Keskenmenon jälkeen plussaanneet!

Ultrassa käyty ja kaikki näytti olevan hyvin. Sydämestä, päästä ja melkein kaikesta sai hyvän näkyvyyden - mutta kuvaan tyyppi ei oikein halunnut, vaan kääriytyi kippuraan. Joten saatiin sitten sellaisia kuvia :D Pieni tyttö meille näyttäisi olevan tulossa :)

Ensi viikolla mennäänkin vielä uudestaan ultraan, kun tarvitsevat pari vapaaehtoista ultrattavaa muutaman harjoittelevan ultraajan kokeeseen.
 
  • Tykkää
Reactions: forester
Mulla oli tänään huono olo! :love: On jotenkin alkanut tulemaan varmempi olo tästä raskaudesta, kun tällä kertaa on edes jotain oireita. Eikä haittaa vaikka niitä tulisi vielä lisääkin! Ja viivakin sitten lopulta vahvistu, enkä ole sen jälkeen enää testannutkaan. Eipähän tuu turhaa stressiä viivojen vertailemisesta. Uskalsin sitten soittaa neuvolaankin, varhaisultraan pääsen 2.11. Sitä odotellessa! :love:

@Ripsi83 Mikä tilanne sulla on, vieläkö on tiputellut?

Hyvää alkanutta viikkoa kaikille! :)
Kiitos kysymästä, tiputtelu loppu ja jomottelut kans. Lievää pahaa oloa on ollu pitkin päivää joten uskallan toivoa, että kaikki on hyvin. Huomenna varhaisultra eli huomenna sitten selviää onko masussa mitään elävää. Jännitttää kamalasti.
 
Onnea ja tsemppiä Ripsi ultraan tänään!(y)

minttumar: onnea uudesta viikosta!:)

Täällä olis maanantai aamuna nt-ultra ja pikku hiljaa alkaa jännittää....jos kaikki hyvin, niin kerrotaan sitten lapsille.:)

Mukavaa viikonloppua kaikille!:D:D:D

ninnananna 12+3:love:
 
Tsemppiä ultriin ja onnea uusista viikoista! :)

Mikäs se tällainen raskaus on jossa pahoinvointi alkaa päivillä 12+2? Ylös ei tullut tavarat, mutta puhaltaa on pitänyt ja konttausasennossa oon ollut valmiina. En tiedä tekikö yövuorot tällaisen olon.

Viime yönä korostui kahden tunnin välein syöminen vaikka olikin paha olo. Ehkä olisi pitänyt syödä vieläkin vähän tiheämmin ettei olisi ehtinyt tulla sylki suuhun.

Mutta kaikesta nautin! Paitsi mun värkki, se on tummunut ja sisemmät häppärit kasvaneet. Kaunista! Ette saa kuvaa :ROFLMAO: Mut kestän senkin kuin nainen, on tää kaikki sen arvoista :love:

Vähän ehkä tekisi mieli tilata doppler. Onko sen käyttö muka täysin turvallista? Mun käytöllä ei mikään kerta viikossa riittäisi. Varmaan joka toinen päivä kuuntelisin.
 
  • Tykkää
Reactions: forester
Onnea @Ripsi83 hyvistä ultrakuulumisista! :love:

@ninnananna Tsemppiä ultraan!

Digissä tänään 3+! :love: Oli kyllä huojentavaa nähdä tuo lukema, kun viime kuussa sitä en saanut, enkä muuten tainnut saada kesälläkään.. vaan en kyllä nyt ihan täysin varmaksi muista.o_O Nyt kun vielä malttaisi odottaa vajaat kaksi viikkoa ultraan, aika vaan yllättäen matelee..:cautious:

rv 5+2
 
Viimeksi muokattu:
Siitä dopplerista... Mä myös välillä huolehdin sen turvallisuudesta, vaikka pitäisi olla turvallista, mutta mutta. Tämän voi nähdä syynä olla ostamatta tai ostaa: lyhyen aikaa sillä loppujen lopuksi enää olisi vv käyttöä. Täällä esim. meneillään jo toinen viikko ilman käyttöä, kun liikkeet tuntuvat jo niin säännöllisesti etten koe tarvetta. Ja sitä ennenkin käyttö oli pitkään sellaista hetken tsekkausta että lopetin heti kun sain äänet kuulumaan, eli en jäänyt kuuntelemaan ääniä pidemmäksi aikaa.
 
  • Tykkää
Reactions: Vauveli vanhalle
Muutama viikko sitten kävin huikkaamassa, että tulen mukaan keskusteluun, mutta niin se vaan on jäänyt. Olen kärsinyt melko voimakkaasta pahoinvoinnista. Muutenkin raskausoireita on ollut kiitettävästi. Nyt sitten tällä viikolla (rv13) oireet on alkaneet selvästi vähentyä. Rinnat ei ole enää juurikaan arat ja varsinkin aamuisin alkavat olla ihan vanhassa koossa, eikä enää turvonneet. Väkisinkin mieleen hiipii kysymys onkohan kaikki ok? Nt-ultraa täällä odotellaan siis kuin kuuta nousevaa.

Vauveli vanhalle: Olen ymmärtänyt, ettei tuota kotidoppleria kauheasti suositella. Lähinnä kai siksi, että voi aiheuttaa turhaa stressiä, jos ei niitä ääniä jostain syystä saakaan kuulumaan. Mitään haittaa siitä ei kai ole vauvalle todettu olevan, mutta mistäpä sitä varmaksi tietää. Itse päädyin siihen, etten sellaista hanki. Toivon itse kovasti, että liikkeet alkaisivat pian tuntumaan, niin saisi päivittäisen varmistuksen vauvasta :)

Onnittelut kaikille hyviä ultrakuulumisia saaneille! Tsemppiä meille, jotka ultraa vielä odotellaan... Voi kun voisi nukkua muutaman päivän ja herätä vasta ultra-aamuna, ettei tarvitsisi jännittää enää yhtään!
 
  • Tykkää
Reactions: Vauveli vanhalle
Meillä nt-ultra olis huomenna.......onneksi aamulla. Tuossa juuri katsoin esikoisen ja kuopukset tuloksia niin esikoisen oli 1.4 ja kuopuksen 0.9. Samalla huomasin, että painan melkein samanverran kun esikoisen viimeisillä viikoilla......AI KAMALA SENTÄÄN!!!!!!:confused::confused::confused::confused::confused::confused::confused::confused::confused::confused::confused:Ei paljon naurata.......lähtöpaino oli kylläkin 10 kiloa vähemmän mutta silti!!!!!!!!!!!!!!

ninnananna 12+5:love:
 
Muutama viikko sitten kävin huikkaamassa, että tulen mukaan keskusteluun, mutta niin se vaan on jäänyt. Olen kärsinyt melko voimakkaasta pahoinvoinnista. Muutenkin raskausoireita on ollut kiitettävästi. Nyt sitten tällä viikolla (rv13) oireet on alkaneet selvästi vähentyä. Rinnat ei ole enää juurikaan arat ja varsinkin aamuisin alkavat olla ihan vanhassa koossa, eikä enää turvonneet. Väkisinkin mieleen hiipii kysymys onkohan kaikki ok? Nt-ultraa täällä odotellaan siis kuin kuuta nousevaa.

Vauveli vanhalle: Olen ymmärtänyt, ettei tuota kotidoppleria kauheasti suositella. Lähinnä kai siksi, että voi aiheuttaa turhaa stressiä, jos ei niitä ääniä jostain syystä saakaan kuulumaan. Mitään haittaa siitä ei kai ole vauvalle todettu olevan, mutta mistäpä sitä varmaksi tietää. Itse päädyin siihen, etten sellaista hanki. Toivon itse kovasti, että liikkeet alkaisivat pian tuntumaan, niin saisi päivittäisen varmistuksen vauvasta :)

Onnittelut kaikille hyviä ultrakuulumisia saaneille! Tsemppiä meille, jotka ultraa vielä odotellaan... Voi kun voisi nukkua muutaman päivän ja herätä vasta ultra-aamuna, ettei tarvitsisi jännittää enää yhtään!
Täällä myös osa "oireista" on aika lailla hellittänyt, tissit eivät ole enää juurikaan arat. Turvonneet tai tummenneet ne eivät ole vielä olleetkaan. Myös mahaturvotus iltaisin on hellittänyt. Väsymys on enää ajoittaista ja ellotus syömisistä kiinni.. Aika vähän siis raskaana oleva olo mutta huomenna nt-ultra enkä tiedä ollako innoissaan vai kauhuissaan. Varsinainen tuomiopäivä ;) .. Oliks tuossa dopplerissa joku suositus et ei käytettäsi ennen 12. vkon täyttymistä, muistelen. Mie meinaan vaan ootella kohta liikkeiden tuntemista, JOS ultrassa on kaikki ok. Viimeksi tuntui 16+ joten eikös siis voi jo pikkuhiljaa odotella.. Tsemppiä Ninnis ultraan huomenna! F ja pötkö 12+1
 
Viimeksi muokattu:
Täällä myös osa "oireista" on aika lailla hellittänyt, tissit eivät ole enää juurikaan arat. Turvonneet tai tummenneet ne eivät ole vielä olleetkaan. Myös mahaturvotus iltaisin on hellittänyt. Väsymys on enää ajoittaista ja ellotus syömisistä kiinni.. Aika vähän siis raskaana oleva olo mutta huomenna nt-ultra enkä tiedä ollako innoissaan vai kauhuissaan. Varsinainen tuomiopäivä ;) .. Oliks tuossa dopplerissa joku suositus et ei käytettäsi ennen 12. vkon täyttymistä, muistelen. Mie meinaan vaan ootella kohta liikkeiden tuntemista, JOS ultrassa on kaikki ok. Viimeksi tuntui 16+ joten eikös siis voi jo pikkuhiljaa odotella.. Tsemppiä Ninnis ultraan huomenna! F ja pötkö 12+1
Kiitos! Tsemppiä sullekin huomiseen!!!!
 
  • Tykkää
Reactions: forester
Tsemppiä naiset ultriin!

En mää sitä doppleria hommaa. Meen ultraan viikolla 16.

Puuhpuuh, olo on aika kauhee. Väsymys on ollut koko raskauden hirmuinen, oon nukkunut 2 kk. Nyt on huonovointisuutta 24/7 ja herään siihen yölläkin. Tavarat ei tuu ulos, mutta hilkulla on. On ihan täysi työ käydä esim. suihkussa. Onneksi mulla alkaa parin päivän päästä melkein viikon vapaa. Käytännössä en tällä hetkellä tee muuta kuin nukun/makaan ja syön jos pystyn.

Mutta kaiken kestän, raskaus :love:
 
Ultrasta terveisiä! Siellä kaveri heilutteli ja huitoi menemään.

Vastas viikkoja kuten pitikin eli 12+6. Nt mitta oli 2.3, joka oli omaan korvaa valtavan suuri, mutta lääkäri sanoi että ihan normaali mitta ja etenkin kun viikot noin pitkällä. Tulokseen vaikuttaa verikokeet ja oma ikä (37) joten viikon päästä neuvolan täti soittaa pitääkö ottaa lisää verikokeita.........lääkäri monesti sanoi ettei kannata panikoida, mutta kyllähän sitä paniikki tuli ja nyt odotan mitä neuvolasta soitetaan ensi viikolla.........
 
ninnananna: Helpommin sanottu kuin tehty, ettei turhaan stressaa, joten toivotan jaksamisia sen stressin kanssa. Veljentytölläkin taisi olla yli 2mm turvotusta, joka aiheutti huolta siinä raskaudessa vaikka kuinka vakuuteltiin, ettei kannata turhaan huolehtia. Terve tyttö sieltä tuli, hieno 3-vuotias tuo tänään on :)

Mä olen kans hieman stressannut ja lukenut rakenneultran jälkeen, kun tällä mun tytöllä oli vähän pieni vatsanympärys. Mitta 4 päivää pienempi kuin päästä mitattuna, mutta ennen mittaamista kyllä kehui että tosi hyvältä näyttää, hyvänmuotoinen pyöreä maha :) Reisiluu päivän isompi kuin pää ja kuin ikä oviksen mukaan. Ekoilla mittauksilla sai vähän huonon kuvan mahasta ja ensimmäinen mitta antoi eroksi peräti viikon, sitten sai paremman näkyvyyden ja lopulta eroa ei saatu kuin sen noin 4 päivää. Mitään syytä huoleen ei kuulemma ole, hälyyttää ja ryhtyvät toimenpiteisiin vasta jos eroa on yli 10 päivää, että pienet heitot yleensä johtuvat ihan yksilöllisistä eroista.

Pieni vatsanympärys voi siis lukemani mukaan viitata epäsymmetriseen sikiön kasvun hidastumaan (joka on kylläkin symmetristä vastaavaa vähemmän vakava juttu). Mutta istukka näytti hyvältä, sijaitsi korkealla takaseinässä, ja napanuora myös, kolme suonta näkyi kuten mieluiten kuuluukin. Ja asiasta lukeminen kyllä auttoi mua, koska nyt ajattelen että VAIKKA vastoin odotuksia se pelko osoittautuisi todeksi ja kyseessä tosiaan olisi kasvunhidastuma (tai tämä siis kehittyisi selkeästi sellaiseksi), niin kyllä siitä yleensä selvitään vaikka maailmaan saataisiinkin vähän pienempi lapsi vähän odotettua aiemmin. Ja tunnen kuinka vatsassa potkitaan säännöllisesti ja välillä paljon kovempaa kuin olisin ikinä osannut näillä viikoilla aavistaa mahdolliseksi, joten (elin)voimaa tuntuu olevan :)

No, saa nähdä miltä torstaina näyttää kun mennään uudestaan ultraan, tällä kertaa koekaniineiksi ja joku harjoittelija suorittaa ultran ja mittaukset :rolleyes:
 
Ninnnanna kyllä siellä kaikki on hyvin!

Alkaa muuten olla aika klisee toi älä ressaa. Mää en enää viittis kuunnella sitä sanontaa. Näillä meidän taustoilla kun se ei aina onnistu vaikka kuinka yrittäisi.

Tänään on töissä sanonut kolme työkaveria että näkyy jo vauvamaha. Eihän pienokaisella vielä kokoa ole mutta mukavasti pömpöttää.
 
  • Tykkää
Reactions: ninnananna
Joo siis todellakin näillä taustoilla ressaa ja ei oikein uskalla iloita raskaudesta.:unsure: Kahdessa ensimmäisessä onnistuneessa raskaudessa ei tullut mieleenkään keskenmenot, riskit ym. Nyt kuopuksesta 6v ja sen jälkeen ikää tullut lisää, kaksi keskenmenoa....kaikki mahdollinen ja mahdoton pelottaa.........

Neuvolatäti lupasi soittaa ensi viikon keskiviikkona tuloksista ja jos ne on nyt hyvät niin jos sitten uskaltaisi hiukan huokaista......tai sitten rakenneultran jälkeen.....tai kun lapsi syntyy......tai ekan vuoden jälkeen......tai....tai....tai........

Huomenna on ajateltu lapsille kertoa tulokkaasta....saavat keksiä sitten nimen jolla asukasta kutsutaan;)

ninnananna 12+6:love:
 
Päätettiin kertoa lapsille sittenkin jo tänään. Ei mennyt ihan niin kuin strömsöössä..............

Kuopus (poika) 6v on aivan innoissaan eikä pysy housuissaa. Aivan kuten arveltiinkin. :ROFLMAO::ROFLMAO::ROFLMAO:

Esikoinen (tyttö) 9v. Otti uutisen tosi raskaasti.:( Ajateltiinkin, että ei hevillä sulata asiaa, mutta että näin raskaasti.....itkee/huutaa/raivoaa huoneessaan......hän inhoaa muutenkin kaikkea arjesta muuttuvia asioita..........toivotaan että hän sulattaa asian pian.......
 
Onnea hyvistä ultrakuulumisista Ninnis ja Forester! Kaikki alle kolmen millimetrin niskaturvotukset ON normaaleja, näin meille ainakin painotettiin, eiköhän siellä kaikki ole kunnossa (y)

Kamalalta tuntuu kun tuolla huhtikuisissa oli yhdellä odottajalla tullut ilmi myöhäinen keskenmeno :unsure: Siis totta se vaan on että kaikki voi mennä vielä pieleen. Ei ehkä päivittäin, mutta viikottain vähintään se pelko jostain yhä nousee. Huh.

Tänään kuitenkin viimeksi nautin täysin rinnoin kun kuljin kauppakeskuksessa takki auki ja näin ihmisten hymyilevän vatsakummulleni :LOL: Nyt kun ollaan tässä vaivattomassa raskaudenvaiheessa niin eipä juuri mitään valittamista olekaan. Päänsärkyä on ehkä vähän turhan usein kylläkin :cautious:

Tsemppiä Ninnanannan lapsosille vielä vauvauutisen sulatteluun (y)
 
  • Tykkää
Reactions: ninnananna

Yhteistyössä