Keskenmenon jälkeen plussaanneet!

kalabaliikki Voi ei.. :cry::cry: Paljon voimia ja jaksamista teille!

ninnananna Ihania ultrakuulumisia! :love: Tällä kertaa kaikki menee hyvin! :)

forester Onnea ultraan, täälläkin pidetään kaikki peukut ja varpaat pystyssä! :love:

Miulla edelleen on välillä pientä tuhrua housuihin ilmestyny. Viimesimmillä kerroilla puutöitä tehdessä ja nyt viime viikonloppuna muuttoa tehdessä. Vti ja tulehdus poissuljettu, todennäköisesti johtuu siitä hyytymästä, mitä varhaisultrassa näkyi. Terkkakin arveli silloin vuodon johtuvan siitä. Tulisi jo postissa se nt-ultra aika, niin tietäisi milloin saa taas tietää onko kaikki hyvin.. Vielä en tuosta vuodosta ole osannut pahemmin panikoida, kun oireet kuitenkin ovat pysyneet ennallaan, yökkäily syödessä, oksentelu lähinnä aamuisin, tissikipu ja jatkuva nälkä ja väsymys.

Viime yönä näin hyvin todentuntuisen unen siitä että sain taas keskenmenon. Nyt aamulla herätessäni jouduin ihan miettimään oonko vielä raskaana vai ei. o_O

Tänään rv 8+6
 
Mulle tuli vielä neuvolasta viesti, että haluavat parin viikon kuluttua ottaa vielä kerran TSH:n :) Tosi kiva että seuraavat kunnolla niiden vasta-aineiden takia, vaikka niissä varsinaisissa arvoissa ei ole koskaan häikkää ollut.

Tänään 14+1 :)

Ai niin, ja lisäksi löytyi vihdoin Se Oikea pojannimi! :)
Mies heitti sen ehdotuksena eilen illalla. Tykkäsin, mutten ollut täysin vakuuttunut. Nukuttuani yön yli nimi alkoikin tuntua juuri oikealta. Mahdolliselle tytölle mulla on ollut nimi mietittynä jo sellaiset kymmenen vuotta, ja mieskin on onneksi täysin sen nimen kannalla :)
 
Viimeksi muokattu:
  • Tykkää
Reactions: Vauveli vanhalle
Täällä ei vieläkään tiedä kun pari kaveri raskaudesta. Vielä tätä pystyy piilottelemaan, parin viikon päästä varmaan mahdotonta. Keskenmenon pelosta jo vähän päässyt mutta jotenkin jännittää muiden reaktiot kun kuitenkin jo kolmas kyseessä ja ikään jo 38. Ehkä sitä odottavaa vaan jotenkin negatiivisia kommentteja, en oikein edes tiedä miksi. Ei tää kuitenkaan mikään iltatähtikään ole, pienin kun meillä vasta 3 vee.

Nimistä ei ole mitään mietitty eikä näin äkkiseltään tule mitään vaihtoehtoa edes mieleen. Katselen aina kastettuja-palstaa ja yritän sieltä bongata jos löytyisi joku kiva, no ei ole tullut vielä vastaan. Ehkä sitten rakenneultra jälkeen pistetään mietintämyssy päähän , jos selviää kumpi on.​
 
  • Tykkää
Reactions: Vauveli vanhalle
Ultrassa vahva syke ja pari päivää enemmän mittaa kuin kuukautisten mukaan. Ihan kivasti tällä hetkellä siis :) f ja pallero 7+3
Voi kuinka ihanaa kuulla, onnea! Meillä menee näimmä sulla, mulla ja Ninniksellä samoissa päivissä.

Mulla ei nyt mahdu päähän juurikaan muuta kuin pelko, että kaikki ei ole kunnossa. Vielä viikko ultraan, tulee olemaan pitkän pitkä viikko.

Sunnuntaina oli pari vihlaisua mahassa. Eilen ja tänään ollut selkä ja maha jotenkin jännittyneitä. Tänään on myös kiristänyt paljon oikeasta nivusesta. Valkovuoto oli runsaampaa viime viikolla ja myös vihertävää. Nyt sitä tulee vähemmän ja kellertävää/valkoista.

Onko teille tullut keskenmenojen jälkeen neuvolasta laput ennen ekaa käyntiä uudessa raskaudessa? Mulle ei ole tullut ja ajattelin, että ei ehkä lähetäkään, kun käytiin asiat läpi helmi-maaliskuun vaihteessa. Neuvolaan on vielä reilu viikko aikaa, että voihan ne vielä tulla.
 
Voi kuinka ihanaa kuulla, onnea! Meillä menee näimmä sulla, mulla ja Ninniksellä samoissa päivissä.

Mulla ei nyt mahdu päähän juurikaan muuta kuin pelko, että kaikki ei ole kunnossa. Vielä viikko ultraan, tulee olemaan pitkän pitkä viikko.

Sunnuntaina oli pari vihlaisua mahassa. Eilen ja tänään ollut selkä ja maha jotenkin jännittyneitä. Tänään on myös kiristänyt paljon oikeasta nivusesta. Valkovuoto oli runsaampaa viime viikolla ja myös vihertävää. Nyt sitä tulee vähemmän ja kellertävää/valkoista.

Onko teille tullut keskenmenojen jälkeen neuvolasta laput ennen ekaa käyntiä uudessa raskaudessa? Mulle ei ole tullut ja ajattelin, että ei ehkä lähetäkään, kun käytiin asiat läpi helmi-maaliskuun vaihteessa. Neuvolaan on vielä reilu viikko aikaa, että voihan ne vielä tulla.
öö....mitkä laput? Mulle ei ole koskaan tullut neuvolasta postia......mutta siis täällähän ei hoideta noita keskenmenon jälkeisiä juttuja mitenkään...liittyykö postit niihin?
 
öö....mitkä laput? Mulle ei ole koskaan tullut neuvolasta postia......mutta siis täällähän ei hoideta noita keskenmenon jälkeisiä juttuja mitenkään...liittyykö postit niihin?
Mullahan on siis iso kokemus noista lapuista kun kerran oon saanut ne. En siis tiedä koskeeko ne vain ekaa raskautta.

Kysyttiin äidin ruokavaliota, odotuksia ja pelkoja yms. raskauden ja synnytyksen suhteen. Sairastetut rokot yms. terveystiedot. Molemmilta vanhemmilta audit-laput ja muutenkin oli tietoa raskaudesta sekä läheissuhdeväkivallasta.
 
Mullahan on siis iso kokemus noista lapuista kun kerran oon saanut ne. En siis tiedä koskeeko ne vain ekaa raskautta.

Kysyttiin äidin ruokavaliota, odotuksia ja pelkoja yms. raskauden ja synnytyksen suhteen. Sairastetut rokot yms. terveystiedot. Molemmilta vanhemmilta audit-laput ja muutenkin oli tietoa raskaudesta sekä läheissuhdeväkivallasta.
Ok. Noita on taidettu neuvolassa neuvolatädin kanssa käydä yhdessä....
 
  • Tykkää
Reactions: Vauveli vanhalle
Mulla kanssa viikon päästä v.uä ja jännittää ja pelottaa pirusti, että onko kaikki kunnossa siellä.

Lappusista neuvolaan sen verran, että niitä saa tulostettua ainakin pääkaupunkiseudulla omaneuvolan kautta. Näin ainakin mua ohjeistettiin että sieltä tulostan ja täyttelen ennen ekaa neuvolaa..

Vv kyseli vuorotyöstä. Olen itsekin vuorotyöläinen ja aion tehdä yövuoroja sinne h12-15 saakka sitten lopetan niiden teon. Mulla yövuorot olleet lähinnä irtiottoja päivävuorosta niin en usko että rasitun niistä liikaa vaikka toki keho kärsii aina rytmin muutoksesta. Mulla aamuvuorot olleet pahimmat kuitenkin aina.

Forester, ihania ultrauutisia! Lisää näitä :)
 
Onnea Forester! :)

Ei mullakaan tullut keskenmenosta mitään lappusia kotiin. . Toki ei ollut myöskään eka raskaus... Mulla kyllä kysyttiin kun neuvolaa peruin että haluanko keskustelemaan jonkun kanssa. Sillon en kokenut sitä tarpeelliseksi..nyt varmasti menisin jos tämänkin päättyisi huonosti. Mut oli kiva, että silloin kysyivät, lämmitti mieltä.

Ou jee, 9+0 kiva kun tämä viikon vaihtuminen aina piristää keskellä työviikkoa. Pahoinvointi tuntuu helpottuneen..välillä enää lyhyitä etomisen häivähdyksiä tulee jotka menee ohi nopeasti. Nyt vain nämä migreenit pitäis taikoa pois :((
Dopplerista haaveilen ja kaverin kautta saisinkin ensi viikolla ilmeisesti. Haluisin jo kovasti sitä testailla, vaikkei mitään vielä välttis löydykään... 4 pitkää viikkoa ultraan. Ääh. Mutta mieltä piristää, että varattiin aurinkoloma marraskuulle. Sillon 18+ viikot niin ajateltiin et vois olla sopiva ja kiva vielä reissata kolmisin ja kun on niin helppoa jo tuon 3v:n kanssa :)
 
Mää tarkoitin siis lappusia joita lähetettiin kotiin ennen ekaa neuvolaa. Ei mulle mitään km:n jälkeen lähetetty.

Nyt ei siis ole tullut lappuja ja eka neuvola on ens viikolla. Voihan se olla että ne vielä tulee tai sitten ei tarvi täytellä, kun helmi-maaliskuussa täytin.
 
Heippa kaikki! Kun tässä muutenkin Itkuherkkä niin minähän itkin kun täällä niin monia "tuttuja" <3

Täällä mennään nyt rv 17+3, joskus ei meinaa itse edes sitä uskoa. Ja nyt kun oksentelu on helpottanut niin usein mieleen tulee pelko. Tosin tänään taas oksensin... ;D mutta monet varmaan muistaa lupaukseni olla valittamatta oksentelusta :D no olin sairaalassa hakemassa vähän nestettä kun ei enää vesikään pysynyt sisällä. No se on onneksi jo helpottanut. Nyt tulee joskus tälläisiä yhtäkkiä oksenteluja mutta muuten on kyllä ihanan rento olo. Vielä saisi odottaa 3 viikkoa rakenneultraa. <3 on poikaolo, lähinnä sen vuoksi, että haluan syödä ruokaa jatkuvasti ja salmiakki himottaa (kuten juuri ennen plussaa). Esikoista odottaessa teki mieli suklaata ja makeita hedelmiä. Eli vähän eri mieltymykset tällä kertaa :D

Olen oikeasti onnellinen kun niin moni täällä on <3
 
Bettinah kiitos kuulumisista vaikka olenkin käynyt niitä kurkkimassa toisaalla. Ihanan pitkällä jo olette!

Iltapäivällä kun menin vessaan ja laskin housut alas, niin pöllähti menkkamainen verenhaju. Mitään ei ole tullut. Vatsa on sekaisin ja päätä särkenyt niin, että piti ottaa särkylääkettä ja muutenkin ollut huono olo.

Maaliskuussa kun meni kesken, tuli ensin tällainen haju ja sitten alkoi vuoto. Eipä tässä auta kuin mennä hetki kerrallaan eteenpäin. Tänään on 7+6, viimeksi meni kesken 7+5 (ellei sitten ollut mennyt myöhemmin ja kutistunut, koska todettiin 10+1).
 
Bettinah kiitos kuulumisista vaikka olenkin käynyt niitä kurkkimassa toisaalla. Ihanan pitkällä jo olette!

Iltapäivällä kun menin vessaan ja laskin housut alas, niin pöllähti menkkamainen verenhaju. Mitään ei ole tullut. Vatsa on sekaisin ja päätä särkenyt niin, että piti ottaa särkylääkettä ja muutenkin ollut huono olo.

Maaliskuussa kun meni kesken, tuli ensin tällainen haju ja sitten alkoi vuoto. Eipä tässä auta kuin mennä hetki kerrallaan eteenpäin. Tänään on 7+6, viimeksi meni kesken 7+5 (ellei sitten ollut mennyt myöhemmin ja kutistunut, koska todettiin 10+1).
Hui......toivotaan että jää vain hajuna ilmaan...........
 
  • Tykkää
Reactions: Vauveli vanhalle
Bettinah kiitos kuulumisista vaikka olenkin käynyt niitä kurkkimassa toisaalla. Ihanan pitkällä jo olette!

Iltapäivällä kun menin vessaan ja laskin housut alas, niin pöllähti menkkamainen verenhaju. Mitään ei ole tullut. Vatsa on sekaisin ja päätä särkenyt niin, että piti ottaa särkylääkettä ja muutenkin ollut huono olo.

Maaliskuussa kun meni kesken, tuli ensin tällainen haju ja sitten alkoi vuoto. Eipä tässä auta kuin mennä hetki kerrallaan eteenpäin. Tänään on 7+6, viimeksi meni kesken 7+5 (ellei sitten ollut mennyt myöhemmin ja kutistunut, koska todettiin 10+1).
Vv: toivottavasti ei ole muuta kuin haju! Infoile mutta pidetään peukkuja että pienellä on kaikki hyvin! Sullahan on ensi viikolla ultra, mikä päivä se onkaan?
 
Vv: toivottavasti ei ole muuta kuin haju! Infoile mutta pidetään peukkuja että pienellä on kaikki hyvin! Sullahan on ensi viikolla ultra, mikä päivä se onkaan?
Ultra on keskiviikkona.

On kyllä ollut karmea ilta. Tää on toinen migreeni raskausaikana ja Panadol ei vie särkyä pois. Sentäs ei pukli lentänyt niin kuin pari viikkoa sitten. Särky alkoi yhden maissa päivällä ja edelleen tuntuu. Itkua oon vääntänyt kun niin sattuu ja sitten kun niistää niin mahaan vihlaisee.

Vuotoa ei ole tullut muuta kuin vähän valkkaria. Tuntuu että koko ajan pitää pistää jotain suuhun vaikka oksettaa. Mandariinit ja juotava jukurtti on ollut pelastus.
 
Vv: toivotaan parasta <3 mulla tuli alussa vähän ruskeaa vuotoa ja olin aivan paniikin vallassa. Se meni kuitenkin ohi. Toivotaan että sullekkin vain tälläinen hetkellinen. <3
Eiköhän tämä tästä. Pelkkä haju sai jo ison pelästymisen aikaiseksi. Nenä on kyllä ollut supertarkka migreenin takia, kaikki on haissut tänään.
 
Vv: Mikä vointi?
Ihanaa kun kysyt, tulee hyvä mieli :)

Elävien kirjoissa ollaan ja maailma alkaa taas pikkuhiljaa näyttää paremmalta paikalta. Migreeni alkoi eilen n. klo 13 ja edelleen on vielä hatara olo. Makasin n. 20 h, nousin välillä vessaan ja yritin syödä jotain.

Soitin teratologiseen tietopalveluun. Mulla on ollut tämän raskauden aikana 2 migreenikohtausta ja ne ovat olleet pahempia kuin normaalisti. Sain ohjeeksi ottaa tulehduskipulääkettä kohtauksen katkaisemiseksi (mulla on migreeniin määrätty kipulääke). Jos niitä alkaa tulla kerran viikossa, niin estolääkitys on tarpeen. Kysyin sitten että onko migreenistä haittaa pikkuiselle ja ei kuulemma ole. Mää oon meinaan valmis kärsimään ainakin vielä mieluummin kuin lääkitsen liikoja vaikka olo onkin ihan hirveä. Voipi olla eri ääni kellossa, jos nää tulee lisääntymään.

Verenvuotohaju. Sitä ei ole enää ollut. Ja nyt ei saa nauraa. En tiedä johtuiko migreenistä että nenään tarttui kaikki. Mutta oon yhdistänyt eilisen ja tän päivän aikana verenhajun siihen, että käyn isommalla hädällä. Eikä tuotoksessa ole ollut mitään erikoista, en kyllä ole kauheasti tutkinutkaan. Jos asia on näin, niin hyvä, huokaisen helpotuksesta. Mutta kyllä mää kanssa sanon, että voiko ihminen enempää tutkia itteensä kuin tällaisen pelon vallassa. Hullu mi hullu :LOL:

Valkkaria tulee jonkinverran. Muuten oireet on ollut vähenemään päin. Lisäksi huolettaa kun söin huonosti migreenin aikana ja silti ei tullut nälkä, että onkohan kaikki kunnossa. Normaalisti tuossa ajassa olisi tullut nälkä.

Kiitos kaikille tsempeistä :love:
 
VV: mieluummin hassuja pelkoja kuin, että jokin olisi huonosti..hyvä siis noin <3
Migreeni: i feel you!! En tainnu tänne kirjoittaa? Viime viikko oli järkky. Lopulta 4 migreenipäivää kun en saanu buranalla ja panadolilla poikki. Sitte otin tutkituimmam kohtauslääkkeen josta lääkärit kiistelee onko tutkittu jo tarpeeksi että voitais sanoa ettei ole haittaa alkiolle. No, otin puolikkaan tabun mut ei sillä annoksella menny ja kärsin vielä vuorokauden. Söin panadolia maksimi annoksen muttei se auta mitää! Sit yksi yö meni ohi, mut nyt taas tällä viikolla 2 särkypäivää..yritän kestää, mut hankalaa olla töissä ja vielä hoitaa esikoista. Huh, tänään onneksi ei kipua! Mikä kipulääke sulla on?
 
Niin ja valkkarista: mulla tulee paljon vetistä..oikein lorahtelee housuihin ja melki aina paniikissa vessaan vaan toteamaan et sitä samaahan se on. Muistan kyllä saman paniikin myös esikoisesta. Muilla tällästä?
 
VV: mieluummin hassuja pelkoja kuin, että jokin olisi huonosti..hyvä siis noin <3
Migreeni: i feel you!! En tainnu tänne kirjoittaa? Viime viikko oli järkky. Lopulta 4 migreenipäivää kun en saanu buranalla ja panadolilla poikki. Sitte otin tutkituimmam kohtauslääkkeen josta lääkärit kiistelee onko tutkittu jo tarpeeksi että voitais sanoa ettei ole haittaa alkiolle. No, otin puolikkaan tabun mut ei sillä annoksella menny ja kärsin vielä vuorokauden. Söin panadolia maksimi annoksen muttei se auta mitää! Sit yksi yö meni ohi, mut nyt taas tällä viikolla 2 särkypäivää..yritän kestää, mut hankalaa olla töissä ja vielä hoitaa esikoista. Huh, tänään onneksi ei kipua! Mikä kipulääke sulla on?
Puuh, onpas sullakin siellä aikamoinen pääkoppa! Mulla on siis ihan Miranax ja tehoaa, jos otan heti ekojen tuntemusten aikana. Myöhemmin ei ole tehoa. Mää en ole puklinut migreenistä vuosiin, mutta nyt on kerran tullut raskausaikana ja eilen oli lähellä. Mää oon niin surkee kestämään kipua, että eilisenkin illan vaan itkin, kun niin sattui ja pelotti. Ja sitten itkin lisää, kun mies hoiti kaiken ja vielä mua :D

Ne tosiaan sanoi siellä teratologisella laitoksella, että Miranaxia voin ottaa, mutta jos migreeniä alkaa olla raskausaikaan kerran viikossa, niin estolääkitystä tulee harkita. Se taitaa olla pikkuiselle aikamoinen ressi mikä kivun määrästä tulee ja siksi varmaankin estolääkitystä suositellaan.

Ajattelin puhua näistä migreeneistä ensi viikolla polilla ja neuvolassa.
 
Niin ja valkkarista: mulla tulee paljon vetistä..oikein lorahtelee housuihin ja melki aina paniikissa vessaan vaan toteamaan et sitä samaahan se on. Muistan kyllä saman paniikin myös esikoisesta. Muilla tällästä?
Juurikin kävin paniikissa vessassa, kun tunsin, että jotain lorahtaa ja näin jo mielikuvan verestä paperissa. Mutta valkkaria se vaan oli.

Mulla on ollut valkkari reilua. Viime viikolla se oli vihertävää. Nyt sitä tulee vähemmän kuin aikaisemmilla viikoilla. On sellaista valkoista maitomaista. Niin ja on se ollut sellaista keltaisenvihreän räänkin näköistä. Hyvää ruokahalua vaan jos joku syö samalla kuin lukee :whistle: Niin ja alapää jotenkin haiskahtaa, sama oli ekassa raskaudessa. Pitää pyytää miehen haistamaan haiseeko se liikaa että alanko suihkia jotain tuoksua sinne :LOL:

Mää oon pitänyt ainakin jo pari viikkoa pikkuhousunsuojaa, kun on mukavempi vaihtaa sitä kuin kulkea töhnäisillä housuilla.
 
Juurikin kävin paniikissa vessassa, kun tunsin, että jotain lorahtaa ja näin jo mielikuvan verestä paperissa. Mutta valkkaria se vaan oli.

Mulla on ollut valkkari reilua. Viime viikolla se oli vihertävää. Nyt sitä tulee vähemmän kuin aikaisemmilla viikoilla. On sellaista valkoista maitomaista. Niin ja on se ollut sellaista keltaisenvihreän räänkin näköistä. Hyvää ruokahalua vaan jos joku syö samalla kuin lukee :whistle: Niin ja alapää jotenkin haiskahtaa, sama oli ekassa raskaudessa. Pitää pyytää miehen haistamaan haiseeko se liikaa että alanko suihkia jotain tuoksua sinne :LOL:

Mää oon pitänyt ainakin jo pari viikkoa pikkuhousunsuojaa, kun on mukavempi vaihtaa sitä kuin kulkea töhnäisillä housuilla.
Ai luoja paratkoon nää meidän jutut on ällöjä:eek::eek::eek::confused::confused::confused::confused:Miehillä taitais kalsarit pyöriä jaloissa jos lukisivat näitä juttuja:ROFLMAO::ROFLMAO: vai kirjoittaako miehet "tuleva isä"-palstalla tyyliin: Hei Kullervo, tuleeko sinunkin peniksestä vaaleaa, venyvää eritettä joka haisee kuin käynyt sillipurkki tai joskus tulee valkuaisen tapaista pilaantuneen munan hajuista kokkareista töhnää......:sick:

:D:D:D:D:ROFLMAO::ROFLMAO::ROFLMAO::ROFLMAO::ROFLMAO::ROFLMAO:Tää on niin ihana palsta ja vertaistuki on huippua!!!!!!Hyvä naiset!!!!(y)(y)(y)(y)
 
Viimeksi muokattu:

Yhteistyössä