Keskenmenon jälkeen plussaanneet!

Onnea forester hyvin menneestä ultrasta (y)

Saa nähdä joko huomenna joku koululla tajuaa, että olen raskaana... Ajattelin laittaa ensimmäistä kertaa äitiysfarkut ja tavallisen paidan + puseron, ei mitään isoja löysiä vaatteita. Ja tehdään vissiin jotain ryhmätöitä ja harjoituksia, joten en voi vain sulautua näkymättömäksi isoon luentosaliin. En kyllä edes oikein välitä, että porukka tietäisi, mutta en mä koko raskautta kuitenkaan voi missään vatsan piilottavissa säkeissä kulkea. Jotenkin pelkään, että sitten mua kohdellaan "raskaana olevana naisena" eikä omana itsenäni, ja koen kuitenkin olevani yhä enemmän oma itseni kuin raskaana olevana nainen :D
 
Onnea hyvistä ultrakuulumisista Ninnis ja Forester! Kaikki alle kolmen millimetrin niskaturvotukset ON normaaleja, näin meille ainakin painotettiin, eiköhän siellä kaikki ole kunnossa (y)

Kamalalta tuntuu kun tuolla huhtikuisissa oli yhdellä odottajalla tullut ilmi myöhäinen keskenmeno :unsure: Siis totta se vaan on että kaikki voi mennä vielä pieleen. Ei ehkä päivittäin, mutta viikottain vähintään se pelko jostain yhä nousee. Huh.

Tänään kuitenkin viimeksi nautin täysin rinnoin kun kuljin kauppakeskuksessa takki auki ja näin ihmisten hymyilevän vatsakummulleni :LOL: Nyt kun ollaan tässä vaivattomassa raskaudenvaiheessa niin eipä juuri mitään valittamista olekaan. Päänsärkyä on ehkä vähän turhan usein kylläkin :cautious:

Tsemppiä Ninnanannan lapsosille vielä vauvauutisen sulatteluun (y)
Kyllähän tuo esikoinenkin asiaan lämpeni eilen kun illalla juteltiin. Hän pelkäsi että hän ei saa enää rakkautta ja hellyyttä, vauva vaan huutaa ja sotkee kakalla.......tyttö 9v........aikoi jo muuttaa pois kun kuuli uutisen......voi toista.....

Tänään kuitenkin oli jo uusi ääni kellossa. Oltiin katsomassa Tatu ja Patu elokuvaa koko perhe ja lapset oli innoissaan kun vauvakin pääsi leffaan:D
 
Viimeksi muokattu:
Uusi ultra tänään lääkärin koekaniinina. Yksi italialainen erikoislääkäri ultrasi ja kaksi pääkaupungista reissannutta erikoislääkäriä oli taustalla valvomassa ja ohjeistamassa. Oli aika hauskaa päästä tuohon koekaniiniksi, tosi kiinnostavaa kuunnella. Kaikki näytti olevan täydellisesti, tytöltä näytti yhä edelleen, vatsan mitatkin täysin normaalit, viisi sormea molemmin puolin jne :) Lapsiveden määrä näytti normaalilta, virtaukset normaalit.

Ei kyllä jäänyt mitään huolehdittavaa tältä kerralta :) Joten saa nyt nähdä mistä kehittelen seuraavan huolenaiheen ;)
 
Meillä oli tänään varhaisultra ja kaikki oli just niinku pitääkin. Syke näkyi ja koko vastasi oikeita päiviä, nyt siis 6+5. Pientä ällötystä ja väsytystä, mutta ei pahasti. Kerroin tytölle uutiset kun tulin kotiin ja hän purskahti itkuun onnesta, hän on ihan onnesta soikeena ja nyt on koko päivän siitä höpöttänyt, et v ei voi uskoa, että hänestä tulee isosisko eikä jaksaisi millään odottaa kesäkuuhun. En olis ikinä kuvitellut, että sieltä tulee näin hieno reaktio :love:
 
  • Tykkää
Reactions: forester
Ihania ultrakuulumisia täällä, onnea!

Täällä jatkuu tajuton väsymys. Ensi viikolla on ylimääräinen neuvola. Kuunnellaan sykkeet ja mitataan perusarvoja.

Nälkä, pissahätä, jano ja unettomuus on oireina ja oon niistä tyytyväinen. Tällä viikolla oksensin ekaa kertaa ja herään huonoon oloon öisin. Juuri kävin yösyönnillä. Silti tuntuu liian usein siltä että kaikki ei ole ok. Valkkaria ei ole tullut muutamaan päivään ja tuntuu että mahakin on pienentynyt. Kolmen viikon päästä meen yksityiselle ultraan, en pysty odottamaan rakenneultraan asti.

Mulla on tulossa järkyttävä marraskuu töissä ja ressaan asiaa jo valmiiksi. Ei auta mennä kuin päivä kerrallaan. Unettomuutta oon kestänyt normi olotilassa mutta nyt se alkaa ottaa turhan lujille.

Tänään 13+2.
 
Onnea hyvistä ultrakuulumisista! :)

Täällä tänään rv 15+0. :love: Oireita ei juurikaan, mutta olo on silti luottavainen. Seuraava raskauteen liittyvä asia on ensi viikolla oleva toinen neuvolatapaaminen. :)
 
  • Tykkää
Reactions: Armadillo
Täällä 8+5. Oireet olleet lievempiä pari päivää ja oon tottakai ihan hermoraunio kun edellisessä kkm:ssä sikiö vastasi n. 8+5. Ei oikein onnistu iloitseminen siitäkään, että on voinut pitkästä aikaa syödä. Maanantaina iltapäivällä vasta ultraan, ihan kamalaa odottaa sinne saakka. Tähän saakka ollut tosi luottavainen olo mut tänään oon löytänyt itseni ajattelemasta moneen otteeseen et hei onko siellä ketään, oletko elossa edelleen/kehityitkö koskaan. Olispa kristallipallo.
 
Niin se vaan on, että naisen elämässä on vaiheita jolloin osaa iloita jopa oksentamisesta :D Hyvin sä vedät Fujin (y)

Vauvelin tavoin minustakin on tuntunut että maha olisi pienentynyt. Onkohan nyt se vaihe kun turvotukset on oikeasti poistuneet ja näkyvissä on vain se real thing.. Ehtiipä tuo tuosta vielä kasvaa! Nyt pari kertaa on tuntunut jo niin selkeästi liikahduksia ettei ole tarvinnut enää epäillä :love: Harvassa on kuitenkin vielä tunnistettavat liikkeet.

Reilut kaksi viikkoa vielä rakenneultraan, ja tiedoksenne, että jos suinkin sieltä hyviä uutisia saan niin mikään ei enää minua pidättele :p Hiiteen kaikki epävarmuus! Ylimääräisessä ultrassa en ole käynyt enkä aio käydäkään. Maanantaina tosin on lääkärineuvola ja sattumalta kuulin että meidänkin neuvolaan on ultralaite hankittu, joten voihan olla että siellä pääsee vähän kurkkaamaan.

Anteeksi nyt suorapuheisuuteni, mutta onko teillä mitään ajatuksia raskaudenaikaisesta valkovuodosta :eek: Omalla kohdallani sitä on PALJON ja ainakin omaan nokkaan se tuoksahtaa aika ikävälle. Usein vielä aamupäivisin, kun on jonkin aikaa ollut liikkeellä, sitä erittyy oikea klimppi pöksyihin :confused::cautious: Viime raskaudessa siitä mainitsin niin terkkarille kuin lääkärillekin, mutta aina vaan sanoivat että normaalia, normaalia. Mutta silti, hyiiii :oops:

Puolen vuoden päästä tosiaankin meillä pitäisi jo olla vauva sylissä! Esikoinen tuli spontaanisti 38+ viikolla mutta eihän siitä kai mitään voi päätellä. Päivä päivältä lähempänä maalia kuitenkin :love:

Bosch 16+6
 
Niin se vaan on, että naisen elämässä on vaiheita jolloin osaa iloita jopa oksentamisesta :D Hyvin sä vedät Fujin (y)

Vauvelin tavoin minustakin on tuntunut että maha olisi pienentynyt. Onkohan nyt se vaihe kun turvotukset on oikeasti poistuneet ja näkyvissä on vain se real thing.. Ehtiipä tuo tuosta vielä kasvaa! Nyt pari kertaa on tuntunut jo niin selkeästi liikahduksia ettei ole tarvinnut enää epäillä :love: Harvassa on kuitenkin vielä tunnistettavat liikkeet.

Reilut kaksi viikkoa vielä rakenneultraan, ja tiedoksenne, että jos suinkin sieltä hyviä uutisia saan niin mikään ei enää minua pidättele :p Hiiteen kaikki epävarmuus! Ylimääräisessä ultrassa en ole käynyt enkä aio käydäkään. Maanantaina tosin on lääkärineuvola ja sattumalta kuulin että meidänkin neuvolaan on ultralaite hankittu, joten voihan olla että siellä pääsee vähän kurkkaamaan.

Anteeksi nyt suorapuheisuuteni, mutta onko teillä mitään ajatuksia raskaudenaikaisesta valkovuodosta :eek: Omalla kohdallani sitä on PALJON ja ainakin omaan nokkaan se tuoksahtaa aika ikävälle. Usein vielä aamupäivisin, kun on jonkin aikaa ollut liikkeellä, sitä erittyy oikea klimppi pöksyihin :confused::cautious: Viime raskaudessa siitä mainitsin niin terkkarille kuin lääkärillekin, mutta aina vaan sanoivat että normaalia, normaalia. Mutta silti, hyiiii :oops:

Puolen vuoden päästä tosiaankin meillä pitäisi jo olla vauva sylissä! Esikoinen tuli spontaanisti 38+ viikolla mutta eihän siitä kai mitään voi päätellä. Päivä päivältä lähempänä maalia kuitenkin :love:

Bosch 16+6
Voi kun oot jo ihanan pitkällä! :love: Ja anna nainen palaa kun aika on, sen oot ansainnut!

Fujin ihanalta kuulostaa sun oireet, nautiskele! :ROFLMAO:

Mulla on tullut lähes koko raskauden ajan valkkaria. Ja vehje haisee omaan nenään ihan kauhealle. Miehellekin oon sanonut, että en suosittele lähestymään kuin käsipelin :censored: Mää olen kulkenut suoja housuissa jo viikkotolkulla. Välillä olin ilman öisin, mutta esim. viime yönä laitoin, koska eilen tuli taas niin paljon. Tossa oli muutama päivä ettei tullut, mutta eilen oli muitakin tuntemuksia mahassa ja näemmä sen mukana tuli valkkaria.

Väsyä ja päänsärkyä. Migreeniä ei ole ollut kohta kolmeen viikkoon, Mamidolle tsemppiä sen vaivan kanssa. Mää nukun 2-6 h yössä. Päivisin makaan jos on mahdollista, mutta uni ei tule. Huono olo ja etominen tulee sitä myötä kun ei nuku. Ennen tosiaan kestin tätä huonounisuutta, mutta nyt se alkaa ottaa koville.
 
Ihan kuin tässä ei jännitystä olisi tarpeeksi.......

Tulevana keskiviikkona piti neuvolatätin soittaa, mutta soittikin tänään toinen neuvolantäti. Asia koski noita nt-ultra+ verikoe tuloksia ja huonojahan ne oli eli tulos oli positiivinen.......:(:(:(

Huomenna allekirjoittamaan lähetepaperit ja keskiviikkona labraan. Otetaan tuo NIPT verikoe jossa selviää 98% onko pienellä kaikki hyvin........
 
Ninnananna: kurja kuulla, että joudutte jännäämään lisää. Kovasti toivon, että verikoe vain vahvistaisi, että kaikki on hyvin <3 millon saatte tulokset?

Mulla oli tänään lääkärineuvola jo hieman varhaistettuna migreenin takia. Lääkäri konsultoi neurologia ja soittelee sitten, miten kipujen kanssa edetään. Jatkuva päänsärky kyllä syö :( proteiinit oli pissassa 1+ niin lääkäri teki sisätutkimuksen, mutta mitään tulehdukseen viittaavaa ei ollut..taitaa johtua valkkarista vain.. pientä katsottiin vähän antiikkisella ultralaitteella, mutta kivaa plussaahan se oli. Nyt ainakin pieni oli niin päin että jalat oli kohti selkärankaani..toki pyörii varmasti paljon. Vois vain asetella niitä jalkojaan mun mahaa kohti et alkais jotain tuntumaankin pikkuhiljaa ;)

Joko Fujin on käyny ultrassa?

Rv14+5
 
Täällä 9+3. Pahoinvointia tulee ku syömisestä on liian kauan. Jos syön liian paljon niin sillonki jää etova olo päälle. Oi voi. Töissä kerrottu yhdelle sun toiselle ku moni jo tietääki ku oli pakko kertoa. Kaikkia töitä ei saa raskaana ollessa tehdä.
Perjantaina eka neuvola.
 
Ihan kuin tässä ei jännitystä olisi tarpeeksi.......

Tulevana keskiviikkona piti neuvolatätin soittaa, mutta soittikin tänään toinen neuvolantäti. Asia koski noita nt-ultra+ verikoe tuloksia ja huonojahan ne oli eli tulos oli positiivinen.......:(:(:(

Huomenna allekirjoittamaan lähetepaperit ja keskiviikkona labraan. Otetaan tuo NIPT verikoe jossa selviää 98% onko pienellä kaikki hyvin........
Voi ei ninnis, varmasti oot huolissais. Saitko suhdeluvun kromosomihäiriön todennäköisyyteen? Mut muista et vain tosi pieni osa seulahälyistä tarkoittaa et jotain on vialla. Mie oottelen vielä seulan tuloksia. Ja nipt:nkin tuloksia voi kohta odotella. Mie niin toivon et tällä kertaa pääsisi loppuun asti! F ja tyyppi 13+2
 
Kyllä tässä järkeä koetellaan.......tekis mieli heittää hanskat naulaan...ei jaksa.

Lapset innoissaan tulevasta vauvasta ja ovat jo kavereilleen kertoneet, nyt jos tuleekin muutosta eikä vauvaa tulekaan......

Pelottaa nuo otettavat nipt näytteet........pelottaa tulokset....mitä jos on vaikeita kromosomihäiriöitä.......aivan kuin joku iso voima olisi koittanut meille takoa järkeä ja vihjailla kahden keskenmenon jälkeen, että älkää enää........

Labraan menen joko huomenna tai keskiviikkona....tuloksiin menee kuulemma reilu viikko.........tiedän sen olevan yhtä tuskaa........:cry::cry::cry::cry::cry::cry:
 
Voi ei ninnis, varmasti oot huolissais. Saitko suhdeluvun kromosomihäiriön todennäköisyyteen? Mut muista et vain tosi pieni osa seulahälyistä tarkoittaa et jotain on vialla. Mie oottelen vielä seulan tuloksia. Ja nipt:nkin tuloksia voi kohta odotella. Mie niin toivon et tällä kertaa pääsisi loppuun asti! F ja tyyppi 13+2
En saanut mitään lukuja. Ainoastaan tiedon, että oli positiivinen. Muistanko oikein, että teillä oli joku keskeytysjuttu viimeksi kromosomipoikkeavuuden takia.......
 
Fujin, onnea! Itku melkein pääsi :love: Tuplasti rakkautta tiedossa!

Ninnananna, varmasti kamalalta tuntuu tällä hetkellä, kenestä tahansa tuntuisi. Ihan yhtä lailla kaikki voi kuitenkin olla pienellä hyvin. Jaksamista minunkin puolestani piinaaviin päiviin.

Mamidolle tsemppiä migreenin kanssa, tosi kuluttavaa varmasti tuollainen :unsure:

Minäkin poikkesin lääkärineuvolassa, alle kymmenen minuuttia kesti vastaanotto sisätutkimuksineen kaikkineen :rolleyes: Tuli tosi tärkeä olo :p Kaikki ok, kohdunsuu niinkuin pitääkin ja navan kohdalla alkaa korkein kohta jo olla. Sydänäänet 150 ja paljon kovempaa kuuluivat jo kuin viime kerralla. Kyllä siinä jumputusta kuunnellessa ehti taas ajatella että voi kunpa saataisiin tämä lapsi syliin saakka, edelleen se ajatus on jotenkin kaukainen. Seuraava neuvola onkin vasta yli kuukauden päästä, rakenneultraan tasan kaksi viikkoa.
 
  • Tykkää
Reactions: Fujin
Ohhoh, onpas täällä ollut tapahtumarikas päivä.

Fujin härttilääri, tuplaten onnea! Ihanaa, on varmasti ihan puulla päähän lyöty olo :love:

Ninnis en osaa sanoa lohduttavia sanoja. Aistin pelon ja epävarmuuden mitä koet. Teillä on pitkät päivät edessä. Koita jaksaa, pakkohan siellä on oltava kaikki hyvin.

Mulla on ollut veristä vuotoa ja ehdin jo pelätä pahinta jälleen kerran. Pääsin onneksi heti päivystykseen jossa pienellä todettiin olevan kaikki hyvin. Kyllä taas säikäytti, tuli oikein huono olo kun näin veren ja mietin, että tässäkö se taas oli. Sellainen musertava tunne tuli. Nyt yritän ottaa rauhallisesti (jälleen kerran).

Tsemppiä meille kaikille!
 
  • Tykkää
Reactions: Fujin
Ohhoh, onpas täällä ollut tapahtumarikas päivä.

Fujin härttilääri, tuplaten onnea! Ihanaa, on varmasti ihan puulla päähän lyöty olo :love:

Ninnis en osaa sanoa lohduttavia sanoja. Aistin pelon ja epävarmuuden mitä koet. Teillä on pitkät päivät edessä. Koita jaksaa, pakkohan siellä on oltava kaikki hyvin.

Mulla on ollut veristä vuotoa ja ehdin jo pelätä pahinta jälleen kerran. Pääsin onneksi heti päivystykseen jossa pienellä todettiin olevan kaikki hyvin. Kyllä taas säikäytti, tuli oikein huono olo kun näin veren ja mietin, että tässäkö se taas oli. Sellainen musertava tunne tuli. Nyt yritän ottaa rauhallisesti (jälleen kerran).

Tsemppiä meille kaikille!
No ei ole sullakaan ollut helppo päivä!

Parempia päiviä kaikille ja toivotaan että kaikki saa terveet ja ihanat vauvelit syliin........
 

Yhteistyössä