**KESKENMENON JÄLKEEN PLUSSANNEET **~~ Huhtikuussa~~

Tänään varasin ultran 7.5 ja silloin viikkoja siis 10+6 ylihuomenna se lääkärin aika.

Tikruliinillä ilmeisesti kaikki kuitenkin nyt hyvin tuhruilusta huolimatta :D .

Yrittää siivota mutta kun tuntuu ettei oikeen jaksa. Ihana keli on kyllä :D

Myöskin 7+4
 
Tässä meidän söpöläinen! :heart: Niin pikkuruinen, mutta kovaa vauhtia kasvaa!
Voiko mikään elämässä tän ihanampaa ollakaan, tuskimpa!



AM jaksuja ja toivotaan et pian lähtö tulis! Muista, et kyllähä mullaki tosi kevyt olo oli ja nii vaa lähti yllättäen tulemaan ;)

Kiitos hirmuisen paljon kaikille onnittelijoille! Olette ihania! :heart: :hug:
 
AAM
Alkuperäinen kirjoittaja SuukkoSuulle:
AM jaksuja ja toivotaan et pian lähtö tulis! Muista, et kyllähä mullaki tosi kevyt olo oli ja nii vaa lähti yllättäen tulemaan ;)
SS IHANA KUVA :heart: toinen näyttää ihan hukkuvan vaatteisiin... :) mut ninhän ne aina.. :D

( . ) ei tää tästä vielä mihinkään lähde... *kopkop*
toisaalta broidi ja vaimonsa on lähdössä lontooseen huomenna ip:llä ja mies yöksi töihin ja niitten just piti ola paikalla ko mies menee duuniin et jos yöllä tarttii tulla niin-*** mut eipä ne muistanut ko matkaa varas että tulee just toi ajankohta.. :headwall: no onneks faija on vaan 16kilsam päässä :whistle:
no kaverit asuu moelmmat lähellä ja sanoi että saa soittaa jos jotain tulee..

mut ei tää edes oireile niin että lähtis tulemaan..

oon täällä laittanut pojalta taas huonompia lumppuja kierrätykseen ja karsintaa ja katsonut tytölle sopivia värejä.. siis neutraaleja, suosiolla jätin kaikki vaaleansiniset pojan "perinnöksi" jos itse joskus lapsia saa.. :whistle:
emmä tohdi myyä niitä. :D :headwall:

Neuvolassa kaikki ok
paino -500 viime tot käynnistä..
122/68 minä
130-140 vauva torkkui selkeesti
sf 36 taas...
turvotus +
rt..
kuskus oli ok
hemppa ottaa pe

am & hippunen 40+1
 
suukkis onpas ihana söpöliini! :heart:

Kärppis kiva kuulla että teillä menee hyvin! =)

EM onnea poksuista!

AM mä täällä hihittelen kun mietin että vielä vappunakin täällä tuskailet. No toivottavasti pääsisit pian tosi toimiin. :hug:

Omaan napaan ei kuulu mitää uutta eikä mullistavaa. Välillä tuntuu että rauhallisemmin on vaan otettava vaikka mä en sitä itsekään oikein tajua! Tänään meillä on eka perhevalmennus. Sinne siis!

Päksäkkä 23+0 POKSISTA!
 
Suukkosuulle paljon onnea, aivan ihana pieni teillä! :heart:

(.) flunssa jo hieman helpottanut, mutta aamuisin olen oksentanut kun on niin paljon limaa ja räkää kurkussa ja joka paikassa..

Muuten olo ihan ok, enin väsymys on hellittänyt, varsinkin nyt kun flunssaki jo helpottaa.
Pahoinvointia ei enää juurikaan ole, no on kyllä edelleen syötävä säännöllisesti ettei tule heikko olo.
Maha on niin turvosissa, että musta kyllä näkee että oon raskaana..
Vielä ois kaksi viikkoa seuraavaan neuvolaan, että kuulee onko pienellä kaikki hyvin.
Edelleen olen tuntenut (kuvittelua?) pienen liikkeitä ja se antaa toiveita että kaikki olisi hyvin.
Mukavaa viikkoa kaikille!
T:Rouva ja masukki 13+5
 
SusSoo
SuukkoSuulle :wave: aivan suloinen ihanuus teidän vauvanne on! Onneksi meillekin on tulossa vauva, muuten tuo kuva herättäisi melkoisen vauvakuumeen meikäläiselle :)

(.) Kävin pitkästä aikaa kävelyllä. Esikoinen kun pääsee jo tuolla kuraisella kylätiellä jotenkin pyöräilemään, niin oli mukava lähteä juniorin kanssa rattailla mukaan. Tosin 100 m:n jälkeen pisti jo kylkeen melkoisesti. Muutaman kerran piti vielä lisäksi pysähtyä kun niin supisteli. Niin, ja kävelinhän mä varmaan vajaat 2 km :snotty: :D Siinä mäkeä ylös taapertaessani mietin, että jopas on kunto mennyt huonoksi :eek: Mä oon miehelle luvannut, että synnytyksen jälkeen palaudun pikapikaa normaaliin olotilaan... Niin on aikaisemminkin käynyt, joten pakostahan nytkin niin tapahtuu :)

Sussoo ja Suloinen 26+4 :heart:
 
Heipparallaa

Suukkis aivan ihana poika, niin lutuinen :heart: Oon melko varma ettei voi olla parempaa kun se oma pieni =)

AM toivotaan että et enää vappuna ole täällä meitä viihdyttämässä =)

Heinämassulle tsemppiä ultran odotteluun, äkkiä se onneksi tulee ( minä paraskin puhuja...tää aika oikeesti matelee )

Tikruliini hyvä, että vuotelu on ilmeisesti loppunut?

Ihana kuulla Kärppiksestäkin! Tosi kiva kuulla, että teillä menee hienosti. Onnea pienestä! :flower:

Mitäs minulle. Perjantaina on se neuvola ja huomenna pitäisi noukkia neuvolan ilmoitustaululta ne esitietolomakkeet täytettäväksi. Jotenkin ärsyttää taas täytellä ne samat laput, olisi tehnyt mieli kysyä th:lta eikö ne viimeksi antamani kelpaisi, kun ei mikään ole muuttunut viime kertojen jälkeen :ashamed: Ainakaan sitä prosyyripinoa en ota enää mukaan, mulla on niitä lippuja ja lappuja jo vino pino täällä kotona.

Vähän herkällä päällä vissiin tänään, sori purnaus. Äsken tuli pihalla vastaan skotlannin paimenkoira, tricolori. Samanlainen josta itse jouduin luopumaan kaksi viikkoa sitten. Itkuhan siinä pian tuli, näytti ihan samalta kuin mun kulta näytti :( Vieläkin on niin tyhjä olo kun toista ei enää ole, oli kuitenkin minulla puolet elämästäni.

Mut mie rupeen laittamaan pientä iltapalaa ja istahdan vielä hetkeksi miehen kanssa töllön ääreen ennen kuin painutaan pehkuihin. Hyviä öitä!

Meritähti :heart: Pömppis 6+0 ( POKS )
 
:heart: Suukkis, aivan ihastuttava pikkuinen teillä on! Onnea valtavasti :heart:

AM: täytyy lohduttaa, täällä minäkin heilun, vaikka taidan olla suvuissa ainoa, joka ei ole etuajassa synnyttänyt. Jee, huippujuttu, teen kyllä kaikkien aikojen enkat jos menee vappuun.... Toissa yönä supisteli hullun kipeesti, mut sit ne supparit katos. Nyt ei mitään, vaikka päällä seisois!

Tätä päivää on odoteltu ekan raskauden toteamisesta alkaen, siis tammikuusta 2008, viimeiset 15 kuukautta - se on meidän vauvan LA just NYT!

Oxford 40+0 =)
 
AAM
Ox joo kyl sä varmaan mua ennen meet.. :whistle: tai ei sitä tiiä :D
mulla ei niitä megakivuliaita suppeja oo ollut lähes yhtään :|

Meritähti... :hug: :( voi surku, et sit pysähtynyt halittelemaan näköishauvaa ? no oisko se sit auttanut asiaa tuskin... :'( :| aika parantaa mutta tuskaahan se on.

B) Kerrankin ulkona iiihana keli.. :) siitä voisi repia jotai ihanaa onnea..
olen vain kattellut pojan vanhoja vaatteita läpi tässä nyt koossa 62-68 ja laittanut lahjoitettavien joukkoon... sit pitäis kauppaan raahautua ja ajastaa laskut jos vaik lähtö tulis (ainakin rahoille) :D :headwall: miksei voi olla sikarikas !!!?? |O

AM & hippunen 40+2 häviää valittamasta.. *nauti auringosta tollo!!!!* B)
 
Tännekin ilouutiset! Eli Sisu siellä tänään ultrassa pötkötteli ja sydän löi hienosti. Mittaa oli 5,6 cm, eli vastasi viikkoja 12+2. Muutama päivä on siis pienellä enemmän ikää kun menkoista laskettuna. La pysyy kuitenkin samana. Niskaturvotuskin oli normaali, 1,2mm. Kyllä nyt on huojentunut olo!

Itsepäinen tapaus on kyseessä. Ei millään suostunut kääntymään hyvään asentoon niskaturvotuksen mittausta varten. Piti kävellä ja käydä vessassa välillä, ennen kun Sisu suostu kääntymään. Tulee miehen mielestä äitiinsä. :LOL:

Barbapörrö ja Sisu :heart: 12+2 (11+6)
 
Kukkuu,

Barbapörrö tuhannesti onnea hienoista ultrakuulumisista! :flower: Uskon että on hyvä mieli nyt! Ihana juttu, piristi minunkin päivää :D

AM en tohtinut, oli pakko kävellä ohi vaan ja katsella vähän kauempaa. Tuntui hassulta kun se oli ihan kuin olisi omaa kultaa katsellut. Ikävä tulee ja menee, tämä raskaus pitää melko tehokkaasti ajatukset muualla.

EM aivan ihana maha! =)

Mie oon miettinyt että saankohan pitkään aikaan kunnon mahaa, kun on tuota omaa mahaa ihan liiaksi ennestään. Toisaalta hyvä ettei heti sitten näy, niin ei tarvitse pelätä heti "kiinni jäämistä" mutta toisaalta katselee varmaan kateellisen muiden kumpuja jos itsellä kestää vatsan muuttuminen pidempään.
Tosin mää oon ihan hullun turvoksissa, että sitä kautta tuo pömppö kyllä turpoaa jo nytkin.

Oxford hieno tunne varmasti tuo LA:n tulo! Onhan se pitkään odotettu päivä :)

Omaan napaan liittyen kyssäri. Onko normaalia olla ihan rikki, siis fyysisesti jotenkin tosi väsynyt jo viikolla 6? Siis mulla on kädet ja jalat kuin jonkin kuntosalitreenin jäljiltä ja esim. rappusten nouseminen oikeesti tekee tosi tiukkaa kun jalat on ihan muusia :eek: Ihan kun ois jonkin jyrän alle jäänyt... Mistähän vois johtua?

Meritähti :heart: Pömppis 6+1
 
AAM
meritähti joo musta tuntui että alussa juokseminenkin oli ylivoimaista ja sit se tuli siinä keskiraskaudessa uudelleen.. ja että hengästyy tosiaan helposti. . .
Kyllä se vauvamasu sieltä alkaa tulemaan esii muutaman viikon päästä :heart: :) :hug:

Barpapörrölle onskut ihanasta ultrakäynnistä :) :hug:

On tuo EM maha jo kunnioitusta herättävän kokoinen ja suloinen =)

( . ) täällä alkanut yllärisiivouspäivä, imurointia, matonuloskuskausta, tamppausta, pyykkäystä, kaupassakäyntiä, tiskiä myöhemmin ja mies urheana öljysi pojan huoneen pari kaapin päällistä ko haisi niin kauhialle se mömmö.. :x
sit pitäis noi lahjoitettavat laittaa ilmolla tuonne kirpparipuolelle vielä.. semmoi sekundavaatetta jota ei myyä kehtaa enään :ashamed:

am & hippunen
 
Heippa kaikille! :wave:

Kylläpä täällä on jännät paikat, kumpi ehtii ensin AM vai Oxford! =)
Itsekin jo toivoisi olevan noin pitkällä.. on se kumma miten ei koskaan ole tyytyväinen. Aluksi sitä toivoo, että kun pääsisi pahimman km -riskiajan yli. Kun se on saavutettu, niin alkaa odottamaan rakenneultraa, että kunhan nyt vaan sinne asti selviäisi ja kateellisena katselee muiden viikkoja, 23 + jne... siihenhän on IKUISUUS!! No nyt kun on itse saavuttanut tuon luvun, niin kateellisena katselen kolmosella alkavia viikkomääriä jne.. odottavan aika on vaan niin PITKÄÄÄÄ..... :LOL:

Tein ensimmäisen ostoksen vauvalle ja se oli .... tsadaaa... ruokalappu! Ei sitä edes ihan heti tarvitse, mutta kun oli niin suloinen, niin tulipahan ostettua. Kauheasti jo hipottaisi kaivaa varaston perukoilta esikoisen vauvavaatteet ja tavarat syyniin, mutta pakko vielä malttaa mieli. Yritetään ensin saada esikoisen tavarat siirrettyä meidän nykyiseen "työhuoneeseen" ja sitten voi alkaa täyttämään vauvanhuonetta. Kuinkakohan sitä malttaa olla ostamatta kaikkea ihanaa, kun tosiaan meillä on kaikki tallessa ja mitään ei oikeasti varmaankaan tarvita.

Tänään oli neuvola ja siellä kaikki ok. Painoa oli tullut nyt n. 600 g / vko lisää ja sehän on liikaa se. No nyt oli helppo syyttää pääsiäisen mässäilyjä, mutta kyllä sitä rehellisesti sanottuna on tullut syötyä muutenkin ihan liikaa. Mutta kun on sellainen olo, että oikeasti voisi syödä koko ajan jotakin. Kerralla ei ehkä kauheasti, mutta usein.. :ashamed:

Ihana tuo EM:n masu! Tajusin, että en ole ottanut vielä yhtäkään masukuvaa.. eiköhän olisi jo aika! :heart:

Ihanaa kevätpäivää kaikille!

Sini ja tyttönen rv 23+1
 
Sini olipa tekstisi kuin minun kynästäni! :D Tämä "olispa-elämä" on tooosi raskasta! Olispa mulla jo 23+ ... :LOL:

Meritähti tuollainen väsy kuuluu taudin kuvaan, eikä välttämättä ihan äkkiä häivykään. Ja kyllä se masukin sieltä tulee!

Ultraonskut Barbapörrölle!!

Ox ja AM jospa vaikka ihan yhtämatkaa (ainakin noin virtuaalisesti) lähtisitte tositoimiin!

Valitusta tulossa!
Nytkö se jo alkaa, siis onnettomat yöt! Mikään asento ei tunnu hyvältä ja kaveri pitää treenejä useammat yössä. Olin taas tänä aamun tosi hehkeä. Jippii!

Kerttu ja jatkuvasti treenaava Oliver 19+5
 
Meritähti, juu =) Puhuinki vain yleensä ottaen äitiydestä ja siitä et on oma vauva :heart:

Kiitos kaikille kuvakommenteista :heart:

Katselen jutut tarkemmin taas jossain vaiheessa.. nyt taas nii kiirus ettei ehi, sattuneesta syystä ;)
 
Nyt on tämä minun piinaavan pitkä nettipimentoni viimeinkin OHI !!! Täällä meidän korvessakin toimii mokkula :D Nyt sitten ette pääsekkään musta eroon, kun vaan roikun kaiket päivät koneella :LOL:

Tänään käyty neuvolassa

painoa oli tullut +233g/vko, nyt alusta kerätty "vaan" 16,5 kg :whistle:
Hemppa on lähtenyt viimeinkin nousuun. Nyt 119, oltuaan 4 vkoa 102
turvotusta on, verenpaine 126/77
sf 33 cm (alkaa jo ahdistaa)
Sykkeet 150
Mutta kaiken kaikkiaan parasta oli, että tyyppi on nyt VIIMEINKIN raivotarjonnassa (oletettavasti kääntyi sunnuntaina) ja osittain kiinnittynyt B) Neuvolatäti sanoi, että ei ala veikkailemaan millon syntyy, voi periaatteessa kuulemma syntyä milloin vaan. Itse en kyllä jaksa siihen uskoa. Luulen että tämä jupura on yksiössään tappiin asti, siis kunnes häädetään.

SS Isot onnittelut suloisesta pojasta

Barpapörrölle Onnittelut hienosta ultrakäynnistä :heart:

-snowball & peikkoliini 36+2
 
Barbapörrölle onnittelut hienoista ultrakuulumisista!

Säännöllisiä suppareita jo kolmen tunnin ajan, jou! Mut ei nää pitene, eikä muutu tuskaisemmiksi, eikä tihene...väli ollut 13 min siis viimeset kolme tuntia ja supparit kestoltaan 10-15 sekkaa. Mut ihan tarpeeks sattuu.

Ottaisin sut AM mieluusti "mukaan matkaan" tänä yönä, kuulostat jo todellakin ihan tarpeeksi kyllästyneeltä odotteluun! Eiku oikeesti, enköhän minä täällä vielä huomenna ole taas vailla oireen oiretta *huokaus* Tää vappuvauva vaan tekee kiusaa

Ox 40+0 (viel pari minuuttia...)
 
Jospa Oxford olisit päässyt jo tositoimiin, kuten myöskin AM =) Tai ainakin supparit alkais olla useemmin jne...

Snowball, hienoa että teidän vaavi päätti kääntyä! Meillä tuntuu olevan vaikka miten päin, muttei välttämättä pää alaspäin. Toivottavasti tämäkin tajuaa kääntyä itsestään :xmas:

HP :heart: Pikkuinen 31+0
 
barbapörrö onnea hyvistä ultra uutisista!

meritähti musta tuntuu kuin olisin ollut puolinukuksissa koko tämän raskauden ajan. keskiraskaudessa oli sellainen pirteämpi jakso, mutta nyt taas nukuttaa kiitettävästi.

jokos [/b]oxford lähti?

(.) ei mitään uutta. lähtöä odotellessa... :headwall:

iltsu & beibe 38+6 ( 40+4 )
 
Hyvää huomenta kaikille!!!

Kevättä alkaa tosissaan pukkamaan, aurinkokin näkyy. Vielä kun saataisiin luonto vihreäksi, ni mikäs tässä ois ollessa!!!

Mäkin kyllä taaaas pohdin, että onkohan jo am tosihommissa ja entäs tosissaan ox? Tähänhän pitäis tehdä virallinen ohjeistus, että kun on rv 36+ ni pitää tunnin välein käydä ilmottamassa, että supistaako vai ei. Tietysti myös yöllä... Ja sit oltais kaikki SIKApirteitä ku lähtö tulis. Ei, vaan edelleen kaikille loppusuoralle onnea, kyllä ne aina ulos tulee.

Ja meritähti, mä nukuin noin 10 viikkoa raskauden alussa nonstop, eli en jaksanu mitään. Nyt ehkä vähän jaksan, mutta aika heikosti kyllä... ONNEKS lapset on mun puolella, kuopus eilen jotain huoneestaan huuteli, että "mutsiiiiii tuuuu jeesaamaan" ni eiku esikko siihen että "äidillä on vauva mahassa, äitin ei tartte tulla, pyydää iskää". Vähänkö olin että HYVÄHYVÄ, hyvin koulutettuja eikö? Jotain toi ihana mieheni siinä jupisi, että jo on, mutta meni kuitenkin!! Ihania noi mun lapset.. :)

Huomasin muuten toiselta puolelta, että Leinikki ois plussaan päin. Koskas Leinikki tänne uskaltaa, suuret onnittelut multa jo näin etupainotteisesti!!!

Minä itse käytän aikaaani ihan turhaan. Mä ihan oikeesti huomaan makoilevani koko ajan jossain käsi mahalla, että JOSKO joi tuntuisi. Ei vaan tunnu. Alkaa kyllä tosissaan nyppimään, meinasin just, että ois pakko pomolle puhua, mut en mä kyllä puhu ennenku tiedän että toi on hengissä. Viikon päästä se neuvola, että vaikka mahasta tulis kuin iso ennen sitä ni oon niinku ei mitään. Kyl viimeks eilen kysy, onko kivaa kerrottava.. Mä vaan että ei.. Ei kai se sokeakaan ole? Mutta sais ny alkaa liikkumaan, huomaan, että stressaan asiasta.

Hei vaan hei, ja töissäoleville tsemppiä työhön ja muille muuten vaan hyvää mieltä!!!

wrv17



:heart: :heart: :heart: :heart: :heart: :heart: :heart: :heart: :heart: :heart:
 

Yhteistyössä