Keskenmenon jälkeen plussaanneet!

Ei tullut tänään tuloksia vaikka odotin kuin kuuta nousevaa........Kerran puhelin soi ja sydän oli tulla kurkusta läpi, mutta ei ollut soittaja neuvolantäti. Josko huomenna.......
 
Mä tyhmänä menin kuuntelemaan sydänääniä dopplerilla. Tavallaan ihan rento fiilis, pienet viikot jne., mutta alitajunnassa kuumottaa kun en saanut sykkeitä kunnolla kuuluviin. Istukka löytyi ja ainakin yksi napanuora ja yhden sykkeen kuulin nopeasti (liian nopeasti et olis ehtinyt rekisteröidä sitä kunnolla) ja nyt sitten tässä mietin et miten helkkarissa jaksaa vielä sen vajaan kaks viikkoa seuraavaan ultraan. Ja et onkohan siellä kukaan elossa. Ja miksi noita typeriä laitteita myydään maallikoille..
 
Fujin: rauhassa vaan sen dopplerin kanssa :) mulla nyt 16+1 ja vasta viime viikolla oon alkanu löytää paremmin sykkeitä. Kyllä se vauva siellä on ja kaikki hyvin, vaikkei ne sykkeen aina kuulukaan. Pidät taukoa ja kokeile uudestaan, kyllä ne löytyy. Anna miehesi koittaa välillä jos hän vaikka löytäisi (hyväksi havaittuja kikkoja ;)).
 
Neuvolatäti soitti tänään.........TULOKSET NORMAALIT!
:D:D:D:D:D:D:D:D:D:D:D:D:D:D:D:D:D
Voi tätä onnea! Erityisesti lasten puolesta olen super onnellinen. He odottavat pikkusisarusta kovasti!

Itse olin jo osittain valmistautunut henkisesti synnyttämään kuoleen vauvan ja pitänyt hänelle hautajaiset ym ym kauheaa........Olin varautunut huonoihin uutisiin, mutta tiedän että korkealta olisin silti tippunut........

Mutta tuokset siis normaalit. Sukupuolta ei haluttu tietää. Jospa tästä koittaisi nyt uskaltaa alkaa odottamaan!!!!!

ninnananna 15+2:love:
 
Viimeksi muokattu:
Onnea Ninnis! Ja koko perhe! Ensi yönä tulee uni sitten taas Äidillekin ;) Tosi kiva neukkutäti muutes kun soitti, arvasikohan että olet lievästi sanottuna jännityksellä odottanut :p

Fujinille minäkin lähettäisin jäitä hattuun, pienet ovat vielä niiiin pieniä että pääsevät doppleria piiloon ja karkuun helposti. Mullakin neuvolassa piti etsimällä etsiä 15+ viikolla ja löytynyt syke kuulosti silloin vielä hiljaiselta, kun taas pari viikkoa myöhemmin oli muuttunut jo kunnon junan jyskytykseksi :D Malttia muutenkin kotidopplereiden kanssa, niiden lämpöaallot ei ole sikiöille hyväksi suurina annoksina ja olenpa kuullut semmoistakin ettei käyttöä suositeltaisi ollenkaan alkukolmanneksella.

Täällä on vatsa- ja selkäkivut hellittäneet eikä valkkarissa ole enää ollut tuhrua joukossa. Säikäyttämään pääsi kyllä pirulainen, ei ekassa raskaudessa mitään punertavan suuntaistakaan ollut ikinä! Ehkä tosiaan oli vain kasvupyrähdys (n) Harjoitussupistuksia olen bongannut silloin tällöin, viime yönä viimeksi yövuorossa. Eihän niistä sinänsä haittaa pitäisi olla ja lääkärineuvolassa ainakin viime viikolla oli tiukasti ummessa paikat.

Neljä yötä rakenneultraan :ROFLMAO: Huippua että kerrankin meillä on lapsenlikka olemassa niin mieskin pääsee ultraan mukaan.
 
  • Tykkää
Reactions: ninnananna
Joo, en mä aio uudestaan ees yrittää. Silloin esikoista odottaessa tutkin noita dopplerin haittoja tosi paljon ja vähille jäi käyttö, mutta oli iloinen apu silloin kun ei vielä tuntenut liikkeitä ja koko ajan takaraivossa jyskytti kkm. Esikoisesta tosin kuulin sykkeen tosi ajoissa ja siksi ajattelin, että varmaan näistäkin jo kuulisi. Eipä se auta kun vain odottaa sinne np-ultraan ja toivoa parasta..
 
Ninnis ihanaa, nyt kivi pois sydämeltä ja nauttimaan raskaudesta!

Fujinille tsemppiä epävarmuuteen. Mun piti kanssa dopleri hommata mutta päätin etten hommaa, koska pääsen neuvolaan kuuntelemaan ääniä silloin kun haluan. Mää kyllä tarvisin varmistuksen suunnilleen joka päivä, minkäs tälle päälleen mahtaa.

Bosch ihanan pieni aika sulla enää rakenneultraan! Nuo tuhrut on inhottavia, mulla on niitä pari kertaa ollut tän raskauden aikana ja oon heti ajatellut pahinta. Kaikki on silti ollut hyvin.

Tänne ei mitään erityistä. Painoa on vähän tullut ja oon päässyt lähtöpainon yli, kun alussa se laski. Migreenistä luulin päässeeni eroon mutta tuli se sittenkin, meni päivässä ohi.

Väsymys on edelleen jotain järkkyä. Tekeeköhän tämä ikäkin tehtävänsä...? En tee muuta töiden lisäksi kuin makaan. Normaalisti käyn noin tunnin lenkillä joka päivä, syyskuun alusta lähtien oon käynyt 0-2 lenkkiä viikossa. Jos teen lenkin vapaapäivänä, en jaksa mitään muuta. Jospa kohta helpottaisi, tänään 15+1. Mitään liikkeitä ja supistuksia ei ole huomannut, ehän mää ees tiijä millaisia ne on. Yövuoroissa oli maha kipeä aamuyöstä, mutta kun pääsin nukkumaan niin ei enää ollut herätessä. On mulle selitetty sen sata kertaa millaisilta liikkeen ja supistukset tuntuvat, mutta en mää semmoisia ole huomannut. En ole kyllä tarkkaillutkaan.

Vajaa pari viikkoa seuraavaan neuvolaan ja vajaa kolme viikkoa seuraavaan ultraan. Ei oikeastaan enää niin pelota mutta on sellainen olo ettei olisi raskaanakaan. Housujen kanssa alkaa olla ongelmia, eivät mene kiinni ja ne jotka menee niin puristaa. Oon etsinyt mammahousuja mutta en löydä sellaisia kuin haluan. Haluan rennot mutta en silti lökäreitä. Farkkuja en tykkää pitää, toki sellaisia joskus käytän. Töihin lähinnä tarvitsen rentoja housuja, kotona voi mennä pieruverskoilla. Leggarit on kalsareita, niihin en koske.

Hyviä vointeja kaikille! Mää voisin jo jäädä mammalomalle!
 
  • Tykkää
Reactions: ninnananna
Ihanaa ninnis! :love:

Ja kun mahassa on kaksi voisi kuvitella että olisi jopa vaikeampaa saada selvä syke kuuluviin? Joten rauhassa vaan Fujin :) Ja enemmän syytä on pelätä ultria kuin siihen verrattuna heikkoa kotidoppleria, mutta en mä silti kotidopplerilla liikaa leikkisi. Sehän riittää, että kuulee äänen ja saa sen varmistuksen.

Ihanaa bosch että sullakin kohta jo rakenneultra :)

Täällä ei sinänsä mitään uutta. Tyttö hyörii, pyörii ja monottelee, tuntuu olevan liikkuvainen tapaus. Mies jo yksi ilta ilmoitti että heillä oli ensimmäinen riita :rolleyes: Mies töni ja tyyppi aina potkas takas...
 
Onnea Ninnis! Ja koko perhe! Ensi yönä tulee uni sitten taas Äidillekin ;) Tosi kiva neukkutäti muutes kun soitti, arvasikohan että olet lievästi sanottuna jännityksellä odottanut :p

Fujinille minäkin lähettäisin jäitä hattuun, pienet ovat vielä niiiin pieniä että pääsevät doppleria piiloon ja karkuun helposti. Mullakin neuvolassa piti etsimällä etsiä 15+ viikolla ja löytynyt syke kuulosti silloin vielä hiljaiselta, kun taas pari viikkoa myöhemmin oli muuttunut jo kunnon junan jyskytykseksi :D Malttia muutenkin kotidopplereiden kanssa, niiden lämpöaallot ei ole sikiöille hyväksi suurina annoksina ja olenpa kuullut semmoistakin ettei käyttöä suositeltaisi ollenkaan alkukolmanneksella.

Täällä on vatsa- ja selkäkivut hellittäneet eikä valkkarissa ole enää ollut tuhrua joukossa. Säikäyttämään pääsi kyllä pirulainen, ei ekassa raskaudessa mitään punertavan suuntaistakaan ollut ikinä! Ehkä tosiaan oli vain kasvupyrähdys (n) Harjoitussupistuksia olen bongannut silloin tällöin, viime yönä viimeksi yövuorossa. Eihän niistä sinänsä haittaa pitäisi olla ja lääkärineuvolassa ainakin viime viikolla oli tiukasti ummessa paikat.

Neljä yötä rakenneultraan :ROFLMAO: Huippua että kerrankin meillä on lapsenlikka olemassa niin mieskin pääsee ultraan mukaan.
Mun neuvolatäti on ihan huippu! Siis super ihana! En voi kuin kiittää häntä kaikesta mahdollisesta. Oli meillä neuvolatätinä kuopuksen aikaankin.
 
Moikka kaikille! Hyppään toukokuisten lisäksi tännekin mukaan. Oon lueskellut juttuja taustalta monta kuukautta ja vaikka en ole keskusteluun osallistunut niin koen että olen saanut aivan mielettömän vertaistuen niin täältä kuin keskenmenon jälkeen kuumelijoistakin. Jo se on helpottanut että on ihmisiä jotka painivat samojen asioiden kanssa ja selviävät! Ootte jokainen aivan mielettömän rohkeita ja urheita naisia kun pettymyksistä ja peloista huolimatta jaksatte yrittää. <3

Taustalla mulla on keskeytynyt keskenmeno ja kemiallinen raskaus edellisessä suhteessa muutama vuosi sitten ja keväällä todettu tuulimunaraskaus. Alkuraskaus onkin ollut mulle todella raskasta ja pelontäyteistä aikaa. Eilen todettiin nt-ultrassa että kaikki on hyvin eikä kohonneita riskejä ole. Pieni on kasvanut hyvin ja liikkui reippaasti. Nyt pikkuhiljaa tuntuu siltä että tähän uskaltaa luottaa ja eilisen jälkeen olo on ollut vaan ihan käsittämättömän kiitollinen ja onnellinen.

Cattibrie 12+2
 
Ei ole taas todellista. Kiitoksena 12+0 veristä vuotoa :( Huomenna neuvolaan taas soittoa että tuliko heinäkuun uusinta :cry:

Onnea ninnis hyvistä uutisista :)
Ei...ei....ei....nyt ei aleta tämmöiseen! Tästä ketjusta ei saa lähteä pois ilman nyyttiä. Kaikki on varmasti kunnossa! Vuotoa on monella raskauden aikana enemmän tai vähemmän. Tsemppiä!!
 
Meneepäs mulla kylmät väreet niin ilosta kuin pelosta, mitä me täällä koetaan.

Bosch ihanaa kuulla että kaikki on hyvin!

Tsemppiä, kaikilla on nyt mentävä asiat hyvin!
 
Tervetuloa uusille ja onnea hyvistä ultra- ja neuvolakuulumisista!

kaz Älä vielä heitä kirvestä kaivoon. Miulla vuoteli nt-ultran tienoille asti lähes päivittäin, ja kaikki edelleen kunnossa. Toivotaan että sielläkin kaikki mallillaan. :love: Onko kipuja?

Pitkä aika kun viimeksi tännekin kirjoittelin. Omassa elämässä on nyt niin kiirettä, ettei mitään tolkkua. Koulutehtäviä, työharjoittelua ja töitätöitä niin paljon, että vapaa-aika on ihan kortilla. Plääh.. Täydellä teholla meinasin kyllä laskettuun aikaan asti mennä, että saisin tän koulun nyt mahdollisimman hyvälle mallille ennen äitiyslomalle jäämistä kesäkuun alussa. Jonkun aikaa joutuu siis koulussa vauvankin kanssa olemaan, mutta kyllä siitäkin varmasti selviää. :)

Raskaus alkaa pikkuhiljaa konkretisoitumaan, kun maha alkaa kasvamaan ja viime sunnuntaista (rv 17+1) asti alavatsan kuplinta ja muljahtelu on muuttunut päivittäisiksi, selvästi erotettaviksi pikkupotkuiksi. :love: Etenkin ruokailun jälkeen tulee napakoita potkuja sarjassa. Ei näitä enää voi miksimään muuksi luulla, niin selvinä tuntuvat. :D

Ru vasta 7.12. Ei malttaisi odottaa!!! :rolleyes:

Minttumar rv 17+3
 
Ihanasti viikot kaikilla kasvaa!

@kaz tsemppiä! Voin kertoa, että tossa meidän kesäkuisten pinossa tosi monella on ollut ihan vaaratonta vuotelua, monilla viikkokausia ja kaikki silti ok. Sormet ristissä siis, että sullakin olisi kyse vain tästä.

Omanapa tasan viikko np-ultraan. Oon miettinyt näiden eläväisyyttä paljon viime aikoina enkä sitten jaksanut enää eilen odottaa, joten tartuin kaverin tarjoukseen ja piipahdin hänen työpaikallaan ultrattavana. Molemmat vauvat olivat hyvin elossa ja pomppivat menemään minkä kerkesivät. Olivat myös kasvaneet valtavasti kun vertasi parin viikon takaiseen. Nyt sitten huokaisen viikon verran ja sen jälkeen ollaan taas viisaampia :)

Fujin & bebet 11+2
 
kaz
Aamusella soittelin neuvolantädille ja pääsin ultrattavaksi. Pikkuinen reippaasti siellä potki ja käsiä heilutteli. Pyysin crpn jotta nähdään ettei olisi mitään tulehdusta joka aiheuttaa vuotoja. Täti epäili että se kadonnut kaksonen saattaa vielä häiritä.

Sen verran tuli itsekin tutkiskeltua ultratessa että pää näytti ihan normaalilta eikä silmiinpistävää niskaturvotustakaan ollut havaittavissa.

Loppuviikko saikkua että vuoto rauhoittuisi.

Viikon päästä nt-ultra.

Kaz ja mini 12+1
 
Heipat kaikille! Ihana kun toisilla paikkakunnilla pääsee niin helposti ylimääräsiin 'tsekkaus' -ultriin, kuten Kaz. Meillä on ultrat todella kiven alla eikä millään meinaa saada mitään ylimäärästä kunnallisen kautta, eikä omassa neuvolassa ole kun kivikautinen doppleri :LOL:
Soittelin äitiyspolille nt-ultra-aikaa. Ajattelin olla ajoissa, että saan varmasti ennen joulua ajan. Olisi ihana kertoa jouluna perheille hyvät uutiset (yritän silti malttaa nyt mieleni, enkä liiaksi kuvittele tilannetta etten tipu niin korkeelta jos jotain ikävää tapahtuisi taas). Sainkin ajan tasan kuukauden päähän. Menisipä vaan aika nopsasti!
 

Yhteistyössä