tuskastuttavan hitaasti kroppa palautuu keskenmenosta...
 

Yhteistyössä