Keskenmenon jälkeen kuumeilevat TALVI 2015

Ongelma on, etten asu suomessahan, joten paasy tutkimuksia on ollut pitkallinen prosessi. Gyne aika nyt torstaina, ainakin ultran saan varmasti, mutta lahetteen sanamuodon vuoksi on epavarmaa saanko tarvittavat labrat samalla kertaa, vai joudunko odottaa taas viikon uutta lahetetta. Mut joo, nelja varmistettua km ja yksi varmistamaton. Nyt tulee vakisinkin ainakin yhden kierron tauko tahan hommaan.

Arsyttaa kun olen jo pidempaan pyytanyt progen, sokereiden yms tarkistuttaa, mut aina sita lykataan. Mut nyt pifan peukkuja et torstaina daatais ainakin jotain testeja tehtya.
 
Ok. Harmi, toivottavasti saat asiat siellä selvitettyä. En itsekään asu Suomessa, mutta täällä naapurimaassa hommat toimivat pitkälti samaan malliin kuin Suomessa.

Oikeastaan täällä on moni asia näiden keskenmenojen suhteen toiminut vielä paremmin kuin mitä pk-seudun terveydenhuollosta muistelen. Saattaa johtua siitä, että asutaan niin landella että kun jotain ilmenee niin ottavat tosiaan sisään sinne seudun ainoaan isoon sairaalaan ja pitävät tarvittavan ajan, eikä ole mikään kiire lähettää kotiin. Ei ole todellakaan tarvinnut tapella tutkimuksista, vaan jo toisen jälkeen sanoivat, että jos tulee kolmas niin pistävät heti lähetteen (vaikka mun ensimmäistä km ei koskaan varmistettu missään lääkärillä). Ja kun se kolmas tuli niin laittoivat automaattisesti rutiinina paperit vetämään tutkimuksiin.

Ainoa miinus on ollut se, että aina on saanut odottaa kauemmin kuin mitä ovat sanoneet. Vissiin se terveydenhuolto täällä on aika kiireinen, mutta kyllä se silti otti päähän kun sanoivat että kutsu tutkimuksiin tulee parin kuukauden kuluttua, ja sitten kuluikin 4kk...
 
Joyzy: Voi höh, kurja tilanne! Toivottavasti vuoto sujuu ilman suurempia ongelmia. On se kyllä kamalaa kokea km kerta toisensa perään ja tälläkin palstalla on monia joille noin käy. Voimia tulevaan! Kyllä vielä kohdalle osuu se onni joka pysyy matkassa.

Minä kävin ultrassa tänään ja hyvin on paikat palautunut. Ovis on tuloillaan ja kohdun limakalvo hyvä. Tarkoittaa sitä että alan tikutteleen ovista ja kun hymynaama tulee niin siitä 2-4pv päästä siirto mikäli alkiot selviää sulatuksesta. Vähän jänskättää jo :)
 
Moi kaikki,
tulin tänne lukemaan viimeisenä sairaslomapäivänäni mitä muille keskenmenon kokeneille kuuluu. Olin aiemmin kesäkuu 2016 ryhmässä (sekä facebookissa), sain keskenmenon (8+6), plussasin taas ja lueskelin lokakuu 2016 ryhmää, mutta en uskaltanut kirjoitella, odottelin että kun ollaan varmemmilla vesillä niin kirjoittelen.
Viime viikolla tuli tunne ettei kaikki ole ok, menin gynelle ja selvisi että kehitys oli loppunut 10 päivää aiemmin (7+4). Sain lääkkeet ja viikonloppuna oli tyhjennys.
Kyselisin neuvoja teiltä kun sitten neljän viikon kuluttua menen jälkitarkastukseen niin mitä kannattaa gyneltä kysyä/vaatia? Raskaaksi tulen helposti uuden mieheni kanssa (ex:n kanssa ei tärpännyt vaikka olin silloin huomattavasti nuorempi), foolihappoa olen syönyt 1mg/pv ensimmäisen keskenmenon jälkeen, elän terveellisesti. Mitä tässä voisi vielä tehdä? Miehelle jotain vitamiineja/hivenaineita? Jos kolmen keskenmenon jälkeen vasta tutkitaan niin miten sitä jaksaa odottaa. Jotenkaan nyt ei osaa olla positiivisena että voisi kolmas edes onnistua ja jatkua pidemmälle. Riskihän on jo ikä, 41v.
 
Misu74: Jaksamisia sinullekin! :( Iän vuoksi voi vissiin saada apua jo aiemmin - kysy, pyydä ja vaadi? Sinänsä ikä itsessään lisää hyvin paljon keskenmenojen riskiä, joten jos toiveena on saada lapsi ei oikein tuossa vaiheessa voi kuin yrittää silläkin uhalla, että keskenmenoja on lisää edessä :(
 
Voi voi kun täällä on taas huonoja uutisia :(

Itsellä takana vasta yksi km vajaa pari viikkoa sitten ja tuntuu voimattomalta ajatukselta se, että sellaisen kokisi uudestaan saatika monta kertaa. Iso halaus ja voimia teille kaikille, jotka painitte näiden asioiden kanssa.

Mää varmaankin vaatisin myös tutkimuksia jo kahden km:n jälkeen, jos ikää on paljon. Se on eri asia saako niitä, en tiedä mikä on käytäntö.

Misu74: Jotkut sanovat, että vehnänalkioöljy auttaisi raskautumisessa ja kiinnipysymisessä. En tiedä onko tämä totta vai tarua. Joillekin tulee helposti finnejä ko. tuotteesta. Kun aloin ottaa öljyä 1 tl/päivä hmm... viikko ennen ovista, niin raskauduin heti. Tosin yritys oli vasta toinen ja eka kerta oli pillereiden jälkeinen tyhjennysvuoto, niin voi olla, että tärppäsi muutenkin vaan hyvin. Otin öljyä myös jokusen viikon plussauksen jälkeen, mutta meni kesken 7+5 (todettiin viikoilla 10-11).
 
Joyzylle ja misu74:lle tsemppejä ja jaksamisia. <3

Omaa napaa sen verran että mulla on vasta kp8 menossa ja olis jo hiukan ovisfiiliksiä. Olen nyt malttamattomana tikutellut kp6:sta lähtien koska tämä on eka kierto menkkojen jälkeen ja haluan tietää missä mennään. Kaksi eka päivää oli ihan valkoisia tikkuja ja nyt tikkuun ilmestyi sellainen semivahva viiva. Ei siis vielä lähelläkään positiivista mutta kuitenkin ihan selkeä viiva. Mikähän tämäkin on? Viimeksi kun olen tikutellut niin viivat oli pari päivää haaleita ja sit yksi vähän tummempi viiva ja sitten taas valkoisia tikkuja, eli en ole koskaan saanut niitä ihan tasavahvoja viivoja, mutta olen kuitenkin ovuloinut. Meinaakohan tämä että ovulaatio olisi aikaisessa? Halut ainakin ovat huipussaan (mikä on miehen mielestä mukavaa, varsinkin kun sillä oli eilen synttärit :LOL:) mutta saattaahan se olla että ne olisivat muutenkin kun ei olla vähään aikaan päästy paneloimaan...

Oletteko te muut huomanneet että kierrot/ovis olisivat muuttuneet, varsinkin kaavinnan jälkeen?
 
Särki: Täälläkin mies (ja mää!) odottaa innoissaan, että koska pääsis vällyjen väliin :ROFLMAO:

Mulla ei ole eilen eikä tänään tullut oikeastaan mitään vuotoa. Mietin, että koska sitä voi puuhastella, kun ohjeistus oli, että vuodon aikana ei voi. Ja kun ei tässä olla edes muuta ehkäisyä mietitty, niin ei kyllä halua ottaa riskiä, että tulisi ennen ekoja menkkoja raskaaksi... Kaikkee sitä ihminen tässä iässä pohtiikin.

Kai sitä pitää lähteä kohta kuin teinit konsanaan ihmettelemään kumimallistoa. Sellaista ei varmaan edes osaa enää käyttää :ROFLMAO: Tutkin joulukuussa jo side- ja tamppoonimallistoa, kun oon tyyliin 15 vuotta mennyt samoilla vermeillä. Ja kun pillerit jätti pois, niin vuodot olivat niin runsaita, että piti hakea uusia tarvikkeita.

Oppia ikä kaikki ;)
 
  • Tykkää
Reactions: Särki
tintt@r@ on varmana raskas asia teille, mutta hyvä, että jaksat jotain huumoria asiasta vääntää. Vaikka on varmasti leikki kaukana :(

Kai niissä kumipakkauksissa käyttöohjeet on :ROFLMAO::ROFLMAO:
 
Joo, ei paljoa naurata toisaalta mutta tässä 11 vuodessa on ehtiny tottuu että luomutärppii on turha oottaa niin eipä sitä ehkäsyä tuu ees aatelleeks. Meillä kuitenkin onneks 3ihanaa lasta hoidoilla saatu ja olen heistä hyvin kiitollinen. Meillä siis harrastetaan seksiä seksin harrastamisen ilosta eikä lapsihaaveiden vuoksi, toisaalta helppoa :)
 
  • Tykkää
Reactions: Särki
Hahaa. Mulla kanssa oli ihan teiniolo kun ensinnäkin piti opetella taas käyttämään siteitä vuodon aikaan kun tamponit oli kielletty, ja myöskin tuo kortsujen hankkiminen oli vähän hakusessa kun ei pitkään aikaan ole kumpiakaan käytetty. Oltiin taas näky kaupan kemppariosastolla kun ensin syynäiltiin pitkään niitä siteitä kun niitä on ainakin miljoona erilaista, ja siitä siirryttiin pari metriä edemmäksi tutkailemaan kondomivalikoimaa ja siinäkin meni joku vartti. :LOL:
 
Ihanaa kun voi tuntea olevansa ikinuori! :ROFLMAO:

Mää haistelin niitä Alwaysin sidepaketteja, kun niissä joissakin on se voimakas tuoksu. En halunnut sellaisia. Kai siellä joku katteli, että mikäs hullu toikin on :LOL:

Yyyyyh, mää en kyllä kestä sitä kumin hajua, se tarttuu joka paikkaan. Yyyyyyh. Keksin kyllä jotain muuta tilalle.
 
Voi apua en kestä noita hajustettuja siteitä! Ei minun nuoruudessani sellaisia ollut, ja hyvä vaan. Tuo jotenkin muovikukkamainen haju on ihan hirveä! Mieskin joskus huomauttanut että oonko ostanut jotain alapäädeodoranttia kun noin tuoksahtaa. :ninja:
 
Kyllä oli minullakin aikamoista sidehyllyn tuijottelua kaupassa kun valmistauduin viikonlopun tyhjennykseen. Viimeeksi keskenmeno alkoi itsestään ja eihän siinä pitänyt mitkään siteet paitsi sairaalan housuvaipat kun järkyttävien kipujen vuoksi menin ensiapuun. Normaalisti käytän kuukautiskuppia niin onhan tää siteet housussa meininki niin hiostavaa... loppuis jo tää vuoto!!!!
Joo, ne hajustetut siteet, apua, ei sellasia voi käyttää, joskus tuli sellasia pikkarisuojia ostettua ja meinas oksu tulla :ROFLMAO:
Durexilla on joku sellanen "vähän miedomman" tuoksuinen kumi, kun viimeeksi marraskuussa joutui niitä käyttämään, niin sellainen löytyi pitkän etsinnän kuluttua, ja oikeesti hieman siedettävämpi tuoksu siinä on..Eihän niitä enää meidän huushollista löydy, kauppaan on siis meno :giggle:
 
Eilen illalla ja tana aamuna tullut vahan tuhrua pyyhittaessa, eli niagaraa odotellessa. Oliskin ollut liian hyva tuuri et eibolis alkanut ennen huomista gynea/ultraa. Tissikivut alkaa vihdoin laantua, eli odotan vuotoa alkavaksi hetkella milla hyvansa. Toivottavasti huomenna saadaan jotain testeja aloitettua. Olisi ihan kiva tietaa mista nama jatkuvat keskenmenot johtuu. Noh, ainakin nyt saa paikat levata yhden ylimaaraisen kierron verran. Eli aikaisintaan toukokuun ovista katsellaan hyodynnettavaksi.
 
Ihanaa kun voi tuntea olevansa ikinuori! :ROFLMAO:

Mää haistelin niitä Alwaysin sidepaketteja, kun niissä joissakin on se voimakas tuoksu. En halunnut sellaisia. Kai siellä joku katteli, että mikäs hullu toikin on :LOL:

Yyyyyh, mää en kyllä kestä sitä kumin hajua, se tarttuu joka paikkaan. Yyyyyyh. Keksin kyllä jotain muuta tilalle.
Itse kanssa kammoan hajustejuttuja. Nuorempana käytin paljon Alwayssia ja ihmettelin kun iho kuivui....Nyt olen käyttänyt siteinä ja pikkuhousun suojina Vuokkosten cottonia eli puuvillaista. Siitä iho ei ärsyynny silloin kun tamponia en käytä.

Oma napa: menkkoja odotellessa......kp38. Eilen jo luulin että alkaa kun pari "verihaiventa" tuli, mutta ei muuta.
 
Kyllä oli minullakin aikamoista sidehyllyn tuijottelua kaupassa kun valmistauduin viikonlopun tyhjennykseen. Viimeeksi keskenmeno alkoi itsestään ja eihän siinä pitänyt mitkään siteet paitsi sairaalan housuvaipat kun järkyttävien kipujen vuoksi menin ensiapuun. Normaalisti käytän kuukautiskuppia niin onhan tää siteet housussa meininki niin hiostavaa... loppuis jo tää vuoto!!!!
Joo, ne hajustetut siteet, apua, ei sellasia voi käyttää, joskus tuli sellasia pikkarisuojia ostettua ja meinas oksu tulla :ROFLMAO:
Durexilla on joku sellanen "vähän miedomman" tuoksuinen kumi, kun viimeeksi marraskuussa joutui niitä käyttämään, niin sellainen löytyi pitkän etsinnän kuluttua, ja oikeesti hieman siedettävämpi tuoksu siinä on..Eihän niitä enää meidän huushollista löydy, kauppaan on siis meno :giggle:
Kai mää meen sitten seuraavaksi haistelemaan niitä kumihyllyjä :ROFLMAO: Pitää mennä eri kauppaan kuin missä haistelin sidepaketteja, ettei valkotakkiset nouda :LOL:
 
Meille sanottiin, ettei haittaa vaikka tulisi heti raskaaksi, mutta kuukausi suositellaan, että pitää odottaa. No, en minä tule. Ei siis osteta kondomeja. Ollaan muutenkin onnettomia niitten kans. Semmoista räpellystä niitten kans..:LOL:
 
Pääh. Luulin että menkat alkoi, mutta pari kolme päivää vähän tuhrutti ja se oli siinä. Eli oliko sitten vaan jotain ihme välivuotoa o_O. Lähinnä nyt mietin että odotellaanko niitä yksiä kunnon menkkoja ennenkuin jätetään ehkäisy, vai miten tässä nyt menisi:eek:. Täytyy sanoa että mä kanssa inhoan noita kumivehkeitä. Haisevat ja natisevat ja, ja.. :X3:.
No kai me jatkellaan niiden kanssa vielä jonkin aikaa. ajateltiin tosiaan suosiolla ootella nyt ne yhdet.
Ajattelin josko rupeaa ovistuntemuksia tuntumaan jossain vaiheessa (tunnen sen kyllä hyvin) niin sitten testaisi ovistestejä, ehkä siitä saa sitten selvyyden missä kohtaan mennään(n).
 
Tuosta kumin käytöstä ennen ekoja menkkoja, että näitä suosituksia on ilmeisesti moneen lähtöön että käyttääkö vai ei. Itselle sanottiin että kannattaa käyttää ei niinkään raskauden takia vaan tulehdusta estämään kun ne paikat ovat kuulemma "auki". Itsellä lipsahti kerran ilman kumia vuodon jälkeen ja siitähän lähti sellainen paranoia jälkeenpäin että huhhuh. Olin ihan varma että nyt iski kohtutulehdus ja olen tuhonnut kohtuni. :eek: Antibiootitkin määrättiin varulta kun lääkäri ei osannut sanoa että oliko tulehdusta vai ei. Paranoideille siis suosittelen sitä kumia ennen niitä ekoja menkkoja. Mutta jokainen tavallaan - itsellä oli isot viikot ja se kaavinta takana että ehkä se vaikutti asiaan?

Täällä ei oikein muuta raportoitavaa. Kp9 eikä tunnu juuri miltään. Ovista yritän seurata mutta ollaanhan tässä aika kierron alussa. Ahdistaa valmiiksi jos ovis iskee kun ollaan viikko sukulaisten luona. Mitenkäs silloin paneloit kun miehen isä nukkuu alakerrassa ja 11-vuotias velipuoli viereisessä huoneessa? :mad:
 
Tuosta kumin käytöstä ennen ekoja menkkoja, että näitä suosituksia on ilmeisesti moneen lähtöön että käyttääkö vai ei. Itselle sanottiin että kannattaa käyttää ei niinkään raskauden takia vaan tulehdusta estämään kun ne paikat ovat kuulemma "auki". Itsellä lipsahti kerran ilman kumia vuodon jälkeen ja siitähän lähti sellainen paranoia jälkeenpäin että huhhuh. Olin ihan varma että nyt iski kohtutulehdus ja olen tuhonnut kohtuni. :eek: Antibiootitkin määrättiin varulta kun lääkäri ei osannut sanoa että oliko tulehdusta vai ei. Paranoideille siis suosittelen sitä kumia ennen niitä ekoja menkkoja. Mutta jokainen tavallaan - itsellä oli isot viikot ja se kaavinta takana että ehkä se vaikutti asiaan?

Täällä ei oikein muuta raportoitavaa. Kp9 eikä tunnu juuri miltään. Ovista yritän seurata mutta ollaanhan tässä aika kierron alussa. Ahdistaa valmiiksi jos ovis iskee kun ollaan viikko sukulaisten luona. Mitenkäs silloin paneloit kun miehen isä nukkuu alakerrassa ja 11-vuotias velipuoli viereisessä huoneessa? :mad:
Siinäpä saa skarppina olla ettei liikaa narise:)

Täällä kp 14 ja ovista tikuttelen. Se kun tulis niin voisin soittaa sitä siirtoaikaa... Sit jännittämään että selviikö kaverit sulatuksesta :)
 
Täällä on vähän mieli maassa. Tänään olisi ollut eka ultra. Kävin siis varhaisultrassa 6+1 ja se jäikin viimeiseksi tapaamiseksi.

Muuten koen henkisesti olevan aika ok, mutta tämä päivä hieman yllätti. Olen katsonut kellosta, että tähän aikaan lähtisin kotoa, tähän aikaan olisin odotusaulassa ja tähän aikaan näkisin pikkuisen. Sitten kun käyn vielä lukemassa lokakuisten ketjua ja siellä on nyt ekat ultrat takana, niin ei se ainakaan mieltä paranna.

Noh, tämä päivä on jo voiton puolella. Tiesin kyllä ennakkoon, että tämä päivä tulee olemaan jollakin tapaa surkea. Seuraavaksi taitaa äitienpäivä tehdä tiukkaa. Pitää vaan yrittää ajatella, että näistäkin vahvistuu.
 

Yhteistyössä