Keskenmenon jälkeen plussaanneet!

Kiva lukea tätä ketjua matkan jälkeen ja todeta, että täällä on vielä tutut nimet :) Toivottavasti jatkossakin!

Täällä pyörähtää pian käyntiin 13. viikko. Tänään siis 11+6. Toivottavasti pikkuinen on jaksanut mukana rankan työmatkan. Nyt on nämä rankemmat työt tältä kesältä takanapäin ja voi kun ensi kesänä ei tarvitsisikaan palata, vaan saisi keskittyä vauvaan.. Huomenna kun matkustuskin päättyy, pääsen toivottavasti kuuntelemaan kuuluuko pienen sydämen lyönnit vielä.
 
Tervetuloa yhdessä jännittämään! Toivottavasti nyt menisi kaikki hyvin ja ainakin oireet vaikuttavat sellaisilta. Mua taas huolettaa se, ettei pahoinvointia ole. Hirveä nälkä sen sijaan. Ruuan jälkeen pärjään noin 3 tuntia, mutta aamupalan ja välipaloja jälkeen noin 1-2 h ja sitten on taas syötävä. Nyt siis 5+2
Mulla aikaisimmissa kkm raskauksista oireet alkaneet aikalailla heti ja kun ne loppuu niin samoihin aikoihin voi aavistella keskenmenoa.. Joten toivon et oireet pysyvät nyt koko raskauden ajan etten ala hysteeriseksi..

Nälkä on mulla myös koko ajan, pakko syödä jatkuvasti :)

Toivotaan että nyt me kaikki saadaan vauveli syliin saakka <3
 
Mulla on muuten aina mennyt niin päin, että mitä aiemmin ja vahvempina oireet ovat alkaneet sitä aikaisemmin on myös mennyt kesken. Oireet ovat kyllä sitten vähentyneet/loppuneet ennen aikojaan ja siitä olen voinut aavistella raskauden loppuvan lyhyeen.

Ja mitä tulee noihin digeihin, niin mieluummin otan kyllä "ennakkovaroituksen" ettei kaikki ole hyvin (viikot eivät nouse), vaikka se stressaakin, kuin että yritän uskotella itselleni kaiken olevan hyvin ja putoan sitten vielä korkeammalta.

Tässä raskaudessa oireet ja pahoinvointi on ollut lievää, mutta lisääntyi selvästi sinne 8. viikolle päin, jonka jälkeen hieman helpottanut ja vaihdellut. Turvotus on ollut jäätävää, ja se kaikkein pahin oire nyt jo monta viikkoa. Kestää ikuisuus siitä kun syön siihen että saan sen ruoan jotenkin ulos :D
 
Viimeksi muokattu:
Tällä hetkellä tosiaan tuntuu, että tuulimunaraskaudessa oli vahvemmat oireet kuin nyt ja pahoinvointia oli jo tässä vaiheessa. Pyysin terkkarilta sähköpostilla lähetettä hcg-verikokeeseen, haluan kans ajoissa jo tietää, jos kaikki ei ole kunnossa. Saa nähdä, laittaako se lähetteen.. Pelottaa, että jos tämäkin on keskenmeno, niin se on sitten jo kolmas. Todennäköisyys saada vauva sen jälkeen taas pienenee.. Mutta vielä en luovu toivosta. (y)
 
  • Tykkää
Reactions: Vauveli vanhalle
Ei vieläkään kunnon viivaa viime yönä testiin :( kuivuttua erottuu kyllä viiva, mutta testiajalla vain vaalea. No katson vielä rauhassa pari päivää ennenkuin huolestun. Mahatuntemukset ja turvotus kyllä viittaa raskauteen :D
Ärsyttää tietämättömyys - pitäisi varata lomalennot kuukauden päähän, mutta nyt ei viitsi kun oletan olevani hyvin väsynyt ja pahoinvointia sitten :) Muutenkin, toiveet vauvasta vaikuttaa kaikkeen tulevaisuuden suunnitteluun: lasken millä viikolla olisin, milloin olisi ovulaatio. Myös uuden työpaikan etsintä on vähän hold:ssa kun toiveet raskaudesta on. Onko muilla näin että vaikea tehdä tulevaisuuden suunnitelmia raskaustoiveista johtuen?
 
Kiitos tsempeistä. :love: Yritän ja haluan itsekin uskoa että kaikki on hyvin, mutta silti pelko herää, koska ensimmäinenkin km alkoi miulla kivuttomalla ja harmittomalla tuhruttelulla, joka yhtenä yönä vaan kipujen kera hulahti mennä kesken yöllä... :unsure: Tänään tullut ruskeanpunaisen vuodon tilalla selkeästi kirkkaanpunaista tuhruvuotoa aamulla vessareissun yhteydessä. Onneksi huomenna jo varhaisultra, niin nään onko kaikki edelleen hyvin. OIreet eivät kyllä ole kadonneet minnekään, toissayönä sain käydä kahteen kertaan oksentamassa kun oli niin paha olo ja närästikin ihan hirveästi. Aamulla oksentelu jatkui, eikä oikein mikään tuntunut maistuvan, paitsi jääkaappikylmät mandariinit.

Tänään rv 7+2.

Muoks // Niin ja onnea uusille plussanneille! Tarrasukkia matkaan ja toivotaan ettei kukaan poistu nyt tästä ketjusta ennen kuin vauva on sylissä saakka. :)
 
Hei! Täällä kans yksi odottaja. Keskenmenoja 2: 11/15 ja 6/16 tuon viimesimmän km:n jälkeen raskauduin heti, ei ehtinyt tulla menkkoja välissä ollenkaan :) isännän kanssa sovittiin että kerran vielä yritetään ja odoteltiin menkkoja alkavaksi, tulikin yllärinä plussa testiin :) Viikkojen selvittämiseksi kävin ar- ultrassa ja sieltä löytyikin pieni piiperöinen ja vahva syke <3 viikkoja 6+6... Nyt mennään 8+6 ja ens viikolla neuvola.. Toivottavasti silloinkin kuulen ne ihanat äänet.
 
Hei! Täällä kans yksi odottaja. Keskenmenoja 2: 11/15 ja 6/16 tuon viimesimmän km:n jälkeen raskauduin heti, ei ehtinyt tulla menkkoja välissä ollenkaan :) isännän kanssa sovittiin että kerran vielä yritetään ja odoteltiin menkkoja alkavaksi, tulikin yllärinä plussa testiin :) Viikkojen selvittämiseksi kävin ar- ultrassa ja sieltä löytyikin pieni piiperöinen ja vahva syke <3 viikkoja 6+6... Nyt mennään 8+6 ja ens viikolla neuvola.. Toivottavasti silloinkin kuulen ne ihanat äänet.
Suuresti onnea ja tervetuloa mukaan joukkoon! Itse en täällä välttämättä kauan ole. No, toivotaan silti parasta.

Soitin terveydenhoitajalle. Ei laittanut lähetettä hcg-mittaukseen. Kuulemma lääkärit laittaa lähetteet näihin verikokeeseen. Hcg ei kuulemma paljon kerro, että kannattaa odottaa alkuraskauden ultraan ja sinnepäin ei kuulemma kannata vielä pariin viikkoon mennä. No, aion mennä perjantaina silti yksityiselle. Kyllä siellä jo voi sen nähdä, että onko kohtu tyhjä vai ei. Terveydenhoitaja sanoi, että "keskenmeno Tulee jos tulee. Ei sille mitään voi." No, tottahan se on.. Silti olisin toivonut enemmän ymmärrystä. Terkkari itse ei selvästikään ole itse koskaan kokenut keskenmenoa. Eihän tätä jännitystä ja tuskaa voi ymmärtää muut kuin saman kokeneet.
 
Suuresti onnea ja tervetuloa mukaan joukkoon! Itse en täällä välttämättä kauan ole. No, toivotaan silti parasta.

Soitin terveydenhoitajalle. Ei laittanut lähetettä hcg-mittaukseen. Kuulemma lääkärit laittaa lähetteet näihin verikokeeseen. Hcg ei kuulemma paljon kerro, että kannattaa odottaa alkuraskauden ultraan ja sinnepäin ei kuulemma kannata vielä pariin viikkoon mennä. No, aion mennä perjantaina silti yksityiselle. Kyllä siellä jo voi sen nähdä, että onko kohtu tyhjä vai ei. Terveydenhoitaja sanoi, että "keskenmeno Tulee jos tulee. Ei sille mitään voi." No, tottahan se on.. Silti olisin toivonut enemmän ymmärrystä. Terkkari itse ei selvästikään ole itse koskaan kokenut keskenmenoa. Eihän tätä jännitystä ja tuskaa voi ymmärtää muut kuin saman kokeneet.
No jopas oli vastaanotto! Hirmuisia eroja näemmä on. Taisit lukea toisaalta millaista touhu täällä meillä on ja saan kyllä olla kiitollinen.

Multa on mitattu hcg silloin kemiallisessakin. Olisihan terkka voinut sanoa, että tee testi parin viikon päästä uudestaan. Ja se mitattiin uudestaan siitä vielä parin viikon päästä, kun otettiin muitakin verikokeita. Täällä mittauksen on määrännyt joka kerta terkka.

Ja tuosta ultrasta, puuh. Varmempihan se on mennä myöhemmin, mutta mää olisin päässyt jo 6+3 tai 6+4 jos ei olisi osunut viikonloppua väliin. Meen nyt 6+5.

Jutska tsempit, ei ole varmana mikään kuningasolo siellä nyt.
 
  • Tykkää
Reactions: Jutska
Suuresti onnea ja tervetuloa mukaan joukkoon! Itse en täällä välttämättä kauan ole. No, toivotaan silti parasta.

Soitin terveydenhoitajalle. Ei laittanut lähetettä hcg-mittaukseen. Kuulemma lääkärit laittaa lähetteet näihin verikokeeseen. Hcg ei kuulemma paljon kerro, että kannattaa odottaa alkuraskauden ultraan ja sinnepäin ei kuulemma kannata vielä pariin viikkoon mennä. No, aion mennä perjantaina silti yksityiselle. Kyllä siellä jo voi sen nähdä, että onko kohtu tyhjä vai ei. Terveydenhoitaja sanoi, että "keskenmeno Tulee jos tulee. Ei sille mitään voi." No, tottahan se on.. Silti olisin toivonut enemmän ymmärrystä. Terkkari itse ei selvästikään ole itse koskaan kokenut keskenmenoa. Eihän tätä jännitystä ja tuskaa voi ymmärtää muut kuin saman kokeneet.
Myös täällä hcg-mittauksen määräsi kyllä th eikä lääkäri. Toivotaan että saat ultrassa hyviä uutisia. :) Tsemppiä!
 
Kiitos kovasti tsempeistä! Keskenmenon saaneista ei täällä meidän kaupungissa välitetä. Ikävä kyllä..

Minttumar: sun oireet kuulostaa kyllä niin lupaavilta! Jännitän täällä yhdessä sun kanssa ultran uutisia huomenna.
 
  • Tykkää
Reactions: minttumar
Voi Jutska, kurja kuulla. Olipa törppö tyyppi siellä :( Luulisi, että se. Jatkuva nälkäkin on hyvä merkki!! Ootko testaillut, miltä viivat näyttää? Toivon teille hyvää <3 tsemppiä Ultraan

Onnea Nuppu ja tervetuloa mukaan!

Täällä mies totesi aamulla et jee, perjantaina ultra ja sitten loppuu stressaaminen...ööö...ahaa.. Ei.... Vaikka ultrassa kaikki olisikin hyvin niin olen liiankin tietoinen, ettei se mitään todellakaan takaa. Rauhoittaa varmaan muutamaksi päiväksi ;) OOnkin jo miettiny et pitäiskö siinä välissä käydä extraultrassa ennen nt-ultraa...liian pitkä aika!! toki se on nyt seuraava tärkeä merkkipaalu ja toivotaan, että siellä saadaan hyviä uutisia. Eniten odotan sitä, että saisi kertoa vauvasta meidän 3v esikoiselle, joka puhuu koiristamme ja naapurin lapsista siskoinaan. Jospa hänkin voisi viimein saada oman leikkikaverin <3
 
Voi Jutska, kurja kuulla. Olipa törppö tyyppi siellä :( Luulisi, että se. Jatkuva nälkäkin on hyvä merkki!! Ootko testaillut, miltä viivat näyttää? Toivon teille hyvää <3 tsemppiä Ultraan

Onnea Nuppu ja tervetuloa mukaan!

Täällä mies totesi aamulla et jee, perjantaina ultra ja sitten loppuu stressaaminen...ööö...ahaa.. Ei.... Vaikka ultrassa kaikki olisikin hyvin niin olen liiankin tietoinen, ettei se mitään todellakaan takaa. Rauhoittaa varmaan muutamaksi päiväksi ;) OOnkin jo miettiny et pitäiskö siinä välissä käydä extraultrassa ennen nt-ultraa...liian pitkä aika!! toki se on nyt seuraava tärkeä merkkipaalu ja toivotaan, että siellä saadaan hyviä uutisia. Eniten odotan sitä, että saisi kertoa vauvasta meidän 3v esikoiselle, joka puhuu koiristamme ja naapurin lapsista siskoinaan. Jospa hänkin voisi viimein saada oman leikkikaverin <3
Mää aattelin käydä ylimääräisessä ultrassa varhaisultran ja nt-ultran välissä joskus viikolla 9+ jotain, oli se sitten tk:n kautta tai yksityiselle. Maaliskuussa kun meni kesken, niin kävin ultrassa 7+ jotain ja oli mennyt sillä viikolla sitten kesken. Todettiin vasta 10+ jotain. Tuo itselle mielenrauhaa, oli lopputulos mikä tahansa. Epätietoisuus on pahinta.
 
Meidän neuvolassa on kolme äitiysneuvolan terveydenhoitajaa. Kun tämä yksi ei suostunut laittamaan lähetettä hcg-kokeeseen, niin soitin toiselle ja kerroin tilanteen. Hän oli huomattavasti ystävällisempi ja laittoi lähetteen. Sanoi kyllä, ettei se hcg välttämättä paljon kerro. Terveydenhoitaja sanoi myös, ettei tässä vaiheessa välttämättä ole paljon vielä oireita. Yleensä oireet alkavat tuntua enemmän 6+0 tienoilla. Kyllä täältäkin näköjään löytyy mukavia ja ymmärtäviä terveydenhoitajia. :love:
 
Ooh, olisko tänne rantautunut raskausoireita.

Olin kykkimässä porkkanalaatikoilla ja homma loppui aika lyhyeen. Maha on ollut aika turvonnut etenkin iltaisin (ei oikeastaan muuten), mutta nyt en kykkinyt kuin vartin verran, niin alkoi kivistämään paljon ja housuja piti aukoa. Oli siis niin isoksi maha paisunut. Aattelin mennä hämmentämään kompostia mutta väsytti ja heikotti niin että piti tulla sisälle makoilemaan.

Ja ihanaa, pian tuon jälkeen tuli nälkä! Mulla on painoa lähtenyt nyt 3 kg ja näläntunne on ihana. Ja siitä ei mennyt kuin reilu 2 h, niin taas nälkä. Loistavaa!

Väsymys on ollut koko päivän hirmuinen ja menkkamaista jomoa mahassa. Tottakai sitten olen rampannut vessassa tarkistamassa ettei vuoto ole alkanut.

Ihanaa kun on niin varma olo ettei yhtään ressaa :devil: Pitää pian sittenkin pyytää lähete hcg:n. Kyllä mää silti aattelin tsempata tämän viikon, sitten pääsee ultraan.
 
Kiitos tsempeistä kaikille. :love: Yhen aikoihin huomenna ultra, niin tulen sen jälkeen sitten kertomaan hyvät tai huonot uutiset. Aamulla aikainen herätys, eli kohta pääsee nukkumaan. Josko sitä jotenkin huomisen aamupäivän malttaisi vielä! Tänään ei ole enää aamun jälkeen onneksi tullut verta. :rolleyes:
 
Ooh, olisko tänne rantautunut raskausoireita.

Olin kykkimässä porkkanalaatikoilla ja homma loppui aika lyhyeen. Maha on ollut aika turvonnut etenkin iltaisin (ei oikeastaan muuten), mutta nyt en kykkinyt kuin vartin verran, niin alkoi kivistämään paljon ja housuja piti aukoa. Oli siis niin isoksi maha paisunut. Aattelin mennä hämmentämään kompostia mutta väsytti ja heikotti niin että piti tulla sisälle makoilemaan.

Ja ihanaa, pian tuon jälkeen tuli nälkä! Mulla on painoa lähtenyt nyt 3 kg ja näläntunne on ihana. Ja siitä ei mennyt kuin reilu 2 h, niin taas nälkä. Loistavaa!

Väsymys on ollut koko päivän hirmuinen ja menkkamaista jomoa mahassa. Tottakai sitten olen rampannut vessassa tarkistamassa ettei vuoto ole alkanut.

Ihanaa kun on niin varma olo ettei yhtään ressaa :devil: Pitää pian sittenkin pyytää lähete hcg:n. Kyllä mää silti aattelin tsempata tämän viikon, sitten pääsee ultraan.
Ihanaa Ihanaa, oireita! Ei tätä alkua voi olla stressaamatta, kun meillä kaikilla täällä olevilla on tällainen tausta. Ultrassa sitten selviää jotain. :)
 
Kylläpä tuli hyvä mieli tsempeistä. Ootte ihania. :love: Kyllä näitten voimalla jaksaa paremmin sinne yhteen ootella, vaikka jännittää ihan hirveästi, etenkin kun tajusin ettei oireitakaan ole ollut nyt muutamaan päivään.. Oksetus ja yökötys tulkaa takaisin! :(
 
Ensimmäinen aamu, kun on huono olo ja aamupala tökkii. En tosin tiedä, että johtuuko tämä olo tästä niin ihanasta ummetuksesta.Minttumar, joskus paha olo saattaa hetkeksi helpottaa, kun elimistö tottuu nousseisiin hormonitasoihin ja sitten palata taas. Toivotaan, että sinun kohdalla olisi kysymys tästä.
 
Turvotus on ollut jäätävää, ja se kaikkein pahin oire nyt jo monta viikkoa. Kestää ikuisuus siitä kun syön siihen että saan sen ruoan jotenkin ulos :D
Mulla on tuo sama juttu, ruoka jämähtää mahaan ja sulaa joskus viikon päästä :X3: Ummetus ei sinänsä kuulosta pahalta mutta tekee kyllä olosta tosi tukalan.

Eilen kävin ekassa neuvolassa, lähetteet lähti eteenpäin ja muutenhan se olikin ihan turha käynti. Meillä pitää nykyään pissinäytekin itse stixata ja ajaa koneeseen, kovin on omatoimiseksi mennyt. Seuraava käynti on viikolla 15+ ja sitä ennen pitääkin olla jo sokerirasitus käytynä, plääh. Nt-ultraan tulee kutsu postissa, se onkin varmaan jo joskus kolmen viikon päästä.

Kovasti tsemppiä ultrakäynneille! Jutskan ei kannata missään nimessä vielä heittää pyyhettä kehään, eiköhän kaikki vielä parhain päin järjesty (y)

Bosch 9+1
 
  • Tykkää
Reactions: Jutska
Huoooh, mistä tää pelko nyt nostaa persiinsä esiin, että kaiki ei mene hyvin. Mun varmuus on vaipunut täysin pohjamutiin. Ei jaksa iloita sitten yhtään. Millaistakohan olisi olla raskaana ilman epävarmuutta ja pelkoa? Mulla ei ole vielä kokemusta sellaisesta vaikka kolmas raskaus onkin. Turha se on sanoa, että kaikki menee hyvin, kun karu todellisuus on tiedossa miten voi käydä.

Taidatte tietää nää fiilikset.

Minttumar tuo onneksi kohta hyviä uutisia, niin auttaa jaksamaan eteenpäin :love:
 

Yhteistyössä