Keskenmenon jälkeen plussaanneet!

Hei. tulen minäkin tänne puolen varovasti kurkkimaan . To tein one stepin liuskatestin johon tuli himmeä toinen viiva, pe tein samanlaisen testin joka oli ihan värillinen mutta ei niin vahva kuin kontrolli ja tänään tein digin joka näytti pregnant 2-3 :love: Koitan vielä varovaisesti innostua kun mitä vaan voi tapahtua . . onneksi ei ole samanlainen olo kun keskenmenneestä siinä tiesin kokoajan ettei kaikki ole hyvin. nyt toivon tarrasukkia tälle:barefoot: ja ettei vaan ole tuulimuna tai muuta ikävää.. varhaisultraan niin menen jos sinne asti pääsen .
 
Eilen ei tullut vuotoa koko päivänä muutakun muutamalla kerralla pyyhkiessä vähän, ehdin jo ajatella että loppuisiko jo! Noh, tänään sitten taas heti aamulla kirkasta verta :/ vuotelua nyt 3 viikkoa takana.. Mahaa vihloo ja kiristää välillä mutta muuten ei kipuja ainakaan toistaiseksi..mä niin pelkään että saan ultrassa huonoja uutisia just jouluksi.. Maailman paras joululahja olisi jos kaikki olisikin hyvin.. Paljon en kyllä sitä uskalla edes ajatella.. Viikkoja nyt menkoista laskettuna 8+0 mutta tikutetun oviksen mukaan muutama päivä vähemmän..
 
Mä Hipiti niin tunnen sun tuskan.... Mullakin tuli äsken vähän rusehtavaa vuotoa. Nyt oon sit heti varma että jotain vialla.... Kun eikös esim kiinnittyminen ole jo tapahtunut kun r-testi näyttää plussaa?
Onhan se kiinnittyminen tapahtunu, olisko sulla menkkojen aika? Sillon moni vuotaa kans.. Mä oon täs kolmen viikon aikana jo tottunu että jotain vuotoa tulee, pelkään vaan koko ajan että tulee oikeen reilua vuotoa tai hyytymiä.. Tai että alkaa kivut.. Kuopuksen raskaudes verta vuoti 10viikkoa :/ keskenmennees vuoti 10päivää, menkkojen aikaan ja sitte 2 päivää myöhemmin.. Kokemus siitä että vuotoja ja kaikki hyvin ja siitä että vuotoja ja menee kesken.. Siksi kai on joku toivo vielä muttei kuitenkaan uskalla uskoa täysin..
 
Onhan se kiinnittyminen tapahtunu, olisko sulla menkkojen aika? Sillon moni vuotaa kans.. Mä oon täs kolmen viikon aikana jo tottunu että jotain vuotoa tulee, pelkään vaan koko ajan että tulee oikeen reilua vuotoa tai hyytymiä.. Tai että alkaa kivut.. Kuopuksen raskaudes verta vuoti 10viikkoa :/ keskenmennees vuoti 10päivää, menkkojen aikaan ja sitte 2 päivää myöhemmin.. Kokemus siitä että vuotoja ja kaikki hyvin ja siitä että vuotoja ja menee kesken.. Siksi kai on joku toivo vielä muttei kuitenkaan uskalla uskoa täysin..
Mä oonkin seurannut sun tilannetta ja jos oisin sä niin olisin käynyt jo monessa ultrassa ja maksanut itseni kipeäksi. Nyt jo mietin että milloin kehtais mennä jos ei sit ala vuotamaan. Juu nyt on menossa menkkojen aika. Mut kun on tuo keskenmeno taustalla ja esikoista odottaessa en osannut olla yhtä hyysteerinen niin en muista oliko vuotoja. Ei nytkään siis mitään suurtavuotoa ole mutta pyyhittäessä tuli rusehtavaa limaa.. heti säikähdin. Sit alaselkä tuntuu vähän hassulta. Ei säre mut sellainen olo.
 
Mä oonkin seurannut sun tilannetta ja jos oisin sä niin olisin käynyt jo monessa ultrassa ja maksanut itseni kipeäksi. Nyt jo mietin että milloin kehtais mennä jos ei sit ala vuotamaan. Juu nyt on menossa menkkojen aika. Mut kun on tuo keskenmeno taustalla ja esikoista odottaessa en osannut olla yhtä hyysteerinen niin en muista oliko vuotoja. Ei nytkään siis mitään suurtavuotoa ole mutta pyyhittäessä tuli rusehtavaa limaa.. heti säikähdin. Sit alaselkä tuntuu vähän hassulta. Ei säre mut sellainen olo.
Ymmärrän tuon pelon täysin.. Kai mä pelkään niitä huonoja uutisia niin paljon etten oo uskaltanu mennä ultraan..toisaalta haluaasin mennä heti mutta toisaalta haluan elää vielä näin että on muka edes toivoa.. Hankalaa tämä on.. Sitä oon miettiny että jos on kohdunulkoinen tai tuulimuna että kuinka ylös hcg nousee.. Vai nouseeko se ihan normaalisti..
 
Mikä sulla oli syy vuotoon? Antaa hiukan toivoa itselle
Ensimmäisellä ultrauskerralla syyksi epäiltiin kohdussa olevaa hyytymää, joka vuotaa pois. Seuraavalla ultrauskerralla hyytymää ei enää näkynyt, mutta istukan reuna oli kohdun suun päällä, jota epäiltiin vuodon aiheuttajaksi. Nt-ultrassa istukka oli siirtynyt kohdunsuun päältä pois, eikä enää syytä keksitty, kun bakteeri ym. testeissäkin kaikki puhdasta. Vuoto sit loppui melko pian nt-ultran jälkeen, ja sen jälkeen ei ookkaan enää vuodellu. :)

Minttumar & poitsu 22+1
 
Ensimmäisellä ultrauskerralla syyksi epäiltiin kohdussa olevaa hyytymää, joka vuotaa pois. Seuraavalla ultrauskerralla hyytymää ei enää näkynyt, mutta istukan reuna oli kohdun suun päällä, jota epäiltiin vuodon aiheuttajaksi. Nt-ultrassa istukka oli siirtynyt kohdunsuun päältä pois, eikä enää syytä keksitty, kun bakteeri ym. testeissäkin kaikki puhdasta. Vuoto sit loppui melko pian nt-ultran jälkeen, ja sen jälkeen ei ookkaan enää vuodellu. :)

Minttumar & poitsu 22+1
Okei! Saako vielä udella millaista vuotoa sulla oli? Oliko sitä päivittäin?
 
Meillä ultrassa kaikki hyvin, musta tulee ihan oikeasti äiti!

Mulla oli vuotoa ultra-päivänä. Lääkäri tarkisti paikat ultran yhteydessä ja kaikki oli ok. Vuotoa on tullut viikoilla 8, 13 ja 20. Mitään erityistä syytä ei ole löytynyt, mutta on joka kerta säikäyttänyt.

Hyviä vointeja!
 
Meillä ultrassa kaikki hyvin, musta tulee ihan oikeasti äiti!

Mulla oli vuotoa ultra-päivänä. Lääkäri tarkisti paikat ultran yhteydessä ja kaikki oli ok. Vuotoa on tullut viikoilla 8, 13 ja 20. Mitään erityistä syytä ei ole löytynyt, mutta on joka kerta säikäyttänyt.

Hyviä vointeja!
Onnea! Ihana juttu. Äitinä oleminen on parasta. (y)
 
  • Tykkää
Reactions: Vauveli vanhalle
Okei! Saako vielä udella millaista vuotoa sulla oli? Oliko sitä päivittäin?
Ei ollut ihan päivittäin, mutta joka viikko sitä kuitenkin oli. Eikä ollu hirveen runsastakaan, mutta rättiä sai kyllä käyttää sillon kun vuoti.

Onnea kaikille hyvistä ultrakuulumisista! Vauvelo vanhalle oliko teillä nyt ru? Kumpikos sieltä on tulossa, vai jätittekö yllätykseksi? :)

Meillä on huomenna neuvolassa laaja terveystarkastus (terveydenhoitajan). Ja seuraavalla kerralla laaja lääkärin terveystarkastus. Mitähän näillä käynneillä mahtaa tapahtua? Sen verran tiedän, että huomenna saadaan raskaustodistukset äitiysavustusta ja äitiyspäivärahaa varten. :)

Miten usein teidän paikkakunnalla on lääkärin tarkastus ennen synnytystä? Meillä on vaan kerran ja se ihmetyttää.. Suosituksiinhan kai kuuluisi 2-3 krt..

Minttumar & poitsu 22+2
 
Ei ollut ihan päivittäin, mutta joka viikko sitä kuitenkin oli. Eikä ollu hirveen runsastakaan, mutta rättiä sai kyllä käyttää sillon kun vuoti.

Onnea kaikille hyvistä ultrakuulumisista! Vauvelo vanhalle oliko teillä nyt ru? Kumpikos sieltä on tulossa, vai jätittekö yllätykseksi? :)

Meillä on huomenna neuvolassa laaja terveystarkastus (terveydenhoitajan). Ja seuraavalla kerralla laaja lääkärin terveystarkastus. Mitähän näillä käynneillä mahtaa tapahtua? Sen verran tiedän, että huomenna saadaan raskaustodistukset äitiysavustusta ja äitiyspäivärahaa varten. :)

Miten usein teidän paikkakunnalla on lääkärin tarkastus ennen synnytystä? Meillä on vaan kerran ja se ihmetyttää.. Suosituksiinhan kai kuuluisi 2-3 krt..

Minttumar & poitsu 22+2
Juu meillä oli ru. Puolisen tuntia ultrattiin ja lääkäri vielä katsoi paikat. Saatiin pari kasvokuvaakin 4D:nä ja ei muistuta kumpaakaan kuvien perusteella :D Saatiin tietää kumpi tulee, julkiseen jakoon sitä ei olla sanottu. Läheiset tietävät kumpi on tulossa.

Meillä on muistaakseni 2 lääkärintarkastusta ennen synnytystä. Toinen piti olla jo viime neuvolakäynnin yhteydessä lappujen mukaan, mutta sellaista ei ole ollut. En tiedä johtuuko siitä, että mua on ronkittu jo viikoilla 8, 13, 16 ja nyt 20.
 
  • Tykkää
Reactions: Armadillo
Onnea kaikille hyvin menneistä ultrista! :love:

Ja plussiakin oli tullut useempia, paljon onnea niistäkin! Ja tarrasukkia odotukseen :love:

Kävin tänään neuvolassa ja kyllä se taas vaan huojensi kuulla sydänäänet, vaikkei ultrasta ole aikaa edes kahta viikkoa. Ihmeesti se epäilys aina hiipii mieleen, vaikka viikkoja on jo ihan kivasti ja ultrissa on kaikki vaikuttanu hyvältä.

Seuraavan kerran pääsen toivottavasti vauvaa kurkkimaan lääkärintarkastuksen yhteydessä rv 18. Elättelen toiveita, että sillon vois jo nähdä sukupuolen.. olen niiiin malttamaton! :X3:

Annenna rv 13+6
 
  • Tykkää
Reactions: KevätTähti
Onnea hyvistä ultrakuulumisista ja plussista!

Täällä myös käyty ultrassa. Kaikki hyvin, pienellä painoa jo yli 200g ja sukupuolikin saatiin tietää. Olo tosi huojentunut. Tää oli tämmönen ylimääräinen yksityisellä käynti. Viikkoja nyt 17+5 ja ru:hun vielä niin paljon aikaa niin halusin mielenrauhan takia käydä. Aamulla tilasin ajan ja lounasaikaan oltiin jo käyty, ei tarvinu asiaa turhan kauaa jännitellä.
 
Huh. Täytyy taas varoa, mitä toivoo. Tähän asti oireettomuus tosiaan stressannut. Pahoinvointi iski kuitenkin päälle viikonloppuna ja tänään töissä lensi ekat yrjöt. :sick: Täytyy muistaa ottaa suolaista evästä mukaan, että pärjään täällä. Toiveikkaana otin terveellisiä satsumia mukaan, mutta ne ei kyllä tähän oloon auta yhtään.

Reilun viikon päästä eka ultra, nyt menossa 5+6 oviksesta laskettuna.
 
Olen muuten aloittanut omine lupineni miniaspirinia syömään. Olen jo 1,5 viikkoa syönyt sitä 50 mg päivässä. Luin tutkimuksen, jonka mukaan Se voisi parantaa verenkiertoa myös istukassa. En tiedä, onko oikein viisasta tämmöinen, mutta ei ainakaan vielä ole ollut haittaakaan.

Mamaboolle Tsemppiä huonojen olojen kanssa! Paljon evästä vaan töihin mukaan. Esikoista odottaessa mulla oli aina töissä erikseen eväskassi työlaukun lisäksi.
 
Viimeksi muokattu:
Mä en uskalla vielä yhtään toivoa mitään tän raskauden suhteen. Joka pientä nippaisua pelkään ja sitä kun mun alaselkä on vähän kipeä. Ei mulla kyllä keskenmenneessä raskaudessa ollut mitään kipuja, vaan koko ajan sellainen olo että ei kaikki hyvin.. varasin yksityiselle varhaisultra ajan 5.1 sinne asti pitäis kestää jos sinne asti pääsen.. pelkään keskenmenoa todella paljon mieskin sanoo että stressaan tän kesken:( Kohdunulkoiset ja kaikki pyörii päässä....
 
Mä en uskalla vielä yhtään toivoa mitään tän raskauden suhteen. Joka pientä nippaisua pelkään ja sitä kun mun alaselkä on vähän kipeä. Ei mulla kyllä keskenmenneessä raskaudessa ollut mitään kipuja, vaan koko ajan sellainen olo että ei kaikki hyvin.. varasin yksityiselle varhaisultra ajan 5.1 sinne asti pitäis kestää jos sinne asti pääsen.. pelkään keskenmenoa todella paljon mieskin sanoo että stressaan tän kesken:( Kohdunulkoiset ja kaikki pyörii päässä....
Tiedän tunteen! Ihan samat ajatukset on koko ajan :/
 
Ystävä joka sai kesällä keskenmenon kävi viime viikolla ultrassa rv14 ja kaikkia hyvin! Toinen ystävä tänään varhaisultrassa rv7+6, kaikki hyvin :) alakaa koko ajan enemmän ja enemmän jännittää tämä oma tilanne! Voi kumpa vaan sais itsekkin hyviä uutisia!!
 
Onko kenelläkään kokemusta noista koti dopplereista? Koska niillä voi saada jotain kuuluviin? Mulla oli kuopuksen aikana mutta ekan kerran kuuntelin vasta 12+.. Koitin tänään kuunnella, juuri mitään en kuuluviin saanut mutta näytössä näkyi isoja lukuja! Mietin nyt että olisiko se voinut olla niin että sielä syke olisi.. Omien laskujen mukaan siis viikkoja nyt 8+1
 
Dopplerista: mä sain kuulumaan 9+5 äänet. Sitä ennen en kyllä tainnu testata kun sain vasta sillon sen laitteen. Et voihan olla et ois kuulunutkin aiemmin. Eli sulla on vielä hyvin aikaa ne löytää :) pelkkiin numeroihin en luottaisi, eivät tunnu ainakaan mun laitteella olevan kovin loogisia ja signaalin ollessa heikko syöttää ties mitä numeroita ruudulle..ehkä sekoittele oman sykkeen ääniÄ, istukan ja napanuoran ääniä, sikiön sykettä jne. Oota rauhassa, kyllä ne pian alkaa kunnolla kuulua :)
 

Yhteistyössä