**KESKENMENON JÄLKEEN PLUSSANNEET **~~ Huhtikuussa~~

Onnea Danjuskalle ja Uunalle perheenlisäyksestä! :flower:

Täällä voidaan kohtalaisesti. Pahoinvointia on enää pari kertaa päivässä, pahimmillaan kun oksensin aamusta iltaan. Sairaslomalla olen torstaihin asti, vaikka nyt kyllä jaksaisi jo mennä töihin. Huomenna on taas ultra, kun seurataan polyyppia kohdussa. Jännittää kovasti, miten Öttiäinen voi ja onko kaikki hyvin.

Rituri ja Öittiäinen 8+4
 
SusSoo
SS :wave: Pian vauva syntyy jos merkit ovat tuollaiset! Mulla meni limatulpasta noin 16 tuntia kun kärvistelin kovien supistusten vuoksi. Ne hellitti muutamassa tunnissa ja olin seuraavan päivän ok. Noista supistuksista meni taas jotain 16 tuntia kun tuli lapsivesi ja lähdettiin sairaalaan. Esikoisesta en moista ihmettä päässyt kokemaan, kun mulla oli suunniteltu sektio.

EM :) Tiukan näköinen masu sulla :D

(.) Neuvolassa käväisin tänään. Sain kuulla valitusta painonnoususta. Sama juttu jokaisessa raskaudessa! Mulle on nyt tullu 10kg ... Mutta itse en sitä nyt niin pahaksi ajattele, kun en ollut alun perin edes ylipainoinenkaan. Joka raskaudessa on tullut noin 17kg, joten saman verran tai ehkä vähän enemmänkin tulee tässäkin. Kaikki lähtee kyllä noin kolmessa kuukaudessa pois ja toivottavasti nytkin. Silti ärsytti taas tuo sama valitusvirsi :kieh:
Lievää paniikkia vaan aiheutti se, että sydänääniä ei meinattu saada kuulumaan. Tosi, siis TOSI kauan niitä etsittiin. Koko vatsan ehti kiertää muutamaan kertaan. Lopuksi kovasti painamalla ja jostakin "mutkan" takaa ne alkoi heikosti kuulua. Syke oli ihan ok, tosin matalampi kuin tähän mennessä. Luultavasti tuo vilkas kaveri vaan nukkui tällä kertaa. Edellisillä kerroilla kun ollut vaikeuksia saada niitä ääniä kuuluviin sen vuoksi, kun vauveliini puikkelehti aina pakoon :D Onnellisesti päättyi kuitenkin tuo kuuntelukerta alkujännityksistä huolimatta.

Ihanaa...
pääsiäinen lähestyy ja neljä vapaapäivääkin tiedossa!

Sussoo ja Suloinen 25+4 :heart:
 
SusSoo kiitos. :D Ja eihän tuo oo mikään kova painonnousu! :eek: On se kumma miten ne viitsiikin valittaa tuollaisesta!!

(.) noniin, eilen vessareissulla paperiin jäi iso limaklöntti sellaista kananmunanvalkuaiselta näyttävää limaa. Sitä jäi muutaman kerran pyyhkiessä, samoin nyt aamulla äsken. Soitin neuvolaan ja olivat sitä mieltä että se on limatulppaa.... :eek: Mut sanoi ettei se tarkota että oisin synnyttämään lähdössä vielä vähään aikaan. HUH! Arvatkaa vaan kun eilen illalla kuuklailin limatulppaa niin niissä sanottiin että 10 tuntia sen jälkeen syntyi jne. :headwall: :LOL:

Mä kyllä kovasti haluan pitää tämän vielä muutaman viikon masussa kasvamassa! :heart:
Terkka sanoi ettei kannata alkaa oottelemaan synnyttämään lähtöä - vois käydä aika pitkäks. :D Sit jos tulee kipeitä supistuksia niin sit soittoa ä-polille...

Pitäisköhän sitä muka nyt jo alkaa sairaalakassia miettimään!! :eek: :p

EM ja Dodoliina 35+1 :heart:
 
AAM
EM jahas :D vai on "valkuaiset" siellä lähteneet liikkumaan, tuliks mukana verijuovia ? sehän voi katsos lähteä monessa osassakin liikkumaan ja vauva pysyy sisällä vielä vaik kui kauan :) :hug: nou stress..

sit jos ne supparit siitä kiihtyy ja kovenee niin sit voi odotella että häppäriä on tulossa lähiaikoina. Sinuna pakkailisin toisaalta kassit valmiiks.. :whistle:

am & hippunen 39+2 :heart:
 
AM niin se terkkakin sanoi että sitä voi tulla monta päivää ja että ei tosiaan tarkota vielä mitään muuta kuin tilanteen kypsymistä... :) Eikä siinä ollu mitään veriviiruja mukana. Ihan valkosta /kirkasta löllöä... :LOL:

Mut kai sitä vois pakkailla kasseja valmiiks pikkuhiljaa... huh. kamalaa kun on aatellu että onhan tässä nyt se 5 viikkoa vielä aikaa... :p No pysyis nyt muutaman viikon ainakin!

 
Tääl yks joulutonttuilija ilmoittautuu joukkoon kirjavaan.. tosi epävarmoilla ajatuksilla ja varpaillani hiipien saavun taas paikalle.. meil on ennestään 3/08 syntynyt tyttö ja edellinen meni kesken rv 12+? 1/09.. tän la olis 8.12. yhet menkat kerkes tulla km jälkeen (joo olihan tää sikäli odotettavissa, ku ilman ehkäisyä mentiin), mut et näin pian kun edellisetkin ovat odotuttaneet.. :xmas:
Oireista en ossaa sanoa oikein mitään muuta, kuin et PALELEE ihan hirveesti ja väsyttää.. Niin ja synnäri on OAS
 
Sukkaparille tervetuloa mukaan !

Toiset ne kovasti miettii synnytystä. Ihana lukea, että raskaus on edenny niin pitkälle ja kaikki on hyvin.

ON: Tänä aamuna vessareissulla paperiin jäi ruskeaa vuotoa. Kamala kurjuus ja pelko iski samantien, mutta onneksi tänään muutenkin oli ultra kohdun polyypin vuoksi. Polyyppi oli hävinnyt kokonaan kohdusta, mitään jälkeäkään ei enää näkynyt siitä :)
Sen lisäksi Öttiäinen oli kasvanut kovasti, pituutta nyt 23,3 mm ja sydän sykki kovasti. Liikkeitäkin lääkärin mukaan jo näkyi. Kyllä kyynel nousi silmäkulmaan, kun kuulin kaiken olevan hyvin. Vuodolle ei mitään muuta selitystä löytynyt, kuin että limakalvot ovat niin herkät, että siitä johtuvaa. Tilannetta pitää kuitenkin seurata. Nyt olo on niin onnellinen, helpottunut ja iloinen. Toivottavasti kaikki menee edelleenkin hyvin ja marraskuussa vihdoinkin saadaan pienokainen syliin. Pahoinvointiini sain lääkettä, mitä voi sitten tarpeen mukaan käyttää.

Ihanaa aurinkoista kevät päivää kaikille! :D

Rituri ja Öttiäinen 8+5 (9+0) :heart: :heart:
 
sukkapari onnittelut plussasta! :hug: :heart: Oliko sullakin laskettu aika aikaisemmin elokuussa? Nyt kaikki menee varmasti hyvin!


rituri ihanaa että sait ultrasta hyviä kuulumisia. Toivottavasti vuoto loppuu! :hug:

EM säkin joudut jo pakkailemaan sairaalakassia! Aika menee kyllä nopeasti. Toivottavasti saat vielä odotella jonkun aikaa.

AM onko mitään merkkejä että olisi synnytys lähenemässä? Viikot alkaa olla kohta täynnä!

Neuvolassa kävin eilen:

22+0
paino +844 vko :headwall:
verenpaine: 105/68
sf-mitta: 16cm
pissa:puhdas
sykkeet:143
liikkeet:++

Painoa on tullut mullekin. Terkka sanoi että nää on sitten tullut melkeen syömällä. Mä en voinut kuin nyökätä. :p Ekasta neuvolasta tullut melkein 10 kiloa mutta terkka lohdutteli että lähteehän ne. Toivotaan! Sf-mitta oli alakäyrällä mutta ei kuulemma haittaa ollenkaan kun olen niin pitkä ja kohtu on taakse kallistunut. Sanoi että seuraavalla kerralla on varmaan jo normaali. Kaikki siis oikein hyvin ja mä tunnen oloni hyväksi. Ihanaa kun aurinko paistaa ja huomisen jälkeen on neljä päivää vapaata! Ihanaa kun on raskaus siinä vaiheessa että massu ei ole kauhean iso ja pahin väsymys on ohi. Mä kyllä nautin tästä täysillä.

Olenpas mä positiivinen! Olo vain on niin onnellinen! =)

Päksäkkä 22+1
 
AAM
Päksäkkä täällä mikään synnytys oo käynnissä, läheskään... |O
varmaan sit vähän ennen vappua :D niinko vitsaillut..

rituri :hug: noi vuodot on niin selittämättömiä välillä, kunhan ei ole ihan holtitonta.. polyyppi poissa b:)d

Sukkis :) tännekin tervetuloset.. :hug:

am & hippunen 39+2 :heart:
 
Onnea ja tervetuloa sukkapari! :flower:

SusSoo, onneksi piileskelijä löytyi ja kaikki oli hyvin =)

Voi miten jännää EM =) . Loppu lähenee, toivotaan vielä sellaista kuukauden kestävää lähtölaskentaa ;)

riturille tsemppiä, nuo vuodot on täälläkin tuttuja. Onneksi kaikki on mennyt hyvin muutamasta säikäyksestä huolimatta :whistle: ja samaa toivon teillekin b=)d

Kivaa kun Päksäkkä on niin positiivinen, tuo on tarttuvaa :D

Kerrankin sain jotain kunnollista kirjoitettua :kieh:

(.) Jee, ultrassa käytiin ja siellä se pikkuinen liikuskeli kovasti :heart: . Vastasi viikkoja, 45,2mm/0,4mm oli mitat. Niskaturvotusta oli niin vähän, että oli kuulemma vaikeuksia saada mitattua :eek: . Miehen kommentit reissusta: "kaamea kusihätä ja olipa muuten pitkä se ultrausvekotin" :LOL:

Piki ja pikkuinen 11+3
 
Danjuskalle ja Uunalle oikein aljon onnea :heart:

Meritähti, tervetuloa mukaan, kyllä muistan sinut :wave: Sukkaparille myös tervetulot :flower:

Omaa napaa... Eilen kävin sitten uudelleen lääkärineuvolassa. Kaveri on edelleenkin pää ylöspäin, ja poikittain-vinossa. Mittoja ei oikein saanut ja painoarvio oli 1400-2000 g. Vähän tuo lääkäri arpoi, että jos onkin liian iso viikkoihin nähden (mulla on tosi valtava masu jo, ennen ei ole ollut tälläinen edes loppuvaiheessa. Silläpä on selkäkin ollut niin kipeä...) :eek: Äitipolille laittoi lähetteen, varmuuden vuoksi. Samalla kuulemma voi kattoo asentoa, vaikka ehtiihän sitä vielä kääntymään... Sitä odotellessa sitten. Vähän hirvittää kuitenkin :whistle:

Huomenna poksuu kunnolla :D

Herkkupeppu & Pikkuinen 29+6
 
Onnea uusille plussanneille :flower:

Täällähän on lähdön tuulia ilmassa! Tänään neuvolassa ei mitään erikoista, kaikki ok eikä merkkejä, että mahan asukas olisi lähdössä. Huoh. Mut eipä tässä kiirettä =)

Ox 39+0 *pox*
 
onnea uusille plussille & hienoille ultra kuulumisille! :flower:

sussoo mulla tullu painoa lisää joka raskaudessa 20-25kg. mulla ainakin geeneissä tuo painonnousu koska äidilläni sama homma. eikä siihen vaikuta se mitä syö taikka tekee, sitä vaan tulee. joten älä välitä moisesta neukka tädistä!

taitaa tosiaan SS olla muissa maisemissa!

(.) pistin hiusvärin päähän edellisiltana ja meni hetki niin laps`vedet alkoi lorista pitkin jalkoja, kolmeen kertaan kuivasin lattian ja taas meni hetki niin olin lammikon keskellä. olin jopa nelin kontin ko nesteen vieressä haistelemassa sitä ettei vaan ole pissaa ( vaikka olin juuri käynyt vessassa ) :p ei suppareita. soitin tyksiin ja käskettiin olla siellä 2 tunnin sisällä. no kävin rauhassa kunnon suihkussa, vietiin muksut anoppilaan ja lähettiin. tyksin testeri näytti kuitenkin negaa ettei olisi laps`vettä. no, mitäs sitten?? kätilö oli samaa mieltä kuitenkin että vettä oli ja osastolle odottamaan suppareita. osaston lääkäri oli eilen aamulla eri mieltä ja oli kotiuttamassa. hormoonit ja väsymys aiheutti sen että rupesin itkemään ihan täyttä, koska itse olin ja olen 100% varma että oli vettä ( kaikki mun synnytykset käynnistynyt vesien menolla ) lääkäri soitti synnytyssaliin ja kysyi onko tilaa ja suostui tipalla kokeilemaan käynnistämään. eilinen oltiin tipassa, mutta eipä kaveri halunnut tulla vielä. joten kotiin odottelemaan että mitä tapahtuu.
kolmosen synnytys alkoi samalla tavalla -vesiä valui, loppui, ei supistuksia. ainut ero että silloin en käynyt suihkussa ennen sairaalaan menoa ja uskoivat vedeksi. en ole ainut lähipiirissä joille käynyt samalla tavalla kun ovat suihkussa käyneet ennen synnärille menoa. mun vatsa selkeesti tyhjempi ja eri mallinen nyt. tututkin huomaavat eron vatsassa.
mutta minkäs teet.
kattelaan mitä tapahtuu :headwall:

iltsu & beibe 37+6 ( 39+3 )
 
Sukkapari tervetuloa ja onnea kovasti! :heart:

rituri onnea hienoista ultrakuulumisista!!! :hug: Toivotaan että nuo vuodot häviää!!

Samoin onnea ultrauutisista Pikille! :heart: Hieno homma!! ja voi tota sun miehen kommenttia... :D :D

HP toivotaan nyt ettei mikään iso vauva siellä oo... jospa sen poikittaistilan takia se painoarviokin on niin iso? No mut hyvä et ne tarkistaa sen kuitenkin. :)

Oxford kyllä se sullakin pian on lähtö eessä!!! :heart:

(.) onneks ne mun tulpat tais olla sit siinä... ainakin toistaiseks. :D Eikä mitään pikalähdön merkkejä oo ainakaan ilmassa. B) Vähän meinas alkaa jännittämään mut onneks se limailu loppui. Mä en haluais ihan vielä mennä synnyttämään kun en mä oo ollenkaan valmis! :whistle: Mut olipas taas sellainen yö takana että huh! käännä kylkeä, jalka puutuu, selkään sattuu, lantioon sattuu, pissattaa, janottaa, vauva mesoaa mahassa.... kyllä mä alan olemaan jo aika kypsä tähän raskaanaolemiseen. :D Mut muutamia viikkoja vielä pitäis malttaa!! :heart: kasvakoon rauhassa vielä vähän aikaa. :D

EM ja Dodoliina 35+2 :heart:
 
Mietinkin mistä sukkapari oli ennestään "tuttu", elokuisista siis. Oikein paljon onnea odotukseen! :heart:

Jotenkin tajuan ajankulun Allusmammasta ja ElinaMariasta, noin pitkällä jo!!! Vastahan te olitte ihan alkumetreillä, kun itse vielä kärvistelin haaveilupuolella.. kai sitä itsekin sitten on jo aika pitkällä, sitä ei vaan tahdo tajuta.

Tyttö voi paremmin, oli eilen hoidossa ja reipas oli ollut koko päivän. Nyt pitäisi päättää mitä tehdään heinäkuun alun kanssa tytön hoidon suhteen. Mulla äippäloma alkaa 7.7. joten jos olen töissä tuonne asti, niin tytölle pitäisi olla hoitopaikka vielä edellisen viikon. Mutta heinäkuussa päiväkoti on kiinni ja varahoitopaikka on sitten missä lie ja ei millään huvittaisi laittaa tyttöä muutamaksi päiväksi johonkin vieraaseen paikkaan. No, molemmat isoäidit ovat kyllä tuolloin lomalla, joten ehkä yritän käyttää heitä hyväksi ja ei oteta tytölle hoitopaikkaa heinäkuuksi ollenkaan... ääh, no kai tämä jotenkin selviää.

Ihanaa, pitkä viikonloppu ja mökki kutsuu. Ja niin ihanaa säätäkin on luvattu, mahtavaa!!

Sini, rv 22+2

=)
 
Onnea Danjuskalle ja Uunalle tuhannesti !! :heart: :heart:

Onskut myös hyvistä nla/ultrakuulumisista ja uusista plussista! Teitä oli tosi monta ja mulla on totaalisen laho pää...

Iltsulle tsempit, ja EMlle myös!

Kerttu ja Oliver 18+6
 

Yhteistyössä