Keskenmenon jälkeen plussaanneet!

Jento, ihanaa, että olette jo kotiutuneet ja kaikki on hyvin :)omaan vaistoon kannattaa aina luottaa. Onneksi mun ei tarvi enää näillä asioilla olla :D

Vauvis, kyllä on niin epäreilua, että vielä tuollaisen sulle lykkäsi. Toivotaan, että se hyytymä nyt itsekseen sieltä katoaisi. Onneksi sulla tällä kertaa on myös se palkinto sylissä, jos tekee yhtään helpommaksi kestää nuo vastoinkäymiset :)

Arielille ihan hirmusti tsemppiä! :) ihan kohta sullakin on oma pieni sylissä :) kuten Vauvis sanoi, siinä ei kauan mene, että vauva on ulkona, kunhan pääsevät aloittamaan. Mulla on molemmilla kerroilla ollut hirveät tärinät päällä, mutta spinaali on onneksi auttanut tärinään. Heräämössä on alkanut tärisyttää uudelleen. Onneksi kaikkeen saa lääkettä :D tulehan sitten kertoman uutisia, kun jaksat ja maltat :)

Mun pieni vetäisi viime yönä piiiitkästä aika 6,5 tunnin pätkän unta yhteen soittoon! Toista viikkoa on heräilty 1,5-2,5 tunnin välein tissille. 4kk hulinat :D en uskalla vielä ajatella, että hulinat olisi nyt hulinoitu. Tuo oli varmaan kertaluontoinen juttu. Mutta nautitaan nyt kaikesta. Jopa näistä yöherätyksistä :D
 
Hui, kun teillä on hurjia tarinoita Toivottavasti kaikki menisi nyt hyvin.

Olen pystynyt olemaan yllättävän luottavaisin mielin. Esikoinen pitää päivät kiireisenä, mutta öisin pelot pääsee aina välillä yllättämään.
 
Hei! Varovasti ja pelonsekaisin tuntein liityn teidän joukkoon. Taustalla rankka keskenmeno kesäkuussa ja alkuviikosta tein plussatestin, kun menkkoja ei näkynytkään... En vain voi vielä uskoa todeksi..

Falisa 4+3?
 
Tervetuloa Falisa.

Onko joku tullut raskaaksi heti keskenmenon jälkeen? Onko teillä oireet ollut vähäisempiä? Olen jo melkein luovuttanut, kun tuntuu ettei kunnon oireita oikein tule ollenkaan ja ne vähäisetkin vaihtelee niin päivittäin.
 
Onnea, Ariel! On nämä niin ihania :love::love: nauti. Nopeasti pääsette perhehuoneeseen. Meillä täällä eivät laske kuin vasta korkeintaan kolmanneksi yöksi sektion jälkeen. Täällä toson syy selvisi, kun huoneeseen päästiin. Sänky oli niin vaikea sektiohaavan kanssa - vanha upottava parisänky :ROFLMAO::whistle: reunalle istuessa peppu oli melkein lattiassa :D pusuja pienelle!
 
Vihdoin meillä oli täällä uutisia! Paljon onnea Ariel! :) nauti! Ihanaa, että saatte perhehuoneen. Toivottavasti voit itsekin hyvin leikkauksen jälkeen :) lisäkuulumisia odotellessa :)

Vauvis, hyvin vaihtelee käytännöt. Mä kotiuduin 2vrk sektion jälkeen :) se oli mun oma toive ja koska kaikki oli hyvin, niin pääsin kotiin toipumaan. Ensimmäisen sektion jälkeen mulle kyllä sanottiin, että vähintään 3vrk sairaalassa ja silloin kotiuduin 3vrk sektion jälkeen. Ehkä toisella kerralla sitten joustavat enemmän ja luottavat siihen, että on "tuttu juttu" :)

Uusille onnittelut! Ja kovasti tsemppiä piinaaviin ensimmäisiin viikkoihin. Toivottavasti tämän ketjun onnistumiset antaa vähän toivoa, että kaikki voi mennä hyvin :)

Aegis, mä olin ensimmäisessä raskaudessa tosi oireeton ja lopputulos nukkuu just isänsä kanssa päikkäreitä tuolla makkarissa. Ikää kohta 3v :)

Pihla ja poika 4,5kk :)
 
Heipä hei!
Pikaiset terveiset kotoa! Päästiin tänään kotiin 3vrk:n sairaalassaolon jälkeen. Kaikki on mennyt hyvin ja toipuminen on myös edennyt. Nukkunut en ole juuri, mutta eiköhän sitä kotona vähän paremmin. Maidon nousua odottelen ja tyttöä joutuu hieman herättelemään / patistelemaan, kun tuo nukkuisi vain - ja syödäkin pitää, että kasvaa. Antoivat sairaalassa korviketta lisäksi ja ostin sitä varuille kotiin. Milloin teillä on noussut maidot?

Itse sektio sujui suunnitellusti. Puudute ei ensin meinannut toimia, mutta lisäannoksen turvin sitten kuitenkin onnistui. En menettänyt juurikaan verta ja kohtu supistui hyvin jo siinä leikkauksen yhteydessä. Kivut oli 1-2 pv aika kovat ja otin yhden vähän naista vahvemmankin lääkkeen (mikälie opiaatti), mut nyt pärjään jo hyvin perussärkylääkkeillä. Mukavat hoitajat ja kätilöt, saatiin apua ja neuvoja, mitä vaan keksittiin kysyä. Mieli on kyllä herkillä itsellä.

Yksi huoliasia on lonkkaluksaatio, joka todettiin lähtötarkastuksessa. Sehän on perätilavauvoilla kohtuullisen yleinen. Pitäisi hoitua sillä lastahoidolla, joka alkaa tällä tai ensi viikolla. Tietysti kurjaa pikkuisen kannalta tuokin, mutta en aio antaa asian liiaksi himmentää tätä iloa ja onnea <3

Tervetuloa uudet odottajat, täältä saa juuri sitä tukea, mitä kaipaa, kun on keskenmenokokemuksia. Kerrassaan ihanaa ja kannustavaa väkeä linjoilla.

Palailen paremmin, voikaahan hyvin!
 
Ariel: mekin annettiin esikoiselle jonkin verran korviketta osastolla. Maito nousi niihin aikoihin, kun päästiin kotiin ja kotona pärjättiin jo ilman. Yritin kyllä antaa korviketta varuilta, mutta oma maito riitti hyvin. Mutta tässäkin on paljon yksilöllisiä eroja. Kaverilla meni viikko ennenkuin maito nousi kunnolla.
 
Ariel: hienoa, että olette jo kotona. Meillä täällä syöttivät mulle kaksi päivää opiaatteja ja ihan säännöllisesti tuotiin nappi... Kauheeta oli imettää, mutta kovasti toistelivat, ettei haittaa. Maito nousi mulla jo sairaalassa, mutta olinkin lypsänyt sen kolme viikkoa ennakkoon. Melonisaatio tapahtui sitten kotona eli tissit tärähti ylitäyteen. Meidän sairaalassa ei käytetä ollenkaan korviketta eli kaikki vauvoille annettavat lisämaidot ovat äidinmaitoa, luovutettua. Meilläkin tyttö sai välillä luovutettua, mutta suurelta osin minun ennakolta lypsämää. Lonkkaluksaatiota pelkäsin ennakkoon, koska oli tuplariski: perätila ja mulla ollut itsellä lapsena. Tytöllä ei ole vikaa lonkissa, mikä oli ihme. Nauti pienestä! Hän on pieni vain hetken.

(.) täällä on alkanut tulemaan haasteita nukkumiseen. Nälkä tulee useammin pienelle ja ihan jatkuvasti on virkayskää ja maito tuntuu nousevan kovasti kurkkuun. Kakoo ja selvittelee kurkkuaan. Käytiin lääkärissä, mutta ei antanut ääntäkään siellä, joten terveeksi julistivat :D kai se kuuluu asiaan, kun on löysä vielä se vatsaportti. Silti tUntuu pahalta kuunnella ja pelkään, että tukehtuu... Kovasti paukuttelee myös. Kasvaa kuitenkin kovaa vauhtia, joten pitäisi olla kaikki kunnossa. Onko muilla ollut vastaavaa?
 
Kiitos tsemppauksista.

Vauvatoiveinen: me laitettiin esikoisella kirjoja pinnasängyn jalkojen alle, koska hän oli kova puklailemaan. Ainakin meillä helpotti vähän.

Falisa: oletko menossa varhaisultraan? Minä ajattelin mennä ens viikolla, kunhan nyt uskaltaisi sen ajan varata.

(.) Keskenmenon pelko on vähän helpottanut kun oireetkin on pahentunut. Pahoinvointi on kokopäiväistä, voisin mennä nukkumaan jo seitsemältä ja rinnatkin ovat aremmat. Voihan se olla, että muistan vaan väärin milloin nämä oireet alkoi esikoisen kohdalla:) nyt kuitenkin luottavaisin mielin eteenpäin.
 
Vauvis, tutulta kuulostaa! Meillä kanssa tyttö yskii ja kakoo välillä syödessään ja ilmaa kertyy mahaan kyllä paukuttelusta ja mahavaivoista päätellen. Meillä tosin epäilen ongelman johtuvan siitä, että mulla tulee maitoa vähän liiankin kanssa ja käytännössä suihkuaa ulos. Neiti ui leukaansa myöten maidossa usein syödessään.

Meillä ilmavaivat helpotti merkittävästi, kun päädyin yöksi pumppaamaan maidot ja käytännössä yösyötöt teen aina pullosta omalla maidolla. Pulloina oon käyttänyt melkein pelkästään niitä anti-colic-pulloja, jotka ei päästä ilmaa kertymään sinne mahaan. Päivisin sit imetän, kun tyttö jaksaa keskittyä hommaan paremmin, mutta monesti tarvitsee vielä lisämaitoa pullosta, koska nälkä on hurja mutta ei selvästikään jaksa olla tissillä riittävän pitkään. Rintapumppu on ollut mulla tosi kovassa käytössä, korvikkeita en uskalla tuolle edes kokeilla koska oon saanut itse siitä anafylaksian 2-viikkoisena ja oon vähän varuillani, jos tyttö onkin perinyt mun allergiataipumukseni.

Toinen apu oli niiden neuvolasta saatujen d-tippojen poisjättö ja merkin vaihto. Mahavaivat oli ihan tuskaista katsottavaa niiden ekojen tippojen aikana, mutta nyt vaihdettiin merkki Jekovitiin ja tyttö sietää ne paljon paremmin. Maku niissä vaan on ihan hirveä..

Tänään kiva päivä tiedossa, ollaan koko perheen voimalla menossa ihan kunnolla shoppailemaan Tampereen päähän ainakin ristiäisiin tarvittavat asiat :) onkin ollut vähän ikävä jo kaupunkiin! :)

Jento & tyty 24vrk
 
Aegis varhaisultraan oon menossa, vaikka eihän se mitään estä tapahtumasta, mutta tiedänpä ainakin kasvaako tuolla masussa ketään. Päätin jo heti km:n jälkeen, että mikäli seuraava plussa tulee niin ultrassa käyn ennen eka neuvolaa... Millä viikolla ois varhaisultraan syytä mennä että näkyisikin jtn?

Täällä oireita ei oikein vieläkään ole kovinkaan paljoa, ajoittain huonoa oloa ja väsymys vaivaa iltaisin suht kovasti...
 
Ihanaa Ariel, että olette kotiutuneet :) kurja juttu tuo lonkkaluksaatio, mutta onneksi se on hoidettavissa oleva vaiva, ettei sen vakavammasta kuitenkaan ole kyse. Joko maito on noussut? Mulla nousi ekan sektion jälkeen samana iltana, kun pääsin sairaalasta (3vrk) ja nyt tällä toisella kertaa meni pikkuisen kauemmin. Kunnolla nousi varmaan vasta viidentenä päivänä, mutta on sitä sitten riittänytkin :)

D-tipoista meillä käytetään gefiluksia, kun niissä on maitohappobakteeri samassa. Sopii huomattavasti paremmin kuin neuvolan devisolit ja gefiluksia saa myös marketista. Kalliitahan ne on devisoleihin verrattuna, mutta mitäpä sitä ei lapsensa takia maksaisi :)

Jento, meillä oli alkuun ongelmana, että poika nukahti tissille liian nopeasti, eikä saanut mahaansa täyteen. Niinpä mäkin annoin pullosta pari kertaa päivässä :) öisin olen ollut toooosi laiska lämmittelemään pulloja, kun on paljon helpompaa vaan työntää tissi suuhun :D

Ihanaa lukea teidän alkutaipaleella olevienkin juttuja :) saa vähän fiilistellä. Toivottavasti teitä ei haittaa jo vauvatuneiden vauvajutut :)

Voi apua, millaisia meidän yöt taas on :D eilen poika nukahti 21.45. Heräsi syömään 00.45, 1.30, 4.00, 6.30, 7.30... Huooh. Onneksi ei tarvi nousta lämpöisestä sängystä ollenkaan :D poika oppi eilen murisemaan ja yöllä joka kerta, ennenkuin malttoi alkaa syömään, piti pitää sellaista kunnon kurkkumurinaa ja sama jokaisen syötön päätteeksi. Oli sitten pakko ottaa päikkärit lasten kanssa ja heräsin taas hyväntuuliseen murinaan :D on tuo murina nyt hieno juttu :)

Vauvis, mä luulen, että valtaosa vauvoista pieree kuin aikamiehet :D meillä molemmat on piereksinyt. Disflatylia tai cuplatonia voi antaa, jos tuntuu vatsa vaivaavan. Meidän pienimies pieree vieläkin välillä niin, että peitto lepattaa. Vatsa ei kuitenkaan vaivaa, niin en ole nyt "pierutippojakaan" antanut. Ja tissiin tuo käy kiinni hirveällä rohinalla ja röhkinällä, mutta luulen, että on vaan niin innokas, kun ei muuten rohise. Neuvolalääkärikin on jo 2 kertaa kuunnellut sydämen ja keuhkot, eikä mitään poikkeavaa ole kuulunut :) ihan siis niillä perus lääkärineuvolakäynneillä.

Pihla ja poika, joka ihan kohta täyttää 5kk!!
 
*Pihla* teidän vauvajutut sopii mainiosti, antaa toivoa, että ehkä vielä jonain päivänä...:rolleyes:

Anteeks taas omanapailu...:oops:Tänään soitin sitten neuvolaan ja sain ajan parin viikon päähän. Neukkutäti oli entuudestaan tuttu ja tosi ihana. Sano vaan, että tuu käymään niin saadaan jutella kunnolla ja suunnitella rauhassa elämää eteenpäin. Perusteli tosin myös sitä, ettei oo varhaisultran kannalla ja kerto senki faktan, että km alkuraskaudessa on edelleen mahdollinen eli faktat tiskiin heti kerralla... Ultra siis jäi hieman mietintään... Ehkä vaan elän päivä ja viikko kerrallaan ja katson mitä tulevaisuus tuo tullessaan, pelottaa kamalasti...
 
Falisa: oon kaksi kertaa käyny varhaisultrassa viikolla 6 + jotain ja molemmilla kerroilla näkyi syke. Tosin toinen päättyi silti keskenmenoon :( Menen myös nyt vaikka tiedän että se tuo helpotusta vaan hetkeksi :)

Pihla: Minusta on vaan mukava lukea teidän vauvajuttuja. Se luo toivoa että ksikki voi mennä huvin ja samalla voi muistella esikoisen vauva-aikoja :)
 
Minä voisin liittyä seuraanne. Maanantauna tehty positiivinen testi ja nyt rv4+5.

Keskenmeno tapahtui elokuun lopulla, eli puoltoista kuukautta meni uuteen plussaan.
Keskenmenneessä ei hirveästi oireita ollut ja olin koko raskauden ajan hirveän epäileväinen raskauden jatkumisesta. Tein joka päivä testin..
Alkio tuli itsestään ulos, eli "helppo" keskenmeno.

Nyt tässä raskaudessa on oireita. Rinnat arat, väsymys, pahoinvointi, haju herkkyys jne.
Onko repäisykivut normaaleja? Niitä mulla tulee kun nousen äkkiseltään tai esim aivastan.

Tämä on meidän kolmas lapsi. :)

Lehmätyttö ja alma 4+5 :)
 
Tervetuloa lehmätyttö. Minun ynmärtääkseni joillakin tulee repäisykipuja alkuraskaudessa. Eli normaalia on

Valvoin taas viime yönä, kun olin taas varma, että tämäkin menee kesken. Huomenna on pakko varata se varhaisultra niin saa vähän tietoa missä mennään

Aegis 7+3
 
Lehmätyttö repäisykipuja on myös mulla toisinaan, juurikin tilanteissa jos nousen äkkiä.

Täällä suuremmat oireet edelleen loistaa poissaolollaan, ku keskenmenneessä oireet tuli jo ennen plussausta hyökyaallon lailla. Tavallaan oon tyytyväinen ja toisaalta epävarmuus nostaa päätään. Oireina väsymys ja toisinaan lievä etominen...

Falisa 5+6
 
Mä olisin myös palailemassa tänne nyt jo kahden keskenmenon jälkeen. Yhdet kuukautiset oli välissä ennen uutta plussaa...

Just nyt mulla on sairas olo. Ei mitenkään raskauteen liittyvä, vaan sellainen kuin olisi jokin vatsapöpö?! o_O

Toivottavasti olisi kuitenkin vain sitä, että olen viime päivät yrittänyt syödä oikein superterveellisesti paljon hedelmiä ja kasviksia, niin vatsa ei ole tykännyt :D Ja toivottavasti ei vaikuta mihinkään negatiivisesti...

Ja myös mun mielestä on ihana lukea noita vauvajuttuja, samalla elätellä toivoa että itsekin on vielä joskus siinä tilanteessa näiden keskenmenojen jälkeen :love:

KevätTähti 4+2
 
Halusin tulla toivottaan tsemppiä alkuraskauden kanssa kamppaileville! Itse sain viime vuonna 3 keskenmenoa. Olo oli epätoivoinen. Oltiin aloittamassa tutkimuksia seuraavan kuukautiskierron alusta,mutta menkkoja ei ikinä näkynytkään. Nyt meitä onnisti ja rinnalla on viikon ikäinen ihana poika :love: vaikka olo olisi epätoivoinen niin muistakaa että kaikki on mahdollista. Paljon tarrasukkia!

Haaveilija ja poika 9vrk <3
 
Voi, ihan hirmuisen paljon onnea Ariel!!! :love:

Täällä on todella kiireiset viikot takana, ja kaikenlainen netissä oleminen on saanut jäädä. Nyt edessä on kaksi etätyöviikkoa, kun masun kanssa ei enää mahdu ratin taakse, eikä työpaikalle siten pääse. :D Palaverit hoidetaan Skypen kautta, onneksi nykyisin on vaihtoehtoja läsnäololle. Kirjoittamista ja koneella istumista sitten riittää senkin edestä.

Täällä on tullut kaikenlaisia vaivoja matkaan, nyt ensimmäistä kertaa koko raskauden aikana voi sanoa nukkuvansa huonosti. Aiemminkin yöt on olleet katkonaisia, mutta olen silti nukkunut jäljelle jäävät ajat hyvin ja sikeästi. Menneellä viikolla oli kaksi lähes unetonta yötä, ja muutkin yöt todella huonoja. Toivottavasti nyt ei ihan kokonaan alkaisi vielä valvottamaan. Mutta loppu lähenee, vaikea edes käsittää kuinka pitkällä tässä jo ollaan!

Kiva, että uusiakin on ketjuun ilmaantunut, tervetuloa kaikille. :) Sitä alkuajan epävarmuutta ja pelkoa helpotti tosi paljon, kun lueskeli täältä muiden hyviä kuulumisia ja onnistumisia. Jaksoi sitten itsekin uskoa, että kyllä tässä vielä vauva kotiin asti saadaan. Välillä kyllä vieläkin tulee jollain tapaa "epävarma" olo, että voiko oikeasti kaikki mennä loppuun asti hyvin. Mutta pääasiassa on kuitenkin luottavainen olo. Paljon tsemppia myös teidän kaikkien raskauksiin!

Neyda 33+0 poks!
 

Yhteistyössä