*** Keskenmenon jälkeen plussanneet heinäkuussa***

heipsan

ekaks Miikiksen kysymyksiin:

1. kunhan uskallan vaatteita rueta ostamaan (lue joskus ensi vuoden puolella :whistle: :ashamed: ) niin ei varmaankaan hirmuisesti 50cm:n vaatteita tule ostattua.. Pojalla taisi olla laitokselta lähtiessä 52 cm:set potkarit ja body samaa luokkaa.. mutta iso poika kun oli jo syntyessään niin ei kovin kauaa mahtunut..
2. Mulla oli rintapumppu pojan aikaan käytössä jos johonki tiesin että piti lähtee eikä vaavia voinu mukaan ottaa.. lypsin sitten talteen.. ja mulle kun lykkäs rintatulehduksen miltei heti alussa kun poju tykkäs nukkua suhteellisen kauan ja usein niin piti tyhjentää enimpiä.. kimpos kuume mukavasti sinne 40:een ja hetkessä :whistle:

Toive: Jospa kivut hellittäisivät tai olisivat tosiaan vaan kasvukipua!
Itsellä poikaa odottaessa olo oli kaikkein kipein ennen tuota raskauden puoliväliä. liitoskivut olivat kovat ja kävely välistä yhtä tuskaa. mut loppuraskaudesta sitten teinkin pitkiä lenkkejä taas koirien kans kun olo oli niin hyvä.. joskin paksu ja kävely ankkamaista hieman mut pikku vika :D
joo ja kai siellä kinataan (tai toivottavasti kinaTTIIN) jostain teksistä mitä toinen kirjoitti.. että saako niin kirjottaa/ei tai tms.. outoa meikäläisestä..

okei.. enkähän oo istunu tässä ihan tarpeeks pitkään taas..

mulla taas tänään ollut kipeempi päivä.. tuntuu kuin kohtua "kiristäisi" useita päiviä olikin nuo tuntemukset vähempänä.. viime viikon alussa oli kuitenkin vielä enemmän.

mut nyt :wave:
 
iltaa,

tuosta rintapumpusta tuli mieleen, että ihan maailman paras pumppu on AVENT merkkinen, semmonen käsikäyttönen, tosi helppo käyttää, ja paras tulos saadaan ku vauva on toisella rinnalla syömässä ja toisella pumppaa, onnistuu helposti siis ihan ns. ykskätisesti.
hups hei ja pullo oli lähes täynnä!
kokeilin jotain toistakin mikä oli tosi työläs...semmonen mistä vedettiin...

eihän kaikki tarvii, ja ehkä ei kannata ostaa pumppua ennen ku tietää tarviiko vaiko ei.

silti just oli kiva pumpata sitä omaa maitoa jota mies sit pysty antamaan jos olin hetken poissa ja hätä iski. ja sit jos vaan maitoa tulee niin ettei pärjää ilman pumppua, mutt sen kyll huomaa :)
 
Tervehdys!
Täällä olette paljon tekstiä vääntäneet ku mä olin poissa......... :eek:
Katherine Todellakin tää on paras sivu! Täynnä hienoja tyyppejä! :heart:
Sulla taitaa baby kasvaa kovasti kun kipuilet. Ihanaa, ihanaa! Siis se kasvaminen, eikä kivut. :kieh:
Kyselyysi:
1. En oo saunonu enkä uinu.......... Kun ei oo mahdollista kumpaakaan. Meren rannalla vaan varpaita oon käyny liottelemassa. En uskaltautunut uimaan kun oli kylmä vesi. Saunaan menisin jos sellainen olisi. :ashamed:
2. 2 kuppia kahvia menee. Alkuraskaudessa join vain yhden, mut nyt maistuis enemmänkin. Täytyy yrittää kontrolloida itseäni, tai pian ruveta litkimään kofeiinitonta :/ .
3. Mitä seksiä? Mitä se on??? Vähemmän ihan oikeesti, kun sillo alkoi mun km seksin jälkeen. Toinen on ollu et pelkään et ukko sais hiivan multa. :eek: Enkä pian taas innostuisin....
4. Anoppi ärsytti muutama viikko sitten kun oli tosi innoissaan. Nyt se on rauhoittunut, joten rauha on maassa. :D
5. Käyn kävelemässä silloin tällöin, siinä on mun liikunta. Muuten oon laiska.
6. Ultra pelotti aivan kybällä. Hermoraunio olin............
Helmitaustailija Minä kävin kattoo kans tota heinäkuun letkaa. Kauheaa, niin kauheaa luettavaa. Tuohon liittyen MyAngels Totta on et miten tuollaista kestää? Uskon et mitä kauemmaksi raskaudessaan menee, sitä kamalampaa on jos jokin menee pieleen. Tosiaankin. En voi koskaan unohtaa kun olin sairaalassa raskausmyrkytyksen takia (rv 39, esikoinen siis). Siellä oli nainen, jolla oli vaavi kuollut masuun. Samoilla viikoilla oli kun mä. Hänet vietiin pyorätuolissa synnyttämään, nallet jne olivat hänellä sylissä. Se itku ja huuto oli aivan kamalaa. Olin aivan järkyttynyt, mut hyvähän mun oli olla. Toisin oli sillä naisella. En tosiaankaan sitä tuu unohtamaan. Niin väärin. Niin luonnotonta. Onnellinen aika muuttunut helvetiksi ja niin lähellä loppua. :(
MyAngels, Eliisa ja Miikkis Kiitos neidin synttäri onnitteluista! Oli kivat pippalot. Paljon saman ikäisiä prinsessoja juoksenteli ympäriinsä. Pihalla oli mieletön meno. Hetken toivoin itsekin et olisin 4v kuten muutkin......... :ashamed:
Miikkis Onnee 30v!!! Elämä on hienoo myös 30v jälkeen! Itse ainakin oon ihan tyytyväinen et oon 3-alkavassa iässä.
Toive Sullapas on nyt koetuksia. Ikävä on varmasti miestä ja sit noin kovat supparit/kasvukivut. Nyt relaa ihan oikeesti, kun oot saanut luvan!!!!!!!!!!!!
Hemuli08 Suppareita sain mun km kanssa, mutta kunnollisia silloin kun esikoista yritettiin saada maailmaan sitä kautta. Erittäin kipeitä ne olivat.....
Sulla on muutes sama homma kun mulla, eli sektioon joulukuun puolivälissä! Miks muuten sulle tehdään sektio? Anteeks uteliaisuuteni.... :ashamed:
Frizzante Hidas olin itsekin kertomaan muille. Syy? Se km vei turhat kälättämiset (ei siis kissa vieny kieltä). No, kerkee ne loputkin näkemään, joille en oo jaksanu kertoo. :D Mikäs se onkaan se sananlasku? Kellä onni on se onnen kätkeköön?
KärppänäHeinälatoon ja Nimra Onnee teille hyvistä ultra uutisista. :flower:
Miikkis Mua on kans nukuttanu huonosti. Pissalla joutuu käymään sen kerran ja sit mun jalkapohjat ovat aivan tuliset. Eli niitä kutittaa ja ovat levottomat. Kiva sit sellaisten kans on yrittää nukkua!
Ja kyselyihin:
1. Tosi olemattomasti hommasin noita 50 senttisiä. Kiva oli pari sopivaa olla, mutta ei niille paljoo käyttöö ollu, kun neiti oli iso. :whistle:
2. Mulla on Avent käsi käyttöinen pumppu. Ei mikään ihme kapistus, mutta hoiti homman kotiin, kun tarvitsi. Helppo se oli pestä, eikä sattunut käyttö. Ihan ok.
(.) Oon ollu ihan naatti viikonlopun jälkeen, kun oli niin paljo tekemistä. Nyt on aivan vetämätön olo siis.
Tuon viime viikoisen jälkeen tutkailin liikkeitä, mutta en vissiin kiireiltäni tuntenut. Eilen sit kun töissä istuin alkoi ihan älytön rumba. Hymyissä suin sit istuin. Pomo varmaan ajatteli et mulla on alkaneet ruuvit pahasti löystymään. :LOL:
Lakritsia sain ja salmiakkia. :p :p :p Niin hyvää!!!!!!!!! Mun vierailijat menivät muualle muutamaksi päiväks joten nyt on talo taas vähä hiljaisempi.
Niin muute mikäs rähinä siel maaliskuisessa on??????? En laiskana jaksanu mennä katsoo. Onpas ikävää jos noin aikaisin jo ihmisillä menee sukset ristiin.
Hmmmm. Kuten jo sanoinkin tää pino ON paras!


NullPoints + Tirri 17+5
 
Moi!

Ihan ekana en malta olla kertomatta, että tänään oli vihdoin se pelätty rakenneultra. Kaikkea siinä ehdin miettiä, kun kätilö mittaili ja tutkaili (sanoi kyllä etukäteen, että ei kannata hermostua, että keskityn nht hetken mittojen ottamiseen ja sitten kerron tarkemmin)... Mutta kaikki oli tosiaan niinkuin pitikin :heart: :heart: Pikkuine oli taas kirinyt vähän kiinni ja oli enää päivän jäljessä kuukautisista lasketusta. Nimralla oli kanssa ollut rakenneultra. Onnea hyvistä näkymistä! Aika tarkan selvityksen olit saanut. Meille ei tosiaan esim. painosta puhuttu mitään. Sanottiin vaan, että vastaa viikkoja hyvin ja kaikki näyttää olevan kunnossa. Ihanaa! Muuten olin ihan yllättävän rauhallinen ennen tuota ultraa, sain jopa yöllä nukuttua hyvin, aikaisempia ultria ja neuvolakäyntejä edeltäneet yöt on menneet aika levottomissa merkeissä. Aikaisemmin olen pelännyt lähinnä sitä, että sikiö olisi kuollut (mulla siis aikaisemmin keskeytynyt keskenmeno) ja nyt kun viime viikolla kuulluista sydänäänistä ja pikkuisista liikkeistä tiesin melko varmaksi, että hengissä siellä ollaan, niin ei pelottanut ihan niin paljon. Tosin kyllä aikamoinen paniikki meinasi siinä käytävällä odotellessa iskeä.

Katharinen kysymyksiin haluan vastata minäkin!
1. Uimassa en ole vielä käynyt. Toivottavasti ensi viikonloppuna pääsen uimaan yhteen pieneen ja lämminvetiseen järveen. Olen tosi vilukissa, enkä uskalla uida, jos vesi on yhtään kylmää. Saunomisessa olen yleensäkin aika huono ja nyt raskaana ollessa homma on tuntunut vielä normaaliakin tukalammalta.
2. kahvia en ole juonut yhtään plussauksen jälkeen. En ole uskaltanut eikä ole tehnyt mielikään.
3. Seksi on yhdyntöjen osalta ollut kyllä aika harvinaista täälläkin. Ei oikein huvita eikä tunnu kivalta. Muunlaista ollaan sitten touhuiltu ihan normaalisti.
4. Mulla on kiva anoppi.
5. Lähinnä harrastan pyöräilyä, töihin yritän jaksaa mennä pyörällä mahdollisimman monena päivänä viikossa (työmatkaa tulee päivässä n. 25 kilometriä) ja viikonloppuisinkin ollaan nyt kesällä pyöräilty aika paljon. Syksymmällä ois tarkoitus mennä johonkin äitiysjoogaan... aikaisemmin olen harrastanut joogaa enemmänkin, mutta nyt se on vähän jäänyt...
6. Rakenneultra pelotti tuolla asteikolla ehkä kasin verran. Eli yllättävän vähän mun mielestä B)

Toiveelle jaksamista ikävän ja kipujen kanssa :hug: Kurjia noi kivut. Sinuna pitäisin suosiolla saikkua, jos sulle sellaista kerran on annettu. Pikkuinen on nyt paljon tärkeämpi kuin mitkään työt.

Aili ja otus 19+5

 
Hei!
Meidän Toivo syntyi lauantaina klo 17.50. Synnytys käynnistettiin heti aamulla ja välillä supistukset lakkasivat, mutta minun sitkeällä 1,5h lenkillä supistukset voimistuivat ja Toivo olikin pian maailmassa. Istukka ei meinannut tulla pois ollenkaan ja kun vihdoin tuli niin se oli epätäydellinen ja kaavintaanhan siinä sitten vielä yön kynnyksellä jouduttiin turvautumaan.
Hautajaisia ollaan tänään järjestetty ja maanantaina saadaan Toivo hakea patologianlaitokselta viimeiselle matkalleen.
Nyt yrittävät selvittää syytä, toisin kuin joulukuussa. Ensimmäiset verikokeet ja muut kokeet minustakin otettu ja viikon päästä lisää ja taas kahden viikon päästä lisää. Toivon todella, että joku syy saadaan, koska on helpompi olla kun tietää syyn tapahtumiin.
Kahden elävän lapsen takia on pakko jaksaa mennä huomiseen, mutta hetki mennään kerrallaan ja lapsetkin tietää, että jos äiti on surullinen, niin se ei johdu heistä vaan vauvan kuolemasta. Lapset on yllättävän fiksuja, he ymmärtävät ja tietävät paljon enemmän kuin me edes voimme kuvitella.Olemme jutelleet kovasti ja myös itkeneet lasten kanssa yhdessä.
Pitäkää toisitanne huolta ja kiitos kaikille teille meidän huomioinnistamme! :hug:
Mymmyryy kiittää ja kuittaa.
MyAngels yv:tä.
 
Hei!

Yritin jo eilen tänne kirjoitella, mutta koko sivusto oli varmaan niin kuormitettu, että mun teksti hävis jonnekin bittiavaruuteen...Voisin liittyä tänne teidän seuraan. Olin tuolla keskenmenon jälkeen kuumeilevissa ja sieltä hypähdin plussauksen myötä helmimasuihin, on tosi kiva seurata samoilla viikoilla olevien juttuja. ja ajatuksia.

Meitä kohtas km rv 15+0 02/08 ja se tapahtuma raahaa mukana ja varjostaa tämän raskauden jokaista päivää. Käyn epäsäännöllisen säännöllisesti lukemassa teidän kuulumiset ja musta tuntuu, että tänne vois olla helppo kirjoitella, kun kaikilla on takana se surullinenkin kokemus.

Onnittelut kaikille siitä, että olette siirtyneet plussanneiden puolelle :flower: Lueskelen tämän pinon läpi ja kirjoittelen sitten lisää!

Voi Mymmyryy...kirjoitin pahoitteluni tuonne toiselle palstalle, mutta :hug: myös täällä.
Voimia teidän perheelle.

Terveisin
Muumiska ja Näppylä 12+2 :wave:
 
heips kaikille, rakkaat!

lueskelin noita teidän juttujanne, ja ihania ootte, itku vaan herkässä...

elikkä siis torstaina menin sinne synnärille, ja käyräänhän he minut laittoivat..
lääkärin kun tapasin niin sanoi että ei keritä enää tortaina käynnistelee että nukut yhden yön ja käynnistetään perjantaina sitten...
no luottavaisena jäin odottelemaan ja siirsivät mut osastolle...
perjantai aamu tuli ja meni, lääkäri tuli vähän jälkeen 11 tapaamaan ja sanoi ETTEI voi käynnistää viikonloppua vasten (hänen "pomonsa" on sitä mieltä, kun ei viikonloppuna ole kuin yksi lääkäri) itkuhan siinä tuli
..mutta lääkäri sanoi että maanantaina sitten että kyllä sinä saat vauvan syliin jo alkuviikosta... Viikonloppu oli ihan hirvee sairaalassa (ainut positiivinen asia oli että limatulppa irtosi..)
Joka päivä supisteli KIPEESTI tekemättä YHTÄÄN MITÄÄN kohdunsuulla...
sunnuntaina oli sellainen kätilö ja lääkäri työvuorossa että itkettivät mua koko päivän..kätilö oli sellainen jolla ei ollut mitään positiivista tai kannustavaa sanottavaa mulle...(ei vissiin mun naamataulu ollut hänen mieleen)
muutenkin itketti kaikki, ni hää itketti vielä lisää

sitte tuli maanantai, ja lääkäri tuli VASTA kahdentoista jälkeen päivällä käymään, ja ilmoitti että ei kerkee antaa sille päivälle kuin yhden käynnistystabun kahden sijasta, kun pitäis keritä antaa ne ennen kello 15...no sain yhden ja supisteli niiden voimasta klo23 asti yöllä kipeästi, kunnes loppuivat...ja kun tiistai aamuna tutkivat kohdunsuun, mitään EI ollut taaskaan tapahtunut...tiistaina mulla sitte oli taas se sunnuntainen kätilö, ja se itketti mua aivan tahallaan taas ihan kunnolla..mies mainitsi toiselle kätilölle siitä ja se mun kätilö tais saada varoituksen kun sen jälkeen oli niin viilee, ettei enempää jutellu mitä oli pakollista sanoa...
sain tiistaina kaksi pilleriä ja klo 18 asti, kipeitä 2-3min välein tuli supistuksia, jotka muuttuivat noin klo 22 aika kipeiksi jo..ja klo 22,30 kätilö tutki ja ilmoitti ETTEI mitään ollu taaskaan tapahtunut...siinä vaiheessa olin jo aivan rikki...
ja sain kipulääkettä ja unilääkkeen ja menin suihkuun, suihkussa sitten hanat vasta aukesivatkin ja olin melkein tunnin suihkussa ja märisin

sieltä tullessa alkoi aaltomaiset, kivuliaat menkkakivut jotka jatkuivat yön läpi, mutta aamulla kun lääkäri mut tutki, MITÄÄN EI OLLUT taaskaan tapahtunut..joten olen nyt kotona...vielä väsyneempänä ja hajalla kuin sairaalaan mennessä...


tällainen on mun tarina...

Mymmyryylle isoja halauksia :hug: :hug:

AE ja vauva 38+6
 
Voi AE-raukka! Aika törkeätä kohtelua, jos luvataan käynnistellä, muttei kuitenkaan tehdäkään mitään. Nuo pitkään kestävät kovat supistukset väsyttää ihan liikaa, eivätkä todellakaan helpota sitä itse synnytystapahtumaa! Enkä yritä mitenkään pelotella sua, mutta tunnen suurta sympatiaa. Mun tutulla kävi juuri niin, että kolme viimeistä päivää supisteli tosi napakasti, muttei tapahtunut mitään. Joka päivä kävi kääntymässä sairaalassa. Onneksi itse synnytys meni kuitenkin hienosti ja eteni koko ajan. Toisella tutulla taas pitkällinen, "turha" supisteli johtikin sektioon, kun kohtu ei enää jaksanut supistua kunnolla tosipaikan edessä.
En tiedä tepsiikö vanhan kansan neuvo "ravaa portaita ylös alas" oikeasti, mutta niin mua kehotettiin tekemään kun odottelin synnärillä kivuliaita supistuksia (lopulta päädyttiin sektioon sikiön rytmihäiriön vuoksi, en ehtinyt kokea niitä kipeitä ollenkaan). Tai tepsisikö runsas veden juonti, jos kiihtynyt suolen toiminta avittaisi tilannetta? Toivottavasti pääset ihan pian tositoimiin. Sovitaan tässä ja nyt, että vauva syntyy heinäkuun puolella! :)

Kiitokset Mymmyryylle surullisesta synnytystarinasta, jos näin voi sanoa. Miltä Toivo näytti, pystyitkö katsomaan? Toivottavasti tutkimukset tuottavat jonkun selkeän ja hoidettavan syyn noihin keskenmenoihin. Olet kyllä rohkea ja sitkeä nainen, jos/kun jaksat taas jossain vaiheessa ruveta uuteen yritykseen. Voimia koko perheelle!

Uusiin kysymyksiin: me ei tarvita yhtään mitään, mikäli tulee toinen poika. Tyttöä varten hankin (käytettynä) joitakin täydentäviä vaatteita, joita voi käyttää esikoisen vaatteiden kanssa vähän "pehmentämässä" poikamaisia värejä ja malleja.

Meillä ei ollut rintapumppua odottamassa, koska oletin imetyksen sujuvan. Oli lievästi sanottuna hankalaa, kun lapsi joutuikin sydänleikkaukseen & teholle, ja mun piti lähteä kotiin toipumaan juuri silloin, kun maitoa alkoi pursua. Mies kävi jouluaattoiltana ostamassa mulle rintapumpun ainoasta avoimesta apteekista, joten merkkiä ei voitu valita :/ Rintapumpusta tulee mieleen vain ne joulun pyhät, kun nousin neljältä aamuyöllä itkemään ja pumppaamaan maitoa esikoiselle, joka toipui leikkauksesta Lastenklinikalla...

Omaan napaan sellaista uutta, että tietyissä vaatteissa raskaus näkyy jo ulospäin. Esikoista odottaessa ei todellakaan näkynyt näillä viikoilla! Tänään tuli naapuri kysymään olenko raskaana. Asian huomaamista ehkä avitti selkeästi näkyvät mammahousut ;) Mutta edistystä tämäkin. En ole enää ihan vaan lihonneen näköinen, vaan maha on jo vähän pyöreä oikealla tavalla!

Tuttiritari 16+6
 
tuttiritari Kyllä minä Toivoa katsoin ja Toivo oli pieni, mutta täydellinen. Pienet sormet, varpaat, silmät, ihana pieni massu ja pää suhteettoman suuri muuhun vartaloon nähden. Tapaan vielä Toivon todennäköisesti maanantaina ja jätämme viimeiset hyvästit.
Patologin vastauksia kuulemme noin kolmen viikon päästä, silloin pitäisi olla myös valmiina ensimmäisten verikokeiden tulokset. Palailen silloin kertomaan onko mitään tuloksia saatu.
 
Tiniille kiitos ihanista sanoista



Pamu k: Kiitos rintapumppu-vinkistä, mäkin olen miettinyt että mikä olisi paras....



NullPoints: Totta, lapsen(sa) kuolemassa ei ole kyllä mitään luonnollista

Jostain sitä voimaa vain sai...

Vaikka tietysti näin jälkikäteen esim. poikamme hautajaiset muistan melkoisen sumuisena...

Ainut lohtu silloin oli, ettei hänen tarvinnut kärsiä. Minä itse tunnen kropassani luopumisen tuskan loppuelämäni ajan


Aina sitä ihminen hakee lohtua ajattelemalla miten kamalasti asiat voisivat olla, esim. minä ajattelin miten kamalaa olisi jos raskaus olisi jatkunut vielä ne loput 17 viikkoa, miten kamalaa jäähyväiset sitten olisivat olleet

Kun taas täysiaikaisen enkelin synnyttänyt äiti voi kuvitella miten kamalaa olisi jos olisi menettänyt vauvansa vaikka muutaman kuukauden/vuoden ikäisenä....


Silloin kun ihminen tuntee olevansa heikoimmillaan, ja on juuri luovuttamassa,
silloin hän saa voimaa ihan yhtäkkiä. Itkemisen tarkoitus on rakentaa ihmistä kasaan, vaikka itkeminen musertavalta tuntuukin

Kuitenkin jokaisen ison itkun jälkeen ihminen on hitusen vahvempi.

Itse olen itkenyt viimeisen vuoden ja 2kk:n sisällä niin paljon että välillä olen miettinyt koska kyyneleet loppuvat

Lukemattomat itkut ovat kuitenkin rakentaneet mua pikku hiljaa kasaan. Vielä tulee usein hetkiä jolloin itken ikävääni, huudan tuonne johonkin kaukaisuuteen tuskaani ja kysyn MIKSI?!?

Kun itku loppuu, olo on taas kevyempi ja vahvempi, vaikkei ikävä koskaan hellitäkkään



Aili: IHANAA!!

Onnea hirmuisesti mahtavista rakenneultrauutisista!!



Mymmyryy: Vastasin sulle, ja haluan antaa vielä tämänkin kautta ison voimahalauksen

Olet ajatuksissani ja rukouksissani



Muumiska: Tervetuloa joukkoomme!!

Pahoittelut menetyksestäsi
ja onnittelut plussasta

Toivotaan ja uskotaan
että kaikki menisi tällä kertaa hyvin!



Aurinkoenergiaalle voimia kärvistelyyn!

Onneksi vauva voi kuitenkin hyvin

Tosi törkeä se kätilö,
sille olis hyvä sanoa pari valittua sanaa....

Ja muutenkin sitä vois joku vähän ojentaa...




ON: Neuvolassa käyty, kaikki hyvin


Paino 60,0kg, viikossa noussut hurjat 70g. (Kokonaisnousu 9,3kg)
Pissa puhdas
Turvotus +/-
Syke 130-145
Liikkeet ++ (pari kertaa potkaisi niin lujaa että doppleri tipahti masun päältä pois)
Pää alaspäin pieni on edelleen

RR 117/67
Hb 124
Kohdunpohjankorkeus 26cm


Eipä tänne ihmeitä, nyt pitäis yrittää saada jotain muutakin kuin karkkia ja jätskiä alas...
Kaikki muu vain öklöttää



-MyAngels ja pikkujätti rv 29+5 (ultra 30+0)-
 
Heipsis!
Pikaiset tervehdykset täältä työn lomasta. Aamulla luin Mymmyryyn kertomuksen lauantain kokemuksesta ja itkuhan täällä pääsi.
Nyt kun kerroit pienestä Toivosta uudelleen niin sama juttu. Ei voi käsittää tuollaista menetystä.


AE:lla on ollut kyllä kurjuuksien sairaalareissu, voi että! Onpa ollut törppöä toimintaa sairaalassa, ei voi muuta sanoa. Pidetään kaikki peukkuja, että pikkuinen päättää haluta maailmaan jo ihan lähipäivinä, eikä tarvitsisi minkään pidemmän kaavan kautta enää mennä!

Fleurille kovasti voimia tulosten odotteluun! :hug:

Toive, ole vain saikulla ihan hyvällä omalla tunnolla! Jos terkkari sitä on antanut, niin varmasti tulee tarpeeseen. Toivottavasti kipu on jo hellittänyt.

Nimralle ja Ailille onnittelut hyvistä rakenneultrakuulumisista! Ja Helmitaustailijakin oli nähnyt pikkuisen. Tosi mukava tuo neuvolantäti sinulla, kun antoi tuon mahdollisuuden. Ja Kärppiskin oli nähnyt pikkuisen "pullapojan", ihana juttu! :flower:

Eliisa; tulevat isosiskot ovat 7-v. Ja mahdottoman uteliaita..

MyAngelsin vauvelihan on näyttänyt terkkarille kunnon potkuja! Ihan doppleri on saanut kyytiä! =) Onnittelut muuten, näköjään sinullakin kolmekymppiä rikki -tuon ultran mukaan!

Pamu K ja MyAngels kerroitte, että teillä on istukka etuseinässä. Milloin tunsitte ekat liikkeet? Entäs muut? Olen yrittänyt kovasti kuunnella, varsinkin iltaisin, mutta en ole varma.. Aika aikaista vielä.. Minullakin istukka edessä ja vähän vasemmalla. Mutta jos sieltä enemmän oikealta tuntuisi B) En voinut malttaa muuten mieltäni ja tilasin sen kotidopplerin, pitäisi tulla viimeistään huomenna!

Muumiskalle tervetulotoivotukset! Tämä on tosi ihana porukka, parempaa saa hakea.

Luminia 13+4
 
Päiviä!!!

AE olipa harmittava käynti ja pelkästään sun kiusaamista! Sinuna antaisin jo kirjallisenkin palautteen :kieh: Täällä pidetään peukkuja sun puolesta, että pikkuinen pian putkaihtaisi maailmaan teidän kainaloon tuhisemaan =)

NullPoints Neuvolassa eivät onneksi epäilleet supistuksiksi vaan normaalia kovemmiksi kasvukivuiksi. Itse asiassa kun oikein aloin pohtimaan niin kyllähän valitettavsti itse tiedän miltä ne "pahat" supistukset tuntuivat kun kaksi keskenmenoa ollut niin silloin ne lääkkeet saivat ne aikaiseksi :( Eli kipu ei missään nimessä ole ollut niihin verrattavissa, onneksi!!! Ja nyt levolla taas helpanneet!Eiköhän tämä jälleen tästä helpotu...

HEI yks kyssäri! :wave: Mä kun olen vannoutunut dopplerin käyttäjä ( :p ) niin edelleenkin saan kuulumaan enemmänkin sellasta viuhahtavaa sykettä ja laukkaavaa ihan karvoitus rajalta...Eikö sen jo luulis kuuluvan ylempää näillä viikoilla vaan johtuuko ihan minin sen hetkisestä asennosta? Neuvolassakin saivat vain hetkeksi "laukkauksen" ja sitten viuhahteli mutta täti ei ollut huolissaan. Kohtu kuitenkin vastasi täysin viikkoja ja tuskin se yksikseen kasvaisi ellei mini sen mukana?

Muumiskalle tervetulo toivotukset! Meikä on tammimamma mutten koe oikein itseäni hirmu kotoisaksi siellä pinossa ku itse menen aika varovasti eteenpäin päivä kerrallaan, tiedät varmasti syyn...Täällä on jotenkin kotoisampi olla. :)

TUNNUSTUS: nyt sitten sorruin tilaamaan anttilasta ensimmäiset vauvakrääsät :ashamed: Päätin, että joskus saan ne käyttöön omalle vauvalle joten olkoot pakkauksessa! Eli sorruin aivan ylisöpöön Nalle Puh pussilakanaan ja tyynyliinaan sekä pinnasänkysuojukseen joka myöskin nalle puh aiheinen! Olin ihan myyty kun näin ne enkä ajatellut enää selvästi. Mieskin vielä sitten rohkaisi mua ne tilamaan ja tässä ollaan. Tosin piilotin ne heti ettei vain tuo huonoa onnea ;) Kyllä minin kelpaisi niissä kölliä :D

Toipuva toive81 ja rakas kulta mini 17+3
 
Mymmyryy Voi miten koskettavaa. Paljon voimia sinulle toivon nyt. Niin oli täydellinen pieni Toivo et pilven reunalle sen jo Jumala halusi??? Sieltä se katselee äitiään. :'(
AE. Kylläpäs sua koetellaan taas. Ei tainnu kolmen J:n kajjjaanissa oikein olla kiva päivä lääkäreillä ja kätilöillä? Jos nyt yhtään lohduttaa, niin ei mullakaan ne tabletit (kaikki 4) avanneet paikkoja. Eivät ees antaneet suppareitakaan!!!!!!!!!! :eek:
Taitaa olla kainuulainen juttu tuo ettei ne tabletit auta? Geeneissä? ;)
MyAngels Niin varmasti sulla repii haavat auki tämä keskustelu. Onhan se hyvä et tuntee. Mieluummin käsittelee kaikki tunteensa kunnolla, itkee ja nauraa, kuin olisi tunne köyhä. Asiat täytyy käsitellä. Toivottavasti joskus ei puukkomaista tuskaa enää tunne menetyksestään.
Toive Kipuja on mulla kans ollut se pari vikaa viikkoa. Vatsa on kasvanut olemattomasta isoksi. Ei ne mukavia ole, mut kestettävissä olevia. Sulla taitaa olla paljon pahempia kuin mulla. Jalat ylös vaan!
Muumiska Tervetuloa joukkoon!!! Onnea plussasta. Toivotaan sun pienokaiselle oikein pitäviä tarrasukkia :flower:

NullPoints ja Tirri 17+6
 
Kärppis, ihanaa että papusella oli kaikki hyvin! Tuo pullapoika kuulosti hauskalta. :)

Nimralle ja ailille myös onnittelut ultrasta! :heart:

Mymmyryyn kertomus itketti täälläkin. :'( Voimia teille, toivotaan, että tutkimuksista jotakin selviäisi.

Muumiska onnittelut plussasta ja tervetuloa! :flower:

AE:lla oli kyllä melkoinen sairaalareissu! Kyllä varmaan vie mehut sekä fyysisesti että henkisesti. Kyllä nyt olisi aika jo sinunkin tuskailujen tulla siihen ihanaan päätökseen. :hug:

Tuttiritari, kyllä on sullakin ollut rankka alku esikoisen kanssa! Miten hän voi nykyisin? Sinua ei muuten ole ollenkaan tuolla meidän aloitussivun listassa, vai oonko sokea??

MyAngels, vai että sait vielä jonkun viimeisen kolmanneksen pahoinvoinninkin! Toivottavasti olo paranee. :hug:

Luminia, mulla on istukka takaseinässä ja luulen tunteneeni ekat liikkeet jo joskus 13+. Nyt niitä hipsutteluja tuntuu aina iltaisin, mutta aluksi ei edes läheskään joka päivä. Ja mulla ei kyllä hiljaa sohvalla maatessa oo tuntunut vielä ikinä, niinkuin aina neuvotaan tekemään, vaan aina liikkeellä ollessa tai istuessa. Varsinkin pöntöllä istuessa tuntuu olevan joku otollinen asento! :LOL:

Toive, mä saan kanssa aina sen laukkauksen kuulumaan vaan ihan hetkeksi ja yleensä alhaalta. Viuhviuh kuuluu kyllä aina pidempään ja eri kohdista. Luulen, että sitä laukkausta varten täytyy olla paljon tarkemmin kohdistettu se doppler, ja ainakin meidän tyyppi karkailee nykyisin yhtenään alta kun sitä kuuntelee.

Ja mulla ois kans yks panikointikysymys. Siis aina löytää jostain jotain huolehdittavaa. :ashamed: Eli: miten erottaa lapsiveden ja sellaisen "juoksevan" valkovuodon? Oon nyt jostain saanut päähäni, että musta tihkuu jotain, joka on liian nestemäistä ollakseen valkovuotoa. Tämä sama tunne oli kyllä jo muutama vko sitten ja neuvolalääkärille silloin huoleni kerroin. Hän tutkimuksessa totesi, ettei kyllä näy merkkiäkään siitä, että lapsivettä olisi voinut olla. En sitten siinä tajunnut kysyä, että voiko sen jotenkin itse todeta... Netistäkään en kyllä tullut hullua hurskaammaksi. Tuntuu vaan, että jos olisi lapsivettä ei kyllä varmaan oo mikään hyvä juttu!

frizzante 16+3
 
mymmyryy :hug: :hug: :hug: Kyyneleet nousi täälläkin silmiin. Ihanaa, että sulla on kuitenkin nuo kaksi suloista lasta niin kotisi ei ole täysin tyhjä! Huolehtikaa toisistanne ja eiköhän teillekin vielä se uusi vauva löydä tiensä perille. Näin uskotaan! :heart:

frizzante Juu näemmä se "laukka" on hyvin hetkellistä. Välillä mini kuuluu vain vaimeana taustalla ja yht äkkiä hyökii ihan eteen et meinaa korvat irrota :D

Luminia: mä tunsin 14+3 ekan kerran sellasta jännää värinää ja monesti sinä päivänä. Sitten oli pari päivää ei yhtään mitään vaikka miten yritti tunnustella. Sitten jälleen tunsin värinöitä kerran pari päivässä. 16+1 värisi ihan koko ajan ja nyt on taas ollut hiljaiseloa. Mä jotenkin luulin, että kun kerran on jo jotain tuntenut niin voimistuisi päivä päivältä, mutta ei. Ja mulla sama kuin frizzantella, kun yritän olla paikoillaan ja hiljaa niin ei kyllä tunnu missään miltään, mut töissä kun on hetken juossut ympäriinsä ja sit hetkeksi istahtaa niin sillo on värähtänyt.

MyAngels Hyvä, että neuvolassa meni kaikki kivasti ja arvot kohillaan :) Toivotaan, että paha olokin siitä pian loppuu! Voisko olla jotain vatsataudin poikasta vai kuuluuko noihin viikkoihin?

aili Juuh, jäin kotiin suosiolla.Totesin että itsepä ne sen mulle kirjoitti vaikken sitä varten edes neuvolaan soittanut. Meinasin vain jos ois päässy tarkistukseen, mutta levolla helppaa heti :)

Eilen kun makoilin sohvalla niin ihan hetken verran "muljahteli" jännästi, mut taisi olla tällä kertaa jotain ihan muuta...On vaavi vielä kuitenkin niin sintti, että värinät taitaa kuulua paremmin asiaan? :/

-Toive81 ja mini 17+3
 
pakko oli tässä iltahommien välissä tulla arskaa lohduttamaan :hug: :hug: kuulostipa melkoselta kohtelulta, toivottavasti saat nyt levättyä ja seuraavat supistukset on ne oikeet :hug: jatkakaamme yhdessä odottelua =)

toive ne muljahdukset oli varmaankin sopivassa kohdassa tehtyjä kuperkeikkoja, ne tuntuu just siltä =)

muumiska lämpimät tervetulotoivotukset ja suuret onnittelut plussasta, parhaaseen joukkoon päätit liittyä :D

eliisa ja pikkuruinen 38+6
 
Hei..
ompas täällä tapahtunut paljon viikon aikana! Mulla kesti reilut puolitoista tuntia päästä ajan tasalle..!

mymmyryylle osanottoni suuresta menetyksestä. Kyllä minäkin täällä itkin näitä juttuja lukiessa.. :hug: toivotaan että joku syy löytyisi ja sitä voisi sitten seurata seuraavalla yrityksellä.. :'(

samoin viuhtis, myös sinulle isot jaksamishalit :hug: aivan kamalaa se on että näitä joutuu useastikin kokemaan :(

AE:lle ihme kun ne ei jo suunnittele sektiota sun kohdalla kun mitään ei kerran tapahdu?!? Toi on ihan liian pitkä aika antaa kärvistellä suppareissa ilman tulosta! Ja muka vielä pitäisi riittää voimia synnytykseen!? :| ihme touhua..

Katherinelle vastauksia kysymyksiin:
1. Uimassa en ole käynyt. Olen tosi vilukissa minäkin ja jotenkin inhottaa kaikki limaiset kasvit ja kalat yms. Mökillä olen kyllä tykännyt saunoa, mutten tykkää kovin kuumista löylyistä muutenkaan.
2. kahvia menee aika normaalisti, olen yrittänyt rajoittaa max kolmeen mukiin päivässä.
3. Seksiä ollut aika normaalisti ja normi asennoissa. parin. Muutaman viikon tauko oli kyllä yhdessä vaiheessa kun miestä ei huvittanut (?!) Esikoisen odotuksessakin jatkui normina loppuun asti..
4. Anoppi ei ole ärsyttänyt sen kummemmin
5. Hyötyliikuntaa =)
6. Rakenneultraa en osannut pelätä juuri ollenkaan, kun liikkeet oli tuntuneet jo pitkään, ehkä asteikolla 2-3

Miikkiskin kyseli, eli
1. pieniä vaatteita olen vähän ostellut kun ne on niin söpöjä! =) ja jesper juniorissa oli alessa esim. puolipotkarit 1? ja body 2? ni niillä hinnoilla ei haittaa vaikka jäisivät nopeesti pieneksikin.
2. rintapumppu on tallella esikoisen jäljiltä. Mulla on siitä semmonen hankintatarina, että kun maitoa alkoi kunnolla tulemaan, niin sitä kanssa tuli niin että oli tissit pinkeenä ja kireenä koko ajan! Ja alkoi tuntua siltä, että kohta saan rintatulehduksen, kun ei ne tyhjene tarpeeksi nopeesti. Sitten vaan äkkiä kauppaan pumppua ostamaan ja maitoja tyhjentämään. En vaan toiminut tarpeeksi nopeasti ja sain sen rintatulehduksen kuitenkin.. 39 asteen kuume jne. EI kiva! Suosittelen välttämään kaikin keinoin!
Pumpusta oli myös hyötyä, kun tyttö oli 1,5vee ja lopetin imetyksen ja maitoa tuli silti, niin sai sitten vähän tyhjennettyä kun kiristi niin kauheesti.

Tulipas myyntipuhe!

Tämä meidän masuasukas on ihan mahdoton myllertäjä ja potkija! Ihmettelen välillä,että eikö se nuku ollenkaan! :LOL:
Perjantaina olis neuvola.. Sillon varmaan kirjoittelen lisää, koska nyt on pakko päästä nukkumaan! heräsin tänään 4.30 ja huomenna olis taas aamuvuoro töissä! Väsyttää!

Ja onnea vielä uusille plussanneille ja hyviä ultrakuulumisia saaneille =)

Findy :heart: 20+6
 
heips

Täällä hiljaista.. poika lähti tänään mummolaan ja tuntuu oudolta. mennään pe sitten perässä.

Mymmyryyn
joukolle paljon voimia :hug: kyyneleet silmissä luin kirjoitustasi :'(

Aurinkoenergiaa:
No jo on ollut kohtelua!! :eek: siis ei voi kun ihmetellä. miksi ne ei sinua kotiin pästäneet aikaisemmin jos tiesivät etteivät aio käynnistää..
itse pääsin vielä kotiin poitsua odottamaan.. linnanjuhlia katottiin niin mulla löi selän jumiin.. yöllä olin niin kipee että soitin synnörille ja sanoivat että tuu heti.. ja luvattiin että aamuun mennessä on vauva maailmassa vaikka en edes paljon auki ollut.. ooteltiin.. ooteltiin.. sain supistuksia vahvistavaa lääkettä ja ooteltiin.. eipä kuulunut koko päivän aikana vauvaa.. olin sitten yhden yön osastolla ku seurasivat sydänääniä.. ja sitten antoivat kotiin lähteä.. mut en kuitenkaan kerennyt olla kuin yhden yön kotona kun piti jo seuraavana yönä taas lähteä ja silloin ihan oikeasti vauvan haku reissulle :LOL: sillon kotiin tullessa tunsin itkunsekaista pettymystä kun vauva ei syntynytkään.. mutta ihteeni kotona olo helpotti.
:hug: ja voimia! toivottavasti pikkuinen pian päättää päästää äidin pinteestä =) ja ihan niin kuin MyAngels sanoikin niin kuitenkin tärkeintä että vaavilla kaikki kunnossa, eikö?

Frizzante: Luulisin että nou hätä! Itsellä jo tässä vaiheessa kovin juoksevaa valkovuotoa ja tuntuu välillä että sitä tulee holahtamalla.. ja aina säikähdän että ei kai vaan verta holahtanut :ashamed:
Meidän pikku pätkää odottaessa mulla oli sama homma.. suoja sai olla tai jousut tuntui toosi märiltä.

mut taidan taas luovuttaa ja lähtee huilimaan.. mitä tekee äiti ja isä kun lapsi reissussa..? rupeevat nukkuu ennen kymmentä :ashamed: :whistle: :LOL:

semmosen kysymyksen ihan vaan mielenkiinosta että montako lasta itsekunkin perheessä tällä hetkellä on??
meillä tosiaan yksi rakas jässikkä :heart: kohta 2v8kk

 
Arskalle kovasti tsemppiä ja vauvalle vauhtia sinne masuun ettei mammaa enää pitkään pitäis kituuttamassa!!!! :heart: :hug: pian onneks on sinullakin AIVAN varmasti se oma nyykerö sylissä!

Mymmyryylle hirmuisesti voimia ja osan ottoni.. ei riitä sanat varmasti lohduttamaan mutta toivon vaan että pääsisitte pian taas odottelemaan!


Meillä oli tänään synnärillä tutustumiskäynti ja kyllähän siinä vähän niska karvat nousi pystyyn kun ajatteli että ihan pian siellä pitäis itekin olla puskemassa :D
Ei kyllä sinänsä pelota synnytys ollenkaan ja kivutkin on vaan tyhmä sivuseikka kunhan saadaan se kovasti kaivattu esikko ehjänä syliin ja elämäämme :heart:
tammisaareenhan ollaan muuten menossa täältä helsingistä synnyttämään ja kovasti suosittelen sitä vaihtoehtoa muillekin pääkaupunkiseutulaisille! upeelta paikalta vaikuttaa verrattuna noihin meidän omiin 'liukuhihnatehtaisiin' :headwall:

mutta juups, pitkä päivä takana joten pakko painua pehkuihin... jaksuja ja vauvaliimoja massukoille!!


Tini+Pingu rv 35+0 (35+1 kun taas mentiin yli puolen yön :D)
 
Heippa!
Täällä onkin aamu vielä ollut hiljainen. =) Tinii on yökyöpelinä kirjoitellut. Serkku muuten synnytti kaksi kertaa tuolla Tammisaaressa ja tykkäsi kovasti paikasta.

Piti tulla tänne hehkuttamaan, että se kotidoppleri tuli eilen. Siinä se ilta sitten menikin, ihana vehje. Viuh viuh äänet tulivat heti esiin, mutta kavionkopsetta sai enemmän etsiskellä. Taitaa tulla joka päiväinen tapa :)
Piristi kyllä mieltä, on ollut niin matalalla fiilikset. Täytyy jatkaa massun seurailua, jospa ne liikkeetkin pian tuntuisivat, kun masuasukki oli ultran mukaan n. viikkoa isompi..

Luminia 13+6
 
Torstaita!!

Tänään sitte on tasan rv 39 tai 41..riippuu kumpaa sitä tuijotetaan (siis menkoista 39 vaiko vauvan koosta 41 )

Viime yö oli aivan IHANA..mie oon nukkunu...
käytiin illalla mökillä ja siellä saunottiin ja uitiin..ihanan lämpöistä vettä (sitä olin kaivannut sairaalassa olo aikana..)

lapset on ollu sunnuntaista asti mun veljen luona oulussa lomailemassa, joten ollaan miehen kanssa kaksin ;) , eilen oli siis yhtä ässää SAUNOMISTA, tämä aamu alkoi toisella ässällä SEKSILLÄ ja sen jälkeen olen tässä sitä kolmatta ässää SIIVOUSTA suorittanut...lähdetään vielä mökille MATTOPYYKILLE. laiturilla pestään järviveessä...tulee hyväntuoksuisia mattoja.. :whistle:

Että näillä suunnitelmilla...tätä päivää...

Kiitos teille RAKKAAT myötätuntoisista viesteistä..niitä kyyneleet silmissä lukenu täällä...olette kyllä ihania, täällä on oikea TUKIVERKKO..saa aina kannustusta :heart: :heart:

Toiveikas AE ja ukkeli
 
heijuu, kaikki :wave:

on tullu uusia nassuja ehkä ja kuulumisia oli paljon, mutta kun nyte tää mamma alkaa olla jo aika syvällä omissa aatoksissaan, ei nimet ja tapahtumat oikeen pysy päässä... joten kaikille tasapuolisesti kaikkea hyvää :flower:
käytiin eilen katsomassa Erämaan armoille -leffaa ihan teatterissa asti ja sieltä jäi yksi lause loppuelämäksi mukaan: "Hyvä muuttuu paremmaksi". tuokoon tuo ajatus myönteistä voimaa kaikille ketjulaisille, varsinkin alkutaipaleella jännittäville!

kopipeistaan osin taas omia kuulumisiani tuolta elokuisten pinosta, pahoittelen:ashamed:
täällä ei mitään merkkejä synnytyksen käynnistymisestä, eikä ole väliäkään, sillä oma olo on ihan ookoo, joten leijona tulkoon luolastaan, kun häntä huvittaa ja on siihen valmis :)
neuvolassa kävimme eilen. kaikki muuten hyvin, mut verenpaineen alapaine toista viikkoa nousussa. vaan ei kuulemma vieläkään huolta, muitahan merkkejä ei mahdollisesta raskausmyrkytyksestä ole, joten tavallisesti edetään eli ens viikolla mittaillaan jälleen arvoja. painoa oli tullu 200 grammaa lisää viikossa ja sf-mitta on nyt 35 (vko sitten 33) eli kasvua kyllä vielä on.
me oomme paneutuneet mielen piristykseen, tehneet kaikkea kivaa miehen kanssa hänen lomansa alettua viikko sitten ja onkin virkeämpi olo. olin vissiin tulossa jo kovasti mökkihöperöksi täällä...

mahtavuutta kaikille elokuuhun!!!

irtis ja "haluatteko nähdä kantapääni mahanne läpi?" 38+2
 

Yhteistyössä