Keskenmenon jälkeen plussaanneet!

Heipsan!

Ihana kuulla Equus, että tilanne on selkiytynyt ja voit alkaa suunnitella enemmän :) Paljon onnea edelleen matkaan!

Kevättähdellä jännät paikat..! Tulehan kertomaan neuvolauutisia, ihan kohtahan on perjantai.

Mitäs muille kuuluu näin elokuun lämpöaallossa? :D

(.) Täällä suunnattoman huojentunut mieli. Tän viikon äitiyspolin kontrollikäynnillä saatu vauvelin painoarvioksi melkein 1500g, joka on edelleen maltillinen, mutta ei huolestuttavan pieni. Antoivat vielä yhden ajan parin viikon päähän, vaikka tuon kontrollin mukaan tilanne onkin hyvä. Kohdunsuu oli pehmeähkö, mutta kiinni. Supisteluja tulee edelleen tosi herkästi, kovin paljon ei voi seistä, kävellä tai istua kerrallaan. Mutta en nyt valittele vaan olen iloinen hyvästä tilanteesta ja pikkuisesta, joka muksii ja potkii äitiään -perätilassaan kyllä, kuten Vauviksellakin. Toivotellaan meidän vauvoille nyt kääntymisintoa! Netissähän on kotiohjeitakin, joita voi koittaa... äsken löysin itseni konttaamasta pitkin mattoa, se kuulemma saattaa jeesata! :whistle:

Ihanaa loppuviikkoa kaikille!

Tässä kohtaa huojentunut Ariel 30+4
 
Moi,

Ekaksi onnittelut hyvistä ultrakuulumisista Equusille. Yksi vauva on aina kuitenkin parempi ja raskaus helpompi.

Vai istuu se Arielinkin pieni masussa :) olen katsonut ohjeita ja kokeillut sitä kontallaan oloa, mutta mun liitoskivuilla ei olla 10 minuuttia siinä asennossa. Tulee muuten noutaja... Mulla on viikon päästä polilla käännösyritys. Toivotaan, että sulla kääntyy itse! Hyvä, että pieni kasvaa :giggle:

Täällä on ollut superkipeä viikon alku ja nyt taas normaalit tujakat kivut. Vatsan ja vauvan kasvu tekee mulla nyt viikoittain kaksi päivää aika lailla toimintakyvyttömäksi. Pieni kuitenkin potkii ja hänelle höpöttelen. :love: Sairaalakassi on pakattuna, jos lähtö tuleekin äkkiä. Tuskin... Painoa on tullut koko aikana vain sellainen 4 kiloa. Neuvolan mukaan hätäisesti siis vauva, istukka, vedet... Radi on ollut ihan hyvin kurissa. Sain eilen ohjeet aloittaa viikolla 36 maidon lypsämisen pakkaseen. Vauva kun on varmasti sokeriensa kanssa ongelmissa, niin hoitona on nykyisin oman äidin maito ja sylittely. Toki imetystä heti myös, mutta tiheästi saatava lapsen maitoa. Saas nähdä miten käy lypsäessä :D

Ihanaa elokuuta kaikille ja tsemppiä!

Vauvis ja edelleen istuva prinsessa 34+1
 
Heippa kaikille!

Minun odotukseni päättyi onnellisesti 12.7.2015 pienen prinsessan syntymään rv 39+6 :) Mitat oli 51 cm ja paino 3880g. Synnytys oli rankka ja imukupilla lopuksi avitettu, sain neljännen asteen repeämän mutta toipuminen on sujunut uskomattoman hyvin. Vauva-arki imetyksineen sujuu ihanasti ja täällä pientä ihmettä hämmästellään.

Tsemppiä kaikille joilla synnytys on enemmän tai vähemmän lähellä ;)

samour ja pieni pian 4vk
 
Samourille isot onnittelut pienestä prinsessasta! :) on se vauva-arki vaan ihanaa ja se rakkaus vauvaa (toki isompaakin lasta) kohtaan on ihan käsittämätöntä :) nauti!

Toivottavasti Arielin ja Vauvatoiveisen vauvat kääntyy oikeinpäin :) oletteko miettineet synnytystapaa, jos vauvat pysyy sitkeästi perätilassa?

Meidän vauva-arki jatkuu hyvin samanlaisena. Poika nukkuu yöt heräämättä. N. klo 23.00-8.00 (+/- tunti). Nyt on alkanut viihtymään jo paremmin sitterissä ja leikkimatolla. Päivän parhaat unet ottaa aamupäivästä manducan kyydissä, kun ulkoillaan :) muuten ottaa päivän mittaan ainoastaan pieniä "tissitorkkuja" tai nukkuu kauppareissun ajan. Mitään kunnon päikkäreitä ei nuku, jos noita manduca-unia ei lasketa. Onneksi kuitenkin on hyväntuulinen kaveri :) hymyilee ja kujertaa, ihmettelee käsiään ja toisinaan myös varpaitaan :) illalla nukahtaa parhaiten tissille ja paras nukkumistyyli olisi naama tississä kiinni, mutta aina kiepautan pois sieltä tissien välistä, ettei tukehdu. Kunhan vaan odottaa hetken, niin yleensä poika ei edes herää, kun siirrän vähän kauemmas :)

Kyllä lapset vaan on sellainen siunaus, mitä ei voi ymmärtää, ennenkuin on om(i)a lapsi(a).
 
Kävinpä tänään yksityisessä ultrassa, jossa näkyi elämää ja noin 5 millinen tyyppi...

Viikolla 9.

Eikä hedelmöittyminen ole mahdollista niinä päivinä että normaalisti kehittynyt alkio olisi tuon kokoinen... Olisin lisäksi plussannut ennen hedelmöittymistä. Lähettivät mut hcg seurantaan.

Vissiin siis odottelen toista keskenmenoani. Ja tästä raskaudesta kun oli näin pitkälle niin hyvä fiilis, kaikki tuntui sujuneen hyvin... Ja tyypillä on edelleen syke, mutta silti taidan vaan odottaa että tämäkin olisi ohi :( Ei vaan kykene elättämään mitään toivetta tässä tilanteessa.
 
Voi Kevättähti miten epäreilua! Tuollaisessa epävarmuudessa joudut nyt olemaan. Olisipa tuolle nyt kuitenkin joku selitys ja kaikki kääntyisi parhain päin. Jaksamisia!!!

Ihanaa Pihla, että kaikki on jatkunut hyvin. Täytyypä tutustua Manducaan. Miten muuten esikoisenne on suhtautunut vauvaan?Olipa koskettavasti kirjoitettu tuo viimeinen lausahduksesi. Uskon sen. Oma raskaus alkaa oikeastaan vasta nyt 2kk ennen laskettua aikaa olla totta ja tunnetasolla olen siinä täysillä nyt mukana. Edelleen toki ihmeissäni :)

Samour kiva, kun kävit kertomassa uutiset ja ONNEA hurjasti!!
Voikaa hyvin edelleen.

Vauvis kurjaa, että olet noin kipeänä! Ja maidon lypsäminen vkolla 36 kuulostaan hurjalta; en edes tiennyt, että se olisi mahdollista! Toivottavasti onnistuu hienosti. Tsemppiä myös siihen käännökseen, jos sellaiseen päädyt. Jotenkin lohduttaa, etten ole perätila-asian kanssa yksin. Kunpa meidän molempien pienet älyäisivät kiepauttaa itsänsä ympäri. Toisaalta, eiköhän asia hoidu näinkin päin, jos päättävät jäädä istuskelemaan. Tuosta radista muuten, oon ite ottanut vähän rennomman linjan, kun arvot on olleet hyviä herkuttelunkin jälkeen (esim pienen jäätelötuutin jälkeen). Ja kehittelin ihanan kotijäätelöreseptin sekä marjapiirakan stevialla, jotka ei kyllä nostaneet arvoja. Hienoa, että sulla on se homma hanskassa.

(.) Tänne ei kuulu uutta, vauva potkiskelee lähinnä alavatsaan ja välillä jonnekin selkään (tuntuu myös mun pakaroissa, heh). Supistuksia on joka päivä, mutta ei pahasti, kun otan iisisti. Tuntuu aika pitkältä tuo jäljellä oleva 2 kk, mutta toisaalta hyvä, että pikkuisella on aikaa kasvaa vielä.

Mitäs muille?
 
Samourille suuren suuret onnittelut ja vauvan tuoksuista arkea!

Kevättähdelle voimia tulevaan! Hiukan kuulostaa tutulta. Mulla oli touko-kesäkuussa 2014 toinen raskaus ekan keskenmenon jälkeen ja reilun viikon oli aluksi myöhässä ja myöhästyi lisää. Sydän löi ja oli pieni. Kuoli sitten pian. Aivan kauhealta tuntui kokea se uudelleen. Ymmärrän niin hyvin, miltä tuntuu nyt odotella. Iso halaus!

Pihla: jos huominen kääntöyritys ei onnistu, niin neiti syntyy sektiolla. Tein päätöksen heti, etten synnytä perätilassa olevaa alakautta. Nyt on erikoisessa asennossa, joten katsotaan miten on huomenna... Nauti lasten kanssa! Siunaus ovat.

Ariel: mullakin on rennompi linja ollut, mutta huomenna nähdään onko ollut liian rento... Jospa ei olisi kasvanut liikaa... Samalla käyrällä ollut kyllä kohtu koko ajan. Jännittää jo huominen. Tsemppiä sullekin, jos vielä kääntyisi!

Vauvis ja neiti 35+0 virallisesti äippälomalla :love:
 
Kiitos myötätunnosta... Tämä on jotenkin asia, mihin ei tunnu saavan hirveästi myötätuntoa - se kun ei ole kellekään muulle niin konkreettinen, kuin juuri itselle kun sen kokee. Ei muilla ole oikein mitä surra (paitsi tietysti myös miehelläni), mutta itselle suru on suuri. Ja mieskään ei joudu fyysisesti käymään läpi samaa. Ja itse olin jo ainakin ehtinyt asennoitua odottamaan sitä, että ensi keväänä saan olla uudessa talossamme (muutettiin juuri) äitiyslomalla uuden tulokkaan kanssa... Vaikka raskautuisin (taas) heti, olisi uusi la vasta kesällä :( Ja mulla on ollut keskenmenot kahdesta peräkkäisestä kierrosta - jos oletetaan että tämäkin varsin todennäköisesti niin päättyy. Tärpit siis sekä yk1 että yk2, mutta ei vaan ole jatkunut. Milloinhan uskaltaa taas yrittää?

Sain eilisen verikokeen tuloksen, ja hcg oli 9000. Maanantaina sitten seuraava verikoe, ja veikkaisin että sitten lähettävätkin sairaalan puolelle jotta homma saataisiin hoidettua pois päiväjärjestyksestä :( Ellei ole sattunut jokin ihme.

Kevättähti, jonka pitäisi olla 9+1
 
KevätTähti, mä odotin keskenmenon jälkeen yhden kierron ennen kuin yritettiin uudelleen. Ja sen odotuskierron menkat oli tosi oudot, ihan hirveän niukat verrattuna mun normaaleihin. Seuraavasta kierrosta sai alkunsa tuo sängyssä pötköttelevä tuhisija. Luultavasti kohdun limakalvo ei ois ollu tarpeeks vahva heti keskenmenon jälkeen, jos tuosta vuodosta nyt voi jotain päätellä.

Iso halaus sinulle, on nämä niin surkeita hommia...:cry: Mutta se pysyvä tärppi tulee vielä!
 
KevätTähti, valtavasti voimia ja tsemppihaleja. Mulla on molemmissa onnistuneissa raskauksissa viikot jätättäneet, eikä se ole tarkoittanut mitään. Vähän pieniä ovat olleet syntyessään, mutta raskaudet sujui hyvin. Voisiko siis toivoa vielä olla?

Ariel, mullakin potkuja tuntui takapuolessa ja se oli aika mielenkiintoista :D

Vauvis, mitäs sinne? Miten meni kääntöyritys? :)

Tyttö on suhtautunut vauvaan aivan ihanasti! Mitään mustasukkaisuutta ei ole ollut. Kovasti paijaa, halaa, pussailee ja sanoo, että "rakastan sinua liikaa" :) tänään on hokenut "vooiiii, oletpa kaunis" :D komentaa myös kissat ja koirat kauemmas, jos menevät liian lähelle vauvaa ja itse olen viereisessä huoneessa. Tyttöhän täyttää nyt joulukuussa 3v, joten mun mielestä on mennyt ihan uskomattoman hyvin, kun ottaa huomioon, että tyttö on uhmaiässä :) ikinä ei kohdista uhmaraivareitaan vauvaan.

Täällähän saa kohta käydä jännäämässä seuraavia vauvauutisia :)

Pihla ja poika huomenna jo 3kk!
 
Jaa-a, surkealta näyttää mutta hengissä on. Hcg oli laskenut, vuoto hieman yltynyt, oletus oli että spontaani keskenmeno on alkanut ja tänään piti käydä varmistamassa josko tarvitsen lääkkeitä tyhjennykseen. Vaan sielläpä se alkio vielä sinnitteli, kokoa huimat 6,5mm ja syke aivan liian matala 60. Konsultoituaan ylilääkäriä päättivät etteivät sitten tehneet mitään, vaan uusi ultra ja verikoe on torstaina...

Nyt keskiviikkona alkaisi 11. raskausviikko.
 
Kevättähdelle suuri halaus! Voimia! :love:

Käännösyritys oli perjantaina ja ei onnistunut. Uudelleen kokeilevat maanantaina. Pieni oli 2,6kg ja kasvaa keskikäyrällä. Ei siis ole tulossa isoa radi-vauvaa ja sain kehuja painonhallinnasta. 4 kiloa vain tullut ja jäänevät laitokselle... Epämiellyttävä kokemus oli kääntö. Koski liitokseen ja ylävatsaan kovasti, mutta sinnikkäästi kestin. Nyt on ollut päänsärkyä ja hiukan heittelee verenpaineet. Tunnin sisällä ihannelukemia ja hiukan korkeampia... Huomenna on neuvola. Vatsaa pingottaa todella pahasti ja en tunne kaikkia vauvan liikkeitä ja siksi tuntunut, että liikkuu vähemmän. Pelkään, että tuo kova puristus heikentää istukan toimintaa. Tai jopa irrottaa sen... Jos vauva ei käänny toisella yrityksellä, niin saamme sektioajan.

Voikaa hyvin!

Vauvis ja neiti 35+6
 
Kevättähti, voimahalaus täältäkin! Pikkuinen on kyllä sinnikäs. Toivotaan, että tilanteesi selkiytyisi pian, tuollainen odottaminen on varmaan raskasta.

Vauvis, kuulostaa hurjalle tuo kääntöhomma. Itsellä on käynyt mielessä kieltäytyä koko operaatiosta (jos siihen siis tarvitsee mennä) ja ainakaan kahta kertaa en ehkä suostuisi. Tosin, olisihan siinä paljon etuja, että vauva olisi oikeassa tarjonnassa. Toivottavasti toivut nopsaan tuosta käsittelystä ja vauvelikin alkaa taas liikkua normaalisti. Kylläpä sulla on jo lupaavat viikot! Oisko se mahdollinen sektio vkolla 39?

Pihlan tytön ihanat kommentit kirvoitti kyllä kyyneleet! Lapset osaavat ilmaista asiat niin suoraan ja sydämestä! Ihana kuulla, että uhmis ei kohdistu vauvaan. - Miten ihmeessä 3 kk on jo mennyt hänen syntymästään?!?

(.) Huomenna kasvuseurantaan polille ja tietty tsekkaavat tuon perätila-asian. Täällä on ollut pari hiljaista päivää liikkeitten suhteen, jolloin tietty huolestun, mutta nyt taas tänään vilkasta menoa. Tuon helteen kanssa pärjää, kun ei ole joka päivä töitä, tänään otti vähän lujille ajella ympäri maakuntia autolla, jossa ilmastointi on rikki! Muutoin olot ja voinnit on aika kohillaan.
 
Ihan ensimmäiseksi Kevättähdelle paljon voimia ja halauksia! Todella ikävä tilanne ja tuntuu tosi epäreilulta teitä kohtaan :( <3

Täällä loppu alkaa lähestyä. 1,5 viikon päästä pitäisi muuttaa nyt ensin vuokralle ja seuraava oma talo olisi jo katsottuna kunhan nykyinen saadaan myytyä. Myynti on lähtenyt käyntiin paremmin kuin uskalsin toivoa, mutta vielä on matkaa siihen että kaupat olisi tehtynä. Mutta kaiken kaikkiaan toivon, että pieni ei lähtisi syntymään nyt ainakaan hirveästi ennen laskettua aikaa, pari viikkoa voisi vielä odottaa :)

Eilen pakkasin vihdoin sairaalakassin (koska pian pahimman muuton keskeltä ei löydä enää mitään :D). Oli hirvittävän epätodellinen olo ja yllättävän hankalaakin se oli, koska täälläpäin on mahdollista päästä vauvan kanssa potilashotelliin jos kaikki menee hyvin ja silloin suositellaan ottamaan omat vaatteet niin itselle että vauvalle (vs. osastolla saa sairaalavaatteet). Tiedä nyt, kumpaan pääsee joten pakkasin vähän molempia tilanteita ajatellen. :)

Loppuraskauden lääkäri oli toissapäivänä. Vihdoinkin vauva oli kääntynyt pää alaspäin, mutta myllääminen on välillä tosi kovaa ja ainakin itsestä välillä tuntuu että saattaa kiepsahtaa poikittainkin. Mutta toivottavasti nyt jo viihtyisi näin. Kasvu menee edelleen tasaisesti hiukan alle keskikäyrän - ei siis jättivauvaa odotettavissa tännekään :) (vaikka viimeisin nlaterkka mua jo varoitteli isommasta kaverista, kun sf-mitta huitelee omissa sfääreissään, ei kuitenkaan ollut ilmeisesti tietoinen mun kasvunseurannasta).

Tsemppiä nyt kaikille odotukseen ja varsinkin nyt niille, joilla myös on kohta loppurutistus edessä :) mulla ainakin yöunet alkaa olemaan tosi katkonaisia ja hyvän nukkuma-asennon löytäminen on vaikeaa. Ariel ja Vauvis, pidän peukkuja että vauvat innostuisivat vielä kääntymään
:) Ja Pihlan vauva-arki kuulostaa kyllä aika ihanalta :) <3

- Jento ja tyty 36+5
 
Kiva kuulla Jento, että vauveli oli kääntynyt ja että ultralla varmistui vauvan olevan sopusuhtaisen kokoinen. Ei nuo neuvolan mittailut taida aina ihan pitää paikkaansa. Tsemppiä myös asunnon vaihtoon! Sairaalalaukun pakkailu kuulostaa jännältä puuhalta...

Päivitän heti tämänpäivän poli-keikkani, joka kestikin suunniteltua kauemmin. Ensin olin sydän- ja supistuskäyrillä 30 min, hyvät oli vauvat sykkeet ja yksi supistus piirtyi näkyviin. Sitten lekurille, joka totesi vauvan kasvaneen kivasti, on nyt n. 2 kg - ja perätilassa edelleen. No kohdunkaula oli lyhentynyt (2cm), paikat pehmeät, mutta kiinni. Passittivat siitä sitten magneettikuvaan siltä varalta, että tulisi alatiesynnytys perätilassa. No ihan kauhean innostunut en ole ajatuksesta, mutta kuvaus oli hyvä, koska ylipäätään kiinnostaa tietää oman lantion mitat. Olen aika pieni nainen. Nyt urheilukielto ja uusi tsekkaus vkolla 36. Jos perätila, niin ulkokääntöyritys. Plääh. Vauviksen kuvailemana ei ole kovin kiva operaatio. Mutta ehkä kuitenkin parempi yrittää?

Oletko Vauvis toipunut hyvin kääntelystä ja vääntelystä?
 
Moi,

Kyllä täällä on toivuttu ihan hyvin käännösyrityksestä. Ei siitä jää kipuja eli tuntuu ikävältä vain silloj tehdessä. Maanantaina sama uudelleen... Kannattaa kokeilla siis ja ei tämä kaikille ole niin ikävä. Mulla vain on niin kipeä se liitos, että painaminen alavatsasta ei ole kivaa. Heräsin aamulla taas aikaisin ja mittasin verenpaineen. Oli ekaa kertaa tosi korkealla eli 155/101. Soitin synnärille ja käskivät vain seurailla. Limaakin jo tulee. Tajusin uusintamittauksessa, että korkeat paineet on vain vasemmalla puolella, oikealla normaalit. Neuvolassa oli pitkä aika ja ei oikein tiennyt mistä johtuu. Jokin väliaikainen kai, koska ei ole enää. Korva humisee myös ja se kai johtuu limakalvoturvotuksesta. En siis pääse helpolla. Neuvolassa totesi minun olevan kipein odottaja koko yli 20-vuotisella työhistorialla eli en oo tosiaankaan ollut helppo... Epäili, että vaikka vauva kääntyisi toisessa yrityksessä, niin kääntyy ehkä takaisin. On istunut koko ajan ja ei helposti pysy silloin toisinpäin. Kipujen takia olisi hyvä saada sektio jo 38 viikolle, mutta lääkäri tuskin suostuu ennen kuin on 39 täynnä... Yritän toki puhua. Ekat maidotkon jo lypsin, mutta määrä oli niin pieni, että tuskin pakkasessa säilyy.

Kiva, että on tullut hyviä uutisia Jentolle ja Arielkin on päässyt eteenpäin polilla asioissa.

Täällä nyt 36 täynnä.
 
Voinkohan mukaan tulla uutena. Mä sain tänään vahvan plussan testiin. Olen 28v ja perheeseen kuulu tyttäreni 06/14, aviomies ja koiruus pepe 7v. Meille tuli keskenmeno keväällä. Se todettiin np ultrassa 28.4. Lääkinnällinen tyhjennys 2.5 TAYS:sissa. Nyt oli menossa kolmas yritys kkm jälkeen. Onpas jännät ajat. Laskurin mukaan la on 28.4. Nyt odotellaan varhaisultraa joka on 17.9 ja eka neuvola on sitten 23.9. Jännät ajat menossa. Oireita on ollut jo noin viikon verran.

norappi ja pikkukakkonen 4+0

Muokaus ja lisään testistä kuvan.

 
Tervetuloa Norappi! :) Toivotaan, että kaikki menee tällä kertaa oikein hyvin! Nuo kaksi viivaa ovat kyllä aina yhtä maaginen näky, onnea plussaamisesta!

Onnea Vauvis kovasti maanantaiseen kääntöyritykseen. Kunpa saisit sen sektioajan pian, tuollaisten kipujen kanssa on varmasti raskasta. Hienoa, että sait sitä maitoa kuitenkin jo vähän lypsettyä. En edes tiennyt, että etukäteen lypsäminen on mahdollista!

Täällä tuli tänään täyteen 33 viikkoa, huh kuinka jännää. Nyt pitää ottaa iisisti pari viikkoa (kun on suppareita ja lyhentynyt kohdunkaula), sen jälkeen saakin mennä synnyttämään omaan lähisairaalaan tai mihin haluaa HUS-alueella :D Vauvan kääntöyritystä olisi tiedossa 16.9... (sorry, jos pyöritän samaa levyä moneen kertaan!) Niin ja lääkäri soitti, että magneettikuvien mukaan olisi normaalit lantiomitat.
 
  • Tykkää
Reactions: norappi
Täältä lähdön myötä olen samalla hieman kade teille jotka täällä olette, että onnellinen teidän puolestanne. Koska toisaalta koko tämän ryhmän olemassaolo antaa toivoa, että kyllä se onnistunut raskaus sieltä tulee.

Olisikin kiinnostava kuulla teidän taustastanne, jotka olette jo raskauden loppupuolella. Montako keskenmenoa taustalla on, millä viikoilla, kauanko teillä on mennyt tulla raskaaksi ja kuinka pian keskenmenojen jälkeen on tärpännyt uudestaan?
 
Tervetuloa Norappi!

Ariel: en tiennyt minäkään, mutta täällä radi-mammat laitetaan lypsämään viikosta 36 eteenpäin. Tissit huutaa jo hoosiannaa ja rasvaa kuluu. Saalis ei kyllä ole ollut hurja... Onnea käännösyritykseen!

Kevättähti: voimia toipumiseen. Seuraavalla kerralla kaikki menee paremmin. Mulla yritys alkoi kolme vuotta sitten. Ensimmäiseen 1,5 vuoteen ei tapahtunut yhtään mitään. Kokeiltiin clomit ja päästiin lapsettomuuspolille. Eka plussa tuli tammikuussa 2014 ja juuri ennen polin hoitojen alkua. Meni kesken helmikuussa ja paljastui sattumalta yksityisen puolen ultrassa. Keskeytynyt keskenmeno ja identtiset kaksoset. Lääkkeellinen tyhjennys ei onnistunut ja kaavittiin kuukausi myöhemmin. Yhdet menkat odotettiin ja tärppäsi uudelleen. Meni kesken taas kesäkuussa, kehitys oli jäljessä koko ajan. Ei tyhjentynyt lääkkeellisellä. Tähystettiin kohtu ja leikattiin jäänyt pala pois. Syksyllä ei tapahtunut mitään. Polilla kokeiltiin marraskuussa menopur-piikit ja inssi. Ei tärppiä. Jouluksi jäätiin tauolle. Jouluna sitten sai tämä alkunsa ja hoitona punaviini ja suklaa! Raskaus on ollut vaikea alusta lähtien: vuotoja, kipuja ja erityisesti kipuja! Mutta nyt ollaan ihan loppusuoralla ja maailman rakkain pieni saapuu maailmaan toivottavasti ehjänä lähiviikkoina. :love:

Huomenna kääntöyritys ja väännän sen sektioajan viikolla 38. Pitäkää peukkuja!

Vauvis ja pieni neiti 36+3
 
  • Tykkää
Reactions: norappi
Noorappi, onnea ja tervetuloa joukkoon mukaan :) nyt paljon tsemppiä ja tarrasukkia mukaan, että tällä kertaa kaikki menee hyvin :)

Kevättähti, meillä yritys alkoi elokuussa -13, heti häiden jälkeen. Ensimmäinen plussa tuli joulukuussa, mutta meni kesken tammikuussa muistaakseni viikoilla 6+1. Parin kuukauden päästä plussasin jälleen, mutta sekin keskeytyi alkuvaiheessa. Sitten tulikin pidempi pätkä, ettei plussaa lähes maanisesta yrityksestä huolimatta tullut. Lokakuussa -14 plussasin vihdoin kolmannen kerran, mutta sekin meni kesken heti alussa. Päästiin loppuvuodesta km-tutkimuksiin, joissa hieman yllättäen paljastui häikkää mun veren hyytymistekijöissä. Tämä nykyinen, neljäs plussa tuli tammikuun alussa ja noiden hyytymistekijöiden takia aloitettiin heti Primaspan tukemaan raskautta. Nyt laskettuun aikaan enää alle 3 viikkoa, joten tämä tarina saanee viimein onnellisen lopun :) toivon teille onnellisia ja pysyviä uutisia pian, ja kovasti jaksamista
kaiken keskelle <3
 
  • Tykkää
Reactions: norappi
Moi,

Ei kääntynyt tämä vauva toisellakaan kerralla. Yritys oli laimeampi, kun oli aika selvää heti, että turhaa satuttaa minua. Todella kipeää tekee taas kävely, mutta onneksi ei enää yritetä. Ensi viikolla on kasvukontrolli ja saadaan samalla tietää sektioaika. Toivoin aikaisempaa, mutta tuskin saadaan ennen kuin on 39 viikkoa täynnä. Helpottaa kuitenkin se, että silloin viimeistään loppuu. Pissassa oli tänään valkuaista yhdellä plussalla ja joudun keräämään vuorokauden nyt pissoja. Tuskin on myrkytysoireita, koska ei ole muutoin tarpeeksi oireita. Hyvä, että kuitenkin tutkivat.

Jentolle tsempit loppusuoralle! Kohta meillä on pienet <3
 
Vauvis, harmi ettei kääntynyt mutta toivottavasti saatte sektioajan lähiajoille :) ja pidän peukkuja ettei myöskään raskausmyrkytys iske enää loppumetreillä!

Jouduin soittamaan itselleni tänään ylimääräisen neuvola-ajan huonon olon ja useamman päivän kestäneen päänsäryn takia. Pissanäyte on puhdas, joten raskausmyrkytyksestä tuskin täälläkään on kyse, mutta verenpaine huiteli ekalla mittauksella lukemissa 169/105. Toistomittauksissa alapaine onneksi laski parhaimmillaan edes 95 saakka. Paineet on mulla käyneet neuvolassa korkealla joskus ennenkin, mutta aiemmin kotiseurannassa pysyneet ihan sallituilla rajoilla (nyt en enää tiedä, koska rr-mittari on jo muuttolaatikossa muualla), joten sairaalaan passitusta ei onneksi tullut. Sain nyt kuitenkin kovin napakan käskyn levätä loppuraskauden ajan ja sen kuultuaan mies on kantanut mulle kaukosäätimetkin sohvalle, koska sen mielestä mä en saa tehdä enää mitään :D

Täällä siis viimeiset viikot vietellään kovin levollisissa merkeissä. Kirjaimellisesti. :)

Jento ja tyty 37+3
 
Jento ja Vauvis, voikaa hyvin loppuodotus ja ei mitään myrkytyksiä nyt. Täällä jo jännäillään teidän puolesta ja vauvauutisia melko pian! Ihanaa!!

Kevättähti älä menetä toivoasi, vaikka nyt juuri pahalta tuntuisikin. Meikäläinen aloitti "lapsenteon" joskus vuonna 2005 ja tähän päivään mennessä on koettu niin hedelmöityshoitoja kuin kaksi keskenmenoa (rv 13 ja 11) sekä pari nopeasti ohi mennyttä plussaamista ("kemiallisia raskauksia" vai mitä ne on?), mutta ei yhtään lasta. Tämä meneillään oleva raskaus alkoi yllättäin ja spontaanisti. Nyt viikot 33+4. On epätodennäköistä, että joutuisit näin kauan odottamaan. Hurjasti onnea matkaan Sinulle ja hyvää jatkoa!! <3
 
Hei kaikille pitkästä aikaa!

Jentolle ja vauvikselle tsemppiä loppuraskauteen, ihanan jännät viikot teillä! Kohta on pienet sylissä. :love:

Ariel, huh, aikamoinen matka sinulla on takana. Olet kyllä sitkeä nainen! Ihana kuulla, että noin pitkän yrityksen jälkeen se onni sattuu viimein kohdalle. Koskaan ei pidä sanoa ei koskaan. :love:

KevätTähti, meillä yritys alkoi 9/2014. Eka tärppi tuli heti ensimmäisestä kierrosta, mutta paljastui marraskuussa tuulimunaraskaudeksi. Ei mennyt itsestään kesken, tehtiin lääkkeellinen tyhjennys. Seraavaa tärppiä odoteltiin muutama kuukausi, ja 3/2015 tikussa näkyi kaksi viivaa. Siinä kierrossa koitettiin kaikkia poppaskonsteja (punaviini, greippimehu jne.), liekö sitten auttaneet vai osuiko vaan sattumalta kohdilleen. Raskaus on ollut pelkoa täynnä: alussa oli kipuja ja vuotoja, syynä hematooma. Sen jälkeen kohdunsuun päällä osittain ollut istukka vuoteli. Sitten kun vuodot loppui, alkoi kovat (mutta kivuttomat) harjoitussupistukset. Viikko sitten jouduin vielä pieneen kolariin, joka säikäytti entisestään. Jokainen oire on nostanut pelot pintaan, vaikka taustalla on vain yksi keskenmeno eikä edes pitkä yritys. Tunteitaan ei voi järjellä ohjata, ja pitää sallia itselleen oikeus pelätä. Luotan, että kyllä se siitä iloksi muuttuu ja joulukuussa pieni on sylissä. :)

Täällä on nyt siis puoliväli reilusti ohitettu, ja rakenneultra näytti pienen pojan olevan matkalla. :love: Kaveri on hyvin vilkasliikkeinen, välillä toki on hiljaisempia päiviä. Supistuksia tulee edelleen kymmeniä päivittäin, mutta eivät ole onneksi tehneet mitään kohdunsuulla. Uusimpana vaivana on mukaan tulleet kovat liitoskivut, mikään asento ei ole oikein hyvä. Häpyliitos aristaa todella kovin, joskaan en huomannut sitä ennen kuin lääkäri sitä paineli (paitsi kauheana särkynä koko lantion alueella). Tuskainen loppuraskaus siis tiedossa, mutta vielä sinnitellään hyvillä mielin! Kaikki kivut kyllä kestän, kunhan terveen pikkuisen saan jouluksi syliin. :)

Mukavaa loppuviikkoa kaikille!

Neyda 24+4
 

Yhteistyössä