*Keskenmenon jälkeen plussanneet elokuussa* (päivitykset yksityisviestillä)

L-M
Äsken kirjoitin tänne jo viestiä, mutta sitten tuli ilmoitus, että valvojien pitää eka tarkistaa mun viesti!! No johan on. Lumi-Marjana en päässy enää kikjautuun, joten olempa sitten L-M tovin aikaa. Kirjotanpa sitten enemmän, kun tämä oikeasti toimii... oon ihan pihalla tän uudistuksen kans.

Lumi-Marja ja Nuppunen 26+5
 
Terveiset ruottista,oli rentouttava viikonloppu:)

Liikkeet tuntu viikonloppuna sen verran selkeämmin et pakkokai se on alkaa luottamaan että ne niitä on...pitää nyt vaan ootella et ne siitä tihenee..hyvä kyllä taas kuulla et en oo ainoo jolla niiden voimistuminen maksaa..

Jääris,onnea hyvistä rasitustuloksista:flower:

Vakuutus,mulla on joku hämärä muistikuva että ne halus pojan aikana kopion nla kortista ihan automaattisesti...olisko ollu et rakenneultran jälkeen... pitää muistaa kattoo millon se pitää ottaa.

Peppioliina,Esikoisesta juoksin kuuntelemassa niitä s.ääniä kuin riivattu ja jotenkin nyt haluisin malttaa mieleni kun tiiän toisaalta et mitään hälyytysmerkkejä ei oo olemassa. Mut tietty jos oikein rupee piinaamaan niin meinaan mennä.

Täälä ei nyt kummempia,maha on aika iso,paino nousee ja kaveri tuntus olevan elävien kirjoissa. Huomenna alkaa esikoisen kerhoilut joten pässään kiinni normi rytmiin taas :)

Repa ja säynävä 16+1
 
Anteeksi omasta puolestani hiljaisuus listan suhteen. Oon yrittäny opiskella tätä uutta palstaa ja ottaa kupoliin mm. se, etten saa etusivun listaa päivitettyä ja jännittää vähän, häviääkö sieltä kaikki tiedot, kun teen syyskuulle uuden listan. Omiin keskusteluihin ei pääse profiilin kautta, niinkuin olette muutkin varmaan huomanneet, ja jotkut eivät pääse tänne tällä hetkellä lainkaan kirjautumatta uudella nimimerkillä.
Oon yrittänyt kysellä tuolla Mitäs nyt-puolella neuvoja ongelmiin mutta ei niihin ole ainakaan vielä tullut selkoa. Jospa siis teen nyt alkuun niin, etten vielä tee uutta listaa syyskuulle, vaan vaihdan elokuun listan otsikon, ja teen sitten uuden listan, kun tiedän, että saan kaikkien tiedot pysymään siellä?

BM ja Putti 21+4
 
Heipat tännekin!

Mä olen edelleen yhdes koos ja huomenna on käynnistys... Jännittää, pelottaa jne. ihan kamalasti. Olisin kyllä todella toivonut, että olisi itsekseen lähtenyt tulemaan. Mieli pyörii siellä synnytyksessä lähes taukoomatta!

Siksipä kysäisen, onko kellään täällä nopeana synnyttäjänä käynnistetty, miten meni?

Eli POKS 40+0 LA saavutettu :)

kreta

(ja taas tyystin omia juttuja... : / )
 
L-M
kreta, mulla kävi käynnistyksessä niin, että synnytys veny ihan mahdottoman pitkäksi. Normaalisti kaikki tullu 3-5 tunnissa, mutta käynnistyskerralla aikaa kulu 20 tuntia ja oli kaikkein hitain, kivuliain ja muutenkin karsein kokemus ikinä. Poika oli liian iso syntymään alakautta, mutta sieltä se kutienkin tuli ja jumissa oli ja vaurioo tuli. Kellekkään en samaa kohtaloo toivo, en todellakaan!! Jos poika olis ollu ns. normaalikokoinen ja muutenkin kaikki menny putkeen, niin olis ollu varmasti kokemus toisenlainen. Tiedän monta joilla käynnistetty ja edelliset ollu nopeita, niin on ollu sitten se käynnistettykin nopea, ellei vieläkin nopeampi. Kunhan vain eka alkuun päästään ja käynnistys tehoaa. Hirmuisesti onnea matkaan ja jään odottelemaan vauvauutisia:wave:

Supparit vaivannu vähän liikaakin ja näytillä käyty. Kohdunsuun tilanne hieman muuttunut edellisestä ja on pehmeä, kaula vähän lyhentynyt ja reilusti sormelle auki. Vaavin painoarvio noin kilon luokkaa. Vuotoa ei ole, se on sentään positiivista. Eilisen liikkunut todella hissuksesn ja tänään aamusta olikin vähän enemmän liikettä. Nyt sitte seurataan noita suppareita ja kuulemma herkästi pitää niihin reakoida. Mulla niitä oli lauantaina 5min välein ja kestoo liki kaks minuttiia ja kipua oli kyllä mukana ihan reippaasti siinä vaiheessa, kun näytille lähdettiin. Kolme tuntia niitä kotona tohdin seurailla. Sain kyllä suppareita rauhottavaa sairaalassa, mutta yöksi eivät ottaneet, kun supparit sitten loppu kokonaan. Osastolla oli kait vähän ruuhkaa. Vannottivat kyllä, että pitää yöllä tulla heti takas, jos yhtään alkaa supistaan.

Nyt vain väysttää ja väsyttää....

Lumi-Marja ja Nuppunen 27+0 poks. (tuntuu, ettei se 30 tuu ikinä täytee:confused: )
 
Pikainen oma-napa: ei havaittavia liikkeitä, joten ehkäpä laitan sen aiemman mielikuvituksen piikkiin :D Mikäs tässä odotellessa, doppleri kun kertoo vauvan sydämen ainakin voivan tasaisesti :) Tänään POKS 15!

Kätsy ja Hilla-Helmeri 15+0 :heart:

Niin, ja kretalle jaksuja ja tsemppiä :) Kohta se on jo sylissä!
 
Kreta Nopeasta synnyttäjyydestä en vielä tiedä. Esikoisen synnytys antoi ekan merkkinsä aamuyöllä puoli kolmen maissa eli säännöllistyviä suppareita. Puoli kuusi meni vedet ja supparit hyytyi siihen. Menin sairaalaan, kun lapsi oli kiinnittymättä ollut edellisssä neuvolassa. Puoli kymmeneltä laittoivat oksitosiinin tippumaan. Supparit alkoivat uudestaan (ja heti säännööllisinä) puoli kahdeltatoista ja kuudelta oli esikoinen sylissä. Oksitosiini on aika raju apu (supparit 2-3min, väli 30-50 sek koko ajan) ja se rajuus osaltaan vie sen tehoakin, kun ei ehdi välissä hengittää. Mutta kuitenkin koin synnytyksen todella helpoksi, vaikka välillä hiukan pistikin puuskttamaan.

Kätsy Välillä voi olla tosi montakin hiljaista päivää, jos liikkeet tuntee näillä viikoilla. Minä en tuntenut yhtään varmaa liikettä torstain jälkeen, kunnes äsken autossa tuntui selkeä potku. Liikkeiden tuntumisesta enemmän kokeneet tietävät, mikä ero on hipaisulla, joita ensimmäiset varmat tuntemukseni olivat (muljaamista on vaikea laskea) verrattuna äsken tuntemaani tökkäisyyn <3 Se vaan on ensimmäisillä kerroilla niiiiiin ihanaa. Esikoisesta tosin en kokenut muita liikkeitä epämukaviksi kuin rv 33 jälkeen tehdyt kuperkeikat.
 
Eilen oli esikoisen 4v synttärit ja tänään 4v neuvolaa. justiin sain lapset nukkumaan, ihanaa! Mun hemppakin katottiin lapsen neuvolan yhteydessä ja oli jo 120! Torstaina on lääkärineuvola.

Tänään rv 26+4
 
Viimeksi muokattu:
Kiitokset kaikille onnitteluista! :)

Pojan kanssa opetellaan elämään, aika rauhallinen tapaus on. Synnytys oli aika rankka, ponnistusvaiheesta tuli melkoinen maraton. Ei vaan sitten millään syntynyt kovista ponnistuksista huolimatta, joten lopulta päädyttiin imukupin apuun. Kaikki hyvin kuitenkin loppujen lopuksi.

Hyvää loppuodotusta kaikille (Kretalle erityisesti käynnistykseen), tää ketju oli ihan huippu! :heart:

zanz ja poitsu 12 vrk
 
BM,Mulle passaa mainiosti et vaihdat vaan tuon otsikon,katellaan sit uudrmman kerran kun nää sivut alkaa pelittämään. Ei ressiä:p

Kätsy,Harvakseltaan ne mullakin tuntuu ja enimmäkseen heikkoja kerta päivässä-tuntemuksia..mut sen verran selvä kuitenkin,et pakko myöntää et vauva se on joka liikkuu:heart:

Kreta,enpä tiiä minkään nopeista synnytyksistä,luonnollisista sellasista,kun esikoinen siis käynnistettiin...mutta mun tilanne oli se et paikat oli ihan kypsät ja 2 viikko yliaikanen,eikä supistuksen supistusta. Olin siis yliaika kontrollissa jo 4cm auki ja kohdunkaulaa ei just yhtään... Mut edes tipalla ei saanu juur suppareita,mut sitkun puhkas kalvot niin kaikki meni niin nopeesti etten ees tajunnu mitä tapahtuu. Synnytys kesti siis 3h ja risat kaikkineen. Luulen et vaikuttaa paljon se kuinka valmiit paikat on hommaan lähdettäessä... Onnea käynnistykseen:heart:

Lumi-marja,voi sentään...aikasiin nyt on pyrkimässä pahaan maailmaan;) Toivotaan et mokomat supparit pysyis poissa:kieh:
En muista sun kirjautumisongelmaa,mut ootko kokeillu uutta salasanaa tilata nyt lähipäivinä?...mullahan ei ekaks toi toiminu,mut kirjotin sinne mitäs nyt-palstan kirjautumisongelma pinoon oman nimeni niin ilmeisesti sit korjasivat niin,et sain nyt uuden salasanan turvin vanhan takas. Ja nikki ´muuttu käyttäjätunnukseks.

Täällä ei varsinaisesti mitään uutta,huipetukset on olleet poissa,rautaa mässytetään ja alotin nyt d-vitamiinien popsimisen...tasasta,tasasta.

Repa ja säynävä 16+2
 
L-M
Repa, pitääpä kokeilla vielä uudemman kerran tilata se salasana. Menee järki näihin hienoihin uudistuksiin:headwall: Juu, sais todellaki pysyä noi supparit poissa, mutta kyllä vaan tänäkin aamupäivänä on supistellu, mutta ei kovin napakasti tällä erää. Mut herkkä on kaikelle tekemiselle.

Meillä porukka räk taudissa jonka kylkiäisenä ripuli. Kylläpä on sitten niin mukavaa että. Lepäile tässä nyt sitten, kun on tota sontapyykkiä. Yks vessa vain ja pikkuneiti ei ehdi kun kiljasta, että kakka tulee niin se tuliki jo ja tietenkin joku jumittaa pyrstö ojossa posliiniporsaan päällä eikä mienaakkaa tulla ulos huussista:mad: Mulla ainakin tuo ripuli vaan ärsyttää suppareita ja alakerrassa on inhottava paineentunne, siis muuallakin kuin vain suolessa. Menis nyt nämä viikot! Kyllä väsyttää....viime yö meni valvoskellessa, kun likka itkee, että peppu on kipee. Ihmekkös tuo, kun päivän nyt ripuloineu noin vartin välein. yöllä alkas helpottaan ja tänään enää muutama kerta. Nyt tekis muutaman tunnin unet hyvää, mutta ei auta ei.

Lumi-Marja zombi ja Nuppunen 27+1
 
Huh huh mikä yö takana...muutama tunti unta. Meidän 4v sai sitten kuumereaktion siitä eilisestä rokotteestaan ja hän kun ei suosiolla otakaan lääkettä joten suppoa yritettiin laittaa yöllä tunnin verran ennen kuin onnistui (suun kautta kun ei onnistu millään edes piilottamalla lääke juomaan). kaikkihan siihen heräsi. Kuume sitten hetkeksi laski mutta nyt on taas varmaan jotain 38, yöllä oli varmaan lähemmäs 40. Lisäksi huomasin just että vartalolle oli noussut nokkosihottumaa muistuttavia punaisia laajoja paikamia, hui! Neuvolassa ei vastata joten yritän soittaa sinne huomenna jos vielä on aihetta. Ei ole koskaan ennen tuollaisia paukamia noussut eri puolille kehoa rokotteesta johtuen. Meidän tytöllä on kyllä herkkä iho kun suurin osa pyykinpesuaineistakin (jopa jotkin hajusteettomat kuten omo sensitive) aiheuttavat nyppylää, mutta ei tällaisia paukamia. Jospa ens yö menis jo rauhallisemmmin!
 
Hellurei :) zanzille vielä onnea ja sairastelijoille jaksamisia :hug:

Me käytiin tänään ylimääräisessä ultrassa. Tai no käytiin ja käytiin, kaveri opiskelee lääkiksessä ja sillä on pääsy niiden harjoitusluokkaan jossa on ultrakone :D Ihan omatoimisesti ultrailtiin (minulla kyllä jo omankin tulevan ammatin puitteissa siitä yhden kesän verran kokemusta :)) ja saatiin pää-perämitaksi tasan 10 cm, mikä onkin näillä viikoilla ihan keskimääräinen :) Hyvähyvä. Hieno selkäranka ja kylkiluut, sormet ja varpaatkin laskettiin. Jalkoväliä yritettiin kovasti tiirata, mutta taisi olla sen verran vanha kone ja aikainen ajankohta että salaisuudeksi jää edelleen.. Vaikka ei siellä kyllä mitään ulkonevia osia näkynyt, vaan enemmän semmoinen tyttömäinen rakenne (minun mielestäni :D) Ihanaa kun sai kerrankin rauhassa tiirailla ja käännellä kuvaa moneen kertaan! Muutama printtikin saatiin, mm. erittäin edustava sivuprofiilikuva :heart:

Liikkeistä sen verran, että kaipa ne taitaa sitä sitten olla. Tosiaan lähes viikko oli taukoa, mutta tänään taas tuntui semmoinen tylppä, nopea elohiirimäinen tunne alavatsalla. Hyvin samanlainen kuin aiemmat tuntemukset :) Muutama kuplan puhkeaminenkin on ollut, mutta ne on tuntuneet aika korkealla, joten saattavat hyvin olla pierujakin :D Mutta tuolle elohiirikutittelulle en kyllä keksi yhtään parempaa selitystä, joten olkoot liikkeitä!
 
Kuumetta on ollut edelleen 38:n päälle meidän tytöllä tänään ja supon laitoin ennen nukkumaan menoa, nyt nukkuu! Paukamia poskessakin... Lisäksi kuulin juuri naapurilta (sukulainen) joka oli perheineen meillä sunnuntaina synttäreillä että heidän keskimmäisellä on suu-ja sorkkatauti eli enterorokko:eek::mad:. Muutenkin oon tällainen helposti huolestuva niin tottakai taas oli pakko googlettaa kaikki enterorokkoon liittyvä ja se miten se vaikuttaa raskauteen. Ei oo kivaa jos tarttuu meihin ei!
 
zanz:Onneksi olkoon pojasta vielä kerran!:heart:

jääräpää:Voi kurjuus, toivottavasti ei ole enterorokkoa :( Mitä se tekee raskaudelle jos sen saa?:(:O

Kätsy::)

ON:Viikon päästä rakenneultra ja hiukan jo jännittää, siellä jos saa vielä hyviä uutisia on suuri etappi saavutettu!:attn: Luulisin Sintin ainakin kasvaneen kun potkut tuntuvat jo hyvin napakoilta! Eipä muuta tällä kertaa...

Toive81 ja Sintti 18+6, huomenna poksuu taas!:heart:
 
Lumi-Marja,eipä kestä:)Voiko karseempaa olla kun ripuli:x Oottelen täs millon pojalla menee maha sekasin antibiooteista,sai kun oli punkki ollut ties kuinka kauan kiinni ennenkuin poistettiin. Paskoo kohta taas ympäriinsä|O Paranemista,pikaista sellaista,teille:hug:

Jääris,paranemista tytölle...muistanko väärin et entero ei tekis hallaa raskaudelle? vaikka eihän sitä nyt silti halua,sehän on selvä:hug:

Täällä liikkeet vahvistuneet,tänään jo kunnon muksausta. Kannatti valittaa;) Mua pelottaa jo rakenne ultra mikä kuun lopussa... pelkään niin et tulee huonoja uutisia: /

Repa ja säynävä 16+3
 
Pikaisesti vaan päivitysasiaa: Eli olin yhteydessä ylläpitoon, vastasivatkin jo jotain mutta päivitystä en saa edelleen tehtyä. Tajusin siis juuri, etten tietenkään saa muokattua etusivun listaa edes ketjun otsikon nimen osalta, koska tämä uusi systeemi ei nyt vaan anna muokata, ilmottaa vaan, että viesti liian pitkä ja liikaa kuvia ja vaikka mitä. Yritän saada ylläpidolta apua asiaan, siihen saakka olemme edelleen listan suhteen elokuussa :headwall:
 
MLL
Heips pitkästä aikaa tänne puolelle! Vielä muutama tuttu nimi näyttää olevan :) Niin kiirettä pitää ihanan pojan palleroisen kanssa, että ei ole paljon kaksplussailemaan kerinnyt edes. Niin se aika rientää, että täälä näyttää olevan jo uusia maaliskuisia..Ihan haikeaksi vetää! :D Poika syö jo puuroja ja muuta kiinteää ruokaa, siinä rinnalla jatkan alusta sti melko haastellisena pysynyttä imetystä. Liikkeelle ja istumaan olisi kova hinku ja kääntyilee ympäriinsä, ekat hampaat tuli pari viikkoa sitten.

Onnellista odotusta kaikille ja vaikeina aikoina muistakaa, että se palkinto on parhainta maailmassa! Nyt sen tosiaankin konkreettisesti tietää vaikka raskausajan tyrskyissä ekaa odottaessa se oli vaikea välillä uskoa :heart:

MLL :heart: pojun pullero 5,5kk
 
BM / Päivitys: ei hätää, päivityksen voi mun puolesta tehdä sitten kun tää toimii. En ole itsekään oikein kirjoitellut, pari kertaa yrittänyt ja eilen heitti vaan jotain erroria aina kun lähetti viestiä.....aargh

vappupommi * 22+0 *
 
BM: hyvin pärjätään tällä elokuun pinolla!

Moni on tuntenut jo liikkeitä, ihanaa :heart: Niitä odotellessa...

Omaan napaan ei mitään uutta. Oltiin viikonloppu reissussa ja oon sen jälkeen nukkunut kaksi päivää. Ottaa näköjään hieman voimille tuo reissaaminen.

Peppioliina rv 14+5
 
Hei vaan piiiitkästä aikaan. Mä olen vaan taustaillut täällä kesän ajan ja nyt taas jaksaa enemmän keskittyä kun ei kaikki päivät mee pelkästää ulkosalla ja reissatessa! :)

zanz: Onnea tosi paljon pojan johdosta! :)

Lumi-Marja: Tsemppiä suppareiden kanssa ja toivottavasti jaksaisi vauva vielä pötkötellä masussa, eikä haluaisi vielä ulkomaailmaan!

ON: Täällä kaikki hyvin, neuvolassa kaikki ok, painoa tullut 5 kiloa, mut tuntuu et ainakin 10 ois kasassa. Olo alkaa olla huomattavasti raskaampi jo. Rakenneultrassa ollaan käyty ja tyttöä hieman lupailtiin! :) Liikkeet tuntuu jo tosi hyvin myös vatsan päällekin. Eli kaikki hyvin ainakin tällä hetkellä. Mitä nyt herkemmin väsähtää nykyään, mutta muuten olo ihan hyvä.

Niin ja piti jääräpäälle vielä sanoa, et ainakaan mun tietääkseni enterorokko ei ole vaarallinen raskaana oleville. Tosin erittäin v-mäinen tauti kyseessä. Me sairastettiin pojan kanssa se puoltoista vuotta sitten ja huh, ettei ole ikävä... Kädet ja jalat kutiaa niin pirusti ja vissiin niitä rakkoja voi tulla suuhunkin. Meillä ei onneksi ollut. Kaiken lisäks sille taudille ei edes tule immuuniksi.. :headwall: Toivottavasti ei teihin tartu!

Minky 22+4
 

Yhteistyössä