Keskenmenon jälkeen plussaanneet!

Kaikki oli ultrassa hyvin ja sydän jumputti kovasti. :love: Vauva oli 8,5mm kokoinen ja vastas siis viikkoja 6+6. Täsmää siis ovulaation kanssa. Menkkojen mukaan laskettuna olisi ollut 7+3 tänään. Siellä se pikkunen istuskeli, eikä makaillutkaan selkä kohdun seinää vasten, niin kuin oletettiin. :D
 
  • Tykkää
Reactions: nuppu73
Kaikki oli ultrassa hyvin ja sydän jumputti kovasti. :love: Vauva oli 8,5mm kokoinen ja vastas siis viikkoja 6+6. Täsmää siis ovulaation kanssa. Menkkojen mukaan laskettuna olisi ollut 7+3 tänään. Siellä se pikkunen istuskeli, eikä makaillutkaan selkä kohdun seinää vasten, niin kuin oletettiin. :D
Voi taatata tentään! Harvoin kiroilen mutta nyt tuli ihan ääneen! Loistavaa, ihanaa, onnea! Nauti! Nyt kaikki menee hyvin :love::love::barefoot::barefoot:

Sanoiko verenvuodosta että mistä johtuu?
 
Voi taatata tentään! Harvoin kiroilen mutta nyt tuli ihan ääneen! Loistavaa, ihanaa, onnea! Nauti! Nyt kaikki menee hyvin :love::love::barefoot::barefoot:

Sanoiko verenvuodosta että mistä johtuu?
Kohdussa näky vähän jotain hyytymää, josta todennäköisesti johtuu, mutta otti varalta myös näytteen tulehduksen varalta ja jos vuoto jatkuu niin pitää viiä myös pissanäyte että saahaan pissatulehus sulettuu pois. Todennäköisesti on vaan terkkarin mukaan raskauteen kuuluvaa, normaali oiretta. :)

Kyllä kivi putos sydämeltä, vaikka kyllähän tässä silti vielä saa jännittää taas seuraavaan ultraan ja sitä seuraavaan.. :D
 
Kaikki oli ultrassa hyvin ja sydän jumputti kovasti. :love: Vauva oli 8,5mm kokoinen ja vastas siis viikkoja 6+6. Täsmää siis ovulaation kanssa. Menkkojen mukaan laskettuna olisi ollut 7+3 tänään. Siellä se pikkunen istuskeli, eikä makaillutkaan selkä kohdun seinää vasten, niin kuin oletettiin. :D
Onnea kovasti! Ihania uutisia!! Töissäkin katsoin kelloa klo 13 ja ajattelin, että nyt Minttumarilla on ultra.
 
Huoooh, mistä tää pelko nyt nostaa persiinsä esiin, että kaiki ei mene hyvin. Mun varmuus on vaipunut täysin pohjamutiin. Ei jaksa iloita sitten yhtään. Millaistakohan olisi olla raskaana ilman epävarmuutta ja pelkoa? Mulla ei ole vielä kokemusta sellaisesta vaikka kolmas raskaus onkin. Turha se on sanoa, että kaikki menee hyvin, kun karu todellisuus on tiedossa miten voi käydä.

Taidatte tietää nää fiilikset.

Minttumar tuo onneksi kohta hyviä uutisia, niin auttaa jaksamaan eteenpäin :love:
Pelon kanssa elämistä tämä on. Mies on paljon positiivisempi ja se ihmettelee, miksi olen niin negatiivinen. Ehkä naiselle keskenmenot on raskaampia, koska naiselle raskaus on konkreettinen alusta asti. Sitä ei enää katso maailmaa samoin silmin, kun testissä on ne kaksi viivaa. Keho muistuttaa raskaudesta vähän väliä. Pelko siitä, että joutuu taas luopumaan siitä, mitä on luvattu raskaustestissä, on suuri.
 
  • Tykkää
Reactions: Vauveli vanhalle
Me käytiinkin neljännen keskenmenon jälkeen miehen kanssa keskustelu noista peloista, kun tunsin olevani hirveän yksinäinen keskenmenojen kanssa. Mies sanoikin, että keskenmenot ovat pelottaneet sitä sen verran, ettei jotenkin osaa plussasta odottaa, että sieltä on vauva tulossa. Sen ymmärrän hyvin.

Sanoinkin miehelle, että en mä odota, että se olisi heti mitenkään innoissaan, että "jee, meille tulee vauva". En ole minäkään, todellakaan. Mutta kaipaisin sitä, että se tajuaa ja tiedostaa sen, että mä olen raskaana. Tuli siitä raskaudesta vauvaa tai ei, ihan sama. Mä käyn silti läpi sitä raskautta, koen ne muutokset kropassani. Ja niiden keskenmenojen takia se raskaana olo on jos jotain, niin vielä isompi ja rankempi asia kuin "tavallisesti". Asia, johon kaipaisin keskenmenojen vuoksi enemmän tukea, en suinkaan vähempää.

Musta tuntuukin, että tässä nykyisessä raskaudessa mies on huomioinut mua alusta saakka paljon paremmin, joten siitä keskustelusta taisi olla apua :)
 
Mistä tuli mieleen, että näytin myös miehelle pari tieteellistä artikkelia (vitsillä, koska oon se tyyppi joka työnkin puolesta selaa noita tieteellisiä artikkeleita ja vahingossa ärsytän miestä tekemällä kaikesta liian faktapohjaista ja tieteellistä :p ), jossa todettiin että pelkällä TLC-hoidolla toistuvista keskenmenoista kärsivien keskenmenoriski saatiin laskemaan huomattavasti.

Ja TLC on tässä lyhenne sanoista tender loving care :D

Ja se on siis ihan tosi juttu, että aihetta on tutkittu ja tuo on ollut useamman tutkimuksen tulos.

Mun mielestä ne miehet siellä kotona ovat oikein sopivassa asemassa auttaakseen raskaana olevaa vaimoaan tuollaisen TLC-hoidon muodossa :rolleyes:
 
  • Tykkää
Reactions: Jutska
Ihanaa multa meinaa tulla pukli koko ajan :love::love::D:barefoot:(y)

Tsemppaan vielä, vähän pelkään puklimista kun meinaa taju lähteä samalla. Voi kun haluaisin niin kokea edes kerran pahoinvoinnin!
 
Ihanaa multa meinaa tulla pukli koko ajan :love::love::D:barefoot:(y)

Tsemppaan vielä, vähän pelkään puklimista kun meinaa taju lähteä samalla. Voi kun haluaisin niin kokea edes kerran pahoinvoinnin!
Mää oon palellut koko päivän. Nyt vasta helpottaa. Mullehan nousee aina pientä lämpöä, kun olen raskaana. Ruoka ei ole maistunut vaikka on ollut nälkä. Ihmeellistä.. Mää pelkään oksentamista ja vältän sitä viimeiseen asti. Oksennustaudissakin niekeskelen oksennusta takaisin viimeiseen asti.
 
Musta tuntuu , että pienimmätkin oireet on kadonneet kuin tuuleen.....rinnat ei ole niin arat kuin ennen, vatsaa ei nippaile, väsymyskin meni pari päivää sitten.....pelottaa pikkasen......
 
Viimeksi muokattu:
Musta tuntuu , että pienimmätkin oireet on kadonneet kuin tuuleen.....rinnat ei ole niin arat kuin ennen, vatsaa ei nippaile, väsymyskin meni pari päivää sitten.....pelottaa pikkasen......
Tuskin on mitään hätää. Raskaus on niin alussa, ettei oireet ole vielä välttämättä voimakkaita. Itsekin kyllä aina hermostun, kun näyttää, ettei oireita ole. Keskenmenojen jälkeen odotus on tällaista. :)
 
Minttumar; paljon onnea hyvistä ultrauutisista! Oon niin iloinen puolestani.

Kanssasisaruksilla toivotan hyviä pahoinvointeja ja raskausoireita :p

Tilanne itsellä: oireita on edelleen paljon mutta oon jotenkin kovin pelokas kun nyt meneillään vasta kp30 ja pelkään koko ajan että ne menkat sieltä alkaa vaikka oireita siihen suuntaan ei ole.. Maanantaina varasin ajan varhaisultraan joka on vasta kuun lopussa. Sinne on vielä 3 viikkoa ja aika matelee! Hoitaja puhelimessa oli aivan kamala. Olen siis hoidoissa niin saan v.uä ilmaiseksi mut hoitaja puhelimessa ihmetteli että miksi olen niin aikaisin tehnyt testiä, ja miten on voinut näyttää niin ajoissa ja koska tämä on jo kolmas raskaus niin osaan toimia jos keskenmeno tulee yms.. Mä olin ihan sanaton kun en tiedä mitä tohon vastaisin.
Miettikää kun itsellä muutenkin pelko perseessä keskenmenon suhteen niin hoitaja laukaisee tällaisia suustaan kun varaat ajan varhaisultraan. Ihan uskomatonta!

No joo, neuvola-aikakin on varattu viikolle 9 ja nyt mennään vasta h4+1 että saa nähdä päästäänkö sinne saakka(n)
 
Musta tuntuu , että pienimmätkin oireet on kadonneet kuin tuuleen.....rinnat ei ole niin arat kuin ennen, vatsaa ei nippaile, väsymyskin meni pari päivää sitten.....pelottaa pikkasen......
Ninnananna, mulla ihan sama juttu. Koko ajan tarkkailen että onhan niitä raskausoireita vielä kun mua pelottaa se, että jos ne loppuu niin raskauskin on päättynyt.. Edellisissä raskauksissa käynyt näin, nimittäin kun en enää koe raskausoireita niin suunnilleen samoihin aikoihin sikiön kasvukin on päättynyt.. Mutta nyt yritän tsemppata itseäni ja uskoa että kaikki on hyvin kunnes toisin sanotaan! Voimia sulle ja uskon että kaikki on hyvin! Pakko olla! Me saadaan nyt se vauva syliin saakka, muuhun ei suostuta!
 
  • Tykkää
Reactions: ninnananna
Minttumar: ihanaa, jee!! Paljon onnea <3 koira pystyä edes vähän nauttimaan tuosta merkkipaalusta, olet sen ansainnut :)

Oireiden kanssa painiville (tai siis niiden puuttumisesta) tsempit. Tiedän tasan tarkkaan, teen sitä ite joka hetki. Uuvuttavaa, mut se varmasti tulee olemaan seuraavat viikon väistämätöntä :/
Tukutuku: onnea plussasta ja kaikkea hyvää! Olipas tökerö hoitaja, tosi ajattelematon!

Jee, täällä pyörähti uusi raskausviikkoa käyntiin. Sekin tuntuu pieneltä voitolta, yritän repiä siitä iloa <3 kaksi päivää ultraan, apua!
Mamido 7+0
 
  • Tykkää
Reactions: ninnananna
Kiitos! :love: Toivotaan että saadaan tähän ketjuun lisää hyviä ultrakuulumisia! :love: Tässä vielä ultrakuva eiliseltä:

http://aijaa.com/NnHwAr

Mamido Ollaankin tismalleen samoilla viikoilla menossa! :D

Täällä pahoinvointi on tiessään, joko se muka oli tässä? :eek::D Tissit on pinkeät ja hiukan kipeät ja koko ajan väsyttää, nukkuipa miten paljon tahansa. Toisaalta pitäisi olla kiitollinen, ettei oireita ole tämän enempää, mutta toisaalta taas.. voishan niitä vähän ottaa lisääkin ihan vaan varmuudeksi. :LOL:

Minttumar & mini 7+0
 
Minttumar: mulla oli 8. viikon alku pahin pahoinvoinnin suhteen, muttei sekään paha ollut :) Panikoin sitten 8. viikon lopulla ihan kunnolla kun oireet tuntuivat vain häviävän. Sen jälkeen pahoinvointia on ollut vain silloin tällöin. Edelleen tulee joskus huono olo, mutta tuo työmatka ja siellä jatkuvasti raittiissa ilmassa ja liikkeellä olo piti tosi tehokkaasti kaiken pahoinvoinnin poissa. Nyt eilen illalla taas etoi ja oli epämukava olla.

Tänään piti epäuskoisena taas ottaa kotidoppleri esiin. Kyllä, siellä se pieni sydän löi :) Voi kun seuraavat viikot menisivät nyt nopeasti ja liikkeet alkaisivat tuntua! :love: Entisen litteän/kuoppavatsan tilalla on nyt jo pysyvä pieni pömppö, mutta ei siihen varmaan vielä muut kiinnitä mitään huomiota :)
 
Kevättähti ja Minttumar, olen niin onnellinen teidän puolesta! Ihanaa, että kaikki on nyt hyvin.

Täällä on aika oireetonta edelleen. Kävin tänään hcg-verikokeessa, mutta en saanut tänään tietää vastauksia, kun terkkari oli jo lähtenyt töistä, kun ehdin sinne soittaa. Jännitän kyllä, että paljonko arvo on. Olen kuullut, että vaihtelua on paljon arvoissa. Mutta näkeehän tuosta ainakin vähän suuntaa..

Mites muitten oireet tänään?
 
Mulla pukkaa flunssaa päälle tai on ollut jo muutaman päivän. Tänäänkin iltaa kohden ollut etova olo ja pukli meinannut lentää. Juuri tässä arvon, että syönkö ruoan loppuun vai jätänkö kesken. Mutta vielä ei olla korkattu kunnon pahoinvointia, sitä odotellessa!

Väsymys on hurja, flunssa varmaan lisää sitä ja oikealta nivusesta kiristää.

Mii laiks :love:

Ihanaa kun osa on jo noinkin pitkällä! :love::love::barefoot:
 
  • Tykkää
Reactions: minttumar
Työkaveri sanoi tänään, että olen laihtunut. Johtuu ehkä siitä, että makea ei maistu minulle, joka normaalisti syö herkkuja päivittäin. Outoa kävellä kaupassa karkkihyllyjen ja keksihyllyjen ohi ilman, että mitään tarttuu mukaan. Kahvia yritän muodon vuoksi töissä vähän hörppiä, ettei epäilykset herää kenelläkään.
 
Täällä omat oireet kadonneet kuin pieru saharaan.....(anteeksi kaunis ilmaisuni).

Pistin jo äippäneuvolatätille sähköpostia.....
 
Täälläkin välillä oireetonta ja välillä vähän enemmän oireita. Aamulla makoilin sängyssä vähän liian pitkään ennen kuin maltoin nousta aamupalalle, ja paha olohan siinä ehti tulla. Korjaantu kyllä sitten syödessä. Ilmavaivoja hirveesti, maha kipee ja kurisee.. Toivottavasti ei mitään mahatautia nyt tähän iske.. :D Ja koko ajan väsyttää!

Toivotaan Jutska että saat hyvät hcg-arvot kuulla huomenna. :love:

Ja ninnananna eiköhän sielläkin kaikki ole hyvin. :love: Kannattaa lukea Jutskan vastaus miulle pari sivua takaperin, kun valittelin oireiden häviämisestä. Se viesti rauhotti kyllä kummasti. :rolleyes:
 
  • Tykkää
Reactions: Jutska

Yhteistyössä