Keskenmenon jälkeen plussaanneet!

Ultrassa käyty. Kaikki näytti normaalilta. Koko vastas viikkoja eli 12+3. Neuvolan mukaan mennään 12+4. Sielä se pikkuinen liikkui :love: Kätilön piti vähä välillä tökkiä vatsaa, että ois vaihtanu asentoa mittauksia varten. Olisin voinut katsella sitä vaikka kuinka kauan. Niskaturvotus oli normaali, mutta sanoi, että voi silti hälyttää. Viikko odotellaa kuulkuuko soittoa äp pkl:lta. Jos ei kuulu, seula ei hälytä.
 
Kuinkas Fujin sujui? :)
Kiitos kysymästä, tosi hyvin :) Vauvat olivat samankokoisia, 61mm molemmat. La siirrettiin nyt olemaan 3.6. Niskaturvotus molemmilla normaali (1,2 & 1,0). Tämä on nyt siis monokoriaalinen diamniaalinen kaksosraskaus, eli vauvoilla on omat vesikalvot, mutta yhteinen istukka ja suonikalvot. Tämän vuoksi seuranta on tiivistä ja seuraava ultra on lääkärin tekemänä rv 16 ja sen jälkeen ultrat on rv 18 & 20 (rakenneuä). Isoimmat riskit sille, että toinen rupeaa "varastamaan" toisen ruokaa eli toinen kasvaa liikaa ja toinen liian vähän on ennen viikkoa 24 eli jos kaikki hyvin sinne saakka niin seurantaa voidaan ehkä jopa harventaa. Mutta toistaiseksi kaikki hyvin :love::love:

Fujin & pullat 12+3
 
Viimeksi muokattu:
Isoimmat riskit sille, että toinen rupeaa "varastamaan" toisen ruokaa eli toinen kasvaa liikaa ja toinen liian vähän on ennen viikkoa 24 eli jos kaikki hyvin sinne saakka niin seurantaa voidaan ehkä jopa harventaa. Mutta toistaiseksi kaikki hyvin :love::love:
Toivottavasti sisarukset olisivat jatkossakin sopuisia, kilttejä ja lojaaleja toisilleen, eikä kumpikaan lähtisi kasvamaan ja vahvistumaan toisen kustannuksella (y)
 
  • Tykkää
Reactions: Fujin
kaz
Kotimatkalla äippäpolin ja joulushoppailujen jälkeen.

Ultrassa minillä kaikki kunnossa. Pituutta 86mm ja vastasi kk laskettua aikaa. Nt oli n. 1mm joka oli tosi hyvä siihen nähden että isommilla viikoilla sallitaan suurempi nt kuin pienemmillä. Veriseulat tutkitaan kuopiossa joten sieltä tulee vastaus viimeistään ensi viikolla. Soittaavat jos seula hälyttää. La tarkentui siis varhaisultran 1.6. sijaan 29.5.

Onnea fujin ja ripsi83 hyvistä ultrakuulumisista.

kaz ja mini 13+1
 
Viimeksi muokattu:
Onpas tänne tullut ihania ultrakuulumisia :love: Onnet kaikille hyviä uutisia saaneille ja onnellista odotusaikaa.
Mäkin olen Vauvelivanhalle kuulumisia kaipaillut? Toivottavasti kaikki hyvin siellä.

Mulla nyt viikkoja 8+4 ja oon ollu aika huonovointinen, iltaisin varsinkin tuntuu ettei kykene muuhun kuin sohvalla oleiluun. Muutamia parempia iltoja ollut, mutta pääasiassa aika heikkoa on. Toki ei haittaa yhtään, jos vaan pieni kasvaa ja kehittyy normaalisti. Pelot on edelleen tosi voimakkaat. Menihän kesällä kesken 'vasta' viikolla 10+. Tosin tuntuma jälkikäteen on, että itse kehitys oli loppunut jo aiemmin, koska HCG oli romahtanu jo kun vuoto vasta oli alkamassa.
Tänään olisi tarkistus/mielenrauha ultra. Jännittää aikalailla!
 
Voi ihanaa kun kyselette ja anteeksi, kun en ole kirjoitellut! Juuri viime yönä kirjoitin toiseen ketjuun, kun en ole sinnekään kirjoitellut aikoihin. Tylysti kopioin sieltä osan tekstistä:

Väsymys on edelleen jotain järkyttävää, mutta silti vaivaa unettomuus. Nyt on alkanut mennä 1,5 vuorokautta samoilla silmillä ainakin kerta viikkoon. Toivottavasti helpottaa jossain vaiheessa.

Viime viikolla meinasin väsymys ottaa niin koville, että olin jo hakemassa sairauslomaa, mutta selvisin jotenkin. Marraskuun työvuorolistat on kauheet, pari 60 h pätkää töitä ja silti vapaita ei juurikaan ole (vuorotyöläisellä saattaa olla vapaita vähemmän vaikka tuntimäärä on sama, koska ekan yövuoron alkaessa ollaan töissä vain muutama tunti). Yövuorot oon vielä jaksanut hyvin. Mun työ on fyysisesti ja henkisesti raskasta, joten pitäisi pysyä ajatukset kasassa koko ajan.

Neuvolassa kaikki oli muuten ok, mutta verenpaine oli hieman koholla. Eipä se ihme ole näillä unimäärillä. Ääniä kuunneltiin pitkä tovi, kun halusin vaan maata ja kuunnella niitä. Painoa on tullut 300 g/viikko.

Mammavaatteita oon tilannut netistä käytettynä, mutta osa on ollut liian pieniä/muuten epäsopivia. Pitää laittaa uudestaan myyntiin.

Äitiyspakkausesta: Me otetaan ilomielin pakkaus vastaan. Ei ole väliä millaisia ovat kuosiltaan, ollaan ikikiitollisia siitä, että Suomessa on näin hyvä neuvolajärjestelmä avustuksineen. Muutenkin ollaan vaatteista sitä mieltä, että ei värillä väliä. Menkööt pinkit pojalle ja siniset tytölle jos sellaisia jostain saadaan. Pääasia että ovat toimivia ja ehjiä vaatteita.

Liikkeitä en ole vielä tuntenut. Muutenkin on edelleen vähäoireista. Jotain vihlontoja/jomotuksia on ollut välillä ja kun mun kipukynnys on täysin nolla, niin on meinanut pökräys tulla. Mutta kaikki kestetään, on tämä uusi elämä niin ihana asia. Lähete pelkopolille tehdään seuraavalla neuvolakäynnillä. Haluan synnyttää alakautta, mutta en tiedä pystynkö siihen. En halua keisarinleikkausta, pelkkä ajatuskin niitit mahassa saa pään huippaamaan. Kyllä se sieltä tavalla tai toisella tulee ulos. Itse synnytys ei niinkään pelota enkä jaksa vielä miettiä asioita niin pitkälle. Luotan alan ammattilaisiin.

Hankintoja on jo mietitty ja paljon juteltu tulevaisuudesta. Meillä mies haluaa jäädä kotiin, kun lapsi on n. 1-vuotias. Lähes kaikki tullaan ostamaan käytettynä. Kaverit on jo tyrkyttänyt mm. sitteriä, turvakaukaloa, vaunuja, kestovaippoja (niitä on jo joitakin kun saatiin), leikkimattoa ja vaatteita (vaatteitakin on jo saatu). Tori.fissä on valtavasti kaikkea myynnissä, joten sitä tullaan hyödyntämään. Tosin luulen, että kaveripiirin kautta saa hankittua suurimman osan tarvikkeista.

Vielä ei läheskään kaikki tiedä raskaudesta edes lähipiirissä, mutta maha näkyy jo sen verran, että katseita on alettu luomaan. Oon sitten sanonut, että kyllähän siellä elämää on.

Vajaa viikon päästä on ultra yksityisellä oman mielenrauhan vuoksi. Hyvällä säkää saisi jo tietää, onko tulossa rinsessa vai rinssi. Eipä ole väliä kumpi tulee, kunhan selviäisi loppuun asti. Enää keskenmeno ei paljoa pelota eikä ole mielessä päivittäin, mutta silti vielä kolkuttelee mielen sopukoissa. Vähän päälle kolme viikkoa rakenneultraan, sitten taitaa tulla piste i:n päälle meikäläisen peloille.

Tänään 17+0. Odotan jo niin äitiyslomaa

Oon käynyt lukemassa välillä teidän kuulumisia ja iloinnut hyvistä uutisista, en vain ole jaksanut kirjoitella. Odottelen, että tämä väsymys menisi ohi. Oon syyskuun alusta lähtien töiden lisäksi vain levännyt. Ennen kävin lenkillä joka päivä, nyt oon käynyt 0-2 kertaa viikossa. Vapaapäivänä yritän jaksaa mennä lenkille, mutta sitten ei jaksa tehdä muuta kuin esim. ruoan. Onneksi mies on mukisematta hoitanut kaiken muun. Rattiin nukahtamista on meinannut käydä jo useamman kerran. Mutta eiköhän tämä tästä tai sitten oon vaan jo wanha odottaja. Hyvän asian edessä tässä väsyneitä ollaan, joten näillä mennään.

Voikaa hyvin, oon hengessä mukana!
 
Tsemppiä VV:lle väsymyksen kanssa. Jospa se helpottaisi pian ja pääsisit nauttimaan raskaudesta hetken aikaa ennen kuin vatsa kasvaa suureksi ja tulee uudet raskausvaivat.

Ultrassa oli kaikki hyvin! Pieni oli kasvanut kuten pitääkin, vastasi hyvin viikkoja ja sydän löi. Ihana näky :love:
Seuraavaksi eka neuvola ensi viikolla ja sit odotellaan joulukuun puolen välin nt-ultraa.
 
Minä ihan reteesti tilasin mamalicious- nettikaupasta äitiystalvitakin, johon laitetaan vetoketjulla sellainen laajennusosa. Ei toki edullisin vaihtoehto mutta saapahan sen myytyä sitten eteenpäin ja itse asiassa se kyllä käy myös ihan tavallisesta takista, voi olla että jää ihan omaankin käyttöön. Meidän kun ei tarvi vauvalle tehdä juuri mitään hankintoja niin panostin sitten itseeni :p Takki on siisti, lämmin ja pitkä, peittää sopivasti sen että allaolevat toppahousut ei mahdu kiinni ;) Suomen talvessa vähän harmittaa se että vedenpitävyyttä takissa ei juurikaan ole... mutta sateenvarjo on keksitty.

Vauveli, ootkos harkinnut yövuorojen lopettamista? Rattiin nukahtaminen kuulostaa aika todella pelottavalta skenaariolta. Muutenkin jos tilanne alkaa olla huono niin kyllä totaalinen väsymys on ihan hyvä syy jäädä saikulle. Vuorotyö on ihmiselle pahinta mahdollista myrkkyä, sen tiedän itsekin. Sanoitko joskus että sinulla on vieläpä pitkä työmatkakin :confused: Vauva on nyt tärkein.

Olen alkanut miettimään vakavasti tätä meidän lapsilukua ja yhä enemmän kallistunut siihen että tämä kakkonen jää viimeiseksi. Oikeastaan jo alkuraskaudessa lohduttelin itseäni pahoinvoinnin ja yövälipalojen äärellä, että hei, for the last time :rolleyes: Ja aasinsiltana siihen, arvatkaa mitä jään eniten kaipaamaan? Sitä tunteiden vuoristorataa kun kostuvaan testitikkuun piirtyy kaksi viivaa! Siksipä olin aikeissa ostaa kauppareissulla raskaustestin, mutta ne oli kaikki loppu :ROFLMAO: (tätäkään en kehtaisi ääneen muille kertoa.) Toivottavasti seuraavalla kauppakäynnillä on testihylly taas täytetty!

Ultrakuulumisista onnea kaikille, ensi vuodesta tuleekin oikea vauvavuosi :love:

Bosch 20+6
 
Minä ihan reteesti tilasin mamalicious- nettikaupasta äitiystalvitakin, johon laitetaan vetoketjulla sellainen laajennusosa. Ei toki edullisin vaihtoehto mutta saapahan sen myytyä sitten eteenpäin ja itse asiassa se kyllä käy myös ihan tavallisesta takista, voi olla että jää ihan omaankin käyttöön. Meidän kun ei tarvi vauvalle tehdä juuri mitään hankintoja niin panostin sitten itseeni :p Takki on siisti, lämmin ja pitkä, peittää sopivasti sen että allaolevat toppahousut ei mahdu kiinni ;) Suomen talvessa vähän harmittaa se että vedenpitävyyttä takissa ei juurikaan ole... mutta sateenvarjo on keksitty.

Vauveli, ootkos harkinnut yövuorojen lopettamista? Rattiin nukahtaminen kuulostaa aika todella pelottavalta skenaariolta. Muutenkin jos tilanne alkaa olla huono niin kyllä totaalinen väsymys on ihan hyvä syy jäädä saikulle. Vuorotyö on ihmiselle pahinta mahdollista myrkkyä, sen tiedän itsekin. Sanoitko joskus että sinulla on vieläpä pitkä työmatkakin :confused: Vauva on nyt tärkein.

Olen alkanut miettimään vakavasti tätä meidän lapsilukua ja yhä enemmän kallistunut siihen että tämä kakkonen jää viimeiseksi. Oikeastaan jo alkuraskaudessa lohduttelin itseäni pahoinvoinnin ja yövälipalojen äärellä, että hei, for the last time :rolleyes: Ja aasinsiltana siihen, arvatkaa mitä jään eniten kaipaamaan? Sitä tunteiden vuoristorataa kun kostuvaan testitikkuun piirtyy kaksi viivaa! Siksipä olin aikeissa ostaa kauppareissulla raskaustestin, mutta ne oli kaikki loppu :ROFLMAO: (tätäkään en kehtaisi ääneen muille kertoa.) Toivottavasti seuraavalla kauppakäynnillä on testihylly taas täytetty!

Ultrakuulumisista onnea kaikille, ensi vuodesta tuleekin oikea vauvavuosi :love:

Bosch 20+6
Ihana kuulla sunkin kuulumisia, oot jo kauheen pitkällä!

En mää vielä yövuoroja halua jättää pois. Mää tykkään tehdä öitä. Meillä on yleensä 3 yötä putkeen ja niitä on parin viikon välein. Parilla yövuoropätkällä on ollut vikan yön aamuna maha kipeä, mutta on ollut siedettävää.

Työmatka on n. 35 minsaa, saa ajella pimeässä ja rauhassa kun ei muita juurikaan mun työaikoina liiku. Tai jos liikkuu niin menee sinne suuntaan missä ruuhkaa on, mää saan ajaa rauhassa.

Aamuvuoroissa on isoin ongelma nukkumisten ja ratissa nuokkumisen suhteen. Silloin on herätys ennen neljää ja kun oon enemmän iltaihminen, niin ei se uni vain tule. Mutta eipä tässä ole enää kuin noin kolme kuukautta töitä jäljellä ja sitten pääsee äippälomalle.
 
Heips, kävin aamulla ekassa neuvolassa. Viikkoja 9+2, ei saatu sydänääniä kuulumaan vaikka pitkään etsiskeltiin. Neuvolan täti epäili, että kohtu on taaksepäin kallellaan ja sen takia niin syvällä lantiossa ettei doppleri niitä saa kiinni. Huolesta soikeena tietysti tilasin itelleni oman dopplerin, pääsen yrittämään sit kotona.
Viime viikon keskiviikkohan tyypillä oli kaikki hyvin, 8+4-8+5 näytti laskuri mitoista silloin, joka vastais just menkkojen mukaan laskettua.

Voi että olis ollu ihana kuulla ne sydänäänet tänään, huoh. Ei auta kun odotella. Lisämausteena päänsärky, joka ei meinaa talttua...
 
Hei! Luin koko ketjun :) itse en uskalla tänne vielä ilmoittautua.. Mutta täytyy sanoa että aivan ihana ketju! Ymmärrystä ja tukea! Itsestäni sen verran että kaksi lasta ennestään, syyskuussa Kolmas raskaus päättyi keskenmenoon. Km otti aika koville ja jo silloin mietin että mitä kaikkia pelkoja se ihmiseen jättää. Keskenmenon jälkeen plussasin toisesta kierrosta! Ensimmäinen haamu 18.11 dpo11.. Viivat tummui hyvin ja hetkeksi tuli myös onnellisuus. Perjantaina alkoi tuhruttelu, joka on eilen ja tänään hiukan voimistunut.. Maanantaina tein digin joka näytti viikoiksi 2-3, vaikka kovasti odotin jo 3+ tulosta..olo on sellainen että kesken on menossa tämäkin :/ tänään kävin verikokeissa ja tulokset saan toivottavasti huomenna.. Pelottaa kyllä niin paljon! Vaikka järjellä tietää että vuoto saattaa olla normaalia ja digissä viikot ei välttämättä nouse juuri oikeana päivänä, ottaa tunteet ja pelko vallan..
 
Hei! Luin koko ketjun :) itse en uskalla tänne vielä ilmoittautua.. Mutta täytyy sanoa että aivan ihana ketju! Ymmärrystä ja tukea! Itsestäni sen verran että kaksi lasta ennestään, syyskuussa Kolmas raskaus päättyi keskenmenoon. Km otti aika koville ja jo silloin mietin että mitä kaikkia pelkoja se ihmiseen jättää. Keskenmenon jälkeen plussasin toisesta kierrosta! Ensimmäinen haamu 18.11 dpo11.. Viivat tummui hyvin ja hetkeksi tuli myös onnellisuus. Perjantaina alkoi tuhruttelu, joka on eilen ja tänään hiukan voimistunut.. Maanantaina tein digin joka näytti viikoiksi 2-3, vaikka kovasti odotin jo 3+ tulosta..olo on sellainen että kesken on menossa tämäkin :/ tänään kävin verikokeissa ja tulokset saan toivottavasti huomenna.. Pelottaa kyllä niin paljon! Vaikka järjellä tietää että vuoto saattaa olla normaalia ja digissä viikot ei välttämättä nouse juuri oikeana päivänä, ottaa tunteet ja pelko vallan..
Hei!
Tämä ketju on kyllä sellaista terapiaa että ei ole toista......pitkään olin tuolla keskenmeno-ketjussa ja siellä apua sai uskomattomalla tavalla täysin tuntemattomilta ihmisiltä. (y):)
Hirmuisesti tsemppiä ja jaksamisia. Peukut ja varpaat pystyssä toivotaan, että kaikki on kunnossa ja kaveri tiukasti kyydissä. Extra tarrasukkia sinne!(y)(y)(y)(y)(y)(y)(y)(y)(y)(y)(y)(y)(y)(y)(y)(y)

ninnananna 18+0:love:
 
Hei!
Tämä ketju on kyllä sellaista terapiaa että ei ole toista......pitkään olin tuolla keskenmeno-ketjussa ja siellä apua sai uskomattomalla tavalla täysin tuntemattomilta ihmisiltä. (y):)
Hirmuisesti tsemppiä ja jaksamisia. Peukut ja varpaat pystyssä toivotaan, että kaikki on kunnossa ja kaveri tiukasti kyydissä. Extra tarrasukkia sinne!(y)(y)(y)(y)(y)(y)(y)(y)(y)(y)(y)(y)(y)(y)(y)(y)

ninnananna 18+0:love:
Kiitos :)
Mä oon tuola kuumeilijoiden puolella lukenut ja kirjoittanut ja sekin on ollut kyllä tosi tärkeä paikka :) keskenmeno on niin sellainen asia ettei sitä täysin ymmärrä sellainen joka ei ole sitä itse kokenut..
 
Kiitos :)
Mä oon tuola kuumeilijoiden puolella lukenut ja kirjoittanut ja sekin on ollut kyllä tosi tärkeä paikka :) keskenmeno on niin sellainen asia ettei sitä täysin ymmärrä sellainen joka ei ole sitä itse kokenut..
Tosiaan sitä ei muut ymmärrä kuin sellainen joka on itse joutunut asian kokemaan. Samoin on lapsettomuus josta on myös omakohtaista kokemusta. Esikoisemme on lapsettomuushoidoilla saanut alkunsa.(y)
Mulla eka keskenmeno oli tuulimuna ja jotenkin se aika meni sumussa...ei tullut mieleenkään että seuraavaksi menisi taas kesken ja kun viikkojakin oli jo 12 niin isku oli kuin salama kirkkaalta taivaalta. :cry:
Nyt tämä raskaus on viikolla 19 ja todellakaan ei ole uskaltanut nauttia. Tietää mitä voi sattua vaikka näinkin pitkällä jo ollaan.......harmittaa suunnattomasti kun ei uskalla nauttia ja ottaa raskaudesta iloa irti......pitäisi vaan antaa itselle lupa, mutta ei uskalla......:unsure:

ninnananna 18+0:love:
 
Tosiaan sitä ei muut ymmärrä kuin sellainen joka on itse joutunut asian kokemaan. Samoin on lapsettomuus josta on myös omakohtaista kokemusta. Esikoisemme on lapsettomuushoidoilla saanut alkunsa.(y)
Mulla eka keskenmeno oli tuulimuna ja jotenkin se aika meni sumussa...ei tullut mieleenkään että seuraavaksi menisi taas kesken ja kun viikkojakin oli jo 12 niin isku oli kuin salama kirkkaalta taivaalta. :cry:
Nyt tämä raskaus on viikolla 19 ja todellakaan ei ole uskaltanut nauttia. Tietää mitä voi sattua vaikka näinkin pitkällä jo ollaan.......harmittaa suunnattomasti kun ei uskalla nauttia ja ottaa raskaudesta iloa irti......pitäisi vaan antaa itselle lupa, mutta ei uskalla......:unsure:

ninnananna 18+0:love:
Mulla meni edellinen onnistunut raskaus uhkaavana keskenmenona viikolle 17 asti, alusta kun siihen asti pelkäsi niin ei loppu ajastakaan osannut nauttia! Loppu raskaus kyllä meni hyvin, jäi harmittamaan ettei osannut iloita eikä nauttia. Sen jälkeen meni seuraava kesken, joten nyt jotenkin pelottaa vielä enemmän!

Ei nämä asiat oo ollenkaan niin yksinkertaisia :/ toivon että pystyt kuitenkin myös nauttimaan raskaudesta :)
 
Mulla meni edellinen onnistunut raskaus uhkaavana keskenmenona viikolle 17 asti, alusta kun siihen asti pelkäsi niin ei loppu ajastakaan osannut nauttia! Loppu raskaus kyllä meni hyvin, jäi harmittamaan ettei osannut iloita eikä nauttia. Sen jälkeen meni seuraava kesken, joten nyt jotenkin pelottaa vielä enemmän!

Ei nämä asiat oo ollenkaan niin yksinkertaisia :/ toivon että pystyt kuitenkin myös nauttimaan raskaudesta :)
Joka päivä on pakko koittaa nauttia....hyviä hetkiä myös sinulle ja peukut ja varpaat on pystyssä(y)
 
Pakko tulla ulkopuolelta hihkaisemaan. Meillä oli kem 4/2016, jonka jälkeen toisesta kierrosta tärppäsi uudelleen. Hirvittävän kauan meni kuitenkin peloissa ja kun jouduin endokipujen ja supistelujen takia sairaalaan yöksi joskus 20-jotain viikolla, pelkäsin tosissaan että nyt menee kesken. Noh, nyt on viikkoja kasassa jo 30 ja toissapäivänä vasta osasin riemuita kehostani. Miehellekin esittelin, että eikö oo kauniit tissit ja ylpeänä silittelin mahaanikin. Vauvan potkut heiluttaa jo koko mahaa, niin jotenkin sen uskoo selviävän, vaikka nyt kävisi mitä.

Tarrasukkia kaikille! Halusin vain tulla kertomaan, että raskaudesta on mahdollista iloita myös myöhemmässä vaiheessa, vaikka nyt pelko veisi suuren osan tunnekapasiteetista.

Suosittelen myös puhumaan neuvolassa peloista ja muista tunteista. Mie pääsin sitä kautta neuvolapsykologin juttusille ja oon tuntenut että se oikeasti auttaa. Miulla oli mieli matalalla monta kuukautta ja nyt tunteet on keikahtaneet katolleen ja oon suurimman osan ajasta iloinen ja tyytyväinen.

Piinamiina ja Pulla 30+2
 
  • Tykkää
Reactions: bosch
Raskauden puoliväli häämöttää ja tänään tasan viikko rakenneultraan. :love: Meinaatteko kysyä sukupuolta ru:ssa? :)

Minttumar 19+4 :love:
 
  • Tykkää
Reactions: ninnananna

Yhteistyössä