Keskenmenon jälkeen plussaanneet!

Moikka kaikille! Kai se on uskallettava tulla tänne odottajien puolelle, vaikka pelko onkin suuri! Täältä varmaan saa tukea ja lohtua kun usko horjuu?!
Plussa tikussa siis selvänä viime maanantaina, kun menkkojen olis pitäny alkaa, onneksi ei siis alkaneet. Joku saattaa muistaakin mut tuolta kuumeilijoiden puolelta, eli takana spontaani km heinäkuussa muiden surulisten uutisten seassa.
Toivottavasti tämä heinäkuinen pysyisi matkassa mukana ja toisi meidän elämään lisää elämää ja iloa!
 
Tervetuloa tyyppinen!

Kävin tänään sitten neuvolassa allekirjoittamassa nipt-testi lähetteen. Siitä suoraan menin labraan ja otettiin verikoe. Nyt elämän kamalin ja pelottavin viikko edessä......onko vauva terve vai ei.......pysyykö tässä järjissään?
 
Tervetuloa tyyppinen!

Kävin tänään sitten neuvolassa allekirjoittamassa nipt-testi lähetteen. Siitä suoraan menin labraan ja otettiin verikoe. Nyt elämän kamalin ja pelottavin viikko edessä......onko vauva terve vai ei.......pysyykö tässä järjissään?
Kyllä siitä kohtalaisen järjissään voi selvitä. Meillä seula hälytti 1:52-lukemalla eli vain parin prosentin mahdollisuus oli kromosomipoikkeavuuteen mutta niin vain siihen pariin prosenttiin kuuluttiin, paska säkä.. Mutta edelleen Ninnis, seulahälyhän tulee riskistä joka on suurempi kuin 1:250 eli kaikista odottajista n. 5%. Ja heiltäkin vain tosi pieni osa hälyistä on aiheellinen. Mutta sen puhelinsoiton odottaminen on ihan p:seestä, miekin oon kohta viikon verran säikkynyt puhelimen pirinää ;) .
 
Kyllä siitä kohtalaisen järjissään voi selvitä. Meillä seula hälytti 1:52-lukemalla eli vain parin prosentin mahdollisuus oli kromosomipoikkeavuuteen mutta niin vain siihen pariin prosenttiin kuuluttiin, paska säkä.. Mutta edelleen Ninnis, seulahälyhän tulee riskistä joka on suurempi kuin 1:250 eli kaikista odottajista n. 5%. Ja heiltäkin vain tosi pieni osa hälyistä on aiheellinen. Mutta sen puhelinsoiton odottaminen on ihan p:seestä, miekin oon kohta viikon verran säikkynyt puhelimen pirinää ;) .
Meillä lukema oli 1:129.
 
Tyyppinen tervetuloa! Hienoa että uskalsit vihdoin tulla tänne. Täällä tuupitaan toinen toisiamme vuoron perään eteenpäin, taitaa kaikilla välillä usko horjua koko touhuun.

Ninnis huhhei, tsemppiä, en ees viitti sanoa että yritä ottaa rennosti. Toivon kaikkea hyvää sinne suuntaan.
 
Kävin tänään ultrassa ja jännitti niin, että itku meinas tulla. Mut ultrasi sama lääkäri, joka hoiti mun edellisen keskenmenon, joten hän onneksi ymmärsi jännityksen. Ja sydänhän siellä sykki!:love: Tänään menossa 7+0 ja pikkuisen koko vastasi hyvin viikkoja. Oon niin helpottunut! Liekköhän se mun hermoromahduksen partaalla oleva olemus vai mikä, mutta lääkäri myös ehdotti vielä uutta ultraa parin viikon päähän. Ja toki tartuin tilaisuuteen, eli kahden viikon päästä päästään uudestaan kurkkimaan pikkuista. Tässä raskaudessa on ollut huomattavan paljon enemmän oireita, kun keskenmenneistä, mikä auttaa uskomaan raskauteen. Hyvin tässä tällä kertaa käy! :love:
 
Ninnananna, älä vaivu epätoivoon. Nuo riskiluvut antavat herkästi positiivisen tuloksen ja suurimmalla osalla vauvoista on kuitenkin asiat mallillaan. Itsellä takana keskeytys kromosomipoikkeamien vuoksi ja silloin riskiluku oli 1:4. Myös uudessa raskaudessa seulat hälytti ja sain luvuksi 1:96 - tämä johtui iästä (oon 31), 2.2mm nt:stä (joka on silti ihan täysin normaali, mutta ei vaan samaa luokkaa kuin ne nollalla alkavat) sekä luultavasti historiastani. Lapsivesipunktion tulokset olivat kuitenkin normaalit eikä näin viikkoon 31 mennessä ole mitään ongelmia ilmennyt. :)

Meillä muuten täällä ulkomailla vasta 1:150 hälyttää ja esim. oma konsulttini ei ollut erityisen huolissaan tuosta 1:96 riskiluvustani. Hän sanoi että yli kolmekymppisenä ei noita ihan älyttömiä 1:30000 lukuja voikaan saada ja että esimerkiksi minun riskiluku pelkän iän perusteella olisi muistaakseni 1:800. Tuo sinun 1:129 ei kuulosta pahalta minun mielestäni. Toki aina jonkun täytyy olla se yksi, mutta vielä ei kannata panikoida. Sinun normaalin rajoissa oleva nt ainakin on hyvä merkki. :) Tsemppiä!

Oli pakko tulla kirjoittamaan kun sattui silmään tuo Ninnanannan viesti. Minä en juurikaan palstaile mutta joskus kurkin täällä uteliaisuuttani. :D Hyvää odotusta kaikille! <3
 
  • Tykkää
Reactions: ninnananna
Annennalle paljon onnea hyvistä ultra -uutisista! Voi kun viikon päästä itsekin sais :love:
Ninnanannalle tsemppiä tulosten odotteluun. Varmasti niin raastava ja stressaava viikko. Toivotaan että kaikki on pienellä hyvin ja nuo edellä mainitut kommentit kyllä varmasti tsemppaa. Itseasiassa yllätyin, että seulat hälyttää noinkin herkästi o_O Meillä oli esikoisesta nt -lukema 2,8mm eikä seuloihin kuitenkaan jouduttu. Tosin olin silloin vasta 22, ei ollut ikäriskiä. Ja tosiaan terve poika tuli!
On tää raskaus aika raastavaa aikaa. Onnellisia ne, jotka ei joudu kokemaan yhtään epäonnistunutta raskautta elämässään!
 
Kiitos kaikille kommenteista. Etenkin särki. Pientä toivonkipinää herätti........tässä kyllä pohjamutiin mennään, jos tulokset on huonot.....

Vasta torstai.....neuvolantäti sanoi, että yleensä tuloksiin on mennyt viikko ja päivä........kävin labrassa tiistaina......vielä monta pitkän pitkää päivääääääääääääää....

ninnananna 14+2:love:
 
Tervetuloa kaikille uusille, toivottavasti pysytte mukana :).

Täällä mennään jo viikolla 22+5 ja masukin rupeaa näyttämään jo vauvamasulta eikä vaan siltä että on tullut liikaa syötyä:D. En ole taas aikoihin kirjoitellut, joka päivä käyn kyllä lukemassa mitä tänne kuuluu.

Nyt on sitten kaikki ultran NT ja RU-takana ja helpotuksesta voi huokasta.(y). NT-ultrasta jouduttiin käymään kontrollissa kun epäilivät että napanuoran kiinnityskohta on vielä liian leveä. No minähän menen tietty googlettamaan mitä kaikkea se voi tarkoittaa ja morjens vaan.. no kontrollissa kaikki normaalisti, yksi huokaus.

RU:ssa käytiin ja siellä kaikki muuten hyvin mutta yksi soft markeri löytyi, Plexus kysta. sanoivat ettei mitään huolta, ei aiheuta jatkotoimenpiteitä eikö kotrolleja.. No arvata saattaa, taas huoli nosti kuitenkin päätään ja piti vielä mennä yksityiselle 4D ultraa. Vastaus sama, ei huolen häivää:love:. Ehkä mä nyt uskon jo:LOL:. On se kumma mitä kaikkea nuo keskenmenot aiheuttaa, kaiken ajattelee negatiivisen kautta:unsure:. Naurattaa jo ajatus kun haaveiltiin tästä kolmannesta, että olisipa ihana kokea se harmoninen odotusaika taas:LOL::LOL::LOL:.
Mutta siis, 4D:ssä käytiin ja siellä TYTTÖ siellä olisi tulossa. Ja meillä siis pojat ennestään, oltiin kyllä tosi yllättyneitä tyttölupauksesta vaikka mulla olikin salaa tyttöolo:). Vihdoin uskalsin sinne vaaleanpunaiselle osastolle ja tuntui todella, todella oudolta että mä olen ostamassa näitä omalle vauvalle:love:. Mukaan lähti body ja housut, pussilakanasetti, mobile ja sukat. Seuraavaksi lähden kartoittamaan vaatevarastoa kirppiksiltä käsin, lastevaatekirpputori kätevästi työpaikan vieressä:whistle:.

Tämmöistä tänne, voikaahan paksusti!
 
Tänään oli eka neuvola. Keskusteltiin, täytettiin äitiyskortti ja muita lippulappusia. Kuunneltiin sydänäänet ja vahvasti <3 siellä jumpsutti, n.170x/min. Sain lähetteet verikokeisiin ja molempiin ultriin. Ens viikolla verikokeet ja nyt vain ootan kutsua nt-ultraan. Lievä pahoinvointi meinaa nyt puskea päälle ku pitäs syödä jotain.
Esikoisen päikkäreille saaminen oli melekonen operaatio, jonka tohinassa sitten löin varpaaniki sängyn jalkaan ja nyt sitä särkee. Uimaan oli tarkoitus mennä tänään päikkäreiden jälkeen, mutta pojan nenä vuotaa niin jätetäänki väliin.
10+0
 
Olo on kuin viimeisillä viikoilla......tosi tukala......piti jo eilen käydä kurkkaamassa googlessa, että mitä oireita tulee jos vauva on kuollut kohtuun....ajattelin josko selittäisi oloani.....joillakin oli vuotoa, joillain loppui liikkeet ja useimmilla todettiin sitten utrassa......eli ei oikein selittänyt mun oloani....

Tänään nukuin päivällä melkein kaksi tuntia ja olisin voinut jatkaakin.....

Vatsa on melkoisen suuri.....niin on ollut kahdesta onnistuneestakin raskaudesta. Ilmeisesti mulla on kohtu jotenkin edessä.

En ole sata varma, mutta aivan kuin olisin tänään tuntenut pikkuruisia liikkeitä......en kyllä ole mitenkään varma......mielikuvituskin voi olla syypää.....

Tuloksiin on vielä päiviä.........kauhulla odotan......kauheaa jos todetaan jotain kamalaa ja joutuu keskeytykseen ja synnyttämään............miten siitä selviää....mies koittaa sanoa, että ei mietitä sitä nyt vaan sitten jos tulee ajankohtaiseksi......ei paljon lohduta......asia on mielessä joka hetki.......

ninnananna 14+3:love:
 
Tervetuloa @tyyppinen! Ja hurjasti onnea plussasta :)

Omanapa
Edelleen hassu fiilis, vaikeaa jotenkin sisäistää että jos kaikki menee hyvin niin ensi kesänä meillä onkin kolme lasta. Sit tietysti fiksuna menin googlettamaan kaiken mahdollisen kaksosten odottamisesta ja etenkin näistä identtisistä. Fiksu veto jälleen kerran - ei ollut. Kamalasti kaikkea voi tapahtua ja ymmärrän nyt myös paremmin miksi tätä kutsutaan riskiraskaudeksi (n)
Tietty pitää yrittää luottaa siihen, että kaikki menee hyvin ja pohjimmiltaan mulla on hyvä fiilis, mutta jännittää vaan niin älyttömästi. Np-ultra on onneksi 22. pv ja siellä toivottavasti selviää mitä kaikkea nämä jakavat keskenään. Toivottavasti mahdollisimman vähän.
 
Täällä ei tarvi enää miettiä että tuntuuko liikkeitä vai onko kuvitelmaa, kun monta kertaa päivässä on alkanut olla potkutteluja :love: Kyllä sitä ihan herkistyy, olen niin onnellinen että saan tämän vielä kokea.

Ninnanannalle jaksamista tuloksia odotellessa, ei enää montaa päivää!

Bosch poksuupi 18+0 :love::love::love:
 
Ninnanannalla etenkin jännä viikko tulossa, tsemppiä ja rauhallisia ajatuksia täältä <3

Bosch: ihanaa <3 täällä ollaan juuri nyt siinä arvailuvaiheessa ;) joka päivä vähintään kerran huomaan miettiväni että tuon TÄYTYI nyt olla liike, mutta sitten alkaa epäilemään kun ne on niin harvakseltaan. Muutaman kerran oon havahtunut semmosen möyrintäoloon.. ei tunnu selviä teräviä liikkeitä vaan tulee olo että nyt möyritään (vaikea kuvailla). Kiitollinen ja innoissaan niistä tuntemuksista.

Mä oon saikulla. Migreeni venyi 2vkoa kestäväksi, joten lääkäri passitti viikoksi kotiin et saadaan putki poikki. Nyt onkin jo parempi olo onneksi, to töihin takas. Liian pitkään kyllä sinnittelyn tuskaisena töissä, mutta kun pään särky on niin kurja kun aaltoilee ja sitten aina miettii, että onko kipu nyt tarpeeksi kova siihen, että jää kotiin :( 5vkoa rakenneultraan, ikuisuus siis vielä..mutta parin viikon päästä lähdetään etelän lämpöön, sitä odotan <3
15+5
 
Tervetuloa @tyyppinen! Ja hurjasti onnea plussasta :)

Omanapa
Edelleen hassu fiilis, vaikeaa jotenkin sisäistää että jos kaikki menee hyvin niin ensi kesänä meillä onkin kolme lasta. Sit tietysti fiksuna menin googlettamaan kaiken mahdollisen kaksosten odottamisesta ja etenkin näistä identtisistä. Fiksu veto jälleen kerran - ei ollut. Kamalasti kaikkea voi tapahtua ja ymmärrän nyt myös paremmin miksi tätä kutsutaan riskiraskaudeksi (n)
Tietty pitää yrittää luottaa siihen, että kaikki menee hyvin ja pohjimmiltaan mulla on hyvä fiilis, mutta jännittää vaan niin älyttömästi. Np-ultra on onneksi 22. pv ja siellä toivottavasti selviää mitä kaikkea nämä jakavat keskenään. Toivottavasti mahdollisimman vähän.
Peukkuja, että kaikki menee hyvin (y)

Musta tuntuu, että harva tosiaan ymmärtää monikkoraskauden riskejä, sen verran mielellään toivotaan niitä kaksosia. Mutta älä turhaan kiusaa itseäsi kauhukertomuksilla, se selviää sitten ultrassa miltä siellä näyttää, ja terveitä, hyvinvoivia kaksosia syntyy vaikka kuinka paljon! :)
 
Kiitos onnitteluista, alussahan tämä vasta on. Toivotaan että kaikki menisi hyvin ja vauva syntyisi kesällä meidän perheeseen.
Varasin yksityiseltä ultran ylihuomiselle. Pakko käydä katsomassa onko ketään kotona. Soitin omaan neuvolaan ja sain ajan kolmen viikon päähän. Kysyin pääseekö ultraan ennen 12+ viikkoa, niin ei kuulema pääse kunnalliselle (ellei tule jotain verivuotoja, kipuja tms). On se tarkkaa ettei sinne päästetä. Ihan kateellisena kyllä lueskelen kun toisilla paikkakunnilla on neuvoloissa ultrat tai km:n jälkeen pääsee heti kunnallisen kautta tarkempaan seurantaan. Ei vaan meillä :cautious:

Ihana, kun teille muilla on odotus jo niin paljon pidemmällä että tunnette liikkeet ja rakenneultrakin ihan ovella monella!
 
Päivitellääs täälläkin iloisia uutisia. Meille ois tulossa tutkituilta kromosomeilta terve poika! Kylläpä helpottaa, eka kertaa on nyt sellainen olo että tässä ehkä loppuun asti päästään ja kaikkihan saattaa mennä ihan hyvin! Nyt uskaltaa vähän nauttia tästä, olotkin on helpottanut iltojen ruoansulatuskoomaa lukuunottamatta. F ja tyyppi 14+2
 
Peukkuja, että kaikki menee hyvin (y)

Musta tuntuu, että harva tosiaan ymmärtää monikkoraskauden riskejä, sen verran mielellään toivotaan niitä kaksosia. Mutta älä turhaan kiusaa itseäsi kauhukertomuksilla, se selviää sitten ultrassa miltä siellä näyttää, ja terveitä, hyvinvoivia kaksosia syntyy vaikka kuinka paljon! :)
Joo mä olen aina vähän hämilläni lukenut miten ihmiset toivovat saavansa kaksoset kerralla. Itse olen aina ollut tietoinen lisääntyneistä riskeistä enkä kyllä niitä tietoisesti haluaisi. Tottakai mä olen nyt todella onnellinen näistä ja toivon todella, että molemmat kasvavat ja kehittyvät niin, että saadaan syliin saakka.
Ehkä tässä vaan jännittää vähän kaikki. Ultraan nyt ei ole kuin reilu kaksi viikkoa, mutta sekin tuntuu pitkältä ajalta odottaa. Tekisi mieli mennä viikon päästä tarkistamaan onko kaikki hyvin että ylipäätään uskaltaa mennä koko np-ultraan.
 
Pieni paniikkipäivä tänään, aamulla ja aamupäivällä tuli tuhrua :confused: Selkä ja alavatsa on myös kipeät, olleet jo muutamia päiviä. Vuoto ei onneksi lisääntynyt tai jatkunut, pyyhkäistessä sen huomasi ja pikkuisen tuli pöksyyn asti. Neuvolaan soitin ja äitiyspolille, vaarattomaksi ne tietysti tilanteen arvioivat, näytillehän ei pääse ellei tee kuolemaa :cautious: Kovasta kasvuvauhdista sanovat johtuvan ja äippäpolin puhelinpäivystäjä hihitteli kun kerroin tehneeni lumitöitä :rolleyes: Ihan siinä rajalla olin että varaisin yksityiselle ultra-aikaa, en sitten kuitenkaan varannut kun vauvan liikkeitä kyllä olin tuntevinani. Dopplereitakin tuli googlattua, mutta eipä niitä vissin mistään marketeista saa.

Nyt on jo rauhallinen olo mutta kyllähän siinä kaikenlaisia ajatuksia ehti mielessä käydä :unsure: Rakenneultraan kuusi yötä.
 

Yhteistyössä